1 / 1 – het doel van je salesfunnel
Internet marketing, Internet Marketing Tips, Klanten vinden, Klanten werven en behouden, marketing mindset, Nieuwsbrief, Nieuwsbrief tips, Ondernemerstips

Wat is het doel van je salesfunnel?

Onlangs had ik een VIPdag met een klant en we namen daarin haar funnel door en haar webinar. Super om samen te doen!

Ik legde haar uit wat het principe was van haar funnel*; het opbouwen van de Know Like en Trust factor en telkens een stapje verder te komen richting ….

Ja, waarnaar toe eigenlijk?

Dat was dus de grote vraag in dit geheel.

Een goede salesfunnel leidt je prospect door het sturen van begeleidende mails en video’s naar je aanbod.  Je lezers worden steeds warmer en meer geïnteresseerd in je aanbod door wat je in je mails en video’s deelt.)

Wat ik heel vaak zie gebeuren of als ik in funnels word meegenomen is dat het een kabbelend verhaal zonder einde is.

Of in sommige gevallen zelfs een soort van libelle verhaal zonder einde. Want omdat veel mensen niet weten wát ze dan in de funnels kunnen opnemen, gaat het zeer traag of helemaal niet naar een aanbod.

Mensen moeten je leren kennen
Als we het hebben over de Like factor is een vleugje Libelle*, een persoonlijke stuk,  zeker goed om op te nemen in je teksten. 
*Of een vleugje Linda of Happinez: het ligt er natuurlijk geheel aan wie je ideale klant is.

En net zoals dat in een webinar het geval is, waarin mensen jou ook beter moeten leren kennen, is de kans ook heel groot dat mensen denken, wat een geklets.
Daar heb ik niets mee.

Ook in een funnel heb je maar een korte tijd om een goede indruk achter te laten.
En die goede indruk laat je achter door marktgestuurd te gaan denken.

Denk aan de hoop en dromen van je klanten, luister naar hun frustraties en HELP ze.
Giet het verhaal dat je wilt vertellen in een les, laat ze voelen dat het over hén gaat.

Help ze door ook een reikende hand aan te bieden door ze een stukje op weg te helpen en door bijvoorbeeld door een 1 op 1 gesprek aan te bieden of ze te leiden naar een webinar waar je je aanbod in doet of een training.

Hoe je zo'n funnel uitschrijft gaat eigenlijk ook net als zoals je dat bij een webinar doet: je start met het einde in gedachten (start with the end in mind) en gaat dan terugwerken naar het begin.

Prikkel, daag uit, engage, entertain en nodig uit.

Dan krijg je klanten dankzij je funnel.

​Helpt dit? Heb je een vraag hierover? ​Laat het gerust weten, ik hoor het graag!

Read More
Internet Marketing Tips, leiderschap, Online programma maken

Hoe je een betere coach of trainer wordt door meer te werken in je Zone of genius

Vorige week was ik bij het seminar van Tibor en partners: buitengewoon leiderschap. Dit event was georganiseerd als Joint venture/ Partner actie, één van mijn favoriete manieren om samen te werken en waarbij je door samenwerking tot grote resultaten komt.

Hoe hadden deze mannen dit aangepakt:

Thijs Lindhout, Richard ter Leth, Edwin Selij en Tibor zelf dus hadden ieder hun eigen e-maillijst uitgenodigd voor hun event en het was snel uitverkocht. Met maar een kleine en vooral slimme inspanning (e-mails uitsturen) bundelden zij hun krachten kregen ze de zaal vol met enthousiaste ideale klanten.

Heel cool.

Ik was daar voor het eerst, bij die gasten – ik kende alleen Tibor een beetje via Instagram en zijn e-mails-, en ik vond het inspirerend en verfrissend. ​Veel humor, veel Tony Robbins stuff en ik vond het heel gaaf om te zien hoe dat werkte op het Nederlandse publiek.

Ik bedoel, ik ben al dat ge-high-five en ge-hug en gekke dansjes doen wel gewend.

Toen ik 3 jaar terug voor het eerst naar een event van Tony Robbins ging vond ik het nogal ‘awkward’. Inmiddels 3 jaar verder en ben ik Senior Leader geworden en kijk ik reikhalzend uit naar interactie en de volgende seminars voor connectie. verbinding en zingeving.

Dus ik kon mijn hart daar best ophalen.

Minimaal drie keer per jaar reis ik de wereld over om te helpen coachen tijdens die internationale events van Tony.

Waarom ik dat doe vraag je je af?

Goede vraag…ik ga er enorm van ‘aan’, ik kan op deze manier meehelpen de wereld een stukje mooier te maken ook al is dat maar voor een heel klein beetje. Ik leer er elke keer weer nieuwe dingen en de herhaling van oudere lessen krijgen een nieuwe dimensie. Omdat ik verder sta met mijn persoonlijke groei en met mijn onderneming.

