Video is ongelofelijk krachtig om in verbinding te komen met jouw ideale klant. Veel ondernemers hebben een soort "video-schroom" en daar moeten we iets aan doen!
Met het programma Powtoon maak je zelf de leukste animatie video's. Deze kun je inzetten om een evenement te promoten, maar ook om zelf online zichtbaar te worden. Als je zelf in beeld komt met een foto of iets anders blijf je verrassend in beeld.
Links
Om zakelijk zichtbaar te worden maak je ofwel een animatie videootje met Powtoon, neem hierin een goede tip op. Deel je hem hieronder?
Ik ben reuze benieuwd!
Gratis online masterclass Het Online Training Creatieplan
We doorlopen samen het Online Training Creatieplan: de 5 cruciale fases die je van start
tot lancering doorloopt voor een winstgevende online training
Doe live mee vanaf je pc/ laptop, meld je hier aan
Ontvang de tweewekelijkse waardevolle e-mails over online ondernemen en kies een datum:
Wil je eindelijk aan de slag met het maken van jouw eigen online training?
Opschalen en waarschijnlijk ook meer vrijheid?
En daar is meer omzet voor nodig.
Wat heb je nodig om goed van start te kunnen zodat je online training een daverend succes wordt? Om je hiermee te helpen geef ik deze week dit e-book weg.
Hierin staan 9 top artikelen zodat:
'Ontvang de tweewekelijkse waardevolle e-mails over online ondernemen & als welkomstcadeau het gratis e-book.
In de Privacy Verklaring lees je hoe we je gegevens opslaan.
Webinar programma's
De Rolls Royce onder de webinars. Prijzig maar solide. Tip: Deel een account met een andere ondernemer om zo de kosten te drukken.
Hip. Iets vertraging op de lijn, gebaseerd op Google Hangout.
Koppeling tussen Webinar Jam om Evergreen webinars (opgenomen webinars) mee te geven. Ik doe ze overigens het liefste live 😉
Nederlandstalig webinar programma. Enorm in opkomst.
Gratis variant, niet echt om webinars mee te geven maar wel live presentaties, waarmee je je scherm kan delen. Je kunt cursisten/deelnemers live in de uitzending halen
In te zetten voor trainingwebinars, online coach gesprekken, je deelnemers live in de uitzending te halen.
Met Skype kun je ook groepsgesprekken voeren en online coachen.
Welk soort webinar past in jouw business? Met welk doel zou jij webinars kunnen geven? Deel het in de Facebook groep.
In deze video deel ik 9 manieren met je hoe je meer mensen op je lijst krijgt. Van advertentie tot joint venture tot partneractie tot webinar. Pak er ten minste een uit die je de komende tijd gaat gebruiken. Deel je je actie in de Facebookgroep?
Video is ongelofelijk krachtig om in verbinding te komen met jouw ideale klant. Veel ondernemers hebben een soort "video-schroom" en daar moeten we iets aan doen. Ik licht op deze pagina twee soorten video's uit, kies wat nu het beste bij je past of wissel het af met elkaar.
Met het programma Powtoon maak je zelf de leukste animatie video's. Deze kun je inzetten om een evenement te promoten, maar ook om zelf online zichtbaar te worden. Als je het afwisselt met elkaar dan, blijf je verrassend in beeld.
Deze video werd 3500 keer getoond in een paar dagen tijd.
Links
Om zakelijk zichtbaar te worden maak je ofwel een animatie videootje met Powtoon ofwel een persoonlijke. Deel je deze in de Facebook groep?
Ik ben reuze benieuwd!
Jee wat een denigrerende titel voor deze pagina. Maar…. blijkbaar zoeken veel mensen op : “website maken voor dummies“. En dan kan ik dat nu mooi eens onderuithalen. Dummies of digibeten bestaan simpelweg niet.
Laten we beginnen met dit:
Ik geef al jarenlang trainingen aan coaches, therapeuten en andere professionele dienstverleners. En al die cursisten, echt allemaal, liepen er op een gegeven moment tegen aan: twijfels en vooringenomen gedachten die niet waar bleken te zijn.
