Category Archives for "Klanten vinden"

Hoe kies je een goed webinar onderwerp waar men massaal op inschrijft?

Heb je een product of dienst die je online wil verkopen?

Die je écht massaal wil verkopen?

Een e-book, training, online training, workshop of een event, coaching pakketten, strategiegesprekken, jaartrajecten?

Om deze massaal te verkopen kun je natuurlijk  e-mailmarketing inzetten.

Wat nog veel effectiever en winstgevender is het geven van een webinar.

Want in een webinar ga je onmiddellijk veel beter de verbinding aan.
De resultaten van een goed verkopend webinar zijn magistraal.

In april zette ik meer dan een ton met mijn webinars.

Ja, in een maand.

Wil je nog meer bewijs dat dit echt de online tool is om online te verkopen?

Webinars geven vind ik fantastisch.

Echter net voor ik mijn webinar scherm aanzet even niet hoor. Ik ren dan zeker 3 keer de trap op of af.

Heb ik genoeg water staan?

Doet mijn geluid het wel?

Klopt de aanmeldpagina. Nog even een keertje checken….

De webinarkriebels en de webinarzenuwen krijg ik dan.

En “Oh, wat als ik nu de verkeerde link heb doorgestuurd en de helft niet kan komen opdagen.

Ja, van-die-dingen heb ik nog ook steeds. En natuurlijk gaan er dingetjes mis. Ook die verkeerde link is wel eens toegestuurd helaas.

Of dan komt mijn zoon met een tussenuur thuis tijdens mijn webinar zonder sleutel en belt net aan terwijl ik mijn aanbod doe.

Aaaarghh… eerder schreef ik hier al eens een blog over en weet je … die blunders horen erbij. Het maakt niet uit. Mensen vinden het alleen maar geweldig als dit gebeurt.

“Hahaha” lees je dan in de chat. “Je lijkt wel een echt mens!”

Je kijkers denken dan ook: hé als dat haar gebeurt …. En ze heeft toch zulke goede resultaten. Waarom zou ik het dan ook niet kunnen. En daar deel ik deze alinea ook voor. Hopelijk haal ik hiermee een bezwaar weg, je kunt ook webinars geven als je hondentrainer bent en de bel zou af kunnen gaan en de honden zouden aanslaan…

Dat maakt het juist heel krachtig. Ik hoop dat je inziet dat het ook voor jou kan werken.

Jij kunt dit ook.

Na zo’n webinar hebben we weer een heel ander soort webinargevoel.

Het meest fantastische en ook verslavende gevoel dat er bestaat: “webinareuforie.”

Je luisteraars zijn laaiend enthousiast. Je zet in een uurtje meer dan 10.000 euro om.

DAT! IS! GEWELDIG!

En dit is voor iedereen met een online product mogelijk. Als je weet wát je moet vertellen en wat je geeft aan inhoud in het webinar.

Dus het begint bij het onderwerp:

Het moet natuurlijk een beetje sexy zijn.

Uitdagen.

Een resultaat beloven én waarmaken!

Ik zie teveel flut webinars langskomen waarin wel 20 minuten wordt uitgeweid over de webinar trainer zelf. Je moet natuurlijk weten wie het verhaal met je deelt maar in een webinar van een uur 20 minuten babbelen over jezelf is niet in verhouding.

En bestaat een goede verhouding.

Ik geef je alvast een goed idee hoe je tot een goed onderwerp kan komen waardoor je veel meer deelnemers krijgt en klanten maakt in je webinar.
Denk aan je ideale klant. Denk aan zijn of haar probleem.

En vraag hem of haar in gedachten:

“Wat zou je het allerliefste willen?”.

……………………….……………………….……………………….

Schieten er al een aantal ideeën in je hoofd? Schrijf ze op!

Dit idee ga je verwerken in je titel.

Wat heel goed werkt is een aantal stappen aan te bieden die een bepaald resultaat beloven


In een aantal stappen bijvoorbeeld:

  • In 6 stappen om een betere relatie te krijgen met je puber
  • In 7 stappen om succesvol online te ondernemen
  • De 11 stappen die elke ouder moet kennen om te weten hoe je je baby kan laten doorslapen en jij weer fris opstaat

En geheimen doen het ook altijd heel goed

Iedereen wil het geheim leren kennen achter … het probleem waar zij mee kampen, toch?

  • 5 geheimen van een succesvolle online cursus
  • De 6 geheimen van een gezonde liefdesrelatie
  • De 7 geheimen hoe je je puppy zindelijk krijgt

You get the clue?

Wat wordt jouw topic?

Waar ga jij het over hebben?

Heb je hier een mening over die je graag wil delen? Laat het dan hier weten!

