Category Archives for "Online training maken"

Onmisbare tools voor succesvol online ondernemen

Dropbox: werken waar je wilt, op ieder moment toegang tot alle documenten


Skype: live in gesprek en in beeld

Met skypen kun je:

Bestanden delen, contacten toevoegen, dus een groepsgesprek voeren, je scherm delen, en video's of afbeeldingen sturen. Maar vooral: communiceren net alsof je tegenover elkaar zit op kantoor. Een onmisbare tool voor Succesvol Online Ondernemen!


Projectmatig samenwerken met Slack

Met Slack kun je projectmatig communiceren met bijvoorbeeld je virtueel assistent, of als je samen met andere ondernemers aan een project werkt. In plaats van 80 keer over en weer te e-mailen, heb je in Slack alle communicatie handig bij elkaar. Er is ook een app voor op je smartphone zodat je er altijd en overal bij kunt. Geen losse e-mailtjes, Whatsapjes, PM op Facebook of Skype meer. Eén locatie voor alle projectcommunicatie.


Mijn favoriete WordPress Plugin Thrive Content Builder

Absoluut mijn favoriete WordPress plugin, Thrive Content Builder. Dit is een handige opmaakplugin voor het maken van:

  • Landingspagina's
  • Webinar inschrijfpagina's
  • Salespages
  • Cursuspagina's
  • Bijzonder opgemaakte homepages
  • ... eindeloze mogelijkheden!

Het is een enorm krachtige en intuitieve editor, Je ziet direct resultaat van je werk.


Creatief met Fiverr

Fiverr is een platform waar je in contact kunt komen met creatieve professionals. Heb je een animatievideo nodig, ( later hierover meer)  een logo, een vertaling van je boek, een cartoon? Je betaalt een vast bedrag vooraf, al vanaf 5 dollar. Let op het aantal reviews die de professional heeft gekregen. Soms is er geen klik, zoek dan naar een volgende creatieveling.

.Je kunt bij zo'n opdracht correctierondes bijkopen. Ik schat altijd 3 correctierondes in eer het werk helemaal naar mijn zin is.


Slim samenwerken met Upwork

Om succesvol online te ondernemen is het niet handig dat je alles zelf uitvoert. Slimmer werken is samenwerken. Via Upwork kun je professionals inhuren voor een klus of een vast aantal uren per week. Je kunt zoeken op skill/talent. Denk aan bijvoorbeeld:

  • Websitedesigners
  • App ontwikkelaars
  • Virtueel assistent
  • Copywriters
  • Klantenservice
  • Sales en marketing experts

Ga viraal met Upviral

Upviral is dé tool als je meer mensen op je lijst wil krijgen. Je kunt een beloning koppelen voor een actie die je vraagt van de deelnemer.
Ik heb voor het delen van de 6 daagse challenge de beloning 5 online trainingen voor degene die de challenge het meest deelt op Social Media. Het systeem houdt het aantal punten bij in het dashboard. Ook fraude wordt gedetecteerd 🙂
Het heeft mij een derde aan extra deelnemers opgeleverd. Echt fantastisch. Je kunt Upviral inzetten voor het viraal laten gaan van je:

  • Weggever
  • Webinar
  • Challenge
  • Lancering
  • ...

Opdracht


Met welke tool ga jij direct aan de slag en wat ga je er mee doen? Of heb je zelf een goede aanvulling? Deel het in de Facebook groep

passief inkomen & online trainingen

Passief inkomen en online trainingen

Hoe kom je op hét geweldige idee wat zeker aanslaat bij jouw ideale klant?
Hoe verloopt dat proces van aanmelding tot start van je online training en voor welke markten werkt dit goed? Bekijk het in de video.

Ga je de uitdaging met mij aan?


Waar zou jij nu een online training over kunnen maken? Welk gedeelte van je werk doe je nu zo vaak dat het je een hoop tijd zou schelen wanneer je dit in een online training giet? Waardoor je veel meer mensen kunt helpen? Deel je idee in de Facebook groep. Ik ben razend benieuwd!

Online webinar organiseren

Webinars als ondersteuning, als verdienmodel, als virtueel klaslokaal

Soorten webinars

  • Verkoopwebinars
  • Kenniswebinars / betaalde webinars
  • Trainingwebinars/ Virtueel klaslokaal
  • Evergreen webinars
  • Webinar als weggever

Webinar programma's

Go to webinar

De Rolls Royce onder de webinars. Prijzig maar solide. Tip: Deel een account met een andere ondernemer om zo de kosten te drukken.

