Category Archives for "Website tips"

Verkopen via Facebook

verkopen via facebook

Ik las laatst een bericht van iemand op Facebook die het vreemd vond dat er zo weinig werd verkocht via het adverteren op Facebook. Ze was zelfs een beetje boos en voelde zich opgelicht door Mark Zuckerberg…. 🙂

Is dat gek? Dat denk ik niet. Facebook gebruik je om contacten te leggen of onderhouden: niet om direct te verkopen….
Je zult eerst een band gaan opbouwen met deze nieuwe relatie.

Verkopen via Facebook

Het gaat erom dat je vertrouwen tot stand brengt. Dat vertrouwen krijg je door goede content te schrijven en te delen. En dat delen kun je doen via Social Media in én daarna via je nieuwsbrief. Dat verkopen is pas een volgende stap.

Verkopen via Facebook, ja of nee?

Nee dus. Je kunt adverteren om onder de aandacht te komen van je doelgroep. Zoals je misschien weet worden je berichten die je op je zakelijke Facebook pagina deelt maar voor een bepaald percentage getoond aan je bezoeker.
Dus de berichten die jij onder de aandacht wilt brengen kun je bijvoorbeeld boosten, zodat ze wel getoond worden aan je Facebook fans.
Maar verder zou ik het verkopen overlaten  via andere kanalen.

Adverteren op Facebook loont bijvoorbeeld wel voor het verzamelen van meer e-mail adressen in je e-mailmarketing omgeving.

En via je e-mailmarketing omgeving kun je dan:

  • Vertrouwen opbouwen door kennisdelen
  • Vergroten sales
  • Vullen van je workshops
  • Verkopen van je producten
[post_connector_show_children slug=”Gerelateerde berichten” parent=”2057″ link=”true” excerpt=”true”]

Blog beginnen

“Wie wil nu lezen wat ik schrijf in mijn blog?”

blog beginnen

blog beginnen

Deze vraag krijg ik vaak te horen.

Ben jij een expert op jouw vakgebied?

Ik weet zeker dat je dit volmondig met “ja” zult beantwoorden. Waarom dan die twijfel om te starten met een blog?

Waarom twijfelen of de mensen wel van jou willen horen?

Jouw ideale klant zit op jou en jouw advies te wachten. Jij geeft toch de hulp en jij biedt toch de oplossing?

Blog beginnen

Is het misschien iets anders dat je weerhoudt van het schrijven van een blog?

Is het iets praktisch zoals twijfel of je wel goed genoeg kunt schrijven om een blog te beginnen. Misschien vraag je je af:

Is mijn spelling wel goed?

Is mijn zinsbouw wel goed?

Wat zou je dan kunnen doen?  Er zijn veel meer ondernemers die in het zelfde schuitje zitten. Ik ga je een paar praktische tips geven:

  • Je zou met een andere ondernemer een ruildienst kunnen afspreken. Je corrigeert elkaars teksten en geeft elkaar advies.
  • Of huur een virtueel  assistent in, (een assistent op afstand) en vraag of zij je teksten van je blog wil corrigeren.
  • Of huur een ondernemerscoach in en vraag of dit onderdeel van de dienst kan zijn die je bij hem of haar afneemt.

Geld verdienen met internet

Geld verdienen met internet

Geld verdienen met internet

“Mam,  waarom koop je nu nooit een staatslot? Je hebt nog 2 dagen.” Mijn zoon droomt weg. Wat zou ik niet allemaal voor hem kunnen kopen…..

Ik leg hem uit, dat de kans groter is dat ik zelf voor een goed inkomen zorg dan dat wij wat winnen. Niet door keihard te werken, maar door de tweede inkomensstroom. Een online training die verkoopt terwijl we een wandeling in het bos maken bijvoorbeeld. Kan dat echt?

Ik leg hem uit hoe je een jaarsalaris van € 100.000 kunt behalen door niet alleen uren te verkopen maar ook 120 cursussen van € 500,- per online cursus. Of 202 online trainingen voor € 297,-. Hij vraagt mij, “Kopen mensen dat dan echt bij je?” “Zeker”, vertel ik hem. Als je weet naar welke oplossingen mensen zoeken, dus ook welke problemen ze ondervinden, dan kan dat echt.

Hij knikt goedkeurend. “Nou, laat die staatloterij dan maar zitten mam!”

Wil je ook tips voor je online training ontvangen?

https://www.dewebacademie.nl/tips-voor-het-starten-met-je-online-training/

Tips voor een goede landingspagina

Wat is een landingspagina?