Wil je meer leren over webinars en de dé tool in te zetten waarmee je de complete regie over je omzet kunt krijgen?

Volg dan mijn spiksplinternieuwe online training: de 5 geheimen ​van het magische webinar recept.

Inhoud van deze gratis online training:

​Ontdek welke verschillende methodes je kunt gebruiken voor nog véél véél mensen op je webinar 

Ontdek hoe webinars dé tool kan zijn waarmee je de complete regie over je omzet kunt krijgen ​

​Ik vertel je het geheim waarmee je in één klap van je angst/reserves ten aanzien van het geven van webinars af bent en vandaag nog wil beginnen!

Leer 3 magische bewezen succestitels voor je webinar waardoor je veel meer deelnemers krijgt en klanten maakt in je webinar

Ontdek hoe ik met € 1220 euro in 6 weken 100.000 omzette en hoe jij dat ook kan zelfs als je  geen e-maillijst hebt.

Ben je er klaar voor jouw online programma, product of coachingstrajecten massaal te gaan verkopen?

​Auteursrecht foto:  123RF Stockfoto

Breek door je Glazen Plafond heen

Tijdens internationale vrouwendag kwam het “Glazen Plafond“ weer ter sprake.

Het aantal topvrouwen blijft nog altijd te laag in Nederland” kopt ook de Intermediair.

Heeft dit blad énig idee hoe het in ondernemersland gesteld is’, vroeg ik mij af. Het gaat toch niet altijd om bestuursfuncties wil een vrouw bekroond worden met de titel “topvrouw”?

Ik wil je maar wat graag vertellen over enorme inspirerende vrouwen die wél door hun glazen plafond zijn gebroken.

Als ondernemer.

Vorige keer vertelde ik je over Marion met haar creatieve workshops die ook eenvoudig met het versturen van een aantal e-mails makkelijk 96 klanten kreeg. En dit herhaalt en herhaalt.

Deze keer noem ik graag Veronique Prins. Met 200 uur inzet aan het maken van een online training creëerde ze 200.000 omzet: dat is een schone winst van 1000 euro per uur.

Het mooie overigens is dat ze nog niet is uitgelanceerd en dat haar online training (en dus die 200 uur inzet) haar nog altijd omzet oplevert, zonder dat ze daar nu inhoud aan moet veranderen.

Het toppunt van schaalbaarheid.

Ze trekt haar online training uit de kast + haar lanceerstrategie en daarmee genereert ze haar inkomen.

Schikt die 200 uur inzet je trouwens af? Het klinkt riant maar over 6 maanden gerekend is dat slechts 1 dag per week. Of elke week één uur per dag.

 Zou jij dat over hebben om 1000 euro per uur te verdienen?

Als je hier een ja bij voelt, lees dan ook mijn e-book:

Maak van je online training een daverend succes!

Wil je ​ eindelijk aan de slag met het maken van jouw eigen online training?
Opschalen en waarschijnlijk ook meer vrijheid?


En daar is meer omzet voor nodig.

Wat heb je nodig om goed van start te kunnen zodat je online training een daverend succes wordt? Om je hiermee te helpen geef ik deze week dit e-book weg.

 Hierin staan 9 top artikelen zodat:

  • je je beter kunt voorbereiden op het ontwikkelen van een online training
  • je ervoor kunt zorgen dat jouw online training impact heeft op je online cursist
  • je een online training kan inzetten als low-end product maar ook een high end

'Ontvang de tweewekelijkse waardevolle e-mails over online ondernemen & als welkomstcadeau het gratis e-book.

​In de Privacy Verklaring lees je hoe we je gegevens opslaan.

Dus mag ik jou heel even de volgende redelijk gemene vraag stellen?

Zijn je klanten belangrijker dan je gezin of je vrijheid?

Oeh die doet pijn hé….

Toen ik nog niet werkte zoals ik dat nu doe (3 uur online coaching per 2 weken en de rest besteed ik aan product optimalisatie en marketing ) stond mijn mobiel altijd aan en mijn e-mail altijd  open. Er konden klanten bellen of mailen en dan roetsjte ik naar boven om deze mensen te spreken.  Op mijn overloopkantoor😉

Mijn zoontje van toen 7 jaar vroeg mij wel eens “Uhhhh mam ik ben toch zeker wel belangrijker dan je klanten?”

Ik kan je vertellen dat die opmerking mij toen recht in mijn hart stak.

Want natuurlijk was het niet waar. Hij was én is net als mijn andere twee zonen het belangrijkste. Niet mijn bedrijf.

Om hem te helpen met zijn begeleiding wilde ik er genoeg voor hem zijn. Jochem Meijer is er niks bij, zullen we maar zeggen qua ADHD. (en Veronique trouwens ook niet haha!) 

