Category Archives for "Internet Marketing Tips"

Wie was er eerder?

​ `Uw vlucht is vertraagd` ​kl​inkt de blikkerige luide stem in het Spaans door de terminal

​Had jij dit ook deze zomer? Dat je uren en uren op de luchthaven wachtte ​om te boarden? Met een graadje of 40?
De beste methode is overgave in dit geval: je kunt er toch weinig aan veranderen.

Dus ik vertraag ook weer​ en spot hier en daar een winkeltje en koop nog een souvenirtje voor mijn man.

En dan ​ineens klinkt er luidt: : `All passengers for Amsterdam, last call.`

​De  vlucht blijkt toch ineens op tijd te vertrekken…

En ik hol, nee, ren full speed met mijn rode lederen rugzak naar de gate.

`Last call!` Word er nogmaals streng omgeroepen… en ik zet nog een tandje bij….

Als laatste hijs ik mij het vliegtuig in en plof op mijn stoel. Het klamme zweet gutst over mijn rug, maar wie kan me wat, ik heb het gehaald!

Ik trek mijn laptop uit mijn tas en schrijf je dit bericht….

Di leek me wel een toepasselijke intro, van dat vertragen en leven in Slow Motion = naar ​de vaart er weer in.

Actie in de taxi!

Want ik sta echt te trappelen van ongeduld om je verder te helpen.

Want hoe ben jij de zomer doorgekomen?

Ben je lekker helemaal tot jezelf gekomen, en ​ben jij ook weer klaar voor de start?

Ik ben dus net een weekje naar Tenerive geweest naar Life Mastery van Tony Robbins. (Mijn laatste ​seminar van de 3-jarige opleiding!)  Dus je kunt me nu ook alles vragen over hoe je een superfitte ondernemer wordt zodat je het laatste half jaar kan vlammen. Ik verloor 2,5 kilo tijdens het detoxen met supersapjes. En Loren Lahav, (wat een powervrouw!) friste mijn kennis van het geweldig plannen met de RPM methode van ieder project weer op.

Hierin hou je het resultaat helder voor ogen, nog belangrijker, je motivatie je brandende verlangen waarom je iets graag wilt bereiken. Daarna kijken we pas naar het hoe.  Als laatste ga je dan eens kijken wié het voor je kan uitvoeren, want alles zelf uitvoeren… is eigenlijk zonde van je kostbare tijd. Want je hoeft heus niet alles zelf te doen. Tijdens mijn event ga ik hier ook dieper op in. We zijn namelijk een echte online marketing kalender aan het maken, die je op het event gaat invullen en waarmee jij je plannen voor 2020 kunt gaan realiseren. En deze methode, helpt hier fantastisch bij.

Nu stond mijn plan voor het komende half jaar al in de steigers… maar ik ga het zeker nog wat tweaken met de nieuwste inzichten. Zodat ik naar mijn doel blijf gaan zonder keihard te werken.

​Hoe sta jij er nu voor?

Zie je er tegenop weer te beginnen?

Ben je al begonnen?

Of liep het gewoon lekker door?

Ik was bij elkaar bijna 4 weken weg en toch heb ik​ 168 verkopen gedaan. Kleine en grote. Dankzij mijn e-mailmarketing systeem.

Zoveel ondernemers die ik spreek hebben nog geen lijst want ze hebben nog geen online aanbod. En dat verbaast mij. Waar wacht je nog op? De wereld wacht op je.


​Want eigenlijk is het de kip of het ei 

Heb je geen e-mail lijst…. Dan is het best lastig om op de automatische piloot te verkopen.

Heb je geen online aanbod… en wel een e-maillijst ​en je doet je aanbod dan heb je zo gevangenschap opgelopen in vorm van het uurtje-factuurtje keurslijf.

(Daarmee bedoel ik dat je van 9-5 vol zit met afspraken en amper tijd overhoudt om aan je bedrijf te werken of nog beter, klanten te helpen zonder dat jij daar fysieke inspanningen voor hoeft te doen.)


Over Online Trainingen gesproken

Trouwens, ik had het net over online trainingen, wil jij een vliegende start met je online training maken?

​Als je echt aan de slag willen met je online training, echt e-learning maken, of blended learning (een stuk online en een stuk live)  doe dan ​mee met de live online workshop op 11 september.

We gaan dan aan de slag met het Online Training Creatie plan.

PS: hou je e-mail in de gaten voor het ​jaarlijkse event ​op 29 november voor het creëren van een thriving online business. Ik ga je er alles leren wat je moet weten om je bedrijf voor jou te laten werken in plaats van dat jij al die uren zit te worstelen. 

Inhoud voor je online training bepalen

inhoud van je online training bepalen

Heb je plannen om een online training te maken?

E-learning toevoegen aan je business model.
Het klinkt voor veel ondernemers als een grote volgende stap én het kan nogal overweldigend zijn.

Daarom wil ik je in dit bericht wat ideeën geven waar je rekening mee kunt houden als je de inhoud van je programma uitdenkt.

Begin in elk geval met het uitdenken van het resultaat

Wat is het resultaat voor je cursisten?

