Category Archives for "Online programma maken"

Hoe word je succesvol online?

Klinkt een “laptop bedrijf” je als muziek in de oren?

Werken waar je wilt, wanneer je wilt en met wie je wilt?
Vaak wordt er nog niet echt nagedacht over wat je nu echt nodig hebt om een online (coaching) business op te zetten en te leven in vrijheid.

Want daar is het de meeste ondernemers toch om te doen.

Dat leven in vrijheid.

Wat zijn de grondbeginselen voor een succesvolle online (coaching) business?

Dit jaar bestaat mijn bedrijf 10 jaar (in juni!) en dit leek mij een mooie aanleiding om te delen hoe ik met mijn online coaching business duizenden cursisten heb mogen helpen hun stappen te zetten met hun online business.

Ik begon met een pc in de hoek in de woonkamer. Als de kinderen een middagdutje deden of naar school waren kon ik aan de slag. Soms lastig want dan zat ik midden in mijn werk en moest ik rennen naar het schoolplein, of werd net mijn jongste wakker terwijl ik mijn lumineuze plannen vorm zat te geven. Met een laptop op schoot vertoefde ik ’s middags in de tuin. Maar de drukte om mij heen leidde mij erg af en ik wilde graag een plekje voor mijzelf.

Maar…In ons huis was geen ruimte voor een kantoor.

En ik was ervan overtuigd dat ik thuis wilde werken bij mijn 3 jongens. Ik vroeg uiteindelijk een binnenhuisarchitecte mee te kijken hoe ik nu in hemelsnaam ergens kon werken en toch wat meer rust creëerde. De overloop op de tweede etage werd omgebouwd en jaren werkte ik op 1.50 bij 1 meter en bouwde aan mijn business. Niet “Hollands” om te zeggen maar om je te inspireren er werden tonnen omgezet op de overloop. Mijn man grapt vaak:

“Hé dat is de titel voor je nieuwe boek 😊“. Binnenkort heb ik wel die eigen ruimte want we hebben inmiddels een geweldig huis gekocht. Overigens, dit huis hadden we nooit kunnen kopen als ik in loondienst was gebleven…

Je begrijpt dat één van de essentiële grondbeginselen voor online succes is:

  1. Een goede werkplek

Kies een plaats hebt waar je goed kunt werken. Het liefst ergonomisch want met werken aan de keukentafel haal je je wel zo RSI op de hals.
Maar zelfs een overloop kan dienen als je geen plaats in huis hebt. En natuurlijk kan je je laptop overal mee naar toe nemen. ZZP-verzamelplekken, zoals HNK of Seets to Meet zijn er ook.

  1. Train je in het schrijven

Schrijf. Schrijf veel. Laat je inspireren en modeleer succesvolle anderen. Tik niet letterlijk andermans teksten over a.u.b….Overal staat copyright op! En het is echt “not done”!
Verdiep je in de formules die er bestaan om een goede blog te schrijven of sales tekst. Probeer ze te ontrafelen. Dit is echt iets dat je moet leren en dat je leert door het vooral veel te doen. Op een gegeven moment vind je je eigen “tone of voice“ in het schrijven en gaat het je makkelijk af.


3. Vind je tribe, je community

Op Facebook kun je een community maken met wie je een aantal keer per week de interactie kunt aangaan. Het wordt een enthousiaste groep als je er echt ook voor ze bent en mensen ook de gelegenheid geeft om zichzelf -af en toe- te profileren.
Via je e-maillijst hou je je ideale klanten op de hoogte en deel je waarde. Het maakt in het begin echt niet uit hoe groot je publiek is als je maar voldoende waarde deelt en een band opbouwt. Je kunt overigens beter een goede lijst hebben met je ideale klanten erop dan een enorme lijst met vage lieden die nooit je e-mail openen. We gaan voor kwaliteit!

Laat je zelf voldoende zien en laat van je horen, op regelmatige basis.

Zaai en ga dan pas oogsten.

