Category Archives for "Ondernemerstips"

het beste verdienmodel van 2021

strong independent women

"Strong independent woman"

Zo noemt mijn zoon van nu 17  mij af en toe. Dat vind ik mega cool want welke puber zegt dat nu van zijn moeder. Ik ben van niemand afhankelijk als ondernemer.

Niet van mijn klanten, niet van mijn man, niet van een bijbaan. Ook niet van mijn team. Met een lancering is mij dat namelijk wel eens heel duur komen te staan. Dus er staat heul veel in procedures en video's. Zodat ik ook van teamlid kan wisselen. Enneh... natuurlijk vind ik het wel lastig om een werkrelatie te beëindigen...Of het nu een zakelijke relatie is of een privé relatie, afscheid nemen is soms best lastig.

Maar omdat onafhankelijk zijn heel belangrijk is, zeker in je ondernemerschap dan moet je soms moeilijke keuzes maken. Want als het goed is voor je bedrijf dan moet het. Want je bedrijf is je alles. Zo is het in elk geval voor mij. Voor jou ook?

Mijn bedrijf stelt in staat dat ik mijn droomleven kan leiden.
Dat ik dié mensen kan helpen waar mijn hart en ziel van in de fik gaan.

Mijn zusje is ook zo’n strong independent woman.
Ze kocht vorige week als single schooljuf in haar up een woonboot.Dat was haar droom.  Ze nailde het gewoon! Ik ben zo trots op haar.

We vierde haar aankoop in Scheveningen en dat bracht herinneringen boven. Ik startte zelf met werken op mijn 15de in een strandtent in Scheveningen.

Afgeblaft werden we. Hongerig waren we. Keihard werken deden we. Of de hele dag koffiedrinken en de ramen lappen.

Het arbeidsethos werd er aardig ingepompt...

Op mijn 17de werkte ik op de boulevard in Kijkduin. Ik was een van de terraskanjers (ik heb nog nachtmerries van de omgevallen dienbladen en de mislukte ijsjes o en één keer hete chocomel in iemands kruis. Afschuw!)

Dagen van 16 uur waren niet ongewoon.

Maar ik had een droom, ik zou na de zomervakantie naar Zuid Frankrijk om te studeren onder de palmbomen en daar had ik wel een flink bedrag voor nodig.

Ik ging erheen en kreeg ook wat studiefinanciering  en was verder independent.

Na een jaar was ik terug, want het was maar voor een jaar en er volgde een andere droom. Ook daar moest ik keihard voor werken. De Dansacademie. Het dansen was droom 2 eigenlijk.
Ik deed auditie en werd toegelaten.

En na een jaar eraf gemieterd. Weg droom 2. Blijkbaar wilde ik  het niet graag genoeg. Hop terug naar Frankrijk en aan de studie Frans.

Fast forward.
Ik heb altijd hard moeten werken om mijn dromen te verwezenlijken en soms had ik mazzel. Ik hoor nu alleen zo veel mensen om me heen dat het allemaal makkelijk moet gaan.

Moeiteloos.

Ik ga wel dropshippen. Ik ga wel e-commercen… hoor ik hier soms thuis. En als ik dan uitleg wat er ook bij hoort dan wordt er niet mee gestart.

Moeiteloos Ondernemen lijkt een utopie.

En als het even moeilijk wordt dan stoppen veel ondernemers. Nemen ze een sabbatical terwijl ze eigenlijk hun programma's niet vol genoeg krijgen.

Of het salaris van de echtgenoot is ineens toereikend. Of er wordt nog een bijbaantje genomen.

En dan wordt het dus niets.
En het ligt echt alleen aan je eigen vuur, of het gemis er aan.

Of aan je ego en het groot maken daarvan. Het heeft niets met helpen van klanten te maken. Want als je je hart en ziel daar voor in de fik staan dan kom je er en voelt het niet heavy. Maar licht.


Je zou bijna zeggen, dan gaat het - het woord dat ik hier niet voor gebruik -

En komt je droom ook weer een stuk dichterbij.

Wat ik het beste verdienmodel vind waar je compleet onafhankelijk en autonoom goed je omzet mee kunt draaien, vraag je mij?

Dat zijn webinars.

Mijn eerste webinar herinner ik me ook heel goed. Daar had ik ook hard voor gewerkt. Wel verkeerd hard, zal ik je zeggen. Het was een heuse training geworden en iedereen bedankte me zo vol lof aan einde….

Nu gingen ze het zelf proberen AAARGHHHH!!!!

Een nachtmerrie van een webinar was het geworden en ik heb hem nooit meer gegeven.

Wel kocht ik een training dezelfde dag om goed webinars te leren geven. En daar maakte ik een studie van en mijn beste verkoop model.

