Beter scoren in Google, Blog beginnen, e-mailmarketing, Emailmarketing, Internet Marketing Tips, Nieuwsbrief tips

Hoe je altijd inspiratie krijgt voor het schrijven van je volgende blog of nieuwsbrief

Code rood

Mijn business coach belt me op: “Ben ik van je lijst uitgeschreven, of zo?”

Ik kwam terug uit Amerika en was compleet van de wap.
Ik viel ineens in een mega drukke periode.

Dingen gingen mis.

Mijn assistent werd ziek.
Ons huis zou in de verkoop.
Maar er moest eerst een aannemer aan de slag.
Die kwam niet opdagen.
En de tweede aannemer was bang voor de hond.

Privé gedoe dus.
Er was geen ruimte in mijn hoofd voor nieuwsbrieven of blogs.

Wat nu?

“Kom op Irene,” sprak ze streng.
“Luister naar de vragen van je klanten”
“Lees, luister, voel en noteer”.

Met mijn reporters notitie boekje en pen ging ik in de aanslag.
Ik moest me er even toe aanzetten.
Met mijn privé gedoe help ik inderdaad geen klanten.

Ik moest even over de (her)startdrempel heen.
En toen voelde ik me net zoals je dat ziet in de Andrelon reclame. Van futloos tot een energiek met wapperende haren.

En ja, daar kwam het weer.
Binnen 4 weken had ik weer vier blogs geschreven en ging het weer stromen.

In de supermarkt kreeg ik inspiratie, de lessen die ik leerde van het verkoopproces van mijn huis gaf mij ideëen. Ineens doken er weer allerlei inzichten op. De vragen in mijn community gaven me weer inspiratie.

Heb jij dat ook wel eens dat je weet dat je wat van je moet laten horen, maar dat je echt even niet meer weet waarover je kunt schrijven?

Dan heb ik iets moois voor je. Deze inspiratietips:

Nieuwsbrief blog inspiratie tips

  • Welke vragen zijn er de laatste tijd gesteld door klanten?
  • Welke onderwerpen zijn relevant aan de hand van je marketing kalender?
  • Welke onderwerpen zijn er interessant qua seizoen? De Sint/ kerst/einde van het jaar?
  • Last minute: op welke actualiteiten kan ik inspelen? Is er iets in de media gebeurt waarop je kunt reageren?

Ik heb deze tips weer uitgeprint boven mijn (nu nog voorlopige) bureau gehangen. Als je dat helpt kun je deze hier ook downloaden.

We hebben een goed bod gekregen op ons huis en alles stroomt weer.

Ik hoop dat je wat hebt in deze tips en ziet hoe je zelf in de lead komt. Aan het roer staat.

 

 

 

 

Read More
e-mailmarketing

Hoe je je weggever onweerstaanbaar maakt

Een mini-serie zorgt voor een sneller groeiende en een betere lijst

Je hebt vast wel eens gehoord dat ‘the money is in the list’. Jouw e-maillijst met namen die je op reguliere basis extra informatie en tips kan geven.

Een manier om die namen en e-mailadressen te kunnen verzamelen is via een weggever. Maar zoals met alle dingen is de ene weggever de andere niet. En ook jij wilt natuurlijk de allerbest converterende weggever toch? Eentje die jouw lijst ook heel snel laat groeien.

Dan is het misschien goed om te weten dat een mini-serie over het algemeen meer waarde aan je nieuwe lezer geeft dan een prachtig vormgegeven E-book. En daarvoor laten ze dus nog sneller hun gegevens bij je achter. Een mini-serie zijn bv 3 korte video’s op rij of je E-book opgesplitst in 3 mails met elk een afzonderlijke opdracht.

Wat nóg belangrijker is, is echter de kwaliteit van je lijst. Dat als ze zich aanmelden dat ze dan ook blijven. En ook daarin doet de mini-serie het beter dan een eenmalig E-book.

