Category Archives for "meer klanten uit je website"

Denk eens out of the box

Je zit er met je neus te dicht bovenop.
Hebt tunnelvisie.

Alles moet zus.
Alles moet zo.
Alles moet maatwerk. 

Alles moet 1 op 1. 

Dat is pas kwaliteit!

Toch? Of.....

Kun je ook heel veel mensen tegelijkertijd helpen. Net zoals ik dat doe. 50 klanten in een week: parttime?

Wil je ook een ongelimiteerd aantal klanten helpen?

Met één op veel klanten tegelijk bedienen, kan echt met net zoveel energie als dat je dit 1 op 1. doet.

Als je het slim inricht. Daar wil ik je meer over vertellen! 

Daarnaast zijn er ook heel veel mensen die helemaal niet 1 op 1 met je willen werken. 

Die dat spannend vinden. 

Of zich schamen. 

Die denken dat het allemaal wel meevalt.

Dat ze het zelf kunnen totdat het van kwaad tot erger wordt.

Zoals bijvoorbeeld cliënten die bij psycholoog Hester komen.

Zij helpt in haar praktijk heel veel mensen met ernstig liefdesverdriet.
En ze dacht: niet iedereen die hier last van heeft komt bij mij. En vaak komen ze ook heel laat in het proces bij mij en hebben ze er inmiddels al heel lang last met de verwerking en leidde dit tot andere gezondheidsklachten. 

Dus specifiek voor dit probleem bedacht Hester een online training, voor mensen die ver weg wonen of zich gewoon bezwaard voelen om met hun liefdesverdriet en alles wat daarbij komt een psycholoog te gaan. 

Zo kan het dus ook. 

Ik wil je met dit artikeltje alvast een klein beetje out of the box laten denken. 

Wat doe jij nu in je praktijk / training repeterend?
Of waar kan je alvast een oplossing voor bieden voordat een probleem erger wordt voor je ideale klant? Een traject dat je in een voorstadium online zou kunnen aanbieden?

Het beste bewijs dat zoiets kan werken ben jezelf.
Als je echt last hebt van tunnelvisie trouwens heb je hard bewijs nodig. Ga eens voor jezelf na, zou jij een oplossing zoeken je probleem nog klein is? Kill the monster when it's little....

Welke problemen hebben jouw klanten veelvuldig?
Zou je deze mensen ook op grote schaal kunnen helpen, dus los van locatie en los van tijd?

Meer over weten?

Doe dan mee aan de Gratis Online Workshop  "Hoe kun jij een ongelimiteerd aantal klanten helpen, zonder daar 100 uur per week voor te werken?"

Tijdens deze gratis live online training, die heel eenvoudig vanuit huis te volgen is, heb ik heb ik al mijn kennis verzameld die ik heb opgedaan op het gebied van internet marketing en online trainingen. In een goed uur onthul ik je:

  • Hoe ook jij van van 10 klanten naar 50 klanten per week kunt gaan
  • Hoe ook jij ongelimiteerd aantal klanten kunt gaan helpen, op de automatische piloot, dus zonder dat het je extra tijd gaat kosten.
  • Ontdek je hoe het én, én, én kunt zijn: hoe je je dienstverlening optimaliseert zodat je blijere klanten krijgt die én meer resultaat boeken én zelf meer tijd overhoudt voor jezelf. Terwijl je nu waarschijnlijk denkt dat dit onmogelijk is. (Utopia van de ondernemer!)
  • Hoe je met behulp van een online training én meer mensen kan helpen én ze beter kan helpen en welke vormen van online trainen jij vandaag nog in kunt zetten, ook al denk je nu nog dat je echt alleen maar  1 op 1 werken kan werken en alles maatwerk moet zijn.  Je krijgt ideeën die je direct kunt toepassen in je bedrijf!

Met het gratis werkboek waar je direct je inzichten in noteert rij je direct je tunnel uit en zullen de inzichten je direct helpen groter te denken

Meld je hier aan

9 tips om je online zichtbaarheid vergroten

Wat k​un je voor verschillende authentieke activiteiten doen om zichtbaar te worden online?

​Liever luisteren? Doe dat hieronder:

  • 1
    Tips om in de juiste mindset te komen om zichtbaar te worden
  • 2
    Hoe vaak moet ik zichtbaar worden en waar

Als kind had ik slapeloze nachten voordat ik mijn spreekbeurt hield en ik sta nog altijd niet heel graag in the picture.

(Dat had je vast niet verwacht...)

Toch heb ik mijn weerstand op zichtbaar zijn zijn overwonnen en ik wil graag een aantal geheimen met je delen die mij hebben geholpen.

