Category Archives for "Nieuwsbrief tips"

Membership site of een online training

​Waar begin je mee? En is het sowieso een goed idee?

Een Membership aanbieden of een online training? Waar begin je mee?

Tijdens de workshop "je online training maken" kreeg ik de vraag van een deelnemer die helemaal warm was gelopen voor het membership principe.  Waar zou ze mee starten en is een membership sowieso een goed idee? 

Wat is een membership site?

Als member betaal je maandelijks een bedrag aan de online trainer in ruil voor toegang tot alle kennis die er in het online platform staat.

De investering wordt jaarlijks of maandelijks van de rekening geïncasseerd en de member behoudt toegang tot alle content tot wederopzegging.

​Financieel succesvolle membership site

Aangezien ik in 2017 een financieel succesvolle membership site had wilde ik natuurlijk graag mijn ervaringen met haar delen. Mijn ervaringen met het bouwen en hebben van een membership site deel ik ook graag met jou.

Daarbij deel ik in dit blog ook waarom ik zelf niet geloof in het hebben van een membership site. Ik vind het niet de meest waardevolle manier om mijn klant verder te helpen.

Terug naar 2017. Ik kende destijds een zeer succesvolle ondernemer op dit vlak. Technisch gezien zou ik het zo op orde hebben dus het leek mij ook wel wat. Ik had zoveel kennis en wie wilde er nu geen succesvolle online business opzetten? Ik polste het idee onder mijn klanten via een enquête (ook altijd een goed idee) en de reacties waren enthousiast.

Onderzoek

Ik deed wat onderzoek naar de juiste betaaltools en de mogelijkheden om lid te kunnen blijven totdat je zelf als member aangaf dat je op wilde zeggen en verder geen toegang meer wilde. Ik koppelde alles aan elkaar, (Woocommerce subscriptions, betaling met Woocommerce, Mollie voor de incasso’s ) en ik maakte de nieuwe content. En ik bleef nieuwe content maken. Heerlijk!

Als online trainer kan je mij ook niet blijer maken dan met content creatie.

Een paar mailtjes later was de membership al aardig gevuld en op het piekmoment zaten er 80 cursisten in. Dat kwam neer op een terugkerend bedrag van meer dan 3000 euro per maand dus op zich geen slechte deal, toch?

Op zich was het logisch dat het liep want ik had al heel veel klanten op andere manieren geholpen en deze membership was voor 27 euro een makkelijke en laagdrempelige instapper.

Omdat ik ook geloof in het geven van ondersteuning, opende ik een Facebook groep en organiseerde ik elke twee weken een Q en A waar de members vragen konden stellen.

Omdat ik de deelnemers betrokken wilde houden stuurde ik automatische e-mails die ze door de content leidde.

En toch.

Gaandeweg voelde deze Online Bizz School als een blok aan mijn bedrijf.

Want er gebeurde gewoon niets.

Het was er DOODSTIL!

Ik zat vaak alleen in de vraag en antwoord calls. De cursisten hadden me gewoon 1 op 1 vragen kunnen stellen en gebruik kunnen maken van een mega VIP uurtje. Maar keer op keer was er geen kip. En natuurlijk was iedereen uitgenodigd via e-mail.

Het was een gedoe met de automatische incasso’s. Storneringen, uitstel vragen, willen pauzeren in de vakanties. Mijn toenmalige VA had er een dagtaak aan.

Toegang zolang je betaald is blijkbaar ook een onbekend begrip, bij opzegging werd er vaak gevraagd of ze nog wel toegang hielden. Ik kan er nu om lachen hoor, als je iets niet probeert weet je natuurlijk ook niet hoe het voor je kan werken.

En het werkte niet voor mij.

En toen viel het kwartje. Sterker nog, de euro.

Ik was mijn plezier erin verloren ​vooral doordat er zo weinig commitment was​. Ik stond er niet langer achter. Ik vond echt dat er te veel waardevolle content in stond en in verhouding er te weinig mee gedaan werd.

In mijn online trainingen gebeurden namelijk hele andere dingen:

In de Online Succes Academie Facebook groep werden successen gedeeld en vriendschappen gelegd voor het leven. Voor we de Q en A op starten hebben we de vragen van iedereen ontvangen. Sowieso een tip om dit uit te vragen voor aanvang van de sessie omdat je cursisten dan goed nadenken over de materie.

Een doel

Er is iets waar we naartoe werken.