Webinar jam

Hip. Iets vertraging op de lijn, gebaseerd op Google Hangout.

Ever webinar​

Koppeling tussen Webinar Jam om Evergreen webinars (opgenomen webinars) mee te geven. Ik doe ze overigens het liefste live 😉

Webinar Geek

Nederlandstalig webinar programma. Enorm in opkomst.

Zoom

Gratis variant, niet echt om webinars mee te geven maar wel live presentaties, waarmee je je scherm kan delen. Je kunt cursisten/deelnemers live in de uitzending halen

Go to meeting ​

​In te zetten voor trainingwebinars, online coach gesprekken, je deelnemers live in de uitzending te halen.

Skype​

Met Skype kun je ook groepsgesprekken voeren en online coachen.

Opdracht


Welk soort webinar past in jouw business? Met welk doel zou jij webinars kunnen geven? Deel het in de Facebook groep.

Website hotspots

Hotspots op je website

Website hutspot? Hoor ik je denken... 🙂 Nee ik bedoel echt hotspots. Die plaatsen op je website waar je er voor kunt zorgen dat je website bezoeker een echte lead wordt.  Bekijk de video!

Waar zitten die hotspots?

  • Op je homepage direct onder je menu
  • Na ieder blogbericht
  • In de sidebar
  • Pop up bij verlaten van de pagina

Heb je nog geen weggever? Doe hier inspiratie op: checklist weggever

Tip wanneer je aan de slag wilt met converterende pop-ups: Thrive Leads


Opt-in pagina

Een aparte opt-in pagina ( landingspagina) in je website is onmisbaar. Ik laat je hierboven zien waar deze pagina aan moet voldoen voor optimaal resultaat.  Deze kun je eenvoudig maken met Thrive ​Architect onder andere.
De checklist landingspagina kun je hier downloaden.

In sommige thema's kun je ook een landingspagina uitkiezen. Kijk dan bij de pagina's naar Pagina Attributen / Template / Landingspagina,

online zichtbaar worden als ondernemer

Persoonlijke video

online-zichtbaar-worden-als-ondernemer

Video is ongelofelijk krachtig om in verbinding te komen met jouw ideale klant. Veel ondernemers hebben een soort "video-schroom" en daar moeten we iets aan doen. Ik licht op deze pagina twee soorten video's uit, kies wat nu het beste bij je past of wissel het af met elkaar.

Animatie video maken met Powtoon

Met het programma Powtoon maak je zelf de leukste animatie video's. Deze kun je inzetten om een evenement te promoten, maar ook om zelf online zichtbaar te worden. Als je het afwisselt met elkaar dan, blijf je verrassend in beeld.

Mijn voorbeeld video

Deze video werd 3500 keer getoond in een paar dagen tijd.

Links

Powtoon

Opdracht


Om zakelijk zichtbaar te worden maak je ofwel een animatie videootje met Powtoon ofwel een persoonlijke. Deel je deze in de Facebook groep?

Ik ben reuze benieuwd!

7 manieren om je online training te verkopen

7manierenverkopenklein
Voordat je zover bent dat je online training klaar is en je deze in de markt kunt gaan zetten, maak je een plan hoe je je online training kunt gaan verkopen.

Hieronder volgen 7 manieren om je online training te verkopen

√ E-mail-serie (autoresponder)
√ Salespage
√ Eén op één gesprekken
√ Superlancering
√ Challenge
√ Webinar
√ Partners

E-mail-serie (autoresponder)

Voordat je begint met het maken van je training start je met het verzamelen van e-mailadressen. Op het moment dat je je aanbod doet, heb je ook lezers, leads, aan wie je je training kunt gáán verkopen. De e-mailadressen kun je verzamelen door een cadeau in het vooruitzicht te stellen als dank voor de inschrijving. Heb je ideeën nodig voor een nieuwe weggever/ leadmagnet? Kijk dan even hier.

Bouw een band op met je lezer/lead tijdens de komende periode. Je kunt een inhoudelijke e-mailserie schrijven en versturen naar je lezer/lead die een probleem voor hen oplost en wakker maakt voor de oplossing die je biedt.

Voordat je begint met het maken van je training start je met het verzamelen van e-mailadressen

Salespage

Als je website goed is ingericht heb je ook natuurlijk je aanbod opgenomen op je website. De beste manier om je lezer, die jou en je product nog niet goed kent, warm te krijgen voor jouw oplossing, is het opzetten van een goede salespage. In deze salespage benoem je krachtig de problemen en verlangens en leid je ze naar de oplossing: jouw online training.

