Category Archives for "Internet Marketing Tips"

Breek door je Glazen Plafond heen

Tijdens internationale vrouwendag kwam het “Glazen Plafond“ weer ter sprake.

Het aantal topvrouwen blijft nog altijd te laag in Nederland” kopt ook de Intermediair.

Heeft dit blad énig idee hoe het in ondernemersland gesteld is’, vroeg ik mij af. Het gaat toch niet altijd om bestuursfuncties wil een vrouw bekroond worden met de titel “topvrouw”?

Ik wil je maar wat graag vertellen over enorme inspirerende vrouwen die wél door hun glazen plafond zijn gebroken.

Als ondernemer.

Vorige keer vertelde ik je over Marion met haar creatieve workshops die ook eenvoudig met het versturen van een aantal e-mails makkelijk 96 klanten kreeg. En dit herhaalt en herhaalt.

Deze keer noem ik graag Veronique Prins. Met 200 uur inzet aan het maken van een online training creëerde ze 200.000 omzet: dat is een schone winst van 1000 euro per uur.

Het mooie overigens is dat ze nog niet is uitgelanceerd en dat haar online training (en dus die 200 uur inzet) haar nog altijd omzet oplevert, zonder dat ze daar nu inhoud aan moet veranderen.

Het toppunt van schaalbaarheid.

Ze trekt haar online training uit de kast + haar lanceerstrategie en daarmee genereert ze haar inkomen.

Schikt die 200 uur inzet je trouwens af? Het klinkt riant maar over 6 maanden gerekend is dat slechts 1 dag per week. Of elke week één uur per dag.

 Zou jij dat over hebben om 1000 euro per uur te verdienen?

Als je hier een ja bij voelt, lees dan ook mijn e-book:

Maak van je online training een daverend succes!

Wil je ​ eindelijk aan de slag met het maken van jouw eigen online training?
Opschalen en waarschijnlijk ook meer vrijheid?


En daar is meer omzet voor nodig.

Wat heb je nodig om goed van start te kunnen zodat je online training een daverend succes wordt? Om je hiermee te helpen geef ik deze week dit e-book weg.

 Hierin staan 9 top artikelen zodat:

  • je je beter kunt voorbereiden op het ontwikkelen van een online training
  • je ervoor kunt zorgen dat jouw online training impact heeft op je online cursist
  • je een online training kan inzetten als low-end product maar ook een high end

'Ontvang de tweewekelijkse waardevolle e-mails over online ondernemen & als welkomstcadeau het gratis e-book.

​In de Privacy Verklaring lees je hoe we je gegevens opslaan.

Dus mag ik jou heel even de volgende redelijk gemene vraag stellen?

Zijn je klanten belangrijker dan je gezin of je vrijheid?

Oeh die doet pijn hé….

Toen ik nog niet werkte zoals ik dat nu doe (3 uur online coaching per 2 weken en de rest besteed ik aan product optimalisatie en marketing ) stond mijn mobiel altijd aan en mijn e-mail altijd  open. Er konden klanten bellen of mailen en dan roetsjte ik naar boven om deze mensen te spreken.  Op mijn overloopkantoor😉

Mijn zoontje van toen 7 jaar vroeg mij wel eens “Uhhhh mam ik ben toch zeker wel belangrijker dan je klanten?”

Ik kan je vertellen dat die opmerking mij toen recht in mijn hart stak.

Want natuurlijk was het niet waar. Hij was én is net als mijn andere twee zonen het belangrijkste. Niet mijn bedrijf.

Om hem te helpen met zijn begeleiding wilde ik er genoeg voor hem zijn. Jochem Meijer is er niks bij, zullen we maar zeggen qua ADHD. (en Veronique trouwens ook niet haha!) 

Maar om een beetje omzet te maken moesten er echt heel wat werk à la uurtje factuurtje worden gemaakt.  En die uren lieten zich lang niet lang niet altijd in het keurslijf van schooltijden persen.

Dus…. Ja, hij was het belangrijkste maar dat liet ik nu niet bepaald zien.

Dat veranderde enorm toen ik mijn online trainingen in de markt zette en mij daar op focuste.

Vorige week zette ik 30.000 euro om. Niet normaal. In één week.

Maar zo geweldig!

En deze zaterdag besprak ik met mijn huidige cursisten het perspectief als ze hun online training écht massaal aan de man zouden brengen. Want hun training is nagenoeg af.
Wat zou dit voor hen mogelijk maken?

We hebben verkoop doelen gesteld en ik weet dat het ook voor hen haalbaar is.

Fantastisch!

Heb jij ook plannen om te starten met een online training? Ik help je heel graag met een goede voorbereiding.

Die krijg je van mij compleet gratis in mijn e-book

Maak van je online training een daverend succes!

Wil je ​ eindelijk aan de slag met het maken van jouw eigen online training?
Opschalen en waarschijnlijk ook meer vrijheid?


En daar is meer omzet voor nodig.

Wat heb je nodig om goed van start te kunnen zodat je online training een daverend succes wordt? Om je hiermee te helpen geef ik deze week dit e-book weg.

 Hierin staan 9 top artikelen zodat:

  • je je beter kunt voorbereiden op het ontwikkelen van een online training
  • je ervoor kunt zorgen dat jouw online training impact heeft op je online cursist
  • je een online training kan inzetten als low-end product maar ook een high end

'Ontvang de tweewekelijkse waardevolle e-mails over online ondernemen & als welkomstcadeau het gratis e-book.

​In de Privacy Verklaring lees je hoe we je gegevens opslaan.

 

 

 

 

 

Foto credit Auteursrecht:

Dat werkt niet voor mijn markt

Marion, 59 jaar, is een absolute hit op internet

Toch dacht ze eerst: "Mijn product of dienst kan ik niet zo standaardiseren dat ik er een online training van of bij kan maken.”

 En hoe anders bleek de werkelijkheid. 

Ze ging van 10 naar 96 cursisten voor de eerstvolgende workshop die ze gaf.

Denk jij dit ook regelmatig: een online training past niet binnen mijn bedrijf?

En ben je toch heel veel tijd kwijt aan keer op keer hetzelfde verhaal vertellen en kun je het al bijna niet meer me de juiste energie en spontaniteit brengen?

Dit was ook het idee dat Marion in eerste instantie had

Ze gaf creatieve workshops aan workshopleidsters. Iedereen moest naar haar woonplaats De Rijp komen. Ze kocht alle spullen in voor de workshop, regelde de catering. Reserveerde een grote zaal. En dan was iedereen daar en werden er nieuwe creatieve technieken geleerd aan de cursusleidsters.

Best een organisatie zo’n dag.

Vermoeiend was het ook best wel, want van die drukke workshopleidsters allemaal op en top bedienen, vergde best wat energie van Marion. En financieel leverde dat natuurlijk niet bijster veel op aangezien ook de materialen, de catering en de huur er nog vanaf moesten.

