Category Archives for "Ondernemerstips"

Inhoud voor je online training bepalen

inhoud van je online training bepalen

Heb je plannen om een online training te maken?

E-learning toevoegen aan je business model.
Het klinkt voor veel ondernemers als een grote volgende stap én het kan nogal overweldigend zijn.

Daarom wil ik je in dit bericht wat ideeën geven waar je rekening mee kunt houden als je de inhoud van je programma uitdenkt.

Begin in elk geval met het uitdenken van het resultaat

Wat is het resultaat voor je cursisten?

Wat voor vaardigheden hebben ze opgedaan? Wat kunnen ze bijvoorbeeld daadwerkelijk aan het einde?

Voorbeeld voor het uitdenken van de content

In mijn training de Online Succes Academie wilde ik bijvoorbeeld  aan mijn cursisten leren:

Hoe ze hun kennis konden vertalen in een online training.

En ik bedacht toen wat mijn cursisten allemaal zouden moeten kunnen en kennen aan het einde van de training:

  • een blauwdruk maken van de training, dus de onderwerpen uitdenken
  • video’s maken met mobiele telefoon en beeldscherm.
  • werkboeken maken
  • powerpoint’s maken
  • geluidsbestanden maken
  • de planning van je lancering
  • (...) en nog veel meer

Op basis daarvan bedacht ik de modules die mijn training zou hebben.

Zo ging ik ook denken aan de problemen waar ze tegenaan zouden lopen en hoe ik die kon gaan tackelen.

Want zo’n leeromgeving maken, uitzoeken welke leeromgeving het beste werkt, erger nog zelf alles gaan installeren op een domein. Dat zou voor een groot obstakel zorgen. Wat als ík dat al voor iedereen zou regelen……?

Zo werkt dat ook straks voor jouw online training. Als je een onderscheidend wilt zijn in je aanbod is het goed daar nu alvast over na te denken.

Bedenk alvast wat voor problemen er eventueel zouden kunnen ontstaan en hoe jij deze kunt oplossen voor je klant. Enneh... zie je het nog niet, laat het dan open, je komt hier gaandeweg vast op.

Al brainstormend kwam ik op deze manier bij een flink aantal onderwerpen.

Toen besloot ik aan de slag te gaan met de geeltjesmethodiek.

Inhoud voor je online training bepalen met de geeltjes methodiek

De geeltjes methodiek 

Deze onderwerpen schrijf je op gele memoblaadjes en je gaat later pas de logische volgorde vaststellen.

Wat ga je in de modules doen?

Moet ik alles in video opnemen of is tekst en audio soms ook goed?

Ik denk dat de waarde van video’s groter kan zijn voor mensen die heel visueel zijn ingesteld, maar er zijn ook mensen die meer op het gehoor leren. Dus tekst en audio is soms ook goed. Het ligt er heel erg aan wat je wil dan mensen gaat leren.

Heb ik werkbladen nodig?

Je kunt oefeningen geven aan het einde van een les, zodat mensen het geleerde echt kunnen gaan toepassen. Het is dus een goed idee om werkbladen of werkboeken te maken en daarin opdrachten mee te geven over toepassing op het geleerde.

Dus even samenvattend dit is jouw stappenplan:

  • Denk het resultaat uit
  • Schrijf de onderdelen die erbij helpen bij het resultaat te komen op op memoblaadjes
  • Denk na over mogelijke obstakels / problemen en hoe je die kunt tackelen en staar je er nu nog niet blind op....
  • Bepaal wat video wordt, wat tekst of audio. Er mag diversiteit inzitten!
  • Bepaal waar je werkbladen nodig hebt

Ben je er aan toe aan jouw online training nu eindelijk eens echt in de steigers te zetten?

En dan in één keer goed?

6 september geef ik de unieke live workshop Quickstart voor je online training in het centrum van het historische stadje Delft.

Dit is wat we op die middag gaan uitwerken. En natuurlijk kun je mij alles vragen tijdens deze middag!

1.

Je ideale klant voor je online training uitwerken

2.

De opbouw van je programma inclusief mijn feedback

3.

Hoe je je e-maillijst snel kan opbouwen, ook als je nu nog geen lijst hebt

4.

Het aanbod schaalbaar maken

5.

de planning van je lancering

En waarom zou je het niet mogen missen?


  • Wanneer je precies wilt weten  waar je mee start om je online training  en echt geld te kunnen gaan verdienen met je talenten.
  • Als je toe bent aan heldere stappen en niet weer halverwege de handdoek in de ring wil gooien in plaats van goed geld verdienen met je kennis.
  • Als je bereid bent in je zelf te investeren en in je bedrijf. Of je dat nu doet met geld of met tijd of een combinatie hiervan. Succes komt je niet aanwaaien.
  • Je voelt dat je er klaar voor bent! Je kunt nog wel 60 webinars volgen van ‘goeroe’s  en ontdekken dat je de juiste kennis nog niet hebt om echt grote stappen te zetten, talloze You Tube video’s bekijken en er achter komen dat het allemaal zo niet (meer) werkt. Je bent klaar voor het echte werk. Dus die middag praktisch aan de slag met mijn kennis, daar ben je klaar voor.  Kom maar op Irene!

Ben je klaar voor focus, actie, kennis, inspiratie, een goed inkomen te verdienen met jouw kennis?

Meld je dan direct aan. De investering is slechts 35 euro ex btw.


Er is slechts een beperkt aantal plaatsen: nu nog  maar 9  beschikbaar.

Reserveer vandaag nog je stoel, de vorige keren was de workshop zo uitverkocht!

Inhoud voor je online training bepalen

Zakelijke berichten op social media: wat werkt en wat niet?

zakelijke berichten op Social Media

Vind jij het net als zoveel andere ondernemers vind je het vast lastig om te bepalen wat je daar nu op moet plaatsen.

Telkens weer. Want één keer in de week iets plaatsen, dat zet geen zoden aan de dijk. Daar word je niet zakelijk zichtbaar mee en dat leidt dus ook niet tot het krijgen van nieuwe klanten.

