Category Archives for "Emailmarketing"

Hoe je van 3 % verkoop via je nieuwsbrief 70% kunt maken

Doe je wel eens een aanbod in je nieuwsbrief?

Deze vraag stel ik altijd aan mijn webinar attendees of lezers. En ja hoor! 60-70 % van de  mensen geeft inderdaad aan dat ze wel eens een aanbod doen.

En als ik dan vraag of daar wel eens wat uitkomt…. Dan lees ik de teleurgestelde reacties.

Nope.

Niets.

Soms iets.

Zelden.

Ik voel de teleurstelling gewoon van het beeldscherm afspatten en dat raakt me.

Waar ligt dat nu aan?

Natuurlijk kan het zijn dat er niet goed in de schoenen van de ideale klant is gestapt.

  • Of dat het probleem het échte probleem niet is. En zou je dieper moeten graven.
  • Of dat het niet helder is waarom jouw oplossing dé oplossing voor het probleem is. Dan ligt het dus aan hoe je het brengt. Er schort iets aan de tekst of de video die je stuurt.
  • Of ze dat nu nog niet zo zien. Ze zien nog niet de consequenties van hun probleem.

Het kan ook liggen aan het volgende:

  • Of de nieuwsbrief die je verstuurde is simpelweg niet geopend.
  • Of de mail is in de spam terecht is gekomen.
  • Of dat Gertrude (ik noem maar even iemand) je mail direct in het “TO DO” mapje plaatst in de inbox.

“Dat lees ik later.”

En ze vergeet het.

Als je nu….

Nog eens….

Een tweede mail zou sturen?

De oplossing op een andere manier belicht? Een keer met een andere insteek? Met ook een goede tip erin verwerkt?

Dan denkt Gertrude misschien: “O, ja! Hé, dat zou ik nog lezen….”

En de derde mail…. Die benadrukt dat je het probleem echt kan oplossen. Weer op een andere manier. Misschien stuur je er een videootje bij, voor de mensen die liever kijken dan lezen. Ook hier deel je weer waarde in.

En een vriendelijke herinnering stuurt… dat het aanbod straks niet meer geldig is en ze als ze echt het probleem wil oplossen….dat ze NU moet besluiten.

Zou het resultaat dan niet veel groter zijn?

Ja, echt!

Het is namelijk zo dat: .

3% van de mensen direct besluiten bij je te kopen

en  7 % staat er open voor, maar plaatst het bijvoorbeeld in een “to do” mapje.

30 % denkt er nu niet aan (maar wel door jouw tweede of derde e-mailbericht)

En 30 % denkt dat ze niet geïnteresseerd is maar is het ergens wel maar moet het even van een andere kant zien

En 30 % uiteindelijk zal nooit iets bij je kopen.
(Bron: Businessmastery Tony Robbins)

Wat een potentie!

Maar die overige 67 procent komen niet vanzelf, je zult verschillende kanten moeten belichten. 
Mensen raken.
Met deze mensen een verbinding aangaan. Via tekst, geluid of beeld. Wat bij hén past.

En die overige 30 procent…

30 procent van de mensen aan wie je een aanbod stuurt in je nieuwsbrief zal dus nooit bij jou kopen. Dat zijn die “nee’s” die je krijgt.   Vergeet deze, dit zijn mensen die zich al uitschrijven, die nooit je mail openen. Of alleen gratis informatie bij je afhalen.

Of  je ideale klant niet zijn en wie je nooit zult kunnen helpen.

En uiteindelijk is de kans dat mensen wel op je aanbod ingaan ineens 70 % in plaats van 3%.
Interessant toch?

 

 

 

 

 

 

Hoe je altijd inspiratie krijgt voor het schrijven van je volgende blog of nieuwsbrief

Code rood

Mijn business coach belt me op: “Ben ik van je lijst uitgeschreven, of zo?”

Ik kwam terug uit Amerika en was compleet van de wap.
Ik viel ineens in een mega drukke periode.

Dingen gingen mis.

Mijn assistent werd ziek.
Ons huis zou in de verkoop.
Maar er moest eerst een aannemer aan de slag.
Die kwam niet opdagen.
En de tweede aannemer was bang voor de hond.

Privé gedoe dus.
Er was geen ruimte in mijn hoofd voor nieuwsbrieven of blogs.

Wat nu?