Maar om een beetje omzet te maken moesten er echt heel wat werk à la uurtje factuurtje worden gemaakt.  En die uren lieten zich lang niet lang niet altijd in het keurslijf van schooltijden persen.

Dus…. Ja, hij was het belangrijkste maar dat liet ik nu niet bepaald zien.

Dat veranderde enorm toen ik mijn online trainingen in de markt zette en mij daar op focuste.

Vorige week zette ik 30.000 euro om. Niet normaal. In één week.

Maar zo geweldig!

En deze zaterdag besprak ik met mijn huidige cursisten het perspectief als ze hun online training écht massaal aan de man zouden brengen. Want hun training is nagenoeg af.
Wat zou dit voor hen mogelijk maken?

We hebben verkoop doelen gesteld en ik weet dat het ook voor hen haalbaar is.

Fantastisch!

Heb jij ook plannen om te starten met een online training? Ik help je heel graag met een goede voorbereiding.

Die krijg je van mij compleet gratis in mijn e-book

Maak van je online training een daverend succes!

Wil je ​ eindelijk aan de slag met het maken van jouw eigen online training?
Opschalen en waarschijnlijk ook meer vrijheid?


En daar is meer omzet voor nodig.

Wat heb je nodig om goed van start te kunnen zodat je online training een daverend succes wordt? Om je hiermee te helpen geef ik deze week dit e-book weg.

 Hierin staan 9 top artikelen zodat:

  • je je beter kunt voorbereiden op het ontwikkelen van een online training
  • je ervoor kunt zorgen dat jouw online training impact heeft op je online cursist
  • je een online training kan inzetten als low-end product maar ook een high end

'Ontvang de tweewekelijkse waardevolle e-mails over online ondernemen & als welkomstcadeau het gratis e-book.

​In de Privacy Verklaring lees je hoe we je gegevens opslaan.

 

 

 

 

 

Foto credit Auteursrecht:

Waarom het niet uitmaakt als je webinar in de soep loopt

Voor de derde keer ren ik naar beneden.

“Paul,” zeg ik streng tegen de monteur. “Ik wil even met je checken of je mij goed hebt begrepen.”
Ik wist toen nog niet, dat ondanks alle waarschuwingen, dit mijn meest vreselijke en stressvolle maar ook een van de succesvolste webinars zou zijn.

Veel ondernemers starten met het geven van een webinar. En vaak gooien ze de handdoek daarna direct weer in de ring. Want tijdens die eerste keer gaat er technisch van alles mis waardoor het webinar faliekant in de soep loopt.

Met dit artikel wil ik je laten zien dat dit absoluut niet erg hoeft te zijn!

Mijn meest desastreuze webinar leverde mij 18.000 euro op.

Inmiddels heb ik wel honderden webinars gegeven, fantastische en minder goede en er meer dan een miljoen euro mee omgezet.

Zonder te overdrijven.

En er gebeurt best wel eens iets onverwachts tijdens die webinars, van een glas water dat omvalt, tot het geluid dat niet meewerkt tot echte nachtmerrie scenario’s… zoals met monteur Paul in huis.

Maar zelfs als het totaal in de soep loopt is niet alle hoop verloren.

Ik vertel je hieronder mijn ervaringen zodat je je gerustgesteld voelt. Ook al gaat er iets mis…

Mijn eerste webinar.

Ik ren nog een keer naar beneden. Sjees wat spannend is dit. Uren, nee dagen heb ik geschreven aan dit eerste webinar. Hoge verwachtingen neergezet.
0 verkopen.
Ik ben ontmoedigd.

Heb ik mij daarvoor zo uit de naad gewerkt?

Mijn tweede webinar

Ik ben mogelijk nog zenuwachtiger dan de eerste keer want nu moet het goed gaan.
Ik heb mij meer in het geven van webinars verdiept en mijn webinar geheel herschreven.
4 verkopen en yes! Deze aanpak werkt.

Mijn 50ste webinar

Ik loop nog even naar beneden voor een glas water. Alles staat klaar. Ik zet nog even keihard de muziek aan voor ik begin. Toch gaan er  nog wat zenuwen door mijn lijf.
Het webinar is zo leuk dat ik er amper van kan slapen die nacht.
9 verkopen à 21.000
Giga enthousiast val ik uiteindelijk in slaap. Die korte nachten horen erbij na een webinar, daar zijn weer andere oplossingen voor. 😉

Mijn 337ste webinar

Nou met die zenuwen blijft het een beetje. Ik weet inmiddels als geen ander wat er mis kan gaan
Ik weet ook dat het helemaal niets uitmaakt.
Er ging trouwens helemaal niets mis deze keer
De deelnemers waren super enthousiast. De verkopen geweldig.

