Beter scoren in Google, Blog beginnen, e-mailmarketing, Emailmarketing, Internet Marketing Tips, Nieuwsbrief tips

Hoe je altijd inspiratie krijgt voor het schrijven van je volgende blog of nieuwsbrief

Code rood

Mijn business coach belt me op: “Ben ik van je lijst uitgeschreven, of zo?”

Ik kwam terug uit Amerika en was compleet van de wap.
Ik viel ineens in een mega drukke periode.

Dingen gingen mis.

Mijn assistent werd ziek.
Ons huis zou in de verkoop.
Maar er moest eerst een aannemer aan de slag.
Die kwam niet opdagen.
En de tweede aannemer was bang voor de hond.

Privé gedoe dus.
Er was geen ruimte in mijn hoofd voor nieuwsbrieven of blogs.

Wat nu?

“Kom op Irene,” sprak ze streng.
“Luister naar de vragen van je klanten”
“Lees, luister, voel en noteer”.

Met mijn reporters notitie boekje en pen ging ik in de aanslag.
Ik moest me er even toe aanzetten.
Met mijn privé gedoe help ik inderdaad geen klanten.

Ik moest even over de (her)startdrempel heen.
En toen voelde ik me net zoals je dat ziet in de Andrelon reclame. Van futloos tot een energiek met wapperende haren.

En ja, daar kwam het weer.
Binnen 4 weken had ik weer vier blogs geschreven en ging het weer stromen.

In de supermarkt kreeg ik inspiratie, de lessen die ik leerde van het verkoopproces van mijn huis gaf mij ideëen. Ineens doken er weer allerlei inzichten op. De vragen in mijn community gaven me weer inspiratie.

Heb jij dat ook wel eens dat je weet dat je wat van je moet laten horen, maar dat je echt even niet meer weet waarover je kunt schrijven?

Dan heb ik iets moois voor je. Deze inspiratietips:

Nieuwsbrief blog inspiratie tips

  • Welke vragen zijn er de laatste tijd gesteld door klanten?
  • Welke onderwerpen zijn relevant aan de hand van je marketing kalender?
  • Welke onderwerpen zijn er interessant qua seizoen? De Sint/ kerst/einde van het jaar?
  • Last minute: op welke actualiteiten kan ik inspelen? Is er iets in de media gebeurt waarop je kunt reageren?

Ik heb deze tips weer uitgeprint boven mijn (nu nog voorlopige) bureau gehangen. Als je dat helpt kun je deze hier ook downloaden.

We hebben een goed bod gekregen op ons huis en alles stroomt weer.

Ik hoop dat je wat hebt in deze tips en ziet hoe je zelf in de lead komt. Aan het roer staat.

 

 

 

 

Read More
Internet Marketing Tips, Online training maken

Virtueel coachen of vergaderen met Zoom

Online vergaderen of online coachen en trainen met de tool Zoom


Nu het Corona virus om zich heen grijpt wil ik je aandacht vragen om je bedrijf al is het maar gedeeltelijk meer naar online te brengen.

Met Zoom kun je elkaar zien, maar je kunt ook kiezen om elkaar alleen te horen. Er zit een chatfunctie in, je kunt je scherm delen, de muis overnemen van je cursisten en gelijk een opname maken! Ook kunnen de deelnemers zelf een opname maken.

Virtueel vergaderen of coachen is voor iedereen

En wat velen niet weten…. Je kunt met een gratis account wel al meerdere uren met 1 cursist, klant, coach zoomen. Je kunt natuurlijk ook de opname van deze sessie aan je klant doorsturen, Je kunt in de cloud opnemen, of op  je eigen pc/mac. 
De opnames van de sessies kun je ook in een leeromgeving plaatsen en zo gebruiken als online materiaal voor je online trainingen.

Ik heb het betaalde account voor mijn videocoachingsessies en het werkt geweldig.

Weten hoe het werkt?

Bekijk hier mijn video hoe je met Zoom aan de slag kan en ontdek de mogelijkheden.

Zelf aan de slag? Ga naar Zoom.us Zie hoe je virtueel kunt coachen met Zoom! Met Zoom kun je elkaar zien, maar je kunt ook kiezen om elkaar alleen te horen.