​In dit bericht wil ik het met je hebben over wat je voor content kunt posten zodat je je doelen bereikt. Want heb je daar al eens over na gedacht? Wat is eigenlijk het doel ​van Social Media?
Dit is met name het leren kennen van elkaar en een band op bouwen​.

​Wat voor zakelijke berichten kun je nu plaatsen op Social Media?

De beste manier is Social Media in te zetten als een story-telling platform.

​Want alleen maar content plaatsen om je workshops vol te krijgen of je webinars of trainingen is bloody boring​, voor jezelf maar zeker voor je volgers.

Die krijgen dan zelfs een blinde vlek voor je ​berichten.


​Echte mensen met echte verhalen


​Wat gewone mensen doen is hun hele leven op Facebook en Instagram te documenteren en etaleren. Foto’s van hun familie, plaatsen ze en van hun kinderen, het heerlijke dinertje aan zee, de ochtend smoothie, hun zonnige of druiligere vakantiedag, en foto’s van de meest aandoenlijke of foeilelijke huisdieren.

Waar ze het dan ook over hebben, het zijn verhalen die ze delen over hun leven.

Werkt dat? JA! Daar komen reacties op en daar krijg je engagement, interactie mee.

En dat is wat jij als ​ondernemer precies ook zo moet doen

Door verhalen te vertellen over je bedrijf: vertel je volgers wat je doet en waarom je het doet. Want op de Socials zoeken mensen verbinding met echte mensen. Ze willen geen zaken doen met bedrijven, ze willen niet continu verkocht worden, ze willen je eerst leren kennen, en dat is precies wat je wilt bereiken met Social Media. Het staat als eerste stukje van de funnel: het leren kennen.

​Maak een story van je werkdag

Vertel bijvoorbeeld eens hoe je dag eruit ziet, als je een training geeft. Op Instagram kun je stories maken van het tochtje op de fiets naar kantoor waarin je een tip deelt, tot het zetten van de koffie, het neerleggen van de werkboeken, de verwelkoming van je cursisten, een peak behind the curtains van een stukje content tot je deelt met de cursisten tot de afsluitende dinertje. 

​Stel confronterende vragen

Leer je doelgroep echt kennen via Social Media, stel eens wat confronterende vragen. Ik vroeg laatst of je als ondernemer ook in de vakantie je e-mail checkt, of dat je dat echt moeilijk vindt om uit te besteden. En op die privé antwoorden daar kun je natuurlijk wat mee! Verwijs deze mensen naar een blog op je website of nodig ze uit voor een gesprek.

Instagram én Facebook: story-sharing platform ​

En die foto’s die je erbij gebruikt zijn het haakje, dat je verbindt aan het verhaal wat je deelt. Voordat je je verhaal schrijft denk je goed na over wat je wilt dat de lezer weet en wat zij doet na het lezen van je bericht. 

Geef je lezer dus ook een opdracht

Wil je dat ze een like geven? Vraag er dan om. Wil je een reactie onder de post? Stel die vraag dan ook!

Wil je dat ze een video bekijken, vertel dat ze even op de play klop klikken. Het klinkt te simpel voor woorden maar zonder te vragen om een reactie komt – ie dus ook niet.

dus even samengevat:

1

​Vertel verhalen/ stories.

​Door verhalen te vertellen over je bedrijf: vertel je volgers wat je doet en waarom je het doet. Wat is bijvoorbeeld het moment dat je besloot voor jezelf te beginnen? ​Laat je volger eens een dagje met je meelopen, digitaal dan via het plaatsen van een story op Instagram of Facebook. Of stel eens confronterende vragen en neem actie op de antwoorden.

2

​De foto is het haakje

​Maak gebruik van opvallende foto's, dus telkens een andere setting of inval werken goed. Gebruik geregeld foto's van jezelf, op zijn minst 1 op de 9 foto's mag van jezelf zijn. (Op naar de fotograaf dus 🙂 )

3

​Vergeet de Call to Action niet

Wil je dat ze een like geven? Vraag er dan om. Wil je een reactie onder de post? Stel die vraag dan ook!

Wil je dat ze een video bekijken, vertel dat ze even op de play klop klikken. Het klinkt te simpel voor woorden maar zonder te vragen om een reactie komt – ie dus ook niet.


​Interessant?  

Doe dan mee met  Gratis Online Marketing Strategie Workshop: ​Leer van mijn best practices


Leer de 5 online marketing stappen waarmee je heel eenvoudig je omzet verdubbelt.

​Presentatie


​Dit ontdek je

  • 1
    Hoe je makkelijk en continu je expertstatus claimt met inzet van Social Media
  • 2
    Hoe je goed kunt verkopen uit je nieuwsbrief en voorkomt dat je e-book / weggever ongezien in de inbox verdwijnt en je direct weer uit de picture bent
  • 3
    Ik vertel je het geheim waarmee je in één klap van je angst/reserves voor het geven van webinars af bent en vandaag nog wil beginnen
  • 4
    Leer 3 magische bewezen succestitels voor je webinar waardoor je veel meer deelnemers krijgt en klanten maakt in je webinar
  • 5
    Ontdek hoe ik met € 1220 euro in 6 weken 100.000 omzette en hoe jij dat ook kan zelfs als je  geen e-maillijst hebt.

Gratis online Workshop ​Datum

​16 oktober 

Woensdag

10: 00 AM 

4:00 PM 


Marketing mindset

Mijn Oma had ongelijk:

"Doe maar gewoon dan doe je al gek
genoeg." dat zei ze telkens als ik weer eens met een handstand tegen de muur aan een boek aan het lezen was. Toen luisterde ik nog naar haar en ging ik weer normaal doen.
 
Je mag niet te veel opvallen... niet opscheppen, niet te ver met je hoofd boven het maaiveld uitsteken, hoorde jij dat vroeger ook altijd?

Maar met gewoon doen groei je niet als ambitieuze coach, trainer of therapeut.

En met één keer iets doen ook niet.  
 
 Keith Cunningham - die net zo oud is als mijn oma toen was, maar tevens een Amerikaanse Business coach met heel wat zinnigere uitspraken - zegt altijd:

Ordinairy things done consistently and on a daily basis lead to extraordinary results”.