Ik zie de deelnemers grauw en gehaast binnenkomen en aan het einde hebben ze kleur op hun gezicht, hebben ze weer verbinding met zichzelf en gaan sterker en gezonder terug.

In Nederland hebben we ook nog veel te leren op dit vlak.

Ook hier heeft 90 % van de succesvolle ondernemers het eigenlijk veel te druk met werken in hun bedrijf. Moeten alle coaching en training zelf en natuurlijk vaak ook  1 op 1 worden gegeven.

Worden alle nieuwsbrieven zelf geschreven en verstuurd. Wordt de administratie zelf gedaan en er wordt ook nog zelf gestofzuigd en schoongemaakt in het kantoor. En door al die kleine klusjes blijft er veelt te weinig tijd over voor wat er echt toe doet.

Wat jij het liefste doet.

Waar jij het allerbeste in bent. Waar je eigenlijk ondernemer voor bent geworden.

Waar jij in je Zone of Genius bent.

Er stond niets op wikipedia dus ik heb zelf maar een vertaalpoging gedaan:‘In deze toestand komen je natuurlijke vaardigheden die aangeboren zijn in plaats van aangeleerd volledig tot hun recht. Dit is de toestand waarin je in 'flow' terechtkomt, onophoudelijke inspiratie vindt en niet alleen onderscheidend en uniek werkt, maar dit ook doet op een manier die veel verder gaat dan wat iemand anders doet.’

Dat is wel ontzettend zonde van je talent.

En ik begrijp ook dat het niet in één keer anders kan.


Maar wel beetje bij beetje.

Want door dit bericht ben je je waarschijnlijk al wel een beetje bewust van het feit dat ook jij heel veel dingen doet die iemand anders net zo goed kan doen. Ik bedoel, dat stofzuigen, de administratie, de mails uitsturen....dat kan ook een stagiair of je Virtueel assistent. Hierdoor kun jij je kostbare tijd echt beter besteden.

Mijn missie is om de komende drie jaar duizend ambitieuze trainers en coaches, die kwaliteit bieden en levens veranderen, 20 % meer omzet te laten draaien en minimaal 1 dag minder te laten werken in hun bedrijf.

Hoe kan jij de eerste stappen nemen naar meer winst en minder werken in je bedrijf?

Hoe kan jij hier de eerste stappen in nemen?
Bijvoorbeeld door de één op één coaching anders in te steken: door repeterend werk en informatie te gieten in online lessen. Door online groepscoaching aan te bieden door online leren én door je  online marketing retegoed op te zetten en te automatiseren.

Klinkt goed?

Hoe ik je kan helpen hiermee aan de slag te gaan is op de volgende manier:

➡Doe mee aan de online masterclass Het Ornline Training Creatie plan

Download hier ​het e-book hoe kies je het platform voor je online training/e-learning

Read More
Internet Marketing Tips, Klanten vinden, Klanten werven en behouden, marketing mindset, Ondernemen, Ondernemerstips, Social Media Tips

Hoe je oe-lalala losse-floddermarketing ombuigt in een social media strategie waar je klanten mee maakt

Het is zo’n grijze dag waarmee ik niks kan.

Ik hou van spanning, avontuur, afwisseling, met mensen werken, er helemaal voor gaan. Dan past zo’n grijze dag, vol kletsregen, zonder coaching afspraken en met als enig spannend uitzicht mijn zoontje naar kamp brengen om 11 uur, er niet echt lekker bij; het is geen dag waar ik blij van word..

En er zijn 1000 dingen die ik kán doen, maar dat zijn niet persé dingen waar ik blij van word.

Dus… ik maak een top drie want ook van vandaag wil ik een prachtige dag maken.!

  • ​​Waar ik wel blij van word is vanavond naar Zumba-les gaan. (Factor blij: 10)
  • ​​Waar ik blij van word is vanmiddag even de stad in om een nieuwe jurk te kopen. (Factor blij: 8)
  • ​​​Waar ik blij van word is een story-strategie voor Instagram uit te schrijven voor deze maand. (Factor blij: 9, als hij af is …)

Nou kun je je er waarschijnlijk van alles bij voorstellen dat ik blij word van een fanatieke Zumba les en een mooie nieuwe jurk.

Maar dolgelukkig van een Insta Story strategie?

Waarom dan?

Wil je weten waarom ik daar zo blij van word, het maken van een Insta Story strategie? Omdat ik dan weet, dat wat ik publiceer op Instagram deze maand leidt naar nieuwe klanten.

Zal ik je kort uitleggen hoe ik dit doe ? Social media Strategisch inzetten?