“Kom op Irene,” sprak ze streng.
“Luister naar de vragen van je klanten”
“Lees, luister, voel en noteer”.

Met mijn reporters notitie boekje en pen ging ik in de aanslag.
Ik moest me er even toe aanzetten.
Met mijn privé gedoe help ik inderdaad geen klanten.

Ik moest even over de (her)startdrempel heen.
En toen voelde ik me net zoals je dat ziet in de Andrelon reclame. Van futloos tot een energiek met wapperende haren.

En ja, daar kwam het weer.
Binnen 4 weken had ik weer vier blogs geschreven en ging het weer stromen.

In de supermarkt kreeg ik inspiratie, de lessen die ik leerde van het verkoopproces van mijn huis gaf mij ideëen. Ineens doken er weer allerlei inzichten op. De vragen in mijn community gaven me weer inspiratie.

Heb jij dat ook wel eens dat je weet dat je wat van je moet laten horen, maar dat je echt even niet meer weet waarover je kunt schrijven?

Dan heb ik iets moois voor je. Deze inspiratietips:

Nieuwsbrief blog inspiratie tips

  • Welke vragen zijn er de laatste tijd gesteld door klanten?
  • Welke onderwerpen zijn relevant aan de hand van je marketing kalender?
  • Welke onderwerpen zijn er interessant qua seizoen? De Sint/ kerst/einde van het jaar?
  • Last minute: op welke actualiteiten kan ik inspelen? Is er iets in de media gebeurt waarop je kunt reageren?

Ik heb deze tips weer uitgeprint boven mijn (nu nog voorlopige) bureau gehangen. Als je dat helpt kun je deze hier ook downloaden.

We hebben een goed bod gekregen op ons huis en alles stroomt weer.

Ik hoop dat je wat hebt in deze tips en ziet hoe je zelf in de lead komt. Aan het roer staat.

 

 

 

 

Slimme e-mailmarketing tips

Val ik je lastig?  Dan gaan we daar NU wat aan veranderen!

Vorige keer vertelde je ik over je ideale klant en je product en hoe je voorkomt dat je product of dienst de plank misslaat.

Vandaag wil ik het wat breder trekken.

Je e-mails kunnen natuurlijk ook de plank compleet misslaan.

Als je een e-maillijst hebt en berichten stuurt aan je lezers en je lijst wordt wat groter. Dan is het ook handig als je kan segmenteren.

Een enorm startende ondernemer ga je bijvoorbeeld geen nieuwsbrief sturen hoe je bijvoorbeeld een BV wordt.

En een klant stuur je geen aanbod voor dezelfde training, toch? (Ho stop! Als dit bij jou wél het geval is sta je mogelijk met meerdere adressen ingeschreven. Schrijf je dan uit met een van de e-mailadressen)

Maar misschien vind je het ook interessant om te zien hoe je kunt bepalen wie welk bericht wel/ niet ontvangt. Ik werk zelf al jaren met Convertkit en je kunt hier heel eenvoudig in aangeven wie het bericht wel ontvangt en wie niet:
Je hangt tags (kenmerken) aan je deelnemers door ze naar een specifieke pagina te sturen en als je een bericht opmaakt filter je op deze tags.

Zo kun je e-mails op maat sturen en wordt het resultaat dat je bereikt alleen maar groter en groter.

Ik ben natuurlijk ook erg benieuwd naar hoe jij ervoor staat met je bedrijf:

Ben je een startende ondernemer, klik dan hier

Ben je langer dan 2-5 jaar bezig klik hier

Heb je geklikt? Dan heb je nu een tag meegekregen en zal je geen starters mails / of juist wel startersmails ontvangen. Slimme e-mailmarketing toch!

Veel van mijn online trainingen verkoop ik via e-mailmarketing. Ik hoef geen volle live zalen te vullen en op een podium te staan om honderden mensen te bereiken. Misschien ga ik het nog wel eens doen, op een podium staan, maar het hoeft niet. Ik geloof in online werken zodat ik meer mensen kan bereiken en meer mensen kan helpen en dat doe ik door blogs te schrijven, video’s te sturen, mensen uit te nodigen voor een volgende stap. Zoals nu:


Ben jij ook toe om de volgende stappen zetten met e-mailmarketing?
Het eindelijk een serieuze plek te geven in je online marketingstrategie zodat je dagelijks verkopen genereert vanuit je mailinglijst?