En die spreuk snijdt wat mij betreft meer hout.

Een succesvolle ondernemer word je ook niet omdat je alle tooltjes en tactieken onder de knie hebt.

Dat bereik je pas als je verandert hoe je over marketing en sales denkt: als je je marketing mindset verandert. 
 
 We houden ons vaak klein omdat we niet gewend zijn zelf in de picture te staan.

En vaak heb je dat aan je oma te danken...
 
 
 Het is af te leren, dat kleinhouden. Dat is mij ook gelukt.

Omdat ik heb geleerd dat als je resultaat wil behalen dat je marketing moet omarmen en het dan zelfs leuk gaat vinden!

En als je eenmaal een ritme hebt gevonden in het zichtbaar zijn, dus consistent en dagelijks, net wat Keith aanraadt, dan gaat dat veel makkelijker.

Want eigenlijk draait die marketing mindset om dit:

 
 

Je moet geloven in de mogelijkheden, je gelooft in je eigen aanbod. En je gelooft dat je ideale klant op je aanbod wacht.

Dat is een gezonde marketing mindset.

Meer over marketing mindset? Volg me op Instagram, daar deel ik dagelijks dit soort tips.

Je kunt mij hier volgen >>  

Marketing funnel: belangrijk voor continue groei van je bedrijf

marketing funnel: belangrijk voor continue groei van je bedrijf

Stop toch met dweilen met de kraan open...

Hoeveel mensen melden zich gemiddeld bij je workshops aan Irene?” vroeg mijn coach mij een tijd terug een ietwat streng.

Ze wist natuurlijk ook wel hoe het er aan toe was gegaan: twee keer verkocht ik ze makkelijk uit en daarna moest ik bijna leuren met de kwalitatief geweldige workshops waarna iedereen jubelend de deur uit ging.

Zo ging het vroeger bij mij om nieuwe mensen voor mijn diensten te interesseren en waarschijnlijk is het bij jou niet veel anders.

Klopt dat?

Je kunt niet eeuwig in dezelfde vijver vissen

Wanneer je voor het eerst of tweede keer je aanbod doet aan je e-mailijst dan krijg je ze wel vol maar het is bijna een wetmatigheid…. je kunt niet eeuwig in dezelfde vijver vissen ofwel verwacht niet dat je je trajecten vol blijft krijgen met dezelfde grootte van je e-maillijst.

Dus die lijst moet constant groeien.

Dat kan gedeeltelijk organisch waneer er voldoende bezoekers naar je website gaan. SEO! Denk je nu vast maar hóóó wacht even..voordat je je daarin verdiept, verzuipt of verdwaalt.

SEO ofwel je website zoekmachine vriendelijk maken is een eindeloos lange weg. Hier krijg je niet acuut veel meer mensen mee op je website. Dat is een traject van jaren!

En zo zijn er mee manieren om die bezoeker naar je website te krijgen. Gratis, door af en toe een Social Media bericht te posten met een Call to action / oproep tot actie naar je website. Maar toch... dit zijn druppels op de gloeiende plaat en leiden niet naar een flink grotere e-maillijst.

Want dit werkt het allerbeste: te betalen voor het plaatsen van advertenties. Op Facebook en instagram voor je weggever.

En ja, tegen dat betalen hik je natuurlijk aan. Dat snap ik ook, dat moet natuurlijk geen dweilen zijn met de kraan open!

Want hoe verdien je dat nu terug en het liefst op korte termijn?

Ik heb daar wat op gevonden - dit leerde ik van de gladde internetjongens en heb ik vertaald naar een nuchtere Hollandse aanpak -: door direct een klein aanbod in je marketing funnel te verwerken.


Klinkt dat goed?

Nou dát wil ik jou graag leren mijn online workshop de 5 onmisbare online marketingstappen

Wat kun je leren van je concurrent

Concurrentie: wat kun je leren van je concurrent?

Hoe blijf je bij jezelf als je geraakt wordt door hoe anderen het doen?

Je grote concurrent. Daar is ze weer.

Je hartslag schiet omhoog.

WAT heeft ze nu weer bedacht?!

Dat meen je!

Precies!!! Hetzelfde programma dat jij hebt bedacht.... Hoe is dit nu weer mogelijk!

Daar gaat je plan. Down the drain. Nu wordt het natuurlijk nooit meer wat met jouw aanbod..

Met bijvoorbeeld je online training, het briljante idee dat je aan het uitwerken was, dat kan wel weer weg.

Of toch niet?

Mij gebeuren dit soort dingen ook. En dan zie ik 1000-den likes langs komen en moet ik het zelf maar doen met een schamele 80 of zo.

Terwijl ik zoveel te bieden heb.

Herken je dit soort momenten?

Hier volgen een paar tips, zo pak ik het aan:

Contact met klanten

(Tip 1) Ik pak mijn plan erbij. Ik voel weer een vuurtje branden. Ik ga in contact met mijn eigen klanten en hou bijvoorbeeld een poll met ze om uit te vragen waar ze behoefte aan hebben.Zo maak ik het weer écht voor míjn ideale klant.

Google je idee

(Tip 2 ) Ik google mijn idee. En dan, hé, zie ik dat er nog veel meer ondernemers zijn die mijn gloednieuwe briljante idee ook aanbieden.

Was het ook niet zo dat ‘alles al bestond’?

En ik voel het weer gloeien en bloeien want als er meerdere ondernemers die zoiets aanbieden dan is er VRAAG naar.

Dan is er MARKT voor.

En dan ga ik het gewoon op mijn EIGEN manier doen. Met mijn toegevoegde waarde. Voor klanten die op mij aanhaken en niet zo op die concurrent. Want zo werkt het gewoon. Mijn ideale klant is niet die van hem en ook niet van haar. Er is ruimte voor iedereen met duizenden ambitieuze coaches, trainers en therapeuten in Nederland.

Jij hebt jouw unieke blik op zaken. Jouw expertise, jouw compassie en jouw ervaring.

Er is een plaats voor jou.

