Category Archives for "Social Media Tips"

Fiverr gebruiken: logo, animatievideo, illustraties

Maar hoe zorg je er nu voor dat je geen tijd verspilt aan de verkeerde designer?

Vaak stellen andere ondernemers mij de vraag: "Irene waar heb je die geweldige illustraties vandaan?"

"En die animatievideo, heb je die zelf gemaakt?"

Nou niet dus. Ik kan wel een hoop dingen en zo' n animatievideo kan ik ook wel maken. Maar dan ben ik daar wel flink wat uren aan kwijt en die tijd kan ik beter besteden aan andere dingen .... je moet keuze's maken als ondernemer!

Ik heb in de afgelopen jaren veel met freelancers gewerkt die zich aanbieden op Fiverr.com. En niet altijd naar naar mijn zin. Lees dit artikel zodat je deze missers voorkomt en laat je inspireren.

Wat is Fiverr?

Een platform waar je internationale freelancers kunt inhuren voor digitale diensten, design, vertalingen, schrijfklussen, video en animaties. Noem het allemaal maar op.

Wat hebben ze zoal voor mij gemaakt?

-Illustraties
-Facebook advertenties
-Animatievideo's

rating

En ging dat elke keer helemaal goed?
Nou nee. De eerste freelancer bleef mij maar " Sir" noemen en leverde echt knutsel werk.

Ik kreeg hierdoor wel het idee dat er een aantal criteria waren waar een freelancer aan moest voldoen:

Hoe vind je de juiste freelancer op Fiverr?

  • Kijk bijvoorbeeld naar het aantal sterren dat eerdere opdrachtgevers hebben gegeven aan de freelancer. Lees een aantal reviews!
  • Bekijk wat de gemiddelde responstijd is,
  • Binnen hoeveel dagen de dienst geleverd wordt,
  • Hoeveel correctieronden er zijn.
    review
    Advies, ga niet voor de goedkoopste, bekijk eerder werk. Als het om graphic design gaat, een Facebook advertentie of zoiets, kies er voor om ook de bronbestanden mee te bestellen, mocht je in de toekomst nog iets met het design willen laten doen, kun je dit altijd laten opsturen naar een andere designer.

Kies daarvoor bij file format voor PSD, EPS of AI naast aanlevering als png of jpg bestand.

Niveau van de freelancer

Er zijn Top Rated Sellers, Level 2 en Level 1, dat zie je bij het profiel van de freelancer staan.

Level 2

  • Langer dan 30 dagen via Fiverr gewerkt,
  • Hebben 10 orders afgerond,
  • Hebben weinig annuleringen
  • Krijgen minimaal 4 sterren.

Level 1

  • Ten minste 50 opdrachten uitgevoerd in 2 opeenvolgende maanden
  • Minimaal 4.5e ster
  • Weinig annuleringen
    opdracht

Top Rated Seller

  • Minimaal 4.7-5 star rating
  • Geweldige klantenservice
  • Weinig annuleringen
  • Staan bovenaan in de markt
  • Veel verkopen

Maak een duidelijke omschrijving van de opdracht

Wees duidelijk in wat je wilt, maak een de duidelijke omschrijving van de opdracht.

hondje
  • Geef aan welk lettertype je mooi vindt
  • Je huisstijl kleuren
  • Welke vormen rechthoekig/ rond
  • Welke stijl mag er gebruikt worden
  • Wat is het doel van het ontwerp
  • Wat moet het ontwerp uitstralen/ doen voor de doelgroep
  • Hoe onderscheidend moet het worden
  • Welke elementen moeten toegevoegd worden om het passend te laten voor jouw onderneming.

Animatievideo

En ter inspiratie de animatievideo die ik liet maken op Fiverr  ( 11 dollar!)

Illustraties

Hieronder een paar van de illustraties die ik heb laten maken op Fiverr, deze waren wel 100 dollar per stuk. Maar als je goed kijkt zie  je dat deze echt helemaal op maat zijn gemaakt, mijn hond is nagetekend en zelfs mijn favoriete kleding... 😉

6 daagseSuccesvol Online Ondernemen(1)

Reageer hieronder: ik reageer altijd!

En waar ga jij Fiverr voor gebruiken? Laat het hieronder weten, ik ben benieuwd en reageer altijd!

Verkopen via Facebook

verkopen via facebook

Ik las laatst een bericht van iemand op Facebook die het vreemd vond dat er zo weinig werd verkocht via het adverteren op Facebook. Ze was zelfs een beetje boos en voelde zich opgelicht door Mark Zuckerberg…. 🙂

Is dat gek? Dat denk ik niet. Facebook gebruik je om contacten te leggen of onderhouden: niet om direct te verkopen….
Je zult eerst een band gaan opbouwen met deze nieuwe relatie.

