fbpx
Category Archives for "Klanten vinden"

Hoe maak ik een animatievideo

hoe maak ik een animatievideo

Persoonlijke video

Video is ongelofelijk krachtig om in verbinding te komen met jouw ideale klant. Veel ondernemers hebben een soort "video-schroom" en daar moeten we iets aan doen!

Animatie video maken met Powtoon

Met het programma Powtoon maak je zelf de leukste animatie video's. Deze kun je inzetten om een evenement te promoten, maar ook om zelf online zichtbaar te worden. Als je zelf in beeld komt met een foto of iets anders blijf je verrassend in beeld.

Mijn voorbeeld video

Links

Powtoon

Ga je de uitdaging aan?


Om zakelijk zichtbaar te worden maak je ofwel een animatie videootje met Powtoon, neem hierin een goede tip op. Deel je hem hieronder?

Ik ben reuze benieuwd!

Gratis online masterclass  Het Online Training Creatieplan

We doorlopen samen het Online Training Creatieplan: de 5 cruciale fases die je van start
tot lancering doorloopt voor een winstgevende online training

  • ​Hoe jij er voor kan zorgen dat je online training écht een succes wordt.
  • ​Hoe je ervoor zorgt dat je binnen 3 maanden omzet draait
    uit je online training
  • Welke werkvormen je kunt gebruiken en hoe je je cursist bij de les houdt
  • check
    Hoe je laaiend enthousiaste cursisten krijgt.​

Doe live mee vanaf je pc/ laptop, meld je hier aan

Ontvang de tweewekelijkse waardevolle e-mails over online ondernemen en kies een datum:

Maak van je online training een daverend succes!

Wil je ​ eindelijk aan de slag met het maken van jouw eigen online training?
Opschalen en waarschijnlijk ook meer vrijheid?


En daar is meer omzet voor nodig.

Wat heb je nodig om goed van start te kunnen zodat je online training een daverend succes wordt? Om je hiermee te helpen geef ik deze week dit e-book weg.

 Hierin staan 9 top artikelen zodat:

  • je je beter kunt voorbereiden op het ontwikkelen van een online training
  • je ervoor kunt zorgen dat jouw online training impact heeft op je online cursist
  • je een online training kan inzetten als low-end product maar ook een high end

'Ontvang de tweewekelijkse waardevolle e-mails over online ondernemen & als welkomstcadeau het gratis e-book.

​In de Privacy Verklaring lees je hoe we je gegevens opslaan.

online zichtbaar worden als ondernemer

Persoonlijke video

online-zichtbaar-worden-als-ondernemer

Video is ongelofelijk krachtig om in verbinding te komen met jouw ideale klant. Veel ondernemers hebben een soort "video-schroom" en daar moeten we iets aan doen. Ik licht op deze pagina twee soorten video's uit, kies wat nu het beste bij je past of wissel het af met elkaar.

Animatie video maken met Powtoon

Met het programma Powtoon maak je zelf de leukste animatie video's. Deze kun je inzetten om een evenement te promoten, maar ook om zelf online zichtbaar te worden. Als je het afwisselt met elkaar dan, blijf je verrassend in beeld.

Mijn voorbeeld video

Deze video werd 3500 keer getoond in een paar dagen tijd.

Links

Powtoon

Opdracht


Om zakelijk zichtbaar te worden maak je ofwel een animatie videootje met Powtoon ofwel een persoonlijke. Deel je deze in de Facebook groep?

Ik ben reuze benieuwd!

7 manieren om je online training te verkopen

7manierenverkopenklein
Voordat je zover bent dat je online training klaar is en je deze in de markt kunt gaan zetten, maak je een plan hoe je je online training kunt gaan verkopen.

Hieronder volgen 7 manieren om je online training te verkopen

√ E-mail-serie (autoresponder)
√ Salespage
√ Eén op één gesprekken
√ Superlancering
√ Challenge
√ Webinar
√ Partners

E-mail-serie (autoresponder)

Voordat je begint met het maken van je training start je met het verzamelen van e-mailadressen. Op het moment dat je je aanbod doet, heb je ook lezers, leads, aan wie je je training kunt gáán verkopen. De e-mailadressen kun je verzamelen door een cadeau in het vooruitzicht te stellen als dank voor de inschrijving. Heb je ideeën nodig voor een nieuwe weggever/ leadmagnet? Kijk dan even hier.

Bouw een band op met je lezer/lead tijdens de komende periode. Je kunt een inhoudelijke e-mailserie schrijven en versturen naar je lezer/lead die een probleem voor hen oplost en wakker maakt voor de oplossing die je biedt.