Sluit je af

(Tip 3) Facebook gaat uit. Ik klik mijn concurrent uit (dit soort advertenties niet meer laten zien: ze zijn irrelevant) en volg mijn eigen pad.

En dat plan, waar jij mee rondloopt, dat leidt natuurlijk ergens toe.Wil jij meer klanten helpen zonder er keihard voor te hoeven werken? Zou jij ook meer klanten willen helpen in minder tijd?

Dan wil ik je uitnodigen voor de gratis online workshop "hoe je een ongelimiteerd aantal klanten kunt helpen zonder daar 100 uur per weer voor te werken. 
Dit ga je ontdekken:

  • Hoe ook jij van van 10 klanten naar 50 klanten per week kunt gaan
  • Hoe ook jij ongelimiteerd aantal klanten kunt gaan helpen, op de automatische piloot, dus zonder dat het je extra tijd gaat kosten.
  • Ontdek je hoe het én, én, én kan zijn: hoe je je dienstverlening optimaliseert zodat je blijere klanten krijgt die én meer resultaat boeken én zelf meer tijd overhoudt voor jezelf. Terwijl je nu waarschijnlijk denkt dat dit onmogelijk is. (Utopia van de ondernemer!)
  • Hoe je met behulp van een online training én meer mensen kan helpen én ze beter kan helpen en welke vormen van online trainen jij vandaag nog in kunt zetten, ook al denk je nu nog dat je echt alleen maar  1 op 1 werken kan werken en alles maatwerk moet zijn.  Je krijgt ideeën die je direct kunt toepassen in je bedrijf!

    Meld je hier gratis aan voor mijn online training>>



9 tips om je online zichtbaarheid vergroten

Wat k​un je voor verschillende authentieke activiteiten doen om zichtbaar te worden online?

​Liever luisteren? Doe dat hieronder:

  • 1
    Tips om in de juiste mindset te komen om zichtbaar te worden
  • 2
    Hoe vaak moet ik zichtbaar worden en waar

Als kind had ik slapeloze nachten voordat ik mijn spreekbeurt hield en ik sta nog altijd niet heel graag in the picture.

(Dat had je vast niet verwacht...)

Toch heb ik mijn weerstand op zichtbaar zijn zijn overwonnen en ik wil graag een aantal geheimen met je delen die mij hebben geholpen.

1. Tips om in de juiste mindset te komen om zichtbaar te worden

Om zichtbaar te worden of je expertstatus te claimen moet je eigenlijk continue onder de aandacht blijven bij je toekomstige klanten.

Niet alleen als je een lancering doet. Vaak denken mensen dan ook: die zal wel weer iets te verkopen hebben. Ook niks mis mee echter je mensen moeten je wel eerst kennen, leuk vinden, vertrouwen. Ja die Know Like Trust factor, daar werk je voor langere tijd aan.

Die zichtbaarheid daar mag je continu aan werken. En dit is niet voor iedereen even makkelijk: van mijn klanten hoor ik dit ook vaak terug. Dan bespreken we wat iemand kan doen om aan voldoende klanten te komen voor een traject en wat er nog voor moet gebeuren.

En dan zie ik ineens zo'n gespannen frons ontstaan op het voorhoofd van de klant en dan vraag ik dus...

“Vind je het dan zo spannend om een video te maken? Dat heb je toch al een aantal keren gedaan?"

En dan is het niet dat videootje. Dat lukt best. Nee dan is het….

Je plaats nemen.

Je te laten zien.

Je product onder de aandacht brengen.

En wat ik dan ook hoor: ja als het voor een ander is, dan zichtbaar worden of iets verkopen dan doe ik dat veel makkelijker. Voor een baas doe je dat makkelijk.

Mmmm. Interessant

Dus voor je eigen bedrijf is het moeilijker dan als het van je baas zou moeten.

Waarom?

Dan is het niet persoonlijk?

Dan raakt het je niet persoonlijk als iemand er wat van vindt?

Geloof je dan niet in je bedrijf, je product, je dienst?

Er zijn ook klanten die echt doodsbang om zichtbaar te zijn. Maar onzichtbare ondernemers hebben nu eenmaal geen klanten dus links om of rechtsom, je moét er wat mee. Of laat je je droom, je bedrijf dan maar vallen?  Dan maar geen bedrijf dan maar geen klanten. Dan moet je weer voor een baas gaan werken? 
Dat is toch de grootste nachtmerrie voor jou als ondernemer?

Je bent gewoon een pluim waard dat je je eigen bedrijf runt. Dat je een mooie dienst hebt om klanten te helpen. Je mag ECHT dat podium pakken

Sterker nog eigenlijk moet je want al die mensen die jij kan helpen wachten op jouw tips en adviezen en producten en als jij ze kan helpen maar je laat je niet zien gaan ze mogelijk naar een ander en zijn ze dan beter af?

NEE toch?

Genoeg over mindset zo?

Gewoon even naar deze podcast luisteren als je een zetje nodig hebt en goooooo!

'Feel the fear and do it anyway'.

​​2. Wat kan ik voor verschillende authentieke activiteiten doen om zichtbaar te worden online

Ondervraag in elk geval je klant / ideale klant waar  hij op actief is, online. Want daar ben jij natuurlijk ook!

  • Is dat Facebook (10,1 miljoen leden) zit praktisch iedereen wel op FB namelijk? Wees daar dan actief op met Social Media posts. Je kunt uit je bestaande blogberichten een aantal kreten nemen, een leuk plaatje erbij maken op Canva en inplannen. Die zelfde berichten, misschien met een andere toon kun je doorplaatsen op LinkedIn of Instagram als je ideale klant daarop actief is. Hussel het wel lekker door elkaar zodat je niet alle zelfde berichten ziet op de tijdlijn van Facebook, Linkedin of Instagram. Dan denken ze:  “dat heb ik al gelezen laat maar! “
  • Wat je verder kunt doen aan op Social Media om zichtbaar te zijn en blijven is“reageren op Social Media” op de berichten van je ideale toekomstige klanten. Zo kom je ook goed in beeld. Ga met mensen in gesprek, niet alleen een hartje geven maar type wat terug. Wat vind je goed, leuk aan dit bericht. Laat je zelf horen

En deze manieren om je zichtbaarheid te vergroten ken je vast wel:

  • ​ Natuurlijk het versturen van je nieuwsbrief.
  • Het posten van je blog op je website.
  • Het delen van dat blog op de Social Media kanalen.
  • Een video of vlog maken en deze posten op je Facebook pagina of in je LinkedIn account en dan nog het liefst ondertiteld
  • En Facebook live houden
  • Een webinar geven
  • Een challenge organiseren en heel veel ondernemers helpen
  • ​Een podcast maken en de ether inslingeren

En als je me nu vraagt hoe vaak Irene, want ik wil er ook weer geen tweede baan aan over houden….