Het webinar dat het meest in de soep liep leverde mij 18.000 euro op.

Er was er echter één die in de boeken mag als het grootste en in potentie het meest mislukte webinar ooit.

We wachten namelijk al dagen op een monteur voor de vaatwasmasmachine en eindelijk, eindelijk was hij er dan.

Ik drukte de beste man, toen vond ik hem nog aardig, stevig op het hart dat wat hij ook zou doen met zijn gereedschapskist, de stoppen mochten NIET doorslaan.

De beste man ‘grapte’ naar mijn man dat het toch wel leuk was dat hij een echte secretaresse in huis had. (Little did he know!!!)

Goed, aangezien ik mijn energie voor mijn webinar wilde bewaren waarschuwde ik nog een keer zogenaamd rustig, dat hij moest doen wat er te doen was maar dat hij met de stoppen nog een uur moest wachten.

Het was een eigenwijs mannetje.

180 man waren er online in mijn webinar.

En ja…. toen sloegen de stoppen toch door.

En ik verdween in de leegte…. en ik was hele 8 minuten uit mijn webinar. De presentatie bleef gelukkig wel aanstaan dus niet alles ging op zwart.

Ik rende naar beneden en blies stoom af richting de monteur. Had ik het niet duidelijk genoeg gemaakt wat wel en niet kon? Mannen!

Direct daarna logde ik weer in: 10 mensen waren afgehaakt maar de rest zat geduldig en enigszins bezorgd op mij te wachten.

Hoe kwam dit nu dat het dus niet zo erg was dat er iets vreselijk mis liep?

Ik zal het je vertellen: de sympathie factor was gegroeid door dit hele gebeuren.

En sympathie, je leuk vinden,  is één van de belangrijkste factoren waarom mensen bij je kopen.
Zonder de sympathie factor geen klanten.

Ik werd enorm gerustgesteld door de deelnemers toen ik weer inlogde, ze waren zo aardig en behulpzaam! Na een aantal minuten zat ik er weer lekker in. Qua sales was dit een fantastisch webinar. 18.000 euro omzet.

Er kan altijd iets gebeuren qua techniek maar er is altijd een oplossing voor dit soort dingen.

Conclusie: het geven van webinars is leuk.

Het brengt je enorm veel omzet.

Het geeft echt niets als er iets mis gaat.

Echt niet.

Soms is het zelfs beter. 

Je bent zelf meer ontspannen en in de flow.

Het is natuurlijk heerlijk als het foutloos gaat, maar het is geen garantie voor een goede conversie 😊.

Ik heb de meest perfecte webinars gegeven met een lage conversie.

Bonus tip: ga je ook webinars geven? Doe het dan samen. Laat iemand de chat beheren bijvoorbeeld. Een collega-ondernemer of desnoods je eigen echtgenoot. Of huur Paul in. 🙂
De chat leidt je dan niet af en jij kunt lekker in je verhaal blijven.

Met het delen van mijn webinarervaringen hoop ik dat ik je heb weten te inspireren. Het geven van webinars is mooi instrument waar je geen angst of weerstand voor hoeft te hebben.

Maar het succes komt je niet aanwaaien. Natuurlijk zit hier een plan achter. Want “if you fail to plan, you plan to fail”.

​In de Privacy Verklaring lees je hoe we je gegevens beschermen.

Hoe maak ik een animatievideo

hoe maak ik een animatievideo

Persoonlijke video

Video is ongelofelijk krachtig om in verbinding te komen met jouw ideale klant. Veel ondernemers hebben een soort "video-schroom" en daar moeten we iets aan doen!

Animatie video maken met Powtoon

Met het programma Powtoon maak je zelf de leukste animatie video's. Deze kun je inzetten om een evenement te promoten, maar ook om zelf online zichtbaar te worden. Als je zelf in beeld komt met een foto of iets anders blijf je verrassend in beeld.

Mijn voorbeeld video

Links

Powtoon

Ga je de uitdaging aan?


Om zakelijk zichtbaar te worden maak je ofwel een animatie videootje met Powtoon, neem hierin een goede tip op. Deel je hem hieronder?

Ik ben reuze benieuwd!

Gratis online masterclass  Het Online Training Creatieplan

We doorlopen samen het Online Training Creatieplan: de 5 cruciale fases die je van start
tot lancering doorloopt voor een winstgevende online training

  • ​Hoe jij er voor kan zorgen dat je online training écht een succes wordt.
  • ​Hoe je ervoor zorgt dat je binnen 3 maanden omzet draait
    uit je online training
  • Welke werkvormen je kunt gebruiken en hoe je je cursist bij de les houdt
  • check
    Hoe je laaiend enthousiaste cursisten krijgt.​

Doe live mee vanaf je pc/ laptop, meld je hier aan

Maak van je online training een daverend succes!

