fbpx
Category Archives for "Internet Marketing Tips"

Blended learning voorbeelden: zo maak je online leren fun en krijg je betere resultaten

E-learning trends 2022

Ben jij tijdens de pandemie  ook gestart met het digitaliseren van je bedrijf?

Uit noodzaak, omdat het echt niet anders kon op dat moment?

En op het moment dat er weer offline mogelijkheden waren draaiden je toen het digitale aanbod de nek om, omdat offline beter was? 

Vertrouwder was in elk geval?

Deskundigen zeggen dat het oude normaal eigenlijk niet normaal was, omdat de nadruk te veel lag op één manier van trainen of leren. En dat dat we nu naar een mix ofwel een hybride model van trainen mogen gaan.

Begrijp mij niet verkeerd. Ik hou er ongelofelijk van om echt verbinding te maken. Het liefst IRL.

En toch kan er zo enorm veel online.

Geheel online, blended of hybride,  het werkt enorm krachtig, als er meer wordt ingesteld op leerervaringen.

We kunnen ook in de toekomst niet zonder, zonder online ondernemen en online trainen. Ik hoef je niet te vertellen waarom en als we het waarom ook achter ons laten en kijken naar alle mogelijkheden, dan kan er alsnog een wereld voor je open gaan.

Ik geef je hieronder wat voorbeelden hoe jij dit nu kunt toepassen in jouw bedrijf

Blended learning voorbeelden: 

Je klanten blijven enorm gemotiveerd door positieve leerervaringen aan te bieden en door die andere vormen aan te bieden nemen ze de content nog beter op.
Je hebt vast gehoord van leerstijlen, mensen hebben allemaal onbewust een voorkeur hoe ze het beste leren. 

De bekende leer strategieën zijn: auditief, visueel, kinesthetisch, digitaal, bewegend leren en samen leren.

Door hier rekening mee te houden creëer je positieve leerervaringen online.

Gamification

 

Je kunt voor het gedeelte samen leren bijvoorbeeld gamification in bouwen. 

Denk aan games, quizes of video's voor of na de online trainingssessies. Of het nu klassikaal, face-to-face, virtueel of in je online training is.

Het idee is om te empoweren. 

En dat lukt er echt mee! Ik geef je 3 voorbeelden hoe je dit kunt toepassen.

1

Voorbeeld 1 - Kahoot 

Klassikaal zijn korte quizen met Kahoot hilarisch. Verzin als trainer een prijs, zoals een gaaf boek of een online extra les.

De echte spelletjesmensen zijn niet te stoppen en gaan voor de volle winst!

2

Voorbeeld 2 - Padlet

Ook met Padlet kun je een spel element toevoegen. Doe bijvoorbeeld een masterclass over een onderwerp en laat mensen samen online een ABC invullen op tijd. Degene die het meest heeft ingevuld wint…

3

Voorbeeld 3- Reflectievragen en breakoutrooms

Ook kun je goed werken met reflectievragen en tussentijds “thinking music” aan te zetten. Plaats daarna je klanten in groepjes in een breakoutroom in Zoom en laat ze met elkaar delen wat hun grootste inzicht was ter inspiratie.

Jij als trainer kunt de breakoutrooms monitoren en hier en daar bij sturen waar nodig.

Wil je meer leren over hoe je je klanten nog meer waarde kunt bieden met blended en hybide trainen?


Doe mee aan de vierdaagse ‘maak je online programma”, je ontvangt tijdelijk gratis:

  • mijn 4 korte instructievideo’s
  • Praktische werkboeken met opdrachten en templates om het echt daadwerkelijk te gaan doen
  • Stel mij al je vragen over online programma’s maken
  • Leer hier een enorm succes van te maken

Elke dag is er een opdracht zodat je écht grote stappen zet tijdens deze challenge. We trappen de dag live af om 9 uur sharp. Dit doen we in een live stuk live online training, ik leg je de opdracht van de dag uit en je kunt mij al je vragen stellen over het onderwerp.

GRATIS Registratie Bonus: registreer voor deze challenge en ik stuur je direct het allernieuwste e-book "Meer impact in minder tijd" toe

Meld je hieronder eventjes aan:

https://www.dewebacademie.nl/januari


Waar moet een goed webinar aan voldoen?

Waar moet een goed webinar aan voldoen

Waar moet een goed webinar aan voldoen?

Zeker in deze tijd worden webinars steeds populairder. Je hebt de sales webinars, kennis webinars, online workshops met aanbod, lunch en learns met aanbod naar een 1 op 1 gesprek.

Voor een toekomstige klant is het een enorm fijne manier om jou beter te leren kennen en van jouw kennis te leren. Voor jou als ondernemer is het een geweldige manier om omzet te draaien. Zelfs als je … introvert bent.