Dus dacht Marion, dit moet anders en slimmer.

Wat als ik daar nu een online training van maak, iedereen kan inloggen vanaf zijn eigen plek. Zelf de materialen aanschaffen. De vragen beantwoord ik in de Facebookgroep. Zou dat werken?

Zou ik dat kunnen?

Marion en ik gingen met elkaar in gesprek

We overlegden en ze besloot ervoor te gaan. Met groot succes. Want haar eerste online training verkocht ze uit. Het was een super hit. In plaats van 10 cursusleidsters kreeg ze door het hele land wel 96 aanmeldingen. En dat via het sturen van e-mails.
Ook mensen die ze anders nooit had kunnen helpen want die wilden helemaal niet een dag live naar De Rijp komen om getraind te worden.

Ze kreeg de smaak te pakken en maakte een tweede, een derde en een vierde training. Inmiddels is ze zelfs met een train de trainer opleiding gestart.

Marion werd een hit

En denk je nu dat zij een digitaal wonder was of is? Marion is oma en moest wel nog even het een en ander leren aan skills. Hoe maak ik goede video’s bijvoorbeeld en wat voor soort video’s werken goed. Wat is een goede lesopzet en wat voor e-mails stuur ik aan mijn lezers en hoe vaak?

Speelt dit ook bij jou?

Wil je ook weten of dit toch ook voor jouw markt zou kunnen werken?
Want weet je, Marion is maar één prachtig voorbeeld van hoe dit voor je kan werken, zo'n training. Ik vind haar verhaal enorm inspirerend en ik hoop dat je deze mening deelt.

Dan wil ik je graag uitnodigen voor mijn:

Gratis van 1 op 1 naar 1 op veel in slechts 4 stappen workshop.

Tijdens deze gratis live online training, die heel eenvoudig vanuit huis te volgen is, heb ik heb ik al mijn kennis verzameld die ik heb opgedaan op het gebied van internet marketing en online trainingen.


In een goed uur onthul ik je:

  • Hoe ook jij van van 10 klanten naar 50 klanten per week kunt gaan
  • Hoe ook jij ongelimiteerd aantal klanten kunt gaan helpen, op de automatische piloot, dus zonder dat het je extra tijd gaat kosten.
  • Ontdek je hoe het én, én, én kunt zijn: hoe je je dienstverlening optimaliseert zodat je blijere klanten krijgt die én meer resultaat boeken én zelf meer tijd overhoudt voor jezelf. Terwijl je nu waarschijnlijk denkt dat dit onmogelijk is. (Utopia van de ondernemer!)
  • Hoe je met behulp van een online training én meer mensen kan helpen én ze beter kan helpen en welke vormen van online trainen jij vandaag nog in kunt zetten, ook al denk je nu nog dat je echt alleen maar  1 op 1 werken kan werken en alles maatwerk moet zijn.  Je krijgt ideeën die je direct kunt toepassen in je bedrijf!


Ben je het uurtje-factuurtje model echt meer dan beu ?

Meld je hier aan >>


Weet je dat het online trainen model je business enorm gaat boosten?
Lees dan ook mijn e-book: 

Maak van je online training een daverend succes!

Wil je ​ eindelijk aan de slag met het maken van jouw eigen online training?
Opschalen en waarschijnlijk ook meer vrijheid?


En daar is meer omzet voor nodig.

Wat heb je nodig om goed van start te kunnen zodat je online training een daverend succes wordt? Om je hiermee te helpen geef ik deze week dit e-book weg.

 Hierin staan 9 top artikelen zodat:

  • je je beter kunt voorbereiden op het ontwikkelen van een online training
  • je ervoor kunt zorgen dat jouw online training impact heeft op je online cursist
  • je een online training kan inzetten als low-end product maar ook een high end

'Ontvang de tweewekelijkse waardevolle e-mails over online ondernemen & als welkomstcadeau het gratis e-book.

​In de Privacy Verklaring lees je hoe we je gegevens opslaan.

profile-pic

Door de online workshops ben ik met een nieuwe doelgroep in contact gekomen. Driekwart van de klanten die de online workshop heeft gekocht was nog geen klant bij mij.

Zonder Irene was het niet gelukt om deze online workshop te maken en online te zetten. Het grote voordeel bij de training van Irene is dat je leeromgeving voor jou gemaakt wordt zodat je die zelf kan invullen.

Daarnaast ook de persoonlijke betrokkenheid van Irene, haar duidelijke uitleg (lesgeven is een vak) en duidelijke video's.

Er is echt iemand die je begeleid in het proces, je hulp bij technische zaken en iemand die de basis van jouw website maakt.

Ik zal je deze training zeker aanraden: Door de online workshops ben ik met een nieuwe doelgroep in contact gekomen. Driekwart van de klanten die de online workshop heeft gekocht was nog geen klant bij mij.

Marion Linnenbank

Wil je ook meer gebruik maken van je potentie en meer mensen helpen in minder tijd?
​Lees dan ook mijn e-book: 

Maak van je online training een daverend succes!

Wil je ​ eindelijk aan de slag met het maken van jouw eigen online training?
Opschalen en waarschijnlijk ook meer vrijheid?


En daar is meer omzet voor nodig.

Wat heb je nodig om goed van start te kunnen zodat je online training een daverend succes wordt? Om je hiermee te helpen geef ik deze week dit e-book weg.

 Hierin staan 9 top artikelen zodat:

  • je je beter kunt voorbereiden op het ontwikkelen van een online training
  • je ervoor kunt zorgen dat jouw online training impact heeft op je online cursist
  • je een online training kan inzetten als low-end product maar ook een high end

'Ontvang de tweewekelijkse waardevolle e-mails over online ondernemen & als welkomstcadeau het gratis e-book.

​In de Privacy Verklaring lees je hoe we je gegevens opslaan.

Hoe word je succesvol online?

Klinkt een “laptop bedrijf” je als muziek in de oren?

Werken waar je wilt, wanneer je wilt en met wie je wilt?
Vaak wordt er nog niet echt nagedacht over wat je nu echt nodig hebt om een online (coaching) business op te zetten en te leven in vrijheid.

Want daar is het de meeste ondernemers toch om te doen.

Dat leven in vrijheid.

Wat zijn de grondbeginselen voor een succesvolle online (coaching) business?

Dit jaar bestaat mijn bedrijf 10 jaar (in juni!) en dit leek mij een mooie aanleiding om te delen hoe ik met mijn online coaching business duizenden cursisten heb mogen helpen hun stappen te zetten met hun online business.

