3 mythes online trainingen
Online training maken

3 mythes over online trainingen

#Mythe 1
Online trainingen moet ik voor een paar tientjes verkopen anders loopt het niet. Vaak denken mensen dat je een online training voor een habbekrats moet aanbieden omdat dit minder waard is dan een live training.Wat een bullshit vind ik dat.Een online training kan juist van grote meerwaarde zijn, omdat je klant het meerdere keren terug kan kijken. Hierdoor blijft het nog beter hangen dan…wanneer ze een keer een middagje een workshop bij je volgen.

Dan weten je klanten namelijk na 3 dagen nog maar  30 % van wat je ze vertelde.JA. Echt en heus. Wat is dan van meerwaarde denk je?Hoe je dit concreet aanpakt ontdek je binnenkort hier.


Over geld gesproken in relatie tot online trainingen….vanmorgen kreeg ik een mail van een High End coach.

Ik heb niets tegen high end verder. Alle waar is naar zijn geld.Het ging over een klant die van het verkopen van een online training van € 1000,- overging naar high end van € 42.000,-De eerste gedachte die mij te binnen schoot toen ik die titel zag… was… niet, dat zullen ze nooit betalen…en ook niet… wat zal ze hard moeten werken omdat waar te maken….maar… zou ze maar zo weinig mensen willen helpen met haar kennis wanneer ze het zo exclusief aanbiedt.Veel van mijn klanten willen en véél mensen helpen én ze heel goed helpen. En dat kan en het kan zelfs binnen hetzelfde programma doordat je flinke diversiteit aanbrengt in je onweerstaanbare aanbod.Hoe dat werkt vertel ik je op dag 1 al van “The Road to CASH & Freedom”

Doe je mee? Meld je dan hier even aan


# Mythe 2
Misschien denk jij dat je minstens tienduizenden euro’s aan advertenties kwijt moet zijn en een fancy website nodig hebt voordat je je een online cursus kunt maken en verkopen.- Die fabel wil ik hierbij ontrafelen… -Ik leer mijn cursisten de eerste inkomsten te krijgen aan het begin.De online training is dan bij lange na nog NIET AF.En doordat ze doen wat ze doen, er ook nog eens een nog véél betere effectievere online training van maken. Angela bijvoorbeeld, start daar vandaag mee! Ze begon onlangs en haar eerste betalende klanten starten dus vandaag.Hoe ook jij dit voor elkaar krijgt vertel ik je ook in  “The Road to CASH & Freedom” Doe je mee? Meld je dan hier even aan


#Mythe 3
Alleen B2B trainingen of marketing trainingen verkopen goed. Ook een mythe. Als we kijken naar Cocky van de voetentraining… die verkocht in het 1ste jaar voor meer dan 100.000 euro. En zij helpt dus mensen met…. probleemtenen…! En Claudia verdubbelde dat nog eens met haar training waarin ze mensen van hun relatieproblematiek hielp. Mensen die altijd de verkeerde partner kozen vanuit oogpunt van codependentie. Ook allemaal gewone particulieren met veel liefdespijn dus…Het is niet zo dat alleen maar B & B of marketing trainingen goed aanslaan. Vaak weten we gewoon nog veel te weinig van marketing af, of krijg je een vieze smaak in je mond van het woord verkopen alleen al. Ook daar gaan we dus mee aan de slag tijdens “The road”! En ook voor jou ligt deze kans te wachten.Ook als je het al eens gedaan hebt.Ook als je al eens een training maakte, maar niet afrondde, Zelfs als je vandaag nog geen idee hebt waar je het over wilt gaan houden…
Dit tackelen we allemaal samen van 13-17 maart a.s. want dan organiseer ik the Road to Cash & Freedom -challenge

Jouw super winstgevende & kwalitatief sterke online training maken we in 1 week, samen!

 

Read More
Geen categorie, Online training maken

Ondernemen in vrijheid

Hoe vrij ben jij momenteel?
Vrij van je agenda, locatie onafhankelijk en ... financieel vrij?

