Category Archives for "Internet Marketing Tips"

Wat kun je leren van je concurrent

Concurrentie: wat kun je leren van je concurrent?

Hoe blijf je bij jezelf als je geraakt wordt door hoe anderen het doen?

Je grote concurrent. Daar is ze weer.

Je hartslag schiet omhoog.

WAT heeft ze nu weer bedacht?!

Dat meen je!

Precies!!! Hetzelfde programma dat jij hebt bedacht.... Hoe is dit nu weer mogelijk!

Daar gaat je plan. Down the drain. Nu wordt het natuurlijk nooit meer wat met jouw aanbod..

Met bijvoorbeeld je online training, het briljante idee dat je aan het uitwerken was, dat kan wel weer weg.

Of toch niet?

Mij gebeuren dit soort dingen ook. En dan zie ik 1000-den likes langs komen en moet ik het zelf maar doen met een schamele 80 of zo.

Terwijl ik zoveel te bieden heb.

Herken je dit soort momenten?

Hier volgen een paar tips, zo pak ik het aan:

Contact met klanten

(Tip 1) Ik pak mijn plan erbij. Ik voel weer een vuurtje branden. Ik ga in contact met mijn eigen klanten en hou bijvoorbeeld een poll met ze om uit te vragen waar ze behoefte aan hebben.Zo maak ik het weer écht voor míjn ideale klant.

Google je idee

(Tip 2 ) Ik google mijn idee. En dan, hé, zie ik dat er nog veel meer ondernemers zijn die mijn gloednieuwe briljante idee ook aanbieden.

Was het ook niet zo dat ‘alles al bestond’?

En ik voel het weer gloeien en bloeien want als er meerdere ondernemers die zoiets aanbieden dan is er VRAAG naar.

Dan is er MARKT voor.

En dan ga ik het gewoon op mijn EIGEN manier doen. Met mijn toegevoegde waarde. Voor klanten die op mij aanhaken en niet zo op die concurrent. Want zo werkt het gewoon. Mijn ideale klant is niet die van hem en ook niet van haar. Er is ruimte voor iedereen met duizenden ambitieuze coaches, trainers en therapeuten in Nederland.

Jij hebt jouw unieke blik op zaken. Jouw expertise, jouw compassie en jouw ervaring.

Er is een plaats voor jou.

Sluit je af

(Tip 3) Facebook gaat uit. Ik klik mijn concurrent uit (dit soort advertenties niet meer laten zien: ze zijn irrelevant) en volg mijn eigen pad.

En dat plan, waar jij mee rondloopt, dat leidt natuurlijk ergens toe.Wil jij meer klanten helpen zonder er keihard voor te hoeven werken? Zou jij ook meer klanten willen helpen in minder tijd?

Dan wil ik je uitnodigen voor de Quickstart van je online training.op 24 mei a.s. Een live workshop voor een kleine groep ondernemers die dromen van een online training of blended learning en die heldere stappen en goed geld willen verdienen met hun kennis.

De investering is slechts 35 euro ex btw en dit is de laatste keer dat ik deze workshop organiseer voor de zomervakantie.
Dit ga je leren:

  • Je ideale klant voor je online training uitwerken
  • De opbouw van je programma (werkvormen/opbouw programma)
  • Hoe je je e-maillijst snel kan opbouwen, ook als je nog geen lijst hebt
  • Het aanbod schaalbaar maken (zodat je geen 100 uur per week werkt.)
  • De planning van je lancering

Bekijk hier even wat we gaan doen en hoe jij mee kunt doen!


5 redenen om nu te starten met webinars

Hier volgen ze alvast.

  • Vertrouwensband door de waarde die je biedt
  • Het geeft je de regie over je omzet
  • Je wordt een expert op jouw gebied en online zichtbaar
  • Mensen die aan de andere kant van het land wonen kun je bereiken en aan verkopen
  • Je krijgt een explosieve lijstgroei

Sinds 2012 geef ik met heel veel plezier webinars. De resultaten van het geven van webinars zijn bizar. Met het geven van een webinar zet ik soms zo 25.000 euro om.

Toch zie ik dat veel mensen deze methode nog niet toepassen ik wil je in dit bericht uitdagen hier ook mee te starten omdat het je zoveel voordelen kan bieden:

  • Een snelgroeiende vertrouwensband door de waarde die je biedt
    Wanneer je een webinar geeft, deel je waardevolle content. Deze is voor de kijker eenvoudig te bekijken door op het tijdstip van de uitzending te klikken op de link en in de webinar omgeving te komen. Jij bent daar in beeld en met geluid om je deelnemers te verwelkomen.
    Van te voren heb je de inhoud bepaald en ga je interactief aan de slag met je deelnemers. Je kunt echt de interactie met ze aangaan door vragen te stellen, een poll te houden of een werkboek toe te sturen, waarin zij hun inzichten invullen. Tijdens een periode van een uur/ anderhalf uur leren je deelnemers je al echt goed kennen. Deze vertrouwensband die je opbouwt gaat vele malen sneller dan hoe andere online marketing funnels werken. Vaak kopen mensen een training in mijn webinars terwijl ze mij nog nooit hebben gezien. In de traditionele marketing moeten mensen wel 16 keer van je gehoord hebben.
    Zie je ook de potentie?

