Category Archives for "de klantenreis"

De fuik aka de klantenreis

De klantenreis begint

Esther gierde het uit toen ik begon over de klantenreis in mijn webinar.
“Wat een bizarre naam voor een fuik!” typte ze

Ze had geen idee dat wat zij daar schreef, precies was waarom haar business niet stroomt.


In dat ene woord spatte haar overtuiging op marketing & sales er vanaf:

Ik moet 'ze' lokken....

Sales is verkoperig.

Sales is vies.

En dat hele marketing stuk voorafgaand is fake.

Ik denk niet dat het wat wordt met mij en Esther.
Totdat ze besluit er anders naar te kijken of er meer over ontdekt. Hoe het ook kan.
Helemaal uniek en authentiek én werkend als een trein.

Ga je mee op reis?

Een salesfunnel is een selectieproces waarin je ook uitsluit wie geschikt is om met jou te gaan werken.

En gelúkkig vallen er in dat eerste stuk al mensen af.
Want niet iedereen is jouw ideale klant. Je kunt niet een hele bevolkingsgroep in je eentje aantrekken en bedienen.

Ik noem een salesfunnel ook wel de klantenreis omdat we samen op avontuur gaan. En de reis begint met …. Dat gratis digitale cadeautje. De freeby, het e-book, de checklist of iets anders in ruil voor een e-mailadres.

Als die klopt…. Dan zijn we namelijk ready voor de ‘take off”. Het instappen in het vliegtuig ofwel het versturen van de mailtjes die uitsluiten of juist verbinden.
Het vluchtplan is helder, alles werkt even automatisch als op cruise control. Totdat we op de bestemming aankomen.  

Er zijn wat mensen uitgestapt en dat is geen enkel probleem.
Hoort allemaal bij het selectieproces.  
En die bestemming dat is de samenwerking met jou.

En het moet allemaal kloppen anders zitten de reizigers die naar Rusland wilden ineens bij jou daar op het tropische Bonaire.

En het startpunt begint nog eerder dan die weggever.  
Het begint ook voor dat je je aanbod magnetisch aantrekkelijk heb gedefinieerd.
Want juist die weggever is de brug.
Het grotere plaatje, alle juiste vliegwiel onderdelen komen samen tijdens de mini training Creëer jouw weergaloze weggever die ik op 21-25 juni organiseer.


Ook die woest aantrekkelijke titel waardoor jouw weggever 50 % meer wordt aangevraagd en door de juiste mensen!

Ga je mee op reis?

Neem jezelf mee en eventueel een business buddy!


>