Maak “weggevers”/ leadmagnets.  Test ze ook uit en zie wat er werkt bij jouw publiek. Maak ook gebruik van opvolgmails zodat mensen ook weten dat ze met jou kunnen werken. Doe hier ook je aanbod in. Vind je het spannend om je aanbod te doen? Herinner je je dan ook even voor wie je het doet, voor je ideale klant. Je wilt en kunt helpen, doe dat dan ook…

En we beginnen gewoon met één eerste weggever. Je hoeft er echt niet gelijk 10 op de plank te hebben liggen.
95 % van de mensen die deelnemen aan mijn trainingen beginnen hebben nog geen weggever, dus… die maken we vaak in een extra sessie in de training.

  1. Heb een helder en aantrekkelijk online aanbod

Bied je coaching aan? Dat kan ook online. Programma’s als Zoom of Skype kan je hier prima bij gebruiken. Ook Go-to-Meeting is hiervoor geschikt.

Coaching hoeft ook niet altijd 1 op 1 te zijn, denk er ook eens over na om bijvoorbeeld in kleine groepjes te werken. Dit kan voor jou én je coachees,/ cursisten heel interessant zijn.

Een online training past hier natuurlijk ook mooi bij. Hoe heerlijk is het om eenmalig je content te maken en aan te bieden aan je cursisten of cliënten. En het mooie is dat je altijd de content kan wijzigen. Zo blijft het up-to-date! En zo’n online training kun je echt, met je opvolgmails op de automatische piloot verkopen.

  1. Prijs

Ga je voor massa productie en voor anonimiteit? Of ga je voor een hoger geprijsd aanbod waarin je mensen écht verder helpt? Er zijn zoveel mensen én zoveel wensen. Niet iedereen heeft behoefte aan coaching, e-mailondersteuning live dagen en een Facebook groep. Maar ook hier is écht vraag naar.
Maak dus een aanbod dat je ideale klant past als een handschoen.

Hoe kom je daarachter? Wat past als een handschoen?

Maak van je online training een daverend succes!

Wil je ​ eindelijk aan de slag met het maken van jouw eigen online training?
Opschalen en waarschijnlijk ook meer vrijheid?


En daar is meer omzet voor nodig.

Wat heb je nodig om goed van start te kunnen zodat je online training een daverend succes wordt? Om je hiermee te helpen geef ik deze week dit e-book weg.

 Hierin staan 9 top artikelen zodat:

  • je je beter kunt voorbereiden op het ontwikkelen van een online training
  • je ervoor kunt zorgen dat jouw online training impact heeft op je online cursist
  • je een online training kan inzetten als low-end product maar ook een high end

'Ontvang de tweewekelijkse waardevolle e-mails over online ondernemen & als welkomstcadeau het gratis e-book.

​In de Privacy Verklaring lees je hoe we je gegevens opslaan.

Gratis online masterclass  Het Online Training Creatieplan

We doorlopen samen het Online Training Creatieplan: de 5 cruciale fases die je van start
tot lancering doorloopt voor een winstgevende online training

  • ​Hoe jij er voor kan zorgen dat je online training écht een succes wordt.
  • ​Hoe je ervoor zorgt dat je binnen 3 maanden omzet draait
    uit je online training
  • Welke werkvormen je kunt gebruiken en hoe je je cursist bij de les houdt
  • check
    Hoe je laaiend enthousiaste cursisten krijgt.​

Doe live mee vanaf je pc/ laptop, meld je hier aan

Ontvang de tweewekelijkse waardevolle e-mails over online ondernemen en kies een datum:

Het opzetten van een goede pilot: 5 tips

Doorbreek je eigen perfectionisme met een goede pilot en ontvang direct inkomsten voor je product of dienst

Met het opzetten van een goede pilot krijg je meer zelfvertrouwen in je training of dienst, je kunt deze beter verkopen én eerder verkopen en sowieso een betere training of product creëren.

Wat is een pilot?