Ik begon met een pc in de hoek in de woonkamer. Als de kinderen een middagdutje deden of naar school waren kon ik aan de slag. Soms lastig want dan zat ik midden in mijn werk en moest ik rennen naar het schoolplein, of werd net mijn jongste wakker terwijl ik mijn lumineuze plannen vorm zat te geven. Met een laptop op schoot vertoefde ik ’s middags in de tuin. Maar de drukte om mij heen leidde mij erg af en ik wilde graag een plekje voor mijzelf.

Maar…In ons huis was geen ruimte voor een kantoor.

En ik was ervan overtuigd dat ik thuis wilde werken bij mijn 3 jongens. Ik vroeg uiteindelijk een binnenhuisarchitecte mee te kijken hoe ik nu in hemelsnaam ergens kon werken en toch wat meer rust creëerde. De overloop op de tweede etage werd omgebouwd en jaren werkte ik op 1.50 bij 1 meter en bouwde aan mijn business. Niet “Hollands” om te zeggen maar om je te inspireren er werden tonnen omgezet op de overloop. Mijn man grapt vaak:

“Hé dat is de titel voor je nieuwe boek 😊“. Binnenkort heb ik wel die eigen ruimte want we hebben inmiddels een geweldig huis gekocht. Overigens, dit huis hadden we nooit kunnen kopen als ik in loondienst was gebleven…

Je begrijpt dat één van de essentiële grondbeginselen voor online succes is:

  1. Een goede werkplek

Kies een plaats hebt waar je goed kunt werken. Het liefst ergonomisch want met werken aan de keukentafel haal je je wel zo RSI op de hals.
Maar zelfs een overloop kan dienen als je geen plaats in huis hebt. En natuurlijk kan je je laptop overal mee naar toe nemen. ZZP-verzamelplekken, zoals HNK of Seets to Meet zijn er ook.

  1. Train je in het schrijven

Schrijf. Schrijf veel. Laat je inspireren en modeleer succesvolle anderen. Tik niet letterlijk andermans teksten over a.u.b….Overal staat copyright op! En het is echt “not done”!
Verdiep je in de formules die er bestaan om een goede blog te schrijven of sales tekst. Probeer ze te ontrafelen. Dit is echt iets dat je moet leren en dat je leert door het vooral veel te doen. Op een gegeven moment vind je je eigen “tone of voice“ in het schrijven en gaat het je makkelijk af.


3. Vind je tribe, je community

Op Facebook kun je een community maken met wie je een aantal keer per week de interactie kunt aangaan. Het wordt een enthousiaste groep als je er echt ook voor ze bent en mensen ook de gelegenheid geeft om zichzelf -af en toe- te profileren.
Via je e-maillijst hou je je ideale klanten op de hoogte en deel je waarde. Het maakt in het begin echt niet uit hoe groot je publiek is als je maar voldoende waarde deelt en een band opbouwt. Je kunt overigens beter een goede lijst hebben met je ideale klanten erop dan een enorme lijst met vage lieden die nooit je e-mail openen. We gaan voor kwaliteit!

Laat je zelf voldoende zien en laat van je horen, op regelmatige basis.

Zaai en ga dan pas oogsten.

Maak “weggevers”/ leadmagnets.  Test ze ook uit en zie wat er werkt bij jouw publiek. Maak ook gebruik van opvolgmails zodat mensen ook weten dat ze met jou kunnen werken. Doe hier ook je aanbod in. Vind je het spannend om je aanbod te doen? Herinner je je dan ook even voor wie je het doet, voor je ideale klant. Je wilt en kunt helpen, doe dat dan ook…

En we beginnen gewoon met één eerste weggever. Je hoeft er echt niet gelijk 10 op de plank te hebben liggen.
95 % van de mensen die deelnemen aan mijn trainingen beginnen hebben nog geen weggever, dus… die maken we vaak in een extra sessie in de training.

  1. Heb een helder en aantrekkelijk online aanbod

Bied je coaching aan? Dat kan ook online. Programma’s als Zoom of Skype kan je hier prima bij gebruiken. Ook Go-to-Meeting is hiervoor geschikt.

Coaching hoeft ook niet altijd 1 op 1 te zijn, denk er ook eens over na om bijvoorbeeld in kleine groepjes te werken. Dit kan voor jou én je coachees,/ cursisten heel interessant zijn.

Een online training past hier natuurlijk ook mooi bij. Hoe heerlijk is het om eenmalig je content te maken en aan te bieden aan je cursisten of cliënten. En het mooie is dat je altijd de content kan wijzigen. Zo blijft het up-to-date! En zo’n online training kun je echt, met je opvolgmails op de automatische piloot verkopen.

  1. Prijs

Ga je voor massa productie en voor anonimiteit? Of ga je voor een hoger geprijsd aanbod waarin je mensen écht verder helpt? Er zijn zoveel mensen én zoveel wensen. Niet iedereen heeft behoefte aan coaching, e-mailondersteuning live dagen en een Facebook groep. Maar ook hier is écht vraag naar.
Maak dus een aanbod dat je ideale klant past als een handschoen.

Hoe kom je daarachter? Wat past als een handschoen?

Maak van je online training een daverend succes!

Wil je ​ eindelijk aan de slag met het maken van jouw eigen online training?
Opschalen en waarschijnlijk ook meer vrijheid?


En daar is meer omzet voor nodig.

Wat heb je nodig om goed van start te kunnen zodat je online training een daverend succes wordt? Om je hiermee te helpen geef ik deze week dit e-book weg.

 Hierin staan 9 top artikelen zodat:

  • je je beter kunt voorbereiden op het ontwikkelen van een online training
  • je ervoor kunt zorgen dat jouw online training impact heeft op je online cursist
  • je een online training kan inzetten als low-end product maar ook een high end

'Ontvang de tweewekelijkse waardevolle e-mails over online ondernemen & als welkomstcadeau het gratis e-book.

​In de Privacy Verklaring lees je hoe we je gegevens opslaan.

Gratis online masterclass  Het Online Training Creatieplan

We doorlopen samen het Online Training Creatieplan: de 5 cruciale fases die je van start
tot lancering doorloopt voor een winstgevende online training

  • ​Hoe jij er voor kan zorgen dat je online training écht een succes wordt.
  • ​Hoe je ervoor zorgt dat je binnen 3 maanden omzet draait
    uit je online training
  • Welke werkvormen je kunt gebruiken en hoe je je cursist bij de les houdt
  • check
    Hoe je laaiend enthousiaste cursisten krijgt.​

Doe live mee vanaf je pc/ laptop, meld je hier aan

Ontvang de tweewekelijkse waardevolle e-mails over online ondernemen en kies een datum:

Het opzetten van een goede pilot: 5 tips

Doorbreek je eigen perfectionisme met een goede pilot en ontvang direct inkomsten voor je product of dienst

Met het opzetten van een goede pilot krijg je meer zelfvertrouwen in je training of dienst, je kunt deze beter verkopen én eerder verkopen en sowieso een betere training of product creëren.