Ben je ervaren coach traininer of kennisprofessional en vind je het lastig om nu klanten te krijgen?

Ga webinars geven! 
Misschien heb je al een keertje een webinar gegeven

Heb je al een keertje een webinar gegeven?

Had je 10 aanmeldingen, waarvan er 2 live kwamen opdagen in je webinar?

Auw! Daar ga je de oorlog niet mee winnen.

Of dat je deelnemers afhaken onderweg. Of denken "ik kan het zelf wel" en tussentijds uitschakelen. Of nog erger: in slaap vallen.

Want eerlijk is eerlijk: veel webinars hebben veel weg van een lezing...

En wie zit er nou op een lezing te wachten?

In de Challenge 'Authentieke Webinars Maken waar je Goed Mee Verkoopt'' leer je:


Hoe je zorgt voor een overvloed van aanmeldingen — en die mensen vervolgens ook echt in je webinar ziet verschijnen
• Hoe je een goed webinar bouwt, zodat deelnemers van begin tot eind aan je lippen hangen
• Hoe je een aanbod doet waar deelnemers alleen maar JA tegen kunnen zeggen zodat je piekomzetten draait — zelfs in deze tijd

De waarde van deze training is 497 euro en je kunt je nu tijdelijk gratis aanmelden.

Read More
Internet Marketing Tips

Facebook pixel plaatsen op je website

Waarom plaats je een Facebookpixel op je website?

  • Meten van je ROI
  • Resultaten verbeteren
  • Retargetten en meer verkoop

Wat doet een pixel nu eigenlijk?

Het meet het pad dat je klanten afleggen van start tot eind.
Dus van je bericht/je weggever/je webinar/ maar ook aankopen via je webwinkel

Je kunt een pixel zien als een transparant plaatje van 1 bij 1 px 😉

Als die wordt getriggerd dan gaat er een seintje naar Facebook die aangeeft dat er iets is gebeurt op je website. Zie in de bovenstaande video hoe je dit doet.

Je kunt je pixel controleren via de Facebook pixel checker

Download hier de zichtbaarheidskalender

Hoe vaak en waar moet je nu aanwezig zijn om goed zichtbaar te worden bij jouw ideale klant?

  • Hoe doorbreek je de angst om zichtbaar te worden
  • Krijg ideeën wat je elke week kunt doen om zichtbaar te worden
Read More
Internet Marketing Tips

De kracht van dank je wel

Wist je dat je meer omzet uit je lijst krijgt door bijvoorbeeld alleen al je bedankpagina te optimaliseren?

Dat wil ik graag met je delen.
Want juist door die bedankpagina optimaal in te richten, vloog de omzet bij mij omhoog als een tierelier.

Wat je namelijk sowieso moet doen op je bedankpagina

Je schakelt deze pagina’s doorgaans in als de pagina die mensen zien na inschrijving voor je gratis e-book, een webinar, een aankoop. Bedank ze voor hun inschrijving.

Overduidelijk downloadbare link

Bied het downloadbare bestand aan. Laat dit er op de pagina echt uitspringen door de afbeelding van je e-book cover te gebruiken, een hele duidelijke link of een button. Mensen zien dit makkelijk over het oog.


Whitelisten

Vraag ook of ze je e-mail adres willen "whitelisten" Want 55% van je lezers leest je bericht via Gmail.com en als jij in de tap ‘reclame’ belandt dan ziet niemand je berichten....

Hoe kun je dit nu voorkomen?

Op de bedankpagina kun je je de nieuwe inschrijvers uitleggen hoe zij jouw informatie niet missen in de toekomst.
Leg uit wat je lezer mist als hij je artikelen en tips in de reclame blijft ontvangen en hoe hij of zij dit kan aanpassen.



En dan nu..... dat stuk waarmee je je omzet een boost kan geven via je bedankpagina:

Speciaal aanbod



Maar wat je ook kunt doen is een eenmalig en uniek aanbod op je bedankpagina. Een eenmalige korting, een heel speciaal strategie gesprek een speciaal aanbod. 