1. Tips om in de juiste mindset te komen om zichtbaar te worden

Om zichtbaar te worden of je expertstatus te claimen moet je eigenlijk continue onder de aandacht blijven bij je toekomstige klanten.

Niet alleen als je een lancering doet. Vaak denken mensen dan ook: die zal wel weer iets te verkopen hebben. Ook niks mis mee echter je mensen moeten je wel eerst kennen, leuk vinden, vertrouwen. Ja die Know Like Trust factor, daar werk je voor langere tijd aan.

Die zichtbaarheid daar mag je continu aan werken. En dit is niet voor iedereen even makkelijk: van mijn klanten hoor ik dit ook vaak terug. Dan bespreken we wat iemand kan doen om aan voldoende klanten te komen voor een traject en wat er nog voor moet gebeuren.

En dan zie ik ineens zo'n gespannen frons ontstaan op het voorhoofd van de klant en dan vraag ik dus...

“Vind je het dan zo spannend om een video te maken? Dat heb je toch al een aantal keren gedaan?"

En dan is het niet dat videootje. Dat lukt best. Nee dan is het….

Je plaats nemen.

Je te laten zien.

Je product onder de aandacht brengen.

En wat ik dan ook hoor: ja als het voor een ander is, dan zichtbaar worden of iets verkopen dan doe ik dat veel makkelijker. Voor een baas doe je dat makkelijk.

Mmmm. Interessant

Dus voor je eigen bedrijf is het moeilijker dan als het van je baas zou moeten.

Waarom?

Dan is het niet persoonlijk?

Dan raakt het je niet persoonlijk als iemand er wat van vindt?

Geloof je dan niet in je bedrijf, je product, je dienst?

Er zijn ook klanten die echt doodsbang om zichtbaar te zijn. Maar onzichtbare ondernemers hebben nu eenmaal geen klanten dus links om of rechtsom, je moét er wat mee. Of laat je je droom, je bedrijf dan maar vallen?  Dan maar geen bedrijf dan maar geen klanten. Dan moet je weer voor een baas gaan werken? 
Dat is toch de grootste nachtmerrie voor jou als ondernemer?

Je bent gewoon een pluim waard dat je je eigen bedrijf runt. Dat je een mooie dienst hebt om klanten te helpen. Je mag ECHT dat podium pakken

Sterker nog eigenlijk moet je want al die mensen die jij kan helpen wachten op jouw tips en adviezen en producten en als jij ze kan helpen maar je laat je niet zien gaan ze mogelijk naar een ander en zijn ze dan beter af?

NEE toch?

Genoeg over mindset zo?

Gewoon even naar deze podcast luisteren als je een zetje nodig hebt en goooooo!

'Feel the fear and do it anyway'.

​​2. Wat kan ik voor verschillende authentieke activiteiten doen om zichtbaar te worden online

Ondervraag in elk geval je klant / ideale klant waar  hij op actief is, online. Want daar ben jij natuurlijk ook!

  • Is dat Facebook (10,1 miljoen leden) zit praktisch iedereen wel op FB namelijk? Wees daar dan actief op met Social Media posts. Je kunt uit je bestaande blogberichten een aantal kreten nemen, een leuk plaatje erbij maken op Canva en inplannen. Die zelfde berichten, misschien met een andere toon kun je doorplaatsen op LinkedIn of Instagram als je ideale klant daarop actief is. Hussel het wel lekker door elkaar zodat je niet alle zelfde berichten ziet op de tijdlijn van Facebook, Linkedin of Instagram. Dan denken ze:  “dat heb ik al gelezen laat maar! “
  • Wat je verder kunt doen aan op Social Media om zichtbaar te zijn en blijven is“reageren op Social Media” op de berichten van je ideale toekomstige klanten. Zo kom je ook goed in beeld. Ga met mensen in gesprek, niet alleen een hartje geven maar type wat terug. Wat vind je goed, leuk aan dit bericht. Laat je zelf horen

En deze manieren om je zichtbaarheid te vergroten ken je vast wel:

  • ​ Natuurlijk het versturen van je nieuwsbrief.
  • Het posten van je blog op je website.
  • Het delen van dat blog op de Social Media kanalen.
  • Een video of vlog maken en deze posten op je Facebook pagina of in je LinkedIn account en dan nog het liefst ondertiteld
  • En Facebook live houden
  • Een webinar geven
  • Een challenge organiseren en heel veel ondernemers helpen
  • ​Een podcast maken en de ether inslingeren

En als je me nu vraagt hoe vaak Irene, want ik wil er ook weer geen tweede baan aan over houden….

De mate van jouw zichtbaarheid weerspiegelt je succes…..

Dus zie het dan als onderdeel van je werk. Het hoort erbij, echt!