Zoals je weet help ik ondernemers met het creëren van meer vrijheid in hun bedrijf. Ik start met ondernemers altijd als eerste met agenda vrijheid.
Door te kijken waar je techniek voor je kan laten werken, het automatiseren van "dumb" processen, die saai zijn en - time consuming- en het delen van je kennis om je klanten zo goed mogelijk te helpen, zonder dat je je eindeloos herhaalt.

Groepscoaching hoort daar ook bij. Daarmee kun je én je klanten goed bedienen op tijden die je zelf bepaalt. En vrijheid creëren in je business. Ook in groepscoaching kun je genoeg individuele aandacht geven aan klanten. En de groepsdynamiek kan magisch werken.

UPLIFTING zelfs.

1 op 1 coach ik bijna niet ook vanwege dat ik het gevoel van vrijheid dat ik wil hebben en houden. Het liefst loop ik na 3 uur door het bos met mijn labradoodles....

Daardoor heb ik heel veel agenda – vrijheid.

Als je vanuit een helicopterview naar je bedrijf kijkt hoe het nu gaat.

Hoeveel wil jij werken?
Wanneer wil je het wel en wanneer niet? Er zijn vast momenten waar je ECHT op je best bent. Wanneer zijn die momenten er?
Hoe zou jouw droom werk week er uit zien?

Laatst bedacht ik mijn verjaarsdagscampagne op zondag. Het dan uitwerken is ook vrijheid. Jezelf toestaan als je ‘um voelt’ iets te ontwikkelen en niet star wachten tot maandag omdat je dan ‘moet’ werken.

Meer hierover op 14 februari (klik)


 Locatie onafhankelijk werken is momenteel niet zo heel ingewikkeld meer. Met een goede laptop kun je altijd overal werken waar je wilt hoe je wilt. Internet is overal, zelfs.

De vraag is als je op een prachtige inspirerende locatie zit: wil je dan wel werken?

En zou het ook wel moeten?

Als ik op een business trip ben in het buitenland, wil ik geen dagelijks werk doen zoals mails beantwoorden etc.

Ik wil een open mind hebben voor de ideeën en los komen van mijn business. En als ik voel dat ik er op dat moment iets mee wil doen, doe ik het.

Dus ook als je locatie onafhankelijke vrijheid wil ervaren, is een goede vraag om te kijken naar wat er moet gebeuren als je er niet bent en WIE dit voor je kan doen.

Een VA, assistent, stagiair eventueel. Ik begon hier ooit voor een uurtje per week mee.

Financiële vrijheid is de derde sleutel naar absolute vrijheid. Maar goed, ik merk dat de mail al weer heel lang wordt.

In de masterclass "Complete vrijheid voor ondernemers" wil ik hier alles over met je delen.

En het gaat niet over wat Keith Cunningham zegt: "How to passively become a millionair in thirty days with no money from your kitchen table in your bathrobe“ Een daarom is een 4 urige werk week ook in mijn ogen een utopie.

Een vierurige coach week kan wel
Read More
Online training maken

Welke technische tools kan ik gebruiken voor een online training

Welke technische tools kan ik het beste gebruiken voor een online training? 

Dit is de meest gestelde vraag die ik krijg over het bouwen van een online cursus en eigenlijk vind ik een vraag die je je pas hoeft te stellen als je de outlines van je online cursus goed hebt uitgedacht en ook weet hoevéél je wil verkopen en hoeveel trainingen je uiteindelijk wilt maken.

Geloof me, dat blijft er namelijk niet bij eentje. Mijn cursisten creëren tijdens mijn begeleiding soms 3 of 4 online trainingen achtereen.

Natuurlijk is de keuze van je online cursus platform belangrijk, je begint er alleen niet mee.

Ik heb besloten om dit onderwerp in een andere richting te sturen door te kijken hoe je technologie kunt gebruiken om op maat gemaakte online trainingsprogramma's voor je klanten te bouwen die zo min mogelijk technische vaardigheden vragen van je klant.

Want dat is wat je wilt.

Het moet eenvoudig zijn, behapbaar, begrijpbaar en niet alleen voor je klant maar ook voor jou.

