Category Archives for "Website tips"

Break-even funnel direct omzet en warme klanten uit je advertenties

Het komt niet vanzelf goed met het vinden van nieuwe klanten

Maar als je dit doet: speel je sowieso break-even met het vergroten van je e-maillijst met potentiële klanten en kun je hier makkelijk nieuwe goed betalende klanten uit halen.Direct omzet en warme klanten uit je advertenties dus….

Wat je namelijk kunt doen is het volgende:

Nadat iemand zich heeft ingeschreven op je nieuwsbrief  of je weggever heeft aangevraagd bied je een klein product aan op de bedank pagina. 5 % gaat hiervan ongeveer mee aan de slag, en dit zijn nu ook nog warmere klanten geworden omdat ze al een keer ‘ja’ hebben gezegd en van je diensten gebruik hebben gemaakt.

Het bedrag wat je hiermee omzet steek je direct terug in advertenties voor je weggever op Facebook.

Mijn voorbeeld

Ik verkocht bijvoorbeeld mijn betaalde e-book De Klantmagneet voor 9,99 ex btw ipv 15,99 na inschrijving op mijn weggever.

Tijdens een periode adverteerde ik tijdens mijn lancering voor 2500 euro aan Facebook advertenties verkocht ik mijn 128 keer mijn e-book en verdiende zo 1280 euro terug.

Zo investeerde ik uiteindelijk ipv 2500 euro 1220 euro (want die 1280 had ik al terugverdiend)  in Facebook investeerde en dit leverden 47 nieuwe cursisten op en wel 119.000 euro omzet. (Te gek hé!!!) Je leest altijd van die berichten van die gladde internetmannen dat dit werkt…. Nou hier ook mijn bewijs… Zo’n break-even funnel werkt!

Klinkt ingewikkeld, maar het is eenvoudig, ik leg het je hieronder uit.

Dat is wat ze ook wel een trip wire noemen of een low offer:

Ik wil je hier graag live meer over vertellen a.s. vrijdag.

Doe je mee? Om 10 uur of half 4 ben je welkom!

Dit werkt ook voor jou!

En wat ik nu het ontzettende gaaf hiervan vind is dat mijn cursisten hier ook mee startten en dat ze hiermee bijna hun Facebook advertentie kosten betalen en hun trainingen bomvol.

C. krijgt zo makkelijk haar webinar gevuld met 300 man en D. voerde de prijs van haar break – even aanbod omhoog van 17 naar 37 euro zonder daar terugloop van inkomsten in te zien.

Wat zou je kunnen verkopen?

Wat kun jij voor klein product aanbieden op je bedank pagina waaruit je direct omzet genereert?

Denk eens aan een:

-Masterclass over een hot topic

-Korte online cursus

-Betaald e-book (bijvoorbeeld een bundeling van je beste blogs)

Tip: (kies iets dat schaalbaar is! je moet hier niet veel 1 op 1 tijd aan kwijt zijn)

Hoe krijg je het technisch voor elkaar?

Schrijf een tekst op je bedank pagina en geef aan dat je een eenmalig aanbod doet op deze pagina met een geweldig aanbod.

Plaats een betaallink op de pagina en zorg ervoor dat je daarna automatisch leidt naar de pagina waarvan je e-book is te downloaden/ of je masterclass is te bekijken.

En daar ga je.

Zo simpel kan het zijn.

Wil je hierover iets delen met mij? Heb je er wat aan? Je kunt het hier aan mij laten weten!

Meer leren over slim online ondernemen?

Doe vrijdag  om 10 uur of om 15:30 uur mee aan het webinar

waarin je 5 geheimen leert die je kunt toepassen in jouw webinarstrategie.

Zelfs als je dit nu nog een beetje spannend vindt.

Website hotspots

Hotspots op je website

Website hutspot? Hoor ik je denken... 🙂 Nee ik bedoel echt hotspots. Die plaatsen op je website waar je er voor kunt zorgen dat je website bezoeker een echte lead wordt.  Bekijk de video!

Waar zitten die hotspots?

