Category Archives for "Internet Marketing Tips"

Virtueel coachen of vergaderen met Zoom

Gebruik je Skype wel eens?

Ik ben er lange tijd heel tevreden mee geweest. Maar soms ligt heel Skype eruit. Dan mopperen we “Skype werkt niet mee vandaag”, want over de hele linie en de hele dag werkt het dan niet goed….

Als ik met mijn cursisten aan de slag ga, is het soms ook fijn als ik de muis kan overnemen om een knop aan te wijzen  en daar gebruikten we dan weer Teamviewer voor.

En soms wilde je het gesprek opnemen en dan lag de telefoon er naast voor een geluidsopname of werd er weer een tooltje geopend.

Best een gedoe.

En toen ontdekte ik ZOOM!

Met Zoom kun je elkaar zien, maar je kunt ook kiezen om elkaar alleen te horen. Er zit een chatfunctie in, je kunt je scherm delen, de muis overnemen van je cursisten en gelijk een opname maken! Ook kunnen de deelnemers zelf een opname maken.

Virtueel vergaderen of coachen is voor iedereen

En wat velen niet weten…. Je kunt met een gratis account wel uren met 1 cursist, klant, coach zoomen.

Ik heb het betaalde account voor mijn videocoachingsessies en het werkt geweldig.

Weten hoe het werkt?

Bekijk hier mijn video hoe je met Zoom aan de slag kan en ontdek de mogelijkheden.

Zelf aan de slag? Ga naar Zoom.us

Meer weten over handige tools? Bekijk hier de beste webinar software

Zie hoe je virtueel kunt coachen met Zoom! Met Zoom kun je elkaar zien, maar je kunt ook kiezen om elkaar alleen te horen.

Gratis online masterclass  Het Online Training Creatieplan

We doorlopen samen het Online Training Creatieplan: de 5 cruciale fases die je van start
tot lancering doorloopt voor een winstgevende online training

  • ​Hoe jij er voor kan zorgen dat je online training écht een succes wordt.
  • ​oe je ervoor zorgt dat je binnen 3 maanden omzet draait
    uit je online training
  • Welke werkvormen je kunt gebruiken en hoe je je cursist bij de les houdt
  • check
    Hoe je laaiend enthousiaste cursisten krijgt.​

Doe live mee vanaf je pc/ laptop

9 november a.s: 10 uur  s ochtends

wat is de beste webinar software

wat is de beste webinar software?

Bekijk hierboven de video om te horen wat ik de beste webinar software vind. Hieronder tref je de links aan en een opsomming van de prijzen en opties.

https://clickmeeting.com/pricing
Vanaf 25 euro
Polls en survey’s
Minimaal pro voor de opname = 55 euro
Chat

https://zoom.us/webinar

Eenvoudig voor jou en de eindgebruiker /steady/toegang tot 100 interactive video participants
Presentator kan ieders geluid bedienen, recording Q/A live / chat, pols, registration en rapportage

https://www.webinarjam.com/index/

Tot voor kort via google hangouts met vertraging. Is gekoppeld aan je You Tube account
Voordeel mensen hoeven niet down te loaden
Nadeel vaak storingen, geluid/ beeld

397 per jaar

Chat openbaar/prive
Aanbod in laten vliegen

https://everwebinar.com

Is gekoppeld aan webinar jam
Je kunt hier automatische webinars mee doen 497 per jaar.
Je kunt eerder gehouden webinars uploaden en via de chat antwoord geven op vragen. De eerdere chat kan je tonen.
Voor de producten die ik met mijn webinars verkoop heeft het niet gewerkt. Ik moet er gewoon bij zijn voor mijn gevoel.