Dit is de pagina waar je als “doorklikker” op landt vanuit bijvoorbeeld een nieuwsbrief, een adwordsadvertentie, een banner op een website.

vliegtuigStel dat je op een advertentie zou klikken omdat je op zoek bent naar een fijne hondenmand. Je landt vervolgens op een website met producten voor huisdieren en je moet vervolgens nog verder via het menu of via de zoekfunctie op zoek naar die hondenband.  Typisch een voorbeeld van een slechte landingspagina.

Je ergert je en klikt misschien wel weg. Dag toekomstige klant!

Op een goede landingspagina:

→Identificeer je eerst de juiste ‘Call to action’ van de pagina

→Spreek je doelgroep aan

→Leid je de weg naar aankoop of inschrijving

1. Wat kan de juiste Call to Action zijn voor de pagina?

-lid worden van je nieuwsbrief

-contact opnemen

-inschrijven workshop

-aanschaf product

2. Wat gaat er om in het hoofd van je toekomstige klanten?

Waar zijn ze naar op zoek? Moeten ze nog overtuigd worden of zijn ze al klaar om te kopen? Tekstueel  ga je hiermee aan de slag. Heeft de bezoeker een opsomming nodig van alle pluspunten van het product? Maak een heldere opsomming om te overtuigen.

3. Grafische elementen

Wijs aan waar ingeschreven moet worden, plaats een button op de link. Maak het ook weer niet te druk. Geef de bezoeker niet te veel keus om te klikken en  leid je bezoeker naar de link.

schrijf-je-nu-in

Bezoekers website: hoe krijg ik meer bezoekers op mijn site

Bezoekers website: hoe krijg ik meer nieuwe -bezoekers op mijn site

Heb je google analytics geinstalleeerd en heb je een idee hoeveel bezoekers je op je website hebt?

google-anAls je in het dashboard bent en je op realtime klikt, kun je zien wat er op dít moment op je website gebeurd.

Als je kijkt bij verkeersbronnen/ bronnen waar je bezoekers vandaan komen, en via verkeersbronnen overzicht via welke zoekwoorden ze binnenkomen.

Bij inhoud en site-inhoud, welke bezoekers welke pagina’s bekijken en hoe lang.

Meer bezoek op je website door meer content

google-a-2Plaats voldoende waardevolle inhoud voor je bezoeker, verdiep je erin wáár ze op zoeken.

Om je hier te helpen heb ik een contentplan voor je gemaakt dat je kunt gebruiken om na te denken waar je over kunt schrijven.
Als je een WordPress website hebt, heb je al heel wat streepjes voor. Door blogs te schrijven breidt je je website constant uit. Hang hier relevante categorieën aan en tags en Google waardeert dit nog meer.

Contentplan blogs

  1. Wat is het doel van het bericht? WIIFM?  (What’s is in it for  me? )
  1. Wie is de lezer? Zie hiervoor ook: het artikel over het maken van een persona

Geslacht:
Leeftijd:
Opleidingsniveau:
Huwelijkse staat:
Inkomen:
Hobby:
Hoe gaat hij/zij om met informatie?
Welke websites bekijkt hij/zij?

Hoeveel uur per dag zitten ze op internet?
Lopen ze vooraan qua techniek of juist niet?
Op welke social media kanalen is hij actief?

3. Hoe spreek je de lezer aan? Welke vorm? (Jij/ u vorm)

4. Welke onderwerpen zijn relevant aan de hand van de marketing kalender?  Heb je bijvoorbeeld iets gepland, een beurs waar je binnenkort aanwezig bent. Komt er een nieuw product op de markt?

5. Welke onderwerpen zijn er interessant qua seizoen?

6. Last minute: welke actualiteiten kunnen opgenomen worden?

7. Wat zijn de actiematige boodschappen die je kunt toevoegen? Wat moet de bezoeker doen na het lezen van je blog?

8. Welke schrijfstijl wordt er gehanteerd?

9. Wanneer (en hoe vaak) plaats je een artikel?

10. Hoe lang zijn de artikelen?

11. Is er beeldmateriaal nodig, bij welke website ga je dit inkopen?

-shutterstock, Istockphoto, (betaald)  SXC.hu, rgbstock.com (gratis)

 

Maand Welke onderwerpen zijn relevant aan de hand van de marketing kalender Seizoensgebonden content Actiematige content Last minute content
Juli        
Augustus        
September        
Oktober        
November        
December        

 

Links optimaal gebruiken, over linkbuilding in WordPress en meer…..

