Category Archives for "Online training maken"

Facebook groep maken zakelijk

Een tijdje terug had ik een pittige discussie met mijn businesscoach.
Het ging over mijn Facebook groep waar al bijna 2500 ondernemers elkaar inspireren.

“Het kost je veel te veel tijd en je geeft veel te veel waarde in de gratis groep!” barstte ze los.

“Dat is nog maar een fractie wat mijn cursisten in de betaalde groepen krijgen!” lachte ik slim. “Ik hou er gewoon van om te overdeliveren…”.

Maar ze was nog niet klaar

“ En die Facebook pagina van jou, daar gebeurt weer veel te weinig op.”

Ik mopperde.
“Geen hond ziet die Facebookpagina als ik er niet op adverteer. En de gratis groep kost me echt maar 5 minuutjes per dag of zo. We hebben een strategie bedacht en deze wordt gewoon ingepland. Hatsjikidee! Lekker makkelijk.” Toch schortte er wel iets aan mijn strategie. We besloten een nieuwe aanpak te gaan hanteren. Heerlijk om weer op scherp gezet te worden!

Waarom is het zakelijk slim voor jou om een eigen Facebook groep in te zetten?

Meer dan 10 miljoen mensen zitten op Facebook en mensen hebben bepaalde problemen die ze willen oplossen of wensen/ dromen die ze willen verwezenlijken. En niemand kan dit alleen.

Nou ja, vreselijk talentvolle types met een geweldige wilskracht en uithoudingsvermogen misschien…. Maar verder kan iedereen wel wat hulp gebruiken.

Op een Facebook pagina zien je fans gemiddeld 5 procent van wat je post. Dus als ik een bericht schrijf en ik zie dat het bereik met fans 3000 is, zien maar 150 mensen het bericht….. en heb ik 1 of 2 reacties…

Dat schiet natuurlijk niet op.

Nu kun je natuurlijk adverteren aan je fans, maar ik wil ook niet voor elk wissewasje adverteren.

En wanneer ik dan berichten inplan in mijn Facebook groep dan komen er 25 en soms 50 reacties op.

Dat heeft veel meer effect.

Werkt dit ook voor jouw business?

Er zijn groepen op het gebied van je brand creëren, mindset voor ondernemers, kick ass business coaching, ondernemen vanuit je intuïtie. Stuk voor stuk Facebook groepen waar zonder dat het echt merkbaar is, de Know Like Trust factor wordt opgebouwd. (Kennen, leuk vinden en vertrouwen) waardoor de groepsleden veel makkelijker besluiten in te stappen op een dienst of training.

Want koude verkoop werkt nu eenmaal niet.

Een paar tips voor je succesvolle Facebook groep:

Do’s

-Maak een gratis Facebook groep.

-Koppel deze aan je pagina.

-Maak er een besloten groep van en geen open groep anders loop je kans op heel veel spam.

-Neem bij de instellingen van de groep je weggever (give-away) op. Deze optie zit onder groepsinstellingen bewerken/instellingen voor lidmaatschapsverzoeken.

-Als je nieuwe groepslid toegang wil tot de groep zien ze eerst deze link en melden ze zich gelijk aan voor je weggever.

-Wees ook zelf actief in de groep, laat jezelf zien en horen.

Do’s qua inhoud:

-Deel er je blogs in, doe je Facebook lives erin, post er je video’s in.

-Plan je berichten in.

-Geef de deelnemers ook een stem en daag ze uit af en toe waardevolle content te delen.

-Wees heel duidelijk in wat je wel en niet wilt qua promotionele link.

Don’ts

-Maak geen geheime groep want dan krijg je weer een hoop gedoe.

-Accepteer geen spam. Maak duidelijke regels voor de groep. Natuurlijk kun je je groepsleden ruimte geven om hun favoriete blog te plaatsen, of hun weggever of workshop. Maak hier dan eens in de zoveel tijd een bericht voor aan.


​​

In online trainingen werken Facebook groepen ook fantastisch als support voor je online cursist.