Een pilot is een traject waarin je met een klant aan het werk gaat en waarin je een bepaald resultaat wil behalen. Je organiseert het binnen een vooraf bepaalde periode tegen een vastgesteld bedrag. In ruil ontvang je een klantreactie én waardevolle feedback die je kunt gebruiken voor de training.

Wat levert het je op?

  • Gevoel van vertrouwen in je product of dienst
  • Klantreacties: positief om als Social Proof op je website te plaatsen. Is de reactie nog niet helemaal positief dan heb je nog werk aan de winkel en krijg je een nog betere training of dienst. (Dat is ook winst natuurlijk.)
  • Je doorbreekt je eigen perfectionisme en komt van je eventuele startersangst af.
  • Je ontvangt direct inkomsten voor je training of dienst, ook als is het nog niet helemaal gereed. Start before your ready!

Als je een nieuwe training, een jaarprogramma of product maakt wil je natuurlijk dat deze zo goed mogelijk aanslaat.

En hoe zorg je er nu voor dat dit gebeurt?

Door het te testen. Veel ondernemers zetten een product of dienst op de markt en vragen hun deelnemers niet eens hoe het traject is ervaren.

Uit angst misschien?

Wat als je nu vóórdat je iets nieuws in de markt je product test?

Een goede pilot opzetten: hier volgen enkele tips voor de organisatie

Maak een plan

Maak helder voor jezelf:

  • hoe lang de pilot gaat duren (max 3 maanden)
  • bepaal op welk gedeelte van je training/product dienst je feedback wil krijgen.

En je krijgt veel meer dan je vraagt. Misschien zelfs geweldige nieuwe inzichten.

Bepaal het aantal en het niveau van de mensen dat je wil laten deelnemen in je pilot

Als het een betaalde pilot is wil je niet dat er te veel mensen aan mee doen want dan heb je tijdens de lancering geen hot leads meer op je lijst.pilot organiseren

Een goed aantal is bijvoorbeeld 3 of maximaal 5 mensen voor een training waarvan je verwacht dat er 35-50 mensen deelnemen.
Bepaal ook wat de mensen moeten kunnen of kennen om deel te nemen.

 Tijdsinvestering

Bespreek met de klanten van je pilot van tevoren hoeveel tijd ze willen investeren in je training en of ze iets ook bijhouden van de tijd die ze er daadwerkelijk aan besteden.

Helderheid naar je team

Werk je met meerdere teamleden, een VA of misschien zelfs twee of drie?

Zorg er vooraf voor dat alle betrokkenen op de hoogte zijn van de aanpak en het idee achter de pilot. Hoe worden de cursisten ondersteund bijvoorbeeld, zodat ze wel het echte serviceniveau van je bedrijf ervaren.

Evalueren met de deelnemers

Aan het einde van de pilot laat je een evaluatieformulier invullen waarin je ook ruimte overlaat voor onverwacht ‘wins en loses.’ Vraag naar feiten, die helpen je meer dan meningen en veronderstellingen.
Plan een gesprek in met de deelnemer en bespreek de feedback. Je moet echt precies weten hoe het is je klant is vergaan.

Evalueer zelf of met het team

  • Waren de opdrachten duidelijk en zijn alle opdrachten opgevolgd?
  • Was er behoefte aan extra informatie?
  • Welke andere hulpmiddelen hadden we nog meer kunnen gebruiken?
  • Is er nog iets gebeurd dat niet was voorzien?
  • Moeten we wijzigingen maken in het product of de training?
  • Maak een plan om werkzaamheden die eruit komen te bepalen.

Hoe kan ik iemand vragen voor mijn pilot?

Je kunt mensen uitkiezen, denk hierbij aan je ideale klanten, voor wie zou dit uitermate geschikt zijn.

Je kunt ze:

  • Bellen
  • Mailen
  • Whatsappen

Voorbeeld tekst hoe je deelnemers kunt vragen voor je pilot

Hallo ….

Op …. start ik met de pilot training x waar mee je resultaat x behaalt in x weken.