En je kunt nu eenmaal niet alles uitbesteden. Maar... je kunt wel hulp vragen van een VA (virtueel assistent) of zoiets. Maar de strategie, wat je schrijft hoe je verschijnt, dat is jouw pakkie an. Jouw stem, jouw persoon trekt de ideale klant die met jou resoneert, en daarom moet je er zijn. 

Probeer een keer of 3 per week actief zichtbaar te zijn op de kanalen waar je ideale klant zich bevindt.

Dan vergeten ze je niet zo snel!

Helpt dit jou? Heb je zelf nog extra tips? Laat het hieronder weten, ik ben reuze benieuwd!

​Want dat zichtbaar worden, dat leidt natuurlijk ergens toe.
Naar veel klanten hebben zonder er keihard voor te hoeven werken. Zou jij ook meer klanten willen helpen in  minder tijd?

Dan wil ik je uitnodigen voor de Quickstart van je online training. Een live workshop voor een kleine groep ondernemers  die dromen van een online training of blended learning en die heldere stappen en goed geld willen verdienen met hun kennis.  (Er kunnen max 25 personen deelnemen en ​tegenwoordig slaap ik de hele week als een roosje voor ik voor zo'n fijne groep deelnemers sta 🙂 )

De investering is slechts 35 euro ex btw.

Dit gaan we concreet doen:

  • Je ideale klant voor je online training uitwerken
  • De opbouw van je programma
  • Hoe je je e-maillijst snel kan opbouwen, ook als je nog geen lijst hebt
  • Het aanbod schaalbaar maken
  • De planning van je lancering

​Dit is hoe je de kennis kunt laten beklijven

Dit is hoe je zelf niet meer eindeloos repeteert

Dit is hoe je direct de diepte in kunt gaan met je klant.

En dit is hoe je een ongelimiteerd aantal klanten kunt helpen in minder tijd.

Moet ik echt al die problemen op mijn salespage opnemen?

“Daar haak ik compleet op af, op die probleem opsomming” stelde mijn klant van de week. Vele anderen knikten: “Ja, dat heb ik ook!”.

En: “Niks voor mij!”

Ik legde haar uit wanneer je het beter wel kunt gebruiken en wanneer je start met de oplossing.

Het heeft namelijk alles te maken met de temperatuur van je doelgroep.

Daarmee bedoel ik hoe goed de connectie is die je met die doelgroep hebt.

Want als jij nog nooit van mij gehoord hebt, dan ga je je nooit door mij laten coachen.

Je hebt geen idee wie ik ben.

En daarom benader je je koude doelgroep anders dan je warme doelgroep en/of hete doelgroep.

Dus deze temperatuur moeten we eerst meten en daarna kunnen we communiceren op de juiste manier die hen aanspreekt waardoor ze volgende stappen zetten in je funnel.*

​Wat is een funnel?

*Een funnel is de online verkooptrechter, het pad waar je je toekomstige klanten doorheen leidt totdat ze met je samen willen werken.

Als je deze op orde hebt dan kun je én automatische klantenstromen naar je toetrekken én zorgen voor het opschalen van je omzet!

Een koude doelgroep benader je anders.

Deze mensen hebben geen idee wie jij bent. Ze weten niet wat je biedt en ook niet of ze je kunnen vertrouwen. Ze komen bij je via een advertentie op Facebook of Google. Misschien hebben ze gegoogeld op je blog en is daar het eerste contact ontstaan.

IJS en ijskoud zijn ze.

Een spelfoutje kan al funest zijn.
Direct om de koop vragen ook, trouwens.
En ze moeten meteen geraakt zijn en een diepe zucht van verlichting slaken...   
Ja! Dat is wat ik heb!  

Deze doelgroep is eigenlijk de heilige graal van je bedrijf.
Als je deze mensen tot klant kan maken, dan doe je het echt goed.

Je kunt niet verwachten dat deze mensen daar nu al aan toe zijn. Het is net als de start van een liefdesrelatie. Dan zeg je ook niet gelijk: "Jij bent de ware. Trouw met mij!"   

​Eerst moeten we elkaar​ leren kennen.​

Als we het al hebben over taal; deze mensen zoeken dus vaak op het probleem dat ze hebben. Hou er ook rekening mee dat zij een andere bewoording kunnen hebben voor hun probleem dan jij.

Onderzoek deze woorden.

​Als voorbeeld:​
Ik heb weinig traffic naar mijn website of ik heb weinig bezoek op mijn website of  gewoon 
ik heb te weinig klanten?

​Woorden

Met welke woorden zoekt je ideale koude doelgroep naar zijn probleem?