Komt -ie:

Eerst ga je je content uitdenken met een helder doel voor ogen. Je bepaalt wat je wilt dat de kijker gaat doen. Welke actie hij neemt. Daarnaast moet het waardevol zijn voor je volgers. Het draait niet om plaatjes van “oe-la-la” kijk mij hier eens fantastisch stralen omdat dat toevallig vandaag een geweldige dag is. (Het zou vandaag dan zeker niks worden op Social media, hahaha)

Je doel is bijvoorbeeld: interesse wekken voor je workshop. Denk dan een verhaallijn uit, waarin een onderdeel zit dat inspireert, of waar mensen iets van leren of een hoog fun gehalte heeft. (Als je iets met humor hebt dus, anders kan je het beter laten en ga je zitten op inspiratie en educatie)

  • ​Take 1: Foto van je vorige workshop/ training + onderwerp dat nieuwsgierig maakt
  • ​Take 2: Screenshot content en vertel wat het effect kan zijn op degene die meedoet. (wat maakt deelname mogelijk)
  • ​Take 3: Vertel in korte stukjes van 15 seconden iets leerzaams, deel bijvoorbeeld een tip, en plaats straks tekst over de video want niet iedereen zal het geluid aanzetten.
  • Take 4: Maak een plaatje van een testimonial van één van je ideale klanten.
  • Take 5: Vertel wat de early bird prijs is en voeg er een call to action aan toe (Let op: ik ben er niet voor om de mensen te verwijzen naar een link in bio! Mensen willen op Instagram of Facebook blijven… vraag om een reactie in de chat. Dan kun je vandaar uit de conversatie aangaan met mensen. Zo leid je ze naar de inschrijfpagina via de direct messages.

Best cool hé, om zo je Social Media stories in te zetten. Natuurlijk hoeft het niet altijd zo bedacht te zijn, en kun je heus ook iets spontaans delen.

We missen alleen zo vaak een helder doel en dan werkt Social Media niet voor je.  Dan is het alleen maar tijdverlies.

En als je je Social Media Strategisch inzet door een plan met een doel uit te schrijven,  dan werkt het jouw kant op en trek je er de juiste klanten mee aan en maak je van je ongeïnteresseerde volger…. Een zeer gemotiveerde klant.

25 tips
Om e-maillijst razendsnel te laten groeien.

​Zo ga je van een paar honderd naar +1000 lezers in een korte tijd

Ontvang de tweewekelijkse waardevolle e-mails over online ondernemen & als welkomstcadeau dit gratis e-book.

Je gegevens worden netjes opgeslagen volgens de privacy statement

Read More
inhoud van je online training bepalen
Internet Marketing Tips, Ondernemerstips, Online training maken

Inhoud voor je online training bepalen

Heb je plannen om een online training te maken?

E-learning toevoegen aan je business model.
Het klinkt voor veel ondernemers als een grote volgende stap én het kan nogal overweldigend zijn.

Hoe bepaal je de inhoud voor je online training?

Daarom wil ik je in dit bericht wat ideeën geven waar je rekening mee kunt houden als je de inhoud van je programma uitdenkt.

Begin in elk geval met het uitdenken van het resultaat

Wat is het resultaat voor je cursisten?

Wat voor vaardigheden hebben ze opgedaan? Wat kunnen ze bijvoorbeeld daadwerkelijk aan het einde?

Voorbeeld voor het uitdenken van de content

In mijn training de Online Succes Academie wilde ik bijvoorbeeld  aan mijn cursisten leren:

Hoe ze hun kennis konden vertalen in een online training.

En ik bedacht toen wat mijn cursisten allemaal zouden moeten kunnen en kennen aan het einde van de training:

  • een blauwdruk maken van de training, dus de onderwerpen uitdenken
  • video’s maken met mobiele telefoon en beeldscherm.
  • werkboeken maken
  • powerpoint’s maken
  • geluidsbestanden maken
  • de planning van je lancering
  • (...) en nog veel meer

Op basis daarvan bedacht ik de modules die mijn training zou hebben.

Zo ging ik ook denken aan de problemen waar ze tegenaan zouden lopen en hoe ik die kon gaan tackelen.

Want zo’n leeromgeving maken, uitzoeken welke leeromgeving het beste werkt, erger nog zelf alles gaan installeren op een domein. Dat zou voor een groot obstakel zorgen. Wat als ík dat al voor iedereen zou regelen……?

Zo werkt dat ook straks voor jouw online training. Als je een onderscheidend wilt zijn in je aanbod is het goed daar nu alvast over na te denken.

Bedenk alvast wat voor problemen er eventueel zouden kunnen ontstaan en hoe jij deze kunt oplossen voor je klant. Enneh... zie je het nog niet, laat het dan open, je komt hier gaandeweg vast op.

Al brainstormend kwam ik op deze manier bij een flink aantal onderwerpen.

Toen besloot ik aan de slag te gaan met de geeltjesmethodiek.

Inhoud voor je online training bepalen met de geeltjes methodiek

De geeltjes methodiek 

Deze onderwerpen schrijf je op gele memoblaadjes en je gaat later pas de logische volgorde vaststellen.

Wat ga je in de modules doen?