Eén op één gesprekken

Je spreekt je klanten waarschijnlijk geregeld via telefoon, skype of live met een kopje koffie. Je kunt je aanbod doen tijdens deze gesprekken, wanneer je weet wat je klant nodig heeft kun je je aanbod doen tijdens het gesprek.

Superlancering

Een lancering kent 3 fases:

  • de pré-launch
  • de lancering zelf
  • de post-launch

Hoe langt duurt zo’n lancering? Dat kan tussen de 14/21 dagen zijn. 

Pre-launch
In de pré-launch, de eerste fase van je lancering, kun je waardevolle inhoud delen via je nieuwsbrief met je lezers. Dit kan een video zijn of een pdf of een blog. De bedoeling hiervan is dat je de mensen nieuwsgierig maakt naar het product.

Voor $15 dollar kun je een unieke animatie video laten maken op Fiverr.com

Je kunt dit ook zelf maken via http://www.powtoon.com/

Hieronder volgt een video die ik naar mijn lijst stuurde.

Lancering

Dan volgt de dag van lancering, de aankondiging doe je ook weer per e-mail en je verwijst naar je salespage.

Op de salespage staat een afteller/ een countdownknop tot wanneer het aanbod geldig is.
Ook je betaalbuttons staan hier natuurlijk op.

Post-launch

  1. Na enkele dagen stuur je een mail met de veel gestelde vragen hierin opgenomen.
    Dit zal mogelijke bezwaren weer weghalen.
  2. Organiseer een webinar om live een presentatie te doen van je online training.
  3. Na de veel gestelde vragenmail stuur je een “nog 72 uur” uur mail.
  4. En nog 24 uur mail is de voorlaatste e-mail.
  5. Op de dag zelf stuur je de laatste e-mail waarin je aangeeft dat de inschrijving sluit en dat mensen zich bijvoorbeeld tot 23.59 uur kunnen inschrijven.

Challenge

Heel populair is ook de challenge. Hier krijg je een echte enorm warme groep aan nieuwe prospects uit. Tijdens een challenge ga je met een groep geïnteresseerden aan de slag met opdrachten via e-mailmarketing, video’s en Facebook. Maak de challenge van algemeen nut; zo krijg je een groter bereik en maak het aanverwant aan je eigen product. Zo hield ik zelf eerder de challenge: “Megaboost je e-maillijst” en “Word baas over je website”. Binnenkort start de challenge “Succesvol online ondernemen.”

Webinar

7 manieren om je online training te verkopen klein

Met een webinar kun je veel mensen tegelijkertijd bereiken. Tijdens het webinar creëer je een band met de kijker; je bent in beeld en kunt je zelf goed voorstellen. Je inspireert de kijker en traint over het onderwerp. Tijdens het webinar neem je al een aantal aankoopbezwaren weg. Aan het einde van je webinar doe je je aanbod en leid je de mensen naar een betaalpagina.

Partners

Ken jij ondernemers met wie jij graag samen wilt werken omdat je dezelfde doelgroep bedient maar een heel andere product of dienst aanbiedt? Samen sta je sterk en het is ook nog eens ongelofelijk leuk om bijvoorbeeld samen een webinar te geven. Je kunt je partner belonen met een geldelijke bijdrage en bijvoorbeeld korting voor deelname aan je eigen online training.

 

Ik hoop dat ik je heb kunnen inspireren met deze 7 manieren om je online training te verkopen.

 

De doorbraak van online trainer Marieke

Gratis mini cursus

Gratis online workshop

De beste voorbereiding op het ontwikkelen van je online training

Geen spam, wel waarde Powered by ConvertKit
Deze gratis mini cursus heb je al gevolgd. Wil je nog meer leren? Misschien is de mini cursus Baas over je eigen website ook iets voor je! Je kunt je hier opgeven: http://www.dewebacademie.nl/mini-cursus

Heb jij ambities richting het maken van een online training?
Er komt een dag dat je denkt:

1. Zit mijn doelgroep hier nu wel op te wachten? ( En jijzelf….)
2. Is mijn online training perfect genoeg?
3. Online zichtbaar worden hoort erbij…. maar ik wil helemaal niet zo in de picture staan

moeite-met-online-zichtbaarheid1. Zit mijn doelgroep hier nu wel op te wachten?