The queen of webinars noemen ze mij dan ook en ik vind het geweldig daar in te teachen.

Als ik er één geef sta ik ochtends al te popelen van plezier. Ik mág weer!

Ik zet het scherm aan en verwelkom de deelnemers. Heb geweldige tijd en zet met gemak  duizenden euro’s om.  Zelfs een keer dus 100.000 euro in 1 uur!

Maar ik maakte eerst de vlieguren.

Ik leerde eerst hoe het moest en het was heus niet gelijk een jubeljuich succes dus.

Want dat is niet zo. Nou ja heel zelden

Als jij nu een shortcut wil en mijn jaren aan ploeteren wil overslaan, heb ik iets tofs voor je.

Ik geef namelijk woensdagavond 19:30 uur de  [Online Masterclass] Hoe bouw je een goed webinar zodat deelnemers van begin tot eind aan je lippen hangen en klaar zijn om te kopen.

Ontdek hoe je veel meer deelnemers krijgt en echt klanten maakt in je webinar.

Wil jij ook een hogere conversie? Doe dan mee!
Meld je hier eventjes aan:

Na deze online training weet je:

Je weet wat  er precies komt kijken bij een goed verkopend webinar

Je weet hoe je echt de verbinding aangaat met je deelnemers

Ontdek welke verschillende methodes je kunt gebruiken voor nog véél méér mensen op je webinar 

Ontdek hoe webinars je de complete regie geeft over je omzet: u vraagt, wij draaien

Ik vertel je het geheim waarmee je in één klap van je angst/reserves ten aanzien van het geven van webinars af bent en vandaag nog wil beginnen

Mijn geheime wapen: van 2 naar 10% conversie in je webinar of meer

Ontdek hoe ik met € 1220 euro in 1 week 100.000 euro omzette en hoe jij dat ook kan zelfs als je  geen e-maillijst hebt.

Ben je er klaar voor jouw online programma, jaartrajecten of coaching massaal te gaan verkopen?


Heb je er ook genoeg van ´dat het voor iedereen schijnt te werken maar voor jou om de één of andere reden niet? 

Verhoog je webinar conversie in slechts 1 uurtje

Het effect van de supermaan op je bizz

emoties en business

Laat je hormonen of emoties je business niet runnen....

Vorige week was de supermaan te zien. Serieus, er waren een paar cursisten abrupt afwezig op de coaching omdat ze zich niet goed voelden. Ik kreeg ook wat bijzondere telefoontjes van mensen die ineens een soort van het licht hadden gezien en daarom hun strategie compleet aan de wilgen zouden hangen.

Want dat voelde goed.

Kan een supermaan effect hebben op je emoties? Volgens verschillende websites wel. Toegegeven, ik had ook wat bijzondere hoofdpijn vorige week.

Toch heb geen meeting overgeslagen of webinars laten schieten.

Sterker het was een hit dat 'rake' spiksplinternieuwe webinar van vorige week

Dit was één van de reacties die ik hierop kreeg: Ik ben compleet beduusd van de mogelijkheden en hoe mijn plannen ineens zoveel meer potentie hebben dan ik ooit had gedacht.

- Maria

Op veler verzoek geef ik het deze week daarom nog eens.

Hoe vaak gebeurt het bij jou dat je je emoties de overhand laat nemen in je business?

En heeft dat een positief effect, zakelijk op het krijgen van klanten of niet?

Natuurlijk natuurlijk heb ik óók last van hormonen en klotsen de emoties af en toe tegen de klippen op. Ik ben niet anders dan jij....

Dat is echter niet een moment dat ik zakelijke besluiten neem.

Ik doe dan wat extra priming oefeningen, boek een extra les paardrijden of Zumba en dan is mijn 'staat van zijn' in elk geval weer anders en neem ik vanuit daar weer hele andere besluiten. Meer hierover vertel ik ook in de podcast met Alexandra Camero de personal branding expert.

Maar té vaak hoor ik dat mensen gewoon het werk niet doen maar wel klagen dat ze niet genoeg klanten of omzet hebben. Dan zou er een nieuwsbrief uit elke week maar na 5 weken was er nog geen verzonden.

Je nam je voor je zichtbaarheid te pakken en deed 4 uur over één bericht. Waarna je dacht, zie je wel dat werkt niet.

En daarna deed je het niet nog eens.

En weet je, het is nooit één ding. Het zijn een aantal pijlers, een aantal Musthaves die je op orde mag hebben om als je echt alles uit online wil halen, moet je een aantal dingen naast elkaar doen.

En mogelijk geldt dit niet voor jou hé.

Doe jij wél het werk, werk je zelfs keihard maar blijft het resultaat achter.

