Category Archives for "Klanten werven en behouden"

goede onderwerpregel nieuwsbrief


Herkenbaar, dit?

  • Ik heb even geen inspiratie, ik heb geen idee wat ik moet schrijven en ik blijf maar rondmalen....
  • Ik wil niet te persoonlijk op Social media zijn  maar ja het moet wel raken.... waar moet ik het over hebben...
  • Pfff het is nogal een verplichting dat wekelijks schrijven in mijn nieuwsbrief of blogberichten. En ik heb het stééds over hetzelfde.... lijkt wel.
Geen nood, met de contentinspiratie die ik hier met je ga delen kun je wel weer even vooruit! 


Groter plan


Wat hier aan ten grondslag ligt, is het missen van een groter plan. Anders wist je wel waar je zou schrijven. Als ik kijk naar mijn maandplan, en weet dat ik webinars ga geven om nieuwe klanten te kunnen gaan verwelkomen, dan kan ik bijvoorbeeld wat 'sneakpeeks' delen om mensen warm te maken hier bij te zijn. 

Maak jij ook een jaarplan en een maandplan?  [ In deze video leg ik je uit hoe je dit kunt doen, inclusief download ]

Welke sneakpeeks kan jij dan delen?


Je kunt het ook van een andere kant insteken.


Thema´s van je ideale klant als contentinspiratie



Als je weet wat de thema's zijn van jouw ideale klant, dan kun je schrijven over de pijn die ze op dagelijkse basis ervaren. En  ze ook aanspreken op het verlangen wat hieronder zit, En het derde waar je dan over kunt schrijven in de uitdagingen waar ze tegenaan lopen.

We hebben allemaal een bepaalde pijn. We hebben allemaal een bepaald verlangens en we hebben allemaal onze uitdagingen rondom de thema´s.

En als je daarover gaat schrijven, dan zullen ze zich herkennen. En dan voelen ze zich ook gezien en gehoord.

Pijn


Een voorbeeld: ik kan me voorstellen dat als jij jezelf voorneemt om je zichtbaarheid te pakken en dat je het niet doet. Dat de pijn kan zijn is dat je best wel boos wordt op jezelf. Je neemt het je elke elke week voor, maar doet het het niet.

En daar zou ik een bericht over kunnen schrijven erover.  Ook over hoe je dat kunt doorbreken bijvoorbeeld als eerste van de dag te gaan inplannen met een pomodoro wekkertje en alles.

Misschien zit er ook onder het onderwerp pijn een stuk jaloezie. Als je kijkt naar je concullega's en je denkt zij doet het wel en dat wekt een bepaalde afgunst bij je opwekt. Dat zou ik ook een een een onderwerp over kunnen schrijven in relatie tot zichtbaarheid. En weet trouwens dat iedereen dit kan hebben en dat dit eigenlijk alleen maar een teken is verlangen. Wat zij heeft wil jij ook. En dat is oké, laat het dan een aanjager voor je zijn.

Verlangen

En als we dan kijken naar bijvoorbeeld verlangen dat je je verlangt naar veel fijne klanten. En dus dat die zichtbaarheid je vele fijne klanten kan brengen. Daar kan ik natuurlijk ook een verhaal over vertellen. Over hoe dat is, hoe dat voelt en hoe dat werkt.

En omzet natuurlijk, want dat hoort natuurlijk ook bij het jkrijgen van die fijne klanten. 

En het met vertrouwen gaan posten. Dus vol vertrouwen je zichtbaarheid pakken. Dat is ook iets waar heel veel ondernemers naar verlangen. En daar komt bij kijken dat je vertrouwt in jezelf als ondernemer.

Dat je gelooft in je aanbod.

Dat je ook durft te inspireren en lef toont en in actie komt

Uitdagingen


En dan de uitdagingen waar we tegen aanlopen... Daar is perfectionisme natuurlijk één van. Het moet wel briljant, anders ga je af. En dat is natuurlijk niet zo.

De perfectionisme ladder mag naar beneden. Het hoeft niet allemaal nobelprijs waardig te zijn en weet ook dat je al doende leert. Dat je nu nog niet weet wat je straks weet. Dat je straks voortschrijdend inzicht krijgt en dat je altijd altijd je weggever, webinar, online training, blogberichten what ever kan aanpassen. 