Volg dan mijn webinar winstgevende e-mailmarketing op 15 november om 10 uur.

Tijdens deze gratis live online training leer ik je hoe je voor 67 % meer omzet kunt halen uit je e-maillijst op een eigen authentieke manier

En dit model wil ik je graag leren.

Ik ga je leren hoe je:

-Leads aantrekt via Facebook, je uitgaven terugverdient waardoor je lijst groeit en doorgroeit zonder hoge kosten.
-Hoe je voorkomt dat je e-book / weggever ongezien in de inbox verdwijnt en je direct weer uit de picture bent.
-Hoe je er voor zorgt dat lezers/ leads echt klant bij je gaan worden.
-Hoe je verkoop vanuit e-mailmarketing realiseert
-Hoe je VEEL meer mensen op je lijst krijgt

Meld je hier aan

Lees hier een aantal enthousiaste reacties van de deelnemers:

“Ik kijk nooit zo heel erg geboeid naar webinars, maar ik bleef met al mijn aandacht luisteren en meedoen, Irene” vertelde Marijke mij na afloop

“Super interessant, Irene, dit had ik niet willen missen” schreef Lise als dank

“Knettergoede online training, dank voor al de inzichten!” whats-appte businesscoach Lisette zonet

Ps: nee, ik stuur geen opname, ik ga graag de interactie met je aan en wil je graag belonen voor je aanwezigheid.

Doe je mee? Meld je hier aan

Als ik het kan, kun jij het ook.

Fijne dag vandaag!

Inschrijvingen nieuwsbrief verhogen

Heb jij een “weggever”, een “leadmagnet”, zo’n e-book, quiz of handout die je weggeeft in ruil voor een e-mailadres?inschrijvingen nieuwsbrief verhogen

Zodat jouw nieuwsbrieflijst groeit en je mensen helpt met de oplossing van hun probleem/ hun dromen helpt te realiseren?

Heb je er nog geen een? Geen nood! In dit artikel neem ik je mee in het bedenken van jouw converterende weggever.

Want met zo’n weggever kun je de inschrijvingen op je nieuwsbrief exponentieel verhogen!

Heb je er wel één maar wordt het nauwelijks aangevraagd?

Het kan maar zo zijn dat de titel te vaag is.

Of dat je TEVEEL hebt opgenomen in je weggever.

Een weggever is een klein cadeau dat een specifiek probleem oplost voor een specifieke doelklant in ruil voor een e-mailadres.

Wees dus heel specifiek.

Dit is geen weggever:

NieuwsbriefCTA

 

 

 

Hou dit voor ogen bij het bedenken van je weggever:

Wat jij kunt laten zien, tonen, geven dat in 2 minuten zoveel indruk op iemand maakt dat hij of zij oprecht interesse krijgt?

Heb je al een idee?

Een weggever die goed converteert heeft een paar eigenschappen:

  1. Het geeft een ultra specifieke oplossing aan een ultra specifieke doelgroep
  2. Het is onmiddellijk downloadbaar/direct toegankelijk
  3. Het lost één specifiek probleem op, niet een heel scala aan problemen.

Wat zou je kunnen inzetten als weggever?

Hier volgen een aantal ideeën:
-een e-book
-Een casestudy
-Een toolkit
-Hét antwoord op hun vraag
-Een stappenplan
-Een checklist
-Een challenge
-Een quiz
-Een handout/ whitepaper
-Een inhoudelijk webinar

Hou bij het maken van je weggever ook voor ogen:

Wat is dat éne ding dat jouw doelgroep boven alles absoluut wilt / moet weten?

Heel belangrijk dat je dit voor ogen houdt wanneer je je weggever maakt, het kan het verschil maken tussen een converterende weggever of een item dat in de downloads blijft staan en niet gelezen wordt.

Brainstorm: welke problemen los jij op voor je ideale
klant? Hoe kun je een onderdeel uit je betaalde product
of dienst vertalen naar “een oplossing”die je kunt weggeven zodat mensen je leren kennen.

Welk probleem los jij op voor je ideale klant?

Welke deelprobleem kun je oplossen of welke antwoorden kun je geven in je kennismakingscadeau, je geweldige weggever?
Ik hoop dat ik je hiermee op ideeën heb gebracht.