  • ​Regie over je omzet
     Het is vrij makkelijk als je weet hoe je mensen ​kunt raken om veel aanmeldingen te krijgen voor je webinar.  Er zijn cijfers voor hoe je kunt uitrekenen hoeveel deelnemers je in je webinar moet hebben om uit te rekenen hoeveel nieuwe klanten je kunt maken. Als je in het begin webinars geeft zal je 2-5 % kunnen verkopen. Hoe warmer je doelgroep en hoe beter je wordt in het geven van webinars des te hoger dit conversiecijfer kan zijn. 10-20 % is dan ook heel goed mogelijk. En ja… dit kan in het webinar gebeuren!
  • Je wordt een expert op jouw vakgebied. Als je nog niet als expert wordt gezien is dit dé manier om je expertstatus te claimen. Je wordt goed online zichtbaar en op Social Media breidt het uit als een olievlek. Hoe lastig het is om een workshop te vullen, hoe makkelijk is om een digitale webinarroom te vullen met deelnemers. Voor de rest… net als ik hierboven schreef, de vertrouwensband en de connectie met je doelgroep.

  • Mensen die aan de andere kant van het land wonen kun je bereiken en aan verkopen je geografische bereik stijgt enorm, of mensen nu vanuit Texel inloggen of Indonesië, je kunt iedereen in je webinar van kennis voorzien. En natuurlijk kunnen ook al deze mensen je klant worden....Want je hoeft daar niet direct een Engelstalig aanbod voor te hebben. Ook buiten Nederland wonen Nederlandstalige ondernemers of particulieren.

  • Explosieve lijstgroei. Je e-maillijst gaat enorm groeien door het geven van webinars. En je e-maillijst is het fundament van je bedrijf. Daarmee kun je te allen tijde contact opnemen met je toekomstige klanten/ leads en je aanbod doen. Als we naar Social Media kijken is dat een ander verhaal: losse social media posts hebben wel enig effect maar lang niet alle mensen die je volgen zien of horen wat je te vertellen hebt. daar betaal je voor, dan wordt je zichtbaar bij je ideale klant. En daarom is het oók zo belangrijk om steeds aan de slag te blijven met lijstgroei, want met je e-maillijst heb jij de touwtjes in handen.

Denk je nu:

Oké ik zie de kansen maar ik vind dit enorm spannend?

Weet dan dat ik er ook zo over dacht in het begin.

Maar met de juiste voorbereiding ga je dit ook doen met veel vertrouwen én plezier.

En daar wil ik je graag meer over vertellen:
Uitnodiging Gratis online Training:

De 5 geheimen van een succesvolle webinar strategie 
hoe je veel meer deelnemers krijgt en écht klanten maakt in je webinar:

Vindingrijkheid en volhouden

“Jij hebt me vandaag het meest inspirerende inzicht gegeven”, fluisterde Emma in mijn oor.

Ik glimlachte.  Mijn vasthoudendheid en zoeken naar oplossingen zorgde ervoor dat ik mijn doel bereikte; dansen op een podium met het Robbins Dance team.

En toen dat na 3 audities (het was verdorie makkelijk op de dansacademie aangenomen te worden) ik er eindelijk opstond, wilde ik nog eens en nog eens en het liefst alle keren nog eens.

Want wat een ervaring was dat: op het podium dansen en 12.000 man enthousiasmeren….samen met een warme groep collega-dansers.

Zo is het met het ondernemerschap ook.

Je maakt een plan, bepaalt je uitkomst en gaat er volledig voor.

Met e-mails, gesprekken, webinars geven. Tot dat je je resultaat behaalt.

En wanneer iets niet gaat zoals je wilt, bepaal je nogmaals welke acties  je kunt doen. Totdat het lukt. Totdat je je doel behaalt.

“Know your outcome

Take Massive Action”

Wat was dat podium een geweldige ervaring….en ik mocht nog een keer, ik kon mijn geluk niet op.

En toen gebeurde er iets onverwachts.

De hoofdtrainer keek naar mijn schoenen en stuurde me van het podium af.

Ze glitterden te veel.
Bam.
Ik was enorm teleurgesteld, ik wilde echt nog eens….

Snel dacht ik na, wat kon ik doen om het toch nog voor elkaar te krijgen….

Had mijn zoon zwarte schoenen aan?

Nope.

Geen genoegen met minder nemen en always be ready
En eventjes dacht ik, och ik heb al twee keer op dat podium gestaan. Maar wilde toch zo graag nog eens. Dus nam ik een Uber naar een sportzaak.
Kocht zwarte gympen en was terug voordat de dansgroep weer op het podium ging.
De trainer had helaas al de indeling gemaakt. Dus, jammer voor mij. Toch gaf ik niet op, ik dacht aan quote ’Always be ready’….

En wat wil het toeval:  één van de dames van het team waren op de toiletten blijven hangen en ik werd op het laatste moment toch ingedeeld.

Als bonus mocht ik er daarna nog eens op.

Vanwege de vindingrijkheid en vasthoudendheid.

Terug naar dat ondernemerschap: iets lukt je niet: is het dan niet voor je weggelegd?

Heb jij dat ook wel dat je iets heel graag wilt. En dat je denkt dat je alles hebt gedaan om het een succes te laten worden maar je doel niet bereikt?

Teleurgesteld bent en dan denkt, dan is het niet voor mij weggelegd?

Of bijt je je er in vast, zoek je naar mogelijkheden want je wéét dat het kan lukken, misschien werkt het zus of werkt het zo? Moet ik kijken naar voorbeelden van mensen die het wél lukt en hen modelleren?

Ondernemerschap = vindingrijk zijn =evalueren = tweaken en verbeteren.

Dat maakt het ondernemer zijn zo boeiend.

Geef ik je hiermee ook een mooi inzicht? Zo ja, wil je dat dan met mij delen?

Voorlopig laatste keer
Vrijdag 24 mei geef ik voorlopig voor het laatst de Quickstart van jouw online training.