Ik heb verschillende software toepassingen bekeken, getest om uit te vinden welke tools het meest geschikt zijn voor wat ik mijn eigen klanten leer: het maken van winstgevende online trainingen. En vele platforms, zoals bijvoorbeeld Learndash, valt er geen chocola van te maken voor veel van mijn klanten.  Veel te technisch en ingewikkeld en te weinig flexibel en aanpasbaar.

Moet je niet willen.

Wat belangrijk is dat je

  • weet hoeveel klanten je er in kwijt kunt.
  • weet hoeveel trainingen je er in kwijt kunt
  • weet of het te koppelen is aan Nederlandse betaalsystemen
  • weet of eenvoudig aanpasbaar en  flexibel is
  • weet of het makkelijk te bedienen voor jou én je klant.

En zo zijn er nog meer onderdelen die van belang zijn.

Wil je graag meer weten hier over boek dan een call in waarin we je twee gouden tips geven waarmee je direct aan de slag kunt. Ook laten we je een demo zien, zodat je direct alle mogelijkheden ontdekt!

Hoe bepaal je wanneer de inhoud goed genoeg is voor een online trainingsprogramma?

Natuurlijk ga ik er van uit dat je achter de kwaliteit van jouw inhoud staat.

Wanneer je begint met het bouwen van een online cursus, hou je rekening met vijf elementen inhoud, en de schaalbaarheid, resultaat van je cursist en online verkoopmethodes en technische tools.

Om te bepalen of de inhoud goed genoeg is voor een online cursus en je het vertrouwen te geven dat dit echt gaat werken voor jou en je cursist zou ik je adviseren een betaalde pilot te organiseren.

Mijn eigen cursisten in de Online Succes Academie verdienen hier direct hun uitgaven mee terug en zo veel meer.


Hoe een online trainingsprogramma verkopen?

Er is een scala aan mogelijkheden hoe je je online training kunt gaan verkopen.

Wat het beste werkt vraag je?

Dat ligt er aan:

Wat is de prijs van je online programma

Is het tot een bedrag van pak-em beet 147 euro dan kun je prima via e-mail je online training verkopen.

Wat daar natuurlijk wel bij komt kijken zijn copywriting skills en de basis. Hoe goed ken jij je ideale klant eigenlijk.

Durf je ook wat meer mails dan 1 of 2 te sturen of ben je dan dan spammerig over te komen

Een hoger geprijsd programma verkopen werkt anders.

Je leads moeten je beter kennen, vertrouwen en leuk vinden en dat ontdekken ze het best door je ook te zien en te horen.

Dat kan via een 1 op 1 gesprek. Een zogenaamde strategiesessie of sales call. Of een webinar of challenge.

Hoe lang geef ik mijn cursisten toegang voor mijn online training. Levenslang of beperkte toegang?

Enkele factoren die een rol spelen zijn:

Prijs: heeft je cursist meer dan 2000 euro betaald voor je training, dan voelt het redelijk unfair als je je cursist maar beperkte toegang geeft.

Het kan echter wel je bedoeling zijn om klanten in beweging te houden en ze daarom een beperkte tijd toegang geeft.

Wees hier gewoon super helder in.

Levenslang klinkt in mijn oren niet passend bij mij als ondernemen in vrijheid. Wat als je er geen zin meer in hebt of er iets met je gebeurd? Je wilt er niet aan denken maar toch.... Je zal altijd webhosting moeten betalen voor je leeromgeving of academie.

Dus tja… wat dan?

Ik zeg bij bepaalde trainingen boven de 2000 euro: “zo lang als de training bestaat.”

En dat zal een jaar of 3 zijn. Dat is echt lang genoeg om met regelmaat terug te kijken. Daarna heb je de content echt niet meer nodig.


Didactische principes van een online training voor optimaal rendement

Ga je voor optimaal resultaat van jouw online cursist? Natuurlijk!

Het is daarom belangrijk om leerdoelen te stellen voor de vaardigheden van je cursist.

Mijn cursisten werken met de blauwdruk van je online training, die er voor zorgt dat je dit ultra helder in kaart brengt.