En een werkende strategie is iets wat een uitdaging is. Ook logisch, omdat je je weet wat werkt als je het eerst leert. En implementeert, niet alleen maar consumeert. En dan vervolgens evalueert en dat geeft weer vertrouwen.

Helpt dit? Ga eens na wat de thema's zijn van jouw  ideale klant.



Er zijn er vast minstens 5 te bedenken. Laat je horen of je hier wat aan hebt gehad? Ik ben reuze benieuwd.

contentinspiratie voor sociale media of nieuwsbrief

contentinspiratie voor sociale media of nieuwsbrief

De fuik aka de klantenreis

De klantenreis begint

Esther gierde het uit toen ik begon over de klantenreis in mijn webinar.
“Wat een bizarre naam voor een fuik!” typte ze

Ze had geen idee dat wat zij daar schreef, precies was waarom haar business niet stroomt.


In dat ene woord spatte haar overtuiging op marketing & sales er vanaf:

Ik moet 'ze' lokken....

Sales is verkoperig.

Sales is vies.

En dat hele marketing stuk voorafgaand is fake.

Ik denk niet dat het wat wordt met mij en Esther.
Totdat ze besluit er anders naar te kijken of er meer over ontdekt. Hoe het ook kan.
Helemaal uniek en authentiek én werkend als een trein.

Ga je mee op reis?

Een salesfunnel is een selectieproces waarin je ook uitsluit wie geschikt is om met jou te gaan werken.

En gelúkkig vallen er in dat eerste stuk al mensen af.
Want niet iedereen is jouw ideale klant. Je kunt niet een hele bevolkingsgroep in je eentje aantrekken en bedienen.

Ik noem een salesfunnel ook wel de klantenreis omdat we samen op avontuur gaan. En de reis begint met …. Dat gratis digitale cadeautje. De freeby, het e-book, de checklist of iets anders in ruil voor een e-mailadres.

Als die klopt…. Dan zijn we namelijk ready voor de ‘take off”. Het instappen in het vliegtuig ofwel het versturen van de mailtjes die uitsluiten of juist verbinden.
Het vluchtplan is helder, alles werkt even automatisch als op cruise control. Totdat we op de bestemming aankomen.  

Er zijn wat mensen uitgestapt en dat is geen enkel probleem.
Hoort allemaal bij het selectieproces.  
En die bestemming dat is de samenwerking met jou.

En het moet allemaal kloppen anders zitten de reizigers die naar Rusland wilden ineens bij jou daar op het tropische Bonaire.

En het startpunt begint nog eerder dan die weggever.  
Het begint ook voor dat je je aanbod magnetisch aantrekkelijk heb gedefinieerd.
Want juist die weggever is de brug.
Het grotere plaatje, alle juiste vliegwiel onderdelen komen samen tijdens de mini training Creëer jouw weergaloze weggever die ik op 21-25 juni organiseer.


Ook die woest aantrekkelijke titel waardoor jouw weggever 50 % meer wordt aangevraagd en door de juiste mensen!

Ga je mee op reis?

Neem jezelf mee en eventueel een business buddy!


Dit ENE ding maakt het verschil

Doodmoe was ik tijdens één van de events waar ik 16 uur achtereen aan het co-coachen was. Niet zo heel verwonderlijk aangezien het ook nog eens in de Amerikaanse tijdzone was.

Ik hopte van scherm naar scherm en ik kon soms mijn ogen amper open houden.

Wilskracht was niet meer genoeg. Ik had ook tig handleidingen tot mijn beschikking en ja, ik wilde het natuurlijk GOED doen.

Maar wat was eigenlijk GOED? De twijfel sloeg enorm toe.

Toen had ik een gesprek met mijn Tony Robbins trainer en hij ging hierop in. Als je goed bent voorbereid is het heus voldoende om ‘on the fly’ te werken zei hij.

Dat voelt minder zwaar en je wéét het allemaal. Je doet het goed en als je vragen hebt, ik zit 1 berichtje van je verwijderd.

Het gaf mij vertrouwen.

Dus huppekée. Het was een stuk minder zwaar om inderdaad te vertrouwen op mijn eigen wijsheid. En inderdaad binnen een paar tellen had ik antwoord op een vraag die ik even wilde doorspreken.

Hoe zou het voor jou zijn als je mij een week onder de knop zou hebben om je te laten groeien met je online bedrijf?