En dat kan dan zo zijn omdat je één van 6 pijlers niet op orde hebt. Dat je precies het verkéérde doet.

En dit is echt lastig om dit in je eentje uit te vogelen omdat je van alles een beetje verstand moet hebben.

Als je niet weet wat dit is, ik vertel je graag meer in mijn compleet nieuwe masterclass de 6 musthaves voor een florerende online business. Woensdagavond 19:30 uur

Volgens mij staat de maan dan ook goed. Maar dat zou eigenlijk geen effect mogen hebben op je komst 😉 

Ben je erbij?

Aanmelden kan hier >>

Hoe krijg ik zoveel mogelijk deelnemers in mijn webinar

Hoe krijg ik zoveel mogelijk deelnemers in mijn webinar

Hoe krijg jij je (online) programma’s volgeboekt?

Geef je wel eens webinars? Mogelijk loop jij dan ook rond met deze vragen:

"Hoe krijg je nu zoveel mogelijk deelnemers in je webinar?"

"En… hoe verkoop ik goed tijdens mijn webinar?"


Als je er naar googelt dan zijn er legio online marketing coaches die je dit willen leren. En soms hebben ze de klok horen luiden, maar waar toch echt die klepel hangt….

Vraagje: als je naar de kapper gaat ga je ook niet je laten knippen door de stagiaire toch?

Doe het in één keer goed en leer van degene die al 8 x in een paar weken 100.000 euro omzette met webinars.

Want juist nu is het zo belangrijk dat je deze vaardigheid goed in de vingers krijgt, deelnemers krijgt, maar ook hoe je zoveel mogelijk LIVE deelnemers in je webinar krijgt.

Want dat is ook een kunst!

En niet te vergeten hoe je je aanbod doet waar deelnemers alleen maar JA tegen kunnen zeggen zodat je piekomzetten draait — zelfs in deze tijd!

En zelfs hoe je je presentatie opbouwt, want veel te vaak wordt het een saaie lezing.

En dan is het logisch dat je dan niet verkoopt. En het kan echt anders.

Vorige maand kreeg M. 33 klanten uit haar webinars. En mijn andere klant M. kreeg er ook 26 bij.

Wat zou dit betekenen voor jouw business als jij dit ook ECHT goed kon, dat geven van webinars?

Na mijn eerste webinar in 2011 dat verre van een succes was heb ik me er jarenlang in geschoold om van webinars de belangrijkste marketing tool in mijn bedrijf te maken en zet ik daar op jaarbasis minstens 3 ton mee om.

Ik heb er echt mijn eigen succesformule van gemaakt en dat wil ik jou ook leren.

Ik ga je stap voor stap ga uitleggen hoe jij jouw programma’s volgeboekt krijgt.

Het gaat je leven veranderen als je webinars kunt geven met mijn methode en geeft je een continue stroom aan klanten voor je programma’s.

Wil jij ook jouw programma’s volgeboekt krijgen? Begin dan met het downloaden van deze checklist. Ik geef je een handig schema met alle momenten waarop je je volgende actie inplant.

Vul je gegevens in om direct te ontvangen

Webinars geven?
Met deze checklist weet je precies welke actie je op

 welk moment moet doen zodat je webinar goed gevuld krijgt.

Download hier de checklist:
mis geen enkele promotie mogelijkheid meer en verhoog je aantal deelnemers aanzienlijk!

Dit zit er in:

  • vier weken planning van aanmaken van registratie pagina tot je laatste technische check
  • 35 tips om je webinar vol te krijgen op een organische manier
  • afvinklijstjes zodat je geen enkele actie vergeet en top voorbereid bent

Lessen in het next level ondernemen

Vorige week was ik voor de vierde keer bij Business Mastery van Tony Robbins. Aan de ene kant heel tof om internationaal ondernemers te helpen met hun doorbraak. Aan de andere kant krijg je zoveel nieuwe inzichten en lessen in het next level ondernemen, dat ik je daar graag in mee wil nemen. 

Tony heeft het vaak over “State Story Strategy”. Als dit allemáál optimaal aanstaat ben je klaar voor een doorbraak.

Als je namelijk in een ‘lousy state’ bent zoals gefrustreerd, geërgerd, sacherijnig, bitter, angstig beïnvloedt het enorm hoe je je uit.

Hoe je je story vertelt.

Wat je zegt, schrijft en hoe je zichtbaar bent op de dag.
Wat er gaat gebeuren op die dag, trek je dan aan als een magneet.

Klinkt heel logisch. Maar wist jij dat dat stuk State en Story voor 80 % uitmaakt wat de uitkomst wordt van je geplande uit te voeren strategie?

