Category Archives for "Social Media Tips"

Hoe je oe-lalala losse-floddermarketing ombuigt in een social media strategie waar je klanten mee maakt

Het is zo’n grijze dag waarmee ik niks kan.

Ik hou van spanning, avontuur, afwisseling, met mensen werken, er helemaal voor gaan. Dan past zo’n grijze dag, vol kletsregen, zonder coaching afspraken en met als enig spannend uitzicht mijn zoontje naar kamp brengen om 11 uur, er niet echt lekker bij; het is geen dag waar ik blij van word..

En er zijn 1000 dingen die ik kán doen, maar dat zijn niet persé dingen waar ik blij van word.

Dus… ik maak een top drie want ook van vandaag wil ik een prachtige dag maken.!

  • ​​Waar ik wel blij van word is vanavond naar Zumba-les gaan. (Factor blij: 10)
  • ​​Waar ik blij van word is vanmiddag even de stad in om een nieuwe jurk te kopen. (Factor blij: 8)
  • ​​​Waar ik blij van word is een story-strategie voor Instagram uit te schrijven voor deze maand. (Factor blij: 9, als hij af is …)

Nou kun je je er waarschijnlijk van alles bij voorstellen dat ik blij word van een fanatieke Zumba les en een mooie nieuwe jurk.

Maar dolgelukkig van een Insta Story strategie?

Waarom dan?

Wil je weten waarom ik daar zo blij van word, het maken van een Insta Story strategie? Omdat ik dan weet, dat wat ik publiceer op Instagram deze maand leidt naar nieuwe klanten.

Zal ik je kort uitleggen hoe ik dit doe ? Social media Strategisch inzetten?

Komt -ie:

Eerst ga je je content uitdenken met een helder doel voor ogen. Je bepaalt wat je wilt dat de kijker gaat doen. Welke actie hij neemt. Daarnaast moet het waardevol zijn voor je volgers. Het draait niet om plaatjes van “oe-la-la” kijk mij hier eens fantastisch stralen omdat dat toevallig vandaag een geweldige dag is. (Het zou vandaag dan zeker niks worden op Social media, hahaha)

Je doel is bijvoorbeeld: interesse wekken voor je workshop. Denk dan een verhaallijn uit, waarin een onderdeel zit dat inspireert, of waar mensen iets van leren of een hoog fun gehalte heeft. (Als je iets met humor hebt dus, anders kan je het beter laten en ga je zitten op inspiratie en educatie)

  • ​Take 1: Foto van je vorige workshop/ training + onderwerp dat nieuwsgierig maakt
  • ​Take 2: Screenshot content en vertel wat het effect kan zijn op degene die meedoet. (wat maakt deelname mogelijk)
  • ​Take 3: Vertel in korte stukjes van 15 seconden iets leerzaams, deel bijvoorbeeld een tip, en plaats straks tekst over de video want niet iedereen zal het geluid aanzetten.
  • Take 4: Maak een plaatje van een testimonial van één van je ideale klanten.
  • Take 5: Vertel wat de early bird prijs is en voeg er een call to action aan toe (Let op: ik ben er niet voor om de mensen te verwijzen naar een link in bio! Mensen willen op Instagram of Facebook blijven… vraag om een reactie in de chat. Dan kun je vandaar uit de conversatie aangaan met mensen. Zo leid je ze naar de inschrijfpagina via de direct messages.

Best cool hé, om zo je Social Media stories in te zetten. Natuurlijk hoeft het niet altijd zo bedacht te zijn, en kun je heus ook iets spontaans delen.

We missen alleen zo vaak een helder doel en dan werkt Social Media niet voor je.  Dan is het alleen maar tijdverlies.

En als je je Social Media Strategisch inzet door een plan met een doel uit te schrijven,  dan werkt het jouw kant op en trek je er de juiste klanten mee aan en maak je van je ongeïnteresseerde volger…. Een zeer gemotiveerde klant.

