FOMO marketing: is het pure manipulatie?⁠

OMO marketing: is het pure manipulatie?⁠

Snel scoren en een snelle omzet boost? Heel veel online ondernemers maken gebruik van FOMO marketing. Wat is het eigenlijk? De fear of missing out marketing. Is het goed of is het pure manipulatie?

FOMO marketing: is het pure manipulatie?⁠

Wanneer je FOMO toepast in je marketing maak je gebruik van tijdsdruk, schaarste of je stelt een beperkt aantal plaatsen beschikbaar voor je aanbod.⁠

Ik pas dit ook toe in mijn marketing, en het werkt. Wat wel heel belangrijk is, is dat je aanbod en actie kloppend is.⁠

Dat jij zelf integer en helder bent in je aanbod, zodat je klant precies weet wat hij of zij koopt.⁠

Want het toepassen van dit type marketing kan mensen gewoon heel goed helpen om een besluit te nemen om met je te gaan samenwerken omdat het moment NU is.⁠

Doe jij dat ook? Doe je dat niet? Hoe sta jij daarin? Hoe sta je dat tegenover? Ik ben benieuwd.⁠

Kun je ook FOMO inzetten terwijl je wel helder en integer wil ondernemen?⁠

Ik ben er van overtuigd van wel.⁠

Als het iemand helpt in beweging te komen en dus met jou aan de slag gaat door jouw onweerstaanbare aanbod helpt het dan?⁠

Of manipuleer je dan?⁠

Je kunt er mensen mee helpen om een besluit te nemen wat ze anders maar voor zich uit blijven schuiven.⁠

Hoe werkt FOMO marketing?⁠

Je geeft bijvoorbeeld een korting op je dienst: wanneer je binnen deze twee dagen beslist. Daarna gaat de korting af.⁠

Mogelijk geef je ook mooie bonussen erbij die een geweldige aanvulling zijn. Daarna gaan de bonussen eraf en de prijs omhoog.⁠

Dat kan mensen ertoe besluiten om inderdaad met je in zee te gaan. Sterker nog, als we het niet toepassen dus alleen maar werken met bonussen, krijg je echt je groepen niet zo vol als dat je dat mogelijk zou willen.⁠

En hélp je je toekomstige klanten ZEKER niet, die blijven rondlopen met hun pijn en problemen.⁠

Want in feite, als we dus een aanbod doen in bijvoorbeeld een webinar of in een nieuwsbrief, is je insteek toch altijd om je toekomstige klanten te helpen.⁠

En echt!⁠

Je klanten zijn echt mans genoeg om zelf te besluiten of ze met je willen gaan werken.⁠

Je helpt ze alleen waardoor ze makkelijker hun besluit kunnen maken.⁠

De term FOMO marketing heeft een beetje een nare smaak en we zouden het ook “Motivatie Momentum” kunnen noemen.⁠

Ik ben reuze benieuwd hoe jij hier over denkt. Deel het hieronder!

Comments

comments

Wil je deze tip delen? Dat waardeer ik zeer!

Irene Ogier

Internet Business Coach: versterkt ondernemers met het opzetten & optimaliseren van je online business zodat je meer vertrouwen, klanten, en omzet krijgt.