Moet ik alles in video opnemen of is tekst en audio soms ook goed?

Ik denk dat de waarde van video’s groter kan zijn voor mensen die heel visueel zijn ingesteld, maar er zijn ook mensen die meer op het gehoor leren. Dus tekst en audio is soms ook goed. Het ligt er heel erg aan wat je wil dan mensen gaat leren.

Hoe bepaal je de inhoud voor je online training?

Hoe bepaal je de inhoud voor je online training?

Heb ik werkbladen nodig?

Je kunt oefeningen geven aan het einde van een les, zodat mensen het geleerde echt kunnen gaan toepassen. Het is dus een goed idee om werkbladen of werkboeken te maken en daarin opdrachten mee te geven over toepassing op het geleerde.

Dus even samenvattend dit is jouw stappenplan:

  • Denk het resultaat uit
  • Schrijf de onderdelen die erbij helpen bij het resultaat te komen op op memoblaadjes
  • Denk na over mogelijke obstakels / problemen en hoe je die kunt tackelen en staar je er nu nog niet blind op....
  • Bepaal wat video wordt, wat tekst of audio. Er mag diversiteit inzitten!
  • Bepaal waar je werkbladen nodig hebt

Ben je er aan toe aan jouw online training nu eindelijk eens echt in de steigers te zetten?

Plan dan een gratis gesprek met mij in door op onderstaande knop te klikken. 

Read More
zakelijke berichten op Social Media
Internet Marketing Tips, marketing mindset, Ondernemerstips, Social media, Social Media Tips

Zakelijke berichten op social media: wat werkt en wat niet?

Vind jij het net als zoveel andere ondernemers vind je het vast lastig om te bepalen wat je daar nu op moet plaatsen.

Telkens weer. Want één keer in de week iets plaatsen, dat zet geen zoden aan de dijk. Daar word je niet zakelijk zichtbaar mee en dat leidt dus ook niet tot het krijgen van nieuwe klanten.

​In dit bericht wil ik het met je hebben over wat je voor content kunt posten zodat je je doelen bereikt. Want heb je daar al eens over na gedacht? Wat is eigenlijk het doel ​van Social Media?
Dit is met name het leren kennen van elkaar en een band op bouwen​.

​Wat voor zakelijke berichten kun je nu plaatsen op Social Media?

De beste manier is Social Media in te zetten als een story-telling platform.

​Want alleen maar content plaatsen om je workshops vol te krijgen of je webinars of trainingen is bloody boring​, voor jezelf maar zeker voor je volgers.

Die krijgen dan zelfs een blinde vlek voor je ​berichten.


​Echte mensen met echte verhalen


​Wat gewone mensen doen is hun hele leven op Facebook en Instagram te documenteren en etaleren. Foto’s van hun familie, plaatsen ze en van hun kinderen, het heerlijke dinertje aan zee, de ochtend smoothie, hun zonnige of druiligere vakantiedag, en foto’s van de meest aandoenlijke of foeilelijke huisdieren.

Waar ze het dan ook over hebben, het zijn verhalen die ze delen over hun leven.

Werkt dat? JA! Daar komen reacties op en daar krijg je engagement, interactie mee.

En dat is wat jij als ​ondernemer precies ook zo moet doen

Door verhalen te vertellen over je bedrijf: vertel je volgers wat je doet en waarom je het doet. Want op de Socials zoeken mensen verbinding met echte mensen. Ze willen geen zaken doen met bedrijven, ze willen niet continu verkocht worden, ze willen je eerst leren kennen, en dat is precies wat je wilt bereiken met Social Media. Het staat als eerste stukje van de funnel: het leren kennen.

​Maak een story van je werkdag

Vertel bijvoorbeeld eens hoe je dag eruit ziet, als je een training geeft. Op Instagram kun je stories maken van het tochtje op de fiets naar kantoor waarin je een tip deelt, tot het zetten van de koffie, het neerleggen van de werkboeken, de verwelkoming van je cursisten, een peak behind the curtains van een stukje content tot je deelt met de cursisten tot de afsluitende dinertje. 

​Stel confronterende vragen

Leer je doelgroep echt kennen via Social Media, stel eens wat confronterende vragen. Ik vroeg laatst of je als ondernemer ook in de vakantie je e-mail checkt, of dat je dat echt moeilijk vindt om uit te besteden. En op die privé antwoorden daar kun je natuurlijk wat mee! Verwijs deze mensen naar een blog op je website of nodig ze uit voor een gesprek.

Instagram én Facebook: story-sharing platform ​

En die foto’s die je erbij gebruikt zijn het haakje, dat je verbindt aan het verhaal wat je deelt. Voordat je je verhaal schrijft denk je goed na over wat je wilt dat de lezer weet en wat zij doet na het lezen van je bericht. 

Geef je lezer dus ook een opdracht

Wil je dat ze een like geven? Vraag er dan om. Wil je een reactie onder de post? Stel die vraag dan ook!