De mate van jouw zichtbaarheid weerspiegelt je succes…..

Dus zie het dan als onderdeel van je werk. Het hoort erbij, echt!

En je kunt nu eenmaal niet alles uitbesteden. Maar... je kunt wel hulp vragen van een VA (virtueel assistent) of zoiets. Maar de strategie, wat je schrijft hoe je verschijnt, dat is jouw pakkie an. Jouw stem, jouw persoon trekt de ideale klant die met jou resoneert, en daarom moet je er zijn. 

Probeer een keer of 3 per week actief zichtbaar te zijn op de kanalen waar je ideale klant zich bevindt.

Dan vergeten ze je niet zo snel!

Helpt dit jou? Heb je zelf nog extra tips? Laat het hieronder weten, ik ben reuze benieuwd!

​Want dat zichtbaar worden, dat leidt natuurlijk ergens toe.
Naar veel klanten hebben zonder er keihard voor te hoeven werken. Zou jij ook meer klanten willen helpen in  minder tijd?

Dan wil ik je uitnodigen voor de Quickstart van je online training. Een live workshop voor een kleine groep ondernemers  die dromen van een online training of blended learning en die heldere stappen en goed geld willen verdienen met hun kennis.  (Er kunnen max 25 personen deelnemen en ​tegenwoordig slaap ik de hele week als een roosje voor ik voor zo'n fijne groep deelnemers sta 🙂 )

De investering is slechts 35 euro ex btw.

Dit gaan we concreet doen:

  • Je ideale klant voor je online training uitwerken
  • De opbouw van je programma
  • Hoe je je e-maillijst snel kan opbouwen, ook als je nog geen lijst hebt
  • Het aanbod schaalbaar maken
  • De planning van je lancering

​Dit is hoe je de kennis kunt laten beklijven

Dit is hoe je zelf niet meer eindeloos repeteert

Dit is hoe je direct de diepte in kunt gaan met je klant.

En dit is hoe je een ongelimiteerd aantal klanten kunt helpen in minder tijd.

5 redenen waarom je nu nog geen online training hebt

En hoe het kan dat je na 25 april denkt: de luiken zijn van mijn ogen gevallen (Quickstart van je Online Training Live in Delft)

De eerste reden die ik vaak hoor:

  • ​Mijn klanten gaan dat nooit doen

Wat ik bij deze reden ook lees tussen de regels door:

Mijn klant gaat echt niet akkoord met mijn ‘regels’. Ik laat hém of háár bepalen hoe ík werk.

Terwijl de klant de voordelen van het online leren nog niet kent. Het gemak waar mee ze altijd de lessen kunnen bekijken die ze nodig hebben.

Voor de klant is het heel fijn dat ze in hun eigen tijd en op hun eigen tempo kennis tot zich kunnen nemen. En voor jou is het fijn dat je niet steeds in herhaling hoeft te vallen.

"Wat de boer niet kent dat vreet- ie niet."

Weet je trouwens al wel zeker dat hij of zij het niet zou pikken? Als ze alle voordelen kennen en het gemak en de diepgang die ze krijgen doordat de inhoud beter beklijft? Vraag het je klant gerust! Laat ze meedenken door een marktonderzoek(je) te doen. Dit kun je al doen met het gebruik van een Google formulier.

De tweede reden is veelal de angst om te laat te zijn:

  • De bubble is voorbij

Misschien geloof je dat de online training bubble voorbij is. Dat de grote hoos al geweest is. Dat je er nu niet meer op kunt meeliften en dat alleen de grote goeroe’s hier goed mee verdienen. Als ik je nu vertel dat ik meerdere cursisten heb op diverse en de meest verrassende onderwerpen een online training hebben die tonnen hebben opgeleverd? Op vlak van relaties, scheve tenen, leiderschapstrainingen en creativiteit?

​Volgens Thuiswinkel moni​tor stegen de Online bestedingen in het eerste half jaar van 2018 met 11% naar € 11,83 miljard in Nederland. 77 % was daarvan in het online diensten aandeel.  

Mogelijk denk je hier direct achteraan: “Nou dat bestaat dan óók al dan is mijn kans hierop verkeken!

Weet dan dat het alleen maar een goed teken is dat er online trainingen bestaan op dat gebied. Er is dus markt voor! Mensen zullen voor jou kiezen vanwege jouw unieke aanpak, zienswijze, stem, aantrekkingskracht.

En de derde gaat over vertrouwen

  • Je gelooft niet dat het de meeste waarde biedt voor je klant

    Eigenlijk hoort deze een beetje bij reden nummer één. Alleen geloof je het zelf nu nog niet dat je zo de meeste waarde kan bieden aan je klant. Het gemak voor de klant is groot omdat ze op ieder moment kunnen inloggen en aan de slag kunnen gaan met jouw materie. De informatie beklijft beter omdat er meer herhaling is, het blijft zeker beter hangen dan na de informatie één keer te hebben gehoord tijdens een eendaagse training of presentatie

De vierde over je eigen mening over het online trainen

  • Je vindt diep van binnen dat je maatwerk moet leveren en bent bang dat je je persoonlijke touch kwijt raakt bij online te gaan werken

Online trainingen kunnen ook heel persoonlijk worden door er elementen aan toe te voegen naar ​de behoefte van je klant.