We ontdekken waar de echte problemen zich bevinden. Wat de oplossingen zijn en welke vaardigheden er voor nodig zijn om daar te komen.

Je stelt dan een leerdoel per les en vervolgens bepaal je welke online werkvormen er geschikt zijn.

Er zijn er velen. Genoeg om in een ander artikel toe te lichten.

Uitnodiging: het onovertroffen online training creatieplan voor jouw winstgevende online training.

Voor iedereen die droomt van een online training

We schetsen de outline: hier gaat jouw online training over
Wil jij een kleine online training maken of een signature training,?

Ontdek het snel ontwikkel model! We maken het niet té groot en WEL waardevol genoeg. Dit is slechts een kleine greep uit wat je allemaal ontdekt op 5 juli om 19:30 uur.
Wil je hulp bij het volgen van deze stappen? 
Vul hier je e-mailadres in:

Er is maar een beperkt aantal plaatsen beschikbaar.

Read More
Online training maken

Hoe een online training zorgt voor passief inkomen

Passief inkomen via online trainingen, hoe werkt dit nu echt?

Heel veel ondernemers willen een online training om zo passief inkomen te genereren.


We willen allemaal wel van die mailtjes die binnen bliepen met de melding: "U heeft een nieuwe bestelling.... "

En weer en weer en weer.

Er zit echter nog meer passief inkomen verscholen binnen een online training dan alleen dan de bliep bliep meldingen met nieuwe bestellingen. Het passieve inkomen zit 'm ook namelijk ook in tijdwinst. Het niet uurtje factuurtje werken.

En dit passief inkomen kun je verdienen op alle lagen in je product piramide:  Je hebt het low end aanbod, het middle end aanbod en het high end aanbod.

Het High end aanbod is natuurlijk het product wat de grootste investering vraagt, daarin besteed je vaak ook de meeste tijd één op één met de klant.

Je wisselt veel én dezelfde informatie uit. Dus als je dacht dat High end werken niet onder de uurtje factuurtje regel valt, guess again... Zonde van je tijd en best saai om steeds hetzelfde te delen, toch?

En is dit ook het beste voor je klant?

Ga eens na, welke informatie deel jij keer op keer en aan iedere klant opnieuw?

Tijdswinst

Van die content  zou je  bijvoorbeeld in een video kunnen opnemen en daar een werkblad met oefeningen bij kunnen aanbieden.

In de video deel je de gestandaardiseerde kennis met je klant en omdat je hier niet telkens tijd in hoeft te steken is dát je passieve inkomen vanuit je High end aanbod: dit levert je passief inkomen op.

Want je hoeft niet 1 op 1 met die klant a la uurtje factuurtje aan de tafel te gaan zitten. In die tijd doe jij iets anders. (Of lekker niets, wat dat trouwens is weet ik niet, ik doe nooit helemaal niets....)

En dit is nog maar één voordeel. Je kunt daarna 1 op 1 met die klant meer de diepte in gaan en op die manier ook nog eens beter helpen.

Dus een online training of een online traject kan je op die manier inzetten als onderdeel in je high end traject en dan komt-ie dus boven in je product piramide te staan.

Middle end & low end aanbod

Zo kun je dat natuurlijk ook toepassen voor de middle end producten in je aanbod, en zelfs op het low end niveau.

Wat je namelijk kan doen is een laag geprijsd aanbod/ training van bijvoorbeeld 27- 47 euro van een aantal lessen, en die kan je echt op de automatische piloot verkopen.

Ja, daar komen de bliepende mailtjes nu van binnen vallen, daar gaat de kassa nu automatisch van rinkelen!

Dat levert je omzet op: en dit is dan passief inkomen op de automatische piloot,

Hier gaat het echt om de aantallen

Wat ik je nog wil meegeven  want mogelijk ben je ook enthousiast over de mogelijkheden die online trainingen je kunnen bieden:

Ga niet werken met videootjes op pagina's op je website die je alleen maar hebt afgeschermd met een wachtwoord.