Want misschien herken je zo'n situatie wel in je bedrijf

Je overdenkt.

Je loopt rondjes achter je eigen staart en doet alles maar in je uppie in de HOOP dat het goed uitpakt.

Je weet alleen ook niet niet heel goed waar je het aan moet refereren.

Want wat is nu eigenlijk een ‘goed’ aantal likes of reacties op je berichten op Social Media.

Aan wie vraag je dat nu?

En hoe kom je nu aan content. Maar wel dan content waardoor je klanten krijgt want nou ja, dat netwerken doen we ook alleen maar online momenteel.

Je mag ook nog wel eens extra opvallen want de concurrentie online wordt ook alleen maar groter.

Dus hoe wat zet je nu in je salesfunnel waardoor jouw ideale klant denkt:  ‘hé bij háár moet ik zijn?‘ 

Het ENE ding wat is dat dat, zul je je afvragen.

Lieve lezer: dat ENE ding is dat je het niet alleen hoeft te doen.

Want in je eentje ga je piekeren en in je eentje kom je niet tot het optimale resultaat. Je hebt mogelijk geen idee wat goed is en wat werkt.

Een grote geruststelling is dan ook: dit is te leren!

In je uppie kun je compleet de verkeerde kant op hollen als we het hebben over het bouwen van een online business.

En....dat hebben van een online business is een blijvertje! Zonder online business geen online klanten.

Hier zijn enkele van de manieren waarop je dat ENE ding kunt masteren

● Zoek gelijkgestemde ondernemers en nog beter een rolmodel. Iemand die al heeft bereikt wat jij wilt bereiken. Volg deze persoon op de voet.

● Vertrouw op je innerlijke wijsheid maar pas na een gedegen studie van content die je brengt waar je naartoe wilt. Je kunt je niet een weg mediteren in een salesfunnel. (niet lullig bedoeld en misschien helpt het er een beetje bij ter optimalisatie)

●Potentie: you lose what you don’t use: dus ga kom handen uit de mouwen en samen wordt je groter dan jezelf.


Je kunt niet managen wat je niet meet

Voor de vijfde keer was ik bij Tony’s Unleash the Power Within Event, tussendoor schreef ik toch weer 49 pagina’s met aantekeningen...

En aangezien Tony Robbins de King Of Helpend Quotes is en je daar zoveel fantastische lessen uit kunt halen heb ik daar een aantal voor je verzameld:

You can‘t manage what YOU do not measure vertelde Tony.
Met andere woorden je kunt niet managen wat je niet meet.
En inderdaad go with the flow ondernemen leidt maar tot een ´vaag‘  resultaat.
Net zoals in de reclame van Royal club  “doe maar een autootje” je ineens in een stupide bolide rijdt.

Plannen belangrijk, meten van je resultaten enorm belangrijk.
Want dan kun je bijsturen

Kijk welke acties je in kan zetten om je resultaten te behalen: een webinar organiseren of zelfs twee of zes. Een challenge organiseren of een live online workshop. daar je één op één gesprekken uit halen of direct een aanbod doen en goed verkopen.



Online Marketing Plan 2021 Maken


Life Is the dance between what you desire and fear the most

Het leven is een dans tussen wat je het liefste wilt bereiken en het spannendste vindt.
Hiervan is het doel niet je angst te overwinnen maar om er mee te dansen. En raad eens... Ik ben gek op dansen. Maar in deze tijd zie ik veel ondernemers verstijven in angst. En daar wil ik je bij helpen.

Want het is logisch maar zo niet helpend. Kijk naar waar je wel de regie over kan pakken. Praktisch alles kan online: dat bleek ook maar weer bij UPW. Want zelfs plankje breken kan met 12.000 man online. En de persoonlijk doorbraken werden groots gevierd.

Succesvolle ondernemers hebben allemaal een coach, een mentor of trainer die ze uitdaagt acties te ondernemen die buiten je comfortzone zijn.

The ennemy of execution IS complexity
Was ook zo’n mooie ware uitspraak; want hoe ingewikkelder je je plan maakt, des te minder je in actie zal komen of in actie blijft.




zo voorkom je omzet terugval deze maand

Ben je het hele corona gebeuren ook beu?
De complot-theorieën, het monotone opsomming van het aantal nieuwe gevallen elke dag?