Ik ben op zoek naar [ideale klant] om deze training te doorlopen als case study voor een zeer gereduceerd tarief.

Jij ontvangt de kennis en de kunde en ik ontvang dan graag jouw ervaring en feedback. Ben je serieus geïnteresseerd, neem contact met mij op. Er zijn maar x aantal plaatsen beschikbaar en starten x.

Ook tijdens het proces van het maken van een online training kun je een pilot houden

Zo kan je na een week of 5, als je de structuur helder hebt, al aan de slag met het verkopen van je online training als pilot. Zo wordt deze online training echt heel waardevol en verdien je hier al direct mee!

Maak van je online training een daverend succes!

Wil je ​ eindelijk aan de slag met het maken van jouw eigen online training?
Opschalen en waarschijnlijk ook meer vrijheid?


En daar is meer omzet voor nodig.

Wat heb je nodig om goed van start te kunnen zodat je online training een daverend succes wordt? Om je hiermee te helpen geef ik deze week dit e-book weg.

 Hierin staan 9 top artikelen zodat:

  • je je beter kunt voorbereiden op het ontwikkelen van een online training
  • je ervoor kunt zorgen dat jouw online training impact heeft op je online cursist
  • je een online training kan inzetten als low-end product maar ook een high end

'Ontvang de tweewekelijkse waardevolle e-mails over online ondernemen & als welkomstcadeau het gratis e-book.

​In de Privacy Verklaring lees je hoe we je gegevens opslaan.

Gratis online masterclass  Het Online Training Creatieplan

We doorlopen samen het Online Training Creatieplan: de 5 cruciale fases die je van start
tot lancering doorloopt voor een winstgevende online training

  • ​Hoe jij er voor kan zorgen dat je online training écht een succes wordt.
  • ​Hoe je ervoor zorgt dat je binnen 3 maanden omzet draait
    uit je online training
  • Welke werkvormen je kunt gebruiken en hoe je je cursist bij de les houdt
  • check
    Hoe je laaiend enthousiaste cursisten krijgt.​

Doe live mee vanaf je pc/ laptop, meld je hier aan

Ontvang de tweewekelijkse waardevolle e-mails over online ondernemen en kies een datum:

Waarom het niet uitmaakt als je webinar in de soep loopt

Voor de derde keer ren ik naar beneden.

“Paul,” zeg ik streng tegen de monteur. “Ik wil even met je checken of je mij goed hebt begrepen.”
Ik wist toen nog niet, dat ondanks alle waarschuwingen, dit mijn meest vreselijke en stressvolle maar ook een van de succesvolste webinars zou zijn.

Veel ondernemers starten met het geven van een webinar. En vaak gooien ze de handdoek daarna direct weer in de ring. Want tijdens die eerste keer gaat er technisch van alles mis waardoor het webinar faliekant in de soep loopt.

Met dit artikel wil ik je laten zien dat dit absoluut niet erg hoeft te zijn!

Mijn meest desastreuze webinar leverde mij 18.000 euro op.

Inmiddels heb ik wel honderden webinars gegeven, fantastische en minder goede en er meer dan een miljoen euro mee omgezet.

Zonder te overdrijven.

En er gebeurt best wel eens iets onverwachts tijdens die webinars, van een glas water dat omvalt, tot het geluid dat niet meewerkt tot echte nachtmerrie scenario’s… zoals met monteur Paul in huis.

Maar zelfs als het totaal in de soep loopt is niet alle hoop verloren.

Ik vertel je hieronder mijn ervaringen zodat je je gerustgesteld voelt. Ook al gaat er iets mis…

Mijn eerste webinar.

Ik ren nog een keer naar beneden. Sjees wat spannend is dit. Uren, nee dagen heb ik geschreven aan dit eerste webinar. Hoge verwachtingen neergezet.
0 verkopen.
Ik ben ontmoedigd.

Heb ik mij daarvoor zo uit de naad gewerkt?