Afgelopen periode heb ik de Online Success Academie weer gelanceerd en wederom meer dan een ton omgezet. Jiha! En aan Facebook betaalde ik tijdens deze lancering een paar duizend euro aan advertentiekosten.

Om de advertenties te bekostigen bood ik op de dank je wel pagina van mijn webinar mijn e-book De Klantmagneet aan met een flinke webinar korting.

Meer dan 1000 mensen schreven zich in voor het webinar en honderden van hen kochten het e-book. Slim toch?

Het ene doel dat dit diende: de advertentie kosten een beetje terugverdienen was behaald.

Maar het tweede doel was nog veel mooier!

Mensen lazen het boek voorafgaand aan het webinar en waren daardoor alleen al enthousiast!

Ze ‘kenden’ mij al een beetje.

Ze gingen met veel meer plezier naar mij luisteren.

En dat had ik van te voren niet bedacht....

Wat plaats jij op je bedankpagina?


  • Heb je een eigen community? Zet deze er dan op als link, zodat mensen zich makkelijk aanmelden.
  • Heb je een product dat onder de 15 euro te koop is? Geef een korting hierop dat maar heel even geldig is.

Of ben je coach?

  • Doe een aanbod v0or een gratis strategiegesprek bijvoorbeeld. En hier heb je maar beperkt plek voor dus roep je lezers op tot actie!

Ik hoop dat ik je weer heb kunnen inspireren met dit voorbeeld.

Download hier de zichtbaarheidskalender

Hoe vaak en waar moet je nu aanwezig zijn om goed zichtbaar te worden bij jouw ideale klant?

  • Hoe doorbreek je de angst om zichtbaar te worden
  • Krijg ideeën wat je elke week kunt doen om zichtbaar te worden

Wist je dat je meer omzet uit je lijst krijgt door bijvoorbeeld alleen al je bedankpagina te optimaliseren?

Dat wil ik graag met je delen.

Read More
Emailmarketing, Internet Marketing Tips, Meer conversie via je website, Nieuwsbrief, Nieuwsbrief tips

Inschrijvingen nieuwsbrief verhogen

Heb jij een “weggever”, een “leadmagnet”, zo’n e-book, quiz of handout die je weggeeft in ruil voor een e-mailadres?inschrijvingen nieuwsbrief verhogen

Zodat jouw nieuwsbrieflijst groeit en je mensen helpt met de oplossing van hun probleem/ hun dromen helpt te realiseren?

Heb je er nog geen een? Geen nood! In dit artikel neem ik je mee in het bedenken van jouw converterende weggever.

Want met zo’n weggever kun je de inschrijvingen op je nieuwsbrief exponentieel verhogen!

Heb je er wel één maar wordt het nauwelijks aangevraagd?

Het kan maar zo zijn dat de titel te vaag is.

Of dat je TEVEEL hebt opgenomen in je weggever.

Een weggever is een klein cadeau dat een specifiek probleem oplost voor een specifieke doelklant in ruil voor een e-mailadres.

Wees dus heel specifiek.

Dit is geen weggever:

NieuwsbriefCTA

 

 

 

Hou dit voor ogen bij het bedenken van je weggever:

Wat jij kunt laten zien, tonen, geven dat in 2 minuten zoveel indruk op iemand maakt dat hij of zij oprecht interesse krijgt?

Heb je al een idee?

Een weggever die goed converteert heeft een paar eigenschappen:

  1. Het geeft een ultra specifieke oplossing aan een ultra specifieke doelgroep
  2. Het is onmiddellijk downloadbaar/direct toegankelijk
  3. Het lost één specifiek probleem op, niet een heel scala aan problemen.

Wat zou je kunnen inzetten als weggever?

Hier volgen een aantal ideeën:
-een e-book
-Een casestudy
-Een toolkit
-Hét antwoord op hun vraag
-Een stappenplan
-Een checklist
-Een challenge
-Een quiz
-Een handout/ whitepaper
-Een inhoudelijk webinar

Hou bij het maken van je weggever ook voor ogen:

Wat is dat éne ding dat jouw doelgroep boven alles absoluut wilt / moet weten?