Voordat je begint met het maken van je training start je met het verzamelen van e-mailadressen

Salespage

Als je website goed is ingericht heb je ook natuurlijk je aanbod opgenomen op je website. De beste manier om je lezer, die jou en je product nog niet goed kent, warm te krijgen voor jouw oplossing, is het opzetten van een goede salespage. In deze salespage benoem je krachtig de problemen en verlangens en leid je ze naar de oplossing: jouw online training.

Eén op één gesprekken

Je spreekt je klanten waarschijnlijk geregeld via telefoon, skype of live met een kopje koffie. Je kunt je aanbod doen tijdens deze gesprekken, wanneer je weet wat je klant nodig heeft kun je je aanbod doen tijdens het gesprek.

Superlancering

Een lancering kent 3 fases:

  • de pré-launch
  • de lancering zelf
  • de post-launch

Hoe langt duurt zo’n lancering? Dat kan tussen de 14/21 dagen zijn. 

Pre-launch
In de pré-launch, de eerste fase van je lancering, kun je waardevolle inhoud delen via je nieuwsbrief met je lezers. Dit kan een video zijn of een pdf of een blog. De bedoeling hiervan is dat je de mensen nieuwsgierig maakt naar het product.

Voor $15 dollar kun je een unieke animatie video laten maken op Fiverr.com

Je kunt dit ook zelf maken via http://www.powtoon.com/

Hieronder volgt een video die ik naar mijn lijst stuurde.

Lancering

Dan volgt de dag van lancering, de aankondiging doe je ook weer per e-mail en je verwijst naar je salespage.

Op de salespage staat een afteller/ een countdownknop tot wanneer het aanbod geldig is.
Ook je betaalbuttons staan hier natuurlijk op.

Post-launch

  1. Na enkele dagen stuur je een mail met de veel gestelde vragen hierin opgenomen.
    Dit zal mogelijke bezwaren weer weghalen.
  2. Organiseer een webinar om live een presentatie te doen van je online training.
  3. Na de veel gestelde vragenmail stuur je een “nog 72 uur” uur mail.
  4. En nog 24 uur mail is de voorlaatste e-mail.
  5. Op de dag zelf stuur je de laatste e-mail waarin je aangeeft dat de inschrijving sluit en dat mensen zich bijvoorbeeld tot 23.59 uur kunnen inschrijven.

Challenge

Heel populair is ook de challenge. Hier krijg je een echte enorm warme groep aan nieuwe prospects uit. Tijdens een challenge ga je met een groep geïnteresseerden aan de slag met opdrachten via e-mailmarketing, video’s en Facebook. Maak de challenge van algemeen nut; zo krijg je een groter bereik en maak het aanverwant aan je eigen product. Zo hield ik zelf eerder de challenge: “Megaboost je e-maillijst” en “Word baas over je website”. Binnenkort start de challenge “Succesvol online ondernemen.”

Webinar

7 manieren om je online training te verkopen klein

Met een webinar kun je veel mensen tegelijkertijd bereiken. Tijdens het webinar creëer je een band met de kijker; je bent in beeld en kunt je zelf goed voorstellen. Je inspireert de kijker en traint over het onderwerp. Tijdens het webinar neem je al een aantal aankoopbezwaren weg. Aan het einde van je webinar doe je je aanbod en leid je de mensen naar een betaalpagina.

Partners

Ken jij ondernemers met wie jij graag samen wilt werken omdat je dezelfde doelgroep bedient maar een heel andere product of dienst aanbiedt? Samen sta je sterk en het is ook nog eens ongelofelijk leuk om bijvoorbeeld samen een webinar te geven. Je kunt je partner belonen met een geldelijke bijdrage en bijvoorbeeld korting voor deelname aan je eigen online training.

 

Ik hoop dat ik je heb kunnen inspireren met deze 7 manieren om je online training te verkopen.

 

Effectieve website: klanten uit je website

Meer klanten uit je website met een effectieve website!effectieve-website

“Doe je klanten pijn! “ vertelt Aartjan vorige week op een seminar.

Je maakt dan contact met het reptielbrein en je toekomstige klant wordt alert.

Er loert gevaar!

Hij ging verder: “Geef je klanten een probleem, een probleem waarvan ze waarschijnlijk nog niet eens weten dat ze dit probleem hebben.”

Dan, krijg je het OMGWTF effect met je website. (Hoef ik vast niet uit te leggen 🙂 )

Het effect dat je klanten je niet snel zullen vergeten.

Dat ze zich herkennen en herkend voelen.

Dat ze beseffen dat ze bij jou moeten zijn.