Want ieder leert op een andere manier, maar één ding is zeker: als je weet wat je doet, kun jij dit ook!
WordPress is een heel gebruikersvriendelijk programma. Toch zal je tijdens het zelf bouwen van je website zeker tegen obstakels aanlopen. Je kunt niet alles uit een boek leren, zelfs niet uit dit boek 😉 Dat is niet erg. Vraag gewoon hulp als het nodig is. Dat betekent voor de een dat je op zoek gaat naar geschreven instructie, omdat je zo het beste leert. De ander gebruikt liever video en stappenplannen en een derde moet echt live contactmomenten hebben om te leren een website te beheren.
Ik hoor van heel veel startende cursisten dat ze bang zijn dat ze een onherstelbare fout maken. Ze durven daarom bijvoorbeeld hun website niet te updaten, ze zijn bang iets weg te gooien of de website onherstelbaar te verruïneren.
Ik kan je gerust stellen. Als je hebt gekozen voor goede webhosting, wordt er altijd een back-up gemaakt van je website. Dat is een veilig gevoel, want als je een enorme fout maakt, kan de site dus gewoon teruggezet worden. Je kunt trouwens ook zelf, met hulp van een zgn. plug-in, een reservekopie van je website maken.
Als je onbedoeld een pagina of blogbericht verwijdert, vind je ‘m ongeschonden terug in de prullenbak. En als je erachter komt dat je eerder geschreven tekst honderd keer beter was is er een simpele oplossing: WordPress heeft een ‘revisie’-knop’. Je kunt gewoon je eerder geschreven tekst dus altijd terughalen. Geweldig!
Voor de product- of dienstenpagina bestaat ook een standaardstructuur, die goed werkt. Als voorbeeld gebruik ik de pagina van Chantal Ooievaar. Zie je het verschil tussen deze twee voorbeelden?
Mijn naam is Chantal Ooievaar
Mijn programma ‘Weer zin in je werk ‘ houdt in dat je:
Deze opbouw is een ‘don’t’. Waarom? Omdat Chantal direct over zichzelf en het aanbod begint. Ze spreekt de bezoeker dus niet aan.
De volgende opzet is veel beter.
Als je de bovenstaande vragen met ja hebt beantwoord, dan is het tijd voor verandering!
Dit tweede voorbeeld is een ‘do’ omdat Chantal hier direct de aandacht van de bezoeker vangt door hem of haar op het probleem aan te spreken en hier vragen over te stellen.
De tweede tekst heeft dus het meeste resultaat.
Opdracht
Pak jouw diensten- of productpagina erbij en benoem één of twee probleemsituaties waar jouw ideale klant mee kampt. Begin met het grootste probleem. Deze kun je boven je dienst of productpagina opnemen.
——————————————————————————————
——————————————————————————————
——————————————————————————————
Homepage – tips
Op de homepage vraag je je lezer niet ten huwelijk, hoogstens ten dans. Oftewel, ga op je homepage niet om een aankoop vragen.
Wat dan wel?
Op de homepage laat je de bezoeker precies weten wat ze op je website kunnen vinden. Dat meld je in tekst en toon je in beeld.
Maak duidelijk waar de website over gaat en wat je er kunt doen. Vergeet ook niet te laten weten wat je onderscheidend vermogen is. Waarin ben jij anders of beter dan je concurrenten? Als je dit vertelt in de vorm van testimonials, versterk je de boodschap nog eens extra. Dit noem je ‘social proof.’(Als anderen het zeggen, moet het wel waar zijn, als je het zelf zegt is het minder aannemelijk.)
Wat helpt bij het zelf je website te maken is vooraf te bepalen wat de structuur en het doel van je homepage wordt. Als deze te druk is, in de hoop dat ze maar ergens op klikken, ga je voorbij aan je doel.
Zelf website maken en de structuur pagina / skelet
Teken uit op papier, hoe je homepage eruit komt te zien als je zelf je website wilt maken. Waar komt de bezoeker binnen en waar leid je de lezer naar toe?
De drie-seconden-regel
Stel, je bent jobcoach en een bezoeker komt voor het eerst op je website. Je hebt nu een seconde of drie om die bezoeker te overtuigen dat deze website echt zijn of haar probleem gaat oplossen.
