afwijzing overkomen, leiderschap, marketing mindset, Meer conversie via je website, meer klanten uit je website, Zakelijk Zichtbaar

Stagnatie: zo breek je dwars door het obstakel heen

Sinds de Facebook en IOS update heb ik net als vele ondernemers moeite met adverteren en ik baal er van. Ik krijg niet genoeg nieuwe leads binnen. Natuurlijk hou ik mijn oren en ogen open voor oplossingen. Ik ben tenslotte ondernemer.
Liever luisteren? Klik hieronder.

Mijn perspectief hierop veranderde door het volgende:

Het was notabene mijn hondje die me de oplossing aandroeg, ze had een paars boekje uit mijn boekenkast gegapt en at verlekkerd wat van de hoekjes. Ik jaagde haar achterna en werd nieuwsgierig welk boekje ze nu weer te pakken had... 

Het boekje heette "The obstacle is the way'.

Ik startte met lezen en legde het niet meer opzij

In het eerste hoofdstuk ging over de discipline van perceptie, ofwel altijd de gewoonte om altijd de verschillende kanten van een obstakel te bekijken.

Als voorbeeld haalt Ryan Holiday een voorbeeld aan waarin er op een dag over de enige weg naar de stad, waar je brood melk en vlees kon kopen, een rots lag. 

Mensen kwamen van heinde en verre en stuitte teleurgesteld op het rotsblok. Ze duwden wat en porden wat maar er was geen beweging in te krijgen.

De rots bleef liggen.

‘Hé weer geen brood. Jammer, dan maar weer crackers.’ En onverrichter zake gingen ze weer naar huis.

Op een dag kwam er een boer aangereden. Ook hij stuitte op het rotsblok. Hij was het type, waar een wil is, is een weg.  - Echt een ondernemer -.

Waarschijnlijk had hij ook reuze trek in iets van de warme bakker.
Hij nam een slok water en dacht na. Hoe kon hij het rotsblok weg krijgen?

- It’s not the lack of resources, it’s your lack of resourcefulness that stops you -

Hij ging op zoek naar een stok en haalde een paar van zijn paarden uit de stal

Hij vroeg een aantal mensen die nog wat rondhingen bij de rots om samen te werken en toen… rolden ze het rotsblok aan de kant.

Zo zit het natuurlijk ook in het ondernemerschap.

Hoe vaak loop je niet tegen obstakels aan zoals niet werkende Facebook advertenties. Ik hoor van zovelen dat ook bijvoorbeeld hun hele account is bevroren en ze niets meer krijgen aan nieuwe leads.

Het is zo gevaarlijk afhankelijk te zijn van één platform.

Dus vindingrijke ondernemer,  kijk naar andere mogelijkheden!

Ik noem er hier een aantal:

  • Ik organiseer zelf geregeld summits- partneracties waarin je elkaar promoot- tijdens een themaweek en wordt dan ook gevraagd door collega ondernemers. Hierdoor krijg je altijd nieuwe interessante leads, klanten en geweldige samenwerkingen. 
  • Mijn marketingbureau blijft de mogelijkheden onderzoeken de advertenties weer beter voor elkaar te krijgen door de KLT factor toe te passen: eerst een blog adverteren voor het leren kennen en daarna via retargeting pas een weggever of webinar te tonen.
  • Ik verdiep me in het LinkedIn adverteren en You Tube adverteren en pas daarbij ook bovenstaand principe toe.
  • Daarnaast ben ik natuurlijk gewoon consistent zichtbaar op mijn kanalen, bouw ik aan mijn fanbase. Volcontinu. En de meest waardevolle contacten, melden zich organisch aan voor mijn webinars. 
Read More
Hoe krijg ik zoveel mogelijk deelnemers in mijn webinar
Internet Marketing Tips, leiderschap, marketing mindset, ondernemersmindset, Ondernemerstips, webinar geven tips, Webinar onderwerp kiezen, Webinars geven, Zakelijk Zichtbaar, zelfvertrouwen

Hoe krijg ik zoveel mogelijk deelnemers in mijn webinar

Hoe krijg jij je (online) programma’s volgeboekt?