  • Op je homepage direct onder je menu
  • Na ieder blogbericht
  • In de sidebar
  • Pop up bij verlaten van de pagina

Heb je nog geen weggever? Doe hier inspiratie op: checklist weggever

Tip wanneer je aan de slag wilt met converterende pop-ups: Thrive Leads


Opt-in pagina

Een aparte opt-in pagina ( landingspagina) in je website is onmisbaar. Ik laat je hierboven zien waar deze pagina aan moet voldoen voor optimaal resultaat.  Deze kun je eenvoudig maken met Thrive ​Architect onder andere.
De checklist landingspagina kun je hier downloaden.

In sommige thema's kun je ook een landingspagina uitkiezen. Kijk dan bij de pagina's naar Pagina Attributen / Template / Landingspagina,

Studietips voor jouw online cursist

Studietips voor jouw online cursistStudie-tips

Natuurlijk kun je je voorstellen dat er van alles in het leven van je online cursist gebeurt tijdens het volgen van je cursus.
Tijd voor een aantal online studie tips voor je online cursist of wanneer je zelf een online training volgt.

Herinner je zelf aan je doel
Waarom start je met deze online training? Hou je doel voor ogen, maak een moodboard of een afbeelding van je doel. Maak je de wereld een beetje mooier? Kun je dan extra op vakantie? Kun je meer mensen helpen? Ook je omzetdoel kun je op een zichtbare plaats ophangen zodat je er constant aan wordt herinnerd.

Plan je tijd
Plan je tijd in, blok het in je agenda en houd je eraan.
Reserveer een vast dagdeel. Past het door de week niet, is zaterdagmiddag dan een optie?

Als afleiding dreigt
Wees af en toe een beetje streng voor jezelf. Schrijf op dat je straks dat andere leuke ding gaat doen waar je nu aan denkt. Dit is STUDIE tijd… En heb vertrouwen! Je kunt dit!

Een ding
Verbeter je focus door één ding tegelijk te doen. Cluster je taken:  eerst de teksten schrijven, dan de afbeeldingen zoeken, dan video opnemen. Zo blijf je beter bij de les en gaat het je allemaal makkelijker af.

Organiseer
Organiseer, bewaar al je afbeeldingen, video’s, teksten op 1 plek Maak een map en bewaar daar al je spullen in. Maak mapjes voor je video, tekst, afbeeldingen, eigen cursisten.
Werk  je op veel verschillende locaties? Dan is Dropbox een uitkomst!

Stel een doel
Stel doelen voor jezelf. Maak doelen op voor volgende week, volgende maand en over 4 maanden. Schrijf ze op in je agenda. Deel je weekdoel met je buddy. Laat je niet verleiden tot het verzanden in futiliteiten. Lukt iets niet, vraag hulp en ga door.

Deel je succes
Deel je succes met je buddy of in de groep. Beloon jezelf,
wat gun je jezelf als je je doel behaald? Denk aan een keer naar de film, een bos bloemen, een extra lange wandeling met de hond.

Maak er een gewoonte van
Blijf trouw aan jezelf, aan je eigen belofte en aan je doelen. Mis je 1 keer je sessie, haal deze dan zo snel mogelijk in.  Duld geen uitlopen of achterlopen, blijf in het ritme, dan boek je resultaat!

Wil je deze infographic downloaden?

Hang het boven je bureau…. naast je doel!
Dat kan hier: Studie tips voor jouw online cursist

Website maken voor dummies

WEbsite maken voor dummies

website-maken-voor-dummiesWebsite maken voor dummies

Jee wat een denigrerende titel voor deze pagina. Maar…. blijkbaar zoeken veel mensen op : “website maken voor dummies“. En dan kan ik dat nu mooi eens onderuithalen. Dummies of digibeten bestaan simpelweg niet.

Laten we beginnen met dit:

Ik geef al jarenlang trainingen aan coaches, therapeuten en andere professionele dienstverleners. En al die cursisten, echt allemaal, liepen er op een gegeven moment tegen aan: twijfels en vooringenomen gedachten die niet waar bleken te zijn.
Want ieder leert op een andere manier, maar één ding is zeker: als je weet wat je doet, kun jij dit ook!