Wat is een pilot?

Een pilot is een traject waarin je met een klant aan het werk gaat en waarin je een bepaald resultaat wil behalen. Je organiseert het binnen een vooraf bepaalde periode tegen een vastgesteld bedrag. In ruil ontvang je een klantreactie én waardevolle feedback die je kunt gebruiken voor de training.

Wat levert het je op?

  • Gevoel van vertrouwen in je product of dienst
  • Klantreacties: positief om als Social Proof op je website te plaatsen. Is de reactie nog niet helemaal positief dan heb je nog werk aan de winkel en krijg je een nog betere training of dienst. (Dat is ook winst natuurlijk.)
  • Je doorbreekt je eigen perfectionisme en komt van je eventuele startersangst af.
  • Je ontvangt direct inkomsten voor je training of dienst, ook als is het nog niet helemaal gereed. Start before your ready!

Als je een nieuwe training, een jaarprogramma of product maakt wil je natuurlijk dat deze zo goed mogelijk aanslaat.

En hoe zorg je er nu voor dat dit gebeurt?

Door het te testen. Veel ondernemers zetten een product of dienst op de markt en vragen hun deelnemers niet eens hoe het traject is ervaren.

Uit angst misschien?

Wat als je nu vóórdat je iets nieuws in de markt je product test?

Een goede pilot opzetten: hier volgen enkele tips voor de organisatie

Maak een plan

Maak helder voor jezelf:

  • hoe lang de pilot gaat duren (max 3 maanden)
  • bepaal op welk gedeelte van je training/product dienst je feedback wil krijgen.

En je krijgt veel meer dan je vraagt. Misschien zelfs geweldige nieuwe inzichten.

Bepaal het aantal en het niveau van de mensen dat je wil laten deelnemen in je pilot

Als het een betaalde pilot is wil je niet dat er te veel mensen aan mee doen want dan heb je tijdens de lancering geen hot leads meer op je lijst.pilot organiseren

Een goed aantal is bijvoorbeeld 3 of maximaal 5 mensen voor een training waarvan je verwacht dat er 35-50 mensen deelnemen.
Bepaal ook wat de mensen moeten kunnen of kennen om deel te nemen.

 Tijdsinvestering

Bespreek met de klanten van je pilot van tevoren hoeveel tijd ze willen investeren in je training en of ze iets ook bijhouden van de tijd die ze er daadwerkelijk aan besteden.

Helderheid naar je team

Werk je met meerdere teamleden, een VA of misschien zelfs twee of drie?

Zorg er vooraf voor dat alle betrokkenen op de hoogte zijn van de aanpak en het idee achter de pilot. Hoe worden de cursisten ondersteund bijvoorbeeld, zodat ze wel het echte serviceniveau van je bedrijf ervaren.

Evalueren met de deelnemers

Aan het einde van de pilot laat je een evaluatieformulier invullen waarin je ook ruimte overlaat voor onverwacht ‘wins en loses.’ Vraag naar feiten, die helpen je meer dan meningen en veronderstellingen.
Plan een gesprek in met de deelnemer en bespreek de feedback. Je moet echt precies weten hoe het is je klant is vergaan.

Evalueer zelf of met het team

  • Waren de opdrachten duidelijk en zijn alle opdrachten opgevolgd?
  • Was er behoefte aan extra informatie?
  • Welke andere hulpmiddelen hadden we nog meer kunnen gebruiken?
  • Is er nog iets gebeurd dat niet was voorzien?
  • Moeten we wijzigingen maken in het product of de training?
  • Maak een plan om werkzaamheden die eruit komen te bepalen.

Hoe kan ik iemand vragen voor mijn pilot?

Je kunt mensen uitkiezen, denk hierbij aan je ideale klanten, voor wie zou dit uitermate geschikt zijn.

Je kunt ze:

  • Bellen
  • Mailen
  • Whatsappen

Voorbeeld tekst hoe je deelnemers kunt vragen voor je pilot

Hallo ….

Op …. start ik met de pilot training x waar mee je resultaat x behaalt in x weken.

Ik ben op zoek naar [ideale klant] om deze training te doorlopen als case study voor een zeer gereduceerd tarief.

Jij ontvangt de kennis en de kunde en ik ontvang dan graag jouw ervaring en feedback. Ben je serieus geïnteresseerd, neem contact met mij op. Er zijn maar x aantal plaatsen beschikbaar en starten x.

Ook tijdens het proces van het maken van een online training kun je een pilot houden

Zo kan je na een week of 5, als je de structuur helder hebt, al aan de slag met het verkopen van je online training als pilot. Zo wordt deze online training echt heel waardevol en verdien je hier al direct mee!

Maak van je online training een daverend succes!

Wil je ​ eindelijk aan de slag met het maken van jouw eigen online training?
Opschalen en waarschijnlijk ook meer vrijheid?


En daar is meer omzet voor nodig.

Wat heb je nodig om goed van start te kunnen zodat je online training een daverend succes wordt? Om je hiermee te helpen geef ik deze week dit e-book weg.

 Hierin staan 9 top artikelen zodat:

  • je je beter kunt voorbereiden op het ontwikkelen van een online training
  • je ervoor kunt zorgen dat jouw online training impact heeft op je online cursist
  • je een online training kan inzetten als low-end product maar ook een high end

'Ontvang de tweewekelijkse waardevolle e-mails over online ondernemen & als welkomstcadeau het gratis e-book.

​In de Privacy Verklaring lees je hoe we je gegevens opslaan.

Gratis online masterclass  Het Online Training Creatieplan

We doorlopen samen het Online Training Creatieplan: de 5 cruciale fases die je van start
tot lancering doorloopt voor een winstgevende online training

  • ​Hoe jij er voor kan zorgen dat je online training écht een succes wordt.
  • ​Hoe je ervoor zorgt dat je binnen 3 maanden omzet draait
    uit je online training
  • Welke werkvormen je kunt gebruiken en hoe je je cursist bij de les houdt
  • check
    Hoe je laaiend enthousiaste cursisten krijgt.​

Doe live mee vanaf je pc/ laptop, meld je hier aan

Ontvang de tweewekelijkse waardevolle e-mails over online ondernemen en kies een datum:

Waarom het niet uitmaakt als je webinar in de soep loopt

Voor de derde keer ren ik naar beneden.

“Paul,” zeg ik streng tegen de monteur. “Ik wil even met je checken of je mij goed hebt begrepen.”
Ik wist toen nog niet, dat ondanks alle waarschuwingen, dit mijn meest vreselijke en stressvolle maar ook een van de succesvolste webinars zou zijn.