En daarom is het ook één van de topics die ik behandel tijdens het jaarlijkse Event dat ik op 29 november organiseer:

​Hoe pas je Social Media Strategisch consistent toe zodat het leidt naar nieuwe klanten.

Je leert er onder andere mijn volger—klant strategie met de nieuwste Social Media trends

Het thema van dit jaar is het plannen van je succes, want -a goal without a plan is just a wish-. ​En speciaal voor dit event ontvang je daarom de vernieuwde invulbare gedrukte glossy strategische marketing kalender waarin je je jaar en maandplan voor 2020 in kaart brengt. Je kunt deze in je kantoor ophangen en elke maand erbij pakken zodat je niet alleen op koers blijft maar ook je plannen en je omzetten gaat realiseren!

Je kunt ​HIER het programma bekijken en je early ticket kopen voor maar 97 euro. ​

Zakelijke berichten op social media: wat werkt en wat niet?

zakelijke berichten op Social Media

Vind jij het net als zoveel andere ondernemers vind je het vast lastig om te bepalen wat je daar nu op moet plaatsen.

Telkens weer. Want één keer in de week iets plaatsen, dat zet geen zoden aan de dijk. Daar word je niet zakelijk zichtbaar mee en dat leidt dus ook niet tot het krijgen van nieuwe klanten.

​In dit bericht wil ik het met je hebben over wat je voor content kunt posten zodat je je doelen bereikt. Want heb je daar al eens over na gedacht? Wat is eigenlijk het doel ​van Social Media?
Dit is met name het leren kennen van elkaar en een band op bouwen​.

​Wat voor zakelijke berichten kun je nu plaatsen op Social Media?

De beste manier is Social Media in te zetten als een story-telling platform.

​Want alleen maar content plaatsen om je workshops vol te krijgen of je webinars of trainingen is bloody boring​, voor jezelf maar zeker voor je volgers.

Die krijgen dan zelfs een blinde vlek voor je ​berichten.


​Echte mensen met echte verhalen


​Wat gewone mensen doen is hun hele leven op Facebook en Instagram te documenteren en etaleren. Foto’s van hun familie, plaatsen ze en van hun kinderen, het heerlijke dinertje aan zee, de ochtend smoothie, hun zonnige of druiligere vakantiedag, en foto’s van de meest aandoenlijke of foeilelijke huisdieren.

Waar ze het dan ook over hebben, het zijn verhalen die ze delen over hun leven.

Werkt dat? JA! Daar komen reacties op en daar krijg je engagement, interactie mee.

En dat is wat jij als ​ondernemer precies ook zo moet doen

Door verhalen te vertellen over je bedrijf: vertel je volgers wat je doet en waarom je het doet. Want op de Socials zoeken mensen verbinding met echte mensen. Ze willen geen zaken doen met bedrijven, ze willen niet continu verkocht worden, ze willen je eerst leren kennen, en dat is precies wat je wilt bereiken met Social Media. Het staat als eerste stukje van de funnel: het leren kennen.

​Maak een story van je werkdag

Vertel bijvoorbeeld eens hoe je dag eruit ziet, als je een training geeft. Op Instagram kun je stories maken van het tochtje op de fiets naar kantoor waarin je een tip deelt, tot het zetten van de koffie, het neerleggen van de werkboeken, de verwelkoming van je cursisten, een peak behind the curtains van een stukje content tot je deelt met de cursisten tot de afsluitende dinertje. 

​Stel confronterende vragen

Leer je doelgroep echt kennen via Social Media, stel eens wat confronterende vragen. Ik vroeg laatst of je als ondernemer ook in de vakantie je e-mail checkt, of dat je dat echt moeilijk vindt om uit te besteden. En op die privé antwoorden daar kun je natuurlijk wat mee! Verwijs deze mensen naar een blog op je website of nodig ze uit voor een gesprek.

