Category Archives for "Online training maken"

hoe bepaal je de prijs voor je online training?

hoe-bepaal-ik-de-prijs-voor-mijn-online-training.jpg

Hoe bepaal ik de prijs van mijn online training?

Vorige keer hadden we het over de lengte van je lessen. Een van de grootste vraagstukken van mijn cursisten is altijd….

Wat mag mijn online training gaan kosten.

Aangenomen wordt dat dat dan minder moet zijn dan het offline traject ….

En daar gaat het vaak al mis want:

Als je lessen één keer aangereikt krijgt en na 3 dagen 30 % vergeten bent van de content of als je de lessen kan herhalen omdat je in een andere fase zit van je persoonlijke ontwikkeling of van je ondernemerschap: wat werkt dan krachtiger denk je?

Precies. Het laatste dus.

En dat krijg je voor elkaar met online lessen. En dus mag je online training minimaal dezelfde prijs krijgen als je offline traject. 

Prijs bepalen

Waar gaat het om bij het bepalen van je prijs?

hoe-bepaal-ik-de-prijs-voor-mijn-online-training.jpg

Het gaat om het resultaat dat je levert en het hoeft niet gekoppeld te zijn aan het aantal uren dat jij erin steekt om het te maken.

Want die ene online training die kan jou…. ontzettend veel omzet opleveren.  

Mijn online trainingen hebben mij al meer dan een miljoen aan omzet opgeleverd sinds 2014!

​Waar het om gaat ​is het resultaat dat je levert: want wat is het precies waar het om draait en  wat betekent dat voor je klant.

​Daar baseer je je prijs op. Want dat is de reden dat mensen bij je zullen kopen.

  • ​wat betekent dit voor het gezin
  • wat betekent dit voor haar geluksgevoel
  • ​​wat betekent dit voor haar gezondheid,
  • ​voor het perspectief in haar carrière,
  • voor haar bedrijf.

Kijk niet naar je concurrent

Soms hoor ik mensen advies geven om naar de concurrent te kijken om te zien wat zij vragen maar: Niet de concurrent bepaalt de prijs!

Je weet niet wat of de​ training het resultaat levert dat het biedt.

Je weet ook niet of je concurrent verdient aan de training of verlies draait, wat de winst is en of er goed is nagedacht over de prijsstelling.

Dus het brengt je nagenoeg NIETS, behalve dan misschien een raar gevoel. Ik vaar er zelf niet wel bij, ik wil niet beïnvloed worden door ideeën van anderen en dat brengt mij toch wat in de war.

​Je kunt rekening houden met psychologische prijzen.

Want voel eens in?

€ 1.999 voelt aanmerkelijk goedkoper dan € 2.010

Klopt dat bij jou ook?

Daarom kun je in sommige gevallen beter kiezen voor een bedrag dat over de duizend gaat dan er onder terwijl het uiteindelijk niet meer oplevert.

En dan heeft het cijfer 7 ook nog eens iets magisch. Voor veel mensen is het cijfer 7 een geluksgetal. Daarom wordt het vaak gebruikt, daarnaast schijnt kooplust opwekkend te zijn. € 1.997 zou aantrekkelijker zijn dan € 1.999.

En dan als laatste:

Het moet goed VOELEN.

Je moet de prijs kunnen dragen. Als je voelt dat je keel dichtknijpt als je het bedrag vraagt  dan kun je het dus nog niet dragen.

Je kunt beter iets lager inzetten en veel goede ervaringen opdoen met klanten en geleidelijk aan je prijs verhogen dan ineens veel te hoog inzetten en geen klanten helpen.  Juist het helpen van die eerste klanten helpt je met het krijgen van vertrouwen in je online training.

En als je na een tijdje het gevoel hebt, dat het belachelijk is wat je deelt en de resultaten zijn goed, dan ga je gewoon je prijs verhogen.


Best een ding misschien, zo'n online training maken ​.

En daar wil ik je bij helpen. Want op 13 mei a.s en 15 mei a.s.geef ik het gratis webinar het Online training creatieplan. Doe je mee? Schrijf je hieronder dan in:

Selecteer een sessie
Door u te registreren voor dit evenement gaat u akkoord met deze algemene voorwaarden.

'Het Online Training Creatieplan'
​in 3 maanden (waarom niet in 2 weken!) je online training mét klanten erin!

Meer impact met online groepstrainingen

Ik leg hierin uit hoe je een meerdaagse training kunt omzetten in een blended learning traject. Je kunt veel meer mensen tegelijkertijd helpen én daardoor kun je met dit traject enorm opschalen. Daarnaast ben je geen reistijd kwijt, hoef je geen locatie te huren, documenten te printen en lunch te regelen. 

Binnenkort kun je meedoen aan de online masterclass Het Online training creatieplan

Hoe een online training zorgt voor passief inkomen

Online training en passief inkomen

Passief inkomen via online trainingen, hoe werkt dit nu echt?

Heel veel ondernemers willen een online training om zo passief inkomen te genereren.


We willen allemaal wel van die mailtjes die binnen bliepen met de melding: "U heeft een nieuwe bestelling.... "

En weer en weer en weer.