15 augustus geef ik een gratis online training en daarin besteden we ook aandacht aan het onderdeel  “support voor je online cursist.” Hier wil ik je graag voor uitnodigen!

Doe je mee? Kies een moment en meld je hier aan. Het is gratis en ik ga zoveel waarde delen, dat mijn businesscoach me al voor gek verklaarde.

Meld je hier aan >>

Het Online Training Creatieplan
5 cruciale fasen die je doorloopt bij de ontwikkeling van je online training

 

Het Online Training Creatieplan: de 5 cruciale fases die je van start
tot lancering doorloopt voor een winstgevende online training

Hoe het komt dat de veel online trainingen de plank misslaan
en hoe jij dit voorkomt

Hoe je ervoor zorgt dat je binnen 3 maanden omzet draait
uit je online training

Welke  lesopbouw goed werkt en waarom

Hoe je makkelijk 2000 per maand extra kunt omzetten
 met je online training binnen 6 maanden

Ben je het uurtje-factuurtje model echt meer dan beu ?

Weet je dat het online trainen model je business enorm gaat boosten?

​ Meld je dan hier aan

 

Virtueel coachen of vergaderen met Zoom

Gebruik je Skype wel eens?

Ik ben er lange tijd heel tevreden mee geweest. Maar soms ligt heel Skype eruit. Dan mopperen we “Skype werkt niet mee vandaag”, want over de hele linie en de hele dag werkt het dan niet goed….

Als ik met mijn cursisten aan de slag ga, is het soms ook fijn als ik de muis kan overnemen om een knop aan te wijzen  en daar gebruikten we dan weer Teamviewer voor.

En soms wilde je het gesprek opnemen en dan lag de telefoon er naast voor een geluidsopname of werd er weer een tooltje geopend.

Best een gedoe.

En toen ontdekte ik ZOOM!

Met Zoom kun je elkaar zien, maar je kunt ook kiezen om elkaar alleen te horen. Er zit een chatfunctie in, je kunt je scherm delen, de muis overnemen van je cursisten en gelijk een opname maken! Ook kunnen de deelnemers zelf een opname maken.

Virtueel vergaderen of coachen is voor iedereen

En wat velen niet weten…. Je kunt met een gratis account wel uren met 1 cursist, klant, coach zoomen.

Ik heb het betaalde account voor mijn videocoachingsessies en het werkt geweldig.

Weten hoe het werkt?

Bekijk hier mijn video hoe je met Zoom aan de slag kan en ontdek de mogelijkheden.

Zelf aan de slag? Ga naar Zoom.us

Meer weten over handige tools? Bekijk hier de beste webinar software

Zie hoe je virtueel kunt coachen met Zoom! Met Zoom kun je elkaar zien, maar je kunt ook kiezen om elkaar alleen te horen.

Gratis online masterclass  Het Online Training Creatieplan

We doorlopen samen het Online Training Creatieplan: de 5 cruciale fases die je van start
tot lancering doorloopt voor een winstgevende online training

  • ​Hoe jij er voor kan zorgen dat je online training écht een succes wordt.
  • ​oe je ervoor zorgt dat je binnen 3 maanden omzet draait
    uit je online training
  • Welke werkvormen je kunt gebruiken en hoe je je cursist bij de les houdt
  • check
    Hoe je laaiend enthousiaste cursisten krijgt.​

Doe live mee vanaf je pc/ laptop

9 november a.s: 10 uur  s ochtends

De kracht van je online training als low end product

Ben je bekend met de product piramide? De meeste klanten beklimmen jouw piramide door onderaan te beginnen bij je weggever of low end product. Het merendeel van die groep is zo enthousiast over jouw werkwijze dat ze door klauteren naar jouw middle end product. Een exclusieve groep topklanten bereikt de top van jouw aanbod: de High End.

 

Zo ziet zo’n product piramide eruit:

 

Natuurlijk zijn er ook klanten die met behulp van een hijskraan direct high end instappen. Die kennen hun eigen behoeften goed of willen gewoon het beste van het beste.