Toen ik de eerste keer een webinar gaf, was ik zo nerveus! Ik had vroeger namelijk enorme spreekangst. Een spreekbeurt? Ik sliep nachten niet! Een vergadering leiden? Weer een slapeloze nacht. En dan denk je vast ook, hoe komt het dan nu dat je webinars geeft en daar ook heel veel plezier in hebt? Het enthousiasme spat er bij namelijk van af. Dat komt, doordat ik er in getraind ben. Inmiddels heb ik ook +1000 webinars gegeven en circa 2 miljoen omgezet met webinars en challenges. 

Opbouw waaraan een goed webinar aan voldoet

Qua opbouw voldoet een goed webinar aan een aantal onderdelen.  Als je hier meer over wilt leren nodig ik je uit om mee te doen aan mijn masterclass die ik binnenkort geef.

  • Een goede intro
  • Content die aansluit bij de problemen of verlangens van je ideale klant
  • Onweerstaanbaar aanbod
  • Vraag en antwoord

Maar we beginnen natuurlijk met het onderwerp dat je deelnemers uitnodigt om zich aan te melden.

Maar wat zijn de meest populaire webinar onderwerpen waar vraag naar is?

Ik deel een aantal onderwerpen waar veel vraag naar is en zal je een voorbeeld geven ter inspiratie.

Ik ga je een aantal onderwerpen met je delen en hoe je hier tot een goede titel kunt komen

Ondernemerschap

10 bewezen manieren om meer leads te genereren in 2022 zonder bakken geld uit te geven

Online marketing 

5 manieren om je e-maillijst te laten groeien zonder te adverteren

Persoonlijke ontwikkeling

Creëer het leven dat je wilt zelfs tijdens de lockdown

Carrière en groei
Bouw aan je zelfvertrouwen en krijg de promotie waar je zo naar verlangt 

Voeding en gezondheid

Verlies 5 kilo in 10 dagen zonder hongergevoel in december

Liefde en relaties

Hoe je in 2022 de liefde van je leven vindt zonder jezelf te verliezen

Financiën

Krijg grip op je moneymindset en leer van geld houden

Alternatieve geneeswijze yoga meditatie

Krijg de regie over je gedachten  en krijg vat op je geluksgevoel

Zie je hoe ik hier en daar werk met een formule?

Je verwerkt het verlangen in de titel en neemt gelijk ook een stukje bezwaar weg.

Ik ben benieuwd naar jouw titel. Deel je het hieronder?

Bouw dat éne geweldige enorm winstgevend webinar waar je direct in verkoopt.

Eerder schreef ik al dat ik + 1000 webinars heb gegeven en er is werkelijk niets gaver dan direct ín je webinar je aanbod doen en verkopen. Ook daar is een specifieke opbouw voor nodig. 

Ik vertel je er graag meer over tijdens mijn Gratis Online Masterclass
Meld je hieronder aan voor 14 december om 19:30 uur of 15 oktober om 10 uur.

Dit is wat je leert:

  • Je weet wat  er precies komt kijken bij een goed verkopend webinar.
  • Je weet hoe je echt de verbinding aangaat met je deelnemers waardoor ze tot het einde blijven
  • Ontdek welke verschillende methodes je kunt gebruiken voor nog véél méér mensen op je webinar
  • Ontdek hoe webinars je de complete regie geeft over je omzet: u vraagt, wij draaien
  • Ik vertel je het geheim waarmee je in één klap van je angst/reserves ten aanzien van het geven van webinars af bent en vandaag nog wil beginnen
  • Mijn geheime wapen: van 2 naar 10% conversie in je webinar of meer en direct verkoopt IN je webinar

Meld je hieronder aan voor 14 december om 19:30 uur of 15 december om 10 uur.

En wat wordt jouw titel? Deel hier hieronder

Online succes: plan zo je maand

Welke nieuwe activiteiten heb jij gepland om 2021 sterk af te sluiten?

Welke *nieuwe* strategieën implementeer je om je bedrijfsdoelen tegen het einde van het jaar te bereiken?

Ik nodig je uit om jezelf uit te dagen in november.

Daag jezelf uit om je voor de maand november en heel 2022 een plan te maken en het vol vuur te volgen. Het maakt het makkelijker om een plan te hebben. Het geeft je vrijheid.

En ik nodig je uit strategieën te ontdekken die bij jou passen en die je dé leukste klanten oplevert met wie jij dolgraag wil werken

Wil jij andere resultaten de aankomende maand? Terug kijken en zeggen: "Ik ben zo blij dat ik dat heb gedaan, ik heb mijn doelstellingen behaald".

Consistent zijn is moeilijk. Zeker als de ‘shiny objects’ in de rondte vliegen.

Maar het is iets waar je de volledige controle over hebt.
Niet iedereen kan zich eraan houden, maar het is te leren. Wanneer je één dag tegelijk pakt. Een maand per keer. Tot het geen ‘moeten’ meer is en maar een gewoonte.

Daag jezelf uit in november.

Wat wil je heel graag bereiken?