Er zit echter nog meer passief inkomen​verscholen binnen een online training ​dan alleen dan de bliep bliep meldingen met nieuwe bestellingen. Het passieve inkomen zit 'm ook namelijk ook in tijdwinst. Het niet uurtje factuurtje werken.

En dit passief inkomen kun je verdienen op alle lagen in je product piramide:  Je hebt het low aanbod, het middle end aanbod en het high aanbod

Het High end aanbod is natuurlijk het product wat de grootste investering vraagt, daarin besteed je vaak ook de meeste tijd één op één met de klant.
Je wisselt ​veel én dezelfde informatie uit. Dus als je dacht dat High end werken niet onder de uurtje factuurtje regel valt, guess again... Zonde van je tijd en best saai om steeds hetzelfde te delen, toch?

En is dit ook het beste voor je klant?

Ga eens na, welke informatie deel jij keer op keer en aan iedere klant opnieuw?

Tijdswinst
Van die content  zou je  bijvoorbeeld in een video kunnen opnemen en daar een werkblad met oefeningen bij kunnen aanbieden.

In de video deel je de gestandaardiseerde kennis met je klant en omdat je hier niet telkens tijd in hoeft te steken is dát je passieve inkomen vanuit je High end aanbod: dit levert je passief inkomen op.

Want je hoeft niet 1 op 1 met die klant a la uurtje factuurtje aan de tafel te gaan zitten. In die tijd doe jij iets anders. (Of lekker niets, wat dat trouwens is weet ik niet, ik doe nooit helemaal niets....)

En dit is nog maar één voordeel. Je kunt daarna 1 op 1 met die klant meer de diepte in gaan en op die manier ook nog eens beter helpen.

Dus een online training of een online traject kan je op die manier inzetten als onerdeel in je high end traject en dan komt-ie dus boven in je product piramide te staan.

Middle end & low end

Zo kun je dat natuurlijk ook toepassen voor de middle end producten in je aanbod, en zelfs op het low end niveau.

Wat je namelijk kan doen is een laag geprijsd aanbod/ training van bijvoorbeeld 27- 47 euro van een aantal lessen, en die kan je echt op de automatische piloot verkopen.

Ja, daar komen de bliepende mailtjes nu van binnen vallen, daar gaat de kassa nu automatisch van rinkelen!

Dat levert je omzet op: en dit is dan passief inkomen op de automatische piloot, ​

Hier gaat het echt om de aantallen.

Wat ik je nog wil meegeven  want mogelijk ben je ook enthousiast over de mogelijkheden die online trainingen je kunnen bieden:

Ga niet werken met videootjes op pagina's op je website die je alleen maar hebt afgeschermd met een wachtwoord.

Want weet dat het nadeel is dat  je video te vinden is op Google en de materialen die je erbij hebt gemaakt natuurlijk ook. Daardoor is je content ook niet echt exclusief, niet voor het high aanbod en ook niet voor het low aanbod

En daarnaast is het ook niet heel praktisch voor je deelnemer, want als hij niet meer weet waar de lessen staan, of het wachtwoord is vergeten, en dan jou weer een mailtje moet sturen, waarop hij uren moet wachten, om die gegevens boven tafel te krijgen, ( ik stel me zo voor dat je ook niet de hele dag in je inbox leeft...) dat kost jou weer tijd en daar gaat je passieve inkomen, dan is het gewoon weer uurtje factuurtje werk.

Hoe kan het anders?
Wil je ook weten weten hoe je zo'n high end traject extra waarde geeft waardoor je niet te vergelijken bent met je concurrent?

Wat voor soort kleinere trainingen goed werken om te verkopen op de automatische piloot?


Daar vertel ik je graag meer over in de gratis online workshop Het Online Training Creatie plan,
daar wil ik je van harte voor uitnodigen, dan ga ik nog veel meer onderdelen delen.
Zoals wat kun je bijvoorbeeld precies in dit online traject opnemen, wat voor werkvormen werken goed,
Hoe houd je de cursist goed bij de les zodat jij het maximale resultaat met je cursisten kunt bereiken.

En hoe kun je je online trajecten goed verkopen. Doe je mee?

​​Deze week organiseer ik de live workhop op donderdagmiddag of zondagochtend. Heel graag tot dan!


Wil je liever live aan de slag met mij? Doe dan mee aan de Quickstart van je onine training. 1​5 ​februari in het centrum van Delft.

Download hier ​het e-book hoe kies je het platform voor je online training/e-learning

Wie was er eerder?

​ `Uw vlucht is vertraagd` ​kl​inkt de blikkerige luide stem in het Spaans door de terminal

​Had jij dit ook deze zomer? Dat je uren en uren op de luchthaven wachtte ​om te boarden? Met een graadje of 40?
De beste methode is overgave in dit geval: je kunt er toch weinig aan veranderen.

Dus ik vertraag ook weer​ en spot hier en daar een winkeltje en koop nog een souvenirtje voor mijn man.

En dan ​ineens klinkt er luidt: : `All passengers for Amsterdam, last call.`

​De  vlucht blijkt toch ineens op tijd te vertrekken…

En ik hol, nee, ren full speed met mijn rode lederen rugzak naar de gate.