Een stip in de horizon: dé online training.

En wat we merken is dat vooral de reis naar het einde van het traject ontzettend bijzonder is.

Obstakels worden overwonnen en lef gecreëerd, de cursisten komen uit hun comfortzone en zijn geweldig trots op zichzelf met alles wat ze in die tijd hebben geleerd en hoe ze zijn gegroeid.

En als bonus hebben ze óók nog die online training gemaakt.

Ik zeg niet dat het voor geen enkele markt werkt, want er zijn voorbeelden te over waarin dit principe wel voor werkt.

Noem de ​Haakclub bijvoorbeeld, of de membership site van Maartje Koper.

Mijn advies zou zijn: Start sowieso eerst met het ervaring opdoen als online trainer voordat je een membership site start.

En al heb je veel ervaring als online trainer dat is geen garantie voor succes. Financieel misschien wel maar wellicht niet volgens jouw maatstaven.

Je leert enorm veel van het online werken met mensen en als zij het fijn vinden van je te leren en een vervolgstap is dan makkelijk gemaakt. Als je het wilt.

Voordelen

Je kunt ongelimiteerd opschalen, je kunt zoveel content maken als dat je wil. Je kunt er zaken aan toevoegen om het membership gevoel te creëren. Een live dag, een Facebookgroep. Exclusieve deals en bonussen speciaal voor je members. Kortingen voor andere programma’s.

Nadelen

​Minder commitment omdat het om een lagere investering gaat. Als cursist krijg je in een keer toegang tot heel veel content en dan zie je door de bomen het bos niet meer. Er wordt niet echt naar een doel gewerkt en het hele concept is te vrijblijvend.


Het werkt beter om je klanten door de content heen te begeleiden en een vaststaand einddoel te kiezen.

Je bent nu voorzien van alle pro’s en con’s...

Wil je starten bij het begin?
De reis ontdekken, doe dan mee ​

Dan wil ik je uitnodigen voor de Quickstart van je online training. Een live workshop voor een kleine groep ondernemers  die dromen van een online training of blended learning en die heldere stappen en goed geld willen verdienen met hun kennis.  (Er kunnen max 25 personen deelnemen en ​tegenwoordig slaap ik de hele week als een roosje voor ik voor zo'n fijne groep deelnemers sta 

De investering is slechts 35 euro ex btw.

​Dit is hoe je de kennis kunt laten beklijven

Dit is hoe je zelf niet meer eindeloos repeteert

Dit is hoe je direct de diepte in kunt gaan met je klant.

En dit is hoe je een ongelimiteerd aantal klanten kunt helpen in minder tijd.


Hoe je van 3 % verkoop via je nieuwsbrief 70% kunt maken

Doe je wel eens een aanbod in je nieuwsbrief?

Deze vraag stel ik altijd aan mijn webinar attendees of lezers. En ja hoor! 60-70 % van de  mensen geeft inderdaad aan dat ze wel eens een aanbod doen.

En als ik dan vraag of daar wel eens wat uitkomt…. Dan lees ik de teleurgestelde reacties.

Nope.

Niets.

Soms iets.

Zelden.

Ik voel de teleurstelling gewoon van het beeldscherm afspatten en dat raakt me.

Waar ligt dat nu aan?

Natuurlijk kan het zijn dat er niet goed in de schoenen van de ideale klant is gestapt.

  • Of dat het probleem het échte probleem niet is. En zou je dieper moeten graven.
  • Of dat het niet helder is waarom jouw oplossing dé oplossing voor het probleem is. Dan ligt het dus aan hoe je het brengt. Er schort iets aan de tekst of de video die je stuurt.
  • Of ze dat nu nog niet zo zien. Ze zien nog niet de consequenties van hun probleem.

Het kan ook liggen aan het volgende:

  • Of de nieuwsbrief die je verstuurde is simpelweg niet geopend.
  • Of de mail is in de spam terecht is gekomen.
  • Of dat Gertrude (ik noem maar even iemand) je mail direct in het “TO DO” mapje plaatst in de inbox.

“Dat lees ik later.”

En ze vergeet het.

Als je nu….

Nog eens….

Een tweede mail zou sturen?

De oplossing op een andere manier belicht? Een keer met een andere insteek? Met ook een goede tip erin verwerkt?

Dan denkt Gertrude misschien: “O, ja! Hé, dat zou ik nog lezen….”