Heb jij jouw aanbod al ingedeeld in deze piramide? Begin bovenaan met je High end producten, zoals VIP-dagen, jaarprogramma’s of exclusieve trainingen waarin je veel 1-op-1 met je klant werkt en iemand persoonlijk begeleid.

Wat voorbeelden van Middle end producten zijn online trainingen met ondersteuning, betaalde webinars en live groepstrainingen. Je klant krijgt wel jouw begeleiding, maar minder exclusief dan bij je high end aanbod.

Low end producten zijn goedkoop of zelfs gratis. Je kunt een e-book of mini-cursus weggeven. Of schrijf regelmatig waardevolle blogs en nieuwsbrieven voor je volgers. Wat je ook kunt doen is webinars geven, challenges organiseren of een gratis introductiesessies weggeven.
Wil je ook wat verdienen aan je low end producten? Je kunt tegen een laag tarief gaan spreken op events in de hoop daar nieuwe klanten te treffen. Of… maak een goedkope online training zonder ondersteuning.

Online training als low end product

Een online training kan je vrijheid geven, want je hoeft er geen fysieke inspanningen voor te doen. Je kunt ook je eigen werksleur doorbreken omdat je niet hetzelfde riedeltje 100 keer hoeft uit te leggen.

Die tijd kun je mooi besteden aan andere zaken! En heel belangrijk: je kunt veel meer mensen tegelijk helpen en ook nog eens meer omzet draaien.

Eén van mijn oud-cursisten is een dame die creatieve workshops gaf. Eerst deed ze dat gewoon bij haar in de buurt en gaf ze een workshop voor steeds vier cursisten. Nadat ze deze workshop had omgezet naar een low end online training, heeft ze inmiddels al meer dan 85 cursisten geholpen, zelfs internationaal! Dat is toch fantastisch?

Hoeveel betaalt de klant?

Een online training kan je dus een enorme piek geven in je omzet, als je je marketingfunnel goed inricht.
Prijzen die je voor een goedkope online training rekent, kunnen 27 euro zijn en 97 euro. Of alles daartussen.

Voor de prijsbepaling gaat het natuurlijk om de waarde die je biedt en het resultaat die het de klant oplevert.

Tips om uit de valkuilen te blijven

  • Maak je training niet te lang. Houd het simpel en maak het niet te moeilijk voor jezelf.
  • Geen Facebook community aan, want dan ben je alsnog dagelijks tijd kwijt aan het beantwoorden van individuele vragen.
  • Geen verdere 1-op-1 ondersteuning

Wat dan wel?

“Ja leuk Irene…” zal je zeggen, “maar wat zit daar dan wel in?”

Bepaal allereerst wat je cursist gaat bereiken in deze online training. Wat kan iemand na het volgen van jouw programma?
Als je dat duidelijk hebt, hoe breng je vervolgens je cursist van A naar B?
Probeer die leerlijn zo helder mogelijk op te schrijven.

En hoe ga je die kennis en vaardigheden overbrengen?

Met een instructievideo kun je jezelf filmen terwijl je verftechnieken laat zien of doe je de yoga oefeningen voor.

Video dus!

En wat moet er nog meer bij? Een werkblad of een quiz zijn mooie aanvullingen waarmee je jouw online training nog meer body geeft.

Maar let op die valkuil… hou het compact en maak het niet te groot. Het is een low end product, weet je nog?

Ga uit van ongeveer 3 tot 5 modules voor deze eerste training, want je kunt altijd nog een vervolgcursus aanbieden. Namelijk: jouw nog veel betere middle end of high end online training 😉

Deze goedkopere training kun je makkelijk verkopen aan bestaande klanten. Mensen die jou al kennen vertrouwen immers sneller dat je een goed product aanbiedt, dan mensen die jou pas voor het eerst zien.

Zo’n training is ook heel makkelijk te verkopen via e-mailmarketing. Verstuur een aantal slimme e-mails waarin je uitlegt dat jouw aanbod zeer schaars is en je krijgt mensen in de actiestand. Gebruik zinnen als ‘Alleen deze week voor dit introductietarief’ of ‘Slechts beschikbaar voor 30 klanten’ en de verkopen stromen binnen.

