Category Archives for "Nieuwsbrief"

Hoe je van 3 % verkoop via je nieuwsbrief 70% kunt maken

Doe je wel eens een aanbod in je nieuwsbrief?

Deze vraag stel ik altijd aan mijn webinar attendees of lezers. En ja hoor! 60-70 % van de  mensen geeft inderdaad aan dat ze wel eens een aanbod doen.

En als ik dan vraag of daar wel eens wat uitkomt…. Dan lees ik de teleurgestelde reacties.

Nope.

Niets.

Soms iets.

Zelden.

Ik voel de teleurstelling gewoon van het beeldscherm afspatten en dat raakt me.

Waar ligt dat nu aan?

Natuurlijk kan het zijn dat er niet goed in de schoenen van de ideale klant is gestapt.

  • Of dat het probleem het échte probleem niet is. En zou je dieper moeten graven.
  • Of dat het niet helder is waarom jouw oplossing dé oplossing voor het probleem is. Dan ligt het dus aan hoe je het brengt. Er schort iets aan de tekst of de video die je stuurt.
  • Of ze dat nu nog niet zo zien. Ze zien nog niet de consequenties van hun probleem.

Het kan ook liggen aan het volgende:

  • Of de nieuwsbrief die je verstuurde is simpelweg niet geopend.
  • Of de mail is in de spam terecht is gekomen.
  • Of dat Gertrude (ik noem maar even iemand) je mail direct in het “TO DO” mapje plaatst in de inbox.

“Dat lees ik later.”

En ze vergeet het.

Als je nu….

Nog eens….

Een tweede mail zou sturen?

De oplossing op een andere manier belicht? Een keer met een andere insteek? Met ook een goede tip erin verwerkt?

Dan denkt Gertrude misschien: “O, ja! Hé, dat zou ik nog lezen….”

En de derde mail…. Die benadrukt dat je het probleem echt kan oplossen. Weer op een andere manier. Misschien stuur je er een videootje bij, voor de mensen die liever kijken dan lezen. Ook hier deel je weer waarde in.

En een vriendelijke herinnering stuurt… dat het aanbod straks niet meer geldig is en ze als ze echt het probleem wil oplossen….dat ze NU moet besluiten.

Zou het resultaat dan niet veel groter zijn?

Ja, echt!

Het is namelijk zo dat: .

3% van de mensen direct besluiten bij je te kopen

en  7 % staat er open voor, maar plaatst het bijvoorbeeld in een “to do” mapje.

30 % denkt er nu niet aan (maar wel door jouw tweede of derde e-mailbericht)

En 30 % denkt dat ze niet geïnteresseerd is maar is het ergens wel maar moet het even van een andere kant zien

En 30 % uiteindelijk zal nooit iets bij je kopen.
(Bron: Businessmastery Tony Robbins)

Wat een potentie!

Maar die overige 67 procent komen niet vanzelf, je zult verschillende kanten moeten belichten. 
Mensen raken.
Met deze mensen een verbinding aangaan. Via tekst, geluid of beeld. Wat bij hén past.

En die overige 30 procent…

30 procent van de mensen aan wie je een aanbod stuurt in je nieuwsbrief zal dus nooit bij jou kopen. Dat zijn die “nee’s” die je krijgt.   Vergeet deze, dit zijn mensen die zich al uitschrijven, die nooit je mail openen. Of alleen gratis informatie bij je afhalen.

Of  je ideale klant niet zijn en wie je nooit zult kunnen helpen.

En uiteindelijk is de kans dat mensen wel op je aanbod ingaan ineens 70 % in plaats van 3%.
Interessant toch?

 

 

 

 

 

 

Inschrijvingen nieuwsbrief verhogen

Heb jij een “weggever”, een “leadmagnet”, zo’n e-book, quiz of handout die je weggeeft in ruil voor een e-mailadres?inschrijvingen nieuwsbrief verhogen

Zodat jouw nieuwsbrieflijst groeit en je mensen helpt met de oplossing van hun probleem/ hun dromen helpt te realiseren?

Heb je er nog geen een? Geen nood! In dit artikel neem ik je mee in het bedenken van jouw converterende weggever.

Want met zo’n weggever kun je de inschrijvingen op je nieuwsbrief exponentieel verhogen!

Heb je er wel één maar wordt het nauwelijks aangevraagd?

Het kan maar zo zijn dat de titel te vaag is.

Of dat je TEVEEL hebt opgenomen in je weggever.

Een weggever is een klein cadeau dat een specifiek probleem oplost voor een specifieke doelklant in ruil voor een e-mailadres.

Wees dus heel specifiek.

