
zoekterm en op een van je onderliggende pagina’s uitkwamen.
Hoe maak je nu een optimale homepage:
Eerste ontmoeting / wens een langdurige band op te bouwen
Want wat is het doel van je homepage?
Wil je een langdurige band opbouwen met je lezer omdat ze pas na enkele malen van je te hebben gehoord ze je zullen inschakelen?
In dat geval wil je dat ze:

Richting geven kun je doen door contrast te gebruiken, beeld te accentueren. Door gebruik te maken van grotere afbeeldingen voor belangrijke onderdelen, en kleine voor de minder belangrijke.
Door kleurgebruik en natuurlijk door tekst (klik hier, lees ook, schrijf je in) en het gebruik van pijlen.
Wees dus duidelijk door vooraf al te bepalen wat de structuur op de homepage wordt.
Wanneer deze te druk is in de hoop dat ze maar ergens op klikken, ga je voorbij aan je doel.
Structuur pagina / skelet
Teken voor jezelf uit op papier, hoe jouw homepage er uit zou moeten komen te zien.
Waar komt de bezoeker binnen en waar leidt je de lezer naar toe?
Logo links |
HEADER Denk aan: wie help je waarmee en wat bereiken ze ermee
|
||
MENU: de pagina’s | |||
CONTENT |
SIDEBAR Ebook + inschrijfformulier nieuwsbrief |
||
Facebook page |
|||
Roterende testimonials van jouw klanten |
|||
Adres
|
Social
|
Link naar laatste blog |
Gevaar van advertenties
Kleurrijke advertenties, van Google Adsense, bijvoorbeeld, zijn zo ontworpen zodat er op geklikt wordt. Bedenk je vooraf echt of je deze wel nodig hebt. De verdiensten zijn meestal minimaal, kunnen je imago schaden en leiden af van jouw doel.
Krijg de aandacht van de lezer door te benoemen:
- Het probleem
- De gevolgen als er niets wordt gedaan aan dit probleem.
- De oplossing
- Het doel van de website:
Waarom heb je deze website opgezet?
Wat belooft de website te leveren?
Hoe ga je dit waarmaken?
- De call to action
- Uitleggen dat je wilt dat de lezer doet.
- Testimonials
- Bezwaren benoemen die je bezoeker mogelijk heeft om toch niet in te gaan op je aanbod.
- Bezwaren weghalen
- Afsluiten met de call to action: wat was ook al weer het doel van de pagina? Laat je bezoeker klikken op een button om zich in te schrijven of plaats die link naar meerdere artikelen.
Dit artikel is gebaseerd op het boek The Home Page
uit de serie van Sean D’Souza- The Brain Auditor: https://www.psychotactics.com/website-secrets
Ps: met toestemming van Sean!