https://www.webinargeek.com/pricing
Vanaf 25 euro per maand

Voordeel alles in het Nederlands
Actieve helpdesk
Niet zo kostbaar

Nadeel je moet je powerpoint in afbeeldingen uploaden
Chat kan openbaar/ prive

Demio.com
V.a 39 euro per maand voor 100 deelnemers
Webbased dus geen download
Nadeel moet in chrome
Mensen geven soms aan geen beeld/ geluid
Prive en openbare chat
Directe integratie met maichimp convertkit drip activecampaign

Go to webinar

https://www.gotomeeting.com/webinar/pricing

V.a 89 euro per maand voor 100 deelnemers
Deelnemers moeten wel downloaden
Voor 500 deelnemers geen download
Prive / openbare chat
Voordeel super solide

Meer leren over webinars? Kijk hier voor inspiratie: Een online webinar organiseren.

wat is de beste webinar software?

Bekijk hierboven de video om te horen wat ik de beste webinar software vind. Hieronder tref je de links aan en een opsomming van de prijzen en opties.

Maak van je online training een daverend succes!

Wil je ​ eindelijk aan de slag met het maken van jouw eigen online training?
Opschalen en waarschijnlijk ook meer vrijheid?


En daar is meer omzet voor nodig.

Wat heb je nodig om goed van start te kunnen zodat je online training een daverend succes wordt? Om je hiermee te helpen geef ik deze week dit e-book weg.

 Hierin staan 9 top artikelen zodat:

  • je je beter kunt voorbereiden op het ontwikkelen van een online training
  • je ervoor kunt zorgen dat jouw online training impact heeft op je online cursist
  • je een online training kan inzetten als low-end product maar ook een high end

'Ontvang de tweewekelijkse waardevolle e-mails over online ondernemen & als welkomstcadeau het gratis e-book.

​In de Privacy Verklaring lees je hoe we je gegevens opslaan.

Facebook pixel plaatsen op je website

Waarom plaats je een Facebookpixel op je website?

  • Meten van je ROI
  • Resultaten verbeteren
  • Retargetten en meer verkoop

Wat doet een pixel nu eigenlijk?

Het meet het pad dat je klanten afleggen van start tot eind.
Dus van je bericht/je weggever/je webinar/ maar ook aankopen via je webwinkel

Je kunt een pixel zien als een transparant plaatje van 1 bij 1 px 😉

Als die wordt getriggerd dan gaat er een seintje naar Facebook die aangeeft dat er iets is gebeurt op je website. Zie in de bovenstaande video hoe je dit doet.

Je kunt je pixel controleren via de Facebook pixel checker

Download hier de zichtbaarheidskalender

Hoe vaak en waar moet je nu aanwezig zijn om goed zichtbaar te worden bij jouw ideale klant?

  • Hoe doorbreek je de angst om zichtbaar te worden
  • Krijg ideeën wat je elke week kunt doen om zichtbaar te worden

De kracht van dank je wel

Wist je dat je meer omzet uit je lijst krijgt door bijvoorbeeld alleen al je bedankpagina te optimaliseren?

Dat wil ik graag met je delen.
Want juist door die bedankpagina optimaal in te richten, vloog de omzet bij mij omhoog als een tierelier.

Wat je namelijk sowieso moet doen op je bedankpagina

Je schakelt deze pagina’s doorgaans in als de pagina die mensen zien na inschrijving voor je gratis e-book, een webinar, een aankoop. Bedank ze voor hun inschrijving.

Overduidelijk downloadbare link

Bied het downloadbare bestand aan. Laat dit er op de pagina echt uitspringen door de afbeelding van je e-book cover te gebruiken, een hele duidelijke link of een button. Mensen zien dit makkelijk over het oog.


Whitelisten

Vraag ook of ze je e-mail adres willen "whitelisten" Want 55% van je lezers leest je bericht via Gmail.com en als jij in de tap ‘reclame’ belandt dan ziet niemand je berichten....

Hoe kun je dit nu voorkomen?

Op de bedankpagina kun je je de nieuwe inschrijvers uitleggen hoe zij jouw informatie niet missen in de toekomst.
Leg uit wat je lezer mist als hij je artikelen en tips in de reclame blijft ontvangen en hoe hij of zij dit kan aanpassen.



