Category Archives for "marketing mindset"

Dit ENE ding maakt het verschil

Doodmoe was ik tijdens één van de events waar ik 16 uur achtereen aan het co-coachen was. Niet zo heel verwonderlijk aangezien het ook nog eens in de Amerikaanse tijdzone was.

Ik hopte van scherm naar scherm en ik kon soms mijn ogen amper open houden.

Wilskracht was niet meer genoeg. Ik had ook tig handleidingen tot mijn beschikking en ja, ik wilde het natuurlijk GOED doen.

Maar wat was eigenlijk GOED? De twijfel sloeg enorm toe.

Toen had ik een gesprek met mijn Tony Robbins trainer en hij ging hierop in. Als je goed bent voorbereid is het heus voldoende om ‘on the fly’ te werken zei hij.

Dat voelt minder zwaar en je wéét het allemaal. Je doet het goed en als je vragen hebt, ik zit 1 berichtje van je verwijderd.

Het gaf mij vertrouwen.

Dus huppekée. Het was een stuk minder zwaar om inderdaad te vertrouwen op mijn eigen wijsheid. En inderdaad binnen een paar tellen had ik antwoord op een vraag die ik even wilde doorspreken.

Hoe zou het voor jou zijn als je mij een week onder de knop zou hebben om je te laten groeien met je online bedrijf?

Want misschien herken je zo'n situatie wel in je bedrijf

Je overdenkt.

Je loopt rondjes achter je eigen staart en doet alles maar in je uppie in de HOOP dat het goed uitpakt.

Je weet alleen ook niet niet heel goed waar je het aan moet refereren.

Want wat is nu eigenlijk een ‘goed’ aantal likes of reacties op je berichten op Social Media.

Aan wie vraag je dat nu?

En hoe kom je nu aan content. Maar wel dan content waardoor je klanten krijgt want nou ja, dat netwerken doen we ook alleen maar online momenteel.

Je mag ook nog wel eens extra opvallen want de concurrentie online wordt ook alleen maar groter.

Dus hoe wat zet je nu in je salesfunnel waardoor jouw ideale klant denkt:  ‘hé bij háár moet ik zijn?‘ 

Het ENE ding wat is dat dat, zul je je afvragen.

Lieve lezer: dat ENE ding is dat je het niet alleen hoeft te doen.

Want in je eentje ga je piekeren en in je eentje kom je niet tot het optimale resultaat. Je hebt mogelijk geen idee wat goed is en wat werkt.

Een grote geruststelling is dan ook: dit is te leren!

In je uppie kun je compleet de verkeerde kant op hollen als we het hebben over het bouwen van een online business.

En....dat hebben van een online business is een blijvertje! Zonder online business geen online klanten.

Hier zijn enkele van de manieren waarop je dat ENE ding kunt masteren

● Zoek gelijkgestemde ondernemers en nog beter een rolmodel. Iemand die al heeft bereikt wat jij wilt bereiken. Volg deze persoon op de voet.

● Vertrouw op je innerlijke wijsheid maar pas na een gedegen studie van content die je brengt waar je naartoe wilt. Je kunt je niet een weg mediteren in een salesfunnel. (niet lullig bedoeld en misschien helpt het er een beetje bij ter optimalisatie)

●Potentie: you lose what you don’t use: dus ga kom handen uit de mouwen en samen wordt je groter dan jezelf.

En nu het goede nieuws: je bent ahead of the game want je weet dat dit nodig is en de weg hiernaar toe is via de Challenge ' Snel Online de Allerleukste Klanten Krijgen',

Tijdens de challenge pakken we samen echt door!

De Challenge vindt plaats van 25-29 september.
Deelname is gratis. Na afloop weet je precies: wat er nodig is om de leukste klanten als een magneet online naar je toe te trekken

Meld je hier aan voor de gratis Challenge “Snel Online de allerleukste klanten' (max 500 deelnemers, de waarde van deze Challenge is € 497,- Nu eenmalig gratis.)