En de derde mail…. Die benadrukt dat je het probleem echt kan oplossen. Weer op een andere manier. Misschien stuur je er een videootje bij, voor de mensen die liever kijken dan lezen. Ook hier deel je weer waarde in.

En een vriendelijke herinnering stuurt… dat het aanbod straks niet meer geldig is en ze als ze echt het probleem wil oplossen….dat ze NU moet besluiten.

Zou het resultaat dan niet veel groter zijn?

Ja, echt!

Het is namelijk zo dat: .

3% van de mensen direct besluiten bij je te kopen

en  7 % staat er open voor, maar plaatst het bijvoorbeeld in een “to do” mapje.

30 % denkt er nu niet aan (maar wel door jouw tweede of derde e-mailbericht)

En 30 % denkt dat ze niet geïnteresseerd is maar is het ergens wel maar moet het even van een andere kant zien

En 30 % uiteindelijk zal nooit iets bij je kopen.
(Bron: Businessmastery Tony Robbins)

Wat een potentie!

Maar die overige 67 procent komen niet vanzelf, je zult verschillende kanten moeten belichten. 
Mensen raken.
Met deze mensen een verbinding aangaan. Via tekst, geluid of beeld. Wat bij hén past.

En die overige 30 procent…

30 procent van de mensen aan wie je een aanbod stuurt in je nieuwsbrief zal dus nooit bij jou kopen. Dat zijn die “nee’s” die je krijgt.   Vergeet deze, dit zijn mensen die zich al uitschrijven, die nooit je mail openen. Of alleen gratis informatie bij je afhalen.

Of  je ideale klant niet zijn en wie je nooit zult kunnen helpen.

En uiteindelijk is de kans dat mensen wel op je aanbod ingaan ineens 70 % in plaats van 3%.
Interessant toch?

 

 

 

 

 

 

Hoe je altijd inspiratie krijgt voor het schrijven van je volgende blog of nieuwsbrief

Code rood

Mijn business coach belt me op: “Ben ik van je lijst uitgeschreven, of zo?”

Ik kwam terug uit Amerika en was compleet van de wap.
Ik viel ineens in een mega drukke periode.

Dingen gingen mis.

Mijn assistent werd ziek.
Ons huis zou in de verkoop.
Maar er moest eerst een aannemer aan de slag.
Die kwam niet opdagen.
En de tweede aannemer was bang voor de hond.

Privé gedoe dus.
Er was geen ruimte in mijn hoofd voor nieuwsbrieven of blogs.

Wat nu?

“Kom op Irene,” sprak ze streng.
“Luister naar de vragen van je klanten”
“Lees, luister, voel en noteer”.

Met mijn reporters notitie boekje en pen ging ik in de aanslag.
Ik moest me er even toe aanzetten.
Met mijn privé gedoe help ik inderdaad geen klanten.

Ik moest even over de (her)startdrempel heen.
En toen voelde ik me net zoals je dat ziet in de Andrelon reclame. Van futloos tot een energiek met wapperende haren.

En ja, daar kwam het weer.
Binnen 4 weken had ik weer vier blogs geschreven en ging het weer stromen.

In de supermarkt kreeg ik inspiratie, de lessen die ik leerde van het verkoopproces van mijn huis gaf mij ideëen. Ineens doken er weer allerlei inzichten op. De vragen in mijn community gaven me weer inspiratie.

Heb jij dat ook wel eens dat je weet dat je wat van je moet laten horen, maar dat je echt even niet meer weet waarover je kunt schrijven?

Dan heb ik iets moois voor je. Deze inspiratietips:

Nieuwsbrief blog inspiratie tips

  • Welke vragen zijn er de laatste tijd gesteld door klanten?
  • Welke onderwerpen zijn relevant aan de hand van je marketing kalender?
  • Welke onderwerpen zijn er interessant qua seizoen? De Sint/ kerst/einde van het jaar?
  • Last minute: op welke actualiteiten kan ik inspelen? Is er iets in de media gebeurt waarop je kunt reageren?

Ik heb deze tips weer uitgeprint boven mijn (nu nog voorlopige) bureau gehangen. Als je dat helpt kun je deze hier ook downloaden.

We hebben een goed bod gekregen op ons huis en alles stroomt weer.

Ik hoop dat je wat hebt in deze tips en ziet hoe je zelf in de lead komt. Aan het roer staat.