Veel ondernemers starten met het geven van een webinar. En vaak gooien ze de handdoek daarna direct weer in de ring. Want tijdens die eerste keer gaat er technisch van alles mis waardoor het webinar faliekant in de soep loopt.

Met dit artikel wil ik je laten zien dat dit absoluut niet erg hoeft te zijn!

Mijn meest desastreuze webinar leverde mij 18.000 euro op.

Inmiddels heb ik wel honderden webinars gegeven, fantastische en minder goede en er meer dan een miljoen euro mee omgezet.

Zonder te overdrijven.

En er gebeurt best wel eens iets onverwachts tijdens die webinars, van een glas water dat omvalt, tot het geluid dat niet meewerkt tot echte nachtmerrie scenario’s… zoals met monteur Paul in huis.

Maar zelfs als het totaal in de soep loopt is niet alle hoop verloren.

Ik vertel je hieronder mijn ervaringen zodat je je gerustgesteld voelt. Ook al gaat er iets mis…

Mijn eerste webinar.

Ik ren nog een keer naar beneden. Sjees wat spannend is dit. Uren, nee dagen heb ik geschreven aan dit eerste webinar. Hoge verwachtingen neergezet.
0 verkopen.
Ik ben ontmoedigd.

Heb ik mij daarvoor zo uit de naad gewerkt?

Mijn tweede webinar

Ik ben mogelijk nog zenuwachtiger dan de eerste keer want nu moet het goed gaan.
Ik heb mij meer in het geven van webinars verdiept en mijn webinar geheel herschreven.
4 verkopen en yes! Deze aanpak werkt.

Mijn 50ste webinar

Ik loop nog even naar beneden voor een glas water. Alles staat klaar. Ik zet nog even keihard de muziek aan voor ik begin. Toch gaan er  nog wat zenuwen door mijn lijf.
Het webinar is zo leuk dat ik er amper van kan slapen die nacht.
9 verkopen à 21.000
Giga enthousiast val ik uiteindelijk in slaap. Die korte nachten horen erbij na een webinar, daar zijn weer andere oplossingen voor. 😉

Mijn 337ste webinar

Nou met die zenuwen blijft het een beetje. Ik weet inmiddels als geen ander wat er mis kan gaan
Ik weet ook dat het helemaal niets uitmaakt.
Er ging trouwens helemaal niets mis deze keer
De deelnemers waren super enthousiast. De verkopen geweldig.

Het webinar dat het meest in de soep liep leverde mij 18.000 euro op.

Er was er echter één die in de boeken mag als het grootste en in potentie het meest mislukte webinar ooit.

We wachten namelijk al dagen op een monteur voor de vaatwasmasmachine en eindelijk, eindelijk was hij er dan.

Ik drukte de beste man, toen vond ik hem nog aardig, stevig op het hart dat wat hij ook zou doen met zijn gereedschapskist, de stoppen mochten NIET doorslaan.

De beste man ‘grapte’ naar mijn man dat het toch wel leuk was dat hij een echte secretaresse in huis had. (Little did he know!!!)

Goed, aangezien ik mijn energie voor mijn webinar wilde bewaren waarschuwde ik nog een keer zogenaamd rustig, dat hij moest doen wat er te doen was maar dat hij met de stoppen nog een uur moest wachten.

Het was een eigenwijs mannetje.

180 man waren er online in mijn webinar.

En ja…. toen sloegen de stoppen toch door.

En ik verdween in de leegte…. en ik was hele 8 minuten uit mijn webinar. De presentatie bleef gelukkig wel aanstaan dus niet alles ging op zwart.

Ik rende naar beneden en blies stoom af richting de monteur. Had ik het niet duidelijk genoeg gemaakt wat wel en niet kon? Mannen!

Direct daarna logde ik weer in: 10 mensen waren afgehaakt maar de rest zat geduldig en enigszins bezorgd op mij te wachten.

Hoe kwam dit nu dat het dus niet zo erg was dat er iets vreselijk mis liep?

Ik zal het je vertellen: de sympathie factor was gegroeid door dit hele gebeuren.

En sympathie, je leuk vinden,  is één van de belangrijkste factoren waarom mensen bij je kopen.
Zonder de sympathie factor geen klanten.

Ik werd enorm gerustgesteld door de deelnemers toen ik weer inlogde, ze waren zo aardig en behulpzaam! Na een aantal minuten zat ik er weer lekker in. Qua sales was dit een fantastisch webinar. 18.000 euro omzet.

Er kan altijd iets gebeuren qua techniek maar er is altijd een oplossing voor dit soort dingen.

Conclusie: het geven van webinars is leuk.

Het brengt je enorm veel omzet.

Het geeft echt niets als er iets mis gaat.

Echt niet.

Soms is het zelfs beter. 

Je bent zelf meer ontspannen en in de flow.

Het is natuurlijk heerlijk als het foutloos gaat, maar het is geen garantie voor een goede conversie 😊.

Ik heb de meest perfecte webinars gegeven met een lage conversie.

Bonus tip: ga je ook webinars geven? Doe het dan samen. Laat iemand de chat beheren bijvoorbeeld. Een collega-ondernemer of desnoods je eigen echtgenoot. Of huur Paul in. 🙂
De chat leidt je dan niet af en jij kunt lekker in je verhaal blijven.

Met het delen van mijn webinarervaringen hoop ik dat ik je heb weten te inspireren. Het geven van webinars is mooi instrument waar je geen angst of weerstand voor hoeft te hebben.

Maar het succes komt je niet aanwaaien. Natuurlijk zit hier een plan achter. Want “if you fail to plan, you plan to fail”.

​In de Privacy Verklaring lees je hoe we je gegevens beschermen.

Hoe je van 3 % verkoop via je nieuwsbrief 70% kunt maken

Doe je wel eens een aanbod in je nieuwsbrief?

Deze vraag stel ik altijd aan mijn webinar attendees of lezers. En ja hoor! 60-70 % van de  mensen geeft inderdaad aan dat ze wel eens een aanbod doen.

En als ik dan vraag of daar wel eens wat uitkomt…. Dan lees ik de teleurgestelde reacties.

Nope.

Niets.

Soms iets.

Zelden.

Ik voel de teleurstelling gewoon van het beeldscherm afspatten en dat raakt me.

Waar ligt dat nu aan?

Natuurlijk kan het zijn dat er niet goed in de schoenen van de ideale klant is gestapt.

  • Of dat het probleem het échte probleem niet is. En zou je dieper moeten graven.
  • Of dat het niet helder is waarom jouw oplossing dé oplossing voor het probleem is. Dan ligt het dus aan hoe je het brengt. Er schort iets aan de tekst of de video die je stuurt.
  • Of ze dat nu nog niet zo zien. Ze zien nog niet de consequenties van hun probleem.