Allereerst kun je deze doemgedachte voorkomen door, voor je start met het maken van een online training, een onderzoek te doen bij jouw doelgroep. Dat kan via je nieuwsbrief uitgezet worden of via verschillende Facebook groepen.  En met SurveyMonkey zet je zo’n enquête zo op.

Eén belangrijke tip: ga niet vragen of deze mensen je online training zouden kopen. Misschien heb je nog helemaal geen goede KLT- (Know Like Trust; dat mensen je kennen, leuk vinden en vertrouwen) factor met deze mensen opgebouwd. Bevraag het probleem en benoem mogelijke resultaten en oplossingen.

Meet of er echt interesse is voor je start met het maken van je training.
Als je de vraag en het antwoord helder hebt, hoef je hier dus niet meer over te twijfelen.

Een tweede belangrijk onderdeel wat je je kunt afvragen:

-Zit je zélf wel op deze online training te wachten?

Fascineert het onderwerp van je online training je genoeg en komt de interesse in het onderwerp echt vanuit je tenen? Weet je zeker dat je genoeg passie hebt over dit onderwerp dat je er zeker wel 3 jaar over wilt enthousiasmeren? Want je zult hier over gaan bloggen, nieuwsbrieven schrijven, webinars geven, video’s maken….. Je enthousiasme is hierbij van groot belang. Dus nogmaals: kies het onderwerp van je online training waar ze je, bij wijze van spreken, midden in de nacht voor wakker kunnen maken.

2. Is mijn online training perfect genoeg?

Ben jij een perfectionist? Zo’n echte die alles op topniveau geregeld wil hebben? Lastige eigenschap, die je succes en zelfs je hele lancering in de weg kan staan. Weet dat een online  training niet perfect is wanneer je hem lanceert. Want je hebt nog geen feedback gekregen, je hebt het nog niet kunnen finetunen.  Vraag een vriendin, assistent, proefpersoon je training te doorlopen en pas aan wat je terug krijgt als feedback.

Pilotgroep

Je kunt ook starten met een pilotgroep. Bied de training aan voor een gereduceerd tarief alleen voor deze pilotgroep. Je krijgt feedback en vraag ook om testimonials. Dit is echt een win-win situatie. Zij worden geholpen en betalen niet je uiteindelijke prijs. Jij ontvangt de feedback en testimonials én vertrouwen in je online training.

Je gaat deze training nu wat perfectioneren en bij elke ronde dat je de training weer lanceert.
De belemmerende overtuiging dat je online training perfect moet zijn, kun je schrappen.

Perfect bestaat niet.

3. Ik wil helemaal niet zo in de picture staan

Heel veel startende online trainers hebben grote moeite met het zichzelf in de picture te zetten. Ik begrijp dat zo goed!
Vorige week had mijn cursiste Marieke een grote doorbraak die ik zelf ook heb doorgemaakt.
Het was zo herkenbaar, en mogelijk herken jij je ook in haar verhaal.

Ze heeft namelijk een geweldig online programma ontwikkeld waarmee ze vrouwen in de overgang helpt de vervelende symptomen te bestrijden door een specifieke aanpak.

Ze zat op een bepaald moment met zichzelf in de knoop, ze wilde niet zo in ‘the picture’. Had moeite met de online zichtbaarheid die erbij hoort als je je online training onder de aandacht wilt brengen. Maar toen realiseerde ze zich dat ze moest. Ze moést gewoon die stap nemen om al die vrouwen met overgangsproblemen te helpen.

Haar eigen live cursussen zaten zo bomvol dat ze de aanvragen ook niet meer aankon.
En ze hielp deze vrouwen graag. Het ging om hén, zij was ‘gewoon’ het middel. Dus ze besloot. Het gaat niet om mij en niet om mijn angst zichtbaar te zijn.  En toen ze had besloten ondernam ze actie.
Ze huurde een videovrouw in, schreef de scripts en maakte video na video.

Geweldig hè! Ik was zo trots op haar dat ik besloot er een blog over te schrijven. Omdat ik hoop dat het jou ook kan helpen jouw schroom te overwinnen online zichtbaar te worden.
Deel hier onder als je wilt, wat hield jou tegen om toch online zichtbaar te worden en hoe heb je dit overwonnen?

 

Moeite met online zichtbaarheid?  Hou voor ogen dat het om het resultaat van je cursisten gaat, jij bent ‘gewoon’ het middel.

 

Meer lezen over online programma’s? Lees deze 10 tips >

 

Onderzoek online training_ Bevraag het probleem en benoem mogelijke resultaten en oplossingen.