Wat wil je heel graag bereiken? Hoeveel producten wil je verkopen? Hoeveel diensten wil je verkopen deze  maand? Heb je één op op één traject of een groepstraject? Hoeveel klanten wil je deze maand gaan krijgen? Dat ga je opschrijven, want dat is je doel. Maar dan ga je ook kijken in je agenda.

 Wanneer wil ik deze klanten krijgen?
Begin van de maand? Of aan het eind van de maand? Wanneer ga ik welke dienst promoten en welke strategie ga ik er voor toepassen om die klanten te krijgen? Er zijn natuurlijk verschillende strategieën  om een groep vol te krijgen of je één op één trajecten te verkopen. Je kunt natuurlijk webinars geven, challenges organiseren. Je kan natuurlijk ook één op één gesprekken gaan houden.

En  hoe krijg je nu dan ook weer die mensen in je webinar of je challenge, ofwel in je strategie gesprek?
 
Wanneer ik een webinar organiseer, dan nodig ik mijn lezers twee keer uit via mijn nieuwsbrief. Op social media schrijf ik minimaal drie posts  die daarover gaan en ik ga minimaal drie Stories maken over het onderwerp. Ik ga minimaal één Facebook live doen waar ik mensen leidt door de call to action en door al van waarde te zijn en een sneak-peak te geven van een stukje content. Dat zijn een aantal zaken om je webinar goed gevuld te krijgen op natuurlijke basis. Daarnaast kun je natuurlijk ook adverteren.

Wat werkt voor jou?

Misschien krijg jij klanten door het voeren van aantal één op één gesprekken. Hoeveel gesprekken moet je dan voeren om het aantal  klanten te krijgen die je net hebt opgeschreven?

Misschien werk je veel met affiliates, dan werk je met mensen om je heen die anderen aan je doorverwijzen. Ga dan ook eens kijken kan ik inderdaad die mensen nog benaderen of bedanken? Kan ik ze nog extra motiveren om mensen aan mij door te sturen?

Om leads te krijgen voor je 1- op 1 gesprekken heb ik ook een aantal tips

Denk aan je meest bezochte pagina's op je website en op de meest bezochte blogberichten. Op een website heb je natuurlijk een pagina waar je leads zich kunnen aanmelden voor een gesprek. Denk ook eens aan een pop-out. Als je lezer de pagina verlaat, komt er een agenda naar boven. En daarop staat de uitnodiging voor het één op één gesprek, dat is zeker ook iets ook iets dat jij  zou kunnen toepassen.

Daarnaast kan je natuurlijk ook de één op één gesprek in je nieuwsbrief opnemen. Stel er dan bijvoorbeeld maar een aantal per maand beschikbaar. Daar kun je ook via de social mediakanalen de aandacht op vestigen.

Of denk aan een podcast. Dus als jij een podcast hebt, kun je natuurlijk ook mensen uitnodigen voor het één op één gesprek.

En op het moment van het schrijven van dit blog kun je ook in je Stories een link aanmaken. Dus misschien zou je daar ook een videootje  voor kunnen maken. Daarin kun je dus ook een oproep tot actie doen voor het één op één gesprek met een linkje naar je pagina waar ze zich kunnen opgeven.. En op die manier kun je dus ook je agenda vullen.
Dit waren slechts een aantal ideeën hoe jij deze maand aan klanten kunt komen. Ik ben heel benieuwd wat jij gaat toepassen. Laat je dat hieronder weten?

Online Marketing Planning 2022

Wanneer we nu naar 2022 kijken. Wat wil jij dan het aankomende jaar gaan omzetten, beleven, ervaren en doen?

Weet dat succesvolle ondernemers allemaal een coach hebben, een mentor of een trainer die je uitdaagt acties te ondernemen die ook buiten je comfortzone liggen.  Mogelijk ken je deze uitspraak ook van Tony Robbins. "The enemy of execution is complexity."

En daarom wou ik je ook vragen om je plannen ook niet te complex te maken maar echt de regie te pakken in 2022 . Ik wil  je uitnodigen voor mijn strategische online marketing dag op 9 december a.s. van 10-16.30 uur in Het Nieuwe Kantoor (HNK) in Den Haag.
 
Samen maken we jouw online marketingplan voor 2022 zodat je je resultaten echt gaat behalen. Deze dag vindt plaats in een hele kleine groep (6 tot 8) ambitieuze ondernemers.

Wat gaan we doen?

We maken jouw jaarplan en een omzetplanning per maand en optimaliseren jouw onweerstaanbare aanbod dat helemaal 2022 proof is. Met jouw glasheldere planning weet je precies welke strategieën passend zijn zodat je niet met hagel schiet maar recht op je doel afgaat. Ook kijken we of dit past bij jouw ideale jaar, bij wat je ook op persoonlijk vlak wil ervaren en bereiken.

