fbpx

De rode draad Online Marketing Trends

Sinds de IOS update van Apple struggelen vele ondernemers met het adverteren op Facebook en Instagram.

Samen met 10 andere ondernemers deelden wij daarom tijdens het B2B summit onze beste tips in wat werkt om zo de laatste 4 maanden van 2021 nog flink te gaan knallen. 

Ieder deelde zijn eigen inzicht en best werkende methode hoe ze nu aan fijne en goed betalende klanten te komen.

En wat de rode draad was?

Wanneer je hebt meegedaan heb je gehoord dat er altijd een triggermoment mag zijn om mensen uit te nodigen klant te worden.

En dat mag op veel grotere schaal als je graag véél meer mensen wilt helpen en veel meer impact wil maken.

Triggermomenten

Voor de één werkte webinars. De volgende challenges. De derde live events en voor de vierde upsells.

Kansen te over dus.

Misschien denk je nu ook: dat ga ik óók organiseren.

En dat moedig ik ook van harte aan alleen vraag ik je toch even indringend:

"Hoe ga je ermee wanneer je bosjes aan deelnemers ziet uitloggen na 10 minuten omdat je een ellenlange intro doet en je complete je doorceel licht ter introductie van jezelf."

Ja, moet inderdaad iets over je zelf vertellen maar er is een gouden formule voor wat je nu wél deelt en wat niet....

Of nog erger...

"wanneer  je ineens een hoog piepstemmetje krijgt op het moment dat je je aanbod doet en je tot je grote frustratie het aantal deelnemers ineens drastisch omlaag ziet knallen…"

Blijf dan maar eens vol vertrouwen zitten...

Zeker als je, laat ik eens een gok doen, honderden euro’s aan Facebook advertentie budget er hebt ingepompt. En daar vanwege de IOSupdate veel minder goede resultaten mee hebt geboekt. 

Online verkopen is een nieuwe vaardigheid

Dat online verkopen is een nieuwe vaardigheid die je mag ontwikkelen en daar wil ik je graag bij helpen in de GRATIS online Masterclass.

Klik hieronder op de link om hier bij te zijn!

Dit triggermoment bevindt zich ergens aan het einde van de rode draad overigens.

Dus waar begin je?

Want je heb hier best een flink aantal deelnemers voor nodig en wanneer je niet zichtbaar bent, zullen mensen zich niet aanmelden voor je webinar, challenge of live event. 

-You can't be a secret and a succes- 


Consistente zichtbaarheid op relevante Social Media kanalen

Waar de rode draad mee begint is dus met consistente zichtbaarheid op relevante Social Media kanalen.  En hier heel trouw in zijn. Echt elke week posts maken en plaatsen op die kanalen waar je ideale klant zit.

Voor vele ondernemers is dit ook een probleem. Want wat moet ik toch weer posten. Waar haal ik inspiratie vandaan, hoor ik vaak. En dat is eigenlijk niet zo heel ingewikkeld.

Je haalt inspiratie uit je klanten, maar vooral, je krijgt inspiratie door een plan te hebben. Ja, een online marketing plan met doelstellingen en strategieën. Een plan dat je maandelijkse evalueert zodat je echt weet wat werkt en waardoor je altijd de regie hebt op je omzet de komende maand.  Want je weet precies waar en wanneer je berichten plaatst, hoe vaak je ook bijvoorbeeld je nieuwsbrief uitstuurt om je webinar challenge of live event bomvol te krijgen. 

Dan is er ook nooit een tekort aan inspiratie. Je weet precies waar jij het over gaat hebben.

Tijd reserveren voor Online Marketing

Ik vroeg iedereen ook hoeveel tijd ze besteedden aan Online Marketing.

Want ik ben van mening dat als je start met ondernemen dit wel 80 % van je tijd mag zijn. Ben je verder in het ondernemerschap dan heb je natuurlijk ook nog klanten die je wilt helpen en je team aan sturen etc.. 

Het verbaasde mij toch niet dat de meeste van de club van 11 toch wel 50-60 % van zijn tijd besteedde aan Online Marketing.

En dat we nog heel veel zelf doen. Zeker omdat we experts zijn in conversie en dat ene knopje in de verkeerde kleur met de term “REGISTREER” erop je echt aanmeldingen en uiteindelijk ook echt klanten kost.

En hoe zij de rest van de tijd dan besteden?

Ze coachen of trainen schaalbaar. Dus ook online.

Door lekker niet te werken en te surfen op Spaanse golven. 

Door een maand uit te tunen zonder zorgen. 

Conclusie: er is rode draad naar een succesvol online bedrijf, je hoeft het alleen maar te leren, te implementeren en dan uit te voeren. 

Om je hier mee te helpen en gouden tips met je te delen geef ik de GRATIS online Masterclass
Bouw een super winstgevend webinar waar je direct in verkoopt

Doe je mee? Dit is wat ik je ga leren:

  • Je weet wat er precies komt kijken bij een goed verkopend webinar
  • Je weet hoe je echt de verbinding aangaat met je deelnemers
  • Ontdek welke verschillende methodes je kunt gebruiken voor nog véél méér mensen op je webinar
  • Ontdek hoe webinars je de complete regie geeft over je omzet: u vraagt, wij draaien
  • Ik vertel je het geheim waarmee je in één klap van je angst/reserves ten aanzien van het geven van webinars af bent en vandaag nog wil beginnen
  • Mijn geheime wapen: van 2 naar 10% conversie in je webinar of mee
  • Ontdek hoe ik met € 1220 euro in 1 week 100.000 euro omzette en hoe jij dat ook kan zelfs als je geen e-maillijst hebt.

1 september:  je kunt meedoen in de ochtend om 10 uur 

1 september a.s. in de avond

Comments

comments

Wil je deze tip delen? Dat waardeer ik zeer!

Irene Ogier

Internet Business Coach: versterkt ondernemers met het opzetten & optimaliseren van je online business zodat je meer vertrouwen, klanten, en omzet krijgt.

>