Het gaat om de relatie die je bouwt met je potentiële klant

Want weet je wat het is met zo’n E-book? Iemand hoort één keer van je. Download je E-book. Hopelijk leest hij of zij ook jouw met passie in elkaar geploeterd epistel. Maar dan?

Wanneer je volgende maand je eerste nieuwsbrief/ e-mail verstuurt is hij of zij je allang vergeten.

Meld zich misschien zelfs direct af als je je eerste nieuwsbrief verstuurt.  Want je lezer vraagt zich af hoe jij aan zijn mailadres komt?

Misschien denkt hij of zij zelfs dat het onterecht is dat je e-mailt. Dat het spam is.

“Heb ik dat ding nu helemaal voor niets geschreven…” hoor ik je denken. “Weet je hoeveel tijd er in zat dit te schrijven, op te maken op mijn website te plaatsen?”

Ik begrijp het…echt! Het goede nieuws is dat het schrijven van dit ebook niet voor niets geweest! We maken juist gebruik van je E-book, gaan deze alleen nóg waardevoller maken voor je lezer.

Want als je je E-book/ checklist in stukjes knipt en deze dus in delen naar je nieuwe abonnee stuurt,  blijf je continu onder de aandacht. Tevens groeit de band met je nieuwe lezer veel sneller. De “Know Like Trust” fase  (kennen-leuk- vinden- vertrouwen) wordt sneller doorlopen. En hoe sneller er vertrouwen ontstaat, hoe sneller je toekomstige klant ook instapt op jouw product of dienst.

Omdat je met de aanpak die ik je hier uitleg een snellere connectie ontwikkelt met je lezer, worden ze eerder je geboeide lezer en daarna ook jouw klant.

Eén van der redenen waarom je misschien het maken van een online training uitstelt is omdat je nog niet genoeg mensen op je e-maillijst hebt.  Toch hoeft dit geen reden te zijn om niet nu te beginnen want binnen een paar maanden kun je écht honderden mensen op je lijst krijgen door op de juiste manier actie te komen.

Hoe Miranda dit bijvoorbeeld voor elkaar kreeg was als volgt:

Miranda was een startende ondernemer als ICT coördinator op school in dienst maar wilde ook zelfstandig aan de slag. Ze had een idee…. Ze wilde haar vakgenoten meer leren over het 21ste eeuws leren

Echter… ze had GEEN mensen op haar lijst.

Ze maakte een afgeleide vorm van haar eerste lessen in de vorm van een challenge. ( Een mini-serie met ondersteuning en opdrachten in een Facebookgroep)  Ze opende een FB groep waarin ze de leerkrachten inspireerde. Binnen de tijd waarin ze haar online training maakte had ze meer dan 600 zeer geïnteresseerde mensen op haar lijst. En hieruit volgende natuurlijk ook verkopen voor haar online training.

En zo zijn er heel wat meer cursisten die tijdens het ontwikkelen van hun training een flinke e-maillijst opbouwden. Dus ik hoop dat ik het bezwaar hiermee uit de weg heb gehaald dat wanneer je een kleine of zelfs minieme lijst hebt, je niet kunt starten met  je online training.

Hier volgen wat tips voor de verdeling van je e-book/ eerste module van je online training

 Maak er behapbare onderdelen van. Welk onderdeel kan je in een korte les gieten? En natuurlijk hergebruik je je mooi vormgegeven e-book.

  • Bied het in de eerste mail aan als download en splits daarna de belangrijke onderdelen in hapklare brokken
  • Bepaal uit hoeveel delen je mini-serie wordt opgebouwd: verdeel je e-book in 4 à 5 delen. Dan heb je de ideale mini-serie, dan kun je daarna je aanbod doen.
  • Hou je op een aandachtspanne voor je lezer van 5-10 minuutjes per keer
  • Maak het aanbod speciaal, bied een aantrekkelijke korting aan (hou dus vooraf al rekening hiermee op de prijs die je plaatst op de salespage) of een bonus die mensen ontvangen wanneer binnen een bepaalde tijd op je aanbod instappen.