 

2

De money-machine

de money-machineAfgelopen week was ik naar Business Mastery 2 in Londen bij Tony Robbins. De #1 Life & Business Strategist.

Vijf dagen volledige onderdompeling in de wereld van marketing, sales, financiële inzichten en optimalisatie.
Dagen van 8 uur ’s ochtends tot 1 uur s’ nachts. Ja, heel veel waarde voor je geld 🙂

Eén van de onderdelen was het maken van een money-machine.
Tony Robbins vroeg mij de belangrijkste financiële beslissing voor toekomst te delen met de zaal van 1200 man.

Het waren er eigenlijk zelfs drie.
Drie beslissingen die je financiële toekomst compleet veranderen.

irene-tony“Welk percentage van je omzet ga je voor altijd houden voor je gezin en voor je groei.”

Zoals je weet moedig ik je aan om je kennis ook te vertalen in een Online Business, zodat je niet (alleen) uurtje – factuurtje hoeft te werken maar ook inkomsten kunt genereren op de “automatische piloot”. (Binnenkort vertel ik je hier VEEL meer over. )

Maar wat natuurlijk de waarheid van een koe is, is dat de omzet die je maakt, opgaat aan kantoorruimte, computers, je team, etc etc. En als je niets van deze omzet behalve je salaris dan aan jezelf en je gezin toewijst, het verdwijnt als sneeuw voor de zon.

Waar toch?

asset allocationEn toen Tony dus de vraag stelde mijn belangrijkste financiële beslissing voor de toekomst te delen met de zaal van 1200 man wilde ik dat graag delen.

Zo even met een microfoon een directe vraag beantwoorden aan Tony Robbins, was wel een ‘beetje’ buiten mijn comfort zone, laat ik eerlijk zijn.

Maar je weet, buiten de comfort zone ligt de groei…..

Ik vertelde dat ik 15 % zou verdelen over de 3 ‘ buckets’. Tony zette uiteen dat het slim is 3 potjes te maken, één om te sparen met Zekerheid, één Groei en Risico pot, en één Droom pot, voor dromen en leuke dingen. Of het nu voor een vakantie naar Thailand is of een vliegtuig of een weeshuis dat we heel graag willen steunen.

Drie potjes ofwel drie spaar- en verdubbel mogelijkheden

Ik koos, vertelde ik, voor 60 % naar een spaarrekening, 40 % naar een opties, funds, investeringen en 10 % – dus dat eerste percentage toch wat verhogen 🙂 – naar de Droom pot voor zaken die we als gezin heel graag willen doen.

Het geld dat je in deze potjes steekt gaat groeien, de normale spaarrekening gaat natuurlijk veel minder hard dan die van de 40 %, maar in dat potje bevindt ook het risico én de kansen.

Die avond nog heb ik inderdaad gewoon via een periodieke overboeking deze beslissing doorgevoerd.
Ik weet nog niet naar welke opties of investeringen etc ik moet kiezen, maar dat geeft niet.

“Hoe” ik het ga aanpakken is de volgende stap!

“ One of the great gifts of ‘mastering the game’ is not only being able to win but to have enough to make a difference for other “ – Tony Robbins

Wil je ook groeien op dat vlak? Ik kan je het boek Money Master the Game, van harte aanbevelen om mee te beginnen. Daar wordt haarfijn uitgelegd hoe dit systeem precies in elkaar steekt.

Internet succes formule

Succes formule(4)In 2016 ging ik naar UPW en al is dat even geleden, de tips en inzichten die ik daar kreeg werken nog steeds fantastisch.  

Als ik het werkboek nog eens doorblader  krijg ik telkens weer heel veel nieuwe ideeën en inzichten die ik ook met jou wil delen.

Ik wil namelijk de succes formule met je delen.
Ik sprak namelijk een tweetal van mijn klanten niet lang geleden. Beiden lanceerden hun online training.

De één wist heel duidelijk welk resultaat ze wilde bereiken.De andere dacht, “ik zie wel wat er op af komt”.

En ja, de ene klant verkocht haar training boven haar gewenste resultaat en de andere had veel minder resultaat.

Logisch, want als je niet weet wát je wilt bereiken en geen actieplan hebt, zal je uitkomst minder zijn.

Internet succes formule

Hoe pas je de internet succesformule nu toe op verkoop van jouw product of dienst?