Wat voor vaardigheden hebben ze opgedaan? Wat kunnen ze bijvoorbeeld daadwerkelijk aan het einde?

Voorbeeld voor het uitdenken van de content

In mijn training de Online Succes Academie wilde ik bijvoorbeeld  aan mijn cursisten leren:

Hoe ze hun kennis konden vertalen in een online training.

En ik bedacht toen wat mijn cursisten allemaal zouden moeten kunnen en kennen aan het einde van de training:

  • een blauwdruk maken van de training, dus de onderwerpen uitdenken
  • video’s maken met mobiele telefoon en beeldscherm.
  • werkboeken maken
  • powerpoint’s maken
  • geluidsbestanden maken
  • de planning van je lancering
  • (...) en nog veel meer

Op basis daarvan bedacht ik de modules die mijn training zou hebben.

Zo ging ik ook denken aan de problemen waar ze tegenaan zouden lopen en hoe ik die kon gaan tackelen.

Want zo’n leeromgeving maken, uitzoeken welke leeromgeving het beste werkt, erger nog zelf alles gaan installeren op een domein. Dat zou voor een groot obstakel zorgen. Wat als ík dat al voor iedereen zou regelen……?

Zo werkt dat ook straks voor jouw online training. Als je een onderscheidend wilt zijn in je aanbod is het goed daar nu alvast over na te denken.

Bedenk alvast wat voor problemen er eventueel zouden kunnen ontstaan en hoe jij deze kunt oplossen voor je klant. Enneh... zie je het nog niet, laat het dan open, je komt hier gaandeweg vast op.

Al brainstormend kwam ik op deze manier bij een flink aantal onderwerpen.

Toen besloot ik aan de slag te gaan met de geeltjesmethodiek.

Inhoud voor je online training bepalen met de geeltjes methodiek

De geeltjes methodiek 

Deze onderwerpen schrijf je op gele memoblaadjes en je gaat later pas de logische volgorde vaststellen.

Wat ga je in de modules doen?

Moet ik alles in video opnemen of is tekst en audio soms ook goed?

Ik denk dat de waarde van video’s groter kan zijn voor mensen die heel visueel zijn ingesteld, maar er zijn ook mensen die meer op het gehoor leren. Dus tekst en audio is soms ook goed. Het ligt er heel erg aan wat je wil dan mensen gaat leren.

Heb ik werkbladen nodig?

Je kunt oefeningen geven aan het einde van een les, zodat mensen het geleerde echt kunnen gaan toepassen. Het is dus een goed idee om werkbladen of werkboeken te maken en daarin opdrachten mee te geven over toepassing op het geleerde.

Dus even samenvattend dit is jouw stappenplan:

  • Denk het resultaat uit
  • Schrijf de onderdelen die erbij helpen bij het resultaat te komen op op memoblaadjes
  • Denk na over mogelijke obstakels / problemen en hoe je die kunt tackelen en staar je er nu nog niet blind op....
  • Bepaal wat video wordt, wat tekst of audio. Er mag diversiteit inzitten!
  • Bepaal waar je werkbladen nodig hebt

Ben je er aan toe aan jouw online training nu eindelijk eens echt in de steigers te zetten?

En dan in één keer goed?

6 september geef ik de unieke live workshop Quickstart voor je online training in het centrum van het historische stadje Delft.

Dit is wat we op die middag gaan uitwerken. En natuurlijk kun je mij alles vragen tijdens deze middag!

1.

Je ideale klant voor je online training uitwerken

2.

De opbouw van je programma inclusief mijn feedback

3.

Hoe je je e-maillijst snel kan opbouwen, ook als je nu nog geen lijst hebt

4.

Het aanbod schaalbaar maken

5.

de planning van je lancering

En waarom zou je het niet mogen missen?


  • Wanneer je precies wilt weten  waar je mee start om je online training  en echt geld te kunnen gaan verdienen met je talenten.
  • Als je toe bent aan heldere stappen en niet weer halverwege de handdoek in de ring wil gooien in plaats van goed geld verdienen met je kennis.
  • Als je bereid bent in je zelf te investeren en in je bedrijf. Of je dat nu doet met geld of met tijd of een combinatie hiervan. Succes komt je niet aanwaaien.
  • Je voelt dat je er klaar voor bent! Je kunt nog wel 60 webinars volgen van ‘goeroe’s  en ontdekken dat je de juiste kennis nog niet hebt om echt grote stappen te zetten, talloze You Tube video’s bekijken en er achter komen dat het allemaal zo niet (meer) werkt. Je bent klaar voor het echte werk. Dus die middag praktisch aan de slag met mijn kennis, daar ben je klaar voor.  Kom maar op Irene!

Ben je klaar voor focus, actie, kennis, inspiratie, een goed inkomen te verdienen met jouw kennis?

Meld je dan direct aan. De investering is slechts 35 euro ex btw.


Er is slechts een beperkt aantal plaatsen: nu nog  maar 9  beschikbaar.

Reserveer vandaag nog je stoel, de vorige keren was de workshop zo uitverkocht!