Instagram én Facebook: story-sharing platform ​

En die foto’s die je erbij gebruikt zijn het haakje, dat je verbindt aan het verhaal wat je deelt. Voordat je je verhaal schrijft denk je goed na over wat je wilt dat de lezer weet en wat zij doet na het lezen van je bericht. 

Geef je lezer dus ook een opdracht

Wil je dat ze een like geven? Vraag er dan om. Wil je een reactie onder de post? Stel die vraag dan ook!

Wil je dat ze een video bekijken, vertel dat ze even op de play klop klikken. Het klinkt te simpel voor woorden maar zonder te vragen om een reactie komt – ie dus ook niet.

dus even samengevat:

1

​Vertel verhalen/ stories.

​Door verhalen te vertellen over je bedrijf: vertel je volgers wat je doet en waarom je het doet. Wat is bijvoorbeeld het moment dat je besloot voor jezelf te beginnen? ​Laat je volger eens een dagje met je meelopen, digitaal dan via het plaatsen van een story op Instagram of Facebook. Of stel eens confronterende vragen en neem actie op de antwoorden.

2

​De foto is het haakje

​Maak gebruik van opvallende foto's, dus telkens een andere setting of inval werken goed. Gebruik geregeld foto's van jezelf, op zijn minst 1 op de 9 foto's mag van jezelf zijn. (Op naar de fotograaf dus 🙂 )

3

​Vergeet de Call to Action niet

Wil je dat ze een like geven? Vraag er dan om. Wil je een reactie onder de post? Stel die vraag dan ook!

Wil je dat ze een video bekijken, vertel dat ze even op de play klop klikken. Het klinkt te simpel voor woorden maar zonder te vragen om een reactie komt – ie dus ook niet.


​Interessant?  

Doe dan mee met  Gratis Online Marketing Strategie Workshop: ​Leer van mijn best practices


Leer de 5 online marketing stappen waarmee je heel eenvoudig je omzet verdubbelt.

​Presentatie


​Dit ontdek je

  • 1
    Hoe je makkelijk en continu je expertstatus claimt met inzet van Social Media
  • 2
    Hoe je goed kunt verkopen uit je nieuwsbrief en voorkomt dat je e-book / weggever ongezien in de inbox verdwijnt en je direct weer uit de picture bent
  • 3
    Ik vertel je het geheim waarmee je in één klap van je angst/reserves voor het geven van webinars af bent en vandaag nog wil beginnen
  • 4
    Leer 3 magische bewezen succestitels voor je webinar waardoor je veel meer deelnemers krijgt en klanten maakt in je webinar
  • 5
    Ontdek hoe ik met € 1220 euro in 6 weken 100.000 omzette en hoe jij dat ook kan zelfs als je  geen e-maillijst hebt.

Gratis online Workshop ​Datum

​16 oktober 

Woensdag

10: 00 AM 

4:00 PM 


9 tips om je online zichtbaarheid vergroten

Wat k​un je voor verschillende authentieke activiteiten doen om zichtbaar te worden online?

​Liever luisteren? Doe dat hieronder:

  • 1
    Tips om in de juiste mindset te komen om zichtbaar te worden
  • 2
    Hoe vaak moet ik zichtbaar worden en waar

Als kind had ik slapeloze nachten voordat ik mijn spreekbeurt hield en ik sta nog altijd niet heel graag in the picture.

(Dat had je vast niet verwacht...)

Toch heb ik mijn weerstand op zichtbaar zijn zijn overwonnen en ik wil graag een aantal geheimen met je delen die mij hebben geholpen.

1. Tips om in de juiste mindset te komen om zichtbaar te worden

Om zichtbaar te worden of je expertstatus te claimen moet je eigenlijk continue onder de aandacht blijven bij je toekomstige klanten.

Niet alleen als je een lancering doet. Vaak denken mensen dan ook: die zal wel weer iets te verkopen hebben. Ook niks mis mee echter je mensen moeten je wel eerst kennen, leuk vinden, vertrouwen. Ja die Know Like Trust factor, daar werk je voor langere tijd aan.