Wil je ​ eindelijk aan de slag met het maken van jouw eigen online training?
Opschalen en waarschijnlijk ook meer vrijheid?


En daar is meer omzet voor nodig.

Wat heb je nodig om goed van start te kunnen zodat je online training een daverend succes wordt? Om je hiermee te helpen geef ik deze week dit e-book weg.

 Hierin staan 9 top artikelen zodat:

  • je je beter kunt voorbereiden op het ontwikkelen van een online training
  • je ervoor kunt zorgen dat jouw online training impact heeft op je online cursist
  • je een online training kan inzetten als low-end product maar ook een high end

'Ontvang de tweewekelijkse waardevolle e-mails over online ondernemen & als welkomstcadeau het gratis e-book.

​In de Privacy Verklaring lees je hoe we je gegevens opslaan.

online zichtbaar worden als ondernemer

Persoonlijke video

online-zichtbaar-worden-als-ondernemer

Video is ongelofelijk krachtig om in verbinding te komen met jouw ideale klant. Veel ondernemers hebben een soort "video-schroom" en daar moeten we iets aan doen. Ik licht op deze pagina twee soorten video's uit, kies wat nu het beste bij je past of wissel het af met elkaar.

Animatie video maken met Powtoon

Met het programma Powtoon maak je zelf de leukste animatie video's. Deze kun je inzetten om een evenement te promoten, maar ook om zelf online zichtbaar te worden. Als je het afwisselt met elkaar dan, blijf je verrassend in beeld.

Mijn voorbeeld video

Deze video werd 3500 keer getoond in een paar dagen tijd.

Links

Powtoon

Opdracht


Om zakelijk zichtbaar te worden maak je ofwel een animatie videootje met Powtoon ofwel een persoonlijke. Deel je deze in de Facebook groep?

Ik ben reuze benieuwd!

7 manieren om je online training te verkopen

7manierenverkopenklein
Voordat je zover bent dat je online training klaar is en je deze in de markt kunt gaan zetten, maak je een plan hoe je je online training kunt gaan verkopen.

Hieronder volgen 7 manieren om je online training te verkopen

√ E-mail-serie (autoresponder)
√ Salespage
√ Eén op één gesprekken
√ Superlancering
√ Challenge
√ Webinar
√ Partners

E-mail-serie (autoresponder)

Voordat je begint met het maken van je training start je met het verzamelen van e-mailadressen. Op het moment dat je je aanbod doet, heb je ook lezers, leads, aan wie je je training kunt gáán verkopen. De e-mailadressen kun je verzamelen door een cadeau in het vooruitzicht te stellen als dank voor de inschrijving. Heb je ideeën nodig voor een nieuwe weggever/ leadmagnet? Kijk dan even hier.

Bouw een band op met je lezer/lead tijdens de komende periode. Je kunt een inhoudelijke e-mailserie schrijven en versturen naar je lezer/lead die een probleem voor hen oplost en wakker maakt voor de oplossing die je biedt.

Voordat je begint met het maken van je training start je met het verzamelen van e-mailadressen

Salespage

Als je website goed is ingericht heb je ook natuurlijk je aanbod opgenomen op je website. De beste manier om je lezer, die jou en je product nog niet goed kent, warm te krijgen voor jouw oplossing, is het opzetten van een goede salespage. In deze salespage benoem je krachtig de problemen en verlangens en leid je ze naar de oplossing: jouw online training.

Eén op één gesprekken

Je spreekt je klanten waarschijnlijk geregeld via telefoon, skype of live met een kopje koffie. Je kunt je aanbod doen tijdens deze gesprekken, wanneer je weet wat je klant nodig heeft kun je je aanbod doen tijdens het gesprek.

Superlancering

Een lancering kent 3 fases:

  • de pré-launch
  • de lancering zelf
  • de post-launch

Hoe langt duurt zo’n lancering? Dat kan tussen de 14/21 dagen zijn. 

Pre-launch
In de pré-launch, de eerste fase van je lancering, kun je waardevolle inhoud delen via je nieuwsbrief met je lezers. Dit kan een video zijn of een pdf of een blog. De bedoeling hiervan is dat je de mensen nieuwsgierig maakt naar het product.

Voor $15 dollar kun je een unieke animatie video laten maken op Fiverr.com

Je kunt dit ook zelf maken via http://www.powtoon.com/

Hieronder volgt een video die ik naar mijn lijst stuurde.

Lancering

Dan volgt de dag van lancering, de aankondiging doe je ook weer per e-mail en je verwijst naar je salespage.