Wil je dat ze een video bekijken, vertel dat ze even op de play klop klikken. Het klinkt te simpel voor woorden maar zonder te vragen om een reactie komt – ie dus ook niet.

dus even samengevat:

1

​Vertel verhalen/ stories.

​Door verhalen te vertellen over je bedrijf: vertel je volgers wat je doet en waarom je het doet. Wat is bijvoorbeeld het moment dat je besloot voor jezelf te beginnen? ​Laat je volger eens een dagje met je meelopen, digitaal dan via het plaatsen van een story op Instagram of Facebook. Of stel eens confronterende vragen en neem actie op de antwoorden.

2

​De foto is het haakje

​Maak gebruik van opvallende foto's, dus telkens een andere setting of inval werken goed. Gebruik geregeld foto's van jezelf, op zijn minst 1 op de 9 foto's mag van jezelf zijn. (Op naar de fotograaf dus 🙂 )

3

​Vergeet de Call to Action niet

Wil je dat ze een like geven? Vraag er dan om. Wil je een reactie onder de post? Stel die vraag dan ook!

Wil je dat ze een video bekijken, vertel dat ze even op de play klop klikken. Het klinkt te simpel voor woorden maar zonder te vragen om een reactie komt – ie dus ook niet.


​Interessant?  

Doe dan mee met  Gratis Online Marketing Strategie Workshop: ​Leer van mijn best practices


Leer de 5 online marketing stappen waarmee je heel eenvoudig je omzet verdubbelt.

​Presentatie


​Dit ontdek je

  • 1
    Hoe je makkelijk en continu je expertstatus claimt met inzet van Social Media
  • 2
    Hoe je goed kunt verkopen uit je nieuwsbrief en voorkomt dat je e-book / weggever ongezien in de inbox verdwijnt en je direct weer uit de picture bent
  • 3
    Ik vertel je het geheim waarmee je in één klap van je angst/reserves voor het geven van webinars af bent en vandaag nog wil beginnen
  • 4
    Leer 3 magische bewezen succestitels voor je webinar waardoor je veel meer deelnemers krijgt en klanten maakt in je webinar
  • 5
    Ontdek hoe ik met € 1220 euro in 6 weken 100.000 omzette en hoe jij dat ook kan zelfs als je  geen e-maillijst hebt.

Gratis online Workshop ​Datum

​16 oktober 

Woensdag

10: 00 AM 

4:00 PM 


Read More
marketing funnel: belangrijk voor continue groei van je bedrijf
Internet Marketing Tips, Klanten vinden, Klanten werven en behouden, Meer conversie via je website, Ondernemerstips

Marketing funnel: belangrijk voor continue groei van je bedrijf

Stop toch met dweilen met de kraan open...

Hoeveel mensen melden zich gemiddeld bij je workshops aan Irene?” vroeg mijn coach mij een tijd terug een ietwat streng.

Ze wist natuurlijk ook wel hoe het er aan toe was gegaan: twee keer verkocht ik ze makkelijk uit en daarna moest ik bijna leuren met de kwalitatief geweldige workshops waarna iedereen jubelend de deur uit ging.

Zo ging het vroeger bij mij om nieuwe mensen voor mijn diensten te interesseren en waarschijnlijk is het bij jou niet veel anders.

Klopt dat?

Je kunt niet eeuwig in dezelfde vijver vissen

Wanneer je voor het eerst of tweede keer je aanbod doet aan je e-mailijst dan krijg je ze wel vol maar het is bijna een wetmatigheid…. je kunt niet eeuwig in dezelfde vijver vissen ofwel verwacht niet dat je je trajecten vol blijft krijgen met dezelfde grootte van je e-maillijst.

Dus die lijst moet constant groeien.

Dat kan gedeeltelijk organisch waneer er voldoende bezoekers naar je website gaan. SEO! Denk je nu vast maar hóóó wacht even..voordat je je daarin verdiept, verzuipt of verdwaalt.

SEO ofwel je website zoekmachine vriendelijk maken is een eindeloos lange weg. Hier krijg je niet acuut veel meer mensen mee op je website. Dat is een traject van jaren!

En zo zijn er mee manieren om die bezoeker naar je website te krijgen. Gratis, door af en toe een Social Media bericht te posten met een Call to action / oproep tot actie naar je website. Maar toch... dit zijn druppels op de gloeiende plaat en leiden niet naar een flink grotere e-maillijst.

Want dit werkt het allerbeste: te betalen voor het plaatsen van advertenties. Op Facebook en instagram voor je weggever.

En ja, tegen dat betalen hik je natuurlijk aan. Dat snap ik ook, dat moet natuurlijk geen dweilen zijn met de kraan open!

Want hoe verdien je dat nu terug en het liefst op korte termijn?

Ik heb daar wat op gevonden - dit leerde ik van de gladde internetjongens en heb ik vertaald naar een nuchtere Hollandse aanpak -: door direct een klein aanbod in je marketing funnel te verwerken.