WordPress is (inderdaad) niet altijd makkelijk

WordPress is een heel gebruikersvriendelijk programma. Toch zal je tijdens het zelf bouwen van je website zeker tegen obstakels aanlopen. Je kunt niet alles uit een boek leren, zelfs niet uit dit boek 😉 Dat is niet erg. Vraag gewoon hulp als het nodig is. Dat betekent voor de een dat je op zoek gaat naar geschreven instructie, omdat je zo het beste leert. De ander gebruikt liever video en stappenplannen en een derde moet echt live contactmomenten hebben om te leren een website te beheren.

Onherstelbare fouten (bestaan niet)

Ik hoor van heel veel startende cursisten dat ze bang zijn dat ze een onherstelbare fout maken. Ze durven daarom bijvoorbeeld hun website niet te updaten, ze zijn bang iets weg te gooien of de website onherstelbaar te verruïneren.

Ik kan je gerust stellen. Als je hebt gekozen voor goede webhosting, wordt er altijd een back-up gemaakt van je website. Dat is een veilig gevoel, want als je een enorme fout maakt, kan de site dus gewoon teruggezet worden. Je kunt trouwens ook zelf, met hulp van een zgn. plug-in, een reservekopie van je website maken.
Als je onbedoeld een pagina of blogbericht verwijdert, vind je ‘m ongeschonden terug in de prullenbak. En als je erachter komt dat je eerder geschreven tekst honderd keer beter was is er een simpele oplossing: WordPress heeft een ‘revisie’-knop’. Je kunt gewoon je eerder geschreven tekst dus altijd terughalen. Geweldig!

Website maken voor dummies

Voor de product- of dienstenpagina bestaat ook een standaardstructuur, die goed werkt. Als voorbeeld gebruik ik de pagina van Chantal Ooievaar. Zie je het verschil tussen deze twee voorbeelden?

Dienstenpagina – do’s en don’ ts

Mijn naam is Chantal Ooievaar
Mijn programma ‘Weer zin in je werk ‘ houdt in dat je:

  • 16 weken intensief met mij aan de slag gaat
  • Je krijgt werkboeken en pdf handouts om je resultaat te bereiken
  • Je krijgt 8 coachingsessies met mij om je voortgang in de gaten te houden
  • Je krijgt intensieve e-mails van mij zodat je je oefeningen volhoudt
  • Je krijgt toegang tot mijn community

Deze opbouw is een ‘don’t’. Waarom? Omdat Chantal direct over zichzelf en het aanbod begint. Ze spreekt de bezoeker dus niet aan.
De volgende opzet is veel beter.

  • Ben je een vrouw van rond de 40 en 45 en heb je het gevoel dat je vaak niet weet waar je het moet zoeken?
  • Word je elke dag wakker met totale tegenzin in je werk?
  • Ga je als een zombie naar je werk en sleep je je door de dag heen?

Als je de bovenstaande vragen met ja hebt beantwoord, dan is het tijd voor verandering!

Dit tweede voorbeeld is een ‘do’ omdat Chantal hier direct de aandacht van de bezoeker vangt door hem of haar op het probleem aan te spreken en hier vragen over te stellen.
De tweede tekst heeft dus het meeste resultaat.

Opdracht
Pak jouw diensten- of productpagina erbij en benoem één of twee probleemsituaties waar jouw ideale klant mee kampt. Begin met het grootste probleem. Deze kun je boven je dienst of productpagina opnemen.

——————————————————————————————

——————————————————————————————

——————————————————————————————

Hoe maak ik een online programma

Hoe maak ik een online programma

hoe-maak-je-een-online-programma1

Wat is een online programma eigenlijk?

Een online programma is een online training of een online cursus.

Digitale leeromgeving

Je cursisten kunnen inloggen op een digitale leeromgeving en vandaar uit leren in hun eigen tijd en waar ze willen. Of dat nu thuis op de bank, aan de keukentafel, op kantoor of bij de werkgever is. Op iedere locatie kunnen ze inloggen en verder gaan met hun online programma.

Maar hoe maak je nu een online programma?