Op de salespage staat een afteller/ een countdownknop tot wanneer het aanbod geldig is.
Ook je betaalbuttons staan hier natuurlijk op.

Post-launch

  1. Na enkele dagen stuur je een mail met de veel gestelde vragen hierin opgenomen.
    Dit zal mogelijke bezwaren weer weghalen.
  2. Organiseer een webinar om live een presentatie te doen van je online training.
  3. Na de veel gestelde vragenmail stuur je een “nog 72 uur” uur mail.
  4. En nog 24 uur mail is de voorlaatste e-mail.
  5. Op de dag zelf stuur je de laatste e-mail waarin je aangeeft dat de inschrijving sluit en dat mensen zich bijvoorbeeld tot 23.59 uur kunnen inschrijven.

Challenge

Heel populair is ook de challenge. Hier krijg je een echte enorm warme groep aan nieuwe prospects uit. Tijdens een challenge ga je met een groep geïnteresseerden aan de slag met opdrachten via e-mailmarketing, video’s en Facebook. Maak de challenge van algemeen nut; zo krijg je een groter bereik en maak het aanverwant aan je eigen product. Zo hield ik zelf eerder de challenge: “Megaboost je e-maillijst” en “Word baas over je website”. Binnenkort start de challenge “Succesvol online ondernemen.”

Webinar

7 manieren om je online training te verkopen klein

Met een webinar kun je veel mensen tegelijkertijd bereiken. Tijdens het webinar creëer je een band met de kijker; je bent in beeld en kunt je zelf goed voorstellen. Je inspireert de kijker en traint over het onderwerp. Tijdens het webinar neem je al een aantal aankoopbezwaren weg. Aan het einde van je webinar doe je je aanbod en leid je de mensen naar een betaalpagina.

Partners

Ken jij ondernemers met wie jij graag samen wilt werken omdat je dezelfde doelgroep bedient maar een heel andere product of dienst aanbiedt? Samen sta je sterk en het is ook nog eens ongelofelijk leuk om bijvoorbeeld samen een webinar te geven. Je kunt je partner belonen met een geldelijke bijdrage en bijvoorbeeld korting voor deelname aan je eigen online training.

 

Ik hoop dat ik je heb kunnen inspireren met deze 7 manieren om je online training te verkopen.

 

Effectieve website: klanten uit je website

Meer klanten uit je website met een effectieve website!effectieve-website

“Doe je klanten pijn! “ vertelt Aartjan vorige week op een seminar.

Je maakt dan contact met het reptielbrein en je toekomstige klant wordt alert.

Er loert gevaar!

Hij ging verder: “Geef je klanten een probleem, een probleem waarvan ze waarschijnlijk nog niet eens weten dat ze dit probleem hebben.”

Dan, krijg je het OMGWTF effect met je website. (Hoef ik vast niet uit te leggen 🙂 )

Het effect dat je klanten je niet snel zullen vergeten.

Dat ze zich herkennen en herkend voelen.

Dat ze beseffen dat ze bij jou moeten zijn.

Dan heb je dus een echt effectieve website

Dus ben je een:

Vitaliteitscoach?

Dan zou je kunnen zeggen:

“Als je zo door gaat creëer jij binnen no time een burnout”

Of een businesscoach:

“Je kunt beter stoppen  met je bedrijf. Je onderneming is niets meer dan een uit de hand gelopen hobby.”

Of een websitedeskundige:

“Die website van jou is zo lek als een mandje”.

Dat slaat in als een bom! Je krabbelt achter je oor bij het horen van zo’n confronterende zin. “Wat?!” Denk je vast. “En hoezo, een burn-out, ik ben toch goed bezig met mijn lijstjes?

Of als reactie op de businesscoach…

“Nou ja, …..Ik help mijn klanten gewoon graag. Ik hoef helemaal niet rijk te worden”

Of als reactie op je website

“Mijn website? Nee toch?” Je logt snel in een ander tabblad in om te kijken of alles het nog doet en gaat direct verder met het lezen van het bericht op jouw website.

En dan hangen je website bezoekers dus aan je lippen, door de confrontatie, door de pijn. Want ja, welke wens of verlangen zit er nu achter dat opvolgen van die ellenlange to-do lijsten bijvoorbeeld?

Ja, het “af” komt, dat je meer klanten helpt en meer omzet draait.  Maar als je je nu een burn-out aanmeet ben je natuurlijk nog verder van huis.

En dan ga je een stapje verder met je tekst.

Roep een gevoel op.

Roep emotie op.