Dat betekent dat eerst je state en story mogen kloppen voordat je een strategie kunt doorgronden en toepassen.

Een cursist vroeg mij van de week: “Wat doe jij als je eens een mindere dag hebt? Je bent toch niet altijd een zonnetje in huis?”

En een andere cursist zei mij ook: “Ja maar Irene jij bent altíjd positief, je doet even Tony Robbins Yes en je staat aan. Bij mij werkt dat niet zo.”

Ik sta ook niet altijd juichend op. De laatste week wel meer omdat ik een 8 weken oude Labradoodle pup heb. Voor wie ik met veel plezier om 6:45 opsta omdat ze mijn staat-van-zijn enorm positief beïnvloedt.

Maar wat ik zelf actief in de ochtend doe is een ‘Priming’ excercise. Ik focus me op waar ik dankbaar voor ben. Bijvoorbeeld die blik in de ogen bij mijn zoon als onze pup bij hem op schoot kruipt. De lol die ik had met mijn zusje in tuincentrum Groenrijk. En het goede gesprek met mijn man. Daarna doe ik een healing oefening en afsluitend visualiseer ik wat ik graag wil bereiken en aantrekken die dag.

De oefening duurt maar een paar minuten, maar mijn staat-van-zijn is voor die dag dan optimaal.

Wat ik daarna zeg, schrijf en hoe ik zichtbaar ben komt makkelijk en goed op gang en vervolgens richt ik mij op strategie.

Lessen in het next level ondernemen

En over strategie gesproken:

Ondernemers vragen mij vaak, wat is nu jouw nummer 1 strategie om klanten te krijgen en omzet te draaien?

Dat is bij uitstek door het geven van webinars. Sinds 2011 geef ik ze met veel plezier en 85 % van mijn omzet komt binnen via en dankzij webinars.

Mijn cursisten uit Online Doorbreken verdubbelden afgelopen maanden keer op keer hun maandomzet en sommigen draaide 85 % meer omzet dan ooit.

Toch wordt er vaak te makkelijk gedacht over het geven van webinars. Of te licht. Laat mij je uitleggen dat een goed verkopend webinar uit 3000 puzzelstukjes bestaat.

Wanneer je een paar stukjes mist dan wordt er niets verkocht⁠. Ik de onderstaande checklist leg ik je uit waar je aan moet denken bij het organiseren van je webinar. Het is een vier weken planning om je webianr goedgevuld te krijgen. Download hieronder direct. 

Webinars geven?
Met deze checklist weet je precies welke actie je op

 welk moment moet doen zodat je webinar bommetje vol zit.

Download hier de checklist:
mis geen enkele promotie mogelijkheid meer en verhoog je aantal deelnemers aanzienlijk!



Hoe je snel meer online klanten krijgt

Wat werkt nu goed om je online zichtbaarheid te vergroten? Een portie inspiratie om je zichtbaarheid consistent te claimen kunnen we allemaal wel eens gebruiken. Daarom volgen hier enkele praktische tips:

Met Instagram werken deze tips verrassend goed.
Wissel verrassende posts, stories en reels af. Laat je echt zien, wees authentiek jezelf.

Maak af en toe een bold statement:
een duidelijke statement waarin je opkomt voor een topic waar je echt iets aan wilt veranderen en voer een betoog. Echt… mijn reel over de plastic soup werkte bijzonder goed: een maand later hadden we hier een PMD bak.

Humor natuurlijk, humor verbindt. Je maakt het makkelijk en minder serieus en er springt een vonk over. Met humor kunnen je volgers je ook beter leren kennen.

Maak gebruik van storytelling bijvoorbeeld over je blunderszoals de mijne laatst….upsell gestuurd aan 1 persoon in plaats van naar 180 man En je dan afvragen: waar blijven mijn klanten nu…
Of…. de dag dat ik 9 video’s opnam zonder geluid. (IEKS!)

Deel ook je uitdagingen:

Bijvoorbeeld oogmigraine en een live training moeten doen in de middag hoe los je dat dan op?

Je powerpoint is onherstelbaar beschadigd net voor je webinar start…

Maar ook je overwinningen: de lanceringen die je hebt gedaan. Wat waren je grote inzichten en leermomenten?

Toon je expertstatus door te benoemen: of je een boek hebt geschreven, het aantal cursisten dat je eerder hielp, welke opleiding je hebt afgerond, welke resultaten je cursisten behalen. Dat is ook nog een stukje Social proof.

Deel dagelijks een story:
Neem je volgers mee in je leven. Maak er een documentaire van, een realityshow!

Je volgers hebben het nodig ook dit stuk van je te leren
kennen…het wordt makkelijker als je het elke dag doet.