 

 

 

 

Inschrijvingen nieuwsbrief verhogen

Heb jij een “weggever”, een “leadmagnet”, zo’n e-book, quiz of handout die je weggeeft in ruil voor een e-mailadres?inschrijvingen nieuwsbrief verhogen

Zodat jouw nieuwsbrieflijst groeit en je mensen helpt met de oplossing van hun probleem/ hun dromen helpt te realiseren?

Heb je er nog geen een? Geen nood! In dit artikel neem ik je mee in het bedenken van jouw converterende weggever.

Want met zo’n weggever kun je de inschrijvingen op je nieuwsbrief exponentieel verhogen!

Heb je er wel één maar wordt het nauwelijks aangevraagd?

Het kan maar zo zijn dat de titel te vaag is.

Of dat je TEVEEL hebt opgenomen in je weggever.

Een weggever is een klein cadeau dat een specifiek probleem oplost voor een specifieke doelklant in ruil voor een e-mailadres.

Wees dus heel specifiek.

Dit is geen weggever:

NieuwsbriefCTA

 

 

 

Hou dit voor ogen bij het bedenken van je weggever:

Wat jij kunt laten zien, tonen, geven dat in 2 minuten zoveel indruk op iemand maakt dat hij of zij oprecht interesse krijgt?

Heb je al een idee?

Een weggever die goed converteert heeft een paar eigenschappen:

  1. Het geeft een ultra specifieke oplossing aan een ultra specifieke doelgroep
  2. Het is onmiddellijk downloadbaar/direct toegankelijk
  3. Het lost één specifiek probleem op, niet een heel scala aan problemen.

Wat zou je kunnen inzetten als weggever?

Hier volgen een aantal ideeën:
-een e-book
-Een casestudy
-Een toolkit
-Hét antwoord op hun vraag
-Een stappenplan
-Een checklist
-Een challenge
-Een quiz
-Een handout/ whitepaper
-Een inhoudelijk webinar

Hou bij het maken van je weggever ook voor ogen:

Wat is dat éne ding dat jouw doelgroep boven alles absoluut wilt / moet weten?

Heel belangrijk dat je dit voor ogen houdt wanneer je je weggever maakt, het kan het verschil maken tussen een converterende weggever of een item dat in de downloads blijft staan en niet gelezen wordt.

Brainstorm: welke problemen los jij op voor je ideale
klant? Hoe kun je een onderdeel uit je betaalde product
of dienst vertalen naar “een oplossing”die je kunt weggeven zodat mensen je leren kennen.

Welk probleem los jij op voor je ideale klant?

Welke deelprobleem kun je oplossen of welke antwoorden kun je geven in je kennismakingscadeau, je geweldige weggever?
Ik hoop dat ik je hiermee op ideeën heb gebracht.

Nog meer ideeën nodig?

Ik vertel je graag meer in mijn gratis online workshop winstgevende e-mailmarketing.

 

Meer lezen over de volgende stap die je zet met je weggever?
Lees dan hoe je je artikel boost via Social Media

Onmisbare tools voor succesvol online ondernemen

Dropbox: werken waar je wilt, op ieder moment toegang tot alle documenten


Skype: live in gesprek en in beeld

Met skypen kun je:

Bestanden delen, contacten toevoegen, dus een groepsgesprek voeren, je scherm delen, en video's of afbeeldingen sturen. Maar vooral: communiceren net alsof je tegenover elkaar zit op kantoor. Een onmisbare tool voor Succesvol Online Ondernemen!


Projectmatig samenwerken met Slack

Met Slack kun je projectmatig communiceren met bijvoorbeeld je virtueel assistent, of als je samen met andere ondernemers aan een project werkt. In plaats van 80 keer over en weer te e-mailen, heb je in Slack alle communicatie handig bij elkaar. Er is ook een app voor op je smartphone zodat je er altijd en overal bij kunt. Geen losse e-mailtjes, Whatsapjes, PM op Facebook of Skype meer. Eén locatie voor alle projectcommunicatie.


Mijn favoriete WordPress Plugin Thrive Content Builder

Absoluut mijn favoriete WordPress plugin, Thrive Content Builder. Dit is een handige opmaakplugin voor het maken van:

  • Landingspagina's
  • Webinar inschrijfpagina's
  • Salespages
  • Cursuspagina's
  • Bijzonder opgemaakte homepages
  • ... eindeloze mogelijkheden!

Het is een enorm krachtige en intuitieve editor, Je ziet direct resultaat van je werk.