En dan nu..... dat stuk waarmee je je omzet een boost kan geven via je bedankpagina:

Speciaal aanbod



Maar wat je ook kunt doen is een eenmalig en uniek aanbod op je bedankpagina. Een eenmalige korting, een heel speciaal strategie gesprek een speciaal aanbod. 

Afgelopen periode heb ik de Online Success Academie weer gelanceerd en wederom meer dan een ton omgezet. Jiha! En aan Facebook betaalde ik tijdens deze lancering een paar duizend euro aan advertentiekosten.

Om de advertenties te bekostigen bood ik op de dank je wel pagina van mijn webinar mijn e-book De Klantmagneet aan met een flinke webinar korting.

Meer dan 1000 mensen schreven zich in voor het webinar en honderden van hen kochten het e-book. Slim toch?

Het ene doel dat dit diende: de advertentie kosten een beetje terugverdienen was behaald.

Maar het tweede doel was nog veel mooier!

Mensen lazen het boek voorafgaand aan het webinar en waren daardoor alleen al enthousiast!

Ze ‘kenden’ mij al een beetje.

Ze gingen met veel meer plezier naar mij luisteren.

En dat had ik van te voren niet bedacht....

Wat plaats jij op je bedankpagina?


  • Heb je een eigen community? Zet deze er dan op als link, zodat mensen zich makkelijk aanmelden.
  • Heb je een product dat onder de 15 euro te koop is? Geef een korting hierop dat maar heel even geldig is.

Of ben je coach?

  • Doe een aanbod v0or een gratis strategiegesprek bijvoorbeeld. En hier heb je maar beperkt plek voor dus roep je lezers op tot actie!

Ik hoop dat ik je weer heb kunnen inspireren met dit voorbeeld.

Download hier de zichtbaarheidskalender

Hoe vaak en waar moet je nu aanwezig zijn om goed zichtbaar te worden bij jouw ideale klant?

  • Hoe doorbreek je de angst om zichtbaar te worden
  • Krijg ideeën wat je elke week kunt doen om zichtbaar te worden

Wist je dat je meer omzet uit je lijst krijgt door bijvoorbeeld alleen al je bedankpagina te optimaliseren?

Dat wil ik graag met je delen.

Inschrijvingen nieuwsbrief verhogen

Heb jij een “weggever”, een “leadmagnet”, zo’n e-book, quiz of handout die je weggeeft in ruil voor een e-mailadres?inschrijvingen nieuwsbrief verhogen

Zodat jouw nieuwsbrieflijst groeit en je mensen helpt met de oplossing van hun probleem/ hun dromen helpt te realiseren?

Heb je er nog geen een? Geen nood! In dit artikel neem ik je mee in het bedenken van jouw converterende weggever.

Want met zo’n weggever kun je de inschrijvingen op je nieuwsbrief exponentieel verhogen!

Heb je er wel één maar wordt het nauwelijks aangevraagd?

Het kan maar zo zijn dat de titel te vaag is.

Of dat je TEVEEL hebt opgenomen in je weggever.

Een weggever is een klein cadeau dat een specifiek probleem oplost voor een specifieke doelklant in ruil voor een e-mailadres.

Wees dus heel specifiek.

Dit is geen weggever:

NieuwsbriefCTA

 

 

 

Hou dit voor ogen bij het bedenken van je weggever:

Wat jij kunt laten zien, tonen, geven dat in 2 minuten zoveel indruk op iemand maakt dat hij of zij oprecht interesse krijgt?

Heb je al een idee?

Een weggever die goed converteert heeft een paar eigenschappen:

  1. Het geeft een ultra specifieke oplossing aan een ultra specifieke doelgroep
  2. Het is onmiddellijk downloadbaar/direct toegankelijk
  3. Het lost één specifiek probleem op, niet een heel scala aan problemen.