`Last call!` Word er nogmaals streng omgeroepen… en ik zet nog een tandje bij….

Als laatste hijs ik mij het vliegtuig in en plof op mijn stoel. Het klamme zweet gutst over mijn rug, maar wie kan me wat, ik heb het gehaald!

Ik trek mijn laptop uit mijn tas en schrijf je dit bericht….

Di leek me wel een toepasselijke intro, van dat vertragen en leven in Slow Motion = naar ​de vaart er weer in.

Actie in de taxi!

Want ik sta echt te trappelen van ongeduld om je verder te helpen.

Want hoe ben jij de zomer doorgekomen?

Ben je lekker helemaal tot jezelf gekomen, en ​ben jij ook weer klaar voor de start?

Ik ben dus net een weekje naar Tenerive geweest naar Life Mastery van Tony Robbins. (Mijn laatste ​seminar van de 3-jarige opleiding!)  Dus je kunt me nu ook alles vragen over hoe je een superfitte ondernemer wordt zodat je het laatste half jaar kan vlammen. Ik verloor 2,5 kilo tijdens het detoxen met supersapjes. En Loren Lahav, (wat een powervrouw!) friste mijn kennis van het geweldig plannen met de RPM methode van ieder project weer op.

Hierin hou je het resultaat helder voor ogen, nog belangrijker, je motivatie je brandende verlangen waarom je iets graag wilt bereiken. Daarna kijken we pas naar het hoe.  Als laatste ga je dan eens kijken wié het voor je kan uitvoeren, want alles zelf uitvoeren… is eigenlijk zonde van je kostbare tijd. Want je hoeft heus niet alles zelf te doen. Tijdens mijn event ga ik hier ook dieper op in. We zijn namelijk een echte online marketing kalender aan het maken, die je op het event gaat invullen en waarmee jij je plannen voor 2020 kunt gaan realiseren. En deze methode, helpt hier fantastisch bij.

25 tips
Om e-maillijst razendsnel te laten groeien.

​Zo ga je van een paar honderd naar +1000 lezers in een korte tijd

Ontvang de tweewekelijkse waardevolle e-mails over online ondernemen & als welkomstcadeau dit gratis e-book.

Je gegevens worden netjes opgeslagen volgens de privacy statement

Nu stond mijn plan voor het komende half jaar al in de steigers… maar ik ga het zeker nog wat tweaken met de nieuwste inzichten. Zodat ik naar mijn doel blijf gaan zonder keihard te werken.

​Hoe sta jij er nu voor?

Zie je er tegenop weer te beginnen?

Ben je al begonnen?

Of liep het gewoon lekker door?

Ik was bij elkaar bijna 4 weken weg en toch heb ik​ 168 verkopen gedaan. Kleine en grote. Dankzij mijn e-mailmarketing systeem.

Zoveel ondernemers die ik spreek hebben nog geen lijst want ze hebben nog geen online aanbod. En dat verbaast mij. Waar wacht je nog op? De wereld wacht op je.


​Want eigenlijk is het de kip of het ei 

Heb je geen e-mail lijst…. Dan is het best lastig om op de automatische piloot te verkopen.

Heb je geen online aanbod… en wel een e-maillijst ​en je doet je aanbod dan heb je zo gevangenschap opgelopen in vorm van het uurtje-factuurtje keurslijf.

(Daarmee bedoel ik dat je van 9-5 vol zit met afspraken en amper tijd overhoudt om aan je bedrijf te werken of nog beter, klanten te helpen zonder dat jij daar fysieke inspanningen voor hoeft te doen.)


Over Online Trainingen gesproken

Trouwens, ik had het net over online trainingen, wil jij een vliegende start met je online training maken?

​Als je echt aan de slag willen met je online training, echt e-learning maken, of blended learning (een stuk online en een stuk live)  doe dan ​mee met de live online workshop op 11 september.

We gaan dan aan de slag met het Online Training Creatie plan.

PS: hou je e-mail in de gaten voor het ​jaarlijkse event ​op 29 november voor het creëren van een thriving online business. Ik ga je er alles leren wat je moet weten om je bedrijf voor jou te laten werken in plaats van dat jij al die uren zit te worstelen. 

Inhoud voor je online training bepalen

inhoud van je online training bepalen

Heb je plannen om een online training te maken?

E-learning toevoegen aan je business model.
Het klinkt voor veel ondernemers als een grote volgende stap én het kan nogal overweldigend zijn.

Daarom wil ik je in dit bericht wat ideeën geven waar je rekening mee kunt houden als je de inhoud van je programma uitdenkt.

Begin in elk geval met het uitdenken van het resultaat

Wat is het resultaat voor je cursisten?

Wat voor vaardigheden hebben ze opgedaan? Wat kunnen ze bijvoorbeeld daadwerkelijk aan het einde?

Voorbeeld voor het uitdenken van de content

In mijn training de Online Succes Academie wilde ik bijvoorbeeld  aan mijn cursisten leren:

Hoe ze hun kennis konden vertalen in een online training.