    Meer weten over groei van je e-maillijst?

Download hier de 25 tips om je e-maillijst razendsnel te laten groeien.

Zo ga je van een paar honderd naar + 1000 lezers in korte tijd.

Read More
e-mailmarketing, Internet Marketing Tips, Nieuwsbrief tips, Ondernemen, Online programma maken, Online training maken, OSO

Onmisbare tools voor succesvol online ondernemen

Dropbox: werken waar je wilt, op ieder moment toegang tot alle documenten


Skype: live in gesprek en in beeld

Met skypen kun je:

Bestanden delen, contacten toevoegen, dus een groepsgesprek voeren, je scherm delen, en video's of afbeeldingen sturen. Maar vooral: communiceren net alsof je tegenover elkaar zit op kantoor. Een onmisbare tool voor Succesvol Online Ondernemen!


Projectmatig samenwerken met Slack

Met Slack kun je projectmatig communiceren met bijvoorbeeld je virtueel assistent, of als je samen met andere ondernemers aan een project werkt. In plaats van 80 keer over en weer te e-mailen, heb je in Slack alle communicatie handig bij elkaar. Er is ook een app voor op je smartphone zodat je er altijd en overal bij kunt. Geen losse e-mailtjes, Whatsapjes, PM op Facebook of Skype meer. Eén locatie voor alle projectcommunicatie.


Mijn favoriete WordPress Plugin Thrive Content Builder

Absoluut mijn favoriete WordPress plugin, Thrive Content Builder. Dit is een handige opmaakplugin voor het maken van:

  • Landingspagina's
  • Webinar inschrijfpagina's
  • Salespages
  • Cursuspagina's
  • Bijzonder opgemaakte homepages
  • ... eindeloze mogelijkheden!

Het is een enorm krachtige en intuitieve editor, Je ziet direct resultaat van je werk.


Creatief met Fiverr

Fiverr is een platform waar je in contact kunt komen met creatieve professionals. Heb je een animatievideo nodig, ( later hierover meer)  een logo, een vertaling van je boek, een cartoon? Je betaalt een vast bedrag vooraf, al vanaf 5 dollar. Let op het aantal reviews die de professional heeft gekregen. Soms is er geen klik, zoek dan naar een volgende creatieveling.

.Je kunt bij zo'n opdracht correctierondes bijkopen. Ik schat altijd 3 correctierondes in eer het werk helemaal naar mijn zin is.


Slim samenwerken met Upwork

Om succesvol online te ondernemen is het niet handig dat je alles zelf uitvoert. Slimmer werken is samenwerken. Via Upwork kun je professionals inhuren voor een klus of een vast aantal uren per week. Je kunt zoeken op skill/talent. Denk aan bijvoorbeeld:

  • Websitedesigners
  • App ontwikkelaars
  • Virtueel assistent
  • Copywriters
  • Klantenservice
  • Sales en marketing experts

Ga viraal met Upviral

Upviral is dé tool als je meer mensen op je lijst wil krijgen. Je kunt een beloning koppelen voor een actie die je vraagt van de deelnemer.
Ik heb voor het delen van de 6 daagse challenge de beloning 5 online trainingen voor degene die de challenge het meest deelt op Social Media. Het systeem houdt het aantal punten bij in het dashboard. Ook fraude wordt gedetecteerd 🙂
Het heeft mij een derde aan extra deelnemers opgeleverd. Echt fantastisch. Je kunt Upviral inzetten voor het viraal laten gaan van je:

  • Weggever
  • Webinar
  • Challenge
  • Lancering
  • ...

Opdracht


Met welke tool ga jij direct aan de slag en wat ga je er mee doen? Of heb je zelf een goede aanvulling? Deel het in de Facebook groep

Read More
e-mailmarketing, Emailmarketing, Internet Marketing Tips, Nieuwsbrief tips

Slim online ondernemen met ZAPS

Slim online ondernemen met ZAPS

Soms zou je wensen dat je niet handmatig de e-mailadressen van je bestellingen zou hoeven in te voeren in je e-mailmarketing programma,toch?

