Conversiekillers website

conversiekillersConversiekiller nummer 1

In dit artikel leg ik je uit waarom je nooit moet beginnen met de term “Welkom op mijn website”. Dit is een heuse conversiekiller.
“Waarom?” vragen cursisten vaak. “Ik wil ze zich toch welkom laten voelen?”

Als je een winkel binnenloopt, staat daar dan ook, welkom bij mijn winkel? Nee toch?

Je moet je bezoeker welkom laten voelen en dan doe je door dit soort onzin-zinnen te verwijderen.
Je bezoeker zal zich welkom voelen als een oplossing komt voor zijn probleem, en dat wil hij of zij heel snel weten.  Begin je je website met een goede pakkende kop, dan lezen je bezoekers verder.

3 seconde regel

Stel dat een bezoeker voor het eerst op je website komt. En stel je voor dat je een website hebt en je bent jobcoach.  En die bezoeker komt op je website. Je hebt dan een seconde of 3 om je bezoeker te overtuigen dat deze website echt zijn of haar probleem gaat oplossen. Eigenlijk verknal je het dan met de zin, “Welkom op mijn website”. Want deze allereerste zin neemt een behoorlijke prominente plaats in, en heeft waarschijnlijk ook een kop 1 van je meegekregen….. (We noemen dit ook de H1, dit is voor zoekmachine optimalisatie ook een belangrijke kop.)

Je leidt de bezoeker af met dat bericht. Je zou veel meer effect scoren met een zin waarin je de aandacht trekt op de probleemsituatie, zoals:

Word je elke dag wakker met totaal geen zin in je werk?

De kans is vele malen groter dat je bezoeker zich aangesproken voelt en door zal lezen.
Ik adviseer je je in te leven in je klant en de vragen de je hem live stelt, en die hem of haar triggeren, op je website te plaatsen. Helemaal boven in. En dat welkom bij mijn website kun je dan helemaal achterwege laten.

Comments

comments

Wil je deze tip delen? Dat waardeer ik zeer!

Irene Ogier

Internet Business Coach: versterkt ondernemers met het opzetten & optimaliseren van je online business zodat je meer vertrouwen, klanten, en omzet krijgt.

>