En ik bedacht toen wat mijn cursisten allemaal zouden moeten kunnen en kennen aan het einde van de training:

  • een blauwdruk maken van de training, dus de onderwerpen uitdenken
  • video’s maken met mobiele telefoon en beeldscherm.
  • werkboeken maken
  • powerpoint’s maken
  • geluidsbestanden maken
  • de planning van je lancering
  • (...) en nog veel meer

Op basis daarvan bedacht ik de modules die mijn training zou hebben.

Zo ging ik ook denken aan de problemen waar ze tegenaan zouden lopen en hoe ik die kon gaan tackelen.

Want zo’n leeromgeving maken, uitzoeken welke leeromgeving het beste werkt, erger nog zelf alles gaan installeren op een domein. Dat zou voor een groot obstakel zorgen. Wat als ík dat al voor iedereen zou regelen……?

Zo werkt dat ook straks voor jouw online training. Als je een onderscheidend wilt zijn in je aanbod is het goed daar nu alvast over na te denken.

Bedenk alvast wat voor problemen er eventueel zouden kunnen ontstaan en hoe jij deze kunt oplossen voor je klant. Enneh... zie je het nog niet, laat het dan open, je komt hier gaandeweg vast op.

Al brainstormend kwam ik op deze manier bij een flink aantal onderwerpen.

Toen besloot ik aan de slag te gaan met de geeltjesmethodiek.

Inhoud voor je online training bepalen met de geeltjes methodiek

De geeltjes methodiek 

Deze onderwerpen schrijf je op gele memoblaadjes en je gaat later pas de logische volgorde vaststellen.

Wat ga je in de modules doen?

Moet ik alles in video opnemen of is tekst en audio soms ook goed?

Ik denk dat de waarde van video’s groter kan zijn voor mensen die heel visueel zijn ingesteld, maar er zijn ook mensen die meer op het gehoor leren. Dus tekst en audio is soms ook goed. Het ligt er heel erg aan wat je wil dan mensen gaat leren.

Heb ik werkbladen nodig?

Je kunt oefeningen geven aan het einde van een les, zodat mensen het geleerde echt kunnen gaan toepassen. Het is dus een goed idee om werkbladen of werkboeken te maken en daarin opdrachten mee te geven over toepassing op het geleerde.

Dus even samenvattend dit is jouw stappenplan:

  • Denk het resultaat uit
  • Schrijf de onderdelen die erbij helpen bij het resultaat te komen op op memoblaadjes
  • Denk na over mogelijke obstakels / problemen en hoe je die kunt tackelen en staar je er nu nog niet blind op....
  • Bepaal wat video wordt, wat tekst of audio. Er mag diversiteit inzitten!
  • Bepaal waar je werkbladen nodig hebt

Ben je er aan toe aan jouw online training nu eindelijk eens echt in de steigers te zetten?

En dan in één keer goed?

op ​1 november geef ik de unieke live workshop Quickstart voor je online training in het centrum van het historische stadje Delft.

Dit is wat we op die middag gaan uitwerken. En natuurlijk kun je mij alles vragen tijdens deze middag!

1.

Je ideale klant voor je online training uitwerken

2.

De opbouw van je programma inclusief mijn feedback

3.

Hoe je je e-maillijst snel kan opbouwen, ook als je nu nog geen lijst hebt

4.

Het aanbod schaalbaar maken

5.

de planning van je lancering

En waarom zou je het niet mogen missen?


  • Wanneer je precies wilt weten  waar je mee start om je online training  en echt geld te kunnen gaan verdienen met je talenten.
  • Als je toe bent aan heldere stappen en niet weer halverwege de handdoek in de ring wil gooien in plaats van goed geld verdienen met je kennis.
  • Als je bereid bent in je zelf te investeren en in je bedrijf. Of je dat nu doet met geld of met tijd of een combinatie hiervan. Succes komt je niet aanwaaien.
  • Je voelt dat je er klaar voor bent! Je kunt nog wel 60 webinars volgen van ‘goeroe’s  en ontdekken dat je de juiste kennis nog niet hebt om echt grote stappen te zetten, talloze You Tube video’s bekijken en er achter komen dat het allemaal zo niet (meer) werkt. Je bent klaar voor het echte werk. Dus die middag praktisch aan de slag met mijn kennis, daar ben je klaar voor.  Kom maar op Irene!

Ben je klaar voor focus, actie, kennis, inspiratie, een goed inkomen te verdienen met jouw kennis?

Meld je dan direct aan. De investering is slechts 35 euro ex btw.


Er is slechts een beperkt aantal plaatsen: nu nog  maar 9  beschikbaar.

Reserveer vandaag nog je stoel, de vorige keren was de workshop zo uitverkocht!

Inhoud voor je online training bepalen

5 redenen om nu te starten met webinars

Hier volgen ze alvast.

  • Vertrouwensband door de waarde die je biedt
  • Het geeft je de regie over je omzet
  • Je wordt een expert op jouw gebied en online zichtbaar
  • Mensen die aan de andere kant van het land wonen kun je bereiken en aan verkopen
  • Je krijgt een explosieve lijstgroei

Sinds 2012 geef ik met heel veel plezier webinars. De resultaten van het geven van webinars zijn bizar. Met het geven van een webinar zet ik soms zo 25.000 euro om.