Claudia schreef begin 2019 bijvoorbeeld op dat ze eind 2019 een watervilla wilde kopen. En raad eens: in november 2019 kocht ze haar droomhuis. Geen toeval: haar plan lag hieraan ten grondslag.

Dit is wat we exact gaan doen:

We stellen SMART doelen:
→ Wat wil je bereiken binnen nu en 12 maanden?
→ Wat kan je weerhouden om je doelen te bereiken?
→ Wat zijn de belangrijkste redenen waarom je dit wil bereiken
→ Wat is je belangrijkste omzet generator en hoe kunnen we hier jouw
droomaanbod voor maken dat woest aantrekkelijk wordt voor jouw ideale klant.
→ Wanneer wil je je doelen bereiken en welke strategieën
ga je gebruiken om deze doelen te bereiken?
→ Wanneer doe ik precies welke actie?
Je gaat naar huis met een compleet Business jaarplan voor 2022.
Zodat je én kunt meten én je resultaten zelf kunt managen.

Wanneer: 9 december a.s. 10-16.30 uur | Jouw investering is 197 euro|
Jouw resultaat: een glashelder plan waarmee je je doelen echt
gaat bereiken.

Laat 2022 niet aan het toeval over!

Naast mijn 'reguliere' omzet lanceerde ik de afgelopen jaren.


8 x voor 100.000 euro in een paar weken en de laatste lancering deed ik zelfs in één week.
Dat is geen toeval, mijn businessplan is hier de basis voor geweest. Altijd. Wil je leren hoe jij dit kunt toepassen op jouw business?

Meld je dan nu aan.

Vol is vol.
Ps 1: De eerste 4 mensen die zich aanmelden ontvangen een exemplaar van mijn compleet herziene boek : De Klantmagneet gesigneerd cadeau. 

Ps 2:  * mocht door coronamaatregelen live onmogelijk zijn dan wordt deze dag online gehouden en sturen we je een heerlijke lunch toe.

Hoe lang mogen mijn online lessen duren?

hoe lang online lessen

Wat ik vaak hoor van mijn cursisten is bijvoorbeeld:

Als mijn modules xyz lang zijn kan ik dan xyz prijs daarvoor vragen?

En hoe lang mogen mijn lessen zijn?

Mijn vraag is dan: "stel dat ik zou stotteren, en jij kon het mij in 20 minuten afleren, zou het mij dan minder waard zijn of meer waard dan dat je mij dat in een 6 maanden cursus leert?"

Hoe lang heb je nodig om iets uit te leggen?

Hoe lang mogen mijn online lessen duren

En is het van grotere waarde als het langer duurt?

Het is nog onwetendheid en logisch dat je met deze vraag worstelt. Dat-ie gesteld wordt heeft ook te maken met iets anders.

Het wankele vertrouwen dat je mogelijk nog hebt in je uitgedachte idee voor je online training. En dat je last hebt van dat wiebelige gedoe is ook heel logisch. Je hebt waarschijnlijk nog nooit een online training gemaakt en vraagt je af:

Werkt het hoe ik het voor ogen hebt?

De afgelopen weken hield ik tientallen ‘tekentafelsessies’ met mijn cursisten waarin ik feedback gaf op wat het echte probleem was van de ideale klant. Als dat helder was, en nog wat zaken gingen we over op het schrijven van de blauwdruk van de training.  Waarin ik dan bijvoorbeeld las dat de cursist dacht dat het echte probleem van de fictieve Sylvia was: geen overzicht hebben.  En waar we door dieper op de materie in te zoemen uitkwamen op: geen zelfvertrouwen hebben waardoor alles uitgesteld werd. Waardoor Sylvia absoluut geen vervulling krijgt uit het huidige leven. En diep ongelukkig is. Waardoor er ook veel ruzie in huis is, ze zichzelf dagelijks naar beneden haalt. En ze aanhikt tegen de volgende dag.

En dat is toch iets heel anders dan geen overzicht hebben.

De kern van het probleem

Als jij heel helder hebt wat het echte probleem is van je ideale klant kun je daar ook sneller tot de kern komen. Tot wat nodig is, welke vaardigheden je cursist nodig heeft om het vertrouwen in zichzelf terug te krijgen.

Je hoort mij dus nog steeds niets zeggen over een minimale lengte van een les. Wat wel belangrijk is: onderzoeken:

  • Wat er echt mankeert
  • Wat het verlangen is
  • Wat er nodig is daar te komen en…
  •  Hoe je cursist het zich eigen kan maken.

Een video luisteren over vergroten van je zelfvertrouwen is een ding.
Er eenmalig een oefening voor doen een tweede.

Maar hoe krijg je het er in?

Zodat het je cursist bijblijft?

Het mag een gewoonte worden en dus mag je op zoek gaan naar manieren hoe je een gewoonte krijgt in iets dat mensen zich al 30 jaar aandoen.

En dat hoeft niet een video te zijn van 1,5 uur.