Nog meer ideeën nodig?

Ik vertel je graag meer in mijn gratis online workshop winstgevende e-mailmarketing.

 

Meer lezen over de volgende stap die je zet met je weggever?
Lees dan hoe je je artikel boost via Social Media

Effectieve onderwerpregel

Je hebt één kans om een geweldige indruk te maken

Pak die kans dan ook aan. Als het om onderwerpregel gaat, geldt dat nog sterker. Je hebt maximaal 50 letters om de aandacht te trekken.

Je lezer besluit binnen die tijd of ze je e-mail openen of verwijderen,

Vervolgens heb je 2 seconden om ze over te halen de e-mail te lezen.

Eerste indruk

Begin met de kern van je boodschap, zowel in de onderwerpregel als in de preview regel.

Maak het persoonlijk

Met gepersonaliseerde onderwerpregels ben je zeker van de aandacht en actiebereidheid van je lezer. Je kunt deze activeren op basis van klikken van specifieke links, de voornaam of producten die je klant eerder aankocht. Dit kan je heel goed voor elkaar krijgen met Convertkit, persoonlijk vind ik dit het beste e-mailmarketing systeem.

Schaarste

De lezers van je e-mail zullen eerder tot aankoop of actie overgaan als je gebruik maakt van urgentie of schaarste.

Wat kun je voor schaarste gebruiken?

  • ... voor de eerste 15 bestellingen
  • Weg is weg
  • Actie nog maar 2 dagen geldig. Profiteer nu snel!

Stel een vraag

Het menselijk brein wordt getriggerd door vragen, automatisch beginnen dan alle radartjes te draaien. Een vraag stellen in je onderwerpregel wekt een reactie op bij de lezer en hij zal op zoek gaan naar het antwoord. En laat dat antwoord nou net in je bericht staan. Een voorbeeld: ‘Welk e-mailmarketingprogramma past het beste bij jouw bedrijf? Bekijk de video’.

Symbolen

Mensen zijn van nature visueel ingesteld. Toch bestaat de onderwerpregel meestal alleen uit tekst en valt daarom ook niet echt op. Om de kans tot openen te vergroten kun je symbolen en afbeeldingen verwerken in de onderwerpregel.

https://en.wikipedia.org/wiki/Miscellaneous_Symbols

E-mail komt niet aan

Of je e-mail aankomt in de inbox van je lezer, ligt grotendeels aan reputatiescore bij de Internet Service Providers (ISP).

    • Dit kan gebeuren als veel lezers je e-mail als spam betitelen.

Er zjjn 2 dingen die spamfilters zeker activeren: Onderwerpregels helemaal in hoofdletters en het gebruik van meerdere uitroeptekens. Doe dit niet. Gebruik liever helemaal geen uitroeptekens .

​Testen

Je kunt onderwerpregels ook onderling testen. Test bijvoorbeeld:

  • Negatieve onderwerpregel versus positieve onderwerpregel
  • Personaliseren versus niet personaliseren
  • [Titel van je tips] opnemen tussen haakjes in je onderwerp
  • ... een zin eindigen in een aantal puntjes spreekt triggert ook tot klikken

Heb je vragen? Reageer dan hieronder, ik reageer altijd.

9 tips om je nieuwsbrief inschrijvingen te verhogen

9 tips om je nieuwsbriefinschrijvingen te verhogen

E-mailmarketing 9 tips om je nieuwsbrief inschrijvingen te verhogen

In deze video deel ik 9 manieren met je hoe je meer mensen op je lijst krijgt. Van advertentie tot joint venture tot partneractie tot webinar. Pak er ten minste een uit die je de komende tijd gaat gebruiken. Deel je je actie in de Facebookgroep?

7 manieren om je online training te verkopen

7manierenverkopenklein
Voordat je zover bent dat je online training klaar is en je deze in de markt kunt gaan zetten, maak je een plan hoe je je online training kunt gaan verkopen.

Hieronder volgen 7 manieren om je online training te verkopen

√ E-mail-serie (autoresponder)
√ Salespage
√ Eén op één gesprekken
√ Superlancering
√ Challenge
√ Webinar
√ Partners

E-mail-serie (autoresponder)

Voordat je begint met het maken van je training start je met het verzamelen van e-mailadressen. Op het moment dat je je aanbod doet, heb je ook lezers, leads, aan wie je je training kunt gáán verkopen. De e-mailadressen kun je verzamelen door een cadeau in het vooruitzicht te stellen als dank voor de inschrijving. Heb je ideeën nodig voor een nieuwe weggever/ leadmagnet? Kijk dan even hier.