73 % procent van cursisten start pas 3 maanden na aankoop van je cursus

73 % van de mensen die een cursus kopen, starten pas na 90 dagen! Gelukkig weet ik dat het met mijn cursussen anders is, maar wat een laag percentage!

Ik verbaas me erover dat het zo werkt. Je koopt toch iets omdat je het graag wil doen of leren?! Wat houd je dan tegen om te starten met een training waarvoor je betaald hebt? En die ook af te maken? Ennuh, los van het feit dat ik het niet zo goed begrijp, vind ik het ook nog eens zonde van het geld. Dat iemand denkt: ‘het is toch al betaald, kan mij het schelen’. Maar jij wil waarschijnlijk ook liever tevreden cursisten met een mooi resultaat dan simpelweg een bedrag erbij op je bankrekening zonder dat je daar jouw mooie programma tegenover hebt kunnen stellen.

Hoe voorkom je dit bij jezelf of bij trainingen die je zelf organiseert?

Welke veranderingen moeten er in jou en/of je klant gebeuren zodat iemand er écht voor gaat?

Volgens Tony Robbins, dé nummer één business strateeg bij wie ik afgelopen december was, is dit eigenlijk hetzelfde als de reden waarom iemand in de spiegel kijkt en walgt van zichzelf, om vervolgens toch de snoepkast in te duiken voor een reep chocola.

Je mist het gevoel dat het NU moet veranderen... Morgen ga je ervoor, want vandaag... kreeg je een rot telefoontje, voelde je je niet top, ging er van alles mis. Er was er een reden……… Nou, die is er morgen ook. En weet je, die reden is er de dag daarna en alle dagen daarna ook nog!

Gelukkig zijn er ook mensen die er wél echt voor gaan.
Dat zijn zelfs mensen die nog nooit van hun leven iets hebben afgemaakt en nu toch doorbreken. Deze mensen realiseren zich namelijk:

Hoe ziet mijn leven eruit als ik NIET doorzet?

Mensen die wel slagen zijn namelijk banger voor hoe hun leven eruit komt te zien als ze niet doorzetten. Wat mis je dan allemaal? Wat verandert er niet in je leven als je afhaakt?

Foute stemmetjes

Iedereen heeft er last van. Vroeg of laat duiken ze altijd op: de foute stemmetjes. Met zo’n cursus waar je je vol enthousiasme voor op had gegeven, kan het net zo gaan. Je ervaart ineens angst dat het je niet gaat lukken. Foute stemmetjes nemen de overhand.... Maar waarom zou je nu luisteren naar foute stemmetjes? Die zullen er altijd zijn. En wie zegt dat ze gelijk hebben? Stuur ze weg! Die foute stemmetjes komen uit je brein, dat al 2 miljoen jaar erop is ingesteld om je te beschermen tegen het onbekende, wat misschien wel gevaarlijk voor je is.
Maar het heeft heus geen gelijk. Het belemmert je groei! En die groei heb je juist ook nodig.
Zonder groei is het leven maar saai. Vlak. Zonder voldoening.

Betrap jij jezelf erop dat je weleens afhaakt? Met deze tips gaat jou dat niet meer gebeuren.

Want hoe weet je nou dat het niet gaat lukken als je het niet eens probeert?

Misschien lukt het...

Als je twijfelachtig start met een cursus krijg je ook twijfelachtige resultaten. Als je denkt dat het je misschien gaat het lukken of misschien ook niet, dan wordt het nooit wat. Als je ervoor MOET gaan, dan ga je er zeker voor zorgen dat het lukt.

Ik heb cursisten met een fulltime baan die daarnaast in 3 maanden hun online training maken. Ik heb ook cursisten alle tijd hebben voor de cursus maar bij wie het zo moeizaam gaat. Die ervaren dit gevoel van onzekerheid, dat ‘misschien-lukt-het-wel, misschien-lukt-het-niet' gevoel. Dat zit ze enorm in de weg.