Van 13-17 uur leer ik je in 4 uur de stappen die je kunt zetten om je online training in de steigers te zetten. Ik deel mijn succestips met je en behoedt je ook voor de grootste fouten die ik maakte in de afgelopen 8 jaar.

De investering is slechts 35 euro ex btw en ik heb nog een paar kaartjes over, want vol is vol. Zie ik je vrijdag? Dit is voorlopig de laatste keer voor de vakantie

Ben je erbij?

Ja ik ben er bij op 24 mei >>

Denk eens out of the box

Je zit er met je neus te dicht bovenop.
Hebt tunnelvisie.

Alles moet zus.
Alles moet zo.
Alles moet maatwerk. 

Alles moet 1 op 1. 

Dat is pas kwaliteit!

Toch? Of.....

Kun je ook heel veel mensen tegelijkertijd helpen. Net zoals ik dat doe. 50 klanten in een week: parttime?

Wil je ook een ongelimiteerd aantal klanten helpen?

Met één op veel klanten tegelijk bedienen, kan echt met net zoveel energie als dat je dit 1 op 1. doet.

Als je het slim inricht. Daar wil ik je meer over vertellen! 

Daarnaast zijn er ook heel veel mensen die helemaal niet 1 op 1 met je willen werken. 

Die dat spannend vinden. 

Of zich schamen. 

Die denken dat het allemaal wel meevalt.

Dat ze het zelf kunnen totdat het van kwaad tot erger wordt.

Zoals bijvoorbeeld cliënten die bij psycholoog Hester komen.

Zij helpt in haar praktijk heel veel mensen met ernstig liefdesverdriet.
En ze dacht: niet iedereen die hier last van heeft komt bij mij. En vaak komen ze ook heel laat in het proces bij mij en hebben ze er inmiddels al heel lang last met de verwerking en leidde dit tot andere gezondheidsklachten. 

Dus specifiek voor dit probleem bedacht Hester een online training, voor mensen die ver weg wonen of zich gewoon bezwaard voelen om met hun liefdesverdriet en alles wat daarbij komt een psycholoog te gaan. 

Zo kan het dus ook. 

Ik wil je met dit artikeltje alvast een klein beetje out of the box laten denken. 

Wat doe jij nu in je praktijk / training repeterend?
Of waar kan je alvast een oplossing voor bieden voordat een probleem erger wordt voor je ideale klant? Een traject dat je in een voorstadium online zou kunnen aanbieden?

Het beste bewijs dat zoiets kan werken ben jezelf.
Als je echt last hebt van tunnelvisie trouwens heb je hard bewijs nodig. Ga eens voor jezelf na, zou jij een oplossing zoeken je probleem nog klein is? Kill the monster when it's little....

Welke problemen hebben jouw klanten veelvuldig?
Zou je deze mensen ook op grote schaal kunnen helpen, dus los van locatie en los van tijd?

Meer over weten?

Doe dan mee aan de Gratis Online Workshop  "Hoe kun jij een ongelimiteerd aantal klanten helpen, zonder daar 100 uur per week voor te werken?"

Tijdens deze gratis live online training, die heel eenvoudig vanuit huis te volgen is, heb ik heb ik al mijn kennis verzameld die ik heb opgedaan op het gebied van internet marketing en online trainingen. In een goed uur onthul ik je:

  • Hoe ook jij van van 10 klanten naar 50 klanten per week kunt gaan
  • Hoe ook jij ongelimiteerd aantal klanten kunt gaan helpen, op de automatische piloot, dus zonder dat het je extra tijd gaat kosten.
  • Ontdek je hoe het én, én, én kunt zijn: hoe je je dienstverlening optimaliseert zodat je blijere klanten krijgt die én meer resultaat boeken én zelf meer tijd overhoudt voor jezelf. Terwijl je nu waarschijnlijk denkt dat dit onmogelijk is. (Utopia van de ondernemer!)
  • Hoe je met behulp van een online training én meer mensen kan helpen én ze beter kan helpen en welke vormen van online trainen jij vandaag nog in kunt zetten, ook al denk je nu nog dat je echt alleen maar  1 op 1 werken kan werken en alles maatwerk moet zijn.  Je krijgt ideeën die je direct kunt toepassen in je bedrijf!

Met het gratis werkboek waar je direct je inzichten in noteert rij je direct je tunnel uit en zullen de inzichten je direct helpen groter te denken

Meld je hier aan

5 redenen waarom je nu nog geen online training hebt

En hoe het kan dat je na 25 april denkt: de luiken zijn van mijn ogen gevallen (Quickstart van je Online Training Live in Delft)

De eerste reden die ik vaak hoor:

  • ​Mijn klanten gaan dat nooit doen

Wat ik bij deze reden ook lees tussen de regels door:

Mijn klant gaat echt niet akkoord met mijn ‘regels’. Ik laat hém of háár bepalen hoe ík werk.

Terwijl de klant de voordelen van het online leren nog niet kent. Het gemak waar mee ze altijd de lessen kunnen bekijken die ze nodig hebben.

Voor de klant is het heel fijn dat ze in hun eigen tijd en op hun eigen tempo kennis tot zich kunnen nemen. En voor jou is het fijn dat je niet steeds in herhaling hoeft te vallen.

"Wat de boer niet kent dat vreet- ie niet."

Weet je trouwens al wel zeker dat hij of zij het niet zou pikken? Als ze alle voordelen kennen en het gemak en de diepgang die ze krijgen doordat de inhoud beter beklijft? Vraag het je klant gerust! Laat ze meedenken door een marktonderzoek(je) te doen. Dit kun je al doen met het gebruik van een Google formulier.