Het beperken van je vrijheid?

Misschien de terugval in je omzet misschien omdat je in een 'wachtstand'  bent gaan staan?

De uuuhhhh sleur van thuiswerken?

Dit kan je doen zodat je sterker uit deze periode kunt komen. Mogelijk ben je het gevoel van zekerheid kwijt en iedereen heeft dit gevoel van zekerheid en een meer of mindere mate van regie nodig, En als dat allemaal wordt afgenomen en je weet niet wanneer het ooit ophoudt. Wanneer het ooit verandert, dan voel je je rusteloos en gefrustreerd. 

En misschien wordt het allemaal nooit meer normaal. Niet het normaal dat we kennen in elk geval.

Dus hou een open mind.

Ga op zoek naar wat wél mogelijk is. Wees geen Kodak; zij dachten dat het nooit wat werd met digitale fotografie....

Wat je nu door de quarantaine periode kan helpen is:

Goed eten: volgens de 80/20 regel. Driekwart groente op je bord, groene smoothie erbij -doe ik 3 keer per dag- en wat substantieels erbij. En af en toe een moorkop of chocola. Dat is dan die 20 % regel. 🙂 

In beweging blijven: ga de hond extra uitlaten. Ga fietsen, hardlopen, zumba dansen. Blijf fit en blijf gezond. Ga nieuwe dingen leren, ga Frans leren, of harp spelen, feed your mind!

Blijf in beweging met je bedrijf:  Als ondernemer weet je dat je goede omzet draait in februari-april, juni, start juli en dan weer in september. Dat er dus gaten zijn in januari, mei en augustus. En daar anticipeer je dan op in je planning. Meestal.  Net zo goed is het niet gezegd dat er een gat valt in mei want de meivakantie is in elk geval al in de soep gedraaid. 
Dus maak gewoon je planning alsof het een normale goede maand zal zijn.

Geef je live workshops? Organiseer het dan nu via ZOOM. 
Ga je normaal netwerken om nieuwe klanten te vinden? Ga webinars geven en laat je verbazen wat er dan allemaal mogelijk is in aantallen nieuwe klanten. 

Blijf in verbinding met je missie: mogelijk hebben je klanten je nu nog harder nodig dan ooit dus ga ze helpen!  Iedereen zit verveeld thuis, wil wat DOEN. En dan het liefst iets waarvan ze zelf beter worden, en groeien, waar ze de regie weer terug mee krijgen en een stukje zekerheid.

Ga ze helpen. 

Wat is het doel van je salesfunnel?

1 / 1 – het doel van je salesfunnel

Onlangs had ik een VIPdag met een klant en we namen daarin haar funnel door en haar webinar. Super om samen te doen!

Ik legde haar uit wat het principe was van haar funnel*; het opbouwen van de Know Like en Trust factor en telkens een stapje verder te komen richting ….

Ja, waarnaar toe eigenlijk?

Dat was dus de grote vraag in dit geheel.

Een goede salesfunnel leidt je prospect door het sturen van begeleidende mails en video’s naar je aanbod.  Je lezers worden steeds warmer en meer geïnteresseerd in je aanbod door wat je in je mails en video’s deelt.)

Wat ik heel vaak zie gebeuren of als ik in funnels word meegenomen is dat het een kabbelend verhaal zonder einde is.

Of in sommige gevallen zelfs een soort van libelle verhaal zonder einde. Want omdat veel mensen niet weten wát ze dan in de funnels kunnen opnemen, gaat het zeer traag of helemaal niet naar een aanbod.

Mensen moeten je leren kennen
Als we het hebben over de Like factor is een vleugje Libelle*, een persoonlijke stuk,  zeker goed om op te nemen in je teksten. 
*Of een vleugje Linda of Happinez: het ligt er natuurlijk geheel aan wie je ideale klant is.

En net zoals dat in een webinar het geval is, waarin mensen jou ook beter moeten leren kennen, is de kans ook heel groot dat mensen denken, wat een geklets.
Daar heb ik niets mee.

Ook in een funnel heb je maar een korte tijd om een goede indruk achter te laten.
En die goede indruk laat je achter door marktgestuurd te gaan denken.

Denk aan de hoop en dromen van je klanten, luister naar hun frustraties en HELP ze.
Giet het verhaal dat je wilt vertellen in een les, laat ze voelen dat het over hén gaat.

