• Home
  • Blog
  • goede onderwerpregel nieuwsbrief

goede onderwerpregel nieuwsbrief


Herkenbaar, dit?

  • Ik heb even geen inspiratie, ik heb geen idee wat ik moet schrijven en ik blijf maar rondmalen....
  • Ik wil niet te persoonlijk op Social media zijn  maar ja het moet wel raken.... waar moet ik het over hebben...
  • Pfff het is nogal een verplichting dat wekelijks schrijven in mijn nieuwsbrief of blogberichten. En ik heb het stééds over hetzelfde.... lijkt wel.
Geen nood, met de contentinspiratie die ik hier met je ga delen kun je wel weer even vooruit! 


Groter plan


Wat hier aan ten grondslag ligt, is het missen van een groter plan. Anders wist je wel waar je zou schrijven. Als ik kijk naar mijn maandplan, en weet dat ik webinars ga geven om nieuwe klanten te kunnen gaan verwelkomen, dan kan ik bijvoorbeeld wat 'sneakpeeks' delen om mensen warm te maken hier bij te zijn. 

Maak jij ook een jaarplan en een maandplan?  [ In deze video leg ik je uit hoe je dit kunt doen, inclusief download ]

Welke sneakpeeks kan jij dan delen?


Je kunt het ook van een andere kant insteken.


Thema´s van je ideale klant als contentinspiratie



Als je weet wat de thema's zijn van jouw ideale klant, dan kun je schrijven over de pijn die ze op dagelijkse basis ervaren. En  ze ook aanspreken op het verlangen wat hieronder zit, En het derde waar je dan over kunt schrijven in de uitdagingen waar ze tegenaan lopen.

We hebben allemaal een bepaalde pijn. We hebben allemaal een bepaald verlangens en we hebben allemaal onze uitdagingen rondom de thema´s.

En als je daarover gaat schrijven, dan zullen ze zich herkennen. En dan voelen ze zich ook gezien en gehoord.

Pijn


Een voorbeeld: ik kan me voorstellen dat als jij jezelf voorneemt om je zichtbaarheid te pakken en dat je het niet doet. Dat de pijn kan zijn is dat je best wel boos wordt op jezelf. Je neemt het je elke elke week voor, maar doet het het niet.

En daar zou ik een bericht over kunnen schrijven erover.  Ook over hoe je dat kunt doorbreken bijvoorbeeld als eerste van de dag te gaan inplannen met een pomodoro wekkertje en alles.

Misschien zit er ook onder het onderwerp pijn een stuk jaloezie. Als je kijkt naar je concullega's en je denkt zij doet het wel en dat wekt een bepaalde afgunst bij je opwekt. Dat zou ik ook een een een onderwerp over kunnen schrijven in relatie tot zichtbaarheid. En weet trouwens dat iedereen dit kan hebben en dat dit eigenlijk alleen maar een teken is verlangen. Wat zij heeft wil jij ook. En dat is oké, laat het dan een aanjager voor je zijn.

Verlangen

En als we dan kijken naar bijvoorbeeld verlangen dat je je verlangt naar veel fijne klanten. En dus dat die zichtbaarheid je vele fijne klanten kan brengen. Daar kan ik natuurlijk ook een verhaal over vertellen. Over hoe dat is, hoe dat voelt en hoe dat werkt.

En omzet natuurlijk, want dat hoort natuurlijk ook bij het jkrijgen van die fijne klanten. 

En het met vertrouwen gaan posten. Dus vol vertrouwen je zichtbaarheid pakken. Dat is ook iets waar heel veel ondernemers naar verlangen. En daar komt bij kijken dat je vertrouwt in jezelf als ondernemer.

Dat je gelooft in je aanbod.

Dat je ook durft te inspireren en lef toont en in actie komt

Uitdagingen


En dan de uitdagingen waar we tegen aanlopen... Daar is perfectionisme natuurlijk één van. Het moet wel briljant, anders ga je af. En dat is natuurlijk niet zo.

De perfectionisme ladder mag naar beneden. Het hoeft niet allemaal nobelprijs waardig te zijn en weet ook dat je al doende leert. Dat je nu nog niet weet wat je straks weet. Dat je straks voortschrijdend inzicht krijgt en dat je altijd altijd je weggever, webinar, online training, blogberichten what ever kan aanpassen. 

En een werkende strategie is iets wat een uitdaging is. Ook logisch, omdat je je weet wat werkt als je het eerst leert. En implementeert, niet alleen maar consumeert. En dan vervolgens evalueert en dat geeft weer vertrouwen.

Helpt dit? Ga eens na wat de thema's zijn van jouw  ideale klant.



Er zijn er vast minstens 5 te bedenken. Laat je horen of je hier wat aan hebt gehad? Ik ben reuze benieuwd.

contentinspiratie voor sociale media of nieuwsbrief

contentinspiratie voor sociale media of nieuwsbrief

Over mij

Internet Business Coach: versterkt ondernemers met het opzetten & optimaliseren van je online business zodat je meer vertrouwen, klanten, en omzet krijgt.


{"email":"Email address invalid","url":"Website address invalid","required":"Required field missing"}
>