De tweede reden is veelal de angst om te laat te zijn:

  • De bubble is voorbij

Misschien geloof je dat de online training bubble voorbij is. Dat de grote hoos al geweest is. Dat je er nu niet meer op kunt meeliften en dat alleen de grote goeroe’s hier goed mee verdienen. Als ik je nu vertel dat ik meerdere cursisten heb op diverse en de meest verrassende onderwerpen een online training hebben die tonnen hebben opgeleverd? Op vlak van relaties, scheve tenen, leiderschapstrainingen en creativiteit?

​Volgens Thuiswinkel moni​tor stegen de Online bestedingen in het eerste half jaar van 2018 met 11% naar € 11,83 miljard in Nederland. 77 % was daarvan in het online diensten aandeel.  

Mogelijk denk je hier direct achteraan: “Nou dat bestaat dan óók al dan is mijn kans hierop verkeken!

Weet dan dat het alleen maar een goed teken is dat er online trainingen bestaan op dat gebied. Er is dus markt voor! Mensen zullen voor jou kiezen vanwege jouw unieke aanpak, zienswijze, stem, aantrekkingskracht.

En de derde gaat over vertrouwen

  • Je gelooft niet dat het de meeste waarde biedt voor je klant

    Eigenlijk hoort deze een beetje bij reden nummer één. Alleen geloof je het zelf nu nog niet dat je zo de meeste waarde kan bieden aan je klant. Het gemak voor de klant is groot omdat ze op ieder moment kunnen inloggen en aan de slag kunnen gaan met jouw materie. De informatie beklijft beter omdat er meer herhaling is, het blijft zeker beter hangen dan na de informatie één keer te hebben gehoord tijdens een eendaagse training of presentatie

De vierde over je eigen mening over het online trainen

  • Je vindt diep van binnen dat je maatwerk moet leveren en bent bang dat je je persoonlijke touch kwijt raakt bij online te gaan werken

Online trainingen kunnen ook heel persoonlijk worden door er elementen aan toe te voegen naar ​de behoefte van je klant.

Een online training hoeft geen eenheidsworst te worden. Zorg er dus voor dat je je training in diverse varianten aanbiedt;  Zo wordt het werken met een groep financieel aantrekkelijk en/ of kan je klant de service erbij krijgen waar ze behoefte aan hebben.

En waar je cursisten écht resultaat mee behalen: in een online omgeving die klantvriendelijk en professioneel is ingericht.

Ga voor kwaliteit, ga voor wat goed is voor je klant. Dan komt jouw winst vanzelf.

Hoe kun je dat nu doen:

Maak 1 basisvariant en voeg daar onderdelen aan toe waardoor je klant meer ‘ontzorgt’ en begeleidt wordt dat wordt dan je tweede pakket. En weet dat er ook altijd mensen zijn die het beste van het beste willen daar kun je eventueel 1 op 1 begeleiding aan toevoegen.

En de vijfde reden vind ik best begrijpelijk en daar kunnen we wat aan doen!

  • Je vindt het allemaal te overweldigend dat uitdenken en het maken van een online training

Kan het op je website of moet het helemaal apart hoor ik vaak...Video maken, (…) oké wat moet dat moet….waar maak je het dan mee?
maar waar maak je die mee en hoe lang mogen je lessen eigenlijk zijn?

En hoe bouw je zo’n training nu eigenlijk op?

En het verkoopstuk hoe pak je dat aan?

Je ziet er bijna sterretjes van maar hebt toch echt het idee dat je er echt wat mee wilt en naarmate het langer duurt er gewoon echt graag iets mee moet.

Herken je dit?

En dat is dan ook te veel om in dit blog verder uit te werken. Daarom wil ik je uitnodigen voor de Quickstart van je online training. Een live workshop voor een kleine groep ondernemers  die dromen van een online training en die heldere stappen en goed geld willen verdienen met hun kennis.  (max 25 personen)

De investering is slechts 35 euro ex btw.

​Dit is hoe je de kennis kunt laten beklijven

Dit is hoe je zelf niet meer eindeloos repeteert

Dit is hoe je direct de diepte in kunt gaan met je klant.

Zo maak je een meesterwerk van 2019

2 jaar terug was ik op UPW: het event van Tony Robbins “Unleash The Power Within” waar je onder andere over vuur loopt.

Ik was daar met een groepje ondernemers en mooi dat ik NIET over dat vuur zou lopen.

Wat een gekkigheid.

Naarmate het event vorderde en we naar buiten liepen op onze blote voeten in de regen nam het voornemen wat af. Het was toch wel heel gaaf… dit event, zou het echt kunnen, zou ik over vuur kunnen lopen?

Ik zie het nog wel even aan hoor of ik het ga doen” zei ik tegen Masja met wie ik stevig gearmd, met blote voeten, door de regen liep.

En toen stonden we er ineens voor: er werden nog wat extra hete kolen gegooid op onze vuurbaan en snel trok ik Masja mee naar de andere baan. Ook met roodgloeiende kooltjes maar het had een wat minder lava-achtige uitstraling….

Het team van Tony moedigde ons aan en ik voelde de spanning opbouwen. Zou ik het echt kunnen?

Hoe zou het voelen als ik dít had gedaan?

Ik gaf de crew een high five, zei “Yes!” en wandelde over de verhitte kolen.

Ik voelde NIETS.

Tenminste niets aan mijn voeten, de euforie dat ik dit had gedurfd was echter adembenemend.

Als ik dit kon…. Wat kon ik dan eigenlijk niet?