Help ze door ook een reikende hand aan te bieden door ze een stukje op weg te helpen en door bijvoorbeeld door een 1 op 1 gesprek aan te bieden of ze te leiden naar een webinar waar je je aanbod in doet of een training.

Hoe je zo'n funnel uitschrijft gaat eigenlijk ook net als zoals je dat bij een webinar doet: je start met het einde in gedachten (start with the end in mind) en gaat dan terugwerken naar het begin.

Prikkel, daag uit, engage, entertain en nodig uit.

Dan krijg je klanten dankzij je funnel.

​Helpt dit? Heb je een vraag hierover? ​Laat het gerust weten, ik hoor het graag!

Hoe je oe-lalala losse-floddermarketing ombuigt in een social media strategie waar je klanten mee maakt

Het is zo’n grijze dag waarmee ik niks kan.

Ik hou van spanning, avontuur, afwisseling, met mensen werken, er helemaal voor gaan. Dan past zo’n grijze dag, vol kletsregen, zonder coaching afspraken en met als enig spannend uitzicht mijn zoontje naar kamp brengen om 11 uur, er niet echt lekker bij; het is geen dag waar ik blij van word..

En er zijn 1000 dingen die ik kán doen, maar dat zijn niet persé dingen waar ik blij van word.

Dus… ik maak een top drie want ook van vandaag wil ik een prachtige dag maken.!

  • ​​Waar ik wel blij van word is vanavond naar Zumba-les gaan. (Factor blij: 10)
  • ​​Waar ik blij van word is vanmiddag even de stad in om een nieuwe jurk te kopen. (Factor blij: 8)
  • ​​​Waar ik blij van word is een story-strategie voor Instagram uit te schrijven voor deze maand. (Factor blij: 9, als hij af is …)

Nou kun je je er waarschijnlijk van alles bij voorstellen dat ik blij word van een fanatieke Zumba les en een mooie nieuwe jurk.

Maar dolgelukkig van een Insta Story strategie?

Waarom dan?

Wil je weten waarom ik daar zo blij van word, het maken van een Insta Story strategie? Omdat ik dan weet, dat wat ik publiceer op Instagram deze maand leidt naar nieuwe klanten.

Zal ik je kort uitleggen hoe ik dit doe ? Social media Strategisch inzetten?

Komt -ie:

Eerst ga je je content uitdenken met een helder doel voor ogen. Je bepaalt wat je wilt dat de kijker gaat doen. Welke actie hij neemt. Daarnaast moet het waardevol zijn voor je volgers. Het draait niet om plaatjes van “oe-la-la” kijk mij hier eens fantastisch stralen omdat dat toevallig vandaag een geweldige dag is. (Het zou vandaag dan zeker niks worden op Social media, hahaha)

Je doel is bijvoorbeeld: interesse wekken voor je workshop. Denk dan een verhaallijn uit, waarin een onderdeel zit dat inspireert, of waar mensen iets van leren of een hoog fun gehalte heeft. (Als je iets met humor hebt dus, anders kan je het beter laten en ga je zitten op inspiratie en educatie)

  • ​Take 1: Foto van je vorige workshop/ training + onderwerp dat nieuwsgierig maakt
  • ​Take 2: Screenshot content en vertel wat het effect kan zijn op degene die meedoet. (wat maakt deelname mogelijk)
  • ​Take 3: Vertel in korte stukjes van 15 seconden iets leerzaams, deel bijvoorbeeld een tip, en plaats straks tekst over de video want niet iedereen zal het geluid aanzetten.
  • Take 4: Maak een plaatje van een testimonial van één van je ideale klanten.
  • Take 5: Vertel wat de early bird prijs is en voeg er een call to action aan toe (Let op: ik ben er niet voor om de mensen te verwijzen naar een link in bio! Mensen willen op Instagram of Facebook blijven… vraag om een reactie in de chat. Dan kun je vandaar uit de conversatie aangaan met mensen. Zo leid je ze naar de inschrijfpagina via de direct messages.

Best cool hé, om zo je Social Media stories in te zetten. Natuurlijk hoeft het niet altijd zo bedacht te zijn, en kun je heus ook iets spontaans delen.

We missen alleen zo vaak een helder doel en dan werkt Social Media niet voor je.  Dan is het alleen maar tijdverlies.