In een warme doelgroep zitten mensen die nog niet echt weten wie je bent, maar ze hebben bijvoorbeeld een relatie met iemand die je kent. Iemand anders heeft ze bijvoorbeeld naar je doorverwezen, en deze partner ontvangt dan een bepaald bedrag van je als de klant instapt. Heel veel van mijn oude cursisten verwijzen andere ondernemers aan mij door en door het persoonlijke verhaal dat zij hebben, is de stap om klant bij mij te worden al sneller genomen.

Het vertrouwen ontstaat veel sneller​​.

Dit zijn ook mensen die je aantrekt via FB, LinkedIn of Instagram; je bereikt ze namelijk al met iets dat ze interesseert, daarom zijn ze je gaan volgen.
Ook dit is een warme doelgroep.

En dan je hete doelgroep. Het klinkt wat cru, een hete doelgroep. Tja, ik kan er geen andere naam voor geven. Dat zijn mensen die je nieuwsbrief lezen, je webinars bijwonen, je video’s bekijken, in een community zitten en deze mensen hebben wel al het vertrouwen om met jou samen te gaan werken.

​Je kunt je doelgroep op verschillende manieren opwarmen

​Probleem

​Zo wordt een koude doelgroep getriggerd door zijn ‘probleem’. Hiermee trek je direct de aandacht.
Op de pagina waarop je weggever staat of je salespage begin je met het probleem in de kop van je tekst en kristalliseert de behoefte in de tekst uit.


Hij of zij is nog niet bekend met jouw product en dat is ook logisch. Zijn of haar probleem kent hij/zij natuurlijk wel, want daar loopt hij of zij al tijden mee rond en daar wil hij/zij graag mee geholpen worden. 

Je warme doelgroep is zich bewust van de oplossing die hij of zij nodig heeft.  
Ze kennen hun probleem en ze weten wat ze nodig hebben om het op te lossen. Daarnaast kennen ze je al of via via. Begin bij hem met de oplossing in je headline / kop van de tekst.

En die hete doelgroep? Die is zich bewust welk product hij of zij nodig heeft. Meestal is een gesprek, een webinar of een korte mail genoeg en stapt hij/zij direct bij je in.

Een voorbeeld van een salespage met de probleemstelling en één met de oplossing

Gratis online masterclass  ​

Van 1 op 1 naar 1 op veel in slechts 4 stappen


 

  • Hoe ook jij van van 10 klanten naar 50 klanten per week kunt gaan.
  • Hoe ook jij ongelimiteerd aantal klanten kunt gaan helpen, op de automatische piloot, dus zonder dat het je extra tijd gaat kosten.
  • Ontdek je hoe het én, én, én kunt zijn: hoe je je dienstverlening optimaliseert zodat je blijere klanten krijgt die én meer resultaat boeken én zelf meer tijd overhoudt voor jezelf. Terwijl je nu waarschijnlijk denkt dat dit onmogelijk is. (Utopia van de ondernemer!)Hoe je met behulp van een online training én meer mensen kan helpen én ze beter kan helpen en welke vormen van online trainen jij vandaag nog in kunt zetten, ook al denk je nu nog dat je echt alleen maar  1 op 1 werken kan werken en alles maatwerk moet zijn.  Je krijgt ideeën die je direct kunt toepassen in je bedrijf!

Doe live mee vanaf je pc/ laptop

Hoe je van 3 % verkoop via je nieuwsbrief 70% kunt maken

Doe je wel eens een aanbod in je nieuwsbrief?

Deze vraag stel ik altijd aan mijn webinar attendees of lezers. En ja hoor! 60-70 % van de  mensen geeft inderdaad aan dat ze wel eens een aanbod doen.

En als ik dan vraag of daar wel eens wat uitkomt…. Dan lees ik de teleurgestelde reacties.

Nope.

Niets.

Soms iets.

Zelden.

Ik voel de teleurstelling gewoon van het beeldscherm afspatten en dat raakt me.

Waar ligt dat nu aan?

Natuurlijk kan het zijn dat er niet goed in de schoenen van de ideale klant is gestapt.

  • Of dat het probleem het échte probleem niet is. En zou je dieper moeten graven.
  • Of dat het niet helder is waarom jouw oplossing dé oplossing voor het probleem is. Dan ligt het dus aan hoe je het brengt. Er schort iets aan de tekst of de video die je stuurt.
  • Of ze dat nu nog niet zo zien. Ze zien nog niet de consequenties van hun probleem.

Het kan ook liggen aan het volgende:

  • Of de nieuwsbrief die je verstuurde is simpelweg niet geopend.
  • Of de mail is in de spam terecht is gekomen.
  • Of dat Gertrude (ik noem maar even iemand) je mail direct in het “TO DO” mapje plaatst in de inbox.

“Dat lees ik later.”

En ze vergeet het.

Als je nu….

Nog eens….