Toch zie ik dat veel mensen deze methode nog niet toepassen ik wil je in dit bericht uitdagen hier ook mee te starten omdat het je zoveel voordelen kan bieden:

  • Een snelgroeiende vertrouwensband door de waarde die je biedt
    Wanneer je een webinar geeft, deel je waardevolle content. Deze is voor de kijker eenvoudig te bekijken door op het tijdstip van de uitzending te klikken op de link en in de webinar omgeving te komen. Jij bent daar in beeld en met geluid om je deelnemers te verwelkomen.
    Van te voren heb je de inhoud bepaald en ga je interactief aan de slag met je deelnemers. Je kunt echt de interactie met ze aangaan door vragen te stellen, een poll te houden of een werkboek toe te sturen, waarin zij hun inzichten invullen. Tijdens een periode van een uur/ anderhalf uur leren je deelnemers je al echt goed kennen. Deze vertrouwensband die je opbouwt gaat vele malen sneller dan hoe andere online marketing funnels werken. Vaak kopen mensen een training in mijn webinars terwijl ze mij nog nooit hebben gezien. In de traditionele marketing moeten mensen wel 16 keer van je gehoord hebben.
    Zie je ook de potentie?

  • ​Regie over je omzet
     Het is vrij makkelijk als je weet hoe je mensen ​kunt raken om veel aanmeldingen te krijgen voor je webinar.  Er zijn cijfers voor hoe je kunt uitrekenen hoeveel deelnemers je in je webinar moet hebben om uit te rekenen hoeveel nieuwe klanten je kunt maken. Als je in het begin webinars geeft zal je 2-5 % kunnen verkopen. Hoe warmer je doelgroep en hoe beter je wordt in het geven van webinars des te hoger dit conversiecijfer kan zijn. 10-20 % is dan ook heel goed mogelijk. En ja… dit kan in het webinar gebeuren!
  • Je wordt een expert op jouw vakgebied. Als je nog niet als expert wordt gezien is dit dé manier om je expertstatus te claimen. Je wordt goed online zichtbaar en op Social Media breidt het uit als een olievlek. Hoe lastig het is om een workshop te vullen, hoe makkelijk is om een digitale webinarroom te vullen met deelnemers. Voor de rest… net als ik hierboven schreef, de vertrouwensband en de connectie met je doelgroep.

  • Mensen die aan de andere kant van het land wonen kun je bereiken en aan verkopen je geografische bereik stijgt enorm, of mensen nu vanuit Texel inloggen of Indonesië, je kunt iedereen in je webinar van kennis voorzien. En natuurlijk kunnen ook al deze mensen je klant worden....Want je hoeft daar niet direct een Engelstalig aanbod voor te hebben. Ook buiten Nederland wonen Nederlandstalige ondernemers of particulieren.

  • Explosieve lijstgroei. Je e-maillijst gaat enorm groeien door het geven van webinars. En je e-maillijst is het fundament van je bedrijf. Daarmee kun je te allen tijde contact opnemen met je toekomstige klanten/ leads en je aanbod doen. Als we naar Social Media kijken is dat een ander verhaal: losse social media posts hebben wel enig effect maar lang niet alle mensen die je volgen zien of horen wat je te vertellen hebt. daar betaal je voor, dan wordt je zichtbaar bij je ideale klant. En daarom is het oók zo belangrijk om steeds aan de slag te blijven met lijstgroei, want met je e-maillijst heb jij de touwtjes in handen.

Denk je nu:

Oké ik zie de kansen maar ik vind dit enorm spannend?

Weet dan dat ik er ook zo over dacht in het begin.

Maar met de juiste voorbereiding ga je dit ook doen met veel vertrouwen én plezier.

En daar wil ik je graag meer over vertellen:
Uitnodiging Gratis online Training:

De 5 geheimen van een succesvolle webinar strategie 
hoe je veel meer deelnemers krijgt en écht klanten maakt in je webinar:

Denk eens out of the box

Je zit er met je neus te dicht bovenop.
Hebt tunnelvisie.

Alles moet zus.
Alles moet zo.
Alles moet maatwerk. 

Alles moet 1 op 1. 

Dat is pas kwaliteit!

Toch? Of.....

Kun je ook heel veel mensen tegelijkertijd helpen. Net zoals ik dat doe. 50 klanten in een week: parttime?

Wil je ook een ongelimiteerd aantal klanten helpen?

Met één op veel klanten tegelijk bedienen, kan echt met net zoveel energie als dat je dit 1 op 1. doet.

Als je het slim inricht. Daar wil ik je meer over vertellen! 

Daarnaast zijn er ook heel veel mensen die helemaal niet 1 op 1 met je willen werken. 

Die dat spannend vinden. 

Of zich schamen. 

Die denken dat het allemaal wel meevalt.

Dat ze het zelf kunnen totdat het van kwaad tot erger wordt.

Zoals bijvoorbeeld cliënten die bij psycholoog Hester komen.