En als je je Social Media Strategisch inzet door een plan met een doel uit te schrijven,  dan werkt het jouw kant op en trek je er de juiste klanten mee aan en maak je van je ongeïnteresseerde volger…. Een zeer gemotiveerde klant.

25 tips
Om e-maillijst razendsnel te laten groeien.

​Zo ga je van een paar honderd naar +1000 lezers in een korte tijd

Ontvang de tweewekelijkse waardevolle e-mails over online ondernemen & als welkomstcadeau dit gratis e-book.

Je gegevens worden netjes opgeslagen volgens de privacy statement

Marketing funnel: belangrijk voor continue groei van je bedrijf

marketing funnel: belangrijk voor continue groei van je bedrijf

Stop toch met dweilen met de kraan open...

Hoeveel mensen melden zich gemiddeld bij je workshops aan Irene?” vroeg mijn coach mij een tijd terug een ietwat streng.

Ze wist natuurlijk ook wel hoe het er aan toe was gegaan: twee keer verkocht ik ze makkelijk uit en daarna moest ik bijna leuren met de kwalitatief geweldige workshops waarna iedereen jubelend de deur uit ging.

Zo ging het vroeger bij mij om nieuwe mensen voor mijn diensten te interesseren en waarschijnlijk is het bij jou niet veel anders.

Klopt dat?

Je kunt niet eeuwig in dezelfde vijver vissen

Wanneer je voor het eerst of tweede keer je aanbod doet aan je e-mailijst dan krijg je ze wel vol maar het is bijna een wetmatigheid…. je kunt niet eeuwig in dezelfde vijver vissen ofwel verwacht niet dat je je trajecten vol blijft krijgen met dezelfde grootte van je e-maillijst.

Dus die lijst moet constant groeien.

Dat kan gedeeltelijk organisch waneer er voldoende bezoekers naar je website gaan. SEO! Denk je nu vast maar hóóó wacht even..voordat je je daarin verdiept, verzuipt of verdwaalt.

SEO ofwel je website zoekmachine vriendelijk maken is een eindeloos lange weg. Hier krijg je niet acuut veel meer mensen mee op je website. Dat is een traject van jaren!

En zo zijn er mee manieren om die bezoeker naar je website te krijgen. Gratis, door af en toe een Social Media bericht te posten met een Call to action / oproep tot actie naar je website. Maar toch... dit zijn druppels op de gloeiende plaat en leiden niet naar een flink grotere e-maillijst.

Want dit werkt het allerbeste: te betalen voor het plaatsen van advertenties. Op Facebook en instagram voor je weggever.

En ja, tegen dat betalen hik je natuurlijk aan. Dat snap ik ook, dat moet natuurlijk geen dweilen zijn met de kraan open!

Want hoe verdien je dat nu terug en het liefst op korte termijn?

Ik heb daar wat op gevonden - dit leerde ik van de gladde internetjongens en heb ik vertaald naar een nuchtere Hollandse aanpak -: door direct een klein aanbod in je marketing funnel te verwerken.


Klinkt dat goed?

Nou dát wil ik jou graag leren mijn online workshop de 5 onmisbare online marketingstappen

5 redenen om nu te starten met webinars

Hier volgen ze alvast.

  • Vertrouwensband door de waarde die je biedt
  • Het geeft je de regie over je omzet
  • Je wordt een expert op jouw gebied en online zichtbaar
  • Mensen die aan de andere kant van het land wonen kun je bereiken en aan verkopen
  • Je krijgt een explosieve lijstgroei

Sinds 2012 geef ik met heel veel plezier webinars. De resultaten van het geven van webinars zijn bizar. Met het geven van een webinar zet ik soms zo 25.000 euro om.