Een tweede mail zou sturen?

De oplossing op een andere manier belicht? Een keer met een andere insteek? Met ook een goede tip erin verwerkt?

Dan denkt Gertrude misschien: “O, ja! Hé, dat zou ik nog lezen….”

En de derde mail…. Die benadrukt dat je het probleem echt kan oplossen. Weer op een andere manier. Misschien stuur je er een videootje bij, voor de mensen die liever kijken dan lezen. Ook hier deel je weer waarde in.

En een vriendelijke herinnering stuurt… dat het aanbod straks niet meer geldig is en ze als ze echt het probleem wil oplossen….dat ze NU moet besluiten.

Zou het resultaat dan niet veel groter zijn?

Ja, echt!

Het is namelijk zo dat: .

3% van de mensen direct besluiten bij je te kopen

en  7 % staat er open voor, maar plaatst het bijvoorbeeld in een “to do” mapje.

30 % denkt er nu niet aan (maar wel door jouw tweede of derde e-mailbericht)

En 30 % denkt dat ze niet geïnteresseerd is maar is het ergens wel maar moet het even van een andere kant zien

En 30 % uiteindelijk zal nooit iets bij je kopen.
(Bron: Businessmastery Tony Robbins)

Wat een potentie!

Maar die overige 67 procent komen niet vanzelf, je zult verschillende kanten moeten belichten. 
Mensen raken.
Met deze mensen een verbinding aangaan. Via tekst, geluid of beeld. Wat bij hén past.

En die overige 30 procent…

30 procent van de mensen aan wie je een aanbod stuurt in je nieuwsbrief zal dus nooit bij jou kopen. Dat zijn die “nee’s” die je krijgt.   Vergeet deze, dit zijn mensen die zich al uitschrijven, die nooit je mail openen. Of alleen gratis informatie bij je afhalen.

Of  je ideale klant niet zijn en wie je nooit zult kunnen helpen.

En uiteindelijk is de kans dat mensen wel op je aanbod ingaan ineens 70 % in plaats van 3%.
Interessant toch?

 

 

 

 

 

 

Een chatfunctie op je website zorgt zo voor 50% conversie op je website…

Chat op je website plaatsen

Herken je dit? Je komt op een website en je denkt dat die persoon of dat product je wel zou kunnen helpen. Alleen is de tekst je niet helemaal duidelijk, je twijfelt of dit wel echt voor jou is. Dan kun je mailen met een vraag, maar je hebt eigenlijk geen zin om een e-mail te versturen aan de website eigenaar? Want dan ‘hang’ je misschien wel gelijk…..

Grote kans dus dat je wegklikt en denkt: ‘Laat maar, daar kijk ik later nog wel een keertje naar’. Enneh, kun je je voorstellen dat er ook mensen zijn die dezelfde belevenis op jouw website hebben? Die toch vragen hebben, al denk jij dat het nog zo duidelijk is. Die toch behoefte hebben aan extra info maar daar niet om vragen en dus maar wegklikken? Oeps, hoeveel omzet loop je daardoor mis?

Tool waarmee je onmiddellijk in contact wordt gebracht met je potentiële klant

Wat als er nu iets bestond waarmee je direct op weg geholpen werd? Een tool die de vraag van jouw websitebezoeker gelijk beantwoord en waarmee je onmiddellijk in contact wordt gebracht met je potentiële en geïnteresseerde klant?

Dat kan met een ‘chatfunctie’ op jouw website!

Ik heb de functie jaren terug geïnstalleerd op mijn webshop en op een gegeven moment er weer afgehaald. Tikkie dom, want het werkte heel goed.

Dus vraag me niet waarom ik het heb gedaan, blinde ondernemersvlek.

Sinds kort heb ik de chatfunctie weer toegevoegd en wat een interessante vragen en verzoeken krijg ik van mijn bezoekers. Maar er zit nog veel meer informatie achter deze functie.

Ik kan namelijk precies zien op welke pagina de bezoeker is en hoe lang hij daar is.

Ik kan zelfs zélf het initiatief nemen om met de bezoekers te chatten.

De mensen die mij vragen stelden over trainingen, zijn allemaal ingestapt door even met mij te chatten en in sommige gevallen even te bellen met mij. Dus van een ‘reguliere’ bezoeker en iemand die mogelijk weer onverrichter zaken je website weer verlaat, maak jij een potentiele en vervolgens betalende klant. Hoe gaaf is dat ? Wat voor impact zou dat op jouw praktijk hebben?

Ook iets voor jouw website? Kijk hier hoe je dit aan je website koppelt.

Hoe koppel je een chatfunctie aan je website​

Heb je vragen? Reageer dan hieronder, ik reageer altijd.