Creatief met Fiverr

Fiverr is een platform waar je in contact kunt komen met creatieve professionals. Heb je een animatievideo nodig, ( later hierover meer)  een logo, een vertaling van je boek, een cartoon? Je betaalt een vast bedrag vooraf, al vanaf 5 dollar. Let op het aantal reviews die de professional heeft gekregen. Soms is er geen klik, zoek dan naar een volgende creatieveling.

.Je kunt bij zo'n opdracht correctierondes bijkopen. Ik schat altijd 3 correctierondes in eer het werk helemaal naar mijn zin is.


Slim samenwerken met Upwork

Om succesvol online te ondernemen is het niet handig dat je alles zelf uitvoert. Slimmer werken is samenwerken. Via Upwork kun je professionals inhuren voor een klus of een vast aantal uren per week. Je kunt zoeken op skill/talent. Denk aan bijvoorbeeld:

  • Websitedesigners
  • App ontwikkelaars
  • Virtueel assistent
  • Copywriters
  • Klantenservice
  • Sales en marketing experts

Ga viraal met Upviral

Upviral is dé tool als je meer mensen op je lijst wil krijgen. Je kunt een beloning koppelen voor een actie die je vraagt van de deelnemer.
Ik heb voor het delen van de 6 daagse challenge de beloning 5 online trainingen voor degene die de challenge het meest deelt op Social Media. Het systeem houdt het aantal punten bij in het dashboard. Ook fraude wordt gedetecteerd 🙂
Het heeft mij een derde aan extra deelnemers opgeleverd. Echt fantastisch. Je kunt Upviral inzetten voor het viraal laten gaan van je:

  • Weggever
  • Webinar
  • Challenge
  • Lancering
  • ...

Opdracht


Met welke tool ga jij direct aan de slag en wat ga je er mee doen? Of heb je zelf een goede aanvulling? Deel het in de Facebook groep

Slim online ondernemen met ZAPS

Slim online ondernemen met ZAPS

Soms zou je wensen dat je niet handmatig de e-mailadressen van je bestellingen zou hoeven in te voeren in je e-mailmarketing programma,toch?

Of wanneer je een webinar gaat geven dat deze mensen ook direct in je e- mailmarketing programma worden opgenomen zodat je ze ook een e-mail kunt sturen voor aanvang van je webinar om voor het webinar al meer verbinding te krijgen met je deelnemers.

Er is een programma die al deze handige koppelingen kan maken.en dat is.... Tromgeroffel: Zapier.com!

In de onderstaande video ga ik je een aantal koppelingen uitleggen waarmee je slimmer online kunt ondernemen.

Gratis mini cursus

Gratis online workshop

De beste voorbereiding op het ontwikkelen van je online training

Geen spam, wel waarde Powered by ConvertKit
Deze gratis mini cursus heb je al gevolgd. Wil je nog meer leren? Misschien is de mini cursus Baas over je eigen website ook iets voor je! Je kunt je hier opgeven: http://www.dewebacademie.nl/mini-cursus

Open Ratio Nieuwsbrief

open-ratio nieuwsbrief

open-ratio nieuwsbriefWil jij de relatie opbouwen met je prospect, je website bezoeker? Schakel dan absoluut e-mailmarketing in.

Persoonlijke inbox

Door het gebruik van e-mailmarketing kom je op de meest ‘intieme’ plek van ondernemers/publiek.

De inbox.

Heel veel ondernemers ontvangen namelijk hun e-mail in hun persoonlijke inbox. (ja, Hotmail, Gmail etc). En aan de ene kant moet je dus concurreren met verjaardags-uitnodigingen en privé e-mails, maar aan de andere kant…. je staat maar mooi tussen al die privé berichten!
Je staat met het gebruik van e-mailmarketing echt aan het roer.

Maar hoe bevorder je nu de open-ratio van je ‘nieuwsbrief’?

Jij bepaalt wanneer je iets verstuurt. En om maar even het verschil aan te duiden met Facebook, ook bijzonder krachtig, maar als Facebook er op een dag mee stopt dan is al je harde werk voor niets geweest, dan heb je geen connectie meer met je volgers.
Bovendien ziet maar een klein percentage van je fans je bericht als je het niet promoot.
En als je aan e-mailmarketing doet, dan heb je in elk geval de e-mailadressen, waarmee je je toekomstige klanten altijd kunt bereiken.
E-mailmarketing is al jaren mijn stokpaardje en zorgt ervoor dat ik in contact blijf met mijn volgers en lezers. De afgelopen jaren ben ik van Your Mailing List Provider overgestapt naar MailChimp, naar Enormail, naar Getresponse en nu naar Convertkit. 