Je ziet overal mogelijkheden als je dit consistent doet.

Je gebruikt het niet alleen als documentaire van hoe je je leven leidt en anderen hier ook mee inspireert of dat ze denken dat is dus ook maar een mens en met like-minded mensen werken we graag samen.

Zoek een haakje en werk ook geregeld met call to actions: gebruik stickers, polls en stel open vragen.

Reels werken ook fantastisch. Dat zijn korte videootjes waar je muziek achter kunt zetten of tekst aan kan toevoegen, hashtags en call to actions. Ze blijven in je profiel staan en hiermee bereik je echt eenvoudig honderden views.

Mijn bereik was hiermee in een week met 357 procent verhoogd!

Wil jij ook je Social Media Strategisch inzetten?

Ik leer het je in mijn korte compacte training Instagram Online Pull Marketing Methode.

Op de website kun je deze aanschaffen voor 87 euro.

Dit is wat je leert:

→ Wat je precies schrijft in je berichten, wat neem je op in je story’s, reels? Je krijgt voorbeelden voor de hele maand en daarna rouleer je ze weer. Geen tuttige ‘het is nationale vrouwendag-topics’ overigens, maar nuttige pakkende voorbeelden.

→ Sla jij nooit meer de plank mis met voorbeelden hoe je een brug slaat naar je aanbod!

→ Hoe doe je eigenlijk je aanbod op Instagram?

→ Hoe je met storytelling er voor zorgt dat je berichten en story’s echt áánslaan

→ Voorbeelden zodat je het alleen nog maar hoeft te schrijven naar jouw doelgroep.

→ Hoe zorg je voor dagelijkse groei op Instagram

→ Hoe maak je een mix van hashtags waardoor je bericht goed gezien wordt door de juiste ideale klant

→ Hoe je magnetisch communiceert op waarden en daarmee de leukste klanten aantrekt

→ Hoe je een post, stories en reels maakt aanmaakt

→ Een week aan toffe opdrachten zodat  je echt aan de slag gaat!

Denk je nu: dit is voor mij?

Doe dan nu mee aan de Instagram Online Pullmarketing training!


In te zetten voor je Facebook live, blog, nieuwsbrief, webinars, Podcast, Social Media Posts, Stories en Reels.

FOMO marketing: is het pure manipulatie?⁠

OMO marketing: is het pure manipulatie?⁠

Snel scoren en een snelle omzet boost? Heel veel online ondernemers maken gebruik van FOMO marketing. Wat is het eigenlijk? De fear of missing out marketing. Is het goed of is het pure manipulatie?

FOMO marketing: is het pure manipulatie?⁠

Wanneer je FOMO toepast in je marketing maak je gebruik van tijdsdruk, schaarste of je stelt een beperkt aantal plaatsen beschikbaar voor je aanbod.⁠

Ik pas dit ook toe in mijn marketing, en het werkt. Wat wel heel belangrijk is, is dat je aanbod en actie kloppend is.⁠

Dat jij zelf integer en helder bent in je aanbod, zodat je klant precies weet wat hij of zij koopt.⁠

Want het toepassen van dit type marketing kan mensen gewoon heel goed helpen om een besluit te nemen om met je te gaan samenwerken omdat het moment NU is.⁠

Doe jij dat ook? Doe je dat niet? Hoe sta jij daarin? Hoe sta je dat tegenover? Ik ben benieuwd.⁠

Kun je ook FOMO inzetten terwijl je wel helder en integer wil ondernemen?⁠

Ik ben er van overtuigd van wel.⁠

Als het iemand helpt in beweging te komen en dus met jou aan de slag gaat door jouw onweerstaanbare aanbod helpt het dan?⁠

Of manipuleer je dan?⁠

Je kunt er mensen mee helpen om een besluit te nemen wat ze anders maar voor zich uit blijven schuiven.⁠

Hoe werkt FOMO marketing?⁠

Je geeft bijvoorbeeld een korting op je dienst: wanneer je binnen deze twee dagen beslist. Daarna gaat de korting af.⁠

Mogelijk geef je ook mooie bonussen erbij die een geweldige aanvulling zijn. Daarna gaan de bonussen eraf en de prijs omhoog.⁠

Dat kan mensen ertoe besluiten om inderdaad met je in zee te gaan. Sterker nog, als we het niet toepassen dus alleen maar werken met bonussen, krijg je echt je groepen niet zo vol als dat je dat mogelijk zou willen.⁠

En hélp je je toekomstige klanten ZEKER niet, die blijven rondlopen met hun pijn en problemen.⁠

Want in feite, als we dus een aanbod doen in bijvoorbeeld een webinar of in een nieuwsbrief, is je insteek toch altijd om je toekomstige klanten te helpen.⁠

En echt!⁠

Je klanten zijn echt mans genoeg om zelf te besluiten of ze met je willen gaan werken.⁠

Je helpt ze alleen waardoor ze makkelijker hun besluit kunnen maken.⁠

De term FOMO marketing heeft een beetje een nare smaak en we zouden het ook “Motivatie Momentum” kunnen noemen.⁠

Ik ben reuze benieuwd hoe jij hier over denkt. Deel het hieronder!