Fast forward….

Gisteren ontving ik de e-mail dat ik Fire Crew member ben op UPW in London.

Ik neem mijn man en twee zonen mee. Ik denk nu namelijk, je kunt maar niet jong genoeg weten wat je allemaal kunt bereiken en ‘limiting beliefs” achter je laten.

Ik deed de afgelopen 2 jaar alle opleidingen bij Tony om in eerste instantie mezelf te ontdoen van niet helpende verhalen en daarna het leiderschapstraject zodat ik mijn cursisten kan helpen peak te performen zonder BS.

Wat een weg heb ik afgelegd, realiseerde ik me vanmorgen.

En wat fantastisch dat ik dit kan doorgeven en dat mijn zonen daar nu al mee aan de slag kunnen zodat ze kunnen leven naar hun hoogste potentieel. Zonder die zaken die niet helpen.

Dat dus.

Kijk jij wel eens terug wat je allemaal hebt bereikt en wat dat voor je betekent?

Hoe trots je bent op jezelf en mensen om je heen?

Hoe dankbaar ook dat je keuzes maakt die je verder helpen?

Ik denk dat het goed is om terug te kijken. Om te evalueren en analyseren, wat werkt, waarom wel en waarom niet, en daar van te leren.

En ik denk dat het goed is om voorruit te kijken. Te plannen, je koers te bepalen in elk geval voor een jaar tot 18 maanden.

Daarom geef ik op 26 januari en 7 februari, live op locatie de Strategiedag (Online) Business

Maak je businessplan voor 2019 met uitdagende en realiseerbare doelen

Dit is voor ambitieuze ondernemers die 2019 niet aan het toeval overlaten.

En daar mee bedoel ik niet alleen, een plan maken om je hoogste jaaromzet te behalen. Maar ook het droomleven dat jij wilt ervaren.Spannende dingen die je wilt meemaken, of een hartenwens laten uitkomen.

En…. dat dat tot nu toe misschien nog niet gelukt is, is eigenlijk logisch.Want heb je een plan? Een maandplan dat realistisch is maar ook uitdagend? En als je weet hoeveel producten je wilt verkopen per maand, welke strategie pas je dan toe om genoeg mensen te bereiken? Welke verkoopmethode bij jou past en hoe je die toepast?

Consistent?

Het lijkt mij fantastisch om met jou een business- en life- én lanceerplanning voor 2019 uit te werken die realistisch is en haalbaar is.

Dat wil ik je leren! Daarom wil ik jou graag uitnodigen voor mijn strategische (online) business dag waarin we de lanceerplanning voor 2019 gaan uitwerken op de strategiedag 26 januari of 7 februari a.s.. Met max 10 personen. We maken een echt businessplan voor het aankomende jaar waarin we omzettechnisch gaan kijken wat je omzetdoelen zijn én een concreet stap voor stap plan maken hoe je dat kan realiseren.

Ook kijken we of dit past bij jouw ideale jaar, bij wat je ook op persoonlijk vlak wil ervaren en bereiken.We stellen SMART doelenWat wil je bereiken binnen nu en 12 maanden?Wat kan je weerhouden om je doelen te bereiken?Wat zijn de belangrijkste redenen waarom je dit wil bereikenWat is je belangrijkste omzet generatorWanneer wil je je doelen bereiken en welke strategieën ga je gebruiken om deze doelen te bereiken?

Ik wil je persoonlijk uitnodigen voor deze dag, [FIRST NAME GOES HERE].Bekijk hier de pagina voor meer informatie en waar je je kunt aanmeldenLaat 2019 niet aan het toeval over!Wacht niet te lang met boeken, per dag zijn er 10 plaatsen beschikbaar en er zijn al FLINK wat plaatsen bezet.

Locatie: Hotel van der Valk Nootdorp, nabij A12, A13, A4

Dan ga ik me vast even voorbereiden op mijn Fire Crew Member taken 😊

Fijne dag!

Ik ben nu blij dat ik een mislukte danseres ben.

Ik vertel je graag over een bijzondere ontmoeting die ik had vorige week. Ik ontmoette namelijk een oud klasgenootje en dit bracht heel wat naar boven. Ik hoop dat dit je helpt wanneer je tegen een uitdaging aanloopt of wat hindernissen tegenkomt...

“Ik bewonder jou om je pitbull mentaliteit”, zei Neelienke me vorige week. “Ik stond achter je bij Klassiek Ballet (we zaten samen op de Dansacademie) en we konden er geen moer van volgens de docenten.

We gaven niet op!

Zelfs op zaterdag namen we extra lessen Tap en Klassiek Ballet onder de beledigingen van de dansdocenten door. Ja, hier staat niet per ongeluk beledigingen. Het waren echt beledigingen en prikkende vingers.

“Jij bent tenminste nog musicalster geworden” gaf ik haar mee. Hoewel we zo hard hadden gewerkt werden we aan het einde van het eerste jaar, allebei van school getrapt.

Wat was het leuk Neelienke weer te zien. Inmiddels is ze trainster in NLP-technieken aan leidinggevenden.

Toen waren we achttien jaar en jaagden we onze dromen na.

Jaag ook jouw dromen na en volg mijn Masterclass Online Training Creatieplan.

Mijn dromen veranderden en de hare ook.

“Ik ben nu wel blij dat ik een mislukte danseres ben” grapte ik. Anders was ik nooit dit gaan doen.

Maar dat waren pittige tijden. Zo’n teleurstelling is groot. Ik ben met groot verliesgevoel naar Frankrijk gegaan om op een camping te werken. Daarna Frans gaan studeren en me van daaruit in Online Marketing en PR te specialiseren.