Unleash The Power Within seminar van Tony Robbins

Hoe je in tonyrobbinseen ‘peak’ status komt zodat je zonder blikken of blozen acties uitvoert die je spannend vindt als ondernemer.

Vorig weekend was ik op het Unleash The Power Within seminar van Tony Robbins in Londen. 8.000 mensen uit meer dan 60 landen in één zaal.

Het idee, daar alleen naar toe te vliegen, alleen in een hotel te logeren, met al die mensen in één zaal, vond ik …. meer dan spannend.

Naast ondernemer ben ik ook moeder van 3 zonen en nog nooit langer dan 1 nacht weggeweest. 🙂

Mijn coach, Cindy Vranken, had mij uitgenodigd om mee te gaan. We waren er met een groep van 10 ondernemers en …. wat was het geweldig, freaking awsome!

We leerden onder andere hoe je bijvoorbeeld je huidige ‘state of being’  kunt veranderen in een ‘heartbeat’.

En zo leerden we allemaal in die status te komen zodat we over een mat met hete kolen kon lopen. “The Firewalk.”  Ik zag de kolen opvlammen en smeulen en wilde direct vertrekken.

….ben toch niet gek, dacht ik. vuurMaar eenmaal vóór de mat met smeulende kolen, aangemoedigd door de andere 8.000 mensen, toegeklapt en toegezongen… kwam ik weer in de status van: dit gaat lukken.

Ik roep de lef-modus op en liep.
En haalde de overkant.

Zonder blaren.

Die lef-modus helpt je ook zonder blikken of blozen acties uit te voeren die je spannend vindt als ondernemer.Zo gaf ik bijvoorbeeld vorige maand 11 webinars en het blijft altijd spannend: werkt alles goed, ben ik niets vergeten? 

Voor ik start met het webinar moet ik altijd even de moed bij elkaar rapen. Dan ren ik een paar keer de trap op en neer om energie kwijt te raken.

Met de lessen van Tony Robbins weet ik volgende keer wat ik zelf kan doen om in die lef-modus te komen!

Hoe kom je in zo’n ‘peak state?’  Mijn video’s zijn veel te wazig om te tonen, dus ik heb er een paar gezocht op Youtube voor je. 

Je kunt ze hier bekijken:

Tony Robbins On How To Instantly Change Your Mental State

Tony Robbins Incantations, Changing Your State

Effectieve website: klanten uit je website

Meer klanten uit je website met een effectieve website!effectieve-website

“Doe je klanten pijn! “ vertelt Aartjan vorige week op een seminar.

Je maakt dan contact met het reptielbrein en je toekomstige klant wordt alert.

Er loert gevaar!

Hij ging verder: “Geef je klanten een probleem, een probleem waarvan ze waarschijnlijk nog niet eens weten dat ze dit probleem hebben.”

Dan, krijg je het OMGWTF effect met je website. (Hoef ik vast niet uit te leggen 🙂 )

Het effect dat je klanten je niet snel zullen vergeten.

Dat ze zich herkennen en herkend voelen.

Dat ze beseffen dat ze bij jou moeten zijn.

Dan heb je dus een echt effectieve website

Dus ben je een:

Vitaliteitscoach?

Dan zou je kunnen zeggen:

“Als je zo door gaat creëer jij binnen no time een burnout”

Of een businesscoach:

“Je kunt beter stoppen  met je bedrijf. Je onderneming is niets meer dan een uit de hand gelopen hobby.”

Of een websitedeskundige:

“Die website van jou is zo lek als een mandje”.

Dat slaat in als een bom! Je krabbelt achter je oor bij het horen van zo’n confronterende zin. “Wat?!” Denk je vast. “En hoezo, een burn-out, ik ben toch goed bezig met mijn lijstjes?

Of als reactie op de businesscoach…

“Nou ja, …..Ik help mijn klanten gewoon graag. Ik hoef helemaal niet rijk te worden”

Of als reactie op je website

“Mijn website? Nee toch?” Je logt snel in een ander tabblad in om te kijken of alles het nog doet en gaat direct verder met het lezen van het bericht op jouw website.

En dan hangen je website bezoekers dus aan je lippen, door de confrontatie, door de pijn. Want ja, welke wens of verlangen zit er nu achter dat opvolgen van die ellenlange to-do lijsten bijvoorbeeld?

Ja, het “af” komt, dat je meer klanten helpt en meer omzet draait.  Maar als je je nu een burn-out aanmeet ben je natuurlijk nog verder van huis.

En dan ga je een stapje verder met je tekst.

Roep een gevoel op.

Roep emotie op.

“Wat gaat het je kosten als je nu niets doet aan probleem x?”

haast-op-het-schoolpleinDe dame die net heeft gelezen dat haar onderneming mogelijk eigenlijk niets meer is dan een uit de hand gelopen hobby, slaat aan het twijfelen.