Wordt het groen of rood dit jaar

De allerbeste wensen voor jou! Dat al je dromen mogen uitkomen!

Het is weer de tijd van het jaar voor de hoognodige reflectie en introspectie en doelen te stellen voor het nieuwe jaar.

Wat wordt het voor jou?

Groen of rood.... of maakt het je niet uit. Met het stellen van doelen bepaal jij welke kant je leven privé of zakelijk op gaat.
Dus kies. Stel je doelen.

Heb jij ze al paraat?

Ik ben druk bezig geweest met het bedenken van mijn doelen voor 2021, en ik wilde de grootste met je delen.
Het eerste doel dat ik heb voor 2021 gaat over ervaren, beleven. Volgend jaar graag weer een pup in ons leven verwelkomen.

Zoals je misschien weet is eind vorig jaar mijn big buddy Labradoodle Charlie plotseling overleden. De leegte hier is enorm. Al de momenten dat je denkt… oh… daar is …. Dan is hij er niet. Het kloppende staartje op de bank. Het naast je zitten als je de koelkast opent. Zoveel momenten zijn er dat we hem missen.

Ik heb een nieuwe routine die enorm goed is voor het milieu inmiddels. Aangezien ik de hond niet meer uit laat en mijn loopjes mis, ga ik of naar de PME bak om mijn plastic weg te brengen, of papier wegbrengen na de lunch. Dat is oké voor nu.

Over een half jaartje zijn we daar om inderdaad weer een hondje in ons leven te verwelkomen, ik kijk hier ondanks het gemis nu al naar uit.

Een van mijn klanten schreef me zoiets moois: zie straks een nieuw hondje als een eerbetoon aan je eerdere grote vriend. Mooie manier om er zo naar te kijken.

Het tweede doel dat ik heb voor 2021 gaat over leren en groeien en mijn missie: is het assisteren van minimaal 4 events van Tony Robbins. Ik ben een van de senior leaders en tijdens de seminars begeleiden trainers en ik de groepen deelnemers om hun doorbraken te bereiken.Op persoonlijk én zakelijk vlak.

Zelf leer ik er enorm veel van op het gebied van mijn training en coaching skills. Je raakt ook enorm aangestoken elke keer door het enthousiasme, de sfeer en de groei die je ziet ontstaan bij de deelnemers. Ja ook online! Business Mastery is een van mijn favoriete seminars, die staat als eerst op mijn lijst.

En alles wat ik leer vertaal ik weer naar mijn eigen werk. Super mooi. (Zie je staan, minimaal 4? Het kunnen er dus ook makkelijk 5 of 6 worden…)

Het derde doel dat ik heb voor 2021 gaat over bijdragen. Met mijn omzet van 2021 wil ik vier pubers naar het Youth Leadership Academy sturen. Dit is een programma waar pubers weer de regie leren krijgen over hun eigen leven.

Ik heb zelf 3 pubers en ik heb inmiddels een hoop coaching skills in huis. Maar de jeugd heeft het moeilijk in deze tijden. Ik merk dat hier thuis ook. En niet iedereen heeft een warm huis waar ze terecht kunnen met hun vragen. En tja buiten de deur je geluk zoeken ook niet echt mogelijk.

Dus per klant die ik maak in mijn lancering zet ik een vast bedrag opzij om 4 tickets te kunnen kopen in 2021 voor 4 kids die dit nodig hebben. Ik vind het prachtig als ik dit voor elkaar krijg én het gaat lukken. Dat weet ik nu al.


Als je de rest van mijn doelen voor wilt horen of samen jouw doelen wil stellen kom dan bij de Online Business Community voor coaches en trainers en kennisadviseurs.


Ik deel daar binnenkort een methode hoe je dit visueel kunt maken én…. er gaat niets boven het delen van je doelen met virtuele business buddy’s om ervoor te zorgen dat je verantwoordelijk blijft en daadwerkelijk werkt aan het behalen van je doelen!

Hoe zit het met jou?

Wat is je eerste doel voor 2021? Kom bij de groep en laat het mij weten!

Ik ben heel erg benieuwd!

