Welke technische tools kan ik het beste gebruiken voor een online training? 

Dit is de meest gestelde vraag die ik krijg over het bouwen van een online cursus en eigenlijk vind ik een vraag die je je pas hoeft te stellen als je de outlines van je online cursus goed hebt uitgedacht en ook weet hoevéél je wil verkopen en hoeveel trainingen je uiteindelijk wilt maken.

Geloof me, dat blijft er namelijk niet bij eentje. Mijn cursisten creëren tijdens mijn begeleiding soms 3 of 4 online trainingen achtereen.

Natuurlijk is de keuze van je online cursus platform belangrijk, je begint er alleen niet mee.

Ik heb besloten om dit onderwerp in een andere richting te sturen door te kijken hoe je technologie kunt gebruiken om op maat gemaakte online trainingsprogramma's voor je klanten te bouwen die zo min mogelijk technische vaardigheden vragen van je klant.

Want dat is wat je wilt.

Het moet eenvoudig zijn, behapbaar, begrijpbaar en niet alleen voor je klant maar ook voor jou.

Ik heb verschillende software toepassingen bekeken, getest om uit te vinden welke tools het meest geschikt zijn voor wat ik mijn eigen klanten leer: het maken van winstgevende online trainingen. En vele platforms, zoals bijvoorbeeld Learndash, valt er geen chocola van te maken voor veel van mijn klanten.  Veel te technisch en ingewikkeld en te weinig flexibel en aanpasbaar.

Moet je niet willen.

Wat belangrijk is dat je

  • weet hoeveel klanten je er in kwijt kunt.
  • weet hoeveel trainingen je er in kwijt kunt
  • weet of het te koppelen is aan Nederlandse betaalsystemen
  • weet of eenvoudig aanpasbaar en  flexibel is
  • weet of het makkelijk te bedienen voor jou én je klant.

En zo zijn er nog meer onderdelen die van belang zijn.

Wil je graag meer weten hier over boek dan een call in waarin we je twee gouden tips geven waarmee je direct aan de slag kunt. Ook laten we je een demo zien, zodat je direct alle mogelijkheden ontdekt!

Hoe bepaal je wanneer de inhoud goed genoeg is voor een online trainingsprogramma?

Natuurlijk ga ik er van uit dat je achter de kwaliteit van jouw inhoud staat.

Wanneer je begint met het bouwen van een online cursus, hou je rekening met vijf elementen inhoud, en de schaalbaarheid, resultaat van je cursist en online verkoopmethodes en technische tools.

Om te bepalen of de inhoud goed genoeg is voor een online cursus en je het vertrouwen te geven dat dit echt gaat werken voor jou en je cursist zou ik je adviseren een betaalde pilot te organiseren.

Mijn eigen cursisten in de Online Succes Academie verdienen hier direct hun uitgaven mee terug en zo veel meer.


Hoe een online trainingsprogramma verkopen?

Er is een scala aan mogelijkheden hoe je je online training kunt gaan verkopen.

Wat het beste werkt vraag je?

Dat ligt er aan:

Wat is de prijs van je online programma

Is het tot een bedrag van pak-em beet 147 euro dan kun je prima via e-mail je online training verkopen.

Wat daar natuurlijk wel bij komt kijken zijn copywriting skills en de basis. Hoe goed ken jij je ideale klant eigenlijk.

Durf je ook wat meer mails dan 1 of 2 te sturen of ben je dan dan spammerig over te komen

Een hoger geprijsd programma verkopen werkt anders.

Je leads moeten je beter kennen, vertrouwen en leuk vinden en dat ontdekken ze het best door je ook te zien en te horen.

Dat kan via een 1 op 1 gesprek. Een zogenaamde strategiesessie of sales call. Of een webinar of challenge.

Hoe lang geef ik mijn cursisten toegang voor mijn online training. Levenslang of beperkte toegang?

Enkele factoren die een rol spelen zijn:

Prijs: heeft je cursist meer dan 2000 euro betaald voor je training, dan voelt het redelijk unfair als je je cursist maar beperkte toegang geeft.

Het kan echter wel je bedoeling zijn om klanten in beweging te houden en ze daarom een beperkte tijd toegang geeft.

Wees hier gewoon super helder in.

Levenslang klinkt in mijn oren niet passend bij mij als ondernemen in vrijheid. Wat als je er geen zin meer in hebt of er iets met je gebeurd? Je wilt er niet aan denken maar toch.... Je zal altijd webhosting moeten betalen voor je leeromgeving of academie.

Dus tja… wat dan?

Ik zeg bij bepaalde trainingen boven de 2000 euro: “zo lang als de training bestaat.”

En dat zal een jaar of 3 zijn. Dat is echt lang genoeg om met regelmaat terug te kijken. Daarna heb je de content echt niet meer nodig.


Didactische principes van een online training voor optimaal rendement

Ga je voor optimaal resultaat van jouw online cursist? Natuurlijk!

Het is daarom belangrijk om leerdoelen te stellen voor de vaardigheden van je cursist.

Mijn cursisten werken met de blauwdruk van je online training, die er voor zorgt dat je dit ultra helder in kaart brengt.

We ontdekken waar de echte problemen zich bevinden. Wat de oplossingen zijn en welke vaardigheden er voor nodig zijn om daar te komen.

Je stelt dan een leerdoel per les en vervolgens bepaal je welke online werkvormen er geschikt zijn.

Er zijn er velen. Genoeg om in een ander artikel toe te lichten.

Uitnodiging: het onovertroffen online training creatieplan voor jouw winstgevende online training.

Voor iedereen die droomt van een online training

We schetsen de outline: hier gaat jouw online training over
Wil jij een kleine online training maken of een signature training,?

Ontdek het snel ontwikkel model! We maken het niet té groot en WEL waardevol genoeg. Dit is slechts een kleine greep uit wat je allemaal ontdekt op 5 juli om 19:30 uur.
Wil je hulp bij het volgen van deze stappen? 
Vul hier je e-mailadres in:

Er is maar een beperkt aantal plaatsen beschikbaar.

Comments

comments

{"email":"Email address invalid","url":"Website address invalid","required":"Required field missing"}

Gratis PDF, maak van je online training een daverend succes

>