In slechts vier uurtjes leer jij ook de basis naar online succes!


Dit is wat je leert:

  • Hoe je makkelijk de JUISTE en leukste klanten aantrekt via Social Media: er is een formule! Je weet precies wat jouw nieuwe tone-of voice wordt waarmee je je ideale klant aantrekt als een magneet en ze raakt.
  • Hoe moet je salesfunnel eruit zien, zodat je de allerleukste klanten kan voorbereiden op een absolute JA.
  • De psychologie van een succesvolle online ondernemer: Wie moet je zijn, wie mag je worden. Wat mag je laten varen en hoe stap je in deze nieuwe identiteit.
  • Het salesstuk: Ik leer je hoe je heel soepeltjes over kunt gaan tot het stuk waarin je je aanbod doet. Hoe je een aanbod doet waar allerleukste klant alleen maar JA tegen kunnen zeggen.

Kun jij je het nog veroorloven deze vierdaagse te missen?

Nee?

Meld je dan nu hieronder eventjes aan!

Wordt het groen of rood dit jaar

De allerbeste wensen voor jou! Dat al je dromen mogen uitkomen!

Het is weer de tijd van het jaar voor de hoognodige reflectie en introspectie en doelen te stellen voor het nieuwe jaar.

Wat wordt het voor jou?

Groen of rood.... of maakt het je niet uit. Met het stellen van doelen bepaal jij welke kant je leven privé of zakelijk op gaat.
Dus kies. Stel je doelen.

Heb jij ze al paraat?

Ik ben druk bezig geweest met het bedenken van mijn doelen voor 2021, en ik wilde de grootste met je delen.
Het eerste doel dat ik heb voor 2021 gaat over ervaren, beleven. Volgend jaar graag weer een pup in ons leven verwelkomen.

Zoals je misschien weet is eind vorig jaar mijn big buddy Labradoodle Charlie plotseling overleden. De leegte hier is enorm. Al de momenten dat je denkt… oh… daar is …. Dan is hij er niet. Het kloppende staartje op de bank. Het naast je zitten als je de koelkast opent. Zoveel momenten zijn er dat we hem missen.

Ik heb een nieuwe routine die enorm goed is voor het milieu inmiddels. Aangezien ik de hond niet meer uit laat en mijn loopjes mis, ga ik of naar de PME bak om mijn plastic weg te brengen, of papier wegbrengen na de lunch. Dat is oké voor nu.

Over een half jaartje zijn we daar om inderdaad weer een hondje in ons leven te verwelkomen, ik kijk hier ondanks het gemis nu al naar uit.

Een van mijn klanten schreef me zoiets moois: zie straks een nieuw hondje als een eerbetoon aan je eerdere grote vriend. Mooie manier om er zo naar te kijken.

Het tweede doel dat ik heb voor 2021 gaat over leren en groeien en mijn missie: is het assisteren van minimaal 4 events van Tony Robbins. Ik ben een van de senior leaders en tijdens de seminars begeleiden trainers en ik de groepen deelnemers om hun doorbraken te bereiken.Op persoonlijk én zakelijk vlak.

Zelf leer ik er enorm veel van op het gebied van mijn training en coaching skills. Je raakt ook enorm aangestoken elke keer door het enthousiasme, de sfeer en de groei die je ziet ontstaan bij de deelnemers. Ja ook online! Business Mastery is een van mijn favoriete seminars, die staat als eerst op mijn lijst.

En alles wat ik leer vertaal ik weer naar mijn eigen werk. Super mooi. (Zie je staan, minimaal 4? Het kunnen er dus ook makkelijk 5 of 6 worden…)

Het derde doel dat ik heb voor 2021 gaat over bijdragen. Met mijn omzet van 2021 wil ik vier pubers naar het Youth Leadership Academy sturen. Dit is een programma waar pubers weer de regie leren krijgen over hun eigen leven.