Geef je wel eens webinars? Mogelijk loop jij dan ook rond met deze vragen:

"Hoe krijg je nu zoveel mogelijk deelnemers in je webinar?"

"En… hoe verkoop ik goed tijdens mijn webinar?"


Als je er naar googelt dan zijn er legio online marketing coaches die je dit willen leren. En soms hebben ze de klok horen luiden, maar waar toch echt die klepel hangt….

Vraagje: als je naar de kapper gaat ga je ook niet je laten knippen door de stagiaire toch?

Doe het in één keer goed en leer van degene die al 8 x in een paar weken 100.000 euro omzette met webinars.

Want juist nu is het zo belangrijk dat je deze vaardigheid goed in de vingers krijgt, deelnemers krijgt, maar ook hoe je zoveel mogelijk LIVE deelnemers in je webinar krijgt.

Want dat is ook een kunst!

En niet te vergeten hoe je je aanbod doet waar deelnemers alleen maar JA tegen kunnen zeggen zodat je piekomzetten draait — zelfs in deze tijd!

En zelfs hoe je je presentatie opbouwt, want veel te vaak wordt het een saaie lezing.

En dan is het logisch dat je dan niet verkoopt. En het kan echt anders.

Vorige maand kreeg M. 33 klanten uit haar webinars. En mijn andere klant M. kreeg er ook 26 bij.

Wat zou dit betekenen voor jouw business als jij dit ook ECHT goed kon, dat geven van webinars?

Na mijn eerste webinar in 2011 dat verre van een succes was heb ik me er jarenlang in geschoold om van webinars de belangrijkste marketing tool in mijn bedrijf te maken en zet ik daar op jaarbasis minstens 3 ton mee om.

Ik heb er echt mijn eigen succesformule van gemaakt en dat wil ik jou ook leren.

Ik ga je stap voor stap ga uitleggen hoe jij jouw programma’s volgeboekt krijgt.

Het gaat je leven veranderen als je webinars kunt geven met mijn methode en geeft je een continue stroom aan klanten voor je programma’s.

Wil jij ook jouw programma’s volgeboekt krijgen? Begin dan met het downloaden van deze checklist. Ik geef je een handig schema met alle momenten waarop je je volgende actie inplant.

Vul je gegevens in om direct te ontvangen

Webinars geven?
Met deze checklist weet je precies welke actie je op

 welk moment moet doen zodat je webinar goed gevuld krijgt.

Download hier de checklist:
mis geen enkele promotie mogelijkheid meer en verhoog je aantal deelnemers aanzienlijk!

Dit zit er in:

  • vier weken planning van aanmaken van registratie pagina tot je laatste technische check
  • 35 tips om je webinar vol te krijgen op een organische manier
  • afvinklijstjes zodat je geen enkele actie vergeet en top voorbereid bent
Read More
Internet Marketing Tips, leiderschap, marketing mindset, ondernemersmindset, Ondernemerstips, webinar geven tips, Webinar onderwerp kiezen, Webinars geven, Zakelijk Zichtbaar, zelfvertrouwen

Lessen in het next level ondernemen

Vorige week was ik voor de vierde keer bij Business Mastery van Tony Robbins. Aan de ene kant heel tof om internationaal ondernemers te helpen met hun doorbraak. Aan de andere kant krijg je zoveel nieuwe inzichten en lessen in het next level ondernemen, dat ik je daar graag in mee wil nemen. 

Tony heeft het vaak over “State Story Strategy”. Als dit allemáál optimaal aanstaat ben je klaar voor een doorbraak.

Als je namelijk in een ‘lousy state’ bent zoals gefrustreerd, geërgerd, sacherijnig, bitter, angstig beïnvloedt het enorm hoe je je uit.