Want weet dat het nadeel is dat  je video te vinden is op Google en de materialen die je erbij hebt gemaakt natuurlijk ook. Daardoor is je content ook niet echt exclusief, niet voor het high aanbod en ook niet voor het low aanbod

En daarnaast is het ook niet heel praktisch voor je deelnemer, want als hij niet meer weet waar de lessen staan, of het wachtwoord is vergeten, en dan jou weer een mailtje moet sturen, waarop hij uren moet wachten, om die gegevens boven tafel te krijgen, ( ik stel me zo voor dat je ook niet de hele dag in je inbox leeft...) dat kost jou weer tijd en daar gaat je passieve inkomen, dan is het gewoon weer uurtje factuurtje werk.


Read More
Online training maken

Meer impact met online groepstrainingen

Ik leg hierin uit hoe je een meerdaagse training kunt omzetten in een blended learning traject. Je kunt veel meer mensen tegelijkertijd helpen én daardoor kun je met dit traject enorm opschalen. Daarnaast ben je geen reistijd kwijt, hoef je geen locatie te huren, documenten te printen en lunch te regelen. 

Binnenkort kun je meedoen aan de online masterclass Het Online training creatieplan

Read More
inhoud van je online training bepalen
Internet Marketing Tips, Ondernemerstips, Online training maken

Inhoud voor je online training bepalen

Heb je plannen om een online training te maken?

E-learning toevoegen aan je business model.
Het klinkt voor veel ondernemers als een grote volgende stap én het kan nogal overweldigend zijn.

Hoe bepaal je de inhoud voor je online training?

Daarom wil ik je in dit bericht wat ideeën geven waar je rekening mee kunt houden als je de inhoud van je programma uitdenkt.

Begin in elk geval met het uitdenken van het resultaat

Wat is het resultaat voor je cursisten?

Wat voor vaardigheden hebben ze opgedaan? Wat kunnen ze bijvoorbeeld daadwerkelijk aan het einde?

Voorbeeld voor het uitdenken van de content

In mijn training de Online Succes Academie wilde ik bijvoorbeeld  aan mijn cursisten leren:

Hoe ze hun kennis konden vertalen in een online training.

En ik bedacht toen wat mijn cursisten allemaal zouden moeten kunnen en kennen aan het einde van de training:

  • een blauwdruk maken van de training, dus de onderwerpen uitdenken
  • video’s maken met mobiele telefoon en beeldscherm.
  • werkboeken maken
  • powerpoint’s maken
  • geluidsbestanden maken
  • de planning van je lancering
  • (...) en nog veel meer

Op basis daarvan bedacht ik de modules die mijn training zou hebben.

Zo ging ik ook denken aan de problemen waar ze tegenaan zouden lopen en hoe ik die kon gaan tackelen.

Want zo’n leeromgeving maken, uitzoeken welke leeromgeving het beste werkt, erger nog zelf alles gaan installeren op een domein. Dat zou voor een groot obstakel zorgen. Wat als ík dat al voor iedereen zou regelen……?

Zo werkt dat ook straks voor jouw online training. Als je een onderscheidend wilt zijn in je aanbod is het goed daar nu alvast over na te denken.

Bedenk alvast wat voor problemen er eventueel zouden kunnen ontstaan en hoe jij deze kunt oplossen voor je klant. Enneh... zie je het nog niet, laat het dan open, je komt hier gaandeweg vast op.

Al brainstormend kwam ik op deze manier bij een flink aantal onderwerpen.

Toen besloot ik aan de slag te gaan met de geeltjesmethodiek.

Inhoud voor je online training bepalen met de geeltjes methodiek

De geeltjes methodiek 

Deze onderwerpen schrijf je op gele memoblaadjes en je gaat later pas de logische volgorde vaststellen.

Wat ga je in de modules doen?

Moet ik alles in video opnemen of is tekst en audio soms ook goed?

Ik denk dat de waarde van video’s groter kan zijn voor mensen die heel visueel zijn ingesteld, maar er zijn ook mensen die meer op het gehoor leren. Dus tekst en audio is soms ook goed. Het ligt er heel erg aan wat je wil dan mensen gaat leren.

Hoe bepaal je de inhoud voor je online training?

