Heb je een product of dienst die je online wil verkopen?
Die je écht massaal wil verkopen?
Een jaarpogramma. (online) training, workshop of een event, coaching pakketten, strategiegesprekken?
Om deze massaal te verkopen kun je natuurlijk e-mailmarketing inzetten. Dat kan echter maar tot een bepaald bedrag.
Max € 300 zo.
Wat nog veel effectiever en winstgevender is het geven van een webinar.
Want in een webinar ga je onmiddellijk veel beter de verbinding aan.
De resultaten van een goed verkopend webinar zijn magistraal.
In april zette ik meer dan een ton met mijn webinars.
Ja, in één dag
Wil je nog meer bewijs dat dit echt de online tool is om online te verkopen?
Webinars geven vind ik fantastisch.
Echter net voor ik mijn webinar scherm aanzet even niet hoor. Ik ren dan zeker 3 keer de trap op of af.
Heb ik genoeg water staan?
Doet mijn geluid het wel?
Klopt de aanmeldpagina. Nog even een keertje checken….
De webinarkriebels en de webinarzenuwen krijg ik dan.
En “Oh, wat als ik nu de verkeerde link heb doorgestuurd en de helft niet kan komen opdagen.”
Ja, van-die-dingen heb ik nog ook steeds. En natuurlijk gaan er dingetjes mis. Ook die verkeerde link is wel eens toegestuurd helaas.
Of dan komt mijn zoon met een tussenuur thuis tijdens mijn webinar zonder sleutel en belt net aan terwijl ik mijn aanbod doe.
Aaaarghh… eerder schreef ik hier al eens een blog over en weet je … die blunders horen erbij. Het maakt niet uit. Mensen vinden het alleen maar geweldig als dit gebeurt.
“Hahaha” lees je dan in de chat. “Je lijkt wel een echt mens!”
Je kijkers denken dan ook: hé als dat haar gebeurt …. En ze heeft toch zulke goede resultaten. Waarom zou ik het dan ook niet kunnen. En daar deel ik deze alinea ook voor. Hopelijk haal ik hiermee een bezwaar weg, je kunt ook webinars geven als je hondentrainer bent en de bel zou af kunnen gaan en de honden zouden aanslaan…
Dat maakt het juist heel krachtig. Ik hoop dat je inziet dat het ook voor jou kan werken.
Jij kunt dit ook.
Na zo’n webinar hebben we weer een heel ander soort webinargevoel.
Het meest fantastische en ook verslavende gevoel dat er bestaat: “webinareuforie.”
Je luisteraars zijn laaiend enthousiast. Je zet in een uurtje meer dan 10.000 euro om.
DAT! IS! GEWELDIG!
En dit is voor iedereen met een online product mogelijk. Als je weet wát je moet vertellen en wat je geeft aan inhoud in het webinar.
Dus het begint bij het onderwerp:
Het moet natuurlijk een beetje sexy zijn.
Uitdagen.
Een resultaat beloven én waarmaken!
Ik zie teveel flut webinars langskomen waarin wel 20 minuten wordt uitgeweid over de webinar trainer zelf. Je moet natuurlijk weten wie het verhaal met je deelt maar in een webinar van een uur 20 minuten babbelen over jezelf is niet in verhouding.
En bestaat een goede verhouding.
Ik geef je alvast een goed idee hoe je tot een goed onderwerp kan komen waardoor je veel meer deelnemers krijgt en klanten maakt in je webinar.
Denk aan je ideale klant. Denk aan zijn of haar probleem.
En vraag hem of haar in gedachten:
“Wat zou je het allerliefste willen?”.
……………………….……………………….……………………….
Schieten er al een aantal ideeën in je hoofd? Schrijf ze op!
Dit idee ga je verwerken in je titel.
Wat heel goed werkt is een aantal stappen aan te bieden die een bepaald resultaat beloven
In een aantal stappen bijvoorbeeld:
- In 6 stappen om een betere relatie te krijgen met je puber
- In 7 stappen om succesvol online te ondernemen
- De 11 stappen die elke ouder moet kennen om te weten hoe je je baby kan laten doorslapen en jij weer fris opstaat
En geheimen doen het ook altijd heel goed
. Iedereen wil het geheim leren kennen achter … het probleem waar zij mee kampen, toch?
- 5 geheimen van een succesvolle online cursus
- De 6 geheimen van een gezonde liefdesrelatie
- De 7 geheimen hoe je je puppy zindelijk krijgt
You get the clue?
Wat wordt jouw topic?
Waar ga jij het over hebben?
Heb je hier een mening over die je graag wil delen? Laat het dan hier weten!
Meer leren over mijn geheime wapen: en leren direct te verkopen in je webinar? Druk op de knop hieronder om te starten.
Auteursrecht foto: 123RF Stockfoto