Mijn tweede webinar

Ik ben mogelijk nog zenuwachtiger dan de eerste keer want nu moet het goed gaan.
Ik heb mij meer in het geven van webinars verdiept en mijn webinar geheel herschreven.
4 verkopen en yes! Deze aanpak werkt.

Mijn 50ste webinar

Ik loop nog even naar beneden voor een glas water. Alles staat klaar. Ik zet nog even keihard de muziek aan voor ik begin. Toch gaan er  nog wat zenuwen door mijn lijf.
Het webinar is zo leuk dat ik er amper van kan slapen die nacht.
9 verkopen à 21.000
Giga enthousiast val ik uiteindelijk in slaap. Die korte nachten horen erbij na een webinar, daar zijn weer andere oplossingen voor. 😉

Mijn 337ste webinar

Nou met die zenuwen blijft het een beetje. Ik weet inmiddels als geen ander wat er mis kan gaan
Ik weet ook dat het helemaal niets uitmaakt.
Er ging trouwens helemaal niets mis deze keer
De deelnemers waren super enthousiast. De verkopen geweldig.

Het webinar dat het meest in de soep liep leverde mij 18.000 euro op.

Er was er echter één die in de boeken mag als het grootste en in potentie het meest mislukte webinar ooit.

We wachten namelijk al dagen op een monteur voor de vaatwasmasmachine en eindelijk, eindelijk was hij er dan.

Ik drukte de beste man, toen vond ik hem nog aardig, stevig op het hart dat wat hij ook zou doen met zijn gereedschapskist, de stoppen mochten NIET doorslaan.

De beste man ‘grapte’ naar mijn man dat het toch wel leuk was dat hij een echte secretaresse in huis had. (Little did he know!!!)

Goed, aangezien ik mijn energie voor mijn webinar wilde bewaren waarschuwde ik nog een keer zogenaamd rustig, dat hij moest doen wat er te doen was maar dat hij met de stoppen nog een uur moest wachten.

Het was een eigenwijs mannetje.

180 man waren er online in mijn webinar.

En ja…. toen sloegen de stoppen toch door.

En ik verdween in de leegte…. en ik was hele 8 minuten uit mijn webinar. De presentatie bleef gelukkig wel aanstaan dus niet alles ging op zwart.

Ik rende naar beneden en blies stoom af richting de monteur. Had ik het niet duidelijk genoeg gemaakt wat wel en niet kon? Mannen!

Direct daarna logde ik weer in: 10 mensen waren afgehaakt maar de rest zat geduldig en enigszins bezorgd op mij te wachten.

Hoe kwam dit nu dat het dus niet zo erg was dat er iets vreselijk mis liep?

Ik zal het je vertellen: de sympathie factor was gegroeid door dit hele gebeuren.

En sympathie, je leuk vinden,  is één van de belangrijkste factoren waarom mensen bij je kopen.
Zonder de sympathie factor geen klanten.

Ik werd enorm gerustgesteld door de deelnemers toen ik weer inlogde, ze waren zo aardig en behulpzaam! Na een aantal minuten zat ik er weer lekker in. Qua sales was dit een fantastisch webinar. 18.000 euro omzet.

Er kan altijd iets gebeuren qua techniek maar er is altijd een oplossing voor dit soort dingen.

Conclusie: het geven van webinars is leuk.

Het brengt je enorm veel omzet.

Het geeft echt niets als er iets mis gaat.

Echt niet.

Soms is het zelfs beter. 

Je bent zelf meer ontspannen en in de flow.

Het is natuurlijk heerlijk als het foutloos gaat, maar het is geen garantie voor een goede conversie 😊.

Ik heb de meest perfecte webinars gegeven met een lage conversie.

Bonus tip: ga je ook webinars geven? Doe het dan samen. Laat iemand de chat beheren bijvoorbeeld. Een collega-ondernemer of desnoods je eigen echtgenoot. Of huur Paul in. 🙂
De chat leidt je dan niet af en jij kunt lekker in je verhaal blijven.