Hoe je je story vertelt.

Wat je zegt, schrijft en hoe je zichtbaar bent op de dag.
Wat er gaat gebeuren op die dag, trek je dan aan als een magneet.

Klinkt heel logisch. Maar wist jij dat dat stuk State en Story voor 80 % uitmaakt wat de uitkomst wordt van je geplande uit te voeren strategie?

Dat betekent dat eerst je state en story mogen kloppen voordat je een strategie kunt doorgronden en toepassen.

Een cursist vroeg mij van de week: “Wat doe jij als je eens een mindere dag hebt? Je bent toch niet altijd een zonnetje in huis?”

En een andere cursist zei mij ook: “Ja maar Irene jij bent altíjd positief, je doet even Tony Robbins Yes en je staat aan. Bij mij werkt dat niet zo.”

Ik sta ook niet altijd juichend op. De laatste week wel meer omdat ik een 8 weken oude Labradoodle pup heb. Voor wie ik met veel plezier om 6:45 opsta omdat ze mijn staat-van-zijn enorm positief beïnvloedt.

Maar wat ik zelf actief in de ochtend doe is een ‘Priming’ excercise. Ik focus me op waar ik dankbaar voor ben. Bijvoorbeeld die blik in de ogen bij mijn zoon als onze pup bij hem op schoot kruipt. De lol die ik had met mijn zusje in tuincentrum Groenrijk. En het goede gesprek met mijn man. Daarna doe ik een healing oefening en afsluitend visualiseer ik wat ik graag wil bereiken en aantrekken die dag.

De oefening duurt maar een paar minuten, maar mijn staat-van-zijn is voor die dag dan optimaal.

Wat ik daarna zeg, schrijf en hoe ik zichtbaar ben komt makkelijk en goed op gang en vervolgens richt ik mij op strategie.

Lessen in het next level ondernemen

En over strategie gesproken:

Ondernemers vragen mij vaak, wat is nu jouw nummer 1 strategie om klanten te krijgen en omzet te draaien?

Dat is bij uitstek door het geven van webinars. Sinds 2011 geef ik ze met veel plezier en 85 % van mijn omzet komt binnen via en dankzij webinars.

Mijn cursisten uit Online Doorbreken verdubbelden afgelopen maanden keer op keer hun maandomzet en sommigen draaide 85 % meer omzet dan ooit.

Toch wordt er vaak te makkelijk gedacht over het geven van webinars. Of te licht. Laat mij je uitleggen dat een goed verkopend webinar uit 3000 puzzelstukjes bestaat.

Wanneer je een paar stukjes mist dan wordt er niets verkocht⁠. Ik de onderstaande checklist leg ik je uit waar je aan moet denken bij het organiseren van je webinar. Het is een vier weken planning om je webianr goedgevuld te krijgen. Download hieronder direct. 

Webinars geven?
Met deze checklist weet je precies welke actie je op

 welk moment moet doen zodat je webinar bommetje vol zit.

Download hier de checklist:
mis geen enkele promotie mogelijkheid meer en verhoog je aantal deelnemers aanzienlijk!



Read More
Zakelijk Zichtbaar

Hoe je snel meer online klanten krijgt

Wat werkt nu goed om je online zichtbaarheid te vergroten? Een portie inspiratie om je zichtbaarheid consistent te claimen kunnen we allemaal wel eens gebruiken. Daarom volgen hier enkele praktische tips:

Met Instagram werken deze tips verrassend goed.
Wissel verrassende posts, stories en reels af. Laat je echt zien, wees authentiek jezelf.

Maak af en toe een bold statement:
een duidelijke statement waarin je opkomt voor een topic waar je echt iets aan wilt veranderen en voer een betoog. Echt… mijn reel over de plastic soup werkte bijzonder goed: een maand later hadden we hier een PMD bak.