Of wanneer je een webinar gaat geven dat deze mensen ook direct in je e- mailmarketing programma worden opgenomen zodat je ze ook een e-mail kunt sturen voor aanvang van je webinar om voor het webinar al meer verbinding te krijgen met je deelnemers.

Er is een programma die al deze handige koppelingen kan maken.en dat is.... Tromgeroffel: Zapier.com!

In de onderstaande video ga ik je een aantal koppelingen uitleggen waarmee je slimmer online kunt ondernemen.

[convertkit form=4862420]

Read More
e-mailmarketing, Emailmarketing, Internet Marketing Tips

de preview-regel

De preview-regel


In deze video leg ik je uit wat de preview-regel is en hoe je deze kunt gebruiken. 90 % van de ondernemers maakt nog geen gebruik hiervan en dit kan de open-ratio (het openen van je e-mail, mini-cursus of nieuwsbrief)  enorm verhogen.

Winstgevende e-mailmarketing
Wist je dat je wel 67% aan inkomsten laat liggen omdat je dit model nog niet toepast?

​Om je te helpen organiseer ik binnenkort een gratis online workshop

​Meld je hieronder aan.


En dit model wil ik je graag leren in mijn nieuwe gratis live training:

Ik ga je leren hoe je:

-Leads aantrekt via Facebook, je uitgaven terugverdient waardoor je lijst groeit en doorgroeit zonder hoge kosten.

-Hoe je voorkomt dat je e-book / weggever ongezien in de inbox verdwijnt en je direct weer uit de picture bent.

-Hoe je er voor zorgt dat lezers/ leads echt klant bij je gaan worden.

-Hoe je verkoop vanuit e-mailmarketing realiseert

-Hoe je VEEL meer mensen op je lijst krijgt


Read More
CEM, e-mailmarketing, Meer conversie via je website, meer klanten uit je website

De ultieme bedankt-mail

Emailmarketing succesvol inzetten

Het begint met...

Het succesvol inzetten van emailmarketing begint al met een ‘bedankt- email’ die je lezer onmiddellijk ontvangt na inschrijving. Het is de eerste verbinding tussen jou en de aanvrager, je geeft hiermee je eerste indruk af. En je bedankt hem/haar voor het aanvragen van je weggever.


Welke elementen neem je hierin op?


Elementen bedankt-mail

  • De voornaam van degene die zich heeft aangemeld
  • Bedanken aanmelding
  • Vertel iets over je jezelf, wat doe je en op welke manier?
  • Vragen om like op Facebook door aan te geven dat je daar nog meer gratis tips geeft over het onderwerp waar ze net je weggever voor hebben aangevraagd
  • Inhoudelijk: de verzending van het eerste deel van je email-serie ofwel de downloadlink naar je ebook)
  • Foto van jezelf
  • Licht een tipje op van de sluier van wat je gaat behandelen in de volgende mail

Begin met een persoonlijk aanspreken van je nieuwe lezer.
Als je om voornaam en emailadres vraagt in het formulier waarop ze zich inschrijven, dan kun je dit eenvoudig opnemen in je email. Jij ontvangt ook liever een gepersonaliseerde mail toch dan een algemene?
De voornaam is automatisch in te stellen via MailChimp met de code [FNAME] of via Getresponse met [[firstname]]. In de video hieronder leg ik je uit waar je deze naam kunt toevoegen.

Hier is een cheatsheet voor alle emailmarketing systemen hoe je deze voornaam naar boven tovert:

Hoe plaats je de voornaam als je MailChimp gebruikt?

MailChimp heeft een bijzondere bedankt-mail instelling

Hier kun je zien hoe je deze aanpast.

En krijg je de voornaam bij  Getresponse naar boven?

Bedankt-mail Getresponse


De bedankt-mail in Getresponse wordt gewoon je eerste email of autoresponder.