Bouw een band op met je lezer/lead tijdens de komende periode. Je kunt een inhoudelijke e-mailserie schrijven en versturen naar je lezer/lead die een probleem voor hen oplost en wakker maakt voor de oplossing die je biedt.

Voordat je begint met het maken van je training start je met het verzamelen van e-mailadressen

Salespage

Als je website goed is ingericht heb je ook natuurlijk je aanbod opgenomen op je website. De beste manier om je lezer, die jou en je product nog niet goed kent, warm te krijgen voor jouw oplossing, is het opzetten van een goede salespage. In deze salespage benoem je krachtig de problemen en verlangens en leid je ze naar de oplossing: jouw online training.

Eén op één gesprekken

Je spreekt je klanten waarschijnlijk geregeld via telefoon, skype of live met een kopje koffie. Je kunt je aanbod doen tijdens deze gesprekken, wanneer je weet wat je klant nodig heeft kun je je aanbod doen tijdens het gesprek.

Superlancering

Een lancering kent 3 fases:

  • de pré-launch
  • de lancering zelf
  • de post-launch

Hoe langt duurt zo’n lancering? Dat kan tussen de 14/21 dagen zijn. 

Pre-launch
In de pré-launch, de eerste fase van je lancering, kun je waardevolle inhoud delen via je nieuwsbrief met je lezers. Dit kan een video zijn of een pdf of een blog. De bedoeling hiervan is dat je de mensen nieuwsgierig maakt naar het product.

Voor $15 dollar kun je een unieke animatie video laten maken op Fiverr.com

Je kunt dit ook zelf maken via http://www.powtoon.com/

Hieronder volgt een video die ik naar mijn lijst stuurde.

Lancering

Dan volgt de dag van lancering, de aankondiging doe je ook weer per e-mail en je verwijst naar je salespage.

Op de salespage staat een afteller/ een countdownknop tot wanneer het aanbod geldig is.
Ook je betaalbuttons staan hier natuurlijk op.

Post-launch

  1. Na enkele dagen stuur je een mail met de veel gestelde vragen hierin opgenomen.
    Dit zal mogelijke bezwaren weer weghalen.
  2. Organiseer een webinar om live een presentatie te doen van je online training.
  3. Na de veel gestelde vragenmail stuur je een “nog 72 uur” uur mail.
  4. En nog 24 uur mail is de voorlaatste e-mail.
  5. Op de dag zelf stuur je de laatste e-mail waarin je aangeeft dat de inschrijving sluit en dat mensen zich bijvoorbeeld tot 23.59 uur kunnen inschrijven.

Challenge

Heel populair is ook de challenge. Hier krijg je een echte enorm warme groep aan nieuwe prospects uit. Tijdens een challenge ga je met een groep geïnteresseerden aan de slag met opdrachten via e-mailmarketing, video’s en Facebook. Maak de challenge van algemeen nut; zo krijg je een groter bereik en maak het aanverwant aan je eigen product. Zo hield ik zelf eerder de challenge: “Megaboost je e-maillijst” en “Word baas over je website”. Binnenkort start de challenge “Succesvol online ondernemen.”

Webinar

7 manieren om je online training te verkopen klein

Met een webinar kun je veel mensen tegelijkertijd bereiken. Tijdens het webinar creëer je een band met de kijker; je bent in beeld en kunt je zelf goed voorstellen. Je inspireert de kijker en traint over het onderwerp. Tijdens het webinar neem je al een aantal aankoopbezwaren weg. Aan het einde van je webinar doe je je aanbod en leid je de mensen naar een betaalpagina.

Partners

Ken jij ondernemers met wie jij graag samen wilt werken omdat je dezelfde doelgroep bedient maar een heel andere product of dienst aanbiedt? Samen sta je sterk en het is ook nog eens ongelofelijk leuk om bijvoorbeeld samen een webinar te geven. Je kunt je partner belonen met een geldelijke bijdrage en bijvoorbeeld korting voor deelname aan je eigen online training.

 

Ik hoop dat ik je heb kunnen inspireren met deze 7 manieren om je online training te verkopen.

