5 redenen waarom je nu nog geen online training hebt

De eerste reden die ik vaak hoor:

  • ​Mijn klanten gaan dat nooit doen

Wat ik bij deze reden ook lees tussen de regels door:

Mijn klant gaat echt niet akkoord met mijn ‘regels’. Ik laat hém of háár bepalen hoe ík werk.

Terwijl de klant de voordelen van het online leren nog niet kent. Het gemak waar mee ze altijd de lessen kunnen bekijken die ze nodig hebben.

Voor de klant is het heel fijn dat ze in hun eigen tijd en op hun eigen tempo kennis tot zich kunnen nemen. En voor jou is het fijn dat je niet steeds in herhaling hoeft te vallen.

"Wat de boer niet kent dat vreet- ie niet."

Weet je trouwens al wel zeker dat hij of zij het niet zou pikken? Als ze alle voordelen kennen en het gemak en de diepgang die ze krijgen doordat de inhoud beter beklijft? Vraag het je klant gerust! Laat ze meedenken door een marktonderzoek(je) te doen. Dit kun je al doen met het gebruik van een Google formulier.

De tweede reden is veelal de angst om te laat te zijn:

  • De bubble is voorbij

Misschien geloof je dat de online training bubble voorbij is. Dat de grote hoos al geweest is. Dat je er nu niet meer op kunt meeliften en dat alleen de grote goeroe’s hier goed mee verdienen. Als ik je nu vertel dat ik meerdere cursisten heb op diverse en de meest verrassende onderwerpen een online training hebben die tonnen hebben opgeleverd? Op vlak van relaties, scheve tenen, leiderschapstrainingen en creativiteit?

​Volgens Thuiswinkel moni​tor stegen de Online bestedingen in het eerste half jaar van 2018 met 11% naar € 11,83 miljard in Nederland. 77 % was daarvan in het online diensten aandeel.  

Mogelijk denk je hier direct achteraan: “Nou dat bestaat dan óók al dan is mijn kans hierop verkeken!

Weet dan dat het alleen maar een goed teken is dat er online trainingen bestaan op dat gebied. Er is dus markt voor! Mensen zullen voor jou kiezen vanwege jouw unieke aanpak, zienswijze, stem, aantrekkingskracht.

En de derde gaat over vertrouwen

  • Je gelooft niet dat het de meeste waarde biedt voor je klant

    Eigenlijk hoort deze een beetje bij reden nummer één. Alleen geloof je het zelf nu nog niet dat je zo de meeste waarde kan bieden aan je klant. Het gemak voor de klant is groot omdat ze op ieder moment kunnen inloggen en aan de slag kunnen gaan met jouw materie. De informatie beklijft beter omdat er meer herhaling is, het blijft zeker beter hangen dan na de informatie één keer te hebben gehoord tijdens een eendaagse training of presentatie

De vierde over je eigen mening over het online trainen

  • Je vindt diep van binnen dat je maatwerk moet leveren en bent bang dat je je persoonlijke touch kwijt raakt bij online te gaan werken

Online trainingen kunnen ook heel persoonlijk worden door er elementen aan toe te voegen naar ​de behoefte van je klant.

Een online training hoeft geen eenheidsworst te worden. Zorg er dus voor dat je je training in diverse varianten aanbiedt;  Zo wordt het werken met een groep financieel aantrekkelijk en/ of kan je klant de service erbij krijgen waar ze behoefte aan hebben.

En waar je cursisten écht resultaat mee behalen: in een online omgeving die klantvriendelijk en professioneel is ingericht.

Ga voor kwaliteit, ga voor wat goed is voor je klant. Dan komt jouw winst vanzelf.

Hoe kun je dat nu doen:

Maak 1 basisvariant en voeg daar onderdelen aan toe waardoor je klant meer ‘ontzorgt’ en begeleidt wordt dat wordt dan je tweede pakket. En weet dat er ook altijd mensen zijn die het beste van het beste willen daar kun je eventueel 1 op 1 begeleiding aan toevoegen.

En de vijfde reden vind ik best begrijpelijk en daar kunnen we wat aan doen!

  • Je vindt het allemaal te overweldigend dat uitdenken en het maken van een online training

Kan het op je website of moet het helemaal apart hoor ik vaak...Video maken, (…) oké wat moet dat moet….waar maak je het dan mee?
maar waar maak je die mee en hoe lang mogen je lessen eigenlijk zijn?

En hoe bouw je zo’n training nu eigenlijk op?

En het verkoopstuk hoe pak je dat aan?

Je ziet er bijna sterretjes van maar hebt toch echt het idee dat je er echt wat mee wilt en naarmate het langer duurt er gewoon echt graag iets mee moet.

Herken je dit?

En dat is dan ook te veel om in dit blog verder uit te werken. Daarom wil ik je uitnodigen voor de Quickstart van je online training. Een live workshop voor een kleine groep ondernemers  die dromen van een online training en die heldere stappen en goed geld willen verdienen met hun kennis.  (max ​12 personen)

De investering is slechts 35 euro ex btw.

​Dit is hoe je de kennis kunt laten beklijven

Dit is hoe je zelf niet meer eindeloos repeteert

Dit is hoe je direct de diepte in kunt gaan met je klant.

Comments

comments

Wil je deze tip delen? Dat waardeer ik zeer!

Irene Ogier

Internet Business Coach: versterkt ondernemers met het opzetten & optimaliseren van je online business zodat je meer vertrouwen, klanten, en omzet krijgt.

>