Een online training hoeft geen eenheidsworst te worden. Zorg er dus voor dat je je training in diverse varianten aanbiedt;  Zo wordt het werken met een groep financieel aantrekkelijk en/ of kan je klant de service erbij krijgen waar ze behoefte aan hebben.

En waar je cursisten écht resultaat mee behalen: in een online omgeving die klantvriendelijk en professioneel is ingericht.

Ga voor kwaliteit, ga voor wat goed is voor je klant. Dan komt jouw winst vanzelf.

Hoe kun je dat nu doen:

Maak 1 basisvariant en voeg daar onderdelen aan toe waardoor je klant meer ‘ontzorgt’ en begeleidt wordt dat wordt dan je tweede pakket. En weet dat er ook altijd mensen zijn die het beste van het beste willen daar kun je eventueel 1 op 1 begeleiding aan toevoegen.

En de vijfde reden vind ik best begrijpelijk en daar kunnen we wat aan doen!

  • Je vindt het allemaal te overweldigend dat uitdenken en het maken van een online training

Kan het op je website of moet het helemaal apart hoor ik vaak...Video maken, (…) oké wat moet dat moet….waar maak je het dan mee?
maar waar maak je die mee en hoe lang mogen je lessen eigenlijk zijn?

En hoe bouw je zo’n training nu eigenlijk op?

En het verkoopstuk hoe pak je dat aan?

Je ziet er bijna sterretjes van maar hebt toch echt het idee dat je er echt wat mee wilt en naarmate het langer duurt er gewoon echt graag iets mee moet.

Herken je dit?

En dat is dan ook te veel om in dit blog verder uit te werken. Daarom wil ik je uitnodigen voor de Quickstart van je online training. Een live workshop voor een kleine groep ondernemers  die dromen van een online training en die heldere stappen en goed geld willen verdienen met hun kennis.  (max 25 personen)

De investering is slechts 35 euro ex btw.

​Dit is hoe je de kennis kunt laten beklijven

Dit is hoe je zelf niet meer eindeloos repeteert

Dit is hoe je direct de diepte in kunt gaan met je klant.

Zo maak je een meesterwerk van 2019

2 jaar terug was ik op UPW: het event van Tony Robbins “Unleash The Power Within” waar je onder andere over vuur loopt.

Ik was daar met een groepje ondernemers en mooi dat ik NIET over dat vuur zou lopen.

Wat een gekkigheid.

Naarmate het event vorderde en we naar buiten liepen op onze blote voeten in de regen nam het voornemen wat af. Het was toch wel heel gaaf… dit event, zou het echt kunnen, zou ik over vuur kunnen lopen?

Ik zie het nog wel even aan hoor of ik het ga doen” zei ik tegen Masja met wie ik stevig gearmd, met blote voeten, door de regen liep.

En toen stonden we er ineens voor: er werden nog wat extra hete kolen gegooid op onze vuurbaan en snel trok ik Masja mee naar de andere baan. Ook met roodgloeiende kooltjes maar het had een wat minder lava-achtige uitstraling….

Het team van Tony moedigde ons aan en ik voelde de spanning opbouwen. Zou ik het echt kunnen?

Hoe zou het voelen als ik dít had gedaan?

Ik gaf de crew een high five, zei “Yes!” en wandelde over de verhitte kolen.

Ik voelde NIETS.

Tenminste niets aan mijn voeten, de euforie dat ik dit had gedurfd was echter adembenemend.

Als ik dit kon…. Wat kon ik dan eigenlijk niet?

Fast forward….

Gisteren ontving ik de e-mail dat ik Fire Crew member ben op UPW in London.

Ik neem mijn man en twee zonen mee. Ik denk nu namelijk, je kunt maar niet jong genoeg weten wat je allemaal kunt bereiken en ‘limiting beliefs” achter je laten.

Ik deed de afgelopen 2 jaar alle opleidingen bij Tony om in eerste instantie mezelf te ontdoen van niet helpende verhalen en daarna het leiderschapstraject zodat ik mijn cursisten kan helpen peak te performen zonder BS.

Wat een weg heb ik afgelegd, realiseerde ik me vanmorgen.

En wat fantastisch dat ik dit kan doorgeven en dat mijn zonen daar nu al mee aan de slag kunnen zodat ze kunnen leven naar hun hoogste potentieel. Zonder die zaken die niet helpen.

Dat dus.

Kijk jij wel eens terug wat je allemaal hebt bereikt en wat dat voor je betekent?

Hoe trots je bent op jezelf en mensen om je heen?

Hoe dankbaar ook dat je keuzes maakt die je verder helpen?

Ik denk dat het goed is om terug te kijken. Om te evalueren en analyseren, wat werkt, waarom wel en waarom niet, en daar van te leren.

En ik denk dat het goed is om voorruit te kijken. Te plannen, je koers te bepalen in elk geval voor een jaar tot 18 maanden.

Daarom geef ik op 26 januari en 7 februari, live op locatie de Strategiedag (Online) Business

Maak je businessplan voor 2019 met uitdagende en realiseerbare doelen

Dit is voor ambitieuze ondernemers die 2019 niet aan het toeval overlaten.

En daar mee bedoel ik niet alleen, een plan maken om je hoogste jaaromzet te behalen. Maar ook het droomleven dat jij wilt ervaren.Spannende dingen die je wilt meemaken, of een hartenwens laten uitkomen.

En…. dat dat tot nu toe misschien nog niet gelukt is, is eigenlijk logisch.Want heb je een plan? Een maandplan dat realistisch is maar ook uitdagend? En als je weet hoeveel producten je wilt verkopen per maand, welke strategie pas je dan toe om genoeg mensen te bereiken? Welke verkoopmethode bij jou past en hoe je die toepast?

Consistent?

Het lijkt mij fantastisch om met jou een business- en life- én lanceerplanning voor 2019 uit te werken die realistisch is en haalbaar is.

Dat wil ik je leren! Daarom wil ik jou graag uitnodigen voor mijn strategische (online) business dag waarin we de lanceerplanning voor 2019 gaan uitwerken op de strategiedag 26 januari of 7 februari a.s.. Met max 10 personen. We maken een echt businessplan voor het aankomende jaar waarin we omzettechnisch gaan kijken wat je omzetdoelen zijn én een concreet stap voor stap plan maken hoe je dat kan realiseren.