Zij helpt in haar praktijk heel veel mensen met ernstig liefdesverdriet.
En ze dacht: niet iedereen die hier last van heeft komt bij mij. En vaak komen ze ook heel laat in het proces bij mij en hebben ze er inmiddels al heel lang last met de verwerking en leidde dit tot andere gezondheidsklachten. 

Dus specifiek voor dit probleem bedacht Hester een online training, voor mensen die ver weg wonen of zich gewoon bezwaard voelen om met hun liefdesverdriet en alles wat daarbij komt een psycholoog te gaan. 

Zo kan het dus ook. 

Ik wil je met dit artikeltje alvast een klein beetje out of the box laten denken. 

Wat doe jij nu in je praktijk / training repeterend?
Of waar kan je alvast een oplossing voor bieden voordat een probleem erger wordt voor je ideale klant? Een traject dat je in een voorstadium online zou kunnen aanbieden?

Het beste bewijs dat zoiets kan werken ben jezelf.
Als je echt last hebt van tunnelvisie trouwens heb je hard bewijs nodig. Ga eens voor jezelf na, zou jij een oplossing zoeken je probleem nog klein is? Kill the monster when it's little....

Welke problemen hebben jouw klanten veelvuldig?
Zou je deze mensen ook op grote schaal kunnen helpen, dus los van locatie en los van tijd?

Meer over weten?

Doe dan mee aan de Gratis Online Workshop  "Hoe kun jij een ongelimiteerd aantal klanten helpen, zonder daar 100 uur per week voor te werken?"

Tijdens deze gratis live online training, die heel eenvoudig vanuit huis te volgen is, heb ik heb ik al mijn kennis verzameld die ik heb opgedaan op het gebied van internet marketing en online trainingen. In een goed uur onthul ik je:

  • Hoe ook jij van van 10 klanten naar 50 klanten per week kunt gaan
  • Hoe ook jij ongelimiteerd aantal klanten kunt gaan helpen, op de automatische piloot, dus zonder dat het je extra tijd gaat kosten.
  • Ontdek je hoe het én, én, én kunt zijn: hoe je je dienstverlening optimaliseert zodat je blijere klanten krijgt die én meer resultaat boeken én zelf meer tijd overhoudt voor jezelf. Terwijl je nu waarschijnlijk denkt dat dit onmogelijk is. (Utopia van de ondernemer!)
  • Hoe je met behulp van een online training én meer mensen kan helpen én ze beter kan helpen en welke vormen van online trainen jij vandaag nog in kunt zetten, ook al denk je nu nog dat je echt alleen maar  1 op 1 werken kan werken en alles maatwerk moet zijn.  Je krijgt ideeën die je direct kunt toepassen in je bedrijf!

Met het gratis werkboek waar je direct je inzichten in noteert rij je direct je tunnel uit en zullen de inzichten je direct helpen groter te denken

Meld je hier aan

9 tips om je online zichtbaarheid vergroten

Wat k​un je voor verschillende authentieke activiteiten doen om zichtbaar te worden online?

​Liever luisteren? Doe dat hieronder:

  • 1
    Tips om in de juiste mindset te komen om zichtbaar te worden
  • 2
    Hoe vaak moet ik zichtbaar worden en waar

Als kind had ik slapeloze nachten voordat ik mijn spreekbeurt hield en ik sta nog altijd niet heel graag in the picture.

(Dat had je vast niet verwacht...)

Toch heb ik mijn weerstand op zichtbaar zijn zijn overwonnen en ik wil graag een aantal geheimen met je delen die mij hebben geholpen.

1. Tips om in de juiste mindset te komen om zichtbaar te worden

Om zichtbaar te worden of je expertstatus te claimen moet je eigenlijk continue onder de aandacht blijven bij je toekomstige klanten.

Niet alleen als je een lancering doet. Vaak denken mensen dan ook: die zal wel weer iets te verkopen hebben. Ook niks mis mee echter je mensen moeten je wel eerst kennen, leuk vinden, vertrouwen. Ja die Know Like Trust factor, daar werk je voor langere tijd aan.

Die zichtbaarheid daar mag je continu aan werken. En dit is niet voor iedereen even makkelijk: van mijn klanten hoor ik dit ook vaak terug. Dan bespreken we wat iemand kan doen om aan voldoende klanten te komen voor een traject en wat er nog voor moet gebeuren.

En dan zie ik ineens zo'n gespannen frons ontstaan op het voorhoofd van de klant en dan vraag ik dus...

“Vind je het dan zo spannend om een video te maken? Dat heb je toch al een aantal keren gedaan?"

En dan is het niet dat videootje. Dat lukt best. Nee dan is het….

Je plaats nemen.

Je te laten zien.

Je product onder de aandacht brengen.

En wat ik dan ook hoor: ja als het voor een ander is, dan zichtbaar worden of iets verkopen dan doe ik dat veel makkelijker. Voor een baas doe je dat makkelijk.

Mmmm. Interessant

Dus voor je eigen bedrijf is het moeilijker dan als het van je baas zou moeten.

Waarom?

Dan is het niet persoonlijk?