Het kan ook liggen aan het volgende:

  • Of de nieuwsbrief die je verstuurde is simpelweg niet geopend.
  • Of de mail is in de spam terecht is gekomen.
  • Of dat Gertrude (ik noem maar even iemand) je mail direct in het “TO DO” mapje plaatst in de inbox.

“Dat lees ik later.”

En ze vergeet het.

Als je nu….

Nog eens….

Een tweede mail zou sturen?

De oplossing op een andere manier belicht? Een keer met een andere insteek? Met ook een goede tip erin verwerkt?

Dan denkt Gertrude misschien: “O, ja! Hé, dat zou ik nog lezen….”

En de derde mail…. Die benadrukt dat je het probleem echt kan oplossen. Weer op een andere manier. Misschien stuur je er een videootje bij, voor de mensen die liever kijken dan lezen. Ook hier deel je weer waarde in.

En een vriendelijke herinnering stuurt… dat het aanbod straks niet meer geldig is en ze als ze echt het probleem wil oplossen….dat ze NU moet besluiten.

Zou het resultaat dan niet veel groter zijn?

Ja, echt!

Het is namelijk zo dat: .

3% van de mensen direct besluiten bij je te kopen

en  7 % staat er open voor, maar plaatst het bijvoorbeeld in een “to do” mapje.

30 % denkt er nu niet aan (maar wel door jouw tweede of derde e-mailbericht)

En 30 % denkt dat ze niet geïnteresseerd is maar is het ergens wel maar moet het even van een andere kant zien

En 30 % uiteindelijk zal nooit iets bij je kopen.
(Bron: Businessmastery Tony Robbins)

Wat een potentie!

Maar die overige 67 procent komen niet vanzelf, je zult verschillende kanten moeten belichten. 
Mensen raken.
Met deze mensen een verbinding aangaan. Via tekst, geluid of beeld. Wat bij hén past.

En die overige 30 procent…

30 procent van de mensen aan wie je een aanbod stuurt in je nieuwsbrief zal dus nooit bij jou kopen. Dat zijn die “nee’s” die je krijgt.   Vergeet deze, dit zijn mensen die zich al uitschrijven, die nooit je mail openen. Of alleen gratis informatie bij je afhalen.

Of  je ideale klant niet zijn en wie je nooit zult kunnen helpen.

En uiteindelijk is de kans dat mensen wel op je aanbod ingaan ineens 70 % in plaats van 3%.
Interessant toch?

 

 

 

 

 

 

Hoe je altijd inspiratie krijgt voor het schrijven van je volgende blog of nieuwsbrief

Code rood

Mijn business coach belt me op: “Ben ik van je lijst uitgeschreven, of zo?”

Ik kwam terug uit Amerika en was compleet van de wap.
Ik viel ineens in een mega drukke periode.

Dingen gingen mis.

Mijn assistent werd ziek.
Ons huis zou in de verkoop.
Maar er moest eerst een aannemer aan de slag.
Die kwam niet opdagen.
En de tweede aannemer was bang voor de hond.

Privé gedoe dus.
Er was geen ruimte in mijn hoofd voor nieuwsbrieven of blogs.

Wat nu?

“Kom op Irene,” sprak ze streng.
“Luister naar de vragen van je klanten”
“Lees, luister, voel en noteer”.

Met mijn reporters notitie boekje en pen ging ik in de aanslag.
Ik moest me er even toe aanzetten.
Met mijn privé gedoe help ik inderdaad geen klanten.

Ik moest even over de (her)startdrempel heen.
En toen voelde ik me net zoals je dat ziet in de Andrelon reclame. Van futloos tot een energiek met wapperende haren.

En ja, daar kwam het weer.
Binnen 4 weken had ik weer vier blogs geschreven en ging het weer stromen.

In de supermarkt kreeg ik inspiratie, de lessen die ik leerde van het verkoopproces van mijn huis gaf mij ideëen. Ineens doken er weer allerlei inzichten op. De vragen in mijn community gaven me weer inspiratie.

Heb jij dat ook wel eens dat je weet dat je wat van je moet laten horen, maar dat je echt even niet meer weet waarover je kunt schrijven?

Dan heb ik iets moois voor je. Deze inspiratietips:

Nieuwsbrief blog inspiratie tips

  • Welke vragen zijn er de laatste tijd gesteld door klanten?
  • Welke onderwerpen zijn relevant aan de hand van je marketing kalender?
  • Welke onderwerpen zijn er interessant qua seizoen? De Sint/ kerst/einde van het jaar?
  • Last minute: op welke actualiteiten kan ik inspelen? Is er iets in de media gebeurt waarop je kunt reageren?

Ik heb deze tips weer uitgeprint boven mijn (nu nog voorlopige) bureau gehangen. Als je dat helpt kun je deze hier ook downloaden.

We hebben een goed bod gekregen op ons huis en alles stroomt weer.

Ik hoop dat je wat hebt in deze tips en ziet hoe je zelf in de lead komt. Aan het roer staat.

 

 

 

 

Slimme e-mailmarketing tips

Val ik je lastig?  Dan gaan we daar NU wat aan veranderen!

Vorige keer vertelde je ik over je ideale klant en je product en hoe je voorkomt dat je product of dienst de plank misslaat.

Vandaag wil ik het wat breder trekken.

Je e-mails kunnen natuurlijk ook de plank compleet misslaan.

Als je een e-maillijst hebt en berichten stuurt aan je lezers en je lijst wordt wat groter. Dan is het ook handig als je kan segmenteren.

Een enorm startende ondernemer ga je bijvoorbeeld geen nieuwsbrief sturen hoe je bijvoorbeeld een BV wordt.

En een klant stuur je geen aanbod voor dezelfde training, toch? (Ho stop! Als dit bij jou wél het geval is sta je mogelijk met meerdere adressen ingeschreven. Schrijf je dan uit met een van de e-mailadressen)

Maar misschien vind je het ook interessant om te zien hoe je kunt bepalen wie welk bericht wel/ niet ontvangt. Ik werk zelf al jaren met Convertkit en je kunt hier heel eenvoudig in aangeven wie het bericht wel ontvangt en wie niet:
Je hangt tags (kenmerken) aan je deelnemers door ze naar een specifieke pagina te sturen en als je een bericht opmaakt filter je op deze tags.

Zo kun je e-mails op maat sturen en wordt het resultaat dat je bereikt alleen maar groter en groter.

Ik ben natuurlijk ook erg benieuwd naar hoe jij ervoor staat met je bedrijf:

Ben je een startende ondernemer, klik dan hier

Ben je langer dan 2-5 jaar bezig klik hier

Heb je geklikt? Dan heb je nu een tag meegekregen en zal je geen starters mails / of juist wel startersmails ontvangen. Slimme e-mailmarketing toch!