Ook kijken we of dit past bij jouw ideale jaar, bij wat je ook op persoonlijk vlak wil ervaren en bereiken.We stellen SMART doelenWat wil je bereiken binnen nu en 12 maanden?Wat kan je weerhouden om je doelen te bereiken?Wat zijn de belangrijkste redenen waarom je dit wil bereikenWat is je belangrijkste omzet generatorWanneer wil je je doelen bereiken en welke strategieën ga je gebruiken om deze doelen te bereiken?

Ik wil je persoonlijk uitnodigen voor deze dag, [FIRST NAME GOES HERE].Bekijk hier de pagina voor meer informatie en waar je je kunt aanmeldenLaat 2019 niet aan het toeval over!Wacht niet te lang met boeken, per dag zijn er 10 plaatsen beschikbaar en er zijn al FLINK wat plaatsen bezet.

Locatie: Hotel van der Valk Nootdorp, nabij A12, A13, A4

Dan ga ik me vast even voorbereiden op mijn Fire Crew Member taken 😊

Fijne dag!

Ik ben nu blij dat ik een mislukte danseres ben.

Ik vertel je graag over een bijzondere ontmoeting die ik had vorige week. Ik ontmoette namelijk een oud klasgenootje en dit bracht heel wat naar boven. Ik hoop dat dit je helpt wanneer je tegen een uitdaging aanloopt of wat hindernissen tegenkomt...

“Ik bewonder jou om je pitbull mentaliteit”, zei Neelienke me vorige week. “Ik stond achter je bij Klassiek Ballet (we zaten samen op de Dansacademie) en we konden er geen moer van volgens de docenten.

We gaven niet op!

Zelfs op zaterdag namen we extra lessen Tap en Klassiek Ballet onder de beledigingen van de dansdocenten door. Ja, hier staat niet per ongeluk beledigingen. Het waren echt beledigingen en prikkende vingers.

“Jij bent tenminste nog musicalster geworden” gaf ik haar mee. Hoewel we zo hard hadden gewerkt werden we aan het einde van het eerste jaar, allebei van school getrapt.

Wat was het leuk Neelienke weer te zien. Inmiddels is ze trainster in NLP-technieken aan leidinggevenden.

Toen waren we achttien jaar en jaagden we onze dromen na.

Jaag ook jouw dromen na en volg mijn Masterclass Online Training Creatieplan.

Mijn dromen veranderden en de hare ook.

“Ik ben nu wel blij dat ik een mislukte danseres ben” grapte ik. Anders was ik nooit dit gaan doen.

Maar dat waren pittige tijden. Zo’n teleurstelling is groot. Ik ben met groot verliesgevoel naar Frankrijk gegaan om op een camping te werken. Daarna Frans gaan studeren en me van daaruit in Online Marketing en PR te specialiseren.

Maar die zelfdiscipline, dat zelfleiderschap en ergens compleet voor gáándat hebben we nog steeds gemeen.

Zij heeft er plezier in een pittig team aan managers te leren hun team te leiden. En ik sta voor het resultaat van mijn cursisten. Of dat nu een arts is, een coach of een couturier.

En dan… ook al haal je alles uit de kast, het wordt heus niet altijd een direct succes voor hen. Laat ik daar eerlijk in zijn. Er zijn verschillende cursisten die tonnen omzetten met hun online trainingen. En er zijn er die er 1 of 2 verkopen.

Er zijn er ook die hun online training niet afmaken.

En daar baal ik dan vreselijk van. Dan zit ik ook in de knoop met mezelf en met hen.

Waarom zet je nu niet even doooohoooor” zeg ik dan.

“Waarom wilde je het ook alweer? Meer tijd, meer omzet, verkopen terwijl jij in een campertje door Frankrijk toert. En hop…. Daar gaan ze weer. EVEN.

Tot afleiding nadert of uitdagingen zich aandienen.

We zijn niet allemaal uit hetzelfde hout gesneden. Dat begrijp ik ook. Maar je begrijpt, ik geef niet op. Mijn cursisten ook niet.

Hoe kun je er nu voor zorgen dat je door de waan van de dag (of prikkende vingers en beledigingen) je waarom niet uitzet?

“If your why is big enough the how is easy”.

Wat mij destijds hielp is, kijken naar top tappers zoals Pia Zadora of een videotape met FAME.

Zo’n danseres wilde ik worden. Ik ben altijd blijven dansen trouwens, ik heb het nooit echt opgegeven.

Wat helpt mij nu en wat kan jou helpen?

Wat mij nu helpt als ik het niet zie zitten op een ochtend is het oproepen van mijn waarom.

Ik heb een paar uitdagende doelen uitgeschreven voor volgend jaar. Ik heb er afbeeldingen bij gezocht en op mijn whiteboard gehangen.

Een dagje minder zin?

Dan kijk ik naar de foto van Thailand waar ik weer heen wil. Of het jeugdkamp dat ik wil sponsoren volgend jaar. Of ik denk aan mijn cursisten die er een geweldig succes van hebben gemaakt. 

Of…. Nou ja. Het gaat niet om mijn waarom.


Weet jij wat 
jouw waarom is?

Waarom wil je een succes van je bedrijf maken?

Wat maakt dat mogelijk voor je partner, je gezin, je kinderen, je familie?

Heb je dan al eens overwogen om repeterende klussen te clusteren in een online leeromgeving?

Zodat je wat minder jezelf hoeft te herhalen en die tijd ‘echt vrij krijgt’. We willen allemaal wel een stukje passief inkomen. Dit is dat al in een kleine vorm.

Alles is mogelijk.

En zou je er een gigantisch succes van willen maken?

Hoe zou dat voor je zijn?

Wat zou dat voor je gezin betekenen?

Heb je plannen om een online training te maken?

Zullen we er dan direct een daverend succes van maken?

Het Online Training Creatieplan kan je hier direct mee helpen! 