Wat zou je kunnen inzetten als weggever?

Hier volgen een aantal ideeën:
-een e-book
-Een casestudy
-Een toolkit
-Hét antwoord op hun vraag
-Een stappenplan
-Een checklist
-Een challenge
-Een quiz
-Een handout/ whitepaper
-Een inhoudelijk webinar

Hou bij het maken van je weggever ook voor ogen:

Wat is dat éne ding dat jouw doelgroep boven alles absoluut wilt / moet weten?

Heel belangrijk dat je dit voor ogen houdt wanneer je je weggever maakt, het kan het verschil maken tussen een converterende weggever of een item dat in de downloads blijft staan en niet gelezen wordt.

Brainstorm: welke problemen los jij op voor je ideale
klant? Hoe kun je een onderdeel uit je betaalde product
of dienst vertalen naar “een oplossing”die je kunt weggeven zodat mensen je leren kennen.

Welk probleem los jij op voor je ideale klant?

Welke deelprobleem kun je oplossen of welke antwoorden kun je geven in je kennismakingscadeau, je geweldige weggever?
Ik hoop dat ik je hiermee op ideeën heb gebracht.

Nog meer ideeën nodig?

Ik vertel je graag meer in mijn gratis online workshop winstgevende e-mailmarketing.

 

Meer lezen over de volgende stap die je zet met je weggever?
Lees dan hoe je je artikel boost via Social Media

De kracht van je online training als low end product

Ben je bekend met de product piramide? De meeste klanten beklimmen jouw piramide door onderaan te beginnen bij je weggever of low end product. Het merendeel van die groep is zo enthousiast over jouw werkwijze dat ze door klauteren naar jouw middle end product. Een exclusieve groep topklanten bereikt de top van jouw aanbod: de High End.

 

Zo ziet zo’n product piramide eruit:

 

Natuurlijk zijn er ook klanten die met behulp van een hijskraan direct high end instappen. Die kennen hun eigen behoeften goed of willen gewoon het beste van het beste.

Heb jij jouw aanbod al ingedeeld in deze piramide? Begin bovenaan met je High end producten, zoals VIP-dagen, jaarprogramma’s of exclusieve trainingen waarin je veel 1-op-1 met je klant werkt en iemand persoonlijk begeleid.

Wat voorbeelden van Middle end producten zijn online trainingen met ondersteuning, betaalde webinars en live groepstrainingen. Je klant krijgt wel jouw begeleiding, maar minder exclusief dan bij je high end aanbod.

Low end producten zijn goedkoop of zelfs gratis. Je kunt een e-book of mini-cursus weggeven. Of schrijf regelmatig waardevolle blogs en nieuwsbrieven voor je volgers. Wat je ook kunt doen is webinars geven, challenges organiseren of een gratis introductiesessies weggeven.
Wil je ook wat verdienen aan je low end producten? Je kunt tegen een laag tarief gaan spreken op events in de hoop daar nieuwe klanten te treffen. Of… maak een goedkope online training zonder ondersteuning.

Online training als low end product

Een online training kan je vrijheid geven, want je hoeft er geen fysieke inspanningen voor te doen. Je kunt ook je eigen werksleur doorbreken omdat je niet hetzelfde riedeltje 100 keer hoeft uit te leggen.

Die tijd kun je mooi besteden aan andere zaken! En heel belangrijk: je kunt veel meer mensen tegelijk helpen en ook nog eens meer omzet draaien.

Eén van mijn oud-cursisten is een dame die creatieve workshops gaf. Eerst deed ze dat gewoon bij haar in de buurt en gaf ze een workshop voor steeds vier cursisten. Nadat ze deze workshop had omgezet naar een low end online training, heeft ze inmiddels al meer dan 85 cursisten geholpen, zelfs internationaal! Dat is toch fantastisch?

Hoeveel betaalt de klant?