Begint je site met ‘Welkom op mijn website’? Dan verknal je het eigenlijk direct. Want deze allereerste zin neemt een behoorlijk prominente plaats in, en heeft waarschijnlijk ook een ‘kop 1’ van je meegekregen (dat is ook voor zoekmachine-optimalisatie een belangrijke kop.)
Een ‘welkomstbericht’ leidt je bezoeker dus alleen maar af. Je bent jobcoach, dus je ideale klant wil een andere carrière. Je zou dus veel meer effect scoren met een zin waarin je de aandacht trekt op de probleemsituatie, zoals:
Word je elke dag wakker met absolute tegenzin in je werk?
De kans dat je bezoeker zich aangesproken voelt en door zal lezen is nu vele malen groter.
Ik adviseer je je in te leven in je klant en de vragen die je hem of haar ook bij ‘live’ contact zou stellen. Plaats de vragen die hem of haar triggeren prominent op je website. Het liefst helemaal bovenaan.
Zelf website maken?
Wil je een echt goede start maken? Bekijk dan ook de online cursus WordPress, je leert alle ins en outs en kunt zelf aan de slag. Je bent onafhankelijk en kunt op ieder moment je website aanpassen
“Doe je klanten pijn! “ vertelt Aartjan vorige week op een seminar.
Je maakt dan contact met het reptielbrein en je toekomstige klant wordt alert.
Er loert gevaar!
Hij ging verder: “Geef je klanten een probleem, een probleem waarvan ze waarschijnlijk nog niet eens weten dat ze dit probleem hebben.”
Dan, krijg je het OMGWTF effect met je website. (Hoef ik vast niet uit te leggen 🙂 )
Het effect dat je klanten je niet snel zullen vergeten.
Dat ze zich herkennen en herkend voelen.
Dat ze beseffen dat ze bij jou moeten zijn.
Dus ben je een:
Vitaliteitscoach?
Dan zou je kunnen zeggen:
“Als je zo door gaat creëer jij binnen no time een burnout”
Of een businesscoach:
“Je kunt beter stoppen met je bedrijf. Je onderneming is niets meer dan een uit de hand gelopen hobby.”
Of een websitedeskundige:
“Die website van jou is zo lek als een mandje”.
Dat slaat in als een bom! Je krabbelt achter je oor bij het horen van zo’n confronterende zin. “Wat?!” Denk je vast. “En hoezo, een burn-out, ik ben toch goed bezig met mijn lijstjes?
Of als reactie op de businesscoach…
“Nou ja, …..Ik help mijn klanten gewoon graag. Ik hoef helemaal niet rijk te worden”
Of als reactie op je website
“Mijn website? Nee toch?” Je logt snel in een ander tabblad in om te kijken of alles het nog doet en gaat direct verder met het lezen van het bericht op jouw website.
En dan hangen je website bezoekers dus aan je lippen, door de confrontatie, door de pijn. Want ja, welke wens of verlangen zit er nu achter dat opvolgen van die ellenlange to-do lijsten bijvoorbeeld?
Ja, het “af” komt, dat je meer klanten helpt en meer omzet draait. Maar als je je nu een burn-out aanmeet ben je natuurlijk nog verder van huis.
En dan ga je een stapje verder met je tekst.
Roep een gevoel op.
Roep emotie op.
De dame die net heeft gelezen dat haar onderneming mogelijk eigenlijk niets meer is dan een uit de hand gelopen hobby, slaat aan het twijfelen.
Als ze niet in trainingen of een businesscoach kan investeren omdat haar inkomsten gewoon te laag zijn, tja… dat is inderdaad niet best. Want zonder marketing kennis komt ze eigenlijk ook moeilijk aan klanten. In de avond voelt ze zich vaak moe van het harde werken, dat te weinig oplevert. Ze is zo bevlogen dat ze eigenlijk altijd net te laat het schoolplein oprent.
En ’s avonds op de bank, terwijl haar man onderuitgezakt naar hun favoriete Netflix uitzending kijkt, spiekt zij weer even naar haar email.