Dan heb je dus een echt effectieve website

Dus ben je een:

Vitaliteitscoach?

Dan zou je kunnen zeggen:

“Als je zo door gaat creëer jij binnen no time een burnout”

Of een businesscoach:

“Je kunt beter stoppen  met je bedrijf. Je onderneming is niets meer dan een uit de hand gelopen hobby.”

Of een websitedeskundige:

“Die website van jou is zo lek als een mandje”.

Dat slaat in als een bom! Je krabbelt achter je oor bij het horen van zo’n confronterende zin. “Wat?!” Denk je vast. “En hoezo, een burn-out, ik ben toch goed bezig met mijn lijstjes?

Of als reactie op de businesscoach…

“Nou ja, …..Ik help mijn klanten gewoon graag. Ik hoef helemaal niet rijk te worden”

Of als reactie op je website

“Mijn website? Nee toch?” Je logt snel in een ander tabblad in om te kijken of alles het nog doet en gaat direct verder met het lezen van het bericht op jouw website.

En dan hangen je website bezoekers dus aan je lippen, door de confrontatie, door de pijn. Want ja, welke wens of verlangen zit er nu achter dat opvolgen van die ellenlange to-do lijsten bijvoorbeeld?

Ja, het “af” komt, dat je meer klanten helpt en meer omzet draait.  Maar als je je nu een burn-out aanmeet ben je natuurlijk nog verder van huis.

En dan ga je een stapje verder met je tekst.

Roep een gevoel op.

Roep emotie op.

“Wat gaat het je kosten als je nu niets doet aan probleem x?”

haast-op-het-schoolpleinDe dame die net heeft gelezen dat haar onderneming mogelijk eigenlijk niets meer is dan een uit de hand gelopen hobby, slaat aan het twijfelen.

Als ze niet in trainingen of een businesscoach kan investeren omdat haar inkomsten gewoon te laag zijn, tja… dat is inderdaad niet best. Want zonder marketing kennis komt ze eigenlijk ook moeilijk aan klanten. In de avond voelt ze zich vaak moe van het harde werken, dat te weinig oplevert. Ze is zo bevlogen dat ze eigenlijk altijd net te laat het schoolplein oprent.
En ’s avonds op de bank, terwijl haar man onderuitgezakt naar hun favoriete Netflix uitzending kijkt, spiekt zij weer even naar haar email.

Verwerk zo’n klantenvoorbeeld in je tekst. Hier komt het voorbeeld van de businesscoach:

Kun je straks je bedrijfje opdoeken omdat je al je energie steekt in niet of te weinig betalen de klanten met als gevolg dat
  • Je altijd net te laat het schoolplein op rent omdat je moeilijk je klantensessie kon stoppen midden in het gesprek?
  • Je je vaak uitgeput voelt want je klanten trekken alle energie uit je
  • Je zelfs ’s avonds op de bank je mails beantwoordt terwijl je een afgunstige blik werpt op je man die heerlijk naar jullie favoriete Netflix uitzending kijkt.

Nu heb je haar echt te pakken.  Ze is een beetje boos omdat je haar onderneming “Bedrijfje”hebt genoemd.

Daarnaast.

Ja.

Je hebt helemaal gelijk.

Deze businesscoach begrijpt jou. Ze beseft zich dat ze jou nodig heeft.

En nu is er nog één zinnetje nodig. De Call to Action.

Vraag hier een gratis kennismakingsgesprek aan.

Zo maak je van een vluchtig scannende bezoeker….nu een klant met een effectieve website.

Kun jij ook zo’n voorbeeld opdiepen? Deel het hieronder, ik ben reuze benieuwd!

 

 

Meer bezoek op je website

meer bezoek op je website

Meer bezoek op je website

Meer bezoek op je website met Yoast suggest

Met welke zoekopdracht wil jij bovenaan staan in Google?
Waar moet je website op gevonden worden?
De meeste ondernemers die ik spreek willen goed gevonden worden op hun bedrijfsnaam. Maar dat is niet zo’n uitdaging, geloof me!

Alleen mensen die je bedrijfsnaam kennen zullen daarop googelen.

Waar zoeken ze dan wel op?
Ze zoeken het meest op hun problemen of juist de oplossing, het verlangen dat ze hebben.

Opdracht: Beschrijf het grootste probleem van je doelgroep
Slapeloosheid, moeheid, stress, overgewicht etc.

Opdracht: maak een zoekopdracht op yoast.com/suggest over dit onderwerp.
Hier ga je ga je deze week een blogbericht over schrijven.
Laat het idee vast even sudderen, dan komt de inspiratie vanzelf.