Een online training kan je dus een enorme piek geven in je omzet, als je je marketingfunnel goed inricht.
Prijzen die je voor een goedkope online training rekent, kunnen 27 euro zijn en 97 euro. Of alles daartussen.

Voor de prijsbepaling gaat het natuurlijk om de waarde die je biedt en het resultaat die het de klant oplevert.

Tips om uit de valkuilen te blijven

  • Maak je training niet te lang. Houd het simpel en maak het niet te moeilijk voor jezelf.
  • Geen Facebook community aan, want dan ben je alsnog dagelijks tijd kwijt aan het beantwoorden van individuele vragen.
  • Geen verdere 1-op-1 ondersteuning

Wat dan wel?

“Ja leuk Irene…” zal je zeggen, “maar wat zit daar dan wel in?”

Bepaal allereerst wat je cursist gaat bereiken in deze online training. Wat kan iemand na het volgen van jouw programma?
Als je dat duidelijk hebt, hoe breng je vervolgens je cursist van A naar B?
Probeer die leerlijn zo helder mogelijk op te schrijven.

En hoe ga je die kennis en vaardigheden overbrengen?

Met een instructievideo kun je jezelf filmen terwijl je verftechnieken laat zien of doe je de yoga oefeningen voor.

Video dus!

En wat moet er nog meer bij? Een werkblad of een quiz zijn mooie aanvullingen waarmee je jouw online training nog meer body geeft.

Maar let op die valkuil… hou het compact en maak het niet te groot. Het is een low end product, weet je nog?

Ga uit van ongeveer 3 tot 5 modules voor deze eerste training, want je kunt altijd nog een vervolgcursus aanbieden. Namelijk: jouw nog veel betere middle end of high end online training 😉

Deze goedkopere training kun je makkelijk verkopen aan bestaande klanten. Mensen die jou al kennen vertrouwen immers sneller dat je een goed product aanbiedt, dan mensen die jou pas voor het eerst zien.

Zo’n training is ook heel makkelijk te verkopen via e-mailmarketing. Verstuur een aantal slimme e-mails waarin je uitlegt dat jouw aanbod zeer schaars is en je krijgt mensen in de actiestand. Gebruik zinnen als ‘Alleen deze week voor dit introductietarief’ of ‘Slechts beschikbaar voor 30 klanten’ en de verkopen stromen binnen.

73 % procent van cursisten start pas 3 maanden na aankoop van je cursus

73 % van de mensen die een cursus kopen, starten pas na 90 dagen! Gelukkig weet ik dat het met mijn cursussen anders is, maar wat een laag percentage!

Ik verbaas me erover dat het zo werkt. Je koopt toch iets omdat je het graag wil doen of leren?! Wat houd je dan tegen om te starten met een training waarvoor je betaald hebt? En die ook af te maken? Ennuh, los van het feit dat ik het niet zo goed begrijp, vind ik het ook nog eens zonde van het geld. Dat iemand denkt: ‘het is toch al betaald, kan mij het schelen’. Maar jij wil waarschijnlijk ook liever tevreden cursisten met een mooi resultaat dan simpelweg een bedrag erbij op je bankrekening zonder dat je daar jouw mooie programma tegenover hebt kunnen stellen.

Hoe voorkom je dit bij jezelf of bij trainingen die je zelf organiseert?

Welke veranderingen moeten er in jou en/of je klant gebeuren zodat iemand er écht voor gaat?

Volgens Tony Robbins, dé nummer één business strateeg bij wie ik afgelopen december was, is dit eigenlijk hetzelfde als de reden waarom iemand in de spiegel kijkt en walgt van zichzelf, om vervolgens toch de snoepkast in te duiken voor een reep chocola.

Je mist het gevoel dat het NU moet veranderen... Morgen ga je ervoor, want vandaag... kreeg je een rot telefoontje, voelde je je niet top, ging er van alles mis. Er was er een reden……… Nou, die is er morgen ook. En weet je, die reden is er de dag daarna en alle dagen daarna ook nog!