Hoe bepaal je de inhoud voor je online training?

Heb ik werkbladen nodig?

Je kunt oefeningen geven aan het einde van een les, zodat mensen het geleerde echt kunnen gaan toepassen. Het is dus een goed idee om werkbladen of werkboeken te maken en daarin opdrachten mee te geven over toepassing op het geleerde.

Dus even samenvattend dit is jouw stappenplan:

  • Denk het resultaat uit
  • Schrijf de onderdelen die erbij helpen bij het resultaat te komen op op memoblaadjes
  • Denk na over mogelijke obstakels / problemen en hoe je die kunt tackelen en staar je er nu nog niet blind op....
  • Bepaal wat video wordt, wat tekst of audio. Er mag diversiteit inzitten!
  • Bepaal waar je werkbladen nodig hebt

Ben je er aan toe aan jouw online training nu eindelijk eens echt in de steigers te zetten?

Plan dan een gratis gesprek met mij in door op onderstaande knop te klikken. 

Read More
Online training maken

Denk eens out of the box

Je zit er met je neus te dicht bovenop.
Hebt tunnelvisie.

Alles moet zus.
Alles moet zo.
Alles moet maatwerk. 

Alles moet 1 op 1. 

Dat is pas kwaliteit!

Toch? Of.....

Kun je ook heel veel mensen tegelijkertijd helpen. Net zoals ik dat doe. 50 klanten in een week: parttime?

Wil je ook een ongelimiteerd aantal klanten helpen?

Met één op veel klanten tegelijk bedienen, kan echt met net zoveel energie als dat je dit 1 op 1. doet.

Als je het slim inricht. Daar wil ik je meer over vertellen! 

Daarnaast zijn er ook heel veel mensen die helemaal niet 1 op 1 met je willen werken. 

Die dat spannend vinden. 

Of zich schamen. 

Die denken dat het allemaal wel meevalt.

Dat ze het zelf kunnen totdat het van kwaad tot erger wordt.

Zoals bijvoorbeeld cliënten die bij psycholoog Hester komen.

Zij helpt in haar praktijk heel veel mensen met ernstig liefdesverdriet.
En ze dacht: niet iedereen die hier last van heeft komt bij mij. En vaak komen ze ook heel laat in het proces bij mij en hebben ze er inmiddels al heel lang last met de verwerking en leidde dit tot andere gezondheidsklachten. 

Dus specifiek voor dit probleem bedacht Hester een online training, voor mensen die ver weg wonen of zich gewoon bezwaard voelen om met hun liefdesverdriet en alles wat daarbij komt een psycholoog te gaan. 

Zo kan het dus ook. 

Ik wil je met dit artikeltje alvast een klein beetje out of the box laten denken. 

Wat doe jij nu in je praktijk / training repeterend?
Of waar kan je alvast een oplossing voor bieden voordat een probleem erger wordt voor je ideale klant? Een traject dat je in een voorstadium online zou kunnen aanbieden?

Het beste bewijs dat zoiets kan werken ben jezelf.
Als je echt last hebt van tunnelvisie trouwens heb je hard bewijs nodig. Ga eens voor jezelf na, zou jij een oplossing zoeken je probleem nog klein is? Kill the monster when it's little....

Welke problemen hebben jouw klanten veelvuldig?
Zou je deze mensen ook op grote schaal kunnen helpen, dus los van locatie en los van tijd?

Meer over weten?

Doe dan mee aan de Gratis Online Workshop  "Hoe kun jij een ongelimiteerd aantal klanten helpen, zonder daar 100 uur per week voor te werken?"

