• Home
  • Blog
  • Verrassende strategie waardoor je 50 % meer verkoopt tijdens je webinar.

Verrassende strategie waardoor je 50 % meer verkoopt tijdens je webinar.

Zo tackel je het geen geld bezwaar in je webinar

Hoe briljant je webinar ook was, bezwaren hebben je deelnemers altijd. 

Hoe ga je hier nu zo mee om?

Als je weet wat de bezwaren zullen zijn van jouw deelnemers, neem die dan al van tevoren weg in het webinar. Je kunt dit tussen de content door doen, of als je je aanbod hebt gedaan.

Als geld een bezwaar is, - één van de meest gangbare bezwaren -  

Zeg dan bijvoorbeeld:  je hebt het waarschijnlijk gedacht dat  je het aanbod interessant vindt, maar je hebt er geen geld voor. Neem dit vooraf gewoon al weg door glashelder te maken wat de training ze oplevert. En niet alleen tijdens het traject maar er ook na.

En als je geen ondernemers traint zoals ik, maar particulieren, benoem dan ook wat het ze oplevert als ze de training hebben gedaan. Welk effect heeft het op hun relaties met partner/ kinderen, toekomst, potentie, en groei die ze ervaren. Gezondheid en persoonlijke ontwikkeling.

Als je dit goed helder kunt maken is het bezwaar getackeld.

En dan zal je deelnemer ook denken van “hey, ze kent me inderdaad. Die vraag had ik precies!”. Dus dat geeft nog echt dat extra stukje connectie.

Refereer ook elke keer weer terug naar je programma, dat je inderdaad tegen bepaalde zaken aanloopt en je je deelnemers hier ook mee helpt in je programma. Geef wel alvast een tip waaraan ze iets aan hebben en de verdere details verwijs je naar je programma.

Dan heb je daar ook weer even een haakje gemaakt. 

Gebruik hier ook zinnen waarmee ze zich kunnen voorstellen hoe het zal zijn we gaan samenwerken. Je neemt ze eigenlijk mee in het proces waarin ze voor zich zien dat ze met je samenwerken. De Q en A is het aangewezen moment om ook te verkopen.

Ik zie dat vaak ook misgaan bij veel mensen die ook webinars geven.

Vaak zijn we opgelucht dat het webinar gedaan is.  Je voelt je misschien zelfs Miss Tellsell en je stem haperde ook nog tijdens de momenten waarop je je aanbod deed. Daar ben je vanaf, waar is de END knop?

Juist de Q en A is zo’n cruciaal onderdeel waarin vele deelnemers besluiten of ze wél of niet gaan samenwerken.

Maak echt weer die connectie met de deelnemers: ze zijn op het allerwarmst nu.

Ga ik het doen of niet, en ja, je kunt precies dát verkeerde zeggen waardoor bloedhete deelnemers toch op de knop “leave webinar:  klikken.

Of .... de deelnemers krijgen nu antwoord op hun vragen besluiten met je te gaan werken.

Wanneer je 1-2 vragen beantwoord tijdens dit gedeelte en afsluit dan koelen je deelnemers onmiddellijk af. Die hele honger naar meer en naar echt meedoen met je programma zwakt af omdat er ook allerlei stemmetjes opduiken in het hoofd waardoor mensen denken ja, het is toch niet voor mij, want dat is wat er allemaal gaat gebeuren.

Praktische tip: maak een lijstje met vragen die je over het algemeen vaak gesteld krijgt, zodat je daar al mee kan beginnen en dat je die inderdaad al kan beantwoorden. Dan ga je daarna over tot de actuele vragen die er zijn en die worden gesteld in de in de chat. En je kunt bijvoorbeeld zeggen ”Vragen die ik altijd krijg zijn:. Hoe lang duurt de training?” En dit heb je misschien al gezegd, maar dat weten ze niet meer. En nu kun je zeggen:

“De training duurt zes maanden. Of ”We werken 6 maanden samen en hebben dus zes maanden ondersteun ik van waar je nu staat tot het resultaat x “.

Welk antwoord zorgt voor een beter gevoel denk jij?

Nog een tip: Read between the lines. En daarmee bedoel ik: Geef antwoord op de vragen die ze eigenlijk niet durven te stellen.

“Wat als ik vastloop?” 

Mensen kunnen altijd vastlopen en dat is ook een cruciaal moment waarop mensen kunnen afhaken. En voor jou als trainer is het belangrijk om te weten wanneer dat gebeurt.

Wat ik dus zeg: “misschien denk je wel, wat gebeurt er als ik vastloop?”

Dat zal ik je vertellen. Dit is wat ik zeg, en het is volledig op waarheid berust. We hebben de ondersteunende zeer inspirerende Facebookgroep waarin we je enthousiasmeren, waarin we je oproepen tot actie, waar je je vragen in kan stellen. Voor aanmoediging is dat is die groep ook. Daarnaast hebben we de coaching die ik zelf doe. Elke twee weken zien we elkaar en kun je  al je vragen stellen, zodat je weer lekker door kan gaan. Ik neem je echt aan de hand in de training en ik zal je altijd verwijzen naar de volgende stap in wat je kan doen. En het is mijn eer te na om je te laten gaan omdat je vastloopt van het vastlopen bestaat niet. Ik zie dat eerder als het moment waarop je eigenlijk een vraag heb die beantwoord mag krijgen.

Neem hier echt ruim de tijd voor. Mijn Q en A’s duren makkelijk een half uur tot 45 minuten.

Samenvattend: Weet waar je deelnemers  staan en weet wat ze ook nodig hebben. Maak echt een diepe connectie zodat ze klaar zijn om te kopen. En ze moeten echt je leren en leuk vinden en vertrouwen.

In mijn training Online Doorbreken leer ik je hoe je een echt solide webinarsysteem gaat bouwen. En niet alleen dat stuk content wat je gaat delen en wat je wel en niet zegt in je webinar. Maar het hele stuk dat voorafgaand en achteraf nodig is voor optimaal resultaat. Wat zeg ik op Social media? Wat voor mail sturen ik vooruit? Voorafgaand aan mijn webinar? Wat zeg ik nu precies tijdens mijn webinar? Wat doe ik na afloop? Wat stuur ik na afloop voor e-mails? En dat is allemaal wat ik je leer in het Online Doorbreken programma. En dat is nog maar een heel klein onderdeel eigenlijk daar uit, maar essentieel om echt heel goede webinar te kunnen gaan geven.

Heb je serieus interesse steengoede webinars te geven waarin je direct klanten maakt?

Ik kan je helpen middels het Online Doorbreken Traject. 

Kijk hier vast even wat het inhoudt:

 


Over mij

Internet Business Coach: versterkt ondernemers met het opzetten & optimaliseren van je online business zodat je meer vertrouwen, klanten, en omzet krijgt.


{"email":"Email address invalid","url":"Website address invalid","required":"Required field missing"}
>