Gelukkig zijn er ook mensen die er wél echt voor gaan.
Dat zijn zelfs mensen die nog nooit van hun leven iets hebben afgemaakt en nu toch doorbreken. Deze mensen realiseren zich namelijk:

Hoe ziet mijn leven eruit als ik NIET doorzet?

Mensen die wel slagen zijn namelijk banger voor hoe hun leven eruit komt te zien als ze niet doorzetten. Wat mis je dan allemaal? Wat verandert er niet in je leven als je afhaakt?

Foute stemmetjes

Iedereen heeft er last van. Vroeg of laat duiken ze altijd op: de foute stemmetjes. Met zo’n cursus waar je je vol enthousiasme voor op had gegeven, kan het net zo gaan. Je ervaart ineens angst dat het je niet gaat lukken. Foute stemmetjes nemen de overhand.... Maar waarom zou je nu luisteren naar foute stemmetjes? Die zullen er altijd zijn. En wie zegt dat ze gelijk hebben? Stuur ze weg! Die foute stemmetjes komen uit je brein, dat al 2 miljoen jaar erop is ingesteld om je te beschermen tegen het onbekende, wat misschien wel gevaarlijk voor je is.
Maar het heeft heus geen gelijk. Het belemmert je groei! En die groei heb je juist ook nodig.
Zonder groei is het leven maar saai. Vlak. Zonder voldoening.

Betrap jij jezelf erop dat je weleens afhaakt? Met deze tips gaat jou dat niet meer gebeuren.

Want hoe weet je nou dat het niet gaat lukken als je het niet eens probeert?

Misschien lukt het...

Als je twijfelachtig start met een cursus krijg je ook twijfelachtige resultaten. Als je denkt dat het je misschien gaat het lukken of misschien ook niet, dan wordt het nooit wat. Als je ervoor MOET gaan, dan ga je er zeker voor zorgen dat het lukt.

Ik heb cursisten met een fulltime baan die daarnaast in 3 maanden hun online training maken. Ik heb ook cursisten alle tijd hebben voor de cursus maar bij wie het zo moeizaam gaat. Die ervaren dit gevoel van onzekerheid, dat ‘misschien-lukt-het-wel, misschien-lukt-het-niet' gevoel. Dat zit ze enorm in de weg.

Wat werkt ook voor hen om wél tot resultaat te komen?

1. Rituelen versterken

Als je iets wil afmaken waar je mee begonnen bent, doe je dat door je doelen niet te groot maken. Maak het behapbaar zodat het past in jouw leven.

Bedenk dat je bijvoorbeeld gedurende 8 weken start met een ritueel in de ochtend om de juiste mindset en energie te krijgen zodat je je sterk voelt en door gaat zetten. Dus ga bijvoorbeeld joggen, naar de sportschool op de crosstrainer, met de hond lopen of luisteren naar inspirerende podcasts of trainingsmateriaal.

Want als je in deze 'peak state' komt, dan ga je doorzetten! Ik voel me ook wel eens een slappe hap en dan komt er niets uit mijn handen. Dan weet ik dat ik letterlijk fysiek actie moet ondernemen, anders komt er gewoon niets van terecht. Als ik dan weer in beweging ben geweest, al is het maar een half uurtje, dan ga ik daarna weer als een raket.

2. Creëer een systeem en maak een plan

Doe elke dag één ding. Zoals 1 uur volledig gefocust werken aan het doel dat je wil bereiken. De cursus die je kocht, de skill die je wil leren. De doorbraak creëer je door je mind te conditioneren, door het te voeden.
Creëer een ritueel dat bij je past waarmee jij je eigen momentum opwerkt en dan gaat het je echt lukken. Het is dé manier waarop ik zelf mijn grootste doorbraken heb gecreëerd.