Met het delen van mijn webinarervaringen hoop ik dat ik je heb weten te inspireren. Het geven van webinars is mooi instrument waar je geen angst of weerstand voor hoeft te hebben.

Maar het succes komt je niet aanwaaien. Natuurlijk zit hier een plan achter. Want “if you fail to plan, you plan to fail”.

​In de Privacy Verklaring lees je hoe we je gegevens beschermen.

Hoe je van 3 % verkoop via je nieuwsbrief 70% kunt maken

Doe je wel eens een aanbod in je nieuwsbrief?

Deze vraag stel ik altijd aan mijn webinar attendees of lezers. En ja hoor! 60-70 % van de  mensen geeft inderdaad aan dat ze wel eens een aanbod doen.

En als ik dan vraag of daar wel eens wat uitkomt…. Dan lees ik de teleurgestelde reacties.

Nope.

Niets.

Soms iets.

Zelden.

Ik voel de teleurstelling gewoon van het beeldscherm afspatten en dat raakt me.

Waar ligt dat nu aan?

Natuurlijk kan het zijn dat er niet goed in de schoenen van de ideale klant is gestapt.

  • Of dat het probleem het échte probleem niet is. En zou je dieper moeten graven.
  • Of dat het niet helder is waarom jouw oplossing dé oplossing voor het probleem is. Dan ligt het dus aan hoe je het brengt. Er schort iets aan de tekst of de video die je stuurt.
  • Of ze dat nu nog niet zo zien. Ze zien nog niet de consequenties van hun probleem.

Het kan ook liggen aan het volgende:

  • Of de nieuwsbrief die je verstuurde is simpelweg niet geopend.
  • Of de mail is in de spam terecht is gekomen.
  • Of dat Gertrude (ik noem maar even iemand) je mail direct in het “TO DO” mapje plaatst in de inbox.

“Dat lees ik later.”

En ze vergeet het.

Als je nu….

Nog eens….

Een tweede mail zou sturen?

De oplossing op een andere manier belicht? Een keer met een andere insteek? Met ook een goede tip erin verwerkt?

Dan denkt Gertrude misschien: “O, ja! Hé, dat zou ik nog lezen….”

En de derde mail…. Die benadrukt dat je het probleem echt kan oplossen. Weer op een andere manier. Misschien stuur je er een videootje bij, voor de mensen die liever kijken dan lezen. Ook hier deel je weer waarde in.

En een vriendelijke herinnering stuurt… dat het aanbod straks niet meer geldig is en ze als ze echt het probleem wil oplossen….dat ze NU moet besluiten.

Zou het resultaat dan niet veel groter zijn?

Ja, echt!

Het is namelijk zo dat: .

3% van de mensen direct besluiten bij je te kopen

en  7 % staat er open voor, maar plaatst het bijvoorbeeld in een “to do” mapje.

30 % denkt er nu niet aan (maar wel door jouw tweede of derde e-mailbericht)

En 30 % denkt dat ze niet geïnteresseerd is maar is het ergens wel maar moet het even van een andere kant zien

En 30 % uiteindelijk zal nooit iets bij je kopen.
(Bron: Businessmastery Tony Robbins)

Wat een potentie!

Maar die overige 67 procent komen niet vanzelf, je zult verschillende kanten moeten belichten. 
Mensen raken.
Met deze mensen een verbinding aangaan. Via tekst, geluid of beeld. Wat bij hén past.

En die overige 30 procent…

30 procent van de mensen aan wie je een aanbod stuurt in je nieuwsbrief zal dus nooit bij jou kopen. Dat zijn die “nee’s” die je krijgt.   Vergeet deze, dit zijn mensen die zich al uitschrijven, die nooit je mail openen. Of alleen gratis informatie bij je afhalen.

Of  je ideale klant niet zijn en wie je nooit zult kunnen helpen.

En uiteindelijk is de kans dat mensen wel op je aanbod ingaan ineens 70 % in plaats van 3%.
Interessant toch?