Geef richting aan het klikmoment

Geef richting aan het klikmomentLabel de linkWaarom WordPress sterk is in interne linkbuilding

De ultieme interne

linkbuilding tool

Links worden veel gebruikt op website, ook deze kun je optimaliseren.

Een veelgemaakte fout is het gemis aan sturing als de link aan het  begin of einde van de alinea staat.

Dus let er op dat je eerst de boodschap vertelt en dan uitnodigt om te klikken.

 Labeling van de link

Een vaag ingeburgerde uitnodiging om te klikken is: klik hier.

Beter is het om label te geven die de lading dekt. Ook voor zoekmachineoptimalisatie doeleinden.

Voorbeeld:

WordPress is bij uitstek geschikt als systeem voor je website onder andere vanwege de linkbuilding mogelijkheden. Klik hier.

labelen-300x287Het is beter om dit als volgt:

WordPress is bij uitstek geschikt als systeem voor je website onder andere vanwege de linkbuilding mogelijkheden.

 

Waarom is WordPress hier zo sterk in?

Binnen WordPress maak je in een blog gebruik van categorieën en tags. Deze items worden clickabele en dus links met de juiste woorden waar je op wilt scoren binnen je website.

Dit soort links vertellen Google waar hij moet zijn voor de informatie over dit onderwerp. In feite doe je zo al aan  een stukje interne linkbuilding.

Daarnaast zijn er vele fijne interne linkbuilding plugins geschikt die je hier ook bij kunnen helpen, zoals bijvoorbeeld van Gabriel Goldenberg.

 

Tips

-een link mag meerdere woorden omvatten

-breek de zin dan halverwege af

-plaats links nooit aan het begin van de tekst

-plaats per alinea maar 1 hyperlink

-pas op met klik hier

-zorg dat het label (onderwerp van de link) terug komt op de bestemmingspagina door deze in de kop terug te laten komen. Ook van belang voor je zoekmachineoptimalisatie!

-komen de hyperlinks vaker in de tekst voor en leiden ze naar de zelfde bestemmingsprogramma, geef ze dan dezelfde labels.

Heb je vragen of zelf tips?

Geef ze hieronder!

WordPress blog en waarom e-mailmarketing daar onmisbaar bij is

“Wie leest die nieuwsbrieven nu nog.”

Iedereen krijgt al zoveel mail.

Een nieuwsbrief schrijven, daar heb ik echt geen tijd voor.

Ik ben al druk Facebook of twitter.” Dat hoor ik vaak.

schotinderoos1Maar weet je waarom nieuwsbrieven zo waardevol zijn? Je blijft in nauw contact met je klant. Zoals ik met jou. Keer op keer krijg je mijn nieuwsbrief en open je die.

Na het zenden van de nieuwsbrief krijg ik veel aanvragen voor workshops of nieuwsbrief systemen in te richten

Nieuwsbrieven blijven en weet je waarom?

Jij hebt altijd controle over het systeem en jij hebt de statistieken en emailadressen in eigen beheer.

Om even te kijken naar Social Media:

Vorig jaar ging iedereen op Twitter.

Ik zie nu een verschuiving naar Facebook. Je leert elkaar kennen op Twitter en als het klikt zie je elkaar vervolgens ook op Facebook.

Maar Facebook is een bedrijf. Ze kunnen met hun bedrijf doen wat ze zelf willen. Zij bepalen de regels, Facebook is hun eigendom.

Twitter is een populair platform. Ik ben ook heel enthousiast over Twitter. Maar misschien vertrek ik binnenkort en dan heb je mij niet meer als volger en zal ik jouw tweets ook niet meer kunnen lezen.

Wat overblijft is emailmarketing; nieuwsbrieven dus.

  • Jij bepaalt zelf wanneer je nieuws verspreidt.
  • Jij kunt zelf zien wie dit gelezen heeft, of doorgestuurd.
  • Jij hebt de permissie om mensen te benaderen en je mag zelf bepalen wat je vraagt aan je lezer. Of aanbiedt.

Bij Facebook is dat wel anders, je mag immers geen ‘like’ meer vragen en mensen belonen.

De gouden combinatie is dan de blog WordPress en nieuwsbrieven.