Inhoud voor je online training bepalen

Zakelijke berichten op social media: wat werkt en wat niet?

zakelijke berichten op Social Media

Vind jij het net als zoveel andere ondernemers vind je het vast lastig om te bepalen wat je daar nu op moet plaatsen.

Telkens weer. Want één keer in de week iets plaatsen, dat zet geen zoden aan de dijk. Daar word je niet zakelijk zichtbaar mee en dat leidt dus ook niet tot het krijgen van nieuwe klanten.

​In dit bericht wil ik het met je hebben over wat je voor content kunt posten zodat je je doelen bereikt. Want heb je daar al eens over na gedacht? Wat is eigenlijk het doel ​van Social Media?
Dit is met name het leren kennen van elkaar en een band op bouwen​.

​Wat voor zakelijke berichten kun je nu plaatsen op Social Media?

De beste manier is Social Media in te zetten als een story-telling platform.

​Want alleen maar content plaatsen om je workshops vol te krijgen of je webinars of trainingen is bloody boring​, voor jezelf maar zeker voor je volgers.

Die krijgen dan zelfs een blinde vlek voor je ​berichten.


​Echte mensen met echte verhalen


​Wat gewone mensen doen is hun hele leven op Facebook en Instagram te documenteren en etaleren. Foto’s van hun familie, plaatsen ze en van hun kinderen, het heerlijke dinertje aan zee, de ochtend smoothie, hun zonnige of druiligere vakantiedag, en foto’s van de meest aandoenlijke of foeilelijke huisdieren.

Waar ze het dan ook over hebben, het zijn verhalen die ze delen over hun leven.

Werkt dat? JA! Daar komen reacties op en daar krijg je engagement, interactie mee.

En dat is wat jij als ​ondernemer precies ook zo moet doen

Door verhalen te vertellen over je bedrijf: vertel je volgers wat je doet en waarom je het doet. Want op de Socials zoeken mensen verbinding met echte mensen. Ze willen geen zaken doen met bedrijven, ze willen niet continu verkocht worden, ze willen je eerst leren kennen, en dat is precies wat je wilt bereiken met Social Media. Het staat als eerste stukje van de funnel: het leren kennen.

​Maak een story van je werkdag

Vertel bijvoorbeeld eens hoe je dag eruit ziet, als je een training geeft. Op Instagram kun je stories maken van het tochtje op de fiets naar kantoor waarin je een tip deelt, tot het zetten van de koffie, het neerleggen van de werkboeken, de verwelkoming van je cursisten, een peak behind the curtains van een stukje content tot je deelt met de cursisten tot de afsluitende dinertje. 

​Stel confronterende vragen

Leer je doelgroep echt kennen via Social Media, stel eens wat confronterende vragen. Ik vroeg laatst of je als ondernemer ook in de vakantie je e-mail checkt, of dat je dat echt moeilijk vindt om uit te besteden. En op die privé antwoorden daar kun je natuurlijk wat mee! Verwijs deze mensen naar een blog op je website of nodig ze uit voor een gesprek.

Instagram én Facebook: story-sharing platform ​

En die foto’s die je erbij gebruikt zijn het haakje, dat je verbindt aan het verhaal wat je deelt. Voordat je je verhaal schrijft denk je goed na over wat je wilt dat de lezer weet en wat zij doet na het lezen van je bericht. 

Geef je lezer dus ook een opdracht

Wil je dat ze een like geven? Vraag er dan om. Wil je een reactie onder de post? Stel die vraag dan ook!

Wil je dat ze een video bekijken, vertel dat ze even op de play klop klikken. Het klinkt te simpel voor woorden maar zonder te vragen om een reactie komt – ie dus ook niet.

dus even samengevat:

1

​Vertel verhalen/ stories.

​Door verhalen te vertellen over je bedrijf: vertel je volgers wat je doet en waarom je het doet. Wat is bijvoorbeeld het moment dat je besloot voor jezelf te beginnen? ​Laat je volger eens een dagje met je meelopen, digitaal dan via het plaatsen van een story op Instagram of Facebook. Of stel eens confronterende vragen en neem actie op de antwoorden.

2

​De foto is het haakje

​Maak gebruik van opvallende foto's, dus telkens een andere setting of inval werken goed. Gebruik geregeld foto's van jezelf, op zijn minst 1 op de 9 foto's mag van jezelf zijn. (Op naar de fotograaf dus 🙂 )

3

​Vergeet de Call to Action niet

Wil je dat ze een like geven? Vraag er dan om. Wil je een reactie onder de post? Stel die vraag dan ook!

Wil je dat ze een video bekijken, vertel dat ze even op de play klop klikken. Het klinkt te simpel voor woorden maar zonder te vragen om een reactie komt – ie dus ook niet.


​Interessant?  

Doe dan mee met  Gratis Online Marketing Strategie Workshop: ​Leer van mijn best practices


Leer de 5 online marketing stappen waarmee je heel eenvoudig je omzet verdubbelt.

