fbpx
Category Archives for "Online Mailchimp training"

Het effect van de supermaan op je bizz

emoties en business

Laat je hormonen of emoties je business niet runnen....

Vorige week was de supermaan te zien. Serieus, er waren een paar cursisten abrupt afwezig op de coaching omdat ze zich niet goed voelden. Ik kreeg ook wat bijzondere telefoontjes van mensen die ineens een soort van het licht hadden gezien en daarom hun strategie compleet aan de wilgen zouden hangen.

Want dat voelde goed.

Kan een supermaan effect hebben op je emoties? Volgens verschillende websites wel. Toegegeven, ik had ook wat bijzondere hoofdpijn vorige week.

Toch heb geen meeting overgeslagen of webinars laten schieten.

Sterker het was een hit dat 'rake' spiksplinternieuwe webinar van vorige week

Dit was één van de reacties die ik hierop kreeg: Ik ben compleet beduusd van de mogelijkheden en hoe mijn plannen ineens zoveel meer potentie hebben dan ik ooit had gedacht.

- Maria

Op veler verzoek geef ik het deze week daarom nog eens.

Hoe vaak gebeurt het bij jou dat je je emoties de overhand laat nemen in je business?

En heeft dat een positief effect, zakelijk op het krijgen van klanten of niet?

Natuurlijk natuurlijk heb ik óók last van hormonen en klotsen de emoties af en toe tegen de klippen op. Ik ben niet anders dan jij....

Dat is echter niet een moment dat ik zakelijke besluiten neem.

Ik doe dan wat extra priming oefeningen, boek een extra les paardrijden of Zumba en dan is mijn 'staat van zijn' in elk geval weer anders en neem ik vanuit daar weer hele andere besluiten. Meer hierover vertel ik ook in de podcast met Alexandra Camero de personal branding expert.

Maar té vaak hoor ik dat mensen gewoon het werk niet doen maar wel klagen dat ze niet genoeg klanten of omzet hebben. Dan zou er een nieuwsbrief uit elke week maar na 5 weken was er nog geen verzonden.

Je nam je voor je zichtbaarheid te pakken en deed 4 uur over één bericht. Waarna je dacht, zie je wel dat werkt niet.

En daarna deed je het niet nog eens.

En weet je, het is nooit één ding. Het zijn een aantal pijlers, een aantal Musthaves die je op orde mag hebben om als je echt alles uit online wil halen, moet je een aantal dingen naast elkaar doen.

En mogelijk geldt dit niet voor jou hé.

Doe jij wél het werk, werk je zelfs keihard maar blijft het resultaat achter.

En dat kan dan zo zijn omdat je één van 6 pijlers niet op orde hebt. Dat je precies het verkéérde doet.

En dit is echt lastig om dit in je eentje uit te vogelen omdat je van alles een beetje verstand moet hebben.

Als je niet weet wat dit is, ik vertel je graag meer in mijn compleet nieuwe masterclass de 6 musthaves voor een florerende online business. Woensdagavond 19:30 uur

Volgens mij staat de maan dan ook goed. Maar dat zou eigenlijk geen effect mogen hebben op je komst 😉 

Ben je erbij?

Aanmelden kan hier >>

Waarom het niet uitmaakt als je webinar in de soep loopt

Voor de derde keer ren ik naar beneden.

“Paul,” zeg ik streng tegen de monteur. “Ik wil even met je checken of je mij goed hebt begrepen.”Ik wist toen nog niet, dat ondanks alle waarschuwingen, dit mijn meest vreselijke en stressvolle maar ook een van de succesvolste webinars zou zijn.

Veel ondernemers starten met het geven van een webinar. En vaak gooien ze de handdoek daarna direct weer in de ring. Want tijdens die eerste keer gaat er technisch van alles mis waardoor het webinar faliekant in de soep loopt.

Met dit artikel wil ik je laten zien dat dit absoluut niet erg hoeft te zijn!

Mijn meest desastreuze webinar leverde mij 18.000 euro op.

Inmiddels heb ik wel honderden webinars gegeven, fantastische en minder goede en er meer dan een miljoen euro mee omgezet.

Zonder te overdrijven.

En er gebeurt best wel eens iets onverwachts tijdens die webinars, van een glas water dat omvalt, tot het geluid dat niet meewerkt tot echte nachtmerrie scenario’s… zoals met monteur Paul in huis.

Maar zelfs als het totaal in de soep loopt is niet alle hoop verloren.

Ik vertel je hieronder mijn ervaringen zodat je je gerustgesteld voelt. Ook al gaat er iets mis…

Mijn eerste webinar.

Ik ren nog een keer naar beneden. Sjees wat spannend is dit. Uren, nee dagen heb ik geschreven aan dit eerste webinar. Hoge verwachtingen neergezet.0 verkopen.Ik ben ontmoedigd.