Klinkt dat goed?

Nou dát wil ik jou graag leren mijn online workshop de 5 onmisbare online marketingstappen

Read More
Internet Marketing Tips, Ondernemerstips

Wat kun je leren van je concurrent

Concurrentie: wat kun je leren van je concurrent?

Hoe blijf je bij jezelf als je geraakt wordt door hoe anderen het doen?

Je grote concurrent. Daar is ze weer.

Je hartslag schiet omhoog.

WAT heeft ze nu weer bedacht?!

Dat meen je!

Precies!!! Hetzelfde programma dat jij hebt bedacht.... Hoe is dit nu weer mogelijk!

Daar gaat je plan. Down the drain. Nu wordt het natuurlijk nooit meer wat met jouw aanbod..

Met bijvoorbeeld je online training, het briljante idee dat je aan het uitwerken was, dat kan wel weer weg.

Of toch niet?

Mij gebeuren dit soort dingen ook. En dan zie ik 1000-den likes langs komen en moet ik het zelf maar doen met een schamele 80 of zo.

Terwijl ik zoveel te bieden heb.

Herken je dit soort momenten?

Hier volgen een paar tips, zo pak ik het aan:

Contact met klanten

(Tip 1) Ik pak mijn plan erbij. Ik voel weer een vuurtje branden. Ik ga in contact met mijn eigen klanten en hou bijvoorbeeld een poll met ze om uit te vragen waar ze behoefte aan hebben.Zo maak ik het weer écht voor míjn ideale klant.

Google je idee

(Tip 2 ) Ik google mijn idee. En dan, hé, zie ik dat er nog veel meer ondernemers zijn die mijn gloednieuwe briljante idee ook aanbieden.

Was het ook niet zo dat ‘alles al bestond’?

En ik voel het weer gloeien en bloeien want als er meerdere ondernemers die zoiets aanbieden dan is er VRAAG naar.

Dan is er MARKT voor.

En dan ga ik het gewoon op mijn EIGEN manier doen. Met mijn toegevoegde waarde. Voor klanten die op mij aanhaken en niet zo op die concurrent. Want zo werkt het gewoon. Mijn ideale klant is niet die van hem en ook niet van haar. Er is ruimte voor iedereen met duizenden ambitieuze coaches, trainers en therapeuten in Nederland.

Jij hebt jouw unieke blik op zaken. Jouw expertise, jouw compassie en jouw ervaring.

Er is een plaats voor jou.

Sluit je af

(Tip 3) Facebook gaat uit. Ik klik mijn concurrent uit (dit soort advertenties niet meer laten zien: ze zijn irrelevant) en volg mijn eigen pad.

En dat plan, waar jij mee rondloopt, dat leidt natuurlijk ergens toe.Wil jij meer klanten helpen zonder er keihard voor te hoeven werken? Zou jij ook meer klanten willen helpen in minder tijd?

Dan wil ik je uitnodigen voor de gratis online workshop "hoe je een ongelimiteerd aantal klanten kunt helpen zonder daar 100 uur per weer voor te werken. 
Dit ga je ontdekken:

  • Hoe ook jij van van 10 klanten naar 50 klanten per week kunt gaan
  • Hoe ook jij ongelimiteerd aantal klanten kunt gaan helpen, op de automatische piloot, dus zonder dat het je extra tijd gaat kosten.
  • Ontdek je hoe het én, én, én kan zijn: hoe je je dienstverlening optimaliseert zodat je blijere klanten krijgt die én meer resultaat boeken én zelf meer tijd overhoudt voor jezelf. Terwijl je nu waarschijnlijk denkt dat dit onmogelijk is. (Utopia van de ondernemer!)
  • Hoe je met behulp van een online training én meer mensen kan helpen én ze beter kan helpen en welke vormen van online trainen jij vandaag nog in kunt zetten, ook al denk je nu nog dat je echt alleen maar  1 op 1 werken kan werken en alles maatwerk moet zijn.  Je krijgt ideeën die je direct kunt toepassen in je bedrijf!

    Meld je hier gratis aan voor mijn online training>>



Read More
3 methodes om je doelgroep warm te maken
Internet Marketing Tips, Online programma maken

3 methodes om je doelgroep warm te maken

In de vorige ​artikel vertelde ik je over de koude lauwe en warme doelgroepen

En ik zag je schrik al,….. moet ik dus 3 salespages hebben? Het kán helpen.

Wat je ook kunt doen is bruggen bouwen tussen de doelgroepen.​

In de video hierboven laat ik je zien hoe je dat doet.

Misschien denk je dat het moeilijk is om van totaal onbekende mensen een warme doelgroep te maken die makkelijker je product of dienst afneemt. 

Maar eigenlijk is het vrij makkelijk. Ik ga je het laten zien​. Er moet gebouwd worden aan de know like trust factor.