​Presentatie


​Dit ontdek je

  • 1
    Hoe je makkelijk en continu je expertstatus claimt met inzet van Social Media
  • 2
    Hoe je goed kunt verkopen uit je nieuwsbrief en voorkomt dat je e-book / weggever ongezien in de inbox verdwijnt en je direct weer uit de picture bent
  • 3
    Ik vertel je het geheim waarmee je in één klap van je angst/reserves voor het geven van webinars af bent en vandaag nog wil beginnen
  • 4
    Leer 3 magische bewezen succestitels voor je webinar waardoor je veel meer deelnemers krijgt en klanten maakt in je webinar
  • 5
    Ontdek hoe ik met € 1220 euro in 6 weken 100.000 omzette en hoe jij dat ook kan zelfs als je  geen e-maillijst hebt.

Gratis online Workshop ​Datum

​16 oktober 

Woensdag

10: 00 AM 

4:00 PM 


Marketing funnel: belangrijk voor continue groei van je bedrijf

marketing funnel: belangrijk voor continue groei van je bedrijf

Stop toch met dweilen met de kraan open...

Hoeveel mensen melden zich gemiddeld bij je workshops aan Irene?” vroeg mijn coach mij een tijd terug een ietwat streng.

Ze wist natuurlijk ook wel hoe het er aan toe was gegaan: twee keer verkocht ik ze makkelijk uit en daarna moest ik bijna leuren met de kwalitatief geweldige workshops waarna iedereen jubelend de deur uit ging.

Zo ging het vroeger bij mij om nieuwe mensen voor mijn diensten te interesseren en waarschijnlijk is het bij jou niet veel anders.

Klopt dat?

Je kunt niet eeuwig in dezelfde vijver vissen

Wanneer je voor het eerst of tweede keer je aanbod doet aan je e-mailijst dan krijg je ze wel vol maar het is bijna een wetmatigheid…. je kunt niet eeuwig in dezelfde vijver vissen ofwel verwacht niet dat je je trajecten vol blijft krijgen met dezelfde grootte van je e-maillijst.

Dus die lijst moet constant groeien.

Dat kan gedeeltelijk organisch waneer er voldoende bezoekers naar je website gaan. SEO! Denk je nu vast maar hóóó wacht even..voordat je je daarin verdiept, verzuipt of verdwaalt.

SEO ofwel je website zoekmachine vriendelijk maken is een eindeloos lange weg. Hier krijg je niet acuut veel meer mensen mee op je website. Dat is een traject van jaren!

En zo zijn er mee manieren om die bezoeker naar je website te krijgen. Gratis, door af en toe een Social Media bericht te posten met een Call to action / oproep tot actie naar je website. Maar toch... dit zijn druppels op de gloeiende plaat en leiden niet naar een flink grotere e-maillijst.

Want dit werkt het allerbeste: te betalen voor het plaatsen van advertenties. Op Facebook en instagram voor je weggever.

En ja, tegen dat betalen hik je natuurlijk aan. Dat snap ik ook, dat moet natuurlijk geen dweilen zijn met de kraan open!

Want hoe verdien je dat nu terug en het liefst op korte termijn?

Ik heb daar wat op gevonden - dit leerde ik van de gladde internetjongens en heb ik vertaald naar een nuchtere Hollandse aanpak -: door direct een klein aanbod in je marketing funnel te verwerken.


Klinkt dat goed?

Nou dát wil ik jou graag leren mijn online workshop de 5 onmisbare online marketingstappen

Bouw AAN je bedrijf deze zomer

Hoe kom jij de zomer door?

Ga je met een gerust hart op vakantie​ en heb je tijd gepland om lekker aan je bedrijf te werken of voel je je onzeker​: hoe ga je die eindeloze*%#@  zomer overbruggen?

Je kinderen, als je die hebt, zijn mogelijk 6 weken thuis, voel je je ook verplicht ze 6 weken te entertainen?

Dat heb ik namelijk nooit gedaan.

We gingen wel een paar weken op vakantie maar die andere weken waren we gewoon thuis.

Dan vermaakten ze zich met wat buitenspelen of gamen.

Vooral het laatste, ik ben gewoon  niet iemand om ​lang mee te monopolyen of ganzenborden. Dat gamen schijnt ook goed te zijn voor het ruimtelijk inzicht en creativiteit en doorzettingsvermogen. Dat zeg ik in elk geval tegen mezelf…..En af en toe gaan we naar het trampoline park en dan kan ik ook nog wat doen als ik uitgesprongen ben. 

Af en toe komt er wel geklaag van “MAM, ik vervéél me.“

Waarop ik dan antwoordde: Eindelijk! Nu kan je echt genieten van je vakantie.

Als je je verveelt duurt alles lekker lang Maar zonder dollen.

Mogelijk ben je naast ondernemer ook ouder en maak je je nu al druk over wat je allemaal moet doen thuis en wat je allemaal kunt doen aan je bedrijf zodat je toch omzet draait in de vakantie.

De beste ideeën komen in de vakantie als je volledig uitgerust bent…. Zo dacht ik op vakantie in de Elzas de Online Succes Academie uit. Ik was het wijnwandelen zat en de tartes flambées beu.  ‘Gaan jullie maar lekker takken slijpen met jullie opinelletjes jongens, ik ga eventjes…. IETS doen waar ik zin in heb”.