Die zichtbaarheid daar mag je continu aan werken. En dit is niet voor iedereen even makkelijk: van mijn klanten hoor ik dit ook vaak terug. Dan bespreken we wat iemand kan doen om aan voldoende klanten te komen voor een traject en wat er nog voor moet gebeuren.

En dan zie ik ineens zo'n gespannen frons ontstaan op het voorhoofd van de klant en dan vraag ik dus...

“Vind je het dan zo spannend om een video te maken? Dat heb je toch al een aantal keren gedaan?"

En dan is het niet dat videootje. Dat lukt best. Nee dan is het….

Je plaats nemen.

Je te laten zien.

Je product onder de aandacht brengen.

En wat ik dan ook hoor: ja als het voor een ander is, dan zichtbaar worden of iets verkopen dan doe ik dat veel makkelijker. Voor een baas doe je dat makkelijk.

Mmmm. Interessant

Dus voor je eigen bedrijf is het moeilijker dan als het van je baas zou moeten.

Waarom?

Dan is het niet persoonlijk?

Dan raakt het je niet persoonlijk als iemand er wat van vindt?

Geloof je dan niet in je bedrijf, je product, je dienst?

Er zijn ook klanten die echt doodsbang om zichtbaar te zijn. Maar onzichtbare ondernemers hebben nu eenmaal geen klanten dus links om of rechtsom, je moét er wat mee. Of laat je je droom, je bedrijf dan maar vallen?  Dan maar geen bedrijf dan maar geen klanten. Dan moet je weer voor een baas gaan werken? 
Dat is toch de grootste nachtmerrie voor jou als ondernemer?

Je bent gewoon een pluim waard dat je je eigen bedrijf runt. Dat je een mooie dienst hebt om klanten te helpen. Je mag ECHT dat podium pakken

Sterker nog eigenlijk moet je want al die mensen die jij kan helpen wachten op jouw tips en adviezen en producten en als jij ze kan helpen maar je laat je niet zien gaan ze mogelijk naar een ander en zijn ze dan beter af?

NEE toch?

Genoeg over mindset zo?

Gewoon even naar deze podcast luisteren als je een zetje nodig hebt en goooooo!

'Feel the fear and do it anyway'.

​​2. Wat kan ik voor verschillende authentieke activiteiten doen om zichtbaar te worden online

Ondervraag in elk geval je klant / ideale klant waar  hij op actief is, online. Want daar ben jij natuurlijk ook!

  • Is dat Facebook (10,1 miljoen leden) zit praktisch iedereen wel op FB namelijk? Wees daar dan actief op met Social Media posts. Je kunt uit je bestaande blogberichten een aantal kreten nemen, een leuk plaatje erbij maken op Canva en inplannen. Die zelfde berichten, misschien met een andere toon kun je doorplaatsen op LinkedIn of Instagram als je ideale klant daarop actief is. Hussel het wel lekker door elkaar zodat je niet alle zelfde berichten ziet op de tijdlijn van Facebook, Linkedin of Instagram. Dan denken ze:  “dat heb ik al gelezen laat maar! “
  • Wat je verder kunt doen aan op Social Media om zichtbaar te zijn en blijven is“reageren op Social Media” op de berichten van je ideale toekomstige klanten. Zo kom je ook goed in beeld. Ga met mensen in gesprek, niet alleen een hartje geven maar type wat terug. Wat vind je goed, leuk aan dit bericht. Laat je zelf horen

En deze manieren om je zichtbaarheid te vergroten ken je vast wel:

  • ​ Natuurlijk het versturen van je nieuwsbrief.
  • Het posten van je blog op je website.
  • Het delen van dat blog op de Social Media kanalen.
  • Een video of vlog maken en deze posten op je Facebook pagina of in je LinkedIn account en dan nog het liefst ondertiteld
  • En Facebook live houden
  • Een webinar geven
  • Een challenge organiseren en heel veel ondernemers helpen
  • ​Een podcast maken en de ether inslingeren

En als je me nu vraagt hoe vaak Irene, want ik wil er ook weer geen tweede baan aan over houden….