(Ja, je leest het goed, geen Active Campaign voor mij. 🙂  )
Wat een toestand brengt dit altijd met zich mee.
Met eerdere e-mailmarketingsystemen was altijd weer wat aan de hand. Dat zal ik je nog wel eens vertellen in een ander artikel.
Maar ongeacht het systeem dat je gebruikt is er met Gmail iets bijzonders aan de hand en daar wil ik je vandaag een tip over geven.

Je belandt in het tapje Reclame

Want hoe kan het zijn dat maar een heel klein percentage van je lezers je nieuwsbrief opent? Eén van de redenen en de oplossing leg ik hieronder uit.
Het kan zijn dat 55% van je lezers je bericht leest via Gmail.com en dat jij in de tap ‘reclame’ belandt. In eerste komt daar het gros van de e-mails binnen.
En… daar kijkt niemand in….
Hoe kun je dit nu voorkomen?

Bij de eerste mail die je verstuurt aan je nieuwe inschrijvers kun je uitleggen hoe zij jouw informatie niet missen in de toekomst.
Leg uit wat je lezer mist als hij je artikelen en tips in de reclame blijft ontvangen en hoe hij of zij dit kan aanpassen.
Deze tip geef ik mijn lezers in de eerste e-mail mee:

1) Als je een Gmail gebruiker bent of een ander webbased e-mailprogramma hebt met filters, sleep dan alle e-mails van De Web Academie of Irene Ogier in je Primaire Inbox. (Anders mis je artikelen en gratis online trainingen en kortingen.)

slepen

Maar het kan ook zijn dat je e-mails gewoon niet aankomen 🙁

Ik heb het meerdere keren ondervonden tijdens het gebruik van emailmarketing provider Getresponse. Als je dan een challenge organiseert en je krijgt keer op keer een mail dat je mail niet aankomt, dan verlies je ook het vertrouwen in het systeem.
Er gaat momenteel een golf van populariteit rond het systeem Active Campaign en bij aanvang was ik zeer geïnteresseerd, totdat ik las dat geregeld ook deze e-mails op onverklaarbare redenen niet aankomen. En die toestanden hadden we nu net al achter de rug met Getresponse.
Ik ben dus op onderzoek uitgegaan en kwam bij het programma Convertkit uit.

Solide, eenvoudig, met heel veel e-mailmarketing triggers waar je bijzondere acties mee kunt uitvoeren.

Ik vertel je er later meer over!

Internet succes formule

Succes formule(4)In 2016 ging ik naar UPW en al is dat even geleden, de tips en inzichten die ik daar kreeg werken nog steeds fantastisch.  

Als ik het werkboek nog eens doorblader  krijg ik telkens weer heel veel nieuwe ideeën en inzichten die ik ook met jou wil delen.

Ik wil namelijk de succes formule met je delen.
Ik sprak namelijk een tweetal van mijn klanten niet lang geleden. Beiden lanceerden hun online training.

De één wist heel duidelijk welk resultaat ze wilde bereiken.De andere dacht, “ik zie wel wat er op af komt”.

En ja, de ene klant verkocht haar training boven haar gewenste resultaat en de andere had veel minder resultaat.

Logisch, want als je niet weet wát je wilt bereiken en geen actieplan hebt, zal je uitkomst minder zijn.

Internet succes formule

Hoe pas je de internet succesformule nu toe op verkoop van jouw product of dienst?

1: Weet wát je wilt bereiken, benoem het exacte resultaat! Heb je een nieuw programma of dienst, ga je je online training lanceren, benoem dan in omzet en aantallen cursisten zodat je gewenste resultaat heel helder op je netvlies staat. Schrijf het op en hang dit resultaat ergens op waar je het kunt zien en je jezelf blijft herinneren aan je doel.

2. Weet waarom je iets wilt bereiken
Wil je iets neerzetten in de wereld, wil je straks de studie van je kinderen kunnen betalen, wil je zelf een training doen en voldoende omzet realiseren om te starten? Wil je afvallen zodat je je weer zekerder voelt bijvoorbeeld? Wat is de exacte reden waarom je dit doel wilt bereiken?