Maar die zelfdiscipline, dat zelfleiderschap en ergens compleet voor gáándat hebben we nog steeds gemeen.

Zij heeft er plezier in een pittig team aan managers te leren hun team te leiden. En ik sta voor het resultaat van mijn cursisten. Of dat nu een arts is, een coach of een couturier.

En dan… ook al haal je alles uit de kast, het wordt heus niet altijd een direct succes voor hen. Laat ik daar eerlijk in zijn. Er zijn verschillende cursisten die tonnen omzetten met hun online trainingen. En er zijn er die er 1 of 2 verkopen.

Er zijn er ook die hun online training niet afmaken.

En daar baal ik dan vreselijk van. Dan zit ik ook in de knoop met mezelf en met hen.

Waarom zet je nu niet even doooohoooor” zeg ik dan.

“Waarom wilde je het ook alweer? Meer tijd, meer omzet, verkopen terwijl jij in een campertje door Frankrijk toert. En hop…. Daar gaan ze weer. EVEN.

Tot afleiding nadert of uitdagingen zich aandienen.

We zijn niet allemaal uit hetzelfde hout gesneden. Dat begrijp ik ook. Maar je begrijpt, ik geef niet op. Mijn cursisten ook niet.

Hoe kun je er nu voor zorgen dat je door de waan van de dag (of prikkende vingers en beledigingen) je waarom niet uitzet?

“If your why is big enough the how is easy”.

Wat mij destijds hielp is, kijken naar top tappers zoals Pia Zadora of een videotape met FAME.

Zo’n danseres wilde ik worden. Ik ben altijd blijven dansen trouwens, ik heb het nooit echt opgegeven.

Wat helpt mij nu en wat kan jou helpen?

Wat mij nu helpt als ik het niet zie zitten op een ochtend is het oproepen van mijn waarom.

Ik heb een paar uitdagende doelen uitgeschreven voor volgend jaar. Ik heb er afbeeldingen bij gezocht en op mijn whiteboard gehangen.

Een dagje minder zin?

Dan kijk ik naar de foto van Thailand waar ik weer heen wil. Of het jeugdkamp dat ik wil sponsoren volgend jaar. Of ik denk aan mijn cursisten die er een geweldig succes van hebben gemaakt. 

Of…. Nou ja. Het gaat niet om mijn waarom.


Weet jij wat 
jouw waarom is?

Waarom wil je een succes van je bedrijf maken?

Wat maakt dat mogelijk voor je partner, je gezin, je kinderen, je familie?

Heb je dan al eens overwogen om repeterende klussen te clusteren in een online leeromgeving?

Zodat je wat minder jezelf hoeft te herhalen en die tijd ‘echt vrij krijgt’. We willen allemaal wel een stukje passief inkomen. Dit is dat al in een kleine vorm.

Alles is mogelijk.

En zou je er een gigantisch succes van willen maken?

Hoe zou dat voor je zijn?

Wat zou dat voor je gezin betekenen?

Heb je plannen om een online training te maken?

Zullen we er dan direct een daverend succes van maken?

Het Online Training Creatieplan kan je hier direct mee helpen! 

We doorlopen samen de 5 cruciale fasen van de ontwikkeling van je online training. Leer van de successen van mijn cursisten en modelleer wat werkt. Doe gratis mee aan de live online masterclass. Donderdagavond of vrijdagochtend!

Ik zie je graag dan! 

Gratis online masterclass  Het Online Training Creatieplan

We doorlopen samen het Online Training Creatieplan: de 5 cruciale fases die je van start
tot lancering doorloopt voor een winstgevende online training

  • ​Hoe jij er voor kan zorgen dat je online training écht een succes wordt.
  • ​Hoe je ervoor zorgt dat je binnen 3 maanden omzet draait
    uit je online training
  • Welke werkvormen je kunt gebruiken en hoe je je cursist bij de les houdt
  • check
    Hoe je laaiend enthousiaste cursisten krijgt.​

Doe live mee vanaf je pc/ laptop, meld je hier aan

Ontvang de tweewekelijkse waardevolle e-mails over online ondernemen en kies een datum:

“Vergeet niet dat hij zijn tanden nog moet poetsen”

Mijn domein

“Dag schat, lief gaan slapen zo, ik heb een webinar.” Ik geef mijn oudste nog een seintje: “Vergeet niet dat hij zijn tanden nog moet poetsen.”  en ik loop de trap op naar boven. Mijn domein. De hele overloop van 2 bij 1.50 meter.

Mijn man is kok, dus is hij wat later thuis vanavond. Ik geef een webinar die avond en er zijn wel 180 aanmeldingen. Aan het einde verkoop ik mijn online training, dus ik moet mij concentreren.

De Facebook advertenties die ik heb uitgezet kosten behoorlijk wat en ik wil ze minimaal 3 keer terugverdienen. De social media berichten, de Facebook lives, het heeft veel tijd en ook veel geld gekost. En dat mijn man vanavond wat later thuis is, omdat de Rotary Club vandaag weer extra aandacht nodig heeft, doet mijn bloed niet langer koken. Vroeger was dat wel anders.

Mijn jongste, op dat moment 7 jaar, weet dat hij moet luisteren naar mijn oudste zoon. “Geen verhaaltje vanavond, gewoon gaan slapen!”, bromt mijn oudste zoon van 14.

Het webinar scherm telt af…5-4-3-2 en ik hoor de deur beneden open gaan, (NEE!, denk ik) een zacht stemmetje fluistert: ”Mam, succes hé met je webinar.” Zoet toch! 