Heb ik mij daarvoor zo uit de naad gewerkt?

Mijn tweede webinar

Ik ben mogelijk nog zenuwachtiger dan de eerste keer want nu moet het goed gaan.Ik heb mij meer in het geven van webinars verdiept en mijn webinar geheel herschreven.4 verkopen en yes! Deze aanpak werkt.

Mijn 50ste webinar

Ik loop nog even naar beneden voor een glas water. Alles staat klaar. Ik zet nog even keihard de muziek aan voor ik begin. Toch gaan er  nog wat zenuwen door mijn lijf.Het webinar is zo leuk dat ik er amper van kan slapen die nacht.9 verkopen à 21.000Giga enthousiast val ik uiteindelijk in slaap. Die korte nachten horen erbij na een webinar, daar zijn weer andere oplossingen voor. 😉

Mijn 337ste webinar

Nou met die zenuwen blijft het een beetje. Ik weet inmiddels als geen ander wat er mis kan gaanIk weet ook dat het helemaal niets uitmaakt.Er ging trouwens helemaal niets mis deze keerDe deelnemers waren super enthousiast. De verkopen geweldig.

Het webinar dat het meest in de soep liep leverde mij 18.000 euro op.

Er was er echter één die in de boeken mag als het grootste en in potentie het meest mislukte webinar ooit.

We wachten namelijk al dagen op een monteur voor de vaatwasmasmachine en eindelijk, eindelijk was hij er dan.

Ik drukte de beste man, toen vond ik hem nog aardig, stevig op het hart dat wat hij ook zou doen met zijn gereedschapskist, de stoppen mochten NIET doorslaan.

De beste man ‘grapte’ naar mijn man dat het toch wel leuk was dat hij een echte secretaresse in huis had. (Little did he know!!!)

Goed, aangezien ik mijn energie voor mijn webinar wilde bewaren waarschuwde ik nog een keer zogenaamd rustig, dat hij moest doen wat er te doen was maar dat hij met de stoppen nog een uur moest wachten.

Het was een eigenwijs mannetje.

180 man waren er online in mijn webinar.

En ja…. toen sloegen de stoppen toch door.

En ik verdween in de leegte…. en ik was hele 8 minuten uit mijn webinar. De presentatie bleef gelukkig wel aanstaan dus niet alles ging op zwart.

Ik rende naar beneden en blies stoom af richting de monteur. Had ik het niet duidelijk genoeg gemaakt wat wel en niet kon? Mannen!

Direct daarna logde ik weer in: 10 mensen waren afgehaakt maar de rest zat geduldig en enigszins bezorgd op mij te wachten.

Hoe kwam dit nu dat het dus niet zo erg was dat er iets vreselijk mis liep?

Ik zal het je vertellen: de sympathie factor was gegroeid door dit hele gebeuren.

En sympathie, je leuk vinden,  is één van de belangrijkste factoren waarom mensen bij je kopen.Zonder de sympathie factor geen klanten.

Ik werd enorm gerustgesteld door de deelnemers toen ik weer inlogde, ze waren zo aardig en behulpzaam! Na een aantal minuten zat ik er weer lekker in. Qua sales was dit een fantastisch webinar. 18.000 euro omzet.

Er kan altijd iets gebeuren qua techniek maar er is altijd een oplossing voor dit soort dingen.

Conclusie: het geven van webinars is leuk.

Het brengt je enorm veel omzet.

Het geeft echt niets als er iets mis gaat.

Echt niet.

Soms is het zelfs beter. 

Je bent zelf meer ontspannen en in de flow.

Het is natuurlijk heerlijk als het foutloos gaat, maar het is geen garantie voor een goede conversie 😊.

Ik heb de meest perfecte webinars gegeven met een lage conversie.

Bonus tip: ga je ook webinars geven? Doe het dan samen. Laat iemand de chat beheren bijvoorbeeld. Een collega-ondernemer of desnoods je eigen echtgenoot. Of huur Paul in. :-)De chat leidt je dan niet af en jij kunt lekker in je verhaal blijven.

Met het delen van mijn webinarervaringen hoop ik dat ik je heb weten te inspireren. Het geven van webinars is mooi instrument waar je geen angst of weerstand voor hoeft te hebben.

Maar het succes komt je niet aanwaaien. Natuurlijk zit hier een plan achter. Want “if you fail to plan, you plan to fail”.

 

 

Oké ik zie de kansen maar ik vind dit enorm spannend?

Weet dan dat ik er ook zo over dacht in het begin.

Maar met de juiste voorbereiding ga je dit ook doen met veel vertrouwen én plezier.

En daar wil ik je graag meer over vertellen:
Uitnodiging Gratis online Training:

De 5 geheimen van een succesvolle webinar strategie 
hoe je veel meer deelnemers krijgt en écht klanten maakt in je webinar:

>