“Wat gaat het je kosten als je nu niets doet aan probleem x?”

haast-op-het-schoolpleinDe dame die net heeft gelezen dat haar onderneming mogelijk eigenlijk niets meer is dan een uit de hand gelopen hobby, slaat aan het twijfelen.

Als ze niet in trainingen of een businesscoach kan investeren omdat haar inkomsten gewoon te laag zijn, tja… dat is inderdaad niet best. Want zonder marketing kennis komt ze eigenlijk ook moeilijk aan klanten. In de avond voelt ze zich vaak moe van het harde werken, dat te weinig oplevert. Ze is zo bevlogen dat ze eigenlijk altijd net te laat het schoolplein oprent.
En ’s avonds op de bank, terwijl haar man onderuitgezakt naar hun favoriete Netflix uitzending kijkt, spiekt zij weer even naar haar email.

Verwerk zo’n klantenvoorbeeld in je tekst. Hier komt het voorbeeld van de businesscoach:

Kun je straks je bedrijfje opdoeken omdat je al je energie steekt in niet of te weinig betalen de klanten met als gevolg dat
  • Je altijd net te laat het schoolplein op rent omdat je moeilijk je klantensessie kon stoppen midden in het gesprek?
  • Je je vaak uitgeput voelt want je klanten trekken alle energie uit je
  • Je zelfs ’s avonds op de bank je mails beantwoordt terwijl je een afgunstige blik werpt op je man die heerlijk naar jullie favoriete Netflix uitzending kijkt.

Nu heb je haar echt te pakken.  Ze is een beetje boos omdat je haar onderneming “Bedrijfje”hebt genoemd.

Daarnaast.

Ja.

Je hebt helemaal gelijk.

Deze businesscoach begrijpt jou. Ze beseft zich dat ze jou nodig heeft.

En nu is er nog één zinnetje nodig. De Call to Action.

Vraag hier een gratis kennismakingsgesprek aan.

Zo maak je van een vluchtig scannende bezoeker….nu een klant met een effectieve website.

Kun jij ook zo’n voorbeeld opdiepen? Deel het hieronder, ik ben reuze benieuwd!

 

 

Meer bezoek op je website

meer bezoek op je website

Meer bezoek op je website

Meer bezoek op je website met Yoast suggest

Met welke zoekopdracht wil jij bovenaan staan in Google?
Waar moet je website op gevonden worden?
De meeste ondernemers die ik spreek willen goed gevonden worden op hun bedrijfsnaam. Maar dat is niet zo’n uitdaging, geloof me!

Alleen mensen die je bedrijfsnaam kennen zullen daarop googelen.

Waar zoeken ze dan wel op?
Ze zoeken het meest op hun problemen of juist de oplossing, het verlangen dat ze hebben.

Opdracht: Beschrijf het grootste probleem van je doelgroep
Slapeloosheid, moeheid, stress, overgewicht etc.

Opdracht: maak een zoekopdracht op yoast.com/suggest over dit onderwerp.
Hier ga je ga je deze week een blogbericht over schrijven.
Laat het idee vast even sudderen, dan komt de inspiratie vanzelf.

De zoekfunctie vindt je hier: Yoast.com/suggest

Schrijf de problemen of oplossingen én je vondsten in de web succes meter

Waar moet je op letten bij de keuze van een zoekterm?

Een woord als “slapeloosheid”  daar vindt Google wel 452.000 resultaten.
slapeloosheid1

Dat zijn allemaal websites waar jij mee moet concurreren om gevonden te worden. De term is te algemeen.

slapeloosheid zwanger

Een woord als “slapeloosheid zwanger” levert 78.300 resultaten op.
Zie je in dat het makkelijker is om gevonden te worden op woorden die specifieker zijn?

Schrijf de problemen of oplossingen én je vondsten in de web succes meter en vraag feedback aan de leden in de Facebook groep. Het is namelijk zo dat échte mensen natuurlijk voor nog specifiekere zoektermen zorgen. De blog schrijven staat gepland op a.s. vrijdag en daar ontvang je dan ook tips voor.

Hoe zoek je in Yoast.com/suggest vertel ik je in deze korte vide0

Van 400-900 nieuwsbrieflezers in 4 maanden?

Meer aanmeldingen nieuwsbrief

meer aanmeldigen nieuwsbriefVerschrikkelijk …. ben je net lekker aan het lezen, knalt er ineens een mega popup in je scherm. Compleet met geweldige weggever en inschrijfformulier. Wie schrijft zich daar nu voor in?

Ik bijna altijd.
En met mij nog vele anderen.