Humor natuurlijk, humor verbindt. Je maakt het makkelijk en minder serieus en er springt een vonk over. Met humor kunnen je volgers je ook beter leren kennen.

Maak gebruik van storytelling bijvoorbeeld over je blunderszoals de mijne laatst….upsell gestuurd aan 1 persoon in plaats van naar 180 man En je dan afvragen: waar blijven mijn klanten nu…
Of…. de dag dat ik 9 video’s opnam zonder geluid. (IEKS!)

Deel ook je uitdagingen:

Bijvoorbeeld oogmigraine en een live training moeten doen in de middag hoe los je dat dan op?

Je powerpoint is onherstelbaar beschadigd net voor je webinar start…

Maar ook je overwinningen: de lanceringen die je hebt gedaan. Wat waren je grote inzichten en leermomenten?

Toon je expertstatus door te benoemen: of je een boek hebt geschreven, het aantal cursisten dat je eerder hielp, welke opleiding je hebt afgerond, welke resultaten je cursisten behalen. Dat is ook nog een stukje Social proof.

Deel dagelijks een story:
Neem je volgers mee in je leven. Maak er een documentaire van, een realityshow!

Je volgers hebben het nodig ook dit stuk van je te leren
kennen…het wordt makkelijker als je het elke dag doet.

Je ziet overal mogelijkheden als je dit consistent doet.

Je gebruikt het niet alleen als documentaire van hoe je je leven leidt en anderen hier ook mee inspireert of dat ze denken dat is dus ook maar een mens en met like-minded mensen werken we graag samen.

Zoek een haakje en werk ook geregeld met call to actions: gebruik stickers, polls en stel open vragen.

Reels werken ook fantastisch. Dat zijn korte videootjes waar je muziek achter kunt zetten of tekst aan kan toevoegen, hashtags en call to actions. Ze blijven in je profiel staan en hiermee bereik je echt eenvoudig honderden views.

Mijn bereik was hiermee in een week met 357 procent verhoogd!

Wil jij ook je Social Media Strategisch inzetten?

Ik leer het je in mijn korte compacte training Instagram Online Pull Marketing Methode.

Op de website kun je deze aanschaffen voor 87 euro.

Dit is wat je leert:

→ Wat je precies schrijft in je berichten, wat neem je op in je story’s, reels? Je krijgt voorbeelden voor de hele maand en daarna rouleer je ze weer. Geen tuttige ‘het is nationale vrouwendag-topics’ overigens, maar nuttige pakkende voorbeelden.

→ Sla jij nooit meer de plank mis met voorbeelden hoe je een brug slaat naar je aanbod!

→ Hoe doe je eigenlijk je aanbod op Instagram?

→ Hoe je met storytelling er voor zorgt dat je berichten en story’s echt áánslaan

→ Voorbeelden zodat je het alleen nog maar hoeft te schrijven naar jouw doelgroep.

→ Hoe zorg je voor dagelijkse groei op Instagram

→ Hoe maak je een mix van hashtags waardoor je bericht goed gezien wordt door de juiste ideale klant

→ Hoe je magnetisch communiceert op waarden en daarmee de leukste klanten aantrekt

→ Hoe je een post, stories en reels maakt aanmaakt

→ Een week aan toffe opdrachten zodat  je echt aan de slag gaat!

Denk je nu: dit is voor mij?

Doe dan nu mee aan de Instagram Online Pullmarketing training!


In te zetten voor je Facebook live, blog, nieuwsbrief, webinars, Podcast, Social Media Posts, Stories en Reels.

Read More
leiderschap, marketing mindset, ondernemersmindset, Ondernemerstips, Online Zichtbaarheid vergroten, Zakelijk Zichtbaar

Wordt het groen of rood dit jaar

De allerbeste wensen voor jou! Dat al je dromen mogen uitkomen!

Het is weer de tijd van het jaar voor de hoognodige reflectie en introspectie en doelen te stellen voor het nieuwe jaar.