Tijdens deze gratis live online training, die heel eenvoudig vanuit huis te volgen is, heb ik heb ik al mijn kennis verzameld die ik heb opgedaan op het gebied van internet marketing en online trainingen. In een goed uur onthul ik je:

  • Hoe ook jij van van 10 klanten naar 50 klanten per week kunt gaan
  • Hoe ook jij ongelimiteerd aantal klanten kunt gaan helpen, op de automatische piloot, dus zonder dat het je extra tijd gaat kosten.
  • Ontdek je hoe het én, én, én kunt zijn: hoe je je dienstverlening optimaliseert zodat je blijere klanten krijgt die én meer resultaat boeken én zelf meer tijd overhoudt voor jezelf. Terwijl je nu waarschijnlijk denkt dat dit onmogelijk is. (Utopia van de ondernemer!)
  • Hoe je met behulp van een online training én meer mensen kan helpen én ze beter kan helpen en welke vormen van online trainen jij vandaag nog in kunt zetten, ook al denk je nu nog dat je echt alleen maar  1 op 1 werken kan werken en alles maatwerk moet zijn.  Je krijgt ideeën die je direct kunt toepassen in je bedrijf!

Met het gratis werkboek waar je direct je inzichten in noteert rij je direct je tunnel uit en zullen de inzichten je direct helpen groter te denken

Meld je hier aan

Read More
Online training maken

Help, ze vinden mijn product of aanbod helemaal niets

Heb jij wel eens een enorme deksel op je neus gekregen?

Deze week kreeg ik van twee ondernemers dezelfde vraag. Of beter gezegd, ze waren bijna in tranen doordat een aantal ondernemers hun aanbod compleet de grond in hadden gestampt.

Ze vonden er niets aan.
“En veel te duur” zeiden ze zuur.
“Daar gaat toch niemand zoveel geld voor betalen!!!”

“Had je gevraagd om advies?” vroeg ik nog. Pv3 dacht ik, hier is over nagedacht en op ingeleefd,  hoe durven ze zo lelijk te doen.
En ik stelde meer vragen, zoals wat waren dit voor mensen? Het bleken ‘gewone’ collega ondernemers te zijn.

Waren zij je ideale klant? Was mijn volgende vraag.
En zo ja, hadden zij ook die pijn waar de training de oplossing voor bood?

Nou nee.
Dat was dus niet het geval.

“Mmmm, typisch geval van een de vegetariër een geweldig bourgondisch menu met geroosterde lamsbout met rozemarijn voorschotelen en vragen of ie het lekker vindt….dus eigenlijk. “ merkte ik op.

Of… Ik had er nog wel één 🙂
Of aan de fietsenmaker vragen wat de beste uitlaat is voor je Hyundai I10 als deze eraf is gevallen.
Tja. Dit eenmaal duidelijk haalden beide ondernemers opgelucht adem.

Zie je, het aanbod dat zij hadden ontwikkeld was wel goed. De inhoud en wijze die ze hadden bedacht om het probleem op te lossen was fantastisch en krachtig en zou leiden tot het gewenste resultaat.
Als ze déze mensen nu hadden gevraagd hoe ze het aanbod zouden ervaren, dan was de uitkomst zeker anders geweest.

Hoeveel mensen zouden er zijn die wel met dit probleem rondlopen, bespraken we nog.
Wel vele tienduizenden in Nederland, bleek het antwoord.
Als je die mensen die ze van hun probleem kunt afhelpen en jij kunt dit, dan moét je dat toch ook doen?

Maar Carola vond het een slecht idee

Het zou toch te erg zijn zijn als je je klein hield en zou denken, ja maar ….. Carola vond het een slecht idee?
Carola die vegetarisch (niks op tegen hoor!) is en ook nog eens bij de fietsenmaker advies vraagt voor haar auto? Ze is gewoon niet je ideale klant!
De lucht was geklaard.

Mocht iemand jouw bedrijf, aanbod, online training eens flink afkraken, waar je je ziel en zaligheid in hebt gestopt…. Denk dan even terug aan de vegetariër en de fietsenmaker en haal je schouders op.
En zet ze weer onder je project… die schouders.

En wil je zeker weten of je product of dienst aanslaat?

Maak dan een goede profielschets van je ideale klant voor je nieuwe product of dienst en hou een onderzoek voor je je dienst helemaal uitdenkt. Dan weet je zeker dat je raak schiet.
Zo’n onderzoek zet je eenvoudig in elkaar met bijvoorbeeld Google Forms.

Om nog krachtiger in je schoenen te staan kun je een pilot houden onder een aantal van je ideale klanten. Hoe je dat organiseert vertel ik je graag een volgende keer.