Dit is geen weggever:

NieuwsbriefCTA

 

 

 

Hou dit voor ogen bij het bedenken van je weggever:

Wat jij kunt laten zien, tonen, geven dat in 2 minuten zoveel indruk op iemand maakt dat hij of zij oprecht interesse krijgt?

Heb je al een idee?

Een weggever die goed converteert heeft een paar eigenschappen:

  1. Het geeft een ultra specifieke oplossing aan een ultra specifieke doelgroep
  2. Het is onmiddellijk downloadbaar/direct toegankelijk
  3. Het lost één specifiek probleem op, niet een heel scala aan problemen.

Wat zou je kunnen inzetten als weggever?

Hier volgen een aantal ideeën:
-een e-book
-Een casestudy
-Een toolkit
-Hét antwoord op hun vraag
-Een stappenplan
-Een checklist
-Een challenge
-Een quiz
-Een handout/ whitepaper
-Een inhoudelijk webinar

Hou bij het maken van je weggever ook voor ogen:

Wat is dat éne ding dat jouw doelgroep boven alles absoluut wilt / moet weten?

Heel belangrijk dat je dit voor ogen houdt wanneer je je weggever maakt, het kan het verschil maken tussen een converterende weggever of een item dat in de downloads blijft staan en niet gelezen wordt.

Brainstorm: welke problemen los jij op voor je ideale
klant? Hoe kun je een onderdeel uit je betaalde product
of dienst vertalen naar “een oplossing”die je kunt weggeven zodat mensen je leren kennen.

Welk probleem los jij op voor je ideale klant?

Welke deelprobleem kun je oplossen of welke antwoorden kun je geven in je kennismakingscadeau, je geweldige weggever?
Ik hoop dat ik je hiermee op ideeën heb gebracht.

Nog meer ideeën nodig?

Ik vertel je graag meer in mijn gratis online workshop winstgevende e-mailmarketing.

 

Meer lezen over de volgende stap die je zet met je weggever?
Lees dan hoe je je artikel boost via Social Media

Open Ratio Nieuwsbrief

open-ratio nieuwsbrief

open-ratio nieuwsbriefWil jij de relatie opbouwen met je prospect, je website bezoeker? Schakel dan absoluut e-mailmarketing in.

Persoonlijke inbox

Door het gebruik van e-mailmarketing kom je op de meest ‘intieme’ plek van ondernemers/publiek.

De inbox.

Heel veel ondernemers ontvangen namelijk hun e-mail in hun persoonlijke inbox. (ja, Hotmail, Gmail etc). En aan de ene kant moet je dus concurreren met verjaardags-uitnodigingen en privé e-mails, maar aan de andere kant…. je staat maar mooi tussen al die privé berichten!
Je staat met het gebruik van e-mailmarketing echt aan het roer.

Maar hoe bevorder je nu de open-ratio van je ‘nieuwsbrief’?

Jij bepaalt wanneer je iets verstuurt. En om maar even het verschil aan te duiden met Facebook, ook bijzonder krachtig, maar als Facebook er op een dag mee stopt dan is al je harde werk voor niets geweest, dan heb je geen connectie meer met je volgers.
Bovendien ziet maar een klein percentage van je fans je bericht als je het niet promoot.
En als je aan e-mailmarketing doet, dan heb je in elk geval de e-mailadressen, waarmee je je toekomstige klanten altijd kunt bereiken.
E-mailmarketing is al jaren mijn stokpaardje en zorgt ervoor dat ik in contact blijf met mijn volgers en lezers. De afgelopen jaren ben ik van Your Mailing List Provider overgestapt naar MailChimp, naar Enormail, naar Getresponse en nu naar Convertkit. 

(Ja, je leest het goed, geen Active Campaign voor mij. 🙂  )
Wat een toestand brengt dit altijd met zich mee.
Met eerdere e-mailmarketingsystemen was altijd weer wat aan de hand. Dat zal ik je nog wel eens vertellen in een ander artikel.
Maar ongeacht het systeem dat je gebruikt is er met Gmail iets bijzonders aan de hand en daar wil ik je vandaag een tip over geven.

Je belandt in het tapje Reclame

Want hoe kan het zijn dat maar een heel klein percentage van je lezers je nieuwsbrief opent? Eén van de redenen en de oplossing leg ik hieronder uit.
Het kan zijn dat 55% van je lezers je bericht leest via Gmail.com en dat jij in de tap ‘reclame’ belandt. In eerste komt daar het gros van de e-mails binnen.
En… daar kijkt niemand in….
Hoe kun je dit nu voorkomen?