Je schrijft 1 keer en je  gebruikt je content 2 keer en google wordt daar niet ‘link’ om. (Normaal dus wel: content mag je maar 1 keer gebruiken).

Maar goed je gebruikt de inhoud van je nieuwsbrief dus als een blog in je website, je verrijkt je website met content en je website gaat beter scoren in de zoekmachines……Als je het een beetje slim aanpakt

kijk je ook eerst waar de problemen van je klanten zitten. Dus neem je een kijkje in de SEO plugin van Yoast waar veel mensen naar zoeken.

En daar schrijf je dan je blog over.

Vergeet niet je eigen doel natuurlijk. Wat dat ook moge zijn: kennis delen, juiste informatie verspreiden, je ondernemers coachen meer klanten te vinden.

Overtuigd? Aan de slag dan!

→ Volg een van mijn workshops wordpress om je website opnieuw te bouwen en zelf aan het roer van je website te staan.

→ Of laat die wordpress website bouwen met het ingerichte nieuwsbriefsysteem als 1 pakket.

→ Schaf mijn e-book de nieuwsbrief die scoort aan en ga aan de slag met je nieuwsbrief: 😎

Tips voor de positie van je inschrijfformulier

headertjePlaats je inschrijfformulier in de header van de website of de sidebar.

Nog beter: Plaats een pop-up: ja zo’n irritante die ik ook op de website heb staan, en ontvang binnen korte tijd veel meer nieuwsbrief inschrijvingen. (Binnen een maand 25 % meer inschrijvingen!) Mijn aanbeveling voor WordPress gebruikers: XYZ lightbox plugin hier voor te gebruiken.

Geef een kado weg voor de inschrijving: een e-book of…. korting op de eerste aankoop in je winkel als je die bijvoorbeeld hebt.

Wacht niet langer, ga hier vandaag nog mee aan de slag. De ervaring leert dat je het er anders toch niet van komt!

 

Call to action buttons

Call to action Buttons, hoe voeg je deze eenvoudig toe aan je website?

Iedere website en ook je blogberichten moeten op zijn minst 1 call to action oproep of button hebben boven de vouw van de pagina.

Waar plaats je een call to action?
Plaats op zijn minst 1 Call to action boven de vouw van de pagina.

Vouw van de pagina: dat stuk van de website dat je ziet zonder dat je naar beneden hoeft te scrollen…

vouw-300x239

Waarom is dit verstandig? Mensen scannen de tekst…. en je moet ze een beetje helpen die richting op te krijgen die jij wilt. Nog beter is natuurlijk om een button te gebruiken. Want buttons nodigen nog veel meer uit tot het klikken. Maar om nu overal een button voor te maken… in Photoshop…. of Pixlr.com, dat is toch wel weer veel handwerk. Dus….op zoek binnen de 22.000 mogelijkheden van WordPress, de plugins:

http://wordpress.org/extend/plugins/maxbuttons/ Je ziet hieronder ook icoontjes in de buttons staan, die kun je toevoegen als je de Pro versie hebt.
Deze kost je $10 maar dan heb je wel iets bijzonders.

Maar hoe maak je nu zo’n button:

mxbuttons-300x97

 

Gratis call to action buttons:

Onlangs kwam ik uit op Canva.com waarmee je zelf ook leuke buttons kunt maken of een aantrekkelijk beeld voor je website.
Wat kun je hiermee maken?

    • buttons
    • call-to-action afbeeldingen
    • achtergronden
    • afbeeldingen voor bij je blog
    • advertenties en noem het maar op!

 

Lokale zoekmachine optimalisatie tips die je zelf kunt toepassen

Als ondernemer wil je natuurlijk ook lokaal gevonden worden door je doelgroep. Ook dit is onderdeel van zoekmachine optimalisatie.

PrintEen voorbeeld

Als voorbeeld nemen we een psycholoog die in Lisse gevonden wilt worden.

Hoe kun je je lokale zoekmachine optimalisatie te verbeteren?

De juiste opbouw van de pagina:

Aan de achterkant van de website kan je ook het een en ander doen om beter  in beeld te komen tussen de lokale (organische) zoekresultaten.