​Dit is hoe ik het doe:

Blog

​Ik schrijf bijvoorbeeld een blog waarin ik kennis deel en inzicht geef in wat het probleem is en wat de consequenties zijn van de problemen. Ik geef ze ook een kleine deeloplossing in het blog. De kans is dan al groter dat ze warmer zijn geworden en inzicht hebben gekregen en ook nu weten wat de oplossing kan zijn.

Meer inzichten deel ik dan in mijn weggever, die ín het blogbericht staat. Veel mensen vragen deze dan aan en dan zijn ze van koud naar warm getransporteerd.

Je kunt ook gebruik maken van een Quiz of een Enquête

3 methodes om je doelgroep warm te maken

Je kunt bepaalde vragen stellen die de gedachten een bepaalde kant op laten draaien. Je plant zaadjes en laat de bezoeker nadenken over een aantal zaken.

​​Kijk ik heb het zo toegepast.​ in mijn quiz  ben je er klaar voor .

En zo heeft één van mijn cursisten het toegepast:

Deze dame heeft bijvoorbeeld ​25 aanvragen om deel te nemen aan haar pilot binnen gekregen. De doelgroep was eerst volkomen koud. Door mensen met behulp van een enquête in te laten zien ​wat haar training hen zou kunnen opleveren gingen de radartjes ratelen.

Het mooie hiervan is dat je zelf kunt kiezen welke methode bij je past. Je hoeft het ook niet allemaal te doen en al helemaal niet alleen!

Krijg je hier al inspiratie van?

Kom ook naar hét event voor het exploderen van je online business op 19 oktober a.s. in Vianen: wil je serieus opschalen met je bedrijf, aan de slag met een online training, of leren deze stevig online te verkopen?
Dan mag je het event niet missen; meer informatie en tickets:
https://www.dewebacademie.nl/vfv/


​Tijdelijke bonus


​Tijdelijk heb ik een geweldige bonus bij aankoop van je ticket: je krijgt twee waardevolle online lessen inclusief werkbladen hoe je een onweerstaanbaar aanbod van jouw product maakt met een echte X-factor, én gebruik maakt van de belangrijkste online marketingstrategie ooit.

Deze 2 lessen zijn uniek en niet los te verkrijgen, ze hebben een waarde van € 300. Door deze X-factor toe te voegen aan mijn aanbod is mijn bedrijf compleet veranderd.

Read More
Internet Marketing Tips, Ondernemerstips

Coole tooltip voor je online busines: de gratis videorecorder Loom

Coole tooltip voor je online busines: de gratis videorecorder Loom

Ik ben stapel op tooltjes die je ondernemersleven een stukje makkelijker maken.
Moet jij ook wel eens wat uitleggen aan je klanten, en wordt dat verhaal als je alles gaat uittypen ellenlang én vraagt dit ook om een eindeloze stroom aan e-mails?

Of je wil iets vragen over “hoe iets werkt” of waarom iets je niet lukt op een forum en dan moet het ook nog in het Engels?

Wat als je er een videootje van maakt, de link doorstuurt aan die klant?

In een paar minuutjes heb je het voor elkaar met de extentie ( = toepassing) Loom in de Chrome browser.
Je kunt de video zelfs bewerken, dus stukjes eruit knippen. De persoon aan wie je de video stuurt kan de video downloaden.
Spreek wel met elkaar af hoe lang je de video online houdt ivm de privacy van het gesprek.

Je kunt de video natuurlijk na het bekijken en downloaden verwijderen.
Kijk hier in de korte video hoe je Loom gebruikt.

[responsive_video type=’vimeo’]https://vimeo.com/271435788[/responsive_video]

Gratis videorecorder Loom

Waar kun je dit voor gebruiken?

  • Als je zelf technische vragen hebt op een forum en het lastig uit te leggen is wat je bedoelt zonder beelden.
  • Wanneer je klanten vragen hebben waarbij het gebruik van video tijd bespaart
  • Videotestimonials die je wil geven
  • Als je één van je klanten een unieke oppepper wil geven
  • Voor online sales, stuur bijvoorbeeld je leads (toekomstige klanten) een persoonlijke video

[thrive_custom_box title=”Directe link naar Loom” style=”light” type=”color” color=”#db8a20″ border=””]Moeilijk te vinden in Chrome? Ga dan via je Chrome- browser naar deze link [/thrive_custom_box]

Laat je weten of je dit een handige tool vindt en waar je het voor gaat gebruiken?

Laat hier je reactie achter, Ik ben benieuwd.

Read More
Internet Marketing Tips

Het opzetten van een goede pilot: 5 tips

Doorbreek je eigen perfectionisme met een goede pilot en ontvang direct inkomsten voor je product of dienst

Met het opzetten van een goede pilot krijg je meer zelfvertrouwen in je training of dienst, je kunt deze beter verkopen én eerder verkopen en sowieso een betere training of product creëren.