Veel van mijn online trainingen verkoop ik via e-mailmarketing. Ik hoef geen volle live zalen te vullen en op een podium te staan om honderden mensen te bereiken. Misschien ga ik het nog wel eens doen, op een podium staan, maar het hoeft niet. Ik geloof in online werken zodat ik meer mensen kan bereiken en meer mensen kan helpen en dat doe ik door blogs te schrijven, video’s te sturen, mensen uit te nodigen voor een volgende stap. Zoals nu:


Ben jij ook toe om de volgende stappen zetten met e-mailmarketing?
Het eindelijk een serieuze plek te geven in je online marketingstrategie zodat je dagelijks verkopen genereert vanuit je mailinglijst?

Volg dan mijn webinar winstgevende e-mailmarketing op 15 november om 10 uur.

Tijdens deze gratis live online training leer ik je hoe je voor 67 % meer omzet kunt halen uit je e-maillijst op een eigen authentieke manier

En dit model wil ik je graag leren.

Ik ga je leren hoe je:

-Leads aantrekt via Facebook, je uitgaven terugverdient waardoor je lijst groeit en doorgroeit zonder hoge kosten.
-Hoe je voorkomt dat je e-book / weggever ongezien in de inbox verdwijnt en je direct weer uit de picture bent.
-Hoe je er voor zorgt dat lezers/ leads echt klant bij je gaan worden.
-Hoe je verkoop vanuit e-mailmarketing realiseert
-Hoe je VEEL meer mensen op je lijst krijgt

Meld je hier aan

Lees hier een aantal enthousiaste reacties van de deelnemers:

“Ik kijk nooit zo heel erg geboeid naar webinars, maar ik bleef met al mijn aandacht luisteren en meedoen, Irene” vertelde Marijke mij na afloop

“Super interessant, Irene, dit had ik niet willen missen” schreef Lise als dank

“Knettergoede online training, dank voor al de inzichten!” whats-appte businesscoach Lisette zonet

Ps: nee, ik stuur geen opname, ik ga graag de interactie met je aan en wil je graag belonen voor je aanwezigheid.

Doe je mee? Meld je hier aan

Als ik het kan, kun jij het ook.

Fijne dag vandaag!

Online training maken: 1 pakket en 3 variaties

Zo wordt het financieel aantrekkelijk en geef je je klant waar hij/zij behoefte aan heeft

Vorige week sprak ik Astrid. Ze heeft haar eigen online training gemaakt en die is klaar om gelanceerd te worden en daarmee heel veel mensen te helpen. Ze heeft er veel tijd, energie en kennis in gestoken. “Want”, zo zei ze me, ”Ik wil niet dat dit zo’n slechte online training wordt die je zoveel ziet tegenwoordig. Ik zie teveel mensen die 5 mailtjes sturen met 3 minuten video, daar een Facebook groep aan toevoegen en dat is het dan”.

Ze gaf aan daarover te passen, het gaat altijd over waarde geven, net zoveel als je zou doen als je iemand live zou trainen. En je kunt je terecht afvragen hoeveel waarde er zit in 5 x 3 minuten video als je echt een serieuze pijn voor je klant op wil lossen.

Daarnaast gaf ze ook aan dat ze zich ergerde aan de inrichting van een aantal online trainingen. Tuurlijk gaat het over de inhoud. Maar regelmatig wordt er verwezen naar een verborgen YouTube link of Vimeo video met een wachtwoord. Liefst iedere video een ander wachtwoord, waar je je dan weer suf naar zoekt.

Astrid heeft er voor bewust voor gekozen een waardevolle training neer te zetten.  Waar haar cursisten écht resultaat mee behalen. In een online omgeving die klantvriendelijk en professioneel is ingericht. Het resultaat van haar klanten gaat boven haar financieel resultaat. En dat is hoe het ook zo zou moeten zijn.

‘Don’t follow the money’, dat is mooi inderdaad. Ga voor kwaliteit, ga voor wat goed is voor je klant. Dan komt jouw winst vanzelf.

Ik vertelde haar nog eens dat toen ik in 2011 mijn eerste online training in de markt zette, ik 100 klanten kreeg en daarmee een omzet van € 9970 had.

Ik was als een kind zo blij al had ik 1000 uur gestoken in de training . De cursus sprak aan!  De online wereld lag aan mijn voeten…. Wat een mogelijkheden waren er ineens!

Nu weet ik dat dit makkelijk € 50.000  had kunnen zijn destijds. Want inmiddels weet ik dat je de behoeftes van je ideale klant moet kennen, herkennen en aan moet voldoen. Bied je klanten dat wat ze nodig hebben dan heb ook jij een training waar je een passief inkomen mee kunt verdienen.

Geen eenheidsworst dus, geen ONE SIZE fits all!
Maar per klant kijken wat er voor die klant het beste past. Niet wat jou financieel het beste uitkomt.

Ik zal je een voorbeeld geven:

Vorige week sprak ik Maya, ze had interesse in mijn VIP pakket. “Ik heb geld genoeg. Maar ik wil gewoon weten of het slim is om dit te doen. Dat dit is wat ik écht nodig heb”, vertelde ze aan de telefoon.

We hadden een kort gesprek en ze stapte in als VIP. Zo krijgt ze extra ondersteuning van mijn Virtueel Assistent en kan ze die ook haar training in kan vullen. Natuurlijk vindt ze belangrijk dat ze weet hoé ze de lessen vult maar ze had gewoon geen behoefte om alles zelf te doen. Daarnaast wilde ze ook goede webinars gaan geven én krijgt ze een unieke reclamevideo voor de promotie van haar online training. En dit zat in dit VIP traject. Daarom paste dat het beste bij haar. Ik heb ook klanten die dol zijn op het uitzoeken van technische zaken, die nemen het minder grote pakket.

 Zorg er dus voor dat je je training in diverse varianten aanbiedt

Zo wordt het voor een groep financieel aantrekkelijk en/ of kunnen ze de service er bij krijgen waar ze behoefte aan hebben.

Hoe kun je dat nu doen;

Maar 1 basisvariant en voeg daar onderdelen aan toe waardoor je klant meer ‘ontzorgt’ en begeleidt wordt.