Het gaat om het totaal pakket:

-De kennis die je overdraagt

-Hoe je cursist het toepast op de eigen situatie

-Hoe het beklijft




goede onderwerpregel nieuwsbrief


Herkenbaar, dit?

  • Ik heb even geen inspiratie, ik heb geen idee wat ik moet schrijven en ik blijf maar rondmalen....
  • Ik wil niet te persoonlijk op Social media zijn  maar ja het moet wel raken.... waar moet ik het over hebben...
  • Pfff het is nogal een verplichting dat wekelijks schrijven in mijn nieuwsbrief of blogberichten. En ik heb het stééds over hetzelfde.... lijkt wel.
Geen nood, met de contentinspiratie die ik hier met je ga delen kun je wel weer even vooruit! 


Groter plan


Wat hier aan ten grondslag ligt, is het missen van een groter plan. Anders wist je wel waar je zou schrijven. Als ik kijk naar mijn maandplan, en weet dat ik webinars ga geven om nieuwe klanten te kunnen gaan verwelkomen, dan kan ik bijvoorbeeld wat 'sneakpeeks' delen om mensen warm te maken hier bij te zijn. 

Maak jij ook een jaarplan en een maandplan?  [ In deze video leg ik je uit hoe je dit kunt doen, inclusief download ]

Welke sneakpeeks kan jij dan delen?


Je kunt het ook van een andere kant insteken.


Thema´s van je ideale klant als contentinspiratie



Als je weet wat de thema's zijn van jouw ideale klant, dan kun je schrijven over de pijn die ze op dagelijkse basis ervaren. En  ze ook aanspreken op het verlangen wat hieronder zit, En het derde waar je dan over kunt schrijven in de uitdagingen waar ze tegenaan lopen.

We hebben allemaal een bepaalde pijn. We hebben allemaal een bepaald verlangens en we hebben allemaal onze uitdagingen rondom de thema´s.

En als je daarover gaat schrijven, dan zullen ze zich herkennen. En dan voelen ze zich ook gezien en gehoord.

Pijn


Een voorbeeld: ik kan me voorstellen dat als jij jezelf voorneemt om je zichtbaarheid te pakken en dat je het niet doet. Dat de pijn kan zijn is dat je best wel boos wordt op jezelf. Je neemt het je elke elke week voor, maar doet het het niet.

En daar zou ik een bericht over kunnen schrijven erover.  Ook over hoe je dat kunt doorbreken bijvoorbeeld als eerste van de dag te gaan inplannen met een pomodoro wekkertje en alles.

Misschien zit er ook onder het onderwerp pijn een stuk jaloezie. Als je kijkt naar je concullega's en je denkt zij doet het wel en dat wekt een bepaalde afgunst bij je opwekt. Dat zou ik ook een een een onderwerp over kunnen schrijven in relatie tot zichtbaarheid. En weet trouwens dat iedereen dit kan hebben en dat dit eigenlijk alleen maar een teken is verlangen. Wat zij heeft wil jij ook. En dat is oké, laat het dan een aanjager voor je zijn.

Verlangen

En als we dan kijken naar bijvoorbeeld verlangen dat je je verlangt naar veel fijne klanten. En dus dat die zichtbaarheid je vele fijne klanten kan brengen. Daar kan ik natuurlijk ook een verhaal over vertellen. Over hoe dat is, hoe dat voelt en hoe dat werkt.

En omzet natuurlijk, want dat hoort natuurlijk ook bij het jkrijgen van die fijne klanten. 

En het met vertrouwen gaan posten. Dus vol vertrouwen je zichtbaarheid pakken. Dat is ook iets waar heel veel ondernemers naar verlangen. En daar komt bij kijken dat je vertrouwt in jezelf als ondernemer.

Dat je gelooft in je aanbod.

Dat je ook durft te inspireren en lef toont en in actie komt

Uitdagingen


En dan de uitdagingen waar we tegen aanlopen... Daar is perfectionisme natuurlijk één van. Het moet wel briljant, anders ga je af. En dat is natuurlijk niet zo.

De perfectionisme ladder mag naar beneden. Het hoeft niet allemaal nobelprijs waardig te zijn en weet ook dat je al doende leert. Dat je nu nog niet weet wat je straks weet. Dat je straks voortschrijdend inzicht krijgt en dat je altijd altijd je weggever, webinar, online training, blogberichten what ever kan aanpassen. 

En een werkende strategie is iets wat een uitdaging is. Ook logisch, omdat je je weet wat werkt als je het eerst leert. En implementeert, niet alleen maar consumeert. En dan vervolgens evalueert en dat geeft weer vertrouwen.

Helpt dit? Ga eens na wat de thema's zijn van jouw  ideale klant.