Op een enorm productief gezond gelukkig 2021!

zo voorkom je omzet terugval deze maand

Ben je het hele corona gebeuren ook beu?
De complot-theorieën, het monotone opsomming van het aantal nieuwe gevallen elke dag?

Het beperken van je vrijheid?

Misschien de terugval in je omzet misschien omdat je in een 'wachtstand'  bent gaan staan?

De uuuhhhh sleur van thuiswerken?

Dit kan je doen zodat je sterker uit deze periode kunt komen. Mogelijk ben je het gevoel van zekerheid kwijt en iedereen heeft dit gevoel van zekerheid en een meer of mindere mate van regie nodig, En als dat allemaal wordt afgenomen en je weet niet wanneer het ooit ophoudt. Wanneer het ooit verandert, dan voel je je rusteloos en gefrustreerd. 

En misschien wordt het allemaal nooit meer normaal. Niet het normaal dat we kennen in elk geval.

Dus hou een open mind.

Ga op zoek naar wat wél mogelijk is. Wees geen Kodak; zij dachten dat het nooit wat werd met digitale fotografie....

Wat je nu door de quarantaine periode kan helpen is:

Goed eten: volgens de 80/20 regel. Driekwart groente op je bord, groene smoothie erbij -doe ik 3 keer per dag- en wat substantieels erbij. En af en toe een moorkop of chocola. Dat is dan die 20 % regel. 🙂 

In beweging blijven: ga de hond extra uitlaten. Ga fietsen, hardlopen, zumba dansen. Blijf fit en blijf gezond. Ga nieuwe dingen leren, ga Frans leren, of harp spelen, feed your mind!

Blijf in beweging met je bedrijf:  Als ondernemer weet je dat je goede omzet draait in februari-april, juni, start juli en dan weer in september. Dat er dus gaten zijn in januari, mei en augustus. En daar anticipeer je dan op in je planning. Meestal.  Net zo goed is het niet gezegd dat er een gat valt in mei want de meivakantie is in elk geval al in de soep gedraaid. 
Dus maak gewoon je planning alsof het een normale goede maand zal zijn.

Geef je live workshops? Organiseer het dan nu via ZOOM. 
Ga je normaal netwerken om nieuwe klanten te vinden? Ga webinars geven en laat je verbazen wat er dan allemaal mogelijk is in aantallen nieuwe klanten. 

Blijf in verbinding met je missie: mogelijk hebben je klanten je nu nog harder nodig dan ooit dus ga ze helpen!  Iedereen zit verveeld thuis, wil wat DOEN. En dan het liefst iets waarvan ze zelf beter worden, en groeien, waar ze de regie weer terug mee krijgen en een stukje zekerheid.

Ga ze helpen. 

winter in business

De rillingen gingen elke keer over mijn rug als hij - Tony Robbins- bulderde: "Winter is coming. Prepare yourself!"

Ja. Winter in Business.

Dat is het nu. En toch kan ook winter jouw groei-seizoen zijn. Het seizoen waarin je zaait en zelfs waarin je oogst.

Als senior leader krijg ik heel veel coaching en mastermindkennis van de groep trainers en het leek me waardevol om wat van die kennis met je te delen

Deze vier pijlers kunnen je helpen in je bedrijf in tijden van crisis: 
  

1. Mindset: laat je niet leiden door angst. Het is ook het minst helpende. Je hebt altijd een keuze waar je emoties op richt. Focus je op dankbaarheid, op vertrouwen dat je het wel voor elkaar krijgt met je bedrijf. Linksom of rechtsom. Of je kracht en op je veerkracht: wat is nu wel mogelijk? Op het moment dat je denkt in mogelijkheden komen de opties als vanzelf bij je binnenvallen. Een vraag die jezelf bijvoorbeeld kunt stellen is "Wat kan ik hiervan leren?" Je zit dan al in een totaal andere mindset én energie.


2. Lacer-focus kijk goed naar wat je wilt bereiken en wat je echt nodig hebt.  Disciplineer jezelf. Het is makkelijk af leiding te zoeken in Social Media, Netflix en uhhhhh puzzelen schijnt nu ook heel hip te zijn.  Ik kom bijvoorbeeld alleen in mijn trainingsgroepen op Social Media en in de ochtend doe ik een rondje voor de leuk. Net als altijd. 

Puzzel je diensten opnieuw uit. Wat kan er nu wel.Word je zwaarmoedig van het nieuws? Kijk één keer per dag het journaal, bijvoorbeeld om half 8 ’ s avonds.
Schrijf nieuwsbrieven en je social media help je klanten, ze hebben je meer dan ooit nodig. Plan je marketing acties in, doe je webinars, hou zoom-sessies in plaats van je gewone workshops. Je conversie hoeft hieruit echt niet minder te zijn.