Als ze niet in trainingen of een businesscoach kan investeren omdat haar inkomsten gewoon te laag zijn, tja… dat is inderdaad niet best. Want zonder marketing kennis komt ze eigenlijk ook moeilijk aan klanten. In de avond voelt ze zich vaak moe van het harde werken, dat te weinig oplevert. Ze is zo bevlogen dat ze eigenlijk altijd net te laat het schoolplein oprent.
En ’s avonds op de bank, terwijl haar man onderuitgezakt naar hun favoriete Netflix uitzending kijkt, spiekt zij weer even naar haar email.

Verwerk zo’n klantenvoorbeeld in je tekst. Hier komt het voorbeeld van de businesscoach:

Kun je straks je bedrijfje opdoeken omdat je al je energie steekt in niet of te weinig betalen de klanten met als gevolg dat
  • Je altijd net te laat het schoolplein op rent omdat je moeilijk je klantensessie kon stoppen midden in het gesprek?
  • Je je vaak uitgeput voelt want je klanten trekken alle energie uit je
  • Je zelfs ’s avonds op de bank je mails beantwoordt terwijl je een afgunstige blik werpt op je man die heerlijk naar jullie favoriete Netflix uitzending kijkt.

Nu heb je haar echt te pakken.  Ze is een beetje boos omdat je haar onderneming “Bedrijfje”hebt genoemd.

Daarnaast.

Ja.

Je hebt helemaal gelijk.

Deze businesscoach begrijpt jou. Ze beseft zich dat ze jou nodig heeft.

En nu is er nog één zinnetje nodig. De Call to Action.

Vraag hier een gratis kennismakingsgesprek aan.

Zo maak je van een vluchtig scannende bezoeker….nu een klant met een effectieve website.

Kun jij ook zo’n voorbeeld opdiepen? Deel het hieronder, ik ben reuze benieuwd!

 

 

Hoe maak ik een online programma

Hoe maak ik een online programma

hoe-maak-je-een-online-programma1

Wat is een online programma eigenlijk?

Een online programma is een online training of een online cursus.

Digitale leeromgeving

Je cursisten kunnen inloggen op een digitale leeromgeving en vandaar uit leren in hun eigen tijd en waar ze willen. Of dat nu thuis op de bank, aan de keukentafel, op kantoor of bij de werkgever is. Op iedere locatie kunnen ze inloggen en verder gaan met hun online programma.

Maar hoe maak je nu een online programma?

De benodigdheden om te starten:

  • heel duidelijk inzicht hebben in wie je ideale doelgroep is: als je exact weet voor wie je dit online programma gaat maken, vergroot je succes.
  • heel duidelijk voor ogen hebben wat het probleem is en welke oplossing jij kunt bieden door middel van je online programma
  • een aparte leeromgeving, maak je online programma niet in je eigen website, anders creëer je een grote chaos.
  • een plugin (functionaliteit) die de leerstof die jij maakt beschermt van de buitenwereld. Er zijn er velen op de markt, zoals Learndash, Wishlist, DAP, WPmembers, Magic Members.
  • weten met welke betaalmiddelen je wilt dat je cursisten gaan betalen. In Nederland betalen we graag met IDEAL, in het buitenland met Paypal, in België met Mistercash.

Wil je meer weten over online programma’s maken?
Ik heb een gratis mini-cursus voor je gemaakt.

Wil je meer weten over online programma’s maken?

Start hiernaast met de gratis mini-cursus

Hoe maak ik een online programma

Wat is een online programma eigenlijk?

Een online programma is een online training of een online cursus.

 

De ultieme bedankt-mail

​Emailmarketing succesvol inzetten

Het begint met...

Het succesvol inzetten van emailmarketing begint al met een ‘bedankt- email’ die je lezer onmiddellijk ontvangt na inschrijving. Het is de eerste verbinding tussen jou en de aanvrager, je geeft hiermee je eerste indruk af. En je bedankt hem/haar voor het aanvragen van je weggever.


Welke elementen neem je hierin op?


Elementen bedankt-mail

  • De voornaam van degene die zich heeft aangemeld
  • Bedanken aanmelding
  • Vertel iets over je jezelf, wat doe je en op welke manier?
  • Vragen om like op Facebook door aan te geven dat je daar nog meer gratis tips geeft over het onderwerp waar ze net je weggever voor hebben aangevraagd
  • Inhoudelijk: de verzending van het eerste deel van je email-serie ofwel de downloadlink naar je ebook)
  • Foto van jezelf
  • Licht een tipje op van de sluier van wat je gaat behandelen in de volgende mail

Begin met een persoonlijk aanspreken van je nieuwe lezer.
Als je om voornaam en emailadres vraagt in het formulier waarop ze zich inschrijven, dan kun je dit eenvoudig opnemen in je email. Jij ontvangt ook liever een gepersonaliseerde mail toch dan een algemene?
De voornaam is automatisch in te stellen via MailChimp met de code [FNAME] of via Getresponse met [[firstname]]. In de video hieronder leg ik je uit waar je deze naam kunt toevoegen.