Zo was het de afgelopen jaren.

 Hoe anders is het nu


Nog steeds kosten de Facebook advertenties behoorlijk wat en vind ik de social media uitingen schrijven leuk. Ik werk nog steeds veel maar wel omdat ik er van geniet, niet omdat het moet. Ik leef mijn droom, mijn missie.

Terwijl ik klanten spreek loopt nu een 12-jarige zoon nog even binnen en gebaart hij: “Mag ik storen?”.

Mijn man werkt nog steeds, want hij heeft er plezier in, alleen doet hij dat nu 3 dagen per week. Omdat hij het leuk vindt en omdat het kan.

Hoe blij ben ik om met een gezin van 5 ‘s avonds aan tafel te zitten, na al die jaren!

Als je het gewend bent, dat ze er altijd zijn, neem je het voor lief. Maar de afgelopen 17 jaar was mijn man er maar 1 of 2 keer per week in de avond en dat was heus zo leuk niet. En zeker niet met Kerst. Natuurlijk zijn er ergere dingen, maar ik hou nu eenmaal van Kerst.

Toch roeiden we altijd met de riemen die er waren. Oma kwam eerst langs om een kind in te stoppen op het moment dat ik mijn webinar in de avond gaf. Later deed mijn oudste zoon dit af en toe als het moest.

 Ik had geen werkkamer en dus het plekje wat je op de foto ziet is voor mij mijn domein.

Mijn domein

Ik ben wat dat betreft ook nuchter. Wil ik ondernemen? Ja? Wat moet ik ervoor doen? En wat moet ik voor verkoopactiviteiten inzetten? Webinars waren en zijn al jarenlang mijn beste instrument. Wanneer zijn de meeste mensen live aanwezig? Moment x. Past het in de agenda? Niet altijd.

Hoe maken we het dan toch mogelijk? Oma of zoon.

​Als ambitieuze moeder en ondernemer kijk ik naar mogelijkheden


Als iets niet lukt ga ik me niet blindstaren op dat het moet, moet, moet. Maar loop ik naar buiten. Maak een ommetje. Een rondje extra om met Charlie.

En dan ineens zie ik weer mogelijkheden.

Tony zegt ook “It’s not the lack of resources, it’s your lack of resourcefulness that stops you.”

Die quote helpt mij altijd enorm.

Dus loop jij wel eens vast? Denk dan: Ik loop niet vast, ik heb een vraag en wat is er wél mogelijk? Wie of wat kan mij helpen mijn doelen te bereiken?”

Het antwoord valt je dan vast snel in. Als het kan met een vol gezin, een man die veel weg is en een bedrijf runnen vanaf de overloop, bedenk je dan eens, wat is er voor jou allemaal mogelijk? Heel veel succes!

Zoals altijd wil ik je graag verder helpen. Wil jij een online training maken om jouw ideale leven mogelijk te maken? Of heb je al een training staan en wil je je bedrijf écht naar het volgende niveau tillen en weet je niet goed wat hier nodig voor is? Vraag een kosteloos gesprek met mij aan. Ik help je graag verder!


Gratis online masterclass  Het Online Training Creatieplan

We doorlopen samen het Online Training Creatieplan: de 5 cruciale fases die je van start
tot lancering doorloopt voor een winstgevende online training

  • ​Hoe jij er voor kan zorgen dat je online training écht een succes wordt.
  • ​Hoe je ervoor zorgt dat je binnen 3 maanden omzet draait
    uit je online training
  • Welke werkvormen je kunt gebruiken en hoe je je cursist bij de les houdt
  • check
    Hoe je laaiend enthousiaste cursisten krijgt.​

Doe live mee vanaf je pc/ laptop, meld je hier aan

Ontvang de tweewekelijkse waardevolle e-mails over online ondernemen en kies een datum:

Tijd of geld?

online training maken

Wat kies jij?

Met geld koop je tijd doordat je bijvoorbeeld ondernemerstaken kan uitbesteden.

Met meer tijd kun je meer geld uitgeven maar ook meer omzet draaien door meer acquisitie te doen. En daarnaast kun je natuurlijk ook leuke dingen doen met je kinderen of met je partner. Meer op vakantie. Lekker skiën of naar Thailand. Meer zakenreizen plannen.  Meer leren.

Een nog betere ondernemer worden.

Wat zou jij met meer tijd ‘doen’?

En weet je ook hoe je meer tijd kunt maken?​

Het kan best een simpel besluit zijn en voor de hand liggen.

Maar ja, soms zie je het gewoon niet.Laatst sprak ik een trainer die 85 dagen per jaar de deur uit was om live trainingen te geven.

De mensen die zij les gaf moesten allemaal uitgeroosterd worden en gingen in de baas zijn tijd op cursus.

En ze was dus erg veel op pad. Ze wilde eigenlijk niet zo vaak weg van huis en het live trainingen geven ervaarde ze als best intensief. Ze vroeg me hoe ze nu meer tijd terug zou kunnen krijgen.

Ik vroeg haar het volgende:

“Moet je vaak hetzelfde vertellen?” Ze knikte. “Ik vind het ook de minst leuke training om te geven.”

“Als je dat dan nog 1 keer doet en je 3 dagen aan materiaal zou digitaliseren, waardoor je 3 volle dagen van deze training zou winnen? Je materiaal opnemen in video’s, werkbladen en een quiz om te testen of ze de stof goed begrepen zouden hebben?”

Haar ogen klaarden even op. “Mmm... interessant!“

De bezwaren lagen echter alweer op de loer. ”Ach maar dat is toch technisch vreselijk ingewikkeld. En het kóst alleen maar tijd.“

Die twee bezwaren die kon ik wel tackelen.  