Ik heb zelf 3 pubers en ik heb inmiddels een hoop coaching skills in huis. Maar de jeugd heeft het moeilijk in deze tijden. Ik merk dat hier thuis ook. En niet iedereen heeft een warm huis waar ze terecht kunnen met hun vragen. En tja buiten de deur je geluk zoeken ook niet echt mogelijk.

Dus per klant die ik maak in mijn lancering zet ik een vast bedrag opzij om 4 tickets te kunnen kopen in 2021 voor 4 kids die dit nodig hebben. Ik vind het prachtig als ik dit voor elkaar krijg én het gaat lukken. Dat weet ik nu al.


Als je de rest van mijn doelen voor wilt horen of samen jouw doelen wil stellen kom dan bij de Online Business Community voor coaches en trainers en kennisadviseurs.


Ik deel daar binnenkort een methode hoe je dit visueel kunt maken én…. er gaat niets boven het delen van je doelen met virtuele business buddy’s om ervoor te zorgen dat je verantwoordelijk blijft en daadwerkelijk werkt aan het behalen van je doelen!

Hoe zit het met jou?

Wat is je eerste doel voor 2021? Kom bij de groep en laat het mij weten!

Ik ben heel erg benieuwd!

Op een enorm productief gezond gelukkig 2021!

Wat is het doel van je salesfunnel?

1 / 1 – het doel van je salesfunnel

Onlangs had ik een VIPdag met een klant en we namen daarin haar funnel door en haar webinar. Super om samen te doen!

Ik legde haar uit wat het principe was van haar funnel*; het opbouwen van de Know Like en Trust factor en telkens een stapje verder te komen richting ….

Ja, waarnaar toe eigenlijk?

Dat was dus de grote vraag in dit geheel.

Een goede salesfunnel leidt je prospect door het sturen van begeleidende mails en video’s naar je aanbod.  Je lezers worden steeds warmer en meer geïnteresseerd in je aanbod door wat je in je mails en video’s deelt.)

Wat ik heel vaak zie gebeuren of als ik in funnels word meegenomen is dat het een kabbelend verhaal zonder einde is.

Of in sommige gevallen zelfs een soort van libelle verhaal zonder einde. Want omdat veel mensen niet weten wát ze dan in de funnels kunnen opnemen, gaat het zeer traag of helemaal niet naar een aanbod.

Mensen moeten je leren kennen
Als we het hebben over de Like factor is een vleugje Libelle*, een persoonlijke stuk,  zeker goed om op te nemen in je teksten. 
*Of een vleugje Linda of Happinez: het ligt er natuurlijk geheel aan wie je ideale klant is.

En net zoals dat in een webinar het geval is, waarin mensen jou ook beter moeten leren kennen, is de kans ook heel groot dat mensen denken, wat een geklets.
Daar heb ik niets mee.

Ook in een funnel heb je maar een korte tijd om een goede indruk achter te laten.
En die goede indruk laat je achter door marktgestuurd te gaan denken.

Denk aan de hoop en dromen van je klanten, luister naar hun frustraties en HELP ze.
Giet het verhaal dat je wilt vertellen in een les, laat ze voelen dat het over hén gaat.

Help ze door ook een reikende hand aan te bieden door ze een stukje op weg te helpen en door bijvoorbeeld door een 1 op 1 gesprek aan te bieden of ze te leiden naar een webinar waar je je aanbod in doet of een training.

Hoe je zo'n funnel uitschrijft gaat eigenlijk ook net als zoals je dat bij een webinar doet: je start met het einde in gedachten (start with the end in mind) en gaat dan terugwerken naar het begin.

Prikkel, daag uit, engage, entertain en nodig uit.

Dan krijg je klanten dankzij je funnel.

​Helpt dit? Heb je een vraag hierover? ​Laat het gerust weten, ik hoor het graag!

Hoe je oe-lalala losse-floddermarketing ombuigt in een social media strategie waar je klanten mee maakt

Het is zo’n grijze dag waarmee ik niks kan.