Wat werkt ook voor hen om wél tot resultaat te komen?

1. Rituelen versterken

Als je iets wil afmaken waar je mee begonnen bent, doe je dat door je doelen niet te groot maken. Maak het behapbaar zodat het past in jouw leven.

Bedenk dat je bijvoorbeeld gedurende 8 weken start met een ritueel in de ochtend om de juiste mindset en energie te krijgen zodat je je sterk voelt en door gaat zetten. Dus ga bijvoorbeeld joggen, naar de sportschool op de crosstrainer, met de hond lopen of luisteren naar inspirerende podcasts of trainingsmateriaal.

Want als je in deze 'peak state' komt, dan ga je doorzetten! Ik voel me ook wel eens een slappe hap en dan komt er niets uit mijn handen. Dan weet ik dat ik letterlijk fysiek actie moet ondernemen, anders komt er gewoon niets van terecht. Als ik dan weer in beweging ben geweest, al is het maar een half uurtje, dan ga ik daarna weer als een raket.

2. Creëer een systeem en maak een plan

Doe elke dag één ding. Zoals 1 uur volledig gefocust werken aan het doel dat je wil bereiken. De cursus die je kocht, de skill die je wil leren. De doorbraak creëer je door je mind te conditioneren, door het te voeden.
Creëer een ritueel dat bij je past waarmee jij je eigen momentum opwerkt en dan gaat het je echt lukken. Het is dé manier waarop ik zelf mijn grootste doorbraken heb gecreëerd.

3. Het allerbelangrijkste om te slagen is je WHY, je doel, je waarom

Waarom wil je dit leren of laten leren?
Wat gaat het volgen van de training je brengen? Heb je dat helder op je netvlies staan?
Schrijf het op, print het uit, plak het in je agenda of boven je bureau. Als het tegen zit, het even niet lukt, als je teveel afleiding hebt of als je je ertoe moet zetten om het te gaan doen: focus je dan op dat doel. Voel waarom je het doet, voel dat dat wat je wil groter is dan je tegenzin om te beginnen.

‘If the why is big enough, the how is easy’.

Foto's 123RF

Reageren op dit artikel?

Heb je een tip of een vraag? Deel het hieronder, ik reageer altijd!

Hoe maak ik een animatievideo

hoe maak ik een animatievideo

Persoonlijke video

Video is ongelofelijk krachtig om in verbinding te komen met jouw ideale klant. Veel ondernemers hebben een soort "video-schroom" en daar moeten we iets aan doen!

Animatie video maken met Powtoon

Met het programma Powtoon maak je zelf de leukste animatie video's. Deze kun je inzetten om een evenement te promoten, maar ook om zelf online zichtbaar te worden. Als je zelf in beeld komt met een foto of iets anders blijf je verrassend in beeld.

Mijn voorbeeld video

Links

Powtoon

Ga je de uitdaging aan?


Om zakelijk zichtbaar te worden maak je ofwel een animatie videootje met Powtoon, neem hierin een goede tip op. Deel je hem hieronder?

Ik ben reuze benieuwd!

Gratis online masterclass  Het Online Training Creatieplan

We doorlopen samen het Online Training Creatieplan: de 5 cruciale fases die je van start
tot lancering doorloopt voor een winstgevende online training

  • ​Hoe jij er voor kan zorgen dat je online training écht een succes wordt.
  • ​Hoe je ervoor zorgt dat je binnen 3 maanden omzet draait
    uit je online training
  • Welke werkvormen je kunt gebruiken en hoe je je cursist bij de les houdt
  • check
    Hoe je laaiend enthousiaste cursisten krijgt.​

Doe live mee vanaf je pc/ laptop, meld je hier aan

Ontvang de tweewekelijkse waardevolle e-mails over online ondernemen en kies een datum:

Maak van je online training een daverend succes!

Wil je ​ eindelijk aan de slag met het maken van jouw eigen online training?
Opschalen en waarschijnlijk ook meer vrijheid?


En daar is meer omzet voor nodig.