 

 

 

 

 

 

Help, ze vinden mijn product of aanbod helemaal niets

Heb jij wel eens een enorme deksel op je neus gekregen?

Deze week kreeg ik van twee ondernemers dezelfde vraag. Of beter gezegd, ze waren bijna in tranen doordat een aantal ondernemers hun aanbod compleet de grond in hadden gestampt.

Ze vonden er niets aan.
“En veel te duur” zeiden ze zuur.
“Daar gaat toch niemand zoveel geld voor betalen!!!”

“Had je gevraagd om advies?” vroeg ik nog. Pv3 dacht ik, hier is over nagedacht en op ingeleefd,  hoe durven ze zo lelijk te doen.
En ik stelde meer vragen, zoals wat waren dit voor mensen? Het bleken ‘gewone’ collega ondernemers te zijn.

Waren zij je ideale klant? Was mijn volgende vraag.
En zo ja, hadden zij ook die pijn waar de training de oplossing voor bood?

Nou nee.
Dat was dus niet het geval.

“Mmmm, typisch geval van een de vegetariër een geweldig bourgondisch menu met geroosterde lamsbout met rozemarijn voorschotelen en vragen of ie het lekker vindt….dus eigenlijk. “ merkte ik op.

Of… Ik had er nog wel één 🙂
Of aan de fietsenmaker vragen wat de beste uitlaat is voor je Hyundai I10 als deze eraf is gevallen.
Tja. Dit eenmaal duidelijk haalden beide ondernemers opgelucht adem.

Zie je, het aanbod dat zij hadden ontwikkeld was wel goed. De inhoud en wijze die ze hadden bedacht om het probleem op te lossen was fantastisch en krachtig en zou leiden tot het gewenste resultaat.
Als ze déze mensen nu hadden gevraagd hoe ze het aanbod zouden ervaren, dan was de uitkomst zeker anders geweest.

Hoeveel mensen zouden er zijn die wel met dit probleem rondlopen, bespraken we nog.
Wel vele tienduizenden in Nederland, bleek het antwoord.
Als je die mensen die ze van hun probleem kunt afhelpen en jij kunt dit, dan moét je dat toch ook doen?

Maar Carola vond het een slecht idee

Het zou toch te erg zijn zijn als je je klein hield en zou denken, ja maar ….. Carola vond het een slecht idee?
Carola die vegetarisch (niks op tegen hoor!) is en ook nog eens bij de fietsenmaker advies vraagt voor haar auto? Ze is gewoon niet je ideale klant!
De lucht was geklaard.

Mocht iemand jouw bedrijf, aanbod, online training eens flink afkraken, waar je je ziel en zaligheid in hebt gestopt…. Denk dan even terug aan de vegetariër en de fietsenmaker en haal je schouders op.
En zet ze weer onder je project… die schouders.

En wil je zeker weten of je product of dienst aanslaat?

Maak dan een goede profielschets van je ideale klant voor je nieuwe product of dienst en hou een onderzoek voor je je dienst helemaal uitdenkt. Dan weet je zeker dat je raak schiet.
Zo’n onderzoek zet je eenvoudig in elkaar met bijvoorbeeld Google Forms.

Om nog krachtiger in je schoenen te staan kun je een pilot houden onder een aantal van je ideale klanten. Hoe je dat organiseert vertel ik je graag een volgende keer.

Succes!

Reageren op deze blog? Doe het hieronder, heb je ook wel eens zoiets meegemaakt? Gedeelde smart is halve smart!

 

Online training maken: 1 pakket en 3 variaties

Zo wordt het financieel aantrekkelijk en geef je je klant waar hij/zij behoefte aan heeft

Vorige week sprak ik Astrid. Ze heeft haar eigen online training gemaakt en die is klaar om gelanceerd te worden en daarmee heel veel mensen te helpen. Ze heeft er veel tijd, energie en kennis in gestoken. “Want”, zo zei ze me, ”Ik wil niet dat dit zo’n slechte online training wordt die je zoveel ziet tegenwoordig. Ik zie teveel mensen die 5 mailtjes sturen met 3 minuten video, daar een Facebook groep aan toevoegen en dat is het dan”.