Er zijn er vast minstens 5 te bedenken. Laat je horen of je hier wat aan hebt gehad? Ik ben reuze benieuwd.

contentinspiratie voor sociale media of nieuwsbrief

contentinspiratie voor sociale media of nieuwsbrief

De fuik aka de klantenreis

De klantenreis begint

Esther gierde het uit toen ik begon over de klantenreis in mijn webinar.
“Wat een bizarre naam voor een fuik!” typte ze

Ze had geen idee dat wat zij daar schreef, precies was waarom haar business niet stroomt.


In dat ene woord spatte haar overtuiging op marketing & sales er vanaf:

Ik moet 'ze' lokken....

Sales is verkoperig.

Sales is vies.

En dat hele marketing stuk voorafgaand is fake.

Ik denk niet dat het wat wordt met mij en Esther.
Totdat ze besluit er anders naar te kijken of er meer over ontdekt. Hoe het ook kan.
Helemaal uniek en authentiek én werkend als een trein.

Ga je mee op reis?

Een salesfunnel is een selectieproces waarin je ook uitsluit wie geschikt is om met jou te gaan werken.

En gelúkkig vallen er in dat eerste stuk al mensen af.
Want niet iedereen is jouw ideale klant. Je kunt niet een hele bevolkingsgroep in je eentje aantrekken en bedienen.

Ik noem een salesfunnel ook wel de klantenreis omdat we samen op avontuur gaan. En de reis begint met …. Dat gratis digitale cadeautje. De freeby, het e-book, de checklist of iets anders in ruil voor een e-mailadres.

Als die klopt…. Dan zijn we namelijk ready voor de ‘take off”. Het instappen in het vliegtuig ofwel het versturen van de mailtjes die uitsluiten of juist verbinden.
Het vluchtplan is helder, alles werkt even automatisch als op cruise control. Totdat we op de bestemming aankomen.  

Er zijn wat mensen uitgestapt en dat is geen enkel probleem.
Hoort allemaal bij het selectieproces.  
En die bestemming dat is de samenwerking met jou.

En het moet allemaal kloppen anders zitten de reizigers die naar Rusland wilden ineens bij jou daar op het tropische Bonaire.

En het startpunt begint nog eerder dan die weggever.  
Het begint ook voor dat je je aanbod magnetisch aantrekkelijk heb gedefinieerd.
Want juist die weggever is de brug.
Het grotere plaatje, alle juiste vliegwiel onderdelen komen samen tijdens de mini training Creëer jouw weergaloze weggever die ik op 21-25 juni organiseer.


Ook die woest aantrekkelijke titel waardoor jouw weggever 50 % meer wordt aangevraagd en door de juiste mensen!

Ga je mee op reis?

Neem jezelf mee en eventueel een business buddy!


Hoe krijg ik zoveel mogelijk deelnemers in mijn webinar

Hoe krijg ik zoveel mogelijk deelnemers in mijn webinar

Hoe krijg jij je (online) programma’s volgeboekt?

Geef je wel eens webinars? Mogelijk loop jij dan ook rond met deze vragen:

"Hoe krijg je nu zoveel mogelijk deelnemers in je webinar?"

"En… hoe verkoop ik goed tijdens mijn webinar?"


Als je er naar googelt dan zijn er legio online marketing coaches die je dit willen leren. En soms hebben ze de klok horen luiden, maar waar toch echt die klepel hangt….

Vraagje: als je naar de kapper gaat ga je ook niet je laten knippen door de stagiaire toch?

Doe het in één keer goed en leer van degene die al 8 x in een paar weken 100.000 euro omzette met webinars.

Want juist nu is het zo belangrijk dat je deze vaardigheid goed in de vingers krijgt, deelnemers krijgt, maar ook hoe je zoveel mogelijk LIVE deelnemers in je webinar krijgt.

Want dat is ook een kunst!

En niet te vergeten hoe je je aanbod doet waar deelnemers alleen maar JA tegen kunnen zeggen zodat je piekomzetten draait — zelfs in deze tijd!

En zelfs hoe je je presentatie opbouwt, want veel te vaak wordt het een saaie lezing.

En dan is het logisch dat je dan niet verkoopt. En het kan echt anders.

Vorige maand kreeg M. 33 klanten uit haar webinars. En mijn andere klant M. kreeg er ook 26 bij.

Wat zou dit betekenen voor jouw business als jij dit ook ECHT goed kon, dat geven van webinars?

Na mijn eerste webinar in 2011 dat verre van een succes was heb ik me er jarenlang in geschoold om van webinars de belangrijkste marketing tool in mijn bedrijf te maken en zet ik daar op jaarbasis minstens 3 ton mee om.

Ik heb er echt mijn eigen succesformule van gemaakt en dat wil ik jou ook leren.

Ik ga je stap voor stap ga uitleggen hoe jij jouw programma’s volgeboekt krijgt.

Het gaat je leven veranderen als je webinars kunt geven met mijn methode en geeft je een continue stroom aan klanten voor je programma’s.

Wil jij ook jouw programma’s volgeboekt krijgen? Begin dan met het downloaden van deze checklist. Ik geef je een handig schema met alle momenten waarop je je volgende actie inplant.