Heel belangrijk dat je dit voor ogen houdt wanneer je je weggever maakt, het kan het verschil maken tussen een converterende weggever of een item dat in de downloads blijft staan en niet gelezen wordt.

Brainstorm: welke problemen los jij op voor je ideale
klant? Hoe kun je een onderdeel uit je betaalde product
of dienst vertalen naar “een oplossing”die je kunt weggeven zodat mensen je leren kennen.

Welk probleem los jij op voor je ideale klant?

Welke deelprobleem kun je oplossen of welke antwoorden kun je geven in je kennismakingscadeau, je geweldige weggever?
Ik hoop dat ik je hiermee op ideeën heb gebracht.

 

Meer lezen over de volgende stap die je zet met je weggever?
Lees dan hoe je je artikel boost via Social Media

Read More
Internet Marketing Tips, Ondernemen, Social Media Tips

Fiverr gebruiken: logo, animatievideo, illustraties

Maar hoe zorg je er nu voor dat je geen tijd verspilt aan de verkeerde designer?

Vaak stellen andere ondernemers mij de vraag: "Irene waar heb je die geweldige illustraties vandaan?"

"En die animatievideo, heb je die zelf gemaakt?"

Nou niet dus. Ik kan wel een hoop dingen en zo' n animatievideo kan ik ook wel maken. Maar dan ben ik daar wel flink wat uren aan kwijt en die tijd kan ik beter besteden aan andere dingen .... je moet keuze's maken als ondernemer!

Ik heb in de afgelopen jaren veel met freelancers gewerkt die zich aanbieden op Fiverr.com. En niet altijd naar naar mijn zin. Lees dit artikel zodat je deze missers voorkomt en laat je inspireren.

Wat is Fiverr?

Een platform waar je internationale freelancers kunt inhuren voor digitale diensten, design, vertalingen, schrijfklussen, video en animaties. Noem het allemaal maar op.

Wat hebben ze zoal voor mij gemaakt?

-Illustraties
-Facebook advertenties
-Animatievideo's

rating

En ging dat elke keer helemaal goed?
Nou nee. De eerste freelancer bleef mij maar " Sir" noemen en leverde echt knutsel werk.

Ik kreeg hierdoor wel het idee dat er een aantal criteria waren waar een freelancer aan moest voldoen:

Hoe vind je de juiste freelancer op Fiverr?

  • Kijk bijvoorbeeld naar het aantal sterren dat eerdere opdrachtgevers hebben gegeven aan de freelancer. Lees een aantal reviews!
  • Bekijk wat de gemiddelde responstijd is,
  • Binnen hoeveel dagen de dienst geleverd wordt,
  • Hoeveel correctieronden er zijn.
    review
    Advies, ga niet voor de goedkoopste, bekijk eerder werk. Als het om graphic design gaat, een Facebook advertentie of zoiets, kies er voor om ook de bronbestanden mee te bestellen, mocht je in de toekomst nog iets met het design willen laten doen, kun je dit altijd laten opsturen naar een andere designer.

Kies daarvoor bij file format voor PSD, EPS of AI naast aanlevering als png of jpg bestand.

Niveau van de freelancer

Er zijn Top Rated Sellers, Level 2 en Level 1, dat zie je bij het profiel van de freelancer staan.

Level 2

  • Langer dan 30 dagen via Fiverr gewerkt,
  • Hebben 10 orders afgerond,
  • Hebben weinig annuleringen
  • Krijgen minimaal 4 sterren.

Level 1

  • Ten minste 50 opdrachten uitgevoerd in 2 opeenvolgende maanden
  • Minimaal 4.5e ster
  • Weinig annuleringen
    opdracht

Top Rated Seller

  • Minimaal 4.7-5 star rating
  • Geweldige klantenservice
  • Weinig annuleringen
  • Staan bovenaan in de markt
  • Veel verkopen

Maak een duidelijke omschrijving van de opdracht

Wees duidelijk in wat je wilt, maak een de duidelijke omschrijving van de opdracht.

hondje
  • Geef aan welk lettertype je mooi vindt
  • Je huisstijl kleuren
  • Welke vormen rechthoekig/ rond
  • Welke stijl mag er gebruikt worden
  • Wat is het doel van het ontwerp
  • Wat moet het ontwerp uitstralen/ doen voor de doelgroep
  • Hoe onderscheidend moet het worden
  • Welke elementen moeten toegevoegd worden om het passend te laten voor jouw onderneming.