Wat is een pilot?

Een pilot is een traject waarin je met een klant aan het werk gaat en waarin je een bepaald resultaat wil behalen. Je organiseert het binnen een vooraf bepaalde periode tegen een vastgesteld bedrag. In ruil ontvang je een klantreactie én waardevolle feedback die je kunt gebruiken voor de training.

Wat levert het je op?

  • Gevoel van vertrouwen in je product of dienst
  • Klantreacties: positief om als Social Proof op je website te plaatsen. Is de reactie nog niet helemaal positief dan heb je nog werk aan de winkel en krijg je een nog betere training of dienst. (Dat is ook winst natuurlijk.)
  • Je doorbreekt je eigen perfectionisme en komt van je eventuele startersangst af.
  • Je ontvangt direct inkomsten voor je training of dienst, ook als is het nog niet helemaal gereed. Start before your ready!

Als je een nieuwe training, een jaarprogramma of product maakt wil je natuurlijk dat deze zo goed mogelijk aanslaat.

En hoe zorg je er nu voor dat dit gebeurt?

Door het te testen. Veel ondernemers zetten een product of dienst op de markt en vragen hun deelnemers niet eens hoe het traject is ervaren.

Uit angst misschien?

Wat als je nu vóórdat je iets nieuws in de markt je product test?

Een goede pilot opzetten: hier volgen enkele tips voor de organisatie

Maak een plan

Maak helder voor jezelf:

  • hoe lang de pilot gaat duren (max 3 maanden)
  • bepaal op welk gedeelte van je training/product dienst je feedback wil krijgen.

En je krijgt veel meer dan je vraagt. Misschien zelfs geweldige nieuwe inzichten.

Bepaal het aantal en het niveau van de mensen dat je wil laten deelnemen in je pilot

Als het een betaalde pilot is wil je niet dat er te veel mensen aan mee doen want dan heb je tijdens de lancering geen hot leads meer op je lijst.pilot organiseren

Een goed aantal is bijvoorbeeld 3 of maximaal 5 mensen voor een training waarvan je verwacht dat er 35-50 mensen deelnemen.
Bepaal ook wat de mensen moeten kunnen of kennen om deel te nemen.

 Tijdsinvestering

Bespreek met de klanten van je pilot van tevoren hoeveel tijd ze willen investeren in je training en of ze iets ook bijhouden van de tijd die ze er daadwerkelijk aan besteden.

Helderheid naar je team

Werk je met meerdere teamleden, een VA of misschien zelfs twee of drie?

Zorg er vooraf voor dat alle betrokkenen op de hoogte zijn van de aanpak en het idee achter de pilot. Hoe worden de cursisten ondersteund bijvoorbeeld, zodat ze wel het echte serviceniveau van je bedrijf ervaren.

Evalueren met de deelnemers

Aan het einde van de pilot laat je een evaluatieformulier invullen waarin je ook ruimte overlaat voor onverwacht ‘wins en loses.’ Vraag naar feiten, die helpen je meer dan meningen en veronderstellingen.
Plan een gesprek in met de deelnemer en bespreek de feedback. Je moet echt precies weten hoe het is je klant is vergaan.

Evalueer zelf of met het team

  • Waren de opdrachten duidelijk en zijn alle opdrachten opgevolgd?
  • Was er behoefte aan extra informatie?
  • Welke andere hulpmiddelen hadden we nog meer kunnen gebruiken?
  • Is er nog iets gebeurd dat niet was voorzien?
  • Moeten we wijzigingen maken in het product of de training?
  • Maak een plan om werkzaamheden die eruit komen te bepalen.

Hoe kan ik iemand vragen voor mijn pilot?

Je kunt mensen uitkiezen, denk hierbij aan je ideale klanten, voor wie zou dit uitermate geschikt zijn.

Je kunt ze:

  • Bellen
  • Mailen
  • Whatsappen

[thrive_custom_box title=”Voorbeeld tekst hoe je deelnemers kunt vragen voor je pilot” style=”light” type=”color” color=”#f4805f” border=”#0099aa”]

Hallo ….

Op …. start ik met de pilot training x waar mee je resultaat x behaalt in x weken.

Ik ben op zoek naar [ideale klant] om deze training te doorlopen als case study voor een zeer gereduceerd tarief.

Jij ontvangt de kennis en de kunde en ik ontvang dan graag jouw ervaring en feedback. Ben je serieus geïnteresseerd, neem contact met mij op. Er zijn maar x aantal plaatsen beschikbaar en starten x.

[/thrive_custom_box]

Ook tijdens het proces van het maken van een online training kun je een pilot houden

Zo kan je na een week of 5, als je de structuur helder hebt, al aan de slag met het verkopen van je online training als pilot. Zo wordt deze online training echt heel waardevol en draai je hier direct al omzet mee.

 

Download hier het e-book hoe kies je het platform voor je online training/e-learning

Read More