Vul je gegevens in om direct te ontvangen

Webinars geven?
Met deze checklist weet je precies welke actie je op

 welk moment moet doen zodat je webinar goed gevuld krijgt.

Download hier de checklist:
mis geen enkele promotie mogelijkheid meer en verhoog je aantal deelnemers aanzienlijk!

Dit zit er in:

  • vier weken planning van aanmaken van registratie pagina tot je laatste technische check
  • 35 tips om je webinar vol te krijgen op een organische manier
  • afvinklijstjes zodat je geen enkele actie vergeet en top voorbereid bent

Lessen in het next level ondernemen

Vorige week was ik voor de vierde keer bij Business Mastery van Tony Robbins. Aan de ene kant heel tof om internationaal ondernemers te helpen met hun doorbraak. Aan de andere kant krijg je zoveel nieuwe inzichten en lessen in het next level ondernemen, dat ik je daar graag in mee wil nemen. 

Tony heeft het vaak over “State Story Strategy”. Als dit allemáál optimaal aanstaat ben je klaar voor een doorbraak.

Als je namelijk in een ‘lousy state’ bent zoals gefrustreerd, geërgerd, sacherijnig, bitter, angstig beïnvloedt het enorm hoe je je uit.

Hoe je je story vertelt.

Wat je zegt, schrijft en hoe je zichtbaar bent op de dag.
Wat er gaat gebeuren op die dag, trek je dan aan als een magneet.

Klinkt heel logisch. Maar wist jij dat dat stuk State en Story voor 80 % uitmaakt wat de uitkomst wordt van je geplande uit te voeren strategie?

Dat betekent dat eerst je state en story mogen kloppen voordat je een strategie kunt doorgronden en toepassen.

Een cursist vroeg mij van de week: “Wat doe jij als je eens een mindere dag hebt? Je bent toch niet altijd een zonnetje in huis?”

En een andere cursist zei mij ook: “Ja maar Irene jij bent altíjd positief, je doet even Tony Robbins Yes en je staat aan. Bij mij werkt dat niet zo.”

Ik sta ook niet altijd juichend op. De laatste week wel meer omdat ik een 8 weken oude Labradoodle pup heb. Voor wie ik met veel plezier om 6:45 opsta omdat ze mijn staat-van-zijn enorm positief beïnvloedt.

Maar wat ik zelf actief in de ochtend doe is een ‘Priming’ excercise. Ik focus me op waar ik dankbaar voor ben. Bijvoorbeeld die blik in de ogen bij mijn zoon als onze pup bij hem op schoot kruipt. De lol die ik had met mijn zusje in tuincentrum Groenrijk. En het goede gesprek met mijn man. Daarna doe ik een healing oefening en afsluitend visualiseer ik wat ik graag wil bereiken en aantrekken die dag.

De oefening duurt maar een paar minuten, maar mijn staat-van-zijn is voor die dag dan optimaal.

Wat ik daarna zeg, schrijf en hoe ik zichtbaar ben komt makkelijk en goed op gang en vervolgens richt ik mij op strategie.

Lessen in het next level ondernemen

En over strategie gesproken:

Ondernemers vragen mij vaak, wat is nu jouw nummer 1 strategie om klanten te krijgen en omzet te draaien?

Dat is bij uitstek door het geven van webinars. Sinds 2011 geef ik ze met veel plezier en 85 % van mijn omzet komt binnen via en dankzij webinars.

Mijn cursisten uit Online Doorbreken verdubbelden afgelopen maanden keer op keer hun maandomzet en sommigen draaide 85 % meer omzet dan ooit.

Toch wordt er vaak te makkelijk gedacht over het geven van webinars. Of te licht. Laat mij je uitleggen dat een goed verkopend webinar uit 3000 puzzelstukjes bestaat.

Wanneer je een paar stukjes mist dan wordt er niets verkocht⁠. Ik de onderstaande checklist leg ik je uit waar je aan moet denken bij het organiseren van je webinar. Het is een vier weken planning om je webianr goedgevuld te krijgen. Download hieronder direct. 

Webinars geven?
Met deze checklist weet je precies welke actie je op

 welk moment moet doen zodat je webinar bommetje vol zit.

Download hier de checklist:
mis geen enkele promotie mogelijkheid meer en verhoog je aantal deelnemers aanzienlijk!



Dit ENE ding maakt het verschil

Doodmoe was ik tijdens één van de events waar ik 16 uur achtereen aan het co-coachen was. Niet zo heel verwonderlijk aangezien het ook nog eens in de Amerikaanse tijdzone was.

Ik hopte van scherm naar scherm en ik kon soms mijn ogen amper open houden.

Wilskracht was niet meer genoeg. Ik had ook tig handleidingen tot mijn beschikking en ja, ik wilde het natuurlijk GOED doen.

