De ultieme bedankt-mail

​Emailmarketing succesvol inzetten

Het begint met...

Het succesvol inzetten van emailmarketing begint al met een ‘bedankt- email’ die je lezer onmiddellijk ontvangt na inschrijving. Het is de eerste verbinding tussen jou en de aanvrager, je geeft hiermee je eerste indruk af. En je bedankt hem/haar voor het aanvragen van je weggever.


Welke elementen neem je hierin op?


Elementen bedankt-mail

  • De voornaam van degene die zich heeft aangemeld
  • Bedanken aanmelding
  • Vertel iets over je jezelf, wat doe je en op welke manier?
  • Vragen om like op Facebook door aan te geven dat je daar nog meer gratis tips geeft over het onderwerp waar ze net je weggever voor hebben aangevraagd
  • Inhoudelijk: de verzending van het eerste deel van je email-serie ofwel de downloadlink naar je ebook)
  • Foto van jezelf
  • Licht een tipje op van de sluier van wat je gaat behandelen in de volgende mail

Begin met een persoonlijk aanspreken van je nieuwe lezer.
Als je om voornaam en emailadres vraagt in het formulier waarop ze zich inschrijven, dan kun je dit eenvoudig opnemen in je email. Jij ontvangt ook liever een gepersonaliseerde mail toch dan een algemene?
De voornaam is automatisch in te stellen via MailChimp met de code [FNAME] of via Getresponse met [[firstname]]. In de video hieronder leg ik je uit waar je deze naam kunt toevoegen.

Hier is een cheatsheet voor alle emailmarketing systemen hoe je deze voornaam naar boven tovert:

Hoe plaats je de voornaam als je MailChimp gebruikt?

MailChimp heeft een bijzondere bedankt-mail instelling

Hier kun je zien hoe je deze aanpast.

En krijg je de voornaam bij  Getresponse naar boven?

Bedankt-mail Getresponse


De bedankt-mail in Getresponse wordt gewoon je eerste email of autoresponder.

 Voorbeeldmail


Ha die [voornaam]

Bedankt voor je interesse! Je kunt het eerste deel van het e-book/ de mini-cursus hier downloaden.

Graag deel ik nog meer kennis met je want mijn missie is het versterken van ondernemers met hun online business zodat ze meer vertrouwen, klanten en inkomen krijgen.

En dat doe ik onder andere door het schrijven en verspreiden van blogs, het maken van video's en het geven van webinars.

Over die blogs, wat je daar allemaal mee kan bereiken daar vertel ik je later in deze serie meer over.

Veel inspiratie plezier met het ebook [voornaam]!

Hartelijke groeten,

Irene Ogier

De Web Academie van I-webs

PS1: ben je actief op Facebook like je dan meteen mijn Facebook pagina? Je ontvangt dan nog meer gratis tips over een geweldige website, online trainingen en emailmarketing
Alvast bedankt!
http://facebook.com/dewebacademie

Ps2: Morgen in je inbox: “Waar schrijf je je emailserie over? Wat slaat aan?”

 Gouden tips

Dan heb je de email gestuurd dan is het ook wel leuk als ze hem openen. Want anders stuur je hem voor niets. Hieronder deel ik de gouden tips om er voor te zorgen dat je email niet ongelezen gedelete wordt.

Het is van belang je lezer persoonlijk aan te spreken omdat je lezer zich veel meer betrokken zal voelen bij je berichten. Hij of zij voelt zich herkend. Het zorgt ervoor dat je:

  • Email geopend wordt door de voornaam in de onderwerpsregel op te nemen
  • Je lezer zich betrokken voelt met wat jij te vertellen hebt als je persoonlijke toon gebruikt
  • Schrijf je emails in spreektaal, maak het niet te serieus of te lastig. Begin ook met een vraag of bedankje, als je daar mee begint rolt de rest van je email er ook makkelijk uit.



To do today

Herzie je bedankt-mail en deel het resultaat in de Facebook groep.
Heb je vragen?
Stel ze daar gerust

Comments

comments

Wil je deze tip delen? Dat waardeer ik zeer!

Irene Ogier

Internet Business Coach: versterkt ondernemers met het opzetten & optimaliseren van je online business zodat je meer vertrouwen, klanten, en omzet krijgt.

>