De mate van jouw zichtbaarheid weerspiegelt je succes…..

Dus zie het dan als onderdeel van je werk. Het hoort erbij, echt!

En je kunt nu eenmaal niet alles uitbesteden. Maar... je kunt wel hulp vragen van een VA (virtueel assistent) of zoiets. Maar de strategie, wat je schrijft hoe je verschijnt, dat is jouw pakkie an. Jouw stem, jouw persoon trekt de ideale klant die met jou resoneert, en daarom moet je er zijn. 

Probeer een keer of 3 per week actief zichtbaar te zijn op de kanalen waar je ideale klant zich bevindt.

Dan vergeten ze je niet zo snel!

Helpt dit jou? Heb je zelf nog extra tips? Laat het hieronder weten, ik ben reuze benieuwd!

​Want dat zichtbaar worden, dat leidt natuurlijk ergens toe.
Naar veel klanten hebben zonder er keihard voor te hoeven werken. Zou jij ook meer klanten willen helpen in  minder tijd?

Dan wil ik je uitnodigen voor de Quickstart van je online training. Een live workshop voor een kleine groep ondernemers  die dromen van een online training of blended learning en die heldere stappen en goed geld willen verdienen met hun kennis.  (Er kunnen max 25 personen deelnemen en ​tegenwoordig slaap ik de hele week als een roosje voor ik voor zo'n fijne groep deelnemers sta 🙂 )

De investering is slechts 35 euro ex btw.

Dit gaan we concreet doen:

  • Je ideale klant voor je online training uitwerken
  • De opbouw van je programma
  • Hoe je je e-maillijst snel kan opbouwen, ook als je nog geen lijst hebt
  • Het aanbod schaalbaar maken
  • De planning van je lancering

​Dit is hoe je de kennis kunt laten beklijven

Dit is hoe je zelf niet meer eindeloos repeteert

Dit is hoe je direct de diepte in kunt gaan met je klant.

En dit is hoe je een ongelimiteerd aantal klanten kunt helpen in minder tijd.

Fiverr gebruiken: logo, animatievideo, illustraties

Maar hoe zorg je er nu voor dat je geen tijd verspilt aan de verkeerde designer?

Vaak stellen andere ondernemers mij de vraag: "Irene waar heb je die geweldige illustraties vandaan?"

"En die animatievideo, heb je die zelf gemaakt?"

Nou niet dus. Ik kan wel een hoop dingen en zo' n animatievideo kan ik ook wel maken. Maar dan ben ik daar wel flink wat uren aan kwijt en die tijd kan ik beter besteden aan andere dingen .... je moet keuze's maken als ondernemer!

Ik heb in de afgelopen jaren veel met freelancers gewerkt die zich aanbieden op Fiverr.com. En niet altijd naar naar mijn zin. Lees dit artikel zodat je deze missers voorkomt en laat je inspireren.

Wat is Fiverr?

Een platform waar je internationale freelancers kunt inhuren voor digitale diensten, design, vertalingen, schrijfklussen, video en animaties. Noem het allemaal maar op.

Wat hebben ze zoal voor mij gemaakt?

-Illustraties
-Facebook advertenties
-Animatievideo's

rating

En ging dat elke keer helemaal goed?
Nou nee. De eerste freelancer bleef mij maar " Sir" noemen en leverde echt knutsel werk.

Ik kreeg hierdoor wel het idee dat er een aantal criteria waren waar een freelancer aan moest voldoen:

Hoe vind je de juiste freelancer op Fiverr?

  • Kijk bijvoorbeeld naar het aantal sterren dat eerdere opdrachtgevers hebben gegeven aan de freelancer. Lees een aantal reviews!
  • Bekijk wat de gemiddelde responstijd is,
  • Binnen hoeveel dagen de dienst geleverd wordt,
  • Hoeveel correctieronden er zijn.
    review
    Advies, ga niet voor de goedkoopste, bekijk eerder werk. Als het om graphic design gaat, een Facebook advertentie of zoiets, kies er voor om ook de bronbestanden mee te bestellen, mocht je in de toekomst nog iets met het design willen laten doen, kun je dit altijd laten opsturen naar een andere designer.