De zoekfunctie vindt je hier: Yoast.com/suggest

Schrijf de problemen of oplossingen én je vondsten in de web succes meter

Waar moet je op letten bij de keuze van een zoekterm?

Een woord als “slapeloosheid”  daar vindt Google wel 452.000 resultaten.
slapeloosheid1

Dat zijn allemaal websites waar jij mee moet concurreren om gevonden te worden. De term is te algemeen.

slapeloosheid zwanger

Een woord als “slapeloosheid zwanger” levert 78.300 resultaten op.
Zie je in dat het makkelijker is om gevonden te worden op woorden die specifieker zijn?

Schrijf de problemen of oplossingen én je vondsten in de web succes meter en vraag feedback aan de leden in de Facebook groep. Het is namelijk zo dat échte mensen natuurlijk voor nog specifiekere zoektermen zorgen. De blog schrijven staat gepland op a.s. vrijdag en daar ontvang je dan ook tips voor.

Hoe zoek je in Yoast.com/suggest vertel ik je in deze korte vide0

WordPress blog en waarom e-mailmarketing daar onmisbaar bij is

“Wie leest die nieuwsbrieven nu nog.”

Iedereen krijgt al zoveel mail.

Een nieuwsbrief schrijven, daar heb ik echt geen tijd voor.

Ik ben al druk Facebook of twitter.” Dat hoor ik vaak.

schotinderoos1Maar weet je waarom nieuwsbrieven zo waardevol zijn? Je blijft in nauw contact met je klant. Zoals ik met jou. Keer op keer krijg je mijn nieuwsbrief en open je die.

Na het zenden van de nieuwsbrief krijg ik veel aanvragen voor workshops of nieuwsbrief systemen in te richten

Nieuwsbrieven blijven en weet je waarom?

Jij hebt altijd controle over het systeem en jij hebt de statistieken en emailadressen in eigen beheer.

Om even te kijken naar Social Media:

Vorig jaar ging iedereen op Twitter.

Ik zie nu een verschuiving naar Facebook. Je leert elkaar kennen op Twitter en als het klikt zie je elkaar vervolgens ook op Facebook.

Maar Facebook is een bedrijf. Ze kunnen met hun bedrijf doen wat ze zelf willen. Zij bepalen de regels, Facebook is hun eigendom.

Twitter is een populair platform. Ik ben ook heel enthousiast over Twitter. Maar misschien vertrek ik binnenkort en dan heb je mij niet meer als volger en zal ik jouw tweets ook niet meer kunnen lezen.

Wat overblijft is emailmarketing; nieuwsbrieven dus.

  • Jij bepaalt zelf wanneer je nieuws verspreidt.
  • Jij kunt zelf zien wie dit gelezen heeft, of doorgestuurd.
  • Jij hebt de permissie om mensen te benaderen en je mag zelf bepalen wat je vraagt aan je lezer. Of aanbiedt.

Bij Facebook is dat wel anders, je mag immers geen ‘like’ meer vragen en mensen belonen.

De gouden combinatie is dan de blog WordPress en nieuwsbrieven.

Je schrijft 1 keer en je  gebruikt je content 2 keer en google wordt daar niet ‘link’ om. (Normaal dus wel: content mag je maar 1 keer gebruiken).

Maar goed je gebruikt de inhoud van je nieuwsbrief dus als een blog in je website, je verrijkt je website met content en je website gaat beter scoren in de zoekmachines……Als je het een beetje slim aanpakt

kijk je ook eerst waar de problemen van je klanten zitten. Dus neem je een kijkje in de SEO plugin van Yoast waar veel mensen naar zoeken.

En daar schrijf je dan je blog over.

Vergeet niet je eigen doel natuurlijk. Wat dat ook moge zijn: kennis delen, juiste informatie verspreiden, je ondernemers coachen meer klanten te vinden.

Tips voor de positie van je inschrijfformulier

headertjePlaats je inschrijfformulier in de header van de website of de sidebar.

Nog beter: Plaats een pop-up: ja zo’n irritante die ik ook op de website heb staan, en ontvang binnen korte tijd veel meer nieuwsbrief inschrijvingen. (Binnen een maand 25 % meer inschrijvingen!)

Geef een kado weg voor de inschrijving: een e-book of…. korting op de eerste aankoop in je winkel als je die bijvoorbeeld hebt.

Wacht niet langer, ga hier vandaag nog mee aan de slag. De ervaring leert dat je het er anders toch niet van komt!