1: Weet wát je wilt bereiken, benoem het exacte resultaat! Heb je een nieuw programma of dienst, ga je je online training lanceren, benoem dan in omzet en aantallen cursisten zodat je gewenste resultaat heel helder op je netvlies staat. Schrijf het op en hang dit resultaat ergens op waar je het kunt zien en je jezelf blijft herinneren aan je doel.

2. Weet waarom je iets wilt bereiken
Wil je iets neerzetten in de wereld, wil je straks de studie van je kinderen kunnen betalen, wil je zelf een training doen en voldoende omzet realiseren om te starten? Wil je afvallen zodat je je weer zekerder voelt bijvoorbeeld? Wat is de exacte reden waarom je dit doel wilt bereiken?

3. Ga er helemaal voor
, voer het consequent toe en met de juiste hoeveelheid enthousiasme. Maak een actie-plan: ga je je prospects via e-mailmarketing informeren? Hoeveel berichten ga je ze sturen? Ga je Social Media inzetten? Bepaal je kanaal en soort berichten. Ga je webinars organiseren? Hoeveel mensen heb je nodig in je webinars en hoeveel webinars moet je geven om je doel te bereiken?
 
4. Hou bij wat er gebeurt

Weet precies wat de resultaten zijn. Dus houd je aantallen bij. Dan weet je ook wat je nog moet bijstellen, of aan welke knoppen je nog extra moet draaien om echt tot dat resultaat te komen.

 5.Verander je aanpak als het niet werkt. En nog een keer en nog eens en nog eens en nog eens. Net zolang tot het lukt. Heb je te weinig resultaat met je webinars? Herzie je presentatie, vraag aan je coach wat er nog mist en ga er opnieuw voor. Eén nieuwsbrief over een nieuw product of dienst gaat je waarschijnlijk niet het resultaat brengen dat je je ten doel hebt gesteld. Maak een serie e-mails, stel een deadline tot wanneer mensen kunnen instappen.

Heb jij ook een gouden tip?

Deel het hieronder in het reactieveld!

Studietips voor jouw online cursist

Studietips voor jouw online cursistStudie-tips

Natuurlijk kun je je voorstellen dat er van alles in het leven van je online cursist gebeurt tijdens het volgen van je cursus.
Tijd voor een aantal online studie tips voor je online cursist of wanneer je zelf een online training volgt.

Herinner je zelf aan je doel
Waarom start je met deze online training? Hou je doel voor ogen, maak een moodboard of een afbeelding van je doel. Maak je de wereld een beetje mooier? Kun je dan extra op vakantie? Kun je meer mensen helpen? Ook je omzetdoel kun je op een zichtbare plaats ophangen zodat je er constant aan wordt herinnerd.

Plan je tijd
Plan je tijd in, blok het in je agenda en houd je eraan.
Reserveer een vast dagdeel. Past het door de week niet, is zaterdagmiddag dan een optie?

Als afleiding dreigt
Wees af en toe een beetje streng voor jezelf. Schrijf op dat je straks dat andere leuke ding gaat doen waar je nu aan denkt. Dit is STUDIE tijd… En heb vertrouwen! Je kunt dit!

Een ding
Verbeter je focus door één ding tegelijk te doen. Cluster je taken:  eerst de teksten schrijven, dan de afbeeldingen zoeken, dan video opnemen. Zo blijf je beter bij de les en gaat het je allemaal makkelijker af.

Organiseer
Organiseer, bewaar al je afbeeldingen, video’s, teksten op 1 plek Maak een map en bewaar daar al je spullen in. Maak mapjes voor je video, tekst, afbeeldingen, eigen cursisten.
Werk  je op veel verschillende locaties? Dan is Dropbox een uitkomst!

Stel een doel
Stel doelen voor jezelf. Maak doelen op voor volgende week, volgende maand en over 4 maanden. Schrijf ze op in je agenda. Deel je weekdoel met je buddy. Laat je niet verleiden tot het verzanden in futiliteiten. Lukt iets niet, vraag hulp en ga door.

Deel je succes
Deel je succes met je buddy of in de groep. Beloon jezelf,
wat gun je jezelf als je je doel behaald? Denk aan een keer naar de film, een bos bloemen, een extra lange wandeling met de hond.

Maak er een gewoonte van
Blijf trouw aan jezelf, aan je eigen belofte en aan je doelen. Mis je 1 keer je sessie, haal deze dan zo snel mogelijk in.  Duld geen uitlopen of achterlopen, blijf in het ritme, dan boek je resultaat!

Wil je deze infographic downloaden?

Hang het boven je bureau…. naast je doel!
Dat kan hier: Studie tips voor jouw online cursist

>