Dan raakt het je niet persoonlijk als iemand er wat van vindt?

Geloof je dan niet in je bedrijf, je product, je dienst?

Er zijn ook klanten die echt doodsbang om zichtbaar te zijn. Maar onzichtbare ondernemers hebben nu eenmaal geen klanten dus links om of rechtsom, je moét er wat mee. Of laat je je droom, je bedrijf dan maar vallen?  Dan maar geen bedrijf dan maar geen klanten. Dan moet je weer voor een baas gaan werken? 
Dat is toch de grootste nachtmerrie voor jou als ondernemer?

Je bent gewoon een pluim waard dat je je eigen bedrijf runt. Dat je een mooie dienst hebt om klanten te helpen. Je mag ECHT dat podium pakken

Sterker nog eigenlijk moet je want al die mensen die jij kan helpen wachten op jouw tips en adviezen en producten en als jij ze kan helpen maar je laat je niet zien gaan ze mogelijk naar een ander en zijn ze dan beter af?

NEE toch?

Genoeg over mindset zo?

Gewoon even naar deze podcast luisteren als je een zetje nodig hebt en goooooo!

'Feel the fear and do it anyway'.

​​2. Wat kan ik voor verschillende authentieke activiteiten doen om zichtbaar te worden online

Ondervraag in elk geval je klant / ideale klant waar  hij op actief is, online. Want daar ben jij natuurlijk ook!

  • Is dat Facebook (10,1 miljoen leden) zit praktisch iedereen wel op FB namelijk? Wees daar dan actief op met Social Media posts. Je kunt uit je bestaande blogberichten een aantal kreten nemen, een leuk plaatje erbij maken op Canva en inplannen. Die zelfde berichten, misschien met een andere toon kun je doorplaatsen op LinkedIn of Instagram als je ideale klant daarop actief is. Hussel het wel lekker door elkaar zodat je niet alle zelfde berichten ziet op de tijdlijn van Facebook, Linkedin of Instagram. Dan denken ze:  “dat heb ik al gelezen laat maar! “
  • Wat je verder kunt doen aan op Social Media om zichtbaar te zijn en blijven is“reageren op Social Media” op de berichten van je ideale toekomstige klanten. Zo kom je ook goed in beeld. Ga met mensen in gesprek, niet alleen een hartje geven maar type wat terug. Wat vind je goed, leuk aan dit bericht. Laat je zelf horen

En deze manieren om je zichtbaarheid te vergroten ken je vast wel:

  • ​ Natuurlijk het versturen van je nieuwsbrief.
  • Het posten van je blog op je website.
  • Het delen van dat blog op de Social Media kanalen.
  • Een video of vlog maken en deze posten op je Facebook pagina of in je LinkedIn account en dan nog het liefst ondertiteld
  • En Facebook live houden
  • Een webinar geven
  • Een challenge organiseren en heel veel ondernemers helpen
  • ​Een podcast maken en de ether inslingeren

En als je me nu vraagt hoe vaak Irene, want ik wil er ook weer geen tweede baan aan over houden….

De mate van jouw zichtbaarheid weerspiegelt je succes…..

Dus zie het dan als onderdeel van je werk. Het hoort erbij, echt!

En je kunt nu eenmaal niet alles uitbesteden. Maar... je kunt wel hulp vragen van een VA (virtueel assistent) of zoiets. Maar de strategie, wat je schrijft hoe je verschijnt, dat is jouw pakkie an. Jouw stem, jouw persoon trekt de ideale klant die met jou resoneert, en daarom moet je er zijn. 

Probeer een keer of 3 per week actief zichtbaar te zijn op de kanalen waar je ideale klant zich bevindt.

Dan vergeten ze je niet zo snel!

Helpt dit jou? Heb je zelf nog extra tips? Laat het hieronder weten, ik ben reuze benieuwd!

​Want dat zichtbaar worden, dat leidt natuurlijk ergens toe.
Naar veel klanten hebben zonder er keihard voor te hoeven werken. Zou jij ook meer klanten willen helpen in  minder tijd?

Dan wil ik je uitnodigen voor de Quickstart van je online training. Een live workshop voor een kleine groep ondernemers  die dromen van een online training of blended learning en die heldere stappen en goed geld willen verdienen met hun kennis.  (Er kunnen max 25 personen deelnemen en ​tegenwoordig slaap ik de hele week als een roosje voor ik voor zo'n fijne groep deelnemers sta 🙂 )

De investering is slechts 35 euro ex btw.

Dit gaan we concreet doen:

  • Je ideale klant voor je online training uitwerken
  • De opbouw van je programma
  • Hoe je je e-maillijst snel kan opbouwen, ook als je nog geen lijst hebt
  • Het aanbod schaalbaar maken
  • De planning van je lancering

​Dit is hoe je de kennis kunt laten beklijven

Dit is hoe je zelf niet meer eindeloos repeteert

Dit is hoe je direct de diepte in kunt gaan met je klant.

En dit is hoe je een ongelimiteerd aantal klanten kunt helpen in minder tijd.