Hier is een cheatsheet voor alle emailmarketing systemen hoe je deze voornaam naar boven tovert:

Hoe plaats je de voornaam als je MailChimp gebruikt?

MailChimp heeft een bijzondere bedankt-mail instelling

Hier kun je zien hoe je deze aanpast.

En krijg je de voornaam bij  Getresponse naar boven?

Bedankt-mail Getresponse


De bedankt-mail in Getresponse wordt gewoon je eerste email of autoresponder.

 Voorbeeldmail


Ha die [voornaam]

Bedankt voor je interesse! Je kunt het eerste deel van het e-book/ de mini-cursus hier downloaden.

Graag deel ik nog meer kennis met je want mijn missie is het versterken van ondernemers met hun online business zodat ze meer vertrouwen, klanten en inkomen krijgen.

En dat doe ik onder andere door het schrijven en verspreiden van blogs, het maken van video's en het geven van webinars.

Over die blogs, wat je daar allemaal mee kan bereiken daar vertel ik je later in deze serie meer over.

Veel inspiratie plezier met het ebook [voornaam]!

Hartelijke groeten,

Irene Ogier

De Web Academie van I-webs

PS1: ben je actief op Facebook like je dan meteen mijn Facebook pagina? Je ontvangt dan nog meer gratis tips over een geweldige website, online trainingen en emailmarketing
Alvast bedankt!
http://facebook.com/dewebacademie

Ps2: Morgen in je inbox: “Waar schrijf je je emailserie over? Wat slaat aan?”

 Gouden tips

Dan heb je de email gestuurd dan is het ook wel leuk als ze hem openen. Want anders stuur je hem voor niets. Hieronder deel ik de gouden tips om er voor te zorgen dat je email niet ongelezen gedelete wordt.

Het is van belang je lezer persoonlijk aan te spreken omdat je lezer zich veel meer betrokken zal voelen bij je berichten. Hij of zij voelt zich herkend. Het zorgt ervoor dat je:

  • Email geopend wordt door de voornaam in de onderwerpsregel op te nemen
  • Je lezer zich betrokken voelt met wat jij te vertellen hebt als je persoonlijke toon gebruikt
  • Schrijf je emails in spreektaal, maak het niet te serieus of te lastig. Begin ook met een vraag of bedankje, als je daar mee begint rolt de rest van je email er ook makkelijk uit.



To do today

Herzie je bedankt-mail en deel het resultaat in de Facebook groep.
Heb je vragen?
Stel ze daar gerust

Resultaten van je blog

 

Meten is weten…. en dus is het handig na een aantal dagen de prestaties van je blogberichten te bekijken.

Hoe?

In Google Analytics!

Wat zijn de resultaten van je blog?

Waar kun je naar kijken in Google Analytics?

Log in.
Bekijk weer hoeveel bezoek je deze maand hebt gehad: schrijf dit op de web succes meter
Dat kun je doen door naar :
Aquisitie/overzicht te kijken.
resultaten van je blog
 
 Bekijk ook hoeveel verkeer je krijgt via Social Media.
Ga naar Aquisitie/Social Media/overzicht
aquisitie -overzicht social media
 
Welke pagina wordt het meest bezocht?:
Via gedrag/site-inhoud/ alle pagina’s
allepaginas
Als het goed is kun je nu zien via gedrag/site-inhoud/ alle pagina’s hoe vaak je nieuwe blog is gelezen.
Pagina weergaven betekent hier: het totaal aantal weergaven, dus een pagina kan vaker dan 1 keer bekeken zijn.
Unieke pagina’s: hoe vaak is deze eenmalig bezocht.
 
overzicht analytics

Noteer nu ook weer in je website succes meter je resultaat met de juiste datum erbij.
Zo kun je een goede vergelijking maken met voor en na je inspanningen.
Je kunt nu goed zien dat het delen van je blog, het bezoek positief beïnvloedt.

Hou deze Web Succes Meter ergens bij je bureau, en wanneer je de volgende keer weer aan de slag gaat met het schrijven van je blog, ga je weer de cijfers invullen. Je zult zien dat wanneer je hier een stijgende lijn in krijgt, je gemotiveerd blijft om tijd hiervoor vrij te maken.

Web succes meter

Download hier de web succes meter

>