We doorlopen samen de 5 cruciale fasen van de ontwikkeling van je online training. Leer van de successen van mijn cursisten en modelleer wat werkt. Doe gratis mee aan de live online masterclass. Donderdagavond of vrijdagochtend!

Ik zie je graag dan! 

Gratis online masterclass  Het Online Training Creatieplan

We doorlopen samen het Online Training Creatieplan: de 5 cruciale fases die je van start
tot lancering doorloopt voor een winstgevende online training

  • ​Hoe jij er voor kan zorgen dat je online training écht een succes wordt.
  • ​Hoe je ervoor zorgt dat je binnen 3 maanden omzet draait
    uit je online training
  • Welke werkvormen je kunt gebruiken en hoe je je cursist bij de les houdt
  • check
    Hoe je laaiend enthousiaste cursisten krijgt.​

Doe live mee vanaf je pc/ laptop, meld je hier aan

Ontvang de tweewekelijkse waardevolle e-mails over online ondernemen en kies een datum:

“Vergeet niet dat hij zijn tanden nog moet poetsen”

Mijn domein

“Dag schat, lief gaan slapen zo, ik heb een webinar.” Ik geef mijn oudste nog een seintje: “Vergeet niet dat hij zijn tanden nog moet poetsen.”  en ik loop de trap op naar boven. Mijn domein. De hele overloop van 2 bij 1.50 meter.

Mijn man is kok, dus is hij wat later thuis vanavond. Ik geef een webinar die avond en er zijn wel 180 aanmeldingen. Aan het einde verkoop ik mijn online training, dus ik moet mij concentreren.

De Facebook advertenties die ik heb uitgezet kosten behoorlijk wat en ik wil ze minimaal 3 keer terugverdienen. De social media berichten, de Facebook lives, het heeft veel tijd en ook veel geld gekost. En dat mijn man vanavond wat later thuis is, omdat de Rotary Club vandaag weer extra aandacht nodig heeft, doet mijn bloed niet langer koken. Vroeger was dat wel anders.

Mijn jongste, op dat moment 7 jaar, weet dat hij moet luisteren naar mijn oudste zoon. “Geen verhaaltje vanavond, gewoon gaan slapen!”, bromt mijn oudste zoon van 14.

Het webinar scherm telt af…5-4-3-2 en ik hoor de deur beneden open gaan, (NEE!, denk ik) een zacht stemmetje fluistert: ”Mam, succes hé met je webinar.” Zoet toch! 

Zo was het de afgelopen jaren.

 Hoe anders is het nu


Nog steeds kosten de Facebook advertenties behoorlijk wat en vind ik de social media uitingen schrijven leuk. Ik werk nog steeds veel maar wel omdat ik er van geniet, niet omdat het moet. Ik leef mijn droom, mijn missie.

Terwijl ik klanten spreek loopt nu een 12-jarige zoon nog even binnen en gebaart hij: “Mag ik storen?”.

Mijn man werkt nog steeds, want hij heeft er plezier in, alleen doet hij dat nu 3 dagen per week. Omdat hij het leuk vindt en omdat het kan.

Hoe blij ben ik om met een gezin van 5 ‘s avonds aan tafel te zitten, na al die jaren!

Als je het gewend bent, dat ze er altijd zijn, neem je het voor lief. Maar de afgelopen 17 jaar was mijn man er maar 1 of 2 keer per week in de avond en dat was heus zo leuk niet. En zeker niet met Kerst. Natuurlijk zijn er ergere dingen, maar ik hou nu eenmaal van Kerst.

Toch roeiden we altijd met de riemen die er waren. Oma kwam eerst langs om een kind in te stoppen op het moment dat ik mijn webinar in de avond gaf. Later deed mijn oudste zoon dit af en toe als het moest.

 Ik had geen werkkamer en dus het plekje wat je op de foto ziet is voor mij mijn domein.

Mijn domein

Ik ben wat dat betreft ook nuchter. Wil ik ondernemen? Ja? Wat moet ik ervoor doen? En wat moet ik voor verkoopactiviteiten inzetten? Webinars waren en zijn al jarenlang mijn beste instrument. Wanneer zijn de meeste mensen live aanwezig? Moment x. Past het in de agenda? Niet altijd.

Hoe maken we het dan toch mogelijk? Oma of zoon.

​Als ambitieuze moeder en ondernemer kijk ik naar mogelijkheden


Als iets niet lukt ga ik me niet blindstaren op dat het moet, moet, moet. Maar loop ik naar buiten. Maak een ommetje. Een rondje extra om met Charlie.

En dan ineens zie ik weer mogelijkheden.

Tony zegt ook “It’s not the lack of resources, it’s your lack of resourcefulness that stops you.”

Die quote helpt mij altijd enorm.

Dus loop jij wel eens vast? Denk dan: Ik loop niet vast, ik heb een vraag en wat is er wél mogelijk? Wie of wat kan mij helpen mijn doelen te bereiken?”

Het antwoord valt je dan vast snel in. Als het kan met een vol gezin, een man die veel weg is en een bedrijf runnen vanaf de overloop, bedenk je dan eens, wat is er voor jou allemaal mogelijk? Heel veel succes!

Zoals altijd wil ik je graag verder helpen. Wil jij een online training maken om jouw ideale leven mogelijk te maken? Of heb je al een training staan en wil je je bedrijf écht naar het volgende niveau tillen en weet je niet goed wat hier nodig voor is? Vraag een kosteloos gesprek met mij aan. Ik help je graag verder!


Gratis online masterclass  Het Online Training Creatieplan

We doorlopen samen het Online Training Creatieplan: de 5 cruciale fases die je van start
tot lancering doorloopt voor een winstgevende online training

  • ​Hoe jij er voor kan zorgen dat je online training écht een succes wordt.
  • ​Hoe je ervoor zorgt dat je binnen 3 maanden omzet draait
    uit je online training
  • Welke werkvormen je kunt gebruiken en hoe je je cursist bij de les houdt
  • check
    Hoe je laaiend enthousiaste cursisten krijgt.​

Doe live mee vanaf je pc/ laptop, meld je hier aan

Ontvang de tweewekelijkse waardevolle e-mails over online ondernemen en kies een datum:

>