Bij de eerste mail die je verstuurt aan je nieuwe inschrijvers kun je uitleggen hoe zij jouw informatie niet missen in de toekomst.
Leg uit wat je lezer mist als hij je artikelen en tips in de reclame blijft ontvangen en hoe hij of zij dit kan aanpassen.
Deze tip geef ik mijn lezers in de eerste e-mail mee:

1) Als je een Gmail gebruiker bent of een ander webbased e-mailprogramma hebt met filters, sleep dan alle e-mails van De Web Academie of Irene Ogier in je Primaire Inbox. (Anders mis je artikelen en gratis online trainingen en kortingen.)

slepen

Maar het kan ook zijn dat je e-mails gewoon niet aankomen 🙁

Ik heb het meerdere keren ondervonden tijdens het gebruik van emailmarketing provider Getresponse. Als je dan een challenge organiseert en je krijgt keer op keer een mail dat je mail niet aankomt, dan verlies je ook het vertrouwen in het systeem.
Er gaat momenteel een golf van populariteit rond het systeem Active Campaign en bij aanvang was ik zeer geïnteresseerd, totdat ik las dat geregeld ook deze e-mails op onverklaarbare redenen niet aankomen. En die toestanden hadden we nu net al achter de rug met Getresponse.
Ik ben dus op onderzoek uitgegaan en kwam bij het programma Convertkit uit.

Solide, eenvoudig, met heel veel e-mailmarketing triggers waar je bijzondere acties mee kunt uitvoeren.

Ik vertel je er later meer over!

Een ebook maken, hoe doe je dat?

Heb je al een “nieuwsbrief?” of wel emailmarketingomgeving?

Ja? Top. Dan kan je nu door naar stap   Plugins
Nee? Kijk eens bij YMPL of Mailchimp

Kun je zelf aan de slag met je website?

Zelf bijhouden en bijwerken bedoel ik?
Nee? Kijk dan eens bij de workshops WordPress die ik geef of de online cursus wordpress om ook meer uit je bestaande website te halen.

Heb je al een inschrijfformulier in de sidebar staan ook?

Zo’n inschrijfformulier maak je in YMPL in formulieren, bij Mailchimp bij: Lists / create forms

Wat vraag je voor gegevens in je formulier?

Voornaam + email adres.

Wat niet?

Geboortedatum, verzekerdennummer, huisnummer, postcode etc etc.
Dit is echt veel te veel.

Je kunt dit altijd later nog vragen.

Onderstaand formulier schrikt bijvoorbeeld enorm af.

voorbeeld-foutje2

 

( Trouwens nooit 1 nieuwsbrief ontvangen van deze partij….)

Ebook Maken

Welke plugin heb ik nodig?

Met de plugin Black studio Tiny MCE  krijg je een mini-editor die je in de sidebar kan plaatsen.
Makkelijk om beelden te plaatsen en links bijvoorbeeld.

Plaats hier het invulveld om de mensen op je nieuwsbrief te laten abonneren. Noem het bij voorkeur niet nieuwsbrief, maar tips / updates.

Mensen ontvangen al zoveel nieuwsbrieven en je bepaalt natuurlijk zelf de formule van hetgeen je stuurt.

Kopieer de code uit het formulier dat je krijgt na “Dit formulier aan uw site toevoegen”. En plak deze in de black studio tiny MCE widget die je in de sidebar trekt.

 

black-studio1

doorsturen

Stap 2: Maak een mooie afbeelding van je e-book.
Dit kan bijvoorbeeld met
behulp van http://www.myecovermaker.com/
De afbeelding sla je op. Als dit niet je steel is, besteed het dan uit, ik kan dit ook voor je verzorgen.

Stap 3.
Ga via Weergave / widgets weer naar de Black studio tiny MCE widget (dit vergeet je nooit meer….).
Klik op media invoegen en uitlijnen rechts of links.

 

toevoegen1

Hoe krijg je meer mensen op je lijst?

Een popup op je website. |
Bijvoorbeeld die van PopUp domination.
Reuze irritant maar zo effectief…..
Vertel hoe vaak dit e-book al gedownload is.
Laat duidelijk de voordelen zien,
Wat heeft je lezer er aan om dit e-book gratis te bemachtigen?

Echt boek
Wil je van je ebook een écht boek maken?
Waarom geef je het niet uit?
Via http://www.bestelmijnboek.nl/
download je je gratis stappenplan en doe je hier inspiratie voor op.

Aanvullende tips?

Heb jij nog aanvullende tips over hoe je nog meer bereikt met het uitzetten van je ebook?

Deel ze hieronder!

>