 

Slim online ondernemen met ZAPS

Slim online ondernemen met ZAPS

Soms zou je wensen dat je niet handmatig de e-mailadressen van je bestellingen zou hoeven in te voeren in je e-mailmarketing programma,toch?

Of wanneer je een webinar gaat geven dat deze mensen ook direct in je e- mailmarketing programma worden opgenomen zodat je ze ook een e-mail kunt sturen voor aanvang van je webinar om voor het webinar al meer verbinding te krijgen met je deelnemers.

Er is een programma die al deze handige koppelingen kan maken.en dat is.... Tromgeroffel: Zapier.com!

In de onderstaande video ga ik je een aantal koppelingen uitleggen waarmee je slimmer online kunt ondernemen.

Gratis mini cursus

Gratis online workshop

De beste voorbereiding op het ontwikkelen van je online training

Geen spam, wel waarde Powered by ConvertKit
Deze gratis mini cursus heb je al gevolgd. Wil je nog meer leren? Misschien is de mini cursus Baas over je eigen website ook iets voor je! Je kunt je hier opgeven: http://www.dewebacademie.nl/mini-cursus

De money-machine

de money-machineAfgelopen week was ik naar Business Mastery 2 in Londen bij Tony Robbins. De #1 Life & Business Strategist.

Vijf dagen volledige onderdompeling in de wereld van marketing, sales, financiële inzichten en optimalisatie.
Dagen van 8 uur ’s ochtends tot 1 uur s’ nachts. Ja, heel veel waarde voor je geld 🙂

Eén van de onderdelen was het maken van een money-machine.
Tony Robbins vroeg mij de belangrijkste financiële beslissing voor toekomst te delen met de zaal van 1200 man.

Het waren er eigenlijk zelfs drie.
Drie beslissingen die je financiële toekomst compleet veranderen.

irene-tony“Welk percentage van je omzet ga je voor altijd houden voor je gezin en voor je groei.”

Zoals je weet moedig ik je aan om je kennis ook te vertalen in een Online Business, zodat je niet (alleen) uurtje – factuurtje hoeft te werken maar ook inkomsten kunt genereren op de “automatische piloot”. (Binnenkort vertel ik je hier VEEL meer over. )

Maar wat natuurlijk de waarheid van een koe is, is dat de omzet die je maakt, opgaat aan kantoorruimte, computers, je team, etc etc. En als je niets van deze omzet behalve je salaris dan aan jezelf en je gezin toewijst, het verdwijnt als sneeuw voor de zon.

Waar toch?

asset allocationEn toen Tony dus de vraag stelde mijn belangrijkste financiële beslissing voor de toekomst te delen met de zaal van 1200 man wilde ik dat graag delen.

Zo even met een microfoon een directe vraag beantwoorden aan Tony Robbins, was wel een ‘beetje’ buiten mijn comfort zone, laat ik eerlijk zijn.

Maar je weet, buiten de comfort zone ligt de groei…..

Ik vertelde dat ik 15 % zou verdelen over de 3 ‘ buckets’. Tony zette uiteen dat het slim is 3 potjes te maken, één om te sparen met Zekerheid, één Groei en Risico pot, en één Droom pot, voor dromen en leuke dingen. Of het nu voor een vakantie naar Thailand is of een vliegtuig of een weeshuis dat we heel graag willen steunen.

Drie potjes ofwel drie spaar- en verdubbel mogelijkheden

Ik koos, vertelde ik, voor 60 % naar een spaarrekening, 40 % naar een opties, funds, investeringen en 10 % – dus dat eerste percentage toch wat verhogen 🙂 – naar de Droom pot voor zaken die we als gezin heel graag willen doen.

Het geld dat je in deze potjes steekt gaat groeien, de normale spaarrekening gaat natuurlijk veel minder hard dan die van de 40 %, maar in dat potje bevindt ook het risico én de kansen.

Die avond nog heb ik inderdaad gewoon via een periodieke overboeking deze beslissing doorgevoerd.
Ik weet nog niet naar welke opties of investeringen etc ik moet kiezen, maar dat geeft niet.

“Hoe” ik het ga aanpakken is de volgende stap!