Succes!

Reageren op deze blog? Doe het hieronder, heb je ook wel eens zoiets meegemaakt? Gedeelde smart is halve smart!

 

Read More
Online training maken

Slimmer Online Ondernemen

Ken je dat? Je wilt ALLES zelf doen. Want hulp is duur. Of hulp zoeken is moeilijk. Of iemand kan het toch niet zoals jij het kan. Of je hebt tijd over, dan ga je toch niet hulp inhuren?

Dus struggel je.

Slimmer Online Ondernemen
Wat zijn 3 dingen die beter,  slimmer, efficiënter mogen gaan binnen jouw bedrijf?

Je zucht.

Het lukt niet.

Je gaat naar de sportschool. (Of naar de schilderclub of Yoga of iets anders voor de noodzakelijke ontspanning)

Je doet weer 80 dingen tegelijk…

En ineens valt er een kwartje.

Ik moet dit helemaal niet ZELF en ALLEEN doen.

Ik zat de afgelopen weken uren te turen naar mijn Facebook advertenties. Ik kreeg maar niet voor elkaar wat mij normaal wel lukt.

Kort daarna sprak ik Femke en ik legde uit wat ik nodig had. Ze vergeleek mij met de directrice van de Albert Heijn. “Zij gaat toch ook geen folders in de folderrekken leggen zodat de klanten ze mee kunnen nemen?”

Toen vielen mijn kwartjes.

Ik zag mij al staan in een blauw mantelpak met een stapel folders onder mijn arm…..

“Nee, inderdaad, dat doet de directrice van de Albert Heijn ook niet 😊 “

Dat was mijn ingeving, ik ging het niet meer zelf doen.

Ik kende iemand die heel goed was in advertenties. Een enorme kanjer. Iemand die het net als ik heerlijk vindt om de code te kraken. Alleen op háár vakgebied.

Ik belde haar op en legde mijn probleem voor.

We spraken elkaar weer even kort en ik heb haar ingehuurd. Wat heerlijk! En ….ze kreeg het voor elkaar. De advertenties ratelen en draaien en de aanmeldingen voor mijn webinar vliegen binnen. Te gek!

Het voelt echt heerlijk als iets lukt en je het zelf niet hebt hoeven doen. Het geeft rust. Want die ander doet het werk in een kwart van de tijd. Er is geen frustratie meer. Het allerbelangrijkste is echter dat jij die tijd nu kunt besteden aan dat waar jij goed in bent. Waar je energie van krijgt. Zodat je niet meer gemiddeld 2 laptops per week het raam uit smijt. In ieder geval in je hoofd 😊…

Ik schrijf je dit omdat jij misschien ook met issues zit in je bedrijf wat maar niet van de grond komt. Die je frustreren, die onmogelijk veel tijd kosten. Die je zelfs het lol van het ondernemen wegnemen.

Wat zijn 3 dingen die beter/slimmer/efficiënter mogen gaan binnen jouw bedrijf?

————

————

————

En moet je deze dingen ook echt alleen doen? Of kun je hiervoor hulp vragen, het samen doen? Zou dat zelfs niet slimmer zijn?

Denk nog eens als je op de stoel zit van de directrice van de Albert Heijn. Zo’n grote leren stoel. Die een beetje kraakt als je voorover buigt.

Wat zou zij doen?

Als je alles alleen doet is de kans is groot dat je dan je verliest in het HOE.

Terwijl het voor 80 procent gaat om het ‘waarom’.

Want je waarom drijft je voort. En het ‘hoe’ komt dan vanzelf.

En direct focussen op het HOE daarvan schiet je in de piekermodus. Krijg je technische paniekaanvallen 😊 Net zoals ik had in het begin van dit verhaal.

Dus wat wil jij bereiken?

Slimmer Online Ondernemen

Mag ik je helpen met je inzichten te geven in hoe je tijd wint, je omzet verhoogt en met veel meer plezier je bedrijf runt?

Lees het gratis e-book “maak een daverend succes van jouw online training”

 

Read More