De benodigdheden om te starten:

  • heel duidelijk inzicht hebben in wie je ideale doelgroep is: als je exact weet voor wie je dit online programma gaat maken, vergroot je succes.
  • heel duidelijk voor ogen hebben wat het probleem is en welke oplossing jij kunt bieden door middel van je online programma
  • een aparte leeromgeving, maak je online programma niet in je eigen website, anders creëer je een grote chaos.
  • een plugin (functionaliteit) die de leerstof die jij maakt beschermt van de buitenwereld. Er zijn er velen op de markt, zoals Learndash, Wishlist, DAP, WPmembers, Magic Members.
  • weten met welke betaalmiddelen je wilt dat je cursisten gaan betalen. In Nederland betalen we graag met IDEAL, in het buitenland met Paypal, in België met Mistercash.

Wil je meer weten over online programma’s maken?
Ik heb een gratis mini-cursus voor je gemaakt.

Wil je meer weten over online programma’s maken?

Start hiernaast met de gratis mini-cursus

Hoe maak ik een online programma

Wat is een online programma eigenlijk?

Een online programma is een online training of een online cursus.

 

Goede contactpagina website

Je contactpagina is een van de belangrijkste pagina’s op je website.

Daar gaat het gebeuren!

Je ideale klant is bijna zover dat hij of zij contact met je opneemt.

Wat laat je zien op een goede contactpagina voor je website en wat moet je niet doen?

Wel doen:

  • ​Je volledige adres opnemen onderaan de pagina
  • Neem een formulier én ook gewoon je e-mailadres op. Er zijn mensen die een email sturen vanuit hun eigen email-programma prettiger vinden
  • Een goede portretfoto van jezelf. (bij voorkeur niet die van je ID kaart maar een vriendelijke foto waar je ogen goed op te zien zijn. )
  • Kvk nummer (verplicht voor ondernemers)
  • Routekaartje, bijvoorbeeld met een link die je uit Google maps kopieert
  • Neem contact als laatste menu-item op in je menu

Niet doen:

  • Vraag niet te veel gegevens als je een inschrijfformulier gebruikt.
  • ​Maak niet ALLE velden verplicht
  • ​Vraag niet té veel informatie
  • Neem geen sidebar op, maar kies voor een pagina template met een volledige breedte. Het gaat nu maar om één ding: contact opnemen, dus leidt je bezoeker niet af met een weggever, een workshop of iets anders.

Je contactpagina is een van de belangrijkste pagina’s op je website. Daar gaat het gebeuren! Je ideale klant is bijna zover dat hij of zij contact met je opneemt.

4 manieren om je bezoeker beïnvloeden op je website – workshop WordPress

bezoeker beïnvloeden website

bezoeker beïnvloeden website. Photo courtesy of Julian Partridge(CC ShareALike)

Hoe kun je je bezoeker beïnvloeden op je website?

Het klinkt een beetje naar misschien, beïnvloeden van je lezer.  Maar als je wilt dat hij of zij doorleest of zich inschrijft voor je nieuwsbrief, zich opgeeft voor je workshop, dan is een call-to-action van “Schrijf je hierin” vaak niet genoeg. Mensen willen overtuigd worden dat het goed is. En wie kan dit beter doen dan… iemand die misschien op hem of haar lijkt? Die eerder ook van je product of dienst gebruik maakte?

Voordelen van de voordelen

Gebruik in je teksten de voordelen van de voordelen, wat gaat het je bezoeker opleveren als ze je e-book lezen of deelnemen aan je workshop? Maak gebruik van schaarste: Als je een workshop geeft zou je kunnen melden hoeveel plaatsen je beschikbaar hebt, vol is vol. Je kunt melden dat de prijs binnenkort omhoog gaat. Wel ook echt omhoog doen dan, anders verlies je je geloofwaardigheid.

Naast een mooie weggever aan te bieden in ruil voor inschrijving van je nieuwsbrief kun je ook gebruik maken van ‘Social Proof.’  Als anderen het zeggen, is het waar.  (Mocht je echter nog minder dan 500 inschrijvingen op je nieuwsbrief hebben, dan zou ik er nog even mee wachten.) Hoeveel keer gaf je deze workshop al? Hoeveel mensen gaven zich al op voor de nieuwsbrief? Meld het, het moedigt anderen aan om zich ook in te schrijven.