Ze gaf aan daarover te passen, het gaat altijd over waarde geven, net zoveel als je zou doen als je iemand live zou trainen. En je kunt je terecht afvragen hoeveel waarde er zit in 5 x 3 minuten video als je echt een serieuze pijn voor je klant op wil lossen.

Daarnaast gaf ze ook aan dat ze zich ergerde aan de inrichting van een aantal online trainingen. Tuurlijk gaat het over de inhoud. Maar regelmatig wordt er verwezen naar een verborgen YouTube link of Vimeo video met een wachtwoord. Liefst iedere video een ander wachtwoord, waar je je dan weer suf naar zoekt.

Astrid heeft er voor bewust voor gekozen een waardevolle training neer te zetten.  Waar haar cursisten écht resultaat mee behalen. In een online omgeving die klantvriendelijk en professioneel is ingericht. Het resultaat van haar klanten gaat boven haar financieel resultaat. En dat is hoe het ook zo zou moeten zijn.

‘Don’t follow the money’, dat is mooi inderdaad. Ga voor kwaliteit, ga voor wat goed is voor je klant. Dan komt jouw winst vanzelf.

Ik vertelde haar nog eens dat toen ik in 2011 mijn eerste online training in de markt zette, ik 100 klanten kreeg en daarmee een omzet van € 9970 had.

Ik was als een kind zo blij al had ik 1000 uur gestoken in de training . De cursus sprak aan!  De online wereld lag aan mijn voeten…. Wat een mogelijkheden waren er ineens!

Nu weet ik dat dit makkelijk € 50.000  had kunnen zijn destijds. Want inmiddels weet ik dat je de behoeftes van je ideale klant moet kennen, herkennen en aan moet voldoen. Bied je klanten dat wat ze nodig hebben dan heb ook jij een training waar je een passief inkomen mee kunt verdienen.

Geen eenheidsworst dus, geen ONE SIZE fits all!
Maar per klant kijken wat er voor die klant het beste past. Niet wat jou financieel het beste uitkomt.

Ik zal je een voorbeeld geven:

Vorige week sprak ik Maya, ze had interesse in mijn VIP pakket. “Ik heb geld genoeg. Maar ik wil gewoon weten of het slim is om dit te doen. Dat dit is wat ik écht nodig heb”, vertelde ze aan de telefoon.

We hadden een kort gesprek en ze stapte in als VIP. Zo krijgt ze extra ondersteuning van mijn Virtueel Assistent en kan ze die ook haar training in kan vullen. Natuurlijk vindt ze belangrijk dat ze weet hoé ze de lessen vult maar ze had gewoon geen behoefte om alles zelf te doen. Daarnaast wilde ze ook goede webinars gaan geven én krijgt ze een unieke reclamevideo voor de promotie van haar online training. En dit zat in dit VIP traject. Daarom paste dat het beste bij haar. Ik heb ook klanten die dol zijn op het uitzoeken van technische zaken, die nemen het minder grote pakket.

 Zorg er dus voor dat je je training in diverse varianten aanbiedt

Zo wordt het voor een groep financieel aantrekkelijk en/ of kunnen ze de service er bij krijgen waar ze behoefte aan hebben.

Hoe kun je dat nu doen;

Maar 1 basisvariant en voeg daar onderdelen aan toe waardoor je klant meer ‘ontzorgt’ en begeleidt wordt.

Denk hierbij aan

  • Q en A sessies in een webinarvorm (jij spreekt en behandelt de gestelde vragen en je cursisten reageren via de questions)  Het maakt dat je cursisten een (extra) moment hebben om hun vragen te stellen. En hoe meer vragen ze beantwoord hebben, hoe meer resultaat zij met je training bereiken.
  • Q en A’s in een video coaching sessie (Vooraf laat je de vragen indienen, iedereen kan het woord nemen en in beeld komen zodat het net is of je