Heel af en toe blijft kun je problemen tegen komen tijdens het updaten van een plugin
Soms als je een plugin wilt updaten…. en de plugin blijft ‘hangen’ om de een of andere reden. Keer op keer krijg je een foutmelding. Hoe kun je deze WordPress plugin dan toch verwijderen?
Wat kun je dan doen om de plugin te verwijderen?
Bekijk deze video om zelf aan de slag te kunnen als dit je gebeurt.
Heel goed opletten wat je doet, als je de verkeerde mappen verwijderd kan dit schade aan je website toebrengen.
https://www.youtube.com/watch?v=PXGNh6WdT4I
Benodigd:
1) Programma Filezilla, het file transport programma :
https://filezilla-project.org/
2) De ftp gegevens van je webhosting:
ftp hostnaam
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Weet je de gegevens niet, vraag ze dan even op bij je webhosting.
Foutmelding na updaten
Wanneer je een plugin op deze manier verwijderd, blijven de gegevens die je eerder hebt ingevoerd in de database van je website staan. De plugin All-in-one Calendar geeft bij het updaten wel eens een foutmelding. Als dat dus gebeurt, kun je de plugin vanaf de achterkant, via FTP verwijderen. Er is ook een Twitter plugin die bij het updaten wel eens zorgt voor foutmeldingen. Zelfs zo erg dat er niet meer ingelogd kon worden op de eigen website 🙁 .
Nadat de plugin verwijderd was op deze manier, kon de eigenaar van de website gelukkig weer inloggen.