En op de IPAd schetste ik de contouren van mijn grootste succes tot nu toe. De Online Succes Academie. Ik bedacht de modules en de lessen in hoe ik online ondernemers op afstand hun online trainingen kon laten maken. Inmiddels draait ie 5 jaar en zijn er bijna 600 ondernemers opgeleid. Zo cool!

Alvast wat tips om jou de zomer door te komen:

-Geniet volop van de tijd waarin je echt lekker weg bent, en voel je inspiratie? Hou je vooral niet in de meest geweldige dingen kunnen zomaar ontstaan. Teken het uit op een groot vel papier.

-Het is niet bewezen dat zomermaanden slechte omzet maanden zijn…. Meestal draai ik mijn hoogste omzetten in die periode, juist omdat mensen nu de tijd hebben om echt lekker aan de slag te gaan juist omdat er weinig klanten zijn. Klinkt een beetje paradoxaal, vind je niet? Ik organiseer wel webinars en workshops en geef live trainingen. Niet heel (ondernemend) Nederland is tenslotte 6 weken tegelijk weg. Dus plan gewoon je webinars of workshops. Ook uit 7 deelnemers kun je klanten maken.

-Schrijf alvast content voor de zomermaanden. Herhaal een keertje een blog en fluf hem op, plan het in met je nieuwsbrief systeem. Ook in de zomermaanden mag je zichtbaar blijven, anders is iedereen je straks vergeten als je weer met je bruinverbrande toet opduikt in de mailbox, mogelijk word je dan zelfs als spam gemarkeerd en dat willen we natuurlijk helemáál niet!

-Bedenk alvast een aantal Social Media berichten en plan ze in, doe dat wel strategisch. Geen zinloze quotes en vage linkjes naar sites zonder je persoonlijke visie erbij….

Zo ik hoop je zo weer geïnspireerd te hebben, ook jouw zomer kan een moment worden waarin je lekker aan je bedrijf kan werken als je weer uitgerust bent. ​

Gaan we je Online Marketing onder de loep nemen zodat je je ideale klant naar je toe laat komen en het liefst automatisch?
Meld je dan aan voor het Break-even funnel 
webinar

Break-even funnel direct omzet en warme klanten uit je advertenties

Het komt niet vanzelf goed met het vinden van nieuwe klanten

Maar als je dit doet: speel je sowieso break-even met het vergroten van je e-maillijst met potentiële klanten en kun je hier makkelijk nieuwe goed betalende klanten uit halen.Direct omzet en warme klanten uit je advertenties dus….

Wat je namelijk kunt doen is het volgende:

Nadat iemand zich heeft ingeschreven op je nieuwsbrief  of je weggever heeft aangevraagd bied je een klein product aan op de bedank pagina. 5 % gaat hiervan ongeveer mee aan de slag, en dit zijn nu ook nog warmere klanten geworden omdat ze al een keer ‘ja’ hebben gezegd en van je diensten gebruik hebben gemaakt.

Het bedrag wat je hiermee omzet steek je direct terug in advertenties voor je weggever op Facebook.

Mijn voorbeeld

Ik verkocht bijvoorbeeld mijn betaalde e-book De Klantmagneet voor 9,99 ex btw ipv 15,99 na inschrijving op mijn weggever.

Tijdens een periode adverteerde ik tijdens mijn lancering voor 2500 euro aan Facebook advertenties verkocht ik mijn 128 keer mijn e-book en verdiende zo 1280 euro terug.

Zo investeerde ik uiteindelijk ipv 2500 euro 1220 euro (want die 1280 had ik al terugverdiend)  in Facebook investeerde en dit leverden 47 nieuwe cursisten op en wel 119.000 euro omzet. (Te gek hé!!!) Je leest altijd van die berichten van die gladde internetmannen dat dit werkt…. Nou hier ook mijn bewijs… Zo’n break-even funnel werkt!

 

Wil je ook leren hoe je dit inricht?
Ontdek de kracht van een klein aanbod na aanmelding op je e-mail lijst…. ofwel de break-even funnel

In slechts één uur leer ik je hoe je een break-even funnel inricht.  

Hieruit verkoop je dagelijks je kleinschalige aanbod wat een enorme impact krijgt op: de groei van je e-maillijst en de verkoop van je producten & diensten

Meld je hier snel aan

Wat kun je leren van je concurrent

Concurrentie: wat kun je leren van je concurrent?

Hoe blijf je bij jezelf als je geraakt wordt door hoe anderen het doen?

Je grote concurrent. Daar is ze weer.

Je hartslag schiet omhoog.

WAT heeft ze nu weer bedacht?!

Dat meen je!

Precies!!! Hetzelfde programma dat jij hebt bedacht.... Hoe is dit nu weer mogelijk!

Daar gaat je plan. Down the drain. Nu wordt het natuurlijk nooit meer wat met jouw aanbod..

Met bijvoorbeeld je online training, het briljante idee dat je aan het uitwerken was, dat kan wel weer weg.

Of toch niet?