 Voorbeeldmail


Ha die [voornaam]

Bedankt voor je interesse! Je kunt het eerste deel van het e-book/ de mini-cursus hier downloaden.

Graag deel ik nog meer kennis met je want mijn missie is het versterken van ondernemers met hun online business zodat ze meer vertrouwen, klanten en inkomen krijgen.

En dat doe ik onder andere door het schrijven en verspreiden van blogs, het maken van video's en het geven van webinars.

Over die blogs, wat je daar allemaal mee kan bereiken daar vertel ik je later in deze serie meer over.

Veel inspiratie plezier met het ebook [voornaam]!

Hartelijke groeten,

Irene Ogier

De Web Academie van I-webs

PS1: ben je actief op Facebook like je dan meteen mijn Facebook pagina? Je ontvangt dan nog meer gratis tips over een geweldige website, online trainingen en emailmarketing
Alvast bedankt!
https://facebook.com/dewebacademie

Ps2: Morgen in je inbox: “Waar schrijf je je emailserie over? Wat slaat aan?”

 Gouden tips

Dan heb je de email gestuurd dan is het ook wel leuk als ze hem openen. Want anders stuur je hem voor niets. Hieronder deel ik de gouden tips om er voor te zorgen dat je email niet ongelezen gedelete wordt.

Het is van belang je lezer persoonlijk aan te spreken omdat je lezer zich veel meer betrokken zal voelen bij je berichten. Hij of zij voelt zich herkend. Het zorgt ervoor dat je:

  • Email geopend wordt door de voornaam in de onderwerpsregel op te nemen
  • Je lezer zich betrokken voelt met wat jij te vertellen hebt als je persoonlijke toon gebruikt
  • Schrijf je emails in spreektaal, maak het niet te serieus of te lastig. Begin ook met een vraag of bedankje, als je daar mee begint rolt de rest van je email er ook makkelijk uit.
Read More
Mailchimp vs Getresponse
e-mailmarketing, website maken WordPress, Website tips

MailChimp vs Getresponse

MailChimp is ongelofelijk populair. Ik kan de MailChimp nieuwsbrieven er zo uitpikken. Ik vind het een handig e-mailmarketing systeem wanneer je net begint met e-mailmarketing als ondernemer. Alleen zit een van de allerbelangrijkste elementen van e-mailmarketing niet in het gratis onderdeel van MailChimp. Dat belangrijkste deel heet “autoresponder”. In MailChimp zelf heet het “automation”. Wat is een autoresponder? Dit zijn e-mails die je automatisch verzendt.En dit onderdeel is van groot belang als je start met het versturen van e-mails.En omdat MailChimp gratis is, hebben heel veel ondernemers het idee dat het belachelijk is om voor zo’n dienst te betalen.
Ik begrijp het wel. Waarom zou je betalen voor een systeem als je ook een gratis systeem kunt gebruiken?

Mailchimp vs Getresponse

Ik startte zelf startte met een betaald systeem. Met Yourmailing List Provider. En 4 jaar lang was ik een tevreden gebruiker.
Totdat de automatische e-mails bleven hangen. De autoresponders.En ik weet uit ervaring dat juist die autoresponders belangrijk zijn. Want met de eerste serie e-mails, leg je een band en creeer je een relatie met je lezer. En om dat nu handmatig te gaan doen? Dat wordt toch veel te kostbaar?Dus zet die mogelijkheid aan, ook als je MailChimp gebruikt. Maak die automatische e-mail serie en start direct met de relatie.

MailChimp VS Getresponse

Onlangs ontdekte ik Getresponse. Ik dacht dat het een ingewikkeld systeem was maar het is verbluffend eenvoudig. Met Getresponse kun je eenvoudig de autoresponders aanmaken. En… wat ik een groot voordeel vind: je kunt de autoresponders nog bewerken nadat ze zijn gestart. En dat kan bij MailChimp dus niet.MailChimp heeft meer nadelen: wanneer je verschillende groepen maakt kun je niet eenvoudig naar deze groepen mensen mailen. En MailChimp lijkt het aantal abonnees met een vork te tellen. Zo kwam ik onverwacht op hele hoge maandkosten uit.
Je begrijpt: als je mij vraagt, MailChimp vs Getresponse wat heeft dan je voorkeur? Getresponse is wat mij betreft in het voordeel.Duidelijk over de kosten, alle mogelijkheden in een systeem.