5 redenen waarom je nu nog geen online training hebt

De eerste reden die ik vaak hoor:

  • ​Mijn klanten gaan dat nooit doen

Wat ik bij deze reden ook lees tussen de regels door:

Mijn klant gaat echt niet akkoord met mijn ‘regels’. Ik laat hém of háár bepalen hoe ík werk.

Terwijl de klant de voordelen van het online leren nog niet kent. Het gemak waar mee ze altijd de lessen kunnen bekijken die ze nodig hebben.

Voor de klant is het heel fijn dat ze in hun eigen tijd en op hun eigen tempo kennis tot zich kunnen nemen. En voor jou is het fijn dat je niet steeds in herhaling hoeft te vallen.

"Wat de boer niet kent dat vreet- ie niet."

Weet je trouwens al wel zeker dat hij of zij het niet zou pikken? Als ze alle voordelen kennen en het gemak en de diepgang die ze krijgen doordat de inhoud beter beklijft? Vraag het je klant gerust! Laat ze meedenken door een marktonderzoek(je) te doen. Dit kun je al doen met het gebruik van een Google formulier.

De tweede reden is veelal de angst om te laat te zijn:

  • De bubble is voorbij

Misschien geloof je dat de online training bubble voorbij is. Dat de grote hoos al geweest is. Dat je er nu niet meer op kunt meeliften en dat alleen de grote goeroe’s hier goed mee verdienen. Als ik je nu vertel dat ik meerdere cursisten heb op diverse en de meest verrassende onderwerpen een online training hebben die tonnen hebben opgeleverd? Op vlak van relaties, scheve tenen, leiderschapstrainingen en creativiteit?

​Volgens Thuiswinkel moni​tor stegen de Online bestedingen in het eerste half jaar van 2018 met 11% naar € 11,83 miljard in Nederland. 77 % was daarvan in het online diensten aandeel.  

Mogelijk denk je hier direct achteraan: “Nou dat bestaat dan óók al dan is mijn kans hierop verkeken!

Weet dan dat het alleen maar een goed teken is dat er online trainingen bestaan op dat gebied. Er is dus markt voor! Mensen zullen voor jou kiezen vanwege jouw unieke aanpak, zienswijze, stem, aantrekkingskracht.

En de derde gaat over vertrouwen

  • Je gelooft niet dat het de meeste waarde biedt voor je klant

    Eigenlijk hoort deze een beetje bij reden nummer één. Alleen geloof je het zelf nu nog niet dat je zo de meeste waarde kan bieden aan je klant. Het gemak voor de klant is groot omdat ze op ieder moment kunnen inloggen en aan de slag kunnen gaan met jouw materie. De informatie beklijft beter omdat er meer herhaling is, het blijft zeker beter hangen dan na de informatie één keer te hebben gehoord tijdens een eendaagse training of presentatie

De vierde over je eigen mening over het online trainen

  • Je vindt diep van binnen dat je maatwerk moet leveren en bent bang dat je je persoonlijke touch kwijt raakt bij online te gaan werken

Online trainingen kunnen ook heel persoonlijk worden door er elementen aan toe te voegen naar ​de behoefte van je klant.

Een online training hoeft geen eenheidsworst te worden. Zorg er dus voor dat je je training in diverse varianten aanbiedt;  Zo wordt het werken met een groep financieel aantrekkelijk en/ of kan je klant de service erbij krijgen waar ze behoefte aan hebben.

En waar je cursisten écht resultaat mee behalen: in een online omgeving die klantvriendelijk en professioneel is ingericht.

Ga voor kwaliteit, ga voor wat goed is voor je klant. Dan komt jouw winst vanzelf.

Hoe kun je dat nu doen:

Maak 1 basisvariant en voeg daar onderdelen aan toe waardoor je klant meer ‘ontzorgt’ en begeleidt wordt dat wordt dan je tweede pakket. En weet dat er ook altijd mensen zijn die het beste van het beste willen daar kun je eventueel 1 op 1 begeleiding aan toevoegen.

En de vijfde reden vind ik best begrijpelijk en daar kunnen we wat aan doen!

  • Je vindt het allemaal te overweldigend dat uitdenken en het maken van een online training

Kan het op je website of moet het helemaal apart hoor ik vaak...Video maken, (…) oké wat moet dat moet….waar maak je het dan mee?
maar waar maak je die mee en hoe lang mogen je lessen eigenlijk zijn?

En hoe bouw je zo’n training nu eigenlijk op?

En het verkoopstuk hoe pak je dat aan?

Je ziet er bijna sterretjes van maar hebt toch echt het idee dat je er echt wat mee wilt en naarmate het langer duurt er gewoon echt graag iets mee moet.

Herken je dit?

En dat is dan ook te veel om in dit blog verder uit te werken. Daarom wil ik je uitnodigen voor de Quickstart van je online training. Een live workshop voor een kleine groep ondernemers  die dromen van een online training en die heldere stappen en goed geld willen verdienen met hun kennis.  (max ​12 personen)

De investering is slechts 35 euro ex btw.

​Dit is hoe je de kennis kunt laten beklijven

Dit is hoe je zelf niet meer eindeloos repeteert

Dit is hoe je direct de diepte in kunt gaan met je klant.

>