Denk hierbij aan

  • Q en A sessies in een webinarvorm (jij spreekt en behandelt de gestelde vragen en je cursisten reageren via de questions)  Het maakt dat je cursisten een (extra) moment hebben om hun vragen te stellen. En hoe meer vragen ze beantwoord hebben, hoe meer resultaat zij met je training bereiken.
  • Q en A’s in een video coaching sessie (Vooraf laat je de vragen indienen, iedereen kan het woord nemen en in beeld komen zodat het net is of je met elkaar aan het vergaderen bent en jij geeft structuur aan de gesprekken. Je maakt zo meer gebruik van de kracht en expertise van de groep.)
  • Een forum of Facebook groep. In deze groep kunnen mensen vragen aan elkaar stellen, successen delen en van elkaar’s ervaringen leren. Zeer waardevol!
  • Een aantal e-mails die aansluiten op de onderwerpen die in een bepaalde week behandelt worden
  • Live groepsdagen waarin je dieper op de materie ingaat en live korte workshop van een gastspreker over een onderwerp dat voor je deelnemers ook interessant is.
  • Een VIP dag waarin je veel extra waarde biedt
  • (Meerdere VIP dagen (met eventueel gastsprekers)
  • Opgenomen Online Expert Masterclasses van ondernemers die dezelfde doelgroep bedienen
  • Een agenda of ander attribuut waarvan je weet dat het van waarde is voor je deelnemers. Zoals de Zakenmam agenda die mijn laatste 10 cursisten ontvingen

Zie je het al voor je?

Hoe meer waarde je geeft aan je training hoe meer waarde je cursist uit de training haalt en hoe groter zijn of haar resultaat.

Gratis online masterclass  Het Online Training Creatieplan

We doorlopen samen het Online Training Creatieplan: de 5 cruciale fases die je van start
tot lancering doorloopt voor een winstgevende online training

  • ​Hoe jij er voor kan zorgen dat je online training écht een succes wordt.
  • ​Hoe je ervoor zorgt dat je binnen 3 maanden omzet draait
    uit je online training
  • Welke werkvormen je kunt gebruiken en hoe je je cursist bij de les houdt
  • check
    Hoe je laaiend enthousiaste cursisten krijgt.​

Doe live mee vanaf je pc/ laptop, meld je hier aan

Ontvang de tweewekelijkse waardevolle e-mails over online ondernemen en kies een datum:

Facebook groep maken zakelijk

Een tijdje terug had ik een pittige discussie met mijn businesscoach.
Het ging over mijn Facebook groep waar al bijna 2500 ondernemers elkaar inspireren.

“Het kost je veel te veel tijd en je geeft veel te veel waarde in de gratis groep!” barstte ze los.

“Dat is nog maar een fractie wat mijn cursisten in de betaalde groepen krijgen!” lachte ik slim. “Ik hou er gewoon van om te overdeliveren…”.

Maar ze was nog niet klaar

“ En die Facebook pagina van jou, daar gebeurt weer veel te weinig op.”

Ik mopperde.
“Geen hond ziet die Facebookpagina als ik er niet op adverteer. En de gratis groep kost me echt maar 5 minuutjes per dag of zo. We hebben een strategie bedacht en deze wordt gewoon ingepland. Hatsjikidee! Lekker makkelijk.” Toch schortte er wel iets aan mijn strategie. We besloten een nieuwe aanpak te gaan hanteren. Heerlijk om weer op scherp gezet te worden!

Waarom is het zakelijk slim voor jou om een eigen Facebook groep in te zetten?

Meer dan 10 miljoen mensen zitten op Facebook en mensen hebben bepaalde problemen die ze willen oplossen of wensen/ dromen die ze willen verwezenlijken. En niemand kan dit alleen.

Nou ja, vreselijk talentvolle types met een geweldige wilskracht en uithoudingsvermogen misschien…. Maar verder kan iedereen wel wat hulp gebruiken.

Op een Facebook pagina zien je fans gemiddeld 5 procent van wat je post. Dus als ik een bericht schrijf en ik zie dat het bereik met fans 3000 is, zien maar 150 mensen het bericht….. en heb ik 1 of 2 reacties…

Dat schiet natuurlijk niet op.

Nu kun je natuurlijk adverteren aan je fans, maar ik wil ook niet voor elk wissewasje adverteren.

En wanneer ik dan berichten inplan in mijn Facebook groep dan komen er 25 en soms 50 reacties op.

Dat heeft veel meer effect.

Werkt dit ook voor jouw business?

Er zijn groepen op het gebied van je brand creëren, mindset voor ondernemers, kick ass business coaching, ondernemen vanuit je intuïtie. Stuk voor stuk Facebook groepen waar zonder dat het echt merkbaar is, de Know Like Trust factor wordt opgebouwd. (Kennen, leuk vinden en vertrouwen) waardoor de groepsleden veel makkelijker besluiten in te stappen op een dienst of training.

Want koude verkoop werkt nu eenmaal niet.

Een paar tips voor je succesvolle Facebook groep:

Do’s

-Maak een gratis Facebook groep.

-Koppel deze aan je pagina.

-Maak er een besloten groep van en geen open groep anders loop je kans op heel veel spam.

-Neem bij de instellingen van de groep je weggever (give-away) op. Deze optie zit onder groepsinstellingen bewerken/instellingen voor lidmaatschapsverzoeken.

-Als je nieuwe groepslid toegang wil tot de groep zien ze eerst deze link en melden ze zich gelijk aan voor je weggever.

-Wees ook zelf actief in de groep, laat jezelf zien en horen.

Do’s qua inhoud:

-Deel er je blogs in, doe je Facebook lives erin, post er je video’s in.

-Plan je berichten in.

-Geef de deelnemers ook een stem en daag ze uit af en toe waardevolle content te delen.

-Wees heel duidelijk in wat je wel en niet wilt qua promotionele link.

Don’ts

-Maak geen geheime groep want dan krijg je weer een hoop gedoe.

-Accepteer geen spam. Maak duidelijke regels voor de groep. Natuurlijk kun je je groepsleden ruimte geven om hun favoriete blog te plaatsen, of hun weggever of workshop. Maak hier dan eens in de zoveel tijd een bericht voor aan.


​​

In online trainingen werken Facebook groepen ook fantastisch als support voor je online cursist.

15 augustus geef ik een gratis online training en daarin besteden we ook aandacht aan het onderdeel  “support voor je online cursist.” Hier wil ik je graag voor uitnodigen!

Doe je mee? Kies een moment en meld je hier aan. Het is gratis en ik ga zoveel waarde delen, dat mijn businesscoach me al voor gek verklaarde.

Meld je hier aan >>

Het Online Training Creatieplan
5 cruciale fasen die je doorloopt bij de ontwikkeling van je online training

 

Het Online Training Creatieplan: de 5 cruciale fases die je van start
tot lancering doorloopt voor een winstgevende online training

Hoe het komt dat de veel online trainingen de plank misslaan
en hoe jij dit voorkomt

Hoe je ervoor zorgt dat je binnen 3 maanden omzet draait
uit je online training

Welke  lesopbouw goed werkt en waarom

Hoe je makkelijk 2000 per maand extra kunt omzetten
 met je online training binnen 6 maanden

Ben je het uurtje-factuurtje model echt meer dan beu ?

Weet je dat het online trainen model je business enorm gaat boosten?

​ Meld je dan hier aan

 

>