Toch zie ik dat veel mensen deze methode nog niet toepassen ik wil je in dit bericht uitdagen hier ook mee te starten omdat het je zoveel voordelen kan bieden:

  • Een snelgroeiende vertrouwensband door de waarde die je biedt
    Wanneer je een webinar geeft, deel je waardevolle content. Deze is voor de kijker eenvoudig te bekijken door op het tijdstip van de uitzending te klikken op de link en in de webinar omgeving te komen. Jij bent daar in beeld en met geluid om je deelnemers te verwelkomen.
    Van te voren heb je de inhoud bepaald en ga je interactief aan de slag met je deelnemers. Je kunt echt de interactie met ze aangaan door vragen te stellen, een poll te houden of een werkboek toe te sturen, waarin zij hun inzichten invullen. Tijdens een periode van een uur/ anderhalf uur leren je deelnemers je al echt goed kennen. Deze vertrouwensband die je opbouwt gaat vele malen sneller dan hoe andere online marketing funnels werken. Vaak kopen mensen een training in mijn webinars terwijl ze mij nog nooit hebben gezien. In de traditionele marketing moeten mensen wel 16 keer van je gehoord hebben.
    Zie je ook de potentie?

  • ​Regie over je omzet
     Het is vrij makkelijk als je weet hoe je mensen ​kunt raken om veel aanmeldingen te krijgen voor je webinar.  Er zijn cijfers voor hoe je kunt uitrekenen hoeveel deelnemers je in je webinar moet hebben om uit te rekenen hoeveel nieuwe klanten je kunt maken. Als je in het begin webinars geeft zal je 2-5 % kunnen verkopen. Hoe warmer je doelgroep en hoe beter je wordt in het geven van webinars des te hoger dit conversiecijfer kan zijn. 10-20 % is dan ook heel goed mogelijk. En ja… dit kan in het webinar gebeuren!
  • Je wordt een expert op jouw vakgebied. Als je nog niet als expert wordt gezien is dit dé manier om je expertstatus te claimen. Je wordt goed online zichtbaar en op Social Media breidt het uit als een olievlek. Hoe lastig het is om een workshop te vullen, hoe makkelijk is om een digitale webinarroom te vullen met deelnemers. Voor de rest… net als ik hierboven schreef, de vertrouwensband en de connectie met je doelgroep.

  • Mensen die aan de andere kant van het land wonen kun je bereiken en aan verkopen je geografische bereik stijgt enorm, of mensen nu vanuit Texel inloggen of Indonesië, je kunt iedereen in je webinar van kennis voorzien. En natuurlijk kunnen ook al deze mensen je klant worden....Want je hoeft daar niet direct een Engelstalig aanbod voor te hebben. Ook buiten Nederland wonen Nederlandstalige ondernemers of particulieren.

  • Explosieve lijstgroei. Je e-maillijst gaat enorm groeien door het geven van webinars. En je e-maillijst is het fundament van je bedrijf. Daarmee kun je te allen tijde contact opnemen met je toekomstige klanten/ leads en je aanbod doen. Als we naar Social Media kijken is dat een ander verhaal: losse social media posts hebben wel enig effect maar lang niet alle mensen die je volgen zien of horen wat je te vertellen hebt. daar betaal je voor, dan wordt je zichtbaar bij je ideale klant. En daarom is het oók zo belangrijk om steeds aan de slag te blijven met lijstgroei, want met je e-maillijst heb jij de touwtjes in handen.

Denk je nu:

Oké ik zie de kansen maar ik vind dit enorm spannend?

Weet dan dat ik er ook zo over dacht in het begin.

Maar met de juiste voorbereiding ga je dit ook doen met veel vertrouwen én plezier.

En daar wil ik je graag meer over vertellen:
Uitnodiging Gratis online Training:

De 5 geheimen van een succesvolle webinar strategie 
hoe je veel meer deelnemers krijgt en écht klanten maakt in je webinar:

5 redenen waarom je nu nog geen online training hebt

De eerste reden die ik vaak hoor:

  • ​Mijn klanten gaan dat nooit doen

Wat ik bij deze reden ook lees tussen de regels door:

Mijn klant gaat echt niet akkoord met mijn ‘regels’. Ik laat hém of háár bepalen hoe ík werk.

Terwijl de klant de voordelen van het online leren nog niet kent. Het gemak waar mee ze altijd de lessen kunnen bekijken die ze nodig hebben.

Voor de klant is het heel fijn dat ze in hun eigen tijd en op hun eigen tempo kennis tot zich kunnen nemen. En voor jou is het fijn dat je niet steeds in herhaling hoeft te vallen.

"Wat de boer niet kent dat vreet- ie niet."

Weet je trouwens al wel zeker dat hij of zij het niet zou pikken? Als ze alle voordelen kennen en het gemak en de diepgang die ze krijgen doordat de inhoud beter beklijft? Vraag het je klant gerust! Laat ze meedenken door een marktonderzoek(je) te doen. Dit kun je al doen met het gebruik van een Google formulier.