Ooit startte ik met popup-domination, en kreeg makkelijk 500 nieuwe inschrijvingen erbij dankzij zo’n popup. Maar…. popup-domination, daar betaalde ik wel 97 dollar voor.. en ze  gingen niet echt met zijn tijd mee. Dus toen WordPress een update had, zag het er niet meer uit. Dus op zoek naar een andere variant, want het deed zijn werk wel…
Er zijn lelijke, fraaie, idioot kleine en beeldvullende.

Welke eisen moet je stellen aan een popup?

Een popup moet een paar dingen kunnen in mijn optiek:

  • Je moet hem weg kunnen klikken zonder dat je je inschrijft.
  • Hij moet zo in te stellen zijn dat als je bezoeker terugkeert, dat hij pas na een dag of 14, weer opkomt
  • Er moet een kruisje in staan, liefst rechts bovenin, waarmee je de popup  kunt wegklikken.

 Wat zijn goede popups?

Gratis popups:
Pop-up alley
WP Popup Plugin

Wil je het in zijn werk zien?
Kijk eens op www.onderneemonbeperkt.nl  of op www.tikvoorcommunicatie.nl

Betaalde popups

Leadpages
Ook reuze fijn voor het organiseren van webinars
Pop Notify
Een heel leuke vriendelijke kleine popup.

Dus, een pop-up is één ding om veel nieuwe mensen op je lijst te krijgen.

Meer leren over Wisntgevende e-mailmarketing?
Meld je aan voor de gratis online workshop

Voorbeeld persona’s voor je website

Ondernemer, heb je al een persona?

Wie is jouw ideale klant en hoe verleid je die via je website? Een persona helpt je te visualiseren wie je als klant wilt. Door je website correct in te richten zal je deze echte personen makkelijker kunnen aantrekken.

Wat is eigenlijk een persona?

Dit is een  fictief persoon die je als  voorbeeld gebruikt om je website voor te optimaliseren.
Aangezien ieder mens anders is, heb je meer dan dan 1 proto type/ persona nodig. Bij voorkeur stel je 3 persona’s samen.
Want uiteindelijk maak je de website niet voor jezelf, dus ook je eigen voorkeuren zijn niet doorslaggevend….
Om die reden is verdieping in je doelgroep essentieel.

Hoe maak je een persona:

Schrijf een aantal karakteristieken op van ieder type klant:
Geslacht:
Leeftijd:
Opleidingsniveau:
Huwelijkse staat:
Inkomen:
Hobby:
Hoe gaat  hij  om met informatie?
Klikt hij makkelijk?
Zoeken ze alle informatie altijd op in een zoekfunctie?
Wat zijn websites die hij zoal bezoekt?
Hoeveel uur per dag zitten ze op internet?
Lopen ze vooraan qua techniek of hobbelen ze overal achteraan?
Op welke social media kanalen is hij actief?

Krijg je al een beeld, bij deze klant?

David is 39 jaar en is marketing manager bij een middelgrote onderneming.
Hij start zijn eigen bedrijf dit jaar en wil een goede website. Hij is getrouwd en heeft 2 kinderen. David is erg sportief en voetbalt graag.
male-300x224Hij verdient momenteel €58.000 per jaar.

David heeft een Imac en heeft altijd de laatste en nieuwste producten. Hij is handig met internet. Zijn favoriete websites zijn nu.nl en.vi.nl (Voetbal International) Als het even meezit, is hij zeker 7 uur per dag online.
Als David iets niet makkelijk vindt duikt hij direct de zoekfunctie in…. of pakt de telefoon. Een website moet helder zijn voor hem!
Hij heeft niet heel veel geduld om eindeloos te zoeken. David is heel actief op Twitter en Linkedin. Facebook gebruikt hij alleen voor zijn vrienden en familie.

Dit wordt de persona van David
Tip → : Kijk ook eens op SXC.hu bij afbeeldingen en zoek een afbeelding voor deze persona  erbij.

Print al deze gegevens op een A4 tje van en plak deze boven je bureau.
Je hebt nu een ‘persona’ gemaakt, maak er nog 2 om een compleet beeld te krijgen.

Tot slot de takenlijst:

Ken je ook iemand in je omgeving, een vriend van vrienden, een vriendin  in de familie die voldoet aan dit plaatje? Hem of haar kun je vragen naar je website te kijken.

Voor de echte lancering van je website maak je een takenlijst die je ze voorlegt.
Je kunt vragen:

-wat ze van je website vinden
-spreekt de website aan?
-welke pagina is volgens hem/haar het belangrijkste?
-geef ze een opdracht mee: geef op in hoeveel seconden je de contactgegevens kunt vinden.

Interessant?

Ontvang de laatste tips en trucs voor een
geweldige website, nieuwsbrief en optimale Social Media in je inbox….
En ontvang het:

GRATIS E-book praktische tips voor een geweldige website.

ebook1

Voornaam
Email
>