Verwerk zo’n klantenvoorbeeld in je tekst. Hier komt het voorbeeld van de businesscoach:
Nu heb je haar echt te pakken. Ze is een beetje boos omdat je haar onderneming “Bedrijfje”hebt genoemd.
Daarnaast.
Ja.
Je hebt helemaal gelijk.
Deze businesscoach begrijpt jou. Ze beseft zich dat ze jou nodig heeft.
En nu is er nog één zinnetje nodig. De Call to Action.
Vraag hier een gratis kennismakingsgesprek aan.
Zo maak je van een vluchtig scannende bezoeker….nu een klant met een effectieve website.
Kun jij ook zo’n voorbeeld opdiepen? Deel het hieronder, ik ben reuze benieuwd!
Je contactpagina is een van de belangrijkste pagina’s op je website.
Daar gaat het gebeuren!
Je ideale klant is bijna zover dat hij of zij contact met je opneemt.
Wat laat je zien op een goede contactpagina voor je website en wat moet je niet doen?
Je contactpagina is een van de belangrijkste pagina’s op je website. Daar gaat het gebeuren! Je ideale klant is bijna zover dat hij of zij contact met je opneemt.
Een paar weken terug was ik op Wordcamp met Lucy Eind. Tussen al die mannen vielen we wel op. Maar toch ook leuk te zien dat er steeds meer vrouwen professioneel actief zijn met WordPress. Zo sprak ik Riet, Addy en Marian, allemaal vrouwelijke webdesigners/internetmarketeers.
Eén van de interessante toespraken die we volgden was die van Joost, van Yoast de Valk.
Yoast is de ontwikkelaar van de plugin Yoast SEO en aangezien ik ook trainingen geef waarin je deze plugin gebruikt zat ik op het puntje van mijn stoel.
Je kunt pagina’s tot in het einde der tijden optimaliseren en alle ballen op groen krijgen – een soort meetsysteem dat de plugin van Yoast hanteert-, maar als je niet actief verwijst via Social Media naar je site, via je nieuwsbrief, dan nog gebeurt er weinig.
En dat is heel logisch want, hoe beter je bezoeker je website ervaart, hoe langer hij op de website zal blijven. Zoekmachines lezen
hieraan af dat de website relevant is voor de bezoeker en zal de website tonen aan gelijksoortige bezoekers.
Een paar tips voor een betere gebruikerservaring
Het advies van Yoast is dan ook: Combineer techniek, content, marketing en Facebook om je website goed te laten scoren.
Een vraag uit het publiek aan Joost was: “ Wat vind je van de opkomst van al die nieuwe extenties zoals .academy, .Amsterdam, .Friesland, .training etc?.”
“Als je uitgaat van de bezoeker” legde Joost uit “zijn deze domeinennamen te lastig.”
Als je ergens je website meldt en je zegt erbij .Friesland of wat dan ook, is het niet voor de hand liggend dat deze persoon dat ook zo zal intypen en opzoeken. Hij of zij zal de domeinnaam onthouden, maar wat kwam er ook alweer achter?
Wat hem betreft blijven .nl en .com de best gekozen extenties.
Ik deel dit inzicht wel, al denk ik dat je voor een online leeromgeving ook best een domeinnaam met .academy of .training kunt kiezen. De leeromgeving wordt toch alleen door cursisten bezocht en je leidt je cursisten zelf een eerste keer naar deze omgeving. En de browser zal dit zelf een volgende keer onthouden.
Als jouw website niet mobiel vriendelijk is ben je mogelijk enorm gedaald in de zoekresultaten. Want Google geeft voorrang aan websites die wel wel goed tonen op de mobiel.
Daarnaast is het natuurlijk ook zo dat wanneer er dan een bezoeker via mobiel je website bekijkt mogelijk snel afhaakt omdat hij of zij het niet goed kan zien.
Dubbele pech!
Als je hier door 1 klant per maand misloopt, kost dat je zo al € 6000 per jaar….
Check hier of jouw website mobiel vriendelijk is:
https://www.google.com/webmasters/tools/mobile-friendly/?hl=nl
Is je website niet mobielvriendelijk dan is er werk aan de winkel!