Mij gebeuren dit soort dingen ook. En dan zie ik 1000-den likes langs komen en moet ik het zelf maar doen met een schamele 80 of zo.

Terwijl ik zoveel te bieden heb.

Herken je dit soort momenten?

Hier volgen een paar tips, zo pak ik het aan:

Contact met klanten

(Tip 1) Ik pak mijn plan erbij. Ik voel weer een vuurtje branden. Ik ga in contact met mijn eigen klanten en hou bijvoorbeeld een poll met ze om uit te vragen waar ze behoefte aan hebben.Zo maak ik het weer écht voor míjn ideale klant.

Google je idee

(Tip 2 ) Ik google mijn idee. En dan, hé, zie ik dat er nog veel meer ondernemers zijn die mijn gloednieuwe briljante idee ook aanbieden.

Was het ook niet zo dat ‘alles al bestond’?

En ik voel het weer gloeien en bloeien want als er meerdere ondernemers die zoiets aanbieden dan is er VRAAG naar.

Dan is er MARKT voor.

En dan ga ik het gewoon op mijn EIGEN manier doen. Met mijn toegevoegde waarde. Voor klanten die op mij aanhaken en niet zo op die concurrent. Want zo werkt het gewoon. Mijn ideale klant is niet die van hem en ook niet van haar. Er is ruimte voor iedereen met duizenden ambitieuze coaches, trainers en therapeuten in Nederland.

Jij hebt jouw unieke blik op zaken. Jouw expertise, jouw compassie en jouw ervaring.

Er is een plaats voor jou.

Sluit je af

(Tip 3) Facebook gaat uit. Ik klik mijn concurrent uit (dit soort advertenties niet meer laten zien: ze zijn irrelevant) en volg mijn eigen pad.

En dat plan, waar jij mee rondloopt, dat leidt natuurlijk ergens toe.Wil jij meer klanten helpen zonder er keihard voor te hoeven werken? Zou jij ook meer klanten willen helpen in minder tijd?

Dan wil ik je uitnodigen voor de gratis online workshop "hoe je een ongelimiteerd aantal klanten kunt helpen zonder daar 100 uur per weer voor te werken. 
Dit ga je ontdekken:

  • Hoe ook jij van van 10 klanten naar 50 klanten per week kunt gaan
  • Hoe ook jij ongelimiteerd aantal klanten kunt gaan helpen, op de automatische piloot, dus zonder dat het je extra tijd gaat kosten.
  • Ontdek je hoe het én, én, én kan zijn: hoe je je dienstverlening optimaliseert zodat je blijere klanten krijgt die én meer resultaat boeken én zelf meer tijd overhoudt voor jezelf. Terwijl je nu waarschijnlijk denkt dat dit onmogelijk is. (Utopia van de ondernemer!)
  • Hoe je met behulp van een online training én meer mensen kan helpen én ze beter kan helpen en welke vormen van online trainen jij vandaag nog in kunt zetten, ook al denk je nu nog dat je echt alleen maar  1 op 1 werken kan werken en alles maatwerk moet zijn.  Je krijgt ideeën die je direct kunt toepassen in je bedrijf!

    Meld je hier gratis aan voor mijn online training>>



5 redenen om nu te starten met webinars

Hier volgen ze alvast.

  • Vertrouwensband door de waarde die je biedt
  • Het geeft je de regie over je omzet
  • Je wordt een expert op jouw gebied en online zichtbaar
  • Mensen die aan de andere kant van het land wonen kun je bereiken en aan verkopen
  • Je krijgt een explosieve lijstgroei

Sinds 2012 geef ik met heel veel plezier webinars. De resultaten van het geven van webinars zijn bizar. Met het geven van een webinar zet ik soms zo 25.000 euro om.

Toch zie ik dat veel mensen deze methode nog niet toepassen ik wil je in dit bericht uitdagen hier ook mee te starten omdat het je zoveel voordelen kan bieden:

  • Een snelgroeiende vertrouwensband door de waarde die je biedt
    Wanneer je een webinar geeft, deel je waardevolle content. Deze is voor de kijker eenvoudig te bekijken door op het tijdstip van de uitzending te klikken op de link en in de webinar omgeving te komen. Jij bent daar in beeld en met geluid om je deelnemers te verwelkomen.
    Van te voren heb je de inhoud bepaald en ga je interactief aan de slag met je deelnemers. Je kunt echt de interactie met ze aangaan door vragen te stellen, een poll te houden of een werkboek toe te sturen, waarin zij hun inzichten invullen. Tijdens een periode van een uur/ anderhalf uur leren je deelnemers je al echt goed kennen. Deze vertrouwensband die je opbouwt gaat vele malen sneller dan hoe andere online marketing funnels werken. Vaak kopen mensen een training in mijn webinars terwijl ze mij nog nooit hebben gezien. In de traditionele marketing moeten mensen wel 16 keer van je gehoord hebben.
    Zie je ook de potentie?