Maar wat was eigenlijk GOED? De twijfel sloeg enorm toe.

Toen had ik een gesprek met mijn Tony Robbins trainer en hij ging hierop in. Als je goed bent voorbereid is het heus voldoende om ‘on the fly’ te werken zei hij.

Dat voelt minder zwaar en je wéét het allemaal. Je doet het goed en als je vragen hebt, ik zit 1 berichtje van je verwijderd.

Het gaf mij vertrouwen.

Dus huppekée. Het was een stuk minder zwaar om inderdaad te vertrouwen op mijn eigen wijsheid. En inderdaad binnen een paar tellen had ik antwoord op een vraag die ik even wilde doorspreken.

Hoe zou het voor jou zijn als je mij een week onder de knop zou hebben om je te laten groeien met je online bedrijf?

Want misschien herken je zo'n situatie wel in je bedrijf

Je overdenkt.

Je loopt rondjes achter je eigen staart en doet alles maar in je uppie in de HOOP dat het goed uitpakt.

Je weet alleen ook niet niet heel goed waar je het aan moet refereren.

Want wat is nu eigenlijk een ‘goed’ aantal likes of reacties op je berichten op Social Media.

Aan wie vraag je dat nu?

En hoe kom je nu aan content. Maar wel dan content waardoor je klanten krijgt want nou ja, dat netwerken doen we ook alleen maar online momenteel.

Je mag ook nog wel eens extra opvallen want de concurrentie online wordt ook alleen maar groter.

Dus hoe wat zet je nu in je salesfunnel waardoor jouw ideale klant denkt:  ‘hé bij háár moet ik zijn?‘ 

Het ENE ding wat is dat dat, zul je je afvragen.

Lieve lezer: dat ENE ding is dat je het niet alleen hoeft te doen.

Want in je eentje ga je piekeren en in je eentje kom je niet tot het optimale resultaat. Je hebt mogelijk geen idee wat goed is en wat werkt.

Een grote geruststelling is dan ook: dit is te leren!

In je uppie kun je compleet de verkeerde kant op hollen als we het hebben over het bouwen van een online business.

En....dat hebben van een online business is een blijvertje! Zonder online business geen online klanten.

Hier zijn enkele van de manieren waarop je dat ENE ding kunt masteren

● Zoek gelijkgestemde ondernemers en nog beter een rolmodel. Iemand die al heeft bereikt wat jij wilt bereiken. Volg deze persoon op de voet.

● Vertrouw op je innerlijke wijsheid maar pas na een gedegen studie van content die je brengt waar je naartoe wilt. Je kunt je niet een weg mediteren in een salesfunnel. (niet lullig bedoeld en misschien helpt het er een beetje bij ter optimalisatie)

●Potentie: you lose what you don’t use: dus ga kom handen uit de mouwen en samen wordt je groter dan jezelf.


Je kunt niet managen wat je niet meet

Voor de vijfde keer was ik bij Tony’s Unleash the Power Within Event, tussendoor schreef ik toch weer 49 pagina’s met aantekeningen...

En aangezien Tony Robbins de King Of Helpend Quotes is en je daar zoveel fantastische lessen uit kunt halen heb ik daar een aantal voor je verzameld:

You can‘t manage what YOU do not measure vertelde Tony.
Met andere woorden je kunt niet managen wat je niet meet.
En inderdaad go with the flow ondernemen leidt maar tot een ´vaag‘  resultaat.
Net zoals in de reclame van Royal club  “doe maar een autootje” je ineens in een stupide bolide rijdt.

Plannen belangrijk, meten van je resultaten enorm belangrijk.
Want dan kun je bijsturen

Kijk welke acties je in kan zetten om je resultaten te behalen: een webinar organiseren of zelfs twee of zes. Een challenge organiseren of een live online workshop. daar je één op één gesprekken uit halen of direct een aanbod doen en goed verkopen.



Online Marketing Plan 2021 Maken


Life Is the dance between what you desire and fear the most

Het leven is een dans tussen wat je het liefste wilt bereiken en het spannendste vindt.
Hiervan is het doel niet je angst te overwinnen maar om er mee te dansen. En raad eens... Ik ben gek op dansen. Maar in deze tijd zie ik veel ondernemers verstijven in angst. En daar wil ik je bij helpen.

Want het is logisch maar zo niet helpend. Kijk naar waar je wel de regie over kan pakken. Praktisch alles kan online: dat bleek ook maar weer bij UPW. Want zelfs plankje breken kan met 12.000 man online. En de persoonlijk doorbraken werden groots gevierd.

Succesvolle ondernemers hebben allemaal een coach, een mentor of trainer die ze uitdaagt acties te ondernemen die buiten je comfortzone zijn.

The ennemy of execution IS complexity
Was ook zo’n mooie ware uitspraak; want hoe ingewikkelder je je plan maakt, des te minder je in actie zal komen of in actie blijft.




1 2 3 8
>