3. Innovatie je moet jezelf en je diensten opnieuw uitvinden. Innovatie zorgt ervoor dat je diensten relevant blijven voor je klanten en houdt je bedrijf flexibel. Stoom de beste versie klaar voor de toekomst.
Er zijn 2 belemmeringen die je kunt ondervinden bij de pijler innovatie.
-"Je doet het toch altijd al zo en dat werkt": je wilt vast houden aan hoe je het altijd al deed. Vraag jezelf af of het oprecht bijdraagt om met oogkleppen op verder te gaan. De wereld verandert. Sta open voor nieuwe methodes die nu wel werken.
-Tunnelvisie: je denkt dat je alles weet en hebt geen open mind en staat niet open voor mogelijkheden.Daarmee sluit je alles af. Stel je zelf dan een vraag: "Wat is er wel mogelijk" en zo kom je weer op dreef en zie je het einde van de tunnel weer.

4. Massive Action Plan
Maak een massive action plan: Wat moet er gebeuren?  Per wanneer en het belangrijkste: waarom: wat ga je er mee bereiken.
Maak de commitment met jezelf dat je er volledig voor gaat. Visualiseer je doel en schrijf op waarom je dit doel wilt behalen.

Oké sta je open om ook jouw bedrijf te innoveren? Klaar voor jouw bedrijf 2.0?
Volgende week geef ik nog één keer de vierdaagse training waarin we je offline diensten transformeren naar bijvoorbeeld een online.
We verbouwen je diensten naar een dienst van de toekomst zodat je NOOIT meer je haren uit je hoofd hoeft te trekken wat je nu wel kunt doen.
En net als mijn cursisten ook gewoon in de crisis je beste omzet ooit draaien.
Ben je erbij? Meld je hier eventjes aan >> 

Van je Offline business naar je online business in 4 dagen:

In deze gratis online training 'Succesvol Online Ondernemen' leer je:

de 4 pijlers om succesvol online te ondernemen in 2020

En je leer hoe je deze pijlers toepast in jouw bedrijf om zo drie keer meer klanten te krijgen én hoe ze makkelijk in je agenda passen door slimmer te ondernemen

Wat is het doel van je salesfunnel?

1 / 1 – het doel van je salesfunnel

Onlangs had ik een VIPdag met een klant en we namen daarin haar funnel door en haar webinar. Super om samen te doen!

Ik legde haar uit wat het principe was van haar funnel*; het opbouwen van de Know Like en Trust factor en telkens een stapje verder te komen richting ….

Ja, waarnaar toe eigenlijk?

Dat was dus de grote vraag in dit geheel.

Een goede salesfunnel leidt je prospect door het sturen van begeleidende mails en video’s naar je aanbod.  Je lezers worden steeds warmer en meer geïnteresseerd in je aanbod door wat je in je mails en video’s deelt.)

Wat ik heel vaak zie gebeuren of als ik in funnels word meegenomen is dat het een kabbelend verhaal zonder einde is.

Of in sommige gevallen zelfs een soort van libelle verhaal zonder einde. Want omdat veel mensen niet weten wát ze dan in de funnels kunnen opnemen, gaat het zeer traag of helemaal niet naar een aanbod.

Mensen moeten je leren kennen
Als we het hebben over de Like factor is een vleugje Libelle*, een persoonlijke stuk,  zeker goed om op te nemen in je teksten. 
*Of een vleugje Linda of Happinez: het ligt er natuurlijk geheel aan wie je ideale klant is.

En net zoals dat in een webinar het geval is, waarin mensen jou ook beter moeten leren kennen, is de kans ook heel groot dat mensen denken, wat een geklets.
Daar heb ik niets mee.

Ook in een funnel heb je maar een korte tijd om een goede indruk achter te laten.
En die goede indruk laat je achter door marktgestuurd te gaan denken.

Denk aan de hoop en dromen van je klanten, luister naar hun frustraties en HELP ze.
Giet het verhaal dat je wilt vertellen in een les, laat ze voelen dat het over hén gaat.

Help ze door ook een reikende hand aan te bieden door ze een stukje op weg te helpen en door bijvoorbeeld door een 1 op 1 gesprek aan te bieden of ze te leiden naar een webinar waar je je aanbod in doet of een training.

Hoe je zo'n funnel uitschrijft gaat eigenlijk ook net als zoals je dat bij een webinar doet: je start met het einde in gedachten (start with the end in mind) en gaat dan terugwerken naar het begin.

Prikkel, daag uit, engage, entertain en nodig uit.

Dan krijg je klanten dankzij je funnel.

​Helpt dit? Heb je een vraag hierover? ​Laat het gerust weten, ik hoor het graag!

>