  • Geef de juiste titel aan je pagina: www.jedomein.nl/psycholoog-lisse
  • In de meta description / meta beschrijving: plaats de locatie en het zoekwoord in de omschrijving van de pagina , dit is eenvoudig terug te vinden in content management systemen. In Google mogen dit tot 156 karakters zijn inc. spaties.
  • Deze zin komt dikgedrukt in het zoekresultaat terug, wat bezoekers eerder prikkelt om op het resultaat te klikken. Zoals hier:

lokale-zoekmachine-optimalisatie-tip (1)

Bovenstaande voorbeeld is niet eens ingevuld, dat zie je doordat er stippels staan aan het einde van de zin. Al scoort deze man best in Lisse, deze omschrijving kan beter:

Psycholoog Praktijk voor gedragstherapie in Lisse, maak een afspraak via de telefoon  0634658799 of email info@…nl

  • Neem je zoekwoord en lokatie ook op in de koppen h1 en h2, h3: in WordPress heet dit kop 1, of kop 2, 3, 4, 5 en 6. Kop 1 gebruik je maar 1 keer op de pagina. De zoekterm en locatie gebruik je zoveel mogelijk aan het begin van de zin.

De google Local pagina

In mei 2012 is Google Places omgezet naar Google+ Local.
Google Places was onderdeel van Google Maps en toonde bedrijfsvermeldingen op Google Maps. Google+ Local is ongeveer hetzelfde maar is nu samen gebracht met Google+.

Hoe ga je je aanmelden:

https://maps.google.com/?hl=nl

 

lokale-zoekmachine-optimalisatie-tip-opgeven

lokale-zoekmachine-optimalisatie-tip-google-local

Vul dit profiel voor 100 % in. Dus parkeermogelijkheden en betaalmogelijkheden neem je ook mee. Je kunt hier ook vragen aan klanten om een recensie achter te laten in je profiel. Je kunt ook video’s toevoegen en foto’s van je producten.

Plaats je adres op je website

Het adres in Google places / local moet hetzelfde zijn als op je website.

Plaats dit adres op je website bij je contactgegevens maar ook in de footer van je website.
Het telefoonnummer doet hier ook toe.

En verder:

Plaats je website link op relevante websites. In de gratis versie van allebedrijvenin…nl, hotfrog, startpagina’s, een business-club waar je lid van bent of het wijkportaal.

Interessant? Blijf op de hoogte. Schrijf je hieronder in voor updates.

Al meer dan 1200 mensen gingen je voor. Zij ontvingen ook  het GRATIS E-book praktische tips voor een geweldige website.

Meerdere domeinen registreren….slim of nutteloos?

http://www.dreamstime.com/royalty-free-stock-photos-your-domain-name-image10325748Soms vertellen mijn klanten trots dat ze het .com, .eu of .info domein ook al hebben geregistreerd als ze bij mij komen voor een nieuwe website.

 

En ook alvast wat variaties zoals:

  • schoonheidspecialist-huidverzorging.nl
  • schoonheidspecialist-gezichtsverzorging.nl
  • schoonheidspecialisten-huidverzorging.nl
  • schoonheidspecialist-huidverzorgingen.nl

Zonde van het geld…..en zinloos….

Ook al zet je er een doorverwijzing op naar een andere domein.
Je hebt namelijk niets aan zo’n leeg domein. Deze wordt nooit getoond als je schoonheidsspecialiste huidverzorging intoetst in google. De website heeft namelijk geen inhoud en de kans dat een bezoeker www.schoonheidspecialist-huidverzorgingen.nl in de browser intypt is heel erg klein.

De enige reden die ik kan verzinnen om dit wel te doen, is uit oogpunt van concurrentie, dat je daarvoor je bedrijfsnaam registreert met een .com domein.
Maar verder adviseer ik het je om hier niet aan te beginnen. Je spekt alleen de webhosting bedrijven…..

Optimaliseer die ene website,  dan zal deze website met de tijd getoond worden op de juiste zoekwoorden.

En sateliet-sites dan?

Kijk, in sommige gevallen bieden ondernemers diensten aan die niet onder 1 website vallen, omdat de doelgroep heel er verschilt.

Zoals een kindertherapeute die Shiatsu trainingen geeft aan studenten, dan zou ik daar wel een andere website met eigen communicatiekanalen voor inrichten.
Je kunt de student dan aanspreken met beeld en taal op de voor hem meest aantrekkelijke manier en zo sorteer je meer effect dan het onder de kindertherapie website te hangen.

Hoe je dit doet?

Dit  kun je leren in mijn Workshops WordPress

of  uitbesteden als je jouw focus op je eigen expertise wilt houden.

en wil je alles in je eigen tijd doen vanaf je eigen pc of mac? Volg dan de online cursus WordPress en maak je eigen sateliet-site.

>