  • ​Regie over je omzet
     Het is vrij makkelijk als je weet hoe je mensen ​kunt raken om veel aanmeldingen te krijgen voor je webinar.  Er zijn cijfers voor hoe je kunt uitrekenen hoeveel deelnemers je in je webinar moet hebben om uit te rekenen hoeveel nieuwe klanten je kunt maken. Als je in het begin webinars geeft zal je 2-5 % kunnen verkopen. Hoe warmer je doelgroep en hoe beter je wordt in het geven van webinars des te hoger dit conversiecijfer kan zijn. 10-20 % is dan ook heel goed mogelijk. En ja… dit kan in het webinar gebeuren!
  • Je wordt een expert op jouw vakgebied. Als je nog niet als expert wordt gezien is dit dé manier om je expertstatus te claimen. Je wordt goed online zichtbaar en op Social Media breidt het uit als een olievlek. Hoe lastig het is om een workshop te vullen, hoe makkelijk is om een digitale webinarroom te vullen met deelnemers. Voor de rest… net als ik hierboven schreef, de vertrouwensband en de connectie met je doelgroep.

  • Mensen die aan de andere kant van het land wonen kun je bereiken en aan verkopen je geografische bereik stijgt enorm, of mensen nu vanuit Texel inloggen of Indonesië, je kunt iedereen in je webinar van kennis voorzien. En natuurlijk kunnen ook al deze mensen je klant worden....Want je hoeft daar niet direct een Engelstalig aanbod voor te hebben. Ook buiten Nederland wonen Nederlandstalige ondernemers of particulieren.

  • Explosieve lijstgroei. Je e-maillijst gaat enorm groeien door het geven van webinars. En je e-maillijst is het fundament van je bedrijf. Daarmee kun je te allen tijde contact opnemen met je toekomstige klanten/ leads en je aanbod doen. Als we naar Social Media kijken is dat een ander verhaal: losse social media posts hebben wel enig effect maar lang niet alle mensen die je volgen zien of horen wat je te vertellen hebt. daar betaal je voor, dan wordt je zichtbaar bij je ideale klant. En daarom is het oók zo belangrijk om steeds aan de slag te blijven met lijstgroei, want met je e-maillijst heb jij de touwtjes in handen.

Denk je nu:

Oké ik zie de kansen maar ik vind dit enorm spannend?

Weet dan dat ik er ook zo over dacht in het begin.

Maar met de juiste voorbereiding ga je dit ook doen met veel vertrouwen én plezier.

En daar wil ik je graag meer over vertellen:
Uitnodiging Gratis online Training:

De 5 geheimen van een succesvolle webinar strategie 
hoe je veel meer deelnemers krijgt en écht klanten maakt in je webinar:

Vindingrijkheid en volhouden

“Jij hebt me vandaag het meest inspirerende inzicht gegeven”, fluisterde Emma in mijn oor.

Ik glimlachte.  Mijn vasthoudendheid en zoeken naar oplossingen zorgde ervoor dat ik mijn doel bereikte; dansen op een podium met het Robbins Dance team.

En toen dat na 3 audities (het was verdorie makkelijk op de dansacademie aangenomen te worden) ik er eindelijk opstond, wilde ik nog eens en nog eens en het liefst alle keren nog eens.

Want wat een ervaring was dat: op het podium dansen en 12.000 man enthousiasmeren….samen met een warme groep collega-dansers.

Zo is het met het ondernemerschap ook.

Je maakt een plan, bepaalt je uitkomst en gaat er volledig voor.

Met e-mails, gesprekken, webinars geven. Tot dat je je resultaat behaalt.

En wanneer iets niet gaat zoals je wilt, bepaal je nogmaals welke acties  je kunt doen. Totdat het lukt. Totdat je je doel behaalt.

“Know your outcome

Take Massive Action”

Wat was dat podium een geweldige ervaring….en ik mocht nog een keer, ik kon mijn geluk niet op.

En toen gebeurde er iets onverwachts.

De hoofdtrainer keek naar mijn schoenen en stuurde me van het podium af.

Ze glitterden te veel.
Bam.
Ik was enorm teleurgesteld, ik wilde echt nog eens….

Snel dacht ik na, wat kon ik doen om het toch nog voor elkaar te krijgen….

Had mijn zoon zwarte schoenen aan?

Nope.

Geen genoegen met minder nemen en always be ready
En eventjes dacht ik, och ik heb al twee keer op dat podium gestaan. Maar wilde toch zo graag nog eens. Dus nam ik een Uber naar een sportzaak.
Kocht zwarte gympen en was terug voordat de dansgroep weer op het podium ging.
De trainer had helaas al de indeling gemaakt. Dus, jammer voor mij. Toch gaf ik niet op, ik dacht aan quote ’Always be ready’….

En wat wil het toeval:  één van de dames van het team waren op de toiletten blijven hangen en ik werd op het laatste moment toch ingedeeld.

Als bonus mocht ik er daarna nog eens op.

Vanwege de vindingrijkheid en vasthoudendheid.

Terug naar dat ondernemerschap: iets lukt je niet: is het dan niet voor je weggelegd?

Heb jij dat ook wel dat je iets heel graag wilt. En dat je denkt dat je alles hebt gedaan om het een succes te laten worden maar je doel niet bereikt?

