Een chatfunctie op je website zorgt zo voor 50% conversie op je website…

Chat op je website plaatsen

Herken je dit? Je komt op een website en je denkt dat die persoon of dat product je wel zou kunnen helpen. Alleen is de tekst je niet helemaal duidelijk, je twijfelt of dit wel echt voor jou is. Dan kun je mailen met een vraag, maar je hebt eigenlijk geen zin om een e-mail te versturen aan de website eigenaar? Want dan ‘hang’ je misschien wel gelijk…..

Grote kans dus dat je wegklikt en denkt: ‘Laat maar, daar kijk ik later nog wel een keertje naar’. Enneh, kun je je voorstellen dat er ook mensen zijn die dezelfde belevenis op jouw website hebben? Die toch vragen hebben, al denk jij dat het nog zo duidelijk is. Die toch behoefte hebben aan extra info maar daar niet om vragen en dus maar wegklikken? Oeps, hoeveel omzet loop je daardoor mis?

Tool waarmee je onmiddellijk in contact wordt gebracht met je potentiële klant

Wat als er nu iets bestond waarmee je direct op weg geholpen werd? Een tool die de vraag van jouw websitebezoeker gelijk beantwoord en waarmee je onmiddellijk in contact wordt gebracht met je potentiële en geïnteresseerde klant?

Dat kan met een ‘chatfunctie’ op jouw website!

Ik heb de functie jaren terug geïnstalleerd op mijn webshop en op een gegeven moment er weer afgehaald. Tikkie dom, want het werkte heel goed.

Dus vraag me niet waarom ik het heb gedaan, blinde ondernemersvlek.

Sinds kort heb ik de chatfunctie weer toegevoegd en wat een interessante vragen en verzoeken krijg ik van mijn bezoekers. Maar er zit nog veel meer informatie achter deze functie.

Ik kan namelijk precies zien op welke pagina de bezoeker is en hoe lang hij daar is.

Ik kan zelfs zélf het initiatief nemen om met de bezoekers te chatten.

De mensen die mij vragen stelden over trainingen, zijn allemaal ingestapt door even met mij te chatten en in sommige gevallen even te bellen met mij. Dus van een ‘reguliere’ bezoeker en iemand die mogelijk weer onverrichter zaken je website weer verlaat, maak jij een potentiele en vervolgens betalende klant. Hoe gaaf is dat ? Wat voor impact zou dat op jouw praktijk hebben?

Ook iets voor jouw website? Kijk hier hoe je dit aan je website koppelt.

Hoe koppel je een chatfunctie aan je website​

Heb je vragen? Reageer dan hieronder, ik reageer altijd.

Comments

comments

Wil je deze tip delen? Dat waardeer ik zeer!

Irene Ogier

Internet Business Coach: versterkt ondernemers met het opzetten & optimaliseren van je online business zodat je meer vertrouwen, klanten, en omzet krijgt.

  • Florence schreef:

    Interessante tip Irene, dank je wel!

    Vraagjes:
    * mijn klanten zitten over de hele wereld en door het tijdverschil kan het zijn dat ze bijna een dag moeten wachten op antwoord. Zou dat een probleem zijn?
    * als je die chat functie inzet, dan zie je die op elke pagina (neem ik aan). Valt er dan een deel van die pagina weg en moet je dus de lay-out wijzigen van elke pagina?
    * wat zijn de kosten?

    Dank je wel, Groet Florence

    • Irene Ogier schreef:

      Hallo Florence. Ik denk niet dat het een probleem is. Als er een bericht staat dat je op dat moment niet aanwezig bent maar wel met het antwoord zal komen binnen zoveel tijd, is dat toch fijn?
      De chatfunctie staat wel op iedere pagina. Je kunt hier zien wat de kosten zijn van het abonnement https://www.zopim.com/pricing
      Succes! Irene

  • Eline schreef:

    Kun je deze chat gewoon op je telefoon open hebben staan zodat je makkelijker kunt reageren, ook als je onderweg bent?

  • >