Wat wordt het voor jou?

Groen of rood.... of maakt het je niet uit. Met het stellen van doelen bepaal jij welke kant je leven privé of zakelijk op gaat.
Dus kies. Stel je doelen.

Heb jij ze al paraat?

Ik ben druk bezig geweest met het bedenken van mijn doelen voor 2021, en ik wilde de grootste met je delen.
Het eerste doel dat ik heb voor 2021 gaat over ervaren, beleven. Volgend jaar graag weer een pup in ons leven verwelkomen.

Zoals je misschien weet is eind vorig jaar mijn big buddy Labradoodle Charlie plotseling overleden. De leegte hier is enorm. Al de momenten dat je denkt… oh… daar is …. Dan is hij er niet. Het kloppende staartje op de bank. Het naast je zitten als je de koelkast opent. Zoveel momenten zijn er dat we hem missen.

Ik heb een nieuwe routine die enorm goed is voor het milieu inmiddels. Aangezien ik de hond niet meer uit laat en mijn loopjes mis, ga ik of naar de PME bak om mijn plastic weg te brengen, of papier wegbrengen na de lunch. Dat is oké voor nu.

Over een half jaartje zijn we daar om inderdaad weer een hondje in ons leven te verwelkomen, ik kijk hier ondanks het gemis nu al naar uit.

Een van mijn klanten schreef me zoiets moois: zie straks een nieuw hondje als een eerbetoon aan je eerdere grote vriend. Mooie manier om er zo naar te kijken.

Het tweede doel dat ik heb voor 2021 gaat over leren en groeien en mijn missie: is het assisteren van minimaal 4 events van Tony Robbins. Ik ben een van de senior leaders en tijdens de seminars begeleiden trainers en ik de groepen deelnemers om hun doorbraken te bereiken.Op persoonlijk én zakelijk vlak.

Zelf leer ik er enorm veel van op het gebied van mijn training en coaching skills. Je raakt ook enorm aangestoken elke keer door het enthousiasme, de sfeer en de groei die je ziet ontstaan bij de deelnemers. Ja ook online! Business Mastery is een van mijn favoriete seminars, die staat als eerst op mijn lijst.

En alles wat ik leer vertaal ik weer naar mijn eigen werk. Super mooi. (Zie je staan, minimaal 4? Het kunnen er dus ook makkelijk 5 of 6 worden…)

Het derde doel dat ik heb voor 2021 gaat over bijdragen. Met mijn omzet van 2021 wil ik vier pubers naar het Youth Leadership Academy sturen. Dit is een programma waar pubers weer de regie leren krijgen over hun eigen leven.

Ik heb zelf 3 pubers en ik heb inmiddels een hoop coaching skills in huis. Maar de jeugd heeft het moeilijk in deze tijden. Ik merk dat hier thuis ook. En niet iedereen heeft een warm huis waar ze terecht kunnen met hun vragen. En tja buiten de deur je geluk zoeken ook niet echt mogelijk.

Dus per klant die ik maak in mijn lancering zet ik een vast bedrag opzij om 4 tickets te kunnen kopen in 2021 voor 4 kids die dit nodig hebben. Ik vind het prachtig als ik dit voor elkaar krijg én het gaat lukken. Dat weet ik nu al.


Als je de rest van mijn doelen voor wilt horen of samen jouw doelen wil stellen kom dan bij de Online Business Community voor coaches en trainers en kennisadviseurs.


Ik deel daar binnenkort een methode hoe je dit visueel kunt maken én…. er gaat niets boven het delen van je doelen met virtuele business buddy’s om ervoor te zorgen dat je verantwoordelijk blijft en daadwerkelijk werkt aan het behalen van je doelen!

Hoe zit het met jou?

Wat is je eerste doel voor 2021? Kom bij de groep en laat het mij weten!

Ik ben heel erg benieuwd!

Op een enorm productief gezond gelukkig 2021!
Read More