“Als iemand van 67 jaar dit kan, zou jij, 17 jaar jonger het dan niet kunnen? Je kunt toch ook met je mobiele telefoon videootjes maken? Je weet hoe je met Word werkt? Dat heb je toch ook moeten leren? En waarom denk je dat je een leeromgeving zelf moet installeren? Er bestaan ook gespreide bedjes hoor. Net als wanneer je een huisje huurt, dan ga je toch ook niet de bedden zelf opmaken en kies je voor wat meer comfort?”

“En die tijd? Als je nu 3 tot 6 maanden gefocust van de materialen video’s maakt. Wat ga je er in de toekomst aan tijd mee winnen? Wat zou je straks met deze tijd doen?”

Nou dat wist ze wel. Met een campertje met haar man meer op pad.

Wat zou jij doen met meer tijd?

Dus toen was ze om. Binnen 3-6 maanden heeft zijn meer tijd.

Heb ik een vuurtje bij je kunnen aanwakkeren met dit bericht?

Kom dan 9 november naar de live online Masterclass “Het online training creatieplan”

Ik vertel je over hoe je meer tijd terugkrijgt én meer geld verdient door je kennis online aan te bieden.

​Meld je hier aan.

We doorlopen samen het Online Training Creatieplan: de 5 cruciale fases die je van start  tot lancering doorloopt voor een winstgevende online training.

Hoe jij er voor kan zorgen dat je online training écht een succes wordt.

Hoe je ervoor zorgt dat je binnen 3 maanden omzet draait uit je online training

Welke werkvormen je kunt gebruiken en hoe je je cursist bij de les houdt

Hoe je laaiend enthousiaste cursisten krijgt.

Ja, ik doe mee!

Gratis online masterclass  Het Online Training Creatieplan

We doorlopen samen het Online Training Creatieplan: de 5 cruciale fases die je van start
tot lancering doorloopt voor een winstgevende online training

  • ​Hoe jij er voor kan zorgen dat je online training écht een succes wordt.
  • ​Hoe je ervoor zorgt dat je binnen 3 maanden omzet draait
    uit je online training
  • Welke werkvormen je kunt gebruiken en hoe je je cursist bij de les houdt
  • check
    Hoe je laaiend enthousiaste cursisten krijgt.​

Doe live mee vanaf je pc/ laptop, meld je hier aan

Ontvang de tweewekelijkse waardevolle e-mails over online ondernemen en kies een datum:

3 methodes om je doelgroep warm te maken

3 methodes om je doelgroep warm te maken

In de vorige ​artikel vertelde ik je over de koude lauwe en warme doelgroepen

En ik zag je schrik al,….. moet ik dus 3 salespages hebben? Het kán helpen.

Wat je ook kunt doen is bruggen bouwen tussen de doelgroepen.​

In de video hierboven laat ik je zien hoe je dat doet.

Misschien denk je dat het moeilijk is om van totaal onbekende mensen een warme doelgroep te maken die makkelijker je product of dienst afneemt. 

Maar eigenlijk is het vrij makkelijk. Ik ga je het laten zien​. Er moet gebouwd worden aan de know like trust factor.

​Dit is hoe ik het doe:

Blog

​Ik schrijf bijvoorbeeld een blog waarin ik kennis deel en inzicht geef in wat het probleem is en wat de consequenties zijn van de problemen. Ik geef ze ook een kleine deeloplossing in het blog. De kans is dan al groter dat ze warmer zijn geworden en inzicht hebben gekregen en ook nu weten wat de oplossing kan zijn.

Meer inzichten deel ik dan in mijn weggever, die ín het blogbericht staat. Veel mensen vragen deze dan aan en dan zijn ze van koud naar warm getransporteerd.

Je kunt ook gebruik maken van een Quiz of een Enquête

3 methodes om je doelgroep warm te maken

Je kunt bepaalde vragen stellen die de gedachten een bepaalde kant op laten draaien. Je plant zaadjes en laat de bezoeker nadenken over een aantal zaken.

​​Kijk ik heb het zo toegepast.​ in mijn quiz  ben je er klaar voor .

En zo heeft één van mijn cursisten het toegepast:

Deze dame heeft bijvoorbeeld ​25 aanvragen om deel te nemen aan haar pilot binnen gekregen. De doelgroep was eerst volkomen koud. Door mensen met behulp van een enquête in te laten zien ​wat haar training hen zou kunnen opleveren gingen de radartjes ratelen.

Het mooie hiervan is dat je zelf kunt kiezen welke methode bij je past. Je hoeft het ook niet allemaal te doen en al helemaal niet alleen!

Krijg je hier al inspiratie van?

Kom ook naar hét event voor het exploderen van je online business op 19 oktober a.s. in Vianen: wil je serieus opschalen met je bedrijf, aan de slag met een online training, of leren deze stevig online te verkopen?
Dan mag je het event niet missen; meer informatie en tickets:
https://www.dewebacademie.nl/vfv/


​Tijdelijke bonus


​Tijdelijk heb ik een geweldige bonus bij aankoop van je ticket: je krijgt twee waardevolle online lessen inclusief werkbladen hoe je een onweerstaanbaar aanbod van jouw product maakt met een echte X-factor, én gebruik maakt van de belangrijkste online marketingstrategie ooit.

Deze 2 lessen zijn uniek en niet los te verkrijgen, ze hebben een waarde van € 300. Door deze X-factor toe te voegen aan mijn aanbod is mijn bedrijf compleet veranderd.

1 2 3 7
>