Read More
e-mailmarketing, Internet Marketing Tips, Klanten vinden, Klanten werven en behouden, Website laten maken, Website tips

WordPress blog en waarom e-mailmarketing daar onmisbaar bij is

“Wie leest die nieuwsbrieven nu nog.”

Iedereen krijgt al zoveel mail.

Een nieuwsbrief schrijven, daar heb ik echt geen tijd voor.

Ik ben al druk Facebook of twitter.” Dat hoor ik vaak.

schotinderoos1Maar weet je waarom nieuwsbrieven zo waardevol zijn? Je blijft in nauw contact met je klant. Zoals ik met jou. Keer op keer krijg je mijn nieuwsbrief en open je die.

Na het zenden van de nieuwsbrief krijg ik veel aanvragen voor workshops of nieuwsbrief systemen in te richten

Nieuwsbrieven blijven en weet je waarom?

Jij hebt altijd controle over het systeem en jij hebt de statistieken en emailadressen in eigen beheer.

Om even te kijken naar Social Media:

Vorig jaar ging iedereen op Twitter.

Ik zie nu een verschuiving naar Facebook. Je leert elkaar kennen op Twitter en als het klikt zie je elkaar vervolgens ook op Facebook.

Maar Facebook is een bedrijf. Ze kunnen met hun bedrijf doen wat ze zelf willen. Zij bepalen de regels, Facebook is hun eigendom.

Twitter is een populair platform. Ik ben ook heel enthousiast over Twitter. Maar misschien vertrek ik binnenkort en dan heb je mij niet meer als volger en zal ik jouw tweets ook niet meer kunnen lezen.

Wat overblijft is emailmarketing; nieuwsbrieven dus.

  • Jij bepaalt zelf wanneer je nieuws verspreidt.
  • Jij kunt zelf zien wie dit gelezen heeft, of doorgestuurd.
  • Jij hebt de permissie om mensen te benaderen en je mag zelf bepalen wat je vraagt aan je lezer. Of aanbiedt.

Bij Facebook is dat wel anders, je mag immers geen ‘like’ meer vragen en mensen belonen.

De gouden combinatie is dan de blog WordPress en nieuwsbrieven.

Je schrijft 1 keer en je  gebruikt je content 2 keer en google wordt daar niet ‘link’ om. (Normaal dus wel: content mag je maar 1 keer gebruiken).

Maar goed je gebruikt de inhoud van je nieuwsbrief dus als een blog in je website, je verrijkt je website met content en je website gaat beter scoren in de zoekmachines……Als je het een beetje slim aanpakt

kijk je ook eerst waar de problemen van je klanten zitten. Dus neem je een kijkje in de SEO plugin van Yoast waar veel mensen naar zoeken.

En daar schrijf je dan je blog over.

Vergeet niet je eigen doel natuurlijk. Wat dat ook moge zijn: kennis delen, juiste informatie verspreiden, je ondernemers coachen meer klanten te vinden.

Tips voor de positie van je inschrijfformulier

headertjePlaats je inschrijfformulier in de header van de website of de sidebar.

Nog beter: Plaats een pop-up: ja zo’n irritante die ik ook op de website heb staan, en ontvang binnen korte tijd veel meer nieuwsbrief inschrijvingen. (Binnen een maand 25 % meer inschrijvingen!)

Geef een kado weg voor de inschrijving: een e-book of…. korting op de eerste aankoop in je winkel als je die bijvoorbeeld hebt.

Wacht niet langer, ga hier vandaag nog mee aan de slag. De ervaring leert dat je het er anders toch niet van komt!

 

Read More