3. Het allerbelangrijkste om te slagen is je WHY, je doel, je waarom

Waarom wil je dit leren of laten leren?
Wat gaat het volgen van de training je brengen? Heb je dat helder op je netvlies staan?
Schrijf het op, print het uit, plak het in je agenda of boven je bureau. Als het tegen zit, het even niet lukt, als je teveel afleiding hebt of als je je ertoe moet zetten om het te gaan doen: focus je dan op dat doel. Voel waarom je het doet, voel dat dat wat je wil groter is dan je tegenzin om te beginnen.

‘If the why is big enough, the how is easy’.

Foto's 123RF

Reageren op dit artikel?

Heb je een tip of een vraag? Deel het hieronder, ik reageer altijd!

Fiverr gebruiken: logo, animatievideo, illustraties

Maar hoe zorg je er nu voor dat je geen tijd verspilt aan de verkeerde designer?

Vaak stellen andere ondernemers mij de vraag: "Irene waar heb je die geweldige illustraties vandaan?"

"En die animatievideo, heb je die zelf gemaakt?"

Nou niet dus. Ik kan wel een hoop dingen en zo' n animatievideo kan ik ook wel maken. Maar dan ben ik daar wel flink wat uren aan kwijt en die tijd kan ik beter besteden aan andere dingen .... je moet keuze's maken als ondernemer!

Ik heb in de afgelopen jaren veel met freelancers gewerkt die zich aanbieden op Fiverr.com. En niet altijd naar naar mijn zin. Lees dit artikel zodat je deze missers voorkomt en laat je inspireren.

Wat is Fiverr?

Een platform waar je internationale freelancers kunt inhuren voor digitale diensten, design, vertalingen, schrijfklussen, video en animaties. Noem het allemaal maar op.

Wat hebben ze zoal voor mij gemaakt?

-Illustraties
-Facebook advertenties
-Animatievideo's

rating

En ging dat elke keer helemaal goed?
Nou nee. De eerste freelancer bleef mij maar " Sir" noemen en leverde echt knutsel werk.

Ik kreeg hierdoor wel het idee dat er een aantal criteria waren waar een freelancer aan moest voldoen:

Hoe vind je de juiste freelancer op Fiverr?

  • Kijk bijvoorbeeld naar het aantal sterren dat eerdere opdrachtgevers hebben gegeven aan de freelancer. Lees een aantal reviews!
  • Bekijk wat de gemiddelde responstijd is,
  • Binnen hoeveel dagen de dienst geleverd wordt,
  • Hoeveel correctieronden er zijn.
    review
    Advies, ga niet voor de goedkoopste, bekijk eerder werk. Als het om graphic design gaat, een Facebook advertentie of zoiets, kies er voor om ook de bronbestanden mee te bestellen, mocht je in de toekomst nog iets met het design willen laten doen, kun je dit altijd laten opsturen naar een andere designer.

Kies daarvoor bij file format voor PSD, EPS of AI naast aanlevering als png of jpg bestand.

Niveau van de freelancer

Er zijn Top Rated Sellers, Level 2 en Level 1, dat zie je bij het profiel van de freelancer staan.

Level 2

  • Langer dan 30 dagen via Fiverr gewerkt,
  • Hebben 10 orders afgerond,
  • Hebben weinig annuleringen
  • Krijgen minimaal 4 sterren.

Level 1

  • Ten minste 50 opdrachten uitgevoerd in 2 opeenvolgende maanden
  • Minimaal 4.5e ster
  • Weinig annuleringen
    opdracht

Top Rated Seller

  • Minimaal 4.7-5 star rating
  • Geweldige klantenservice
  • Weinig annuleringen
  • Staan bovenaan in de markt
  • Veel verkopen

Maak een duidelijke omschrijving van de opdracht

Wees duidelijk in wat je wilt, maak een de duidelijke omschrijving van de opdracht.

hondje
  • Geef aan welk lettertype je mooi vindt
  • Je huisstijl kleuren
  • Welke vormen rechthoekig/ rond
  • Welke stijl mag er gebruikt worden
  • Wat is het doel van het ontwerp
  • Wat moet het ontwerp uitstralen/ doen voor de doelgroep
  • Hoe onderscheidend moet het worden
  • Welke elementen moeten toegevoegd worden om het passend te laten voor jouw onderneming.