“ Al …. Mensen schreven zich in. “

“ Al 2500 keer gedownload. “

“ Dit zegt Marie-louise over het e-book Praktische Tips voor een Geweldige website”

 

Plan je website dag

plan je website dag

Wat kun je doen om de baas te zijn en te blijven over je website?

Plan je website dag!

De baas zijn en blijven over je website vergt een bepaalde discipline. Je moet de baas willen zijn en zelf verantwoordelijkheid nemen voor je resultaten. Dan pas ga je resultaat zien. Echt je kunt een perfecte website (laten) bouwen, maar als je niet elke week tijd maakt voor je allerbelangrijkste verkoopmachine, dan zul je nooit groeien dankzij je website.
Streep een dag in je agenda door. Die dag is je website dag. Of dat nu op maandag of donderdag is, geef hem aan in je agenda en hou het vast. Op die dag kun je gewoon geen andere afspraken maken. Gedurende de week schrijf je in een notitieboekje je ideeën op wat je wilt gaan doen:

  • Een blog schrijven, een pagina verbeteren.
  • Een salespagina optimaliseren.planjewebsitedagklein
  • Een klein zoekwoorden onderzoekje doen.
  • Je website plugins updaten.
  • Je blog delen op Social Media. (En met delen bedoel ik plaatsen en snel Social Media weer uitzetten, het reageren op berichten doe je op een ander moment. Bewaar je website moment!)
  • Je nieuwsbrief schrijven en een intro naar je laatste blogbericht daarin plaatsen.
  • Afbeeldingen zoeken voor je website
  • De pagina ” over Jou” herzien.Er is genoeg te doen J

Op welke tijdstippen kun je het beste je tijd reserveren

Natuurlijk verschilt dit per persoon en per onderneming. Ik ben zelf op een maandagochtend veel te onrustig. Want dan heb ik net mijn weekdoelen bepaalt. Voor mij is donderdag de beste dag.

Donderdag is voor mij een fijne dag om te reserveren. Dan kan ik mensen op vrijdag nog wel verder helpen. En is de donderdag helemaal van mij.

Welke methodes werken goed om tijd mee te plannen

Ik heb jaren lang planningen gemaakt met de plannerpad, een soort agenda die ook ruimte heeft om echt projectmatig te werken.
Download hier een gratis format van de indeling van de planner pad: http://diyplanner.com/node/6597
Omdat ik toch het overzicht soms verlies ben ik onlangs overgestapt op magnetische sheets met daarop de onderdelen. Eens per week de indeling maken en praktische to-succeed lijstjes per dag maken.

Waar je ook aan kunt denken, om je te ondersteunen in je werk om een virtueel assistent om taken aan te verdelen. Je hoeft echt niet alles alleen te doen. Een virtueel assistent kun je al inhuren vanaf een uur per week.

 

 

Uit #BoekDeKlantmagneet

MailChimp vs Getresponse

Mailchimp vs Getresponse

MailChimp is ongelofelijk populair. Ik kan de MailChimp nieuwsbrieven er zo uitpikken. Ik vind het een handig e-mailmarketing systeem wanneer je net begint met e-mailmarketing als ondernemer. Alleen zit een van de allerbelangrijkste elementen van e-mailmarketing niet in het gratis onderdeel van MailChimp. Dat belangrijkste deel heet “autoresponder”. In MailChimp zelf heet het “automation”. Wat is een autoresponder? Dit zijn e-mails die je automatisch verzendt.En dit onderdeel is van groot belang als je start met het versturen van e-mails.En omdat MailChimp gratis is, hebben heel veel ondernemers het idee dat het belachelijk is om voor zo’n dienst te betalen.
Ik begrijp het wel. Waarom zou je betalen voor een systeem als je ook een gratis systeem kunt gebruiken?

Mailchimp vs Getresponse

Ik startte zelf startte met een betaald systeem. Met Yourmailing List Provider. En 4 jaar lang was ik een tevreden gebruiker.
Totdat de automatische e-mails bleven hangen. De autoresponders.En ik weet uit ervaring dat juist die autoresponders belangrijk zijn. Want met de eerste serie e-mails, leg je een band en creeer je een relatie met je lezer. En om dat nu handmatig te gaan doen? Dat wordt toch veel te kostbaar?Dus zet die mogelijkheid aan, ook als je MailChimp gebruikt. Maak die automatische e-mail serie en start direct met de relatie.