“ One of the great gifts of ‘mastering the game’ is not only being able to win but to have enough to make a difference for other “ – Tony Robbins

Wil je ook groeien op dat vlak? Ik kan je het boek Money Master the Game, van harte aanbevelen om mee te beginnen. Daar wordt haarfijn uitgelegd hoe dit systeem precies in elkaar steekt.

Open Ratio Nieuwsbrief

open-ratio nieuwsbrief

open-ratio nieuwsbriefWil jij de relatie opbouwen met je prospect, je website bezoeker? Schakel dan absoluut e-mailmarketing in.

Persoonlijke inbox

Door het gebruik van e-mailmarketing kom je op de meest ‘intieme’ plek van ondernemers/publiek.

De inbox.

Heel veel ondernemers ontvangen namelijk hun e-mail in hun persoonlijke inbox. (ja, Hotmail, Gmail etc). En aan de ene kant moet je dus concurreren met verjaardags-uitnodigingen en privé e-mails, maar aan de andere kant…. je staat maar mooi tussen al die privé berichten!
Je staat met het gebruik van e-mailmarketing echt aan het roer.

Maar hoe bevorder je nu de open-ratio van je ‘nieuwsbrief’?

Jij bepaalt wanneer je iets verstuurt. En om maar even het verschil aan te duiden met Facebook, ook bijzonder krachtig, maar als Facebook er op een dag mee stopt dan is al je harde werk voor niets geweest, dan heb je geen connectie meer met je volgers.
Bovendien ziet maar een klein percentage van je fans je bericht als je het niet promoot.
En als je aan e-mailmarketing doet, dan heb je in elk geval de e-mailadressen, waarmee je je toekomstige klanten altijd kunt bereiken.
E-mailmarketing is al jaren mijn stokpaardje en zorgt ervoor dat ik in contact blijf met mijn volgers en lezers. De afgelopen jaren ben ik van Your Mailing List Provider overgestapt naar MailChimp, naar Enormail, naar Getresponse en nu naar Convertkit. 

(Ja, je leest het goed, geen Active Campaign voor mij. 🙂  )
Wat een toestand brengt dit altijd met zich mee.
Met eerdere e-mailmarketingsystemen was altijd weer wat aan de hand. Dat zal ik je nog wel eens vertellen in een ander artikel.
Maar ongeacht het systeem dat je gebruikt is er met Gmail iets bijzonders aan de hand en daar wil ik je vandaag een tip over geven.

Je belandt in het tapje Reclame

Want hoe kan het zijn dat maar een heel klein percentage van je lezers je nieuwsbrief opent? Eén van de redenen en de oplossing leg ik hieronder uit.
Het kan zijn dat 55% van je lezers je bericht leest via Gmail.com en dat jij in de tap ‘reclame’ belandt. In eerste komt daar het gros van de e-mails binnen.
En… daar kijkt niemand in….
Hoe kun je dit nu voorkomen?

Bij de eerste mail die je verstuurt aan je nieuwe inschrijvers kun je uitleggen hoe zij jouw informatie niet missen in de toekomst.
Leg uit wat je lezer mist als hij je artikelen en tips in de reclame blijft ontvangen en hoe hij of zij dit kan aanpassen.
Deze tip geef ik mijn lezers in de eerste e-mail mee:

1) Als je een Gmail gebruiker bent of een ander webbased e-mailprogramma hebt met filters, sleep dan alle e-mails van De Web Academie of Irene Ogier in je Primaire Inbox. (Anders mis je artikelen en gratis online trainingen en kortingen.)

slepen

Maar het kan ook zijn dat je e-mails gewoon niet aankomen 🙁

Ik heb het meerdere keren ondervonden tijdens het gebruik van emailmarketing provider Getresponse. Als je dan een challenge organiseert en je krijgt keer op keer een mail dat je mail niet aankomt, dan verlies je ook het vertrouwen in het systeem.
Er gaat momenteel een golf van populariteit rond het systeem Active Campaign en bij aanvang was ik zeer geïnteresseerd, totdat ik las dat geregeld ook deze e-mails op onverklaarbare redenen niet aankomen. En die toestanden hadden we nu net al achter de rug met Getresponse.
Ik ben dus op onderzoek uitgegaan en kwam bij het programma Convertkit uit.

Solide, eenvoudig, met heel veel e-mailmarketing triggers waar je bijzondere acties mee kunt uitvoeren.

Ik vertel je er later meer over!

>