Kies daarvoor bij file format voor PSD, EPS of AI naast aanlevering als png of jpg bestand.

Niveau van de freelancer

Er zijn Top Rated Sellers, Level 2 en Level 1, dat zie je bij het profiel van de freelancer staan.

Level 2

  • Langer dan 30 dagen via Fiverr gewerkt,
  • Hebben 10 orders afgerond,
  • Hebben weinig annuleringen
  • Krijgen minimaal 4 sterren.

Level 1

  • Ten minste 50 opdrachten uitgevoerd in 2 opeenvolgende maanden
  • Minimaal 4.5e ster
  • Weinig annuleringen
    opdracht

Top Rated Seller

  • Minimaal 4.7-5 star rating
  • Geweldige klantenservice
  • Weinig annuleringen
  • Staan bovenaan in de markt
  • Veel verkopen

Maak een duidelijke omschrijving van de opdracht

Wees duidelijk in wat je wilt, maak een de duidelijke omschrijving van de opdracht.

hondje
  • Geef aan welk lettertype je mooi vindt
  • Je huisstijl kleuren
  • Welke vormen rechthoekig/ rond
  • Welke stijl mag er gebruikt worden
  • Wat is het doel van het ontwerp
  • Wat moet het ontwerp uitstralen/ doen voor de doelgroep
  • Hoe onderscheidend moet het worden
  • Welke elementen moeten toegevoegd worden om het passend te laten voor jouw onderneming.

Animatievideo

En ter inspiratie de animatievideo die ik liet maken op Fiverr  ( 11 dollar!)

Illustraties

Hieronder een paar van de illustraties die ik heb laten maken op Fiverr, deze waren wel 100 dollar per stuk. Maar als je goed kijkt zie  je dat deze echt helemaal op maat zijn gemaakt, mijn hond is nagetekend en zelfs mijn favoriete kleding... 😉

6 daagseSuccesvol Online Ondernemen(1)

Reageer hieronder: ik reageer altijd!

En waar ga jij Fiverr voor gebruiken? Laat het hieronder weten, ik ben benieuwd en reageer altijd!

Verkopen via Facebook

verkopen via facebook

Ik las laatst een bericht van iemand op Facebook die het vreemd vond dat er zo weinig werd verkocht via het adverteren op Facebook. Ze was zelfs een beetje boos en voelde zich opgelicht door Mark Zuckerberg…. 🙂

Is dat gek? Dat denk ik niet. Facebook gebruik je om contacten te leggen of onderhouden: niet om direct te verkopen….
Je zult eerst een band gaan opbouwen met deze nieuwe relatie.

Verkopen via Facebook

Het gaat erom dat je vertrouwen tot stand brengt. Dat vertrouwen krijg je door goede content te schrijven en te delen. En dat delen kun je doen via Social Media in én daarna via je nieuwsbrief. Dat verkopen is pas een volgende stap.

Verkopen via Facebook, ja of nee?

Nee dus. Je kunt adverteren om onder de aandacht te komen van je doelgroep. Zoals je misschien weet worden je berichten die je op je zakelijke Facebook pagina deelt maar voor een bepaald percentage getoond aan je bezoeker.
Dus de berichten die jij onder de aandacht wilt brengen kun je bijvoorbeeld boosten, zodat ze wel getoond worden aan je Facebook fans.
Maar verder zou ik het verkopen overlaten  via andere kanalen.

Adverteren op Facebook loont bijvoorbeeld wel voor het verzamelen van meer e-mail adressen in je e-mailmarketing omgeving.