 

Heeft je homepage te weinig effect? Tijd voor deze nieuwe opzet.

http://www.dreamstime.com/stock-image-eco-home-image18118041De homepage, een belangrijke pagina maar … hou er rekening mee dat niet iedereen altijd direct op je homepage binnenkomt. Je bezoekers kunnen net zo goed via een andere pagina op je website binnenkomen doordat ze zochten op een bepaalde
zoekterm en op een van je onderliggende pagina’s uitkwamen.

Iedere pagina heeft zijn eigen doel.

 

Hoe maak je nu een optimale homepage: 

In het verleden had ik geleerd dat het eigenlijk een opsomming zou moeten zijn van je beste content en aanbod en links die je bezoeker dieper de website intrekken.
Sinds ik fervent lezer ben van de artikelen van Sean D’Souza, van Psychotactics uit Nieuw Zeeland, ben ik daar op teruggekomen.
Ik deel graag mijn nieuwe inzichten met jou.
 

Eerste ontmoeting /  wens een langdurige band op te bouwen

Want wat is het doel van je homepage?

Wil je een langdurige band opbouwen met je lezer omdat ze pas na enkele malen van je te hebben gehoord ze je zullen inschakelen?

In dat geval wil je dat ze:

1. je blogartikelen lezen
2. lid worden van je nieuwsbrief / tips
Omdat je niet wilt dat je bezoekers verdwalen, moet je ze richting geven: wat kunnen en moeten ze op je homepage doen?
Hoe geef je ze die richting optimaal?
Kijk eens bij www.iconfinder.com

Kijk eens bij www.iconfinder.com

Richting geven kun je doen door contrast te gebruiken, beeld te accentueren. Door  gebruik te maken van grotere afbeeldingen voor belangrijke onderdelen, en kleine voor de minder belangrijke.
Door kleurgebruik en natuurlijk door tekst (klik hier, lees ook, schrijf je in) en het gebruik van pijlen.

Wees dus duidelijk door vooraf al te bepalen wat de structuur op de homepage wordt.
Wanneer deze te druk is in de hoop dat ze maar ergens op klikken,  ga je voorbij aan je doel.

Structuur pagina / skelet

Teken voor jezelf uit op papier, hoe jouw homepage er uit zou moeten komen te zien.
Waar komt de  bezoeker binnen en waar leidt je de lezer naar toe?

Logo links

HEADER
Tagline met jouw belofte

Denk aan: wie help je waarmee en wat bereiken ze ermee

MENU: de pagina’s

CONTENT

SIDEBAR

Ebook + inschrijfformulier nieuwsbrief

Facebook page

Roterende testimonials van jouw klanten

Adres
gegevens

Social
media
iconen

Link naar laatste blog

1369961761_idea

Gevaar van advertenties

Kleurrijke advertenties, van Google Adsense, bijvoorbeeld, zijn zo ontworpen zodat er op geklikt wordt. Bedenk je vooraf echt of je deze wel nodig hebt. De verdiensten zijn meestal minimaal, kunnen je imago schaden en leiden af van jouw doel.

Krijg de aandacht van de lezer door te benoemen:

  1. Het probleem
  2. De gevolgen als er niets wordt gedaan aan dit probleem.
  3. De oplossing
  4. Het doel van de website:

Waarom heb je deze website opgezet?
Wat belooft de website te leveren?
Hoe ga je dit waarmaken?

  1. De call to action
  2. Uitleggen dat je wilt dat de lezer doet.
  3. Testimonials
  4. Bezwaren benoemen die je bezoeker mogelijk heeft om toch niet in te gaan op je aanbod.
  5. Bezwaren weghalen
  6. Afsluiten met de call to action: wat was ook al weer het doel van de pagina? Laat je bezoeker klikken op een button om zich in te schrijven of plaats die link naar meerdere artikelen.

Dit artikel is gebaseerd op het boek The Home Page
uit de serie van Sean D’Souza- The Brain Auditor:  http://www.psychotactics.com/website-secrets

 Ps: met toestemming van Sean!

Weet jij hoe je Google Magie toepast op je diensten?

keyword-suggestion-tool

Heb je weleens gegoogeld op de producten of diensten die je levert aan je klanten?

Stel je voor dat je pantoffels verkoopt. Wat je natuurlijk het liefste zou willen is dat jouw website op pagina 1 staat van Google en dan een beetje bovenaan.

We gaan eens kijken wat er gebeurt:

pantoffel

 

Ik zie nu dat er 547.000 resultaten zijn. Dat houdt dus in dat er ongeveer 547.000 websites gevonden zijn die over pantoffels. gaan. Wil je met je website  op het woord pantoffels gaan scoren, dan wordt het een …. onmogelijke taak.
Echt vergeet het maar. Lees verder

>