Wat heb je nodig om goed van start te kunnen zodat je online training een daverend succes wordt? Om je hiermee te helpen geef ik deze week dit e-book weg.

 Hierin staan 9 top artikelen zodat:

  • je je beter kunt voorbereiden op het ontwikkelen van een online training
  • je ervoor kunt zorgen dat jouw online training impact heeft op je online cursist
  • je een online training kan inzetten als low-end product maar ook een high end

'Ontvang de tweewekelijkse waardevolle e-mails over online ondernemen & als welkomstcadeau het gratis e-book.

​In de Privacy Verklaring lees je hoe we je gegevens opslaan.

Onmisbare tools voor succesvol online ondernemen

Dropbox: werken waar je wilt, op ieder moment toegang tot alle documenten


Skype: live in gesprek en in beeld

Met skypen kun je:

Bestanden delen, contacten toevoegen, dus een groepsgesprek voeren, je scherm delen, en video's of afbeeldingen sturen. Maar vooral: communiceren net alsof je tegenover elkaar zit op kantoor. Een onmisbare tool voor Succesvol Online Ondernemen!


Projectmatig samenwerken met Slack

Met Slack kun je projectmatig communiceren met bijvoorbeeld je virtueel assistent, of als je samen met andere ondernemers aan een project werkt. In plaats van 80 keer over en weer te e-mailen, heb je in Slack alle communicatie handig bij elkaar. Er is ook een app voor op je smartphone zodat je er altijd en overal bij kunt. Geen losse e-mailtjes, Whatsapjes, PM op Facebook of Skype meer. Eén locatie voor alle projectcommunicatie.


Mijn favoriete WordPress Plugin Thrive Content Builder

Absoluut mijn favoriete WordPress plugin, Thrive Content Builder. Dit is een handige opmaakplugin voor het maken van:

  • Landingspagina's
  • Webinar inschrijfpagina's
  • Salespages
  • Cursuspagina's
  • Bijzonder opgemaakte homepages
  • ... eindeloze mogelijkheden!

Het is een enorm krachtige en intuitieve editor, Je ziet direct resultaat van je werk.


Creatief met Fiverr

Fiverr is een platform waar je in contact kunt komen met creatieve professionals. Heb je een animatievideo nodig, ( later hierover meer)  een logo, een vertaling van je boek, een cartoon? Je betaalt een vast bedrag vooraf, al vanaf 5 dollar. Let op het aantal reviews die de professional heeft gekregen. Soms is er geen klik, zoek dan naar een volgende creatieveling.

.Je kunt bij zo'n opdracht correctierondes bijkopen. Ik schat altijd 3 correctierondes in eer het werk helemaal naar mijn zin is.


Slim samenwerken met Upwork

Om succesvol online te ondernemen is het niet handig dat je alles zelf uitvoert. Slimmer werken is samenwerken. Via Upwork kun je professionals inhuren voor een klus of een vast aantal uren per week. Je kunt zoeken op skill/talent. Denk aan bijvoorbeeld:

  • Websitedesigners
  • App ontwikkelaars
  • Virtueel assistent
  • Copywriters
  • Klantenservice
  • Sales en marketing experts

Ga viraal met Upviral

Upviral is dé tool als je meer mensen op je lijst wil krijgen. Je kunt een beloning koppelen voor een actie die je vraagt van de deelnemer.
Ik heb voor het delen van de 6 daagse challenge de beloning 5 online trainingen voor degene die de challenge het meest deelt op Social Media. Het systeem houdt het aantal punten bij in het dashboard. Ook fraude wordt gedetecteerd 🙂
Het heeft mij een derde aan extra deelnemers opgeleverd. Echt fantastisch. Je kunt Upviral inzetten voor het viraal laten gaan van je:

  • Weggever
  • Webinar
  • Challenge
  • Lancering
  • ...

Opdracht


Met welke tool ga jij direct aan de slag en wat ga je er mee doen? Of heb je zelf een goede aanvulling? Deel het in de Facebook groep

passief inkomen & online trainingen

Passief inkomen en online trainingen

Hoe kom je op hét geweldige idee wat zeker aanslaat bij jouw ideale klant?
Hoe verloopt dat proces van aanmelding tot start van je online training en voor welke markten werkt dit goed? Bekijk het in de video.