De tweede reden is veelal de angst om te laat te zijn:

  • De bubble is voorbij

Misschien geloof je dat de online training bubble voorbij is. Dat de grote hoos al geweest is. Dat je er nu niet meer op kunt meeliften en dat alleen de grote goeroe’s hier goed mee verdienen. Als ik je nu vertel dat ik meerdere cursisten heb op diverse en de meest verrassende onderwerpen een online training hebben die tonnen hebben opgeleverd? Op vlak van relaties, scheve tenen, leiderschapstrainingen en creativiteit?

​Volgens Thuiswinkel moni​tor stegen de Online bestedingen in het eerste half jaar van 2018 met 11% naar € 11,83 miljard in Nederland. 77 % was daarvan in het online diensten aandeel.  

Mogelijk denk je hier direct achteraan: “Nou dat bestaat dan óók al dan is mijn kans hierop verkeken!

Weet dan dat het alleen maar een goed teken is dat er online trainingen bestaan op dat gebied. Er is dus markt voor! Mensen zullen voor jou kiezen vanwege jouw unieke aanpak, zienswijze, stem, aantrekkingskracht.

En de derde gaat over vertrouwen

  • Je gelooft niet dat het de meeste waarde biedt voor je klant

    Eigenlijk hoort deze een beetje bij reden nummer één. Alleen geloof je het zelf nu nog niet dat je zo de meeste waarde kan bieden aan je klant. Het gemak voor de klant is groot omdat ze op ieder moment kunnen inloggen en aan de slag kunnen gaan met jouw materie. De informatie beklijft beter omdat er meer herhaling is, het blijft zeker beter hangen dan na de informatie één keer te hebben gehoord tijdens een eendaagse training of presentatie

De vierde over je eigen mening over het online trainen

  • Je vindt diep van binnen dat je maatwerk moet leveren en bent bang dat je je persoonlijke touch kwijt raakt bij online te gaan werken

Online trainingen kunnen ook heel persoonlijk worden door er elementen aan toe te voegen naar ​de behoefte van je klant.

Een online training hoeft geen eenheidsworst te worden. Zorg er dus voor dat je je training in diverse varianten aanbiedt;  Zo wordt het werken met een groep financieel aantrekkelijk en/ of kan je klant de service erbij krijgen waar ze behoefte aan hebben.

En waar je cursisten écht resultaat mee behalen: in een online omgeving die klantvriendelijk en professioneel is ingericht.

Ga voor kwaliteit, ga voor wat goed is voor je klant. Dan komt jouw winst vanzelf.

Hoe kun je dat nu doen:

Maak 1 basisvariant en voeg daar onderdelen aan toe waardoor je klant meer ‘ontzorgt’ en begeleidt wordt dat wordt dan je tweede pakket. En weet dat er ook altijd mensen zijn die het beste van het beste willen daar kun je eventueel 1 op 1 begeleiding aan toevoegen.

En de vijfde reden vind ik best begrijpelijk en daar kunnen we wat aan doen!

  • Je vindt het allemaal te overweldigend dat uitdenken en het maken van een online training

Kan het op je website of moet het helemaal apart hoor ik vaak...Video maken, (…) oké wat moet dat moet….waar maak je het dan mee?
maar waar maak je die mee en hoe lang mogen je lessen eigenlijk zijn?

En hoe bouw je zo’n training nu eigenlijk op?

En het verkoopstuk hoe pak je dat aan?

Je ziet er bijna sterretjes van maar hebt toch echt het idee dat je er echt wat mee wilt en naarmate het langer duurt er gewoon echt graag iets mee moet.

Herken je dit?

En dat is dan ook te veel om in dit blog verder uit te werken. Daarom wil ik je uitnodigen voor de Quickstart van je online training. Een live workshop voor een kleine groep ondernemers  die dromen van een online training en die heldere stappen en goed geld willen verdienen met hun kennis.  (max ​12 personen)

De investering is slechts 35 euro ex btw.

​Dit is hoe je de kennis kunt laten beklijven

Dit is hoe je zelf niet meer eindeloos repeteert

Dit is hoe je direct de diepte in kunt gaan met je klant.

>