En via je e-mailmarketing omgeving kun je dan:

  • Vertrouwen opbouwen door kennisdelen
  • Vergroten sales
  • Vullen van je workshops
  • Verkopen van je producten
[post_connector_show_children slug=”Gerelateerde berichten” parent=”2057″ link=”true” excerpt=”true”]

Zoekmachine optimalisatie en Social Media

Zoekmachine optimalisatie en Social media

Zoekmachine optimalisatie en Social media

Wil je je website beter vindbaar maken?

Ook door inzet van Social Media kun je dit  deels voor elkaar krijgen.

En alle beetjes helpen toch?

Het doel van je zoekmachine optimalisatie is natuurlijk dat je je ideale doelgroep aantrekt.

Spreek de taal van de doelgroep en gebruik hun zoektermen in je teksten.

En inhoudelijk schrijf je je  pagina’s op die manier dat je het juiste publiek aan te trekt.
Als je op een prettige manier actief bent op Social Media en mensen de inhoud op prijs stellen, dan willen ze jouw berichten ook best delen.
Als ze dit delen en hun volgers of vrienden klikken dan weer op de links, dan wordt er een seintje gegeven aan de zoekmachines.

Hoe kun je Social Media nog meer inzetten om je zoekmachine optimalisatie te bevorderen:

In de conceptfase van een evenement of product of dienst:
Vraag je doelgroep hoe zij zouden zoeken naar jouw evenement of dienst:
Ga naar Twitter, een Facebook groep waarin jouw doelgroep vaak zit of Linkedin, Google + en stel de vraag.

Dit werkt tweeledig:

  • aan de ene kant raakt jouw doelgroep al geïnteresseerd omdat ze mee hebben kunnen denken met jouw product of dienst.
  • aan de andere kant krijg je die woorden te horen waar zij op zoeken….

Door SEO en Social Media te combineren:

  • Werk je aan je reputatie als ondernemer:  Jij laat zien waar jij als ondernemer voor staat.
    Zoekmachines zijn zo ingesteld  dat ze personen en merken opspeuren die een autoriteit zijn op een bepaald vakgebied.
  • Laat je je betrokkenheid zien door zelf berichten te delen waar je achter staat.

Als ondernemer sta je er niet helemaal alleen voor. In deze tijd van Social Media al helemaal niet. Communiceer en deel je blog, reageer op blogs van anderen wanneer dit relevant is voor jouw doelgroep. Wanneer mensen kunnen reageren via Social Media zoals via Facebook of Google plus, krijg je sneller interactie dan  wanneer mensen een account aanmoeten maken op je eigen website.

  • werk je actief aan je optimalisatie door het verspreiden van inhoud die jij je doelgroep wilt meegeven. Hoe? Via hootsuite bijvoorbeeld, of via de Social Media buttons die je onderaan dit bericht ziet staan.Deze plugin, maakt het je bezoeker helemaal makkelijk om de inhoud te delen.

   Noot:
Overmatig verspreiden van links komt de werking niet ten goede. Je wilt natuurlijk niet als ‘spammer’ worden gezien.
Je kunt best een link een aantal malen onder de aandacht brengen, omdat bijvoorbeeld tweets zichzelf snel opvolgen en je wilt deze tonen.
Maar probeer met vervolg berichten wel origineel te zijn om effect te krijgen.

Social Media twittertip en het automatische welkomstbericht

Twittertip: Een automatisch welkomstbericht sturen via een direct message (1 op 1 bericht)  aan je nieuw volgers doen of niet?
direct message
Hoe doe je zoiets? Dit kun je met Socialoomph.com maar toch raad ik het je af.

Dit komt heel pusherig over, en de nieuwe volger kent je nog maar net

Je moet eerst een band opbouwen met je volger en dan nog, promoot je je bedrijf met mate. (1 op de 5 tweets).
Als je tijd hebt om je nieuwe volgers te verwelkomen, doe het dan persoonlijk.
Geef een antwoord via reply aan de nieuwe volger en zeg iets persoonlijks, over zijn business of profiel.
>