MailChimp VS Getresponse

Onlangs ontdekte ik Getresponse. Ik dacht dat het een ingewikkeld systeem was maar het is verbluffend eenvoudig. Met Getresponse kun je eenvoudig de autoresponders aanmaken. En… wat ik een groot voordeel vind: je kunt de autoresponders nog bewerken nadat ze zijn gestart. En dat kan bij MailChimp dus niet.MailChimp heeft meer nadelen: wanneer je verschillende groepen maakt kun je niet eenvoudig naar deze groepen mensen mailen. En MailChimp lijkt het aantal abonnees met een vork te tellen. Zo kwam ik onverwacht op hele hoge maandkosten uit.
Je begrijpt: als je mij vraagt, MailChimp vs Getresponse wat heeft dan je voorkeur? Getresponse is wat mij betreft in het voordeel.Duidelijk over de kosten, alle mogelijkheden in een systeem.

Zoekmachine optimalisatie stappenplan

zoekmachine optimalisatie stappenplan

Zoekmachine optimalisatie stappenplan

zoekmachine optimalisatie stappenplan

Hoe meer je rekening houdt met woorden waarop je ideale klant zoekt, des te beter je pagina’s of blogberichten gevonden zullen worden door hem op haar. Heel erg logisch eigenlijk.
Hoe weet je nu waar je doelgroep op zoekt? Daar ga ik je in dit artikel meer over vertellen.

Stap 1: Maak een lijst met zoekwoorden op basis van:

  • Synoniemen
  • Meervoudsvormen
  • Suggesties
  • Andere sites
  • Eigen website
  • Keywordplanner
  • Yoast.com/suggest

Hoe kom je aan kwalitatief goede zoekwoorden:

Stap 2: Ga met enkele andere ondernemers, vrienden of familie eens zitten voor een brainstorm over de zoekwoorden van jouw product of dienst. Hoe diverser het gezelschap hoe beter.

Stap 3: Stel de volgende vragen:

  • Waar gaat de website precies over?
  • Hoe noemt jouw klant deze dienst of product in zijn eigen woorden?
  • Maak associaties op de zoekwoorden.

Stap 4: Vervolgens gaan we deze lijst met zoekwoorden in het excel zoekwoorden bestand plaatsen.

Stap 5: Nog meer zoekwoorden zoeken gebruik bronnen zoals:

  • websites, je eigen website, website van je concurrenten om te zien wat zij gebruiken
  • synoniemenprogramma zoals:
  • www.mijnwoordenboek.nl/synoniem.php
  • www.synoniemen.net.index.php

Stap 6: Zoekwoorden vinden via Social Media

Vraag je doelgroep hoe zij zouden zoeken naar jouw evenement of dienst.

Ga naar Twitter, een Facebook groep waarin jouw doelgroep vaak zit of Linkedin, Google + en stel de vraag.

Dit werkt tweeledig:

  • aan de ene kant raakt jouw doelgroep al geïnteresseerd omdat ze mee hebben kunnen denken met jouw product of dienst.
  • aan de andere kant krijg je die woorden te horen waar zij op zoeken…

Vul deze ook in een  excel zoekwoorden bestand in.

Stap 7:  Verbeter de positie van zoekwoorden waar je website al op wordt gevonden.

Als je al een website hebt, en je hebt webmastertools geactiveerd dan kun je daar gedeeltelijk woorden terugvinden waar je website al op scoort. Dit kun je bekijken in je Google Aanalytics en gedeeltelijk in je Webmastertools.

Zoekmachine optimalisatie stappenplan

Website steeds weer verbeteren

Juist met zoekwoorden waar je website al op wordt gevonden.
Als je al een website hebt, en je hebt webmastertools geactiveerd dan kun je daar gedeeltelijk woorden terugvinden waar je website al op scoort. Dit kun je bekijken in je Google Aanalytics onder zoekmachine optimalisatie/ zoekopdrachten.

 

>