Animatievideo

En ter inspiratie de animatievideo die ik liet maken op Fiverr  ( 11 dollar!)

Illustraties

Hieronder een paar van de illustraties die ik heb laten maken op Fiverr, deze waren wel 100 dollar per stuk. Maar als je goed kijkt zie  je dat deze echt helemaal op maat zijn gemaakt, mijn hond is nagetekend en zelfs mijn favoriete kleding... 😉

6 daagseSuccesvol Online Ondernemen(1)

Reageer hieronder: ik reageer altijd!

En waar ga jij Fiverr voor gebruiken? Laat het hieronder weten, ik ben benieuwd en reageer altijd!

Read More
Emailmarketing, Internet Marketing Tips, Klanten werven en behouden

Effectieve onderwerpregel

Je hebt één kans om een geweldige indruk te maken

Pak die kans dan ook aan. Als het om onderwerpregel gaat, geldt dat nog sterker. Je hebt maximaal 50 letters om de aandacht te trekken.

Je lezer besluit binnen die tijd of ze je e-mail openen of verwijderen,

Vervolgens heb je 2 seconden om ze over te halen de e-mail te lezen.

Eerste indruk

Begin met de kern van je boodschap, zowel in de onderwerpregel als in de preview regel.

Maak het persoonlijk

Met gepersonaliseerde onderwerpregels ben je zeker van de aandacht en actiebereidheid van je lezer. Je kunt deze activeren op basis van klikken van specifieke links, de voornaam of producten die je klant eerder aankocht. Dit kan je heel goed voor elkaar krijgen met Convertkit, persoonlijk vind ik dit het beste e-mailmarketing systeem.

Schaarste

De lezers van je e-mail zullen eerder tot aankoop of actie overgaan als je gebruik maakt van urgentie of schaarste.

Wat kun je voor schaarste gebruiken?

  • ... voor de eerste 15 bestellingen
  • Weg is weg
  • Actie nog maar 2 dagen geldig. Profiteer nu snel!

Stel een vraag

Het menselijk brein wordt getriggerd door vragen, automatisch beginnen dan alle radartjes te draaien. Een vraag stellen in je onderwerpregel wekt een reactie op bij de lezer en hij zal op zoek gaan naar het antwoord. En laat dat antwoord nou net in je bericht staan. Een voorbeeld: ‘Welk e-mailmarketingprogramma past het beste bij jouw bedrijf? Bekijk de video’.

Symbolen

Mensen zijn van nature visueel ingesteld. Toch bestaat de onderwerpregel meestal alleen uit tekst en valt daarom ook niet echt op. Om de kans tot openen te vergroten kun je symbolen en afbeeldingen verwerken in de onderwerpregel.

https://en.wikipedia.org/wiki/Miscellaneous_Symbols

E-mail komt niet aan

Of je e-mail aankomt in de inbox van je lezer, ligt grotendeels aan reputatiescore bij de Internet Service Providers (ISP).

    • Dit kan gebeuren als veel lezers je e-mail als spam betitelen.

Er zjjn 2 dingen die spamfilters zeker activeren: Onderwerpregels helemaal in hoofdletters en het gebruik van meerdere uitroeptekens. Doe dit niet. Gebruik liever helemaal geen uitroeptekens .

​Testen

Je kunt onderwerpregels ook onderling testen. Test bijvoorbeeld:

  • Negatieve onderwerpregel versus positieve onderwerpregel
  • Personaliseren versus niet personaliseren
  • [Titel van je tips] opnemen tussen haakjes in je onderwerp
  • ... een zin eindigen in een aantal puntjes spreekt triggert ook tot klikken

Heb je vragen? Reageer dan hieronder, ik reageer altijd.