3. Ga er helemaal voor
, voer het consequent toe en met de juiste hoeveelheid enthousiasme. Maak een actie-plan: ga je je prospects via e-mailmarketing informeren? Hoeveel berichten ga je ze sturen? Ga je Social Media inzetten? Bepaal je kanaal en soort berichten. Ga je webinars organiseren? Hoeveel mensen heb je nodig in je webinars en hoeveel webinars moet je geven om je doel te bereiken?
 
4. Hou bij wat er gebeurt

Weet precies wat de resultaten zijn. Dus houd je aantallen bij. Dan weet je ook wat je nog moet bijstellen, of aan welke knoppen je nog extra moet draaien om echt tot dat resultaat te komen.

 5.Verander je aanpak als het niet werkt. En nog een keer en nog eens en nog eens en nog eens. Net zolang tot het lukt. Heb je te weinig resultaat met je webinars? Herzie je presentatie, vraag aan je coach wat er nog mist en ga er opnieuw voor. Eén nieuwsbrief over een nieuw product of dienst gaat je waarschijnlijk niet het resultaat brengen dat je je ten doel hebt gesteld. Maak een serie e-mails, stel een deadline tot wanneer mensen kunnen instappen.

Heb jij ook een gouden tip?

Deel het hieronder in het reactieveld!

Boost je weggever via Social Media

Je hebt je 'weggever' gemaakt en het wereldkundig gemaakt.

Je hebt een landingspagina gemaakt en bezoekers die op je website terecht komen zullen zich nu gaan inschrijven.

Zonde om het zo verder maar te laten.

Hoe blijft jouw weggever nu onder de aandacht op een manier die interessant is voor je lezer?

Wat kun je zelf actief doen om deze mensen naar je landingspagina te sturen?

Dus even op een rij:

  • Neem een call tot action op in de inhoud die je plaatst: (klik hier en lees verder + de link naar je landingspagina) en boost het bericht naar je fans en hun vrienden
  • Plaats hierbij een afbeelding die niet te veel tekst bevat ander wordt de advertentie afgekeurd
  • Wissel de inhoud geregeld af: dus na een week of 3 pak je een ander gedeelte uit je weggever, met een andere afbeelding en die ga je opnieuw boosten.

Opdracht: Maak een bericht aan, deel het op de Facebookpagina en boost het daarna naar je fans en hun vrienden. Hou je aantal inschrijvingen goed in de gaten!


 

 

 

 

Van 400-900 nieuwsbrieflezers in 4 maanden?

Meer aanmeldingen nieuwsbrief

meer aanmeldigen nieuwsbriefVerschrikkelijk …. ben je net lekker aan het lezen, knalt er ineens een mega popup in je scherm. Compleet met geweldige weggever en inschrijfformulier. Wie schrijft zich daar nu voor in?

Ik bijna altijd.
En met mij nog vele anderen.

Ooit startte ik met popup-domination, en kreeg makkelijk 500 nieuwe inschrijvingen erbij dankzij zo’n popup. Maar…. popup-domination, daar betaalde ik wel 97 dollar voor.. en ze  gingen niet echt met zijn tijd mee. Dus toen WordPress een update had, zag het er niet meer uit. Dus op zoek naar een andere variant, want het deed zijn werk wel…
Er zijn lelijke, fraaie, idioot kleine en beeldvullende.

Welke eisen moet je stellen aan een popup?

Een popup moet een paar dingen kunnen in mijn optiek:

  • Je moet hem weg kunnen klikken zonder dat je je inschrijft.
  • Hij moet zo in te stellen zijn dat als je bezoeker terugkeert, dat hij pas na een dag of 14, weer opkomt
  • Er moet een kruisje in staan, liefst rechts bovenin, waarmee je de popup  kunt wegklikken.

 Wat zijn goede popups?

Gratis popups:
Pop-up alley
WP Popup Plugin

Wil je het in zijn werk zien?
Kijk eens op www.onderneemonbeperkt.nl  of op www.tikvoorcommunicatie.nl

Betaalde popups

Leadpages
Ook reuze fijn voor het organiseren van webinars
Pop Notify
Een heel leuke vriendelijke kleine popup.

Dus, een pop-up is één ding om veel nieuwe mensen op je lijst te krijgen.

Meer leren over Wisntgevende e-mailmarketing?
Meld je aan voor de gratis online workshop

>