Ga je de uitdaging met mij aan?


Waar zou jij nu een online training over kunnen maken? Welk gedeelte van je werk doe je nu zo vaak dat het je een hoop tijd zou schelen wanneer je dit in een online training giet? Waardoor je veel meer mensen kunt helpen? Deel je idee in de Facebook groep. Ik ben razend benieuwd!

Online webinar organiseren

Webinars als ondersteuning, als verdienmodel, als virtueel klaslokaal

Soorten webinars

  • Verkoopwebinars
  • Kenniswebinars / betaalde webinars
  • Trainingwebinars/ Virtueel klaslokaal
  • Evergreen webinars
  • Webinar als weggever

Webinar programma's

Go to webinar

De Rolls Royce onder de webinars. Prijzig maar solide. Tip: Deel een account met een andere ondernemer om zo de kosten te drukken.

Webinar jam

Hip. Iets vertraging op de lijn, gebaseerd op Google Hangout.

Ever webinar​

Koppeling tussen Webinar Jam om Evergreen webinars (opgenomen webinars) mee te geven. Ik doe ze overigens het liefste live 😉

Webinar Geek

Nederlandstalig webinar programma. Enorm in opkomst.

Zoom

Gratis variant, niet echt om webinars mee te geven maar wel live presentaties, waarmee je je scherm kan delen. Je kunt cursisten/deelnemers live in de uitzending halen

Go to meeting ​

​In te zetten voor trainingwebinars, online coach gesprekken, je deelnemers live in de uitzending te halen.

Skype​

Met Skype kun je ook groepsgesprekken voeren en online coachen.

Opdracht


Welk soort webinar past in jouw business? Met welk doel zou jij webinars kunnen geven? Deel het in de Facebook groep.

Website hotspots

Hotspots op je website

Website hutspot? Hoor ik je denken... 🙂 Nee ik bedoel echt hotspots. Die plaatsen op je website waar je er voor kunt zorgen dat je website bezoeker een echte lead wordt.  Bekijk de video!

Waar zitten die hotspots?

  • Op je homepage direct onder je menu
  • Na ieder blogbericht
  • In de sidebar
  • Pop up bij verlaten van de pagina

Heb je nog geen weggever? Doe hier inspiratie op: checklist weggever

Tip wanneer je aan de slag wilt met converterende pop-ups: Thrive Leads


Opt-in pagina

Een aparte opt-in pagina ( landingspagina) in je website is onmisbaar. Ik laat je hierboven zien waar deze pagina aan moet voldoen voor optimaal resultaat.  Deze kun je eenvoudig maken met Thrive ​Architect onder andere.
De checklist landingspagina kun je hier downloaden.

In sommige thema's kun je ook een landingspagina uitkiezen. Kijk dan bij de pagina's naar Pagina Attributen / Template / Landingspagina,

online zichtbaar worden als ondernemer

Persoonlijke video

online-zichtbaar-worden-als-ondernemer

Video is ongelofelijk krachtig om in verbinding te komen met jouw ideale klant. Veel ondernemers hebben een soort "video-schroom" en daar moeten we iets aan doen. Ik licht op deze pagina twee soorten video's uit, kies wat nu het beste bij je past of wissel het af met elkaar.

Animatie video maken met Powtoon

Met het programma Powtoon maak je zelf de leukste animatie video's. Deze kun je inzetten om een evenement te promoten, maar ook om zelf online zichtbaar te worden. Als je het afwisselt met elkaar dan, blijf je verrassend in beeld.

Mijn voorbeeld video

Deze video werd 3500 keer getoond in een paar dagen tijd.

Links

Powtoon

Opdracht


Om zakelijk zichtbaar te worden maak je ofwel een animatie videootje met Powtoon ofwel een persoonlijke. Deel je deze in de Facebook groep?

Ik ben reuze benieuwd!

>