Verkopen via Facebook

Het gaat erom dat je vertrouwen tot stand brengt. Dat vertrouwen krijg je door goede content te schrijven en te delen. En dat delen kun je doen via Social Media in én daarna via je nieuwsbrief. Dat verkopen is pas een volgende stap.

Verkopen via Facebook, ja of nee?

Nee dus. Je kunt adverteren om onder de aandacht te komen van je doelgroep. Zoals je misschien weet worden je berichten die je op je zakelijke Facebook pagina deelt maar voor een bepaald percentage getoond aan je bezoeker.
Dus de berichten die jij onder de aandacht wilt brengen kun je bijvoorbeeld boosten, zodat ze wel getoond worden aan je Facebook fans.
Maar verder zou ik het verkopen overlaten  via andere kanalen.

Adverteren op Facebook loont bijvoorbeeld wel voor het verzamelen van meer e-mail adressen in je e-mailmarketing omgeving.

En via je e-mailmarketing omgeving kun je dan:

  • Vertrouwen opbouwen door kennisdelen
  • Vergroten sales
  • Vullen van je workshops
  • Verkopen van je producten
[post_connector_show_children slug=”Gerelateerde berichten” parent=”2057″ link=”true” excerpt=”true”]

Zoekmachine optimalisatie en Social Media

Zoekmachine optimalisatie en Social media

Zoekmachine optimalisatie en Social media

Wil je je website beter vindbaar maken?

Ook door inzet van Social Media kun je dit  deels voor elkaar krijgen.

En alle beetjes helpen toch?

Het doel van je zoekmachine optimalisatie is natuurlijk dat je je ideale doelgroep aantrekt.

Spreek de taal van de doelgroep en gebruik hun zoektermen in je teksten.

En inhoudelijk schrijf je je  pagina’s op die manier dat je het juiste publiek aan te trekt.
Als je op een prettige manier actief bent op Social Media en mensen de inhoud op prijs stellen, dan willen ze jouw berichten ook best delen.
Als ze dit delen en hun volgers of vrienden klikken dan weer op de links, dan wordt er een seintje gegeven aan de zoekmachines.

Hoe kun je Social Media nog meer inzetten om je zoekmachine optimalisatie te bevorderen:

In de conceptfase van een evenement of product of dienst:
Vraag je doelgroep hoe zij zouden zoeken naar jouw evenement of dienst:
Ga naar Twitter, een Facebook groep waarin jouw doelgroep vaak zit of Linkedin, Google + en stel de vraag.

Dit werkt tweeledig:

  • aan de ene kant raakt jouw doelgroep al geïnteresseerd omdat ze mee hebben kunnen denken met jouw product of dienst.
  • aan de andere kant krijg je die woorden te horen waar zij op zoeken….

Door SEO en Social Media te combineren:

  • Werk je aan je reputatie als ondernemer:  Jij laat zien waar jij als ondernemer voor staat.
    Zoekmachines zijn zo ingesteld  dat ze personen en merken opspeuren die een autoriteit zijn op een bepaald vakgebied.
  • Laat je je betrokkenheid zien door zelf berichten te delen waar je achter staat.

Als ondernemer sta je er niet helemaal alleen voor. In deze tijd van Social Media al helemaal niet. Communiceer en deel je blog, reageer op blogs van anderen wanneer dit relevant is voor jouw doelgroep. Wanneer mensen kunnen reageren via Social Media zoals via Facebook of Google plus, krijg je sneller interactie dan  wanneer mensen een account aanmoeten maken op je eigen website.

  • werk je actief aan je optimalisatie door het verspreiden van inhoud die jij je doelgroep wilt meegeven. Hoe? Via hootsuite bijvoorbeeld, of via de Social Media buttons die je onderaan dit bericht ziet staan.Deze plugin, maakt het je bezoeker helemaal makkelijk om de inhoud te delen.

   Noot:
Overmatig verspreiden van links komt de werking niet ten goede. Je wilt natuurlijk niet als ‘spammer’ worden gezien.
Je kunt best een link een aantal malen onder de aandacht brengen, omdat bijvoorbeeld tweets zichzelf snel opvolgen en je wilt deze tonen.
Maar probeer met vervolg berichten wel origineel te zijn om effect te krijgen.

Social Media twittertip en het automatische welkomstbericht

Twittertip: Een automatisch welkomstbericht sturen via een direct message (1 op 1 bericht)  aan je nieuw volgers doen of niet?
direct message
Hoe doe je zoiets? Dit kun je met Socialoomph.com maar toch raad ik het je af.

Dit komt heel pusherig over, en de nieuwe volger kent je nog maar net

Je moet eerst een band opbouwen met je volger en dan nog, promoot je je bedrijf met mate. (1 op de 5 tweets).
Als je tijd hebt om je nieuwe volgers te verwelkomen, doe het dan persoonlijk.
Geef een antwoord via reply aan de nieuwe volger en zeg iets persoonlijks, over zijn business of profiel.
>