Teleurgesteld bent en dan denkt, dan is het niet voor mij weggelegd?

Of bijt je je er in vast, zoek je naar mogelijkheden want je wéét dat het kan lukken, misschien werkt het zus of werkt het zo? Moet ik kijken naar voorbeelden van mensen die het wél lukt en hen modelleren?

Ondernemerschap = vindingrijk zijn =evalueren = tweaken en verbeteren.

Dat maakt het ondernemer zijn zo boeiend.

Geef ik je hiermee ook een mooi inzicht? Zo ja, wil je dat dan met mij delen?

Voorlopig laatste keer
Vrijdag 24 mei geef ik voorlopig voor het laatst de Quickstart van jouw online training.

Van 13-17 uur leer ik je in 4 uur de stappen die je kunt zetten om je online training in de steigers te zetten. Ik deel mijn succestips met je en behoedt je ook voor de grootste fouten die ik maakte in de afgelopen 8 jaar.

De investering is slechts 35 euro ex btw en ik heb nog een paar kaartjes over, want vol is vol. Zie ik je vrijdag? Dit is voorlopig de laatste keer voor de vakantie

Ben je erbij?

Ja ik ben er bij op 24 mei >>

Denk eens out of the box

Je zit er met je neus te dicht bovenop.
Hebt tunnelvisie.

Alles moet zus.
Alles moet zo.
Alles moet maatwerk. 

Alles moet 1 op 1. 

Dat is pas kwaliteit!

Toch? Of.....

Kun je ook heel veel mensen tegelijkertijd helpen. Net zoals ik dat doe. 50 klanten in een week: parttime?

Wil je ook een ongelimiteerd aantal klanten helpen?

Met één op veel klanten tegelijk bedienen, kan echt met net zoveel energie als dat je dit 1 op 1. doet.

Als je het slim inricht. Daar wil ik je meer over vertellen! 

Daarnaast zijn er ook heel veel mensen die helemaal niet 1 op 1 met je willen werken. 

Die dat spannend vinden. 

Of zich schamen. 

Die denken dat het allemaal wel meevalt.

Dat ze het zelf kunnen totdat het van kwaad tot erger wordt.

Zoals bijvoorbeeld cliënten die bij psycholoog Hester komen.

Zij helpt in haar praktijk heel veel mensen met ernstig liefdesverdriet.
En ze dacht: niet iedereen die hier last van heeft komt bij mij. En vaak komen ze ook heel laat in het proces bij mij en hebben ze er inmiddels al heel lang last met de verwerking en leidde dit tot andere gezondheidsklachten. 

Dus specifiek voor dit probleem bedacht Hester een online training, voor mensen die ver weg wonen of zich gewoon bezwaard voelen om met hun liefdesverdriet en alles wat daarbij komt een psycholoog te gaan. 

Zo kan het dus ook. 

Ik wil je met dit artikeltje alvast een klein beetje out of the box laten denken. 

Wat doe jij nu in je praktijk / training repeterend?
Of waar kan je alvast een oplossing voor bieden voordat een probleem erger wordt voor je ideale klant? Een traject dat je in een voorstadium online zou kunnen aanbieden?

Het beste bewijs dat zoiets kan werken ben jezelf.
Als je echt last hebt van tunnelvisie trouwens heb je hard bewijs nodig. Ga eens voor jezelf na, zou jij een oplossing zoeken je probleem nog klein is? Kill the monster when it's little....

Welke problemen hebben jouw klanten veelvuldig?
Zou je deze mensen ook op grote schaal kunnen helpen, dus los van locatie en los van tijd?

Meer over weten?

Doe dan mee aan de Gratis Online Workshop  "Hoe kun jij een ongelimiteerd aantal klanten helpen, zonder daar 100 uur per week voor te werken?"

Tijdens deze gratis live online training, die heel eenvoudig vanuit huis te volgen is, heb ik heb ik al mijn kennis verzameld die ik heb opgedaan op het gebied van internet marketing en online trainingen. In een goed uur onthul ik je:

  • Hoe ook jij van van 10 klanten naar 50 klanten per week kunt gaan
  • Hoe ook jij ongelimiteerd aantal klanten kunt gaan helpen, op de automatische piloot, dus zonder dat het je extra tijd gaat kosten.
  • Ontdek je hoe het én, én, én kunt zijn: hoe je je dienstverlening optimaliseert zodat je blijere klanten krijgt die én meer resultaat boeken én zelf meer tijd overhoudt voor jezelf. Terwijl je nu waarschijnlijk denkt dat dit onmogelijk is. (Utopia van de ondernemer!)
  • Hoe je met behulp van een online training én meer mensen kan helpen én ze beter kan helpen en welke vormen van online trainen jij vandaag nog in kunt zetten, ook al denk je nu nog dat je echt alleen maar  1 op 1 werken kan werken en alles maatwerk moet zijn.  Je krijgt ideeën die je direct kunt toepassen in je bedrijf!

Met het gratis werkboek waar je direct je inzichten in noteert rij je direct je tunnel uit en zullen de inzichten je direct helpen groter te denken

Meld je hier aan

1 2 3 7
>