Animatievideo

En ter inspiratie de animatievideo die ik liet maken op Fiverr  ( 11 dollar!)

Illustraties

Hieronder een paar van de illustraties die ik heb laten maken op Fiverr, deze waren wel 100 dollar per stuk. Maar als je goed kijkt zie  je dat deze echt helemaal op maat zijn gemaakt, mijn hond is nagetekend en zelfs mijn favoriete kleding... 😉

6 daagseSuccesvol Online Ondernemen(1)

Reageer hieronder: ik reageer altijd!

En waar ga jij Fiverr voor gebruiken? Laat het hieronder weten, ik ben benieuwd en reageer altijd!

Effectieve onderwerpregel

Je hebt één kans om een geweldige indruk te maken

Pak die kans dan ook aan. Als het om onderwerpregel gaat, geldt dat nog sterker. Je hebt maximaal 50 letters om de aandacht te trekken.

Je lezer besluit binnen die tijd of ze je e-mail openen of verwijderen,

Vervolgens heb je 2 seconden om ze over te halen de e-mail te lezen.

Eerste indruk

Begin met de kern van je boodschap, zowel in de onderwerpregel als in de preview regel.

Maak het persoonlijk

Met gepersonaliseerde onderwerpregels ben je zeker van de aandacht en actiebereidheid van je lezer. Je kunt deze activeren op basis van klikken van specifieke links, de voornaam of producten die je klant eerder aankocht. Dit kan je heel goed voor elkaar krijgen met Convertkit, persoonlijk vind ik dit het beste e-mailmarketing systeem.

Schaarste

De lezers van je e-mail zullen eerder tot aankoop of actie overgaan als je gebruik maakt van urgentie of schaarste.

Wat kun je voor schaarste gebruiken?

  • ... voor de eerste 15 bestellingen
  • Weg is weg
  • Actie nog maar 2 dagen geldig. Profiteer nu snel!

Stel een vraag

Het menselijk brein wordt getriggerd door vragen, automatisch beginnen dan alle radartjes te draaien. Een vraag stellen in je onderwerpregel wekt een reactie op bij de lezer en hij zal op zoek gaan naar het antwoord. En laat dat antwoord nou net in je bericht staan. Een voorbeeld: ‘Welk e-mailmarketingprogramma past het beste bij jouw bedrijf? Bekijk de video’.

Symbolen

Mensen zijn van nature visueel ingesteld. Toch bestaat de onderwerpregel meestal alleen uit tekst en valt daarom ook niet echt op. Om de kans tot openen te vergroten kun je symbolen en afbeeldingen verwerken in de onderwerpregel.

https://en.wikipedia.org/wiki/Miscellaneous_Symbols

E-mail komt niet aan

Of je e-mail aankomt in de inbox van je lezer, ligt grotendeels aan reputatiescore bij de Internet Service Providers (ISP).

    • Dit kan gebeuren als veel lezers je e-mail als spam betitelen.

Er zjjn 2 dingen die spamfilters zeker activeren: Onderwerpregels helemaal in hoofdletters en het gebruik van meerdere uitroeptekens. Doe dit niet. Gebruik liever helemaal geen uitroeptekens .

​Testen

Je kunt onderwerpregels ook onderling testen. Test bijvoorbeeld:

  • Negatieve onderwerpregel versus positieve onderwerpregel
  • Personaliseren versus niet personaliseren
  • [Titel van je tips] opnemen tussen haakjes in je onderwerp
  • ... een zin eindigen in een aantal puntjes spreekt triggert ook tot klikken

Heb je vragen? Reageer dan hieronder, ik reageer altijd.

>