Read More
e-mailmarketing, Internet Marketing Tips, Nieuwsbrief tips, Ondernemen, Online programma maken, Online training maken, OSO

Onmisbare tools voor succesvol online ondernemen

Dropbox: werken waar je wilt, op ieder moment toegang tot alle documenten


Skype: live in gesprek en in beeld

Met skypen kun je:

Bestanden delen, contacten toevoegen, dus een groepsgesprek voeren, je scherm delen, en video's of afbeeldingen sturen. Maar vooral: communiceren net alsof je tegenover elkaar zit op kantoor. Een onmisbare tool voor Succesvol Online Ondernemen!


Projectmatig samenwerken met Slack

Met Slack kun je projectmatig communiceren met bijvoorbeeld je virtueel assistent, of als je samen met andere ondernemers aan een project werkt. In plaats van 80 keer over en weer te e-mailen, heb je in Slack alle communicatie handig bij elkaar. Er is ook een app voor op je smartphone zodat je er altijd en overal bij kunt. Geen losse e-mailtjes, Whatsapjes, PM op Facebook of Skype meer. Eén locatie voor alle projectcommunicatie.


Mijn favoriete WordPress Plugin Thrive Content Builder

Absoluut mijn favoriete WordPress plugin, Thrive Content Builder. Dit is een handige opmaakplugin voor het maken van:

  • Landingspagina's
  • Webinar inschrijfpagina's
  • Salespages
  • Cursuspagina's
  • Bijzonder opgemaakte homepages
  • ... eindeloze mogelijkheden!

Het is een enorm krachtige en intuitieve editor, Je ziet direct resultaat van je werk.


Creatief met Fiverr

Fiverr is een platform waar je in contact kunt komen met creatieve professionals. Heb je een animatievideo nodig, ( later hierover meer)  een logo, een vertaling van je boek, een cartoon? Je betaalt een vast bedrag vooraf, al vanaf 5 dollar. Let op het aantal reviews die de professional heeft gekregen. Soms is er geen klik, zoek dan naar een volgende creatieveling.

.Je kunt bij zo'n opdracht correctierondes bijkopen. Ik schat altijd 3 correctierondes in eer het werk helemaal naar mijn zin is.


Slim samenwerken met Upwork

Om succesvol online te ondernemen is het niet handig dat je alles zelf uitvoert. Slimmer werken is samenwerken. Via Upwork kun je professionals inhuren voor een klus of een vast aantal uren per week. Je kunt zoeken op skill/talent. Denk aan bijvoorbeeld:

  • Websitedesigners
  • App ontwikkelaars
  • Virtueel assistent
  • Copywriters
  • Klantenservice
  • Sales en marketing experts

Ga viraal met Upviral

Upviral is dé tool als je meer mensen op je lijst wil krijgen. Je kunt een beloning koppelen voor een actie die je vraagt van de deelnemer.
Ik heb voor het delen van de 6 daagse challenge de beloning 5 online trainingen voor degene die de challenge het meest deelt op Social Media. Het systeem houdt het aantal punten bij in het dashboard. Ook fraude wordt gedetecteerd 🙂
Het heeft mij een derde aan extra deelnemers opgeleverd. Echt fantastisch. Je kunt Upviral inzetten voor het viraal laten gaan van je:

  • Weggever
  • Webinar
  • Challenge
  • Lancering
  • ...

Opdracht


Met welke tool ga jij direct aan de slag en wat ga je er mee doen? Of heb je zelf een goede aanvulling? Deel het in de Facebook groep

Read More
9 tips om je nieuwsbriefinschrijvingen te verhogen
Beheer je website, Beter scoren in Google, Emailmarketing, Internet Marketing Tips

9 tips om je nieuwsbrief inschrijvingen te verhogen

E-mailmarketing 9 tips om je nieuwsbrief inschrijvingen te verhogen

In deze video deel ik 9 manieren met je hoe je meer mensen op je lijst krijgt. Van advertentie tot joint venture tot partneractie tot webinar. Pak er ten minste een uit die je de komende tijd gaat gebruiken. Deel je je actie in de Facebookgroep?

Read More