Ik hou van spanning, avontuur, afwisseling, met mensen werken, er helemaal voor gaan. Dan past zo’n grijze dag, vol kletsregen, zonder coaching afspraken en met als enig spannend uitzicht mijn zoontje naar kamp brengen om 11 uur, er niet echt lekker bij; het is geen dag waar ik blij van word..

En er zijn 1000 dingen die ik kán doen, maar dat zijn niet persé dingen waar ik blij van word.

Dus… ik maak een top drie want ook van vandaag wil ik een prachtige dag maken.!

  • ​​Waar ik wel blij van word is vanavond naar Zumba-les gaan. (Factor blij: 10)
  • ​​Waar ik blij van word is vanmiddag even de stad in om een nieuwe jurk te kopen. (Factor blij: 8)
  • ​​​Waar ik blij van word is een story-strategie voor Instagram uit te schrijven voor deze maand. (Factor blij: 9, als hij af is …)

Nou kun je je er waarschijnlijk van alles bij voorstellen dat ik blij word van een fanatieke Zumba les en een mooie nieuwe jurk.

Maar dolgelukkig van een Insta Story strategie?

Waarom dan?

Wil je weten waarom ik daar zo blij van word, het maken van een Insta Story strategie? Omdat ik dan weet, dat wat ik publiceer op Instagram deze maand leidt naar nieuwe klanten.

Zal ik je kort uitleggen hoe ik dit doe ? Social media Strategisch inzetten?

Komt -ie:

Eerst ga je je content uitdenken met een helder doel voor ogen. Je bepaalt wat je wilt dat de kijker gaat doen. Welke actie hij neemt. Daarnaast moet het waardevol zijn voor je volgers. Het draait niet om plaatjes van “oe-la-la” kijk mij hier eens fantastisch stralen omdat dat toevallig vandaag een geweldige dag is. (Het zou vandaag dan zeker niks worden op Social media, hahaha)

Je doel is bijvoorbeeld: interesse wekken voor je workshop. Denk dan een verhaallijn uit, waarin een onderdeel zit dat inspireert, of waar mensen iets van leren of een hoog fun gehalte heeft. (Als je iets met humor hebt dus, anders kan je het beter laten en ga je zitten op inspiratie en educatie)

  • ​Take 1: Foto van je vorige workshop/ training + onderwerp dat nieuwsgierig maakt
  • ​Take 2: Screenshot content en vertel wat het effect kan zijn op degene die meedoet. (wat maakt deelname mogelijk)
  • ​Take 3: Vertel in korte stukjes van 15 seconden iets leerzaams, deel bijvoorbeeld een tip, en plaats straks tekst over de video want niet iedereen zal het geluid aanzetten.
  • Take 4: Maak een plaatje van een testimonial van één van je ideale klanten.
  • Take 5: Vertel wat de early bird prijs is en voeg er een call to action aan toe (Let op: ik ben er niet voor om de mensen te verwijzen naar een link in bio! Mensen willen op Instagram of Facebook blijven… vraag om een reactie in de chat. Dan kun je vandaar uit de conversatie aangaan met mensen. Zo leid je ze naar de inschrijfpagina via de direct messages.

Best cool hé, om zo je Social Media stories in te zetten. Natuurlijk hoeft het niet altijd zo bedacht te zijn, en kun je heus ook iets spontaans delen.

We missen alleen zo vaak een helder doel en dan werkt Social Media niet voor je.  Dan is het alleen maar tijdverlies.

En als je je Social Media Strategisch inzet door een plan met een doel uit te schrijven,  dan werkt het jouw kant op en trek je er de juiste klanten mee aan en maak je van je ongeïnteresseerde volger…. Een zeer gemotiveerde klant.

25 tips
Om e-maillijst razendsnel te laten groeien.

​Zo ga je van een paar honderd naar +1000 lezers in een korte tijd

Ontvang de tweewekelijkse waardevolle e-mails over online ondernemen & als welkomstcadeau dit gratis e-book.

Je gegevens worden netjes opgeslagen volgens de privacy statement

Zakelijke berichten op social media: wat werkt en wat niet?

zakelijke berichten op Social Media

Vind jij het net als zoveel andere ondernemers vind je het vast lastig om te bepalen wat je daar nu op moet plaatsen.

Telkens weer. Want één keer in de week iets plaatsen, dat zet geen zoden aan de dijk. Daar word je niet zakelijk zichtbaar mee en dat leidt dus ook niet tot het krijgen van nieuwe klanten.

​In dit bericht wil ik het met je hebben over wat je voor content kunt posten zodat je je doelen bereikt. Want heb je daar al eens over na gedacht? Wat is eigenlijk het doel ​van Social Media?
Dit is met name het leren kennen van elkaar en een band op bouwen​.

​Wat voor zakelijke berichten kun je nu plaatsen op Social Media?

De beste manier is Social Media in te zetten als een story-telling platform.

​Want alleen maar content plaatsen om je workshops vol te krijgen of je webinars of trainingen is bloody boring​, voor jezelf maar zeker voor je volgers.

Die krijgen dan zelfs een blinde vlek voor je ​berichten.


​Echte mensen met echte verhalen


​Wat gewone mensen doen is hun hele leven op Facebook en Instagram te documenteren en etaleren. Foto’s van hun familie, plaatsen ze en van hun kinderen, het heerlijke dinertje aan zee, de ochtend smoothie, hun zonnige of druiligere vakantiedag, en foto’s van de meest aandoenlijke of foeilelijke huisdieren.

Waar ze het dan ook over hebben, het zijn verhalen die ze delen over hun leven.

Werkt dat? JA! Daar komen reacties op en daar krijg je engagement, interactie mee.

En dat is wat jij als ​ondernemer precies ook zo moet doen

Door verhalen te vertellen over je bedrijf: vertel je volgers wat je doet en waarom je het doet. Want op de Socials zoeken mensen verbinding met echte mensen. Ze willen geen zaken doen met bedrijven, ze willen niet continu verkocht worden, ze willen je eerst leren kennen, en dat is precies wat je wilt bereiken met Social Media. Het staat als eerste stukje van de funnel: het leren kennen.

​Maak een story van je werkdag

Vertel bijvoorbeeld eens hoe je dag eruit ziet, als je een training geeft. Op Instagram kun je stories maken van het tochtje op de fiets naar kantoor waarin je een tip deelt, tot het zetten van de koffie, het neerleggen van de werkboeken, de verwelkoming van je cursisten, een peak behind the curtains van een stukje content tot je deelt met de cursisten tot de afsluitende dinertje. 

​Stel confronterende vragen

Leer je doelgroep echt kennen via Social Media, stel eens wat confronterende vragen. Ik vroeg laatst of je als ondernemer ook in de vakantie je e-mail checkt, of dat je dat echt moeilijk vindt om uit te besteden. En op die privé antwoorden daar kun je natuurlijk wat mee! Verwijs deze mensen naar een blog op je website of nodig ze uit voor een gesprek.

Instagram én Facebook: story-sharing platform ​

En die foto’s die je erbij gebruikt zijn het haakje, dat je verbindt aan het verhaal wat je deelt. Voordat je je verhaal schrijft denk je goed na over wat je wilt dat de lezer weet en wat zij doet na het lezen van je bericht. 

Geef je lezer dus ook een opdracht

Wil je dat ze een like geven? Vraag er dan om. Wil je een reactie onder de post? Stel die vraag dan ook!

Wil je dat ze een video bekijken, vertel dat ze even op de play klop klikken. Het klinkt te simpel voor woorden maar zonder te vragen om een reactie komt – ie dus ook niet.

dus even samengevat:

1

​Vertel verhalen/ stories.

​Door verhalen te vertellen over je bedrijf: vertel je volgers wat je doet en waarom je het doet. Wat is bijvoorbeeld het moment dat je besloot voor jezelf te beginnen? ​Laat je volger eens een dagje met je meelopen, digitaal dan via het plaatsen van een story op Instagram of Facebook. Of stel eens confronterende vragen en neem actie op de antwoorden.

2

​De foto is het haakje

​Maak gebruik van opvallende foto's, dus telkens een andere setting of inval werken goed. Gebruik geregeld foto's van jezelf, op zijn minst 1 op de 9 foto's mag van jezelf zijn. (Op naar de fotograaf dus 🙂 )

3

​Vergeet de Call to Action niet

Wil je dat ze een like geven? Vraag er dan om. Wil je een reactie onder de post? Stel die vraag dan ook!

Wil je dat ze een video bekijken, vertel dat ze even op de play klop klikken. Het klinkt te simpel voor woorden maar zonder te vragen om een reactie komt – ie dus ook niet.


​Interessant?  

Doe dan mee met  Gratis Online Marketing Strategie Workshop: ​Leer van mijn best practices


Leer de 5 online marketing stappen waarmee je heel eenvoudig je omzet verdubbelt.

​Presentatie


​Dit ontdek je

  • 1
    Hoe je makkelijk en continu je expertstatus claimt met inzet van Social Media
  • 2
    Hoe je goed kunt verkopen uit je nieuwsbrief en voorkomt dat je e-book / weggever ongezien in de inbox verdwijnt en je direct weer uit de picture bent
  • 3
    Ik vertel je het geheim waarmee je in één klap van je angst/reserves voor het geven van webinars af bent en vandaag nog wil beginnen
  • 4
    Leer 3 magische bewezen succestitels voor je webinar waardoor je veel meer deelnemers krijgt en klanten maakt in je webinar
  • 5
    Ontdek hoe ik met € 1220 euro in 6 weken 100.000 omzette en hoe jij dat ook kan zelfs als je  geen e-maillijst hebt.

Gratis online Workshop ​Datum

​16 oktober 

Woensdag

10: 00 AM 

4:00 PM 


Marketing mindset

Mijn Oma had ongelijk:

"Doe maar gewoon dan doe je al gek
genoeg." dat zei ze telkens als ik weer eens met een handstand tegen de muur aan een boek aan het lezen was. Toen luisterde ik nog naar haar en ging ik weer normaal doen.
 
Je mag niet te veel opvallen... niet opscheppen, niet te ver met je hoofd boven het maaiveld uitsteken, hoorde jij dat vroeger ook altijd?

Maar met gewoon doen groei je niet als ambitieuze coach, trainer of therapeut.

En met één keer iets doen ook niet.  
 
 Keith Cunningham - die net zo oud is als mijn oma toen was, maar tevens een Amerikaanse Business coach met heel wat zinnigere uitspraken - zegt altijd:

Ordinairy things done consistently and on a daily basis lead to extraordinary results”.

En die spreuk snijdt wat mij betreft meer hout.

Een succesvolle ondernemer word je ook niet omdat je alle tooltjes en tactieken onder de knie hebt.

Dat bereik je pas als je verandert hoe je over marketing en sales denkt: als je je marketing mindset verandert. 
 
 We houden ons vaak klein omdat we niet gewend zijn zelf in de picture te staan.

En vaak heb je dat aan je oma te danken...
 
 
 Het is af te leren, dat kleinhouden. Dat is mij ook gelukt.

Omdat ik heb geleerd dat als je resultaat wil behalen dat je marketing moet omarmen en het dan zelfs leuk gaat vinden!

En als je eenmaal een ritme hebt gevonden in het zichtbaar zijn, dus consistent en dagelijks, net wat Keith aanraadt, dan gaat dat veel makkelijker.

Want eigenlijk draait die marketing mindset om dit:

 
 

Je moet geloven in de mogelijkheden, je gelooft in je eigen aanbod. En je gelooft dat je ideale klant op je aanbod wacht.

Dat is een gezonde marketing mindset.

Meer over marketing mindset? Volg me op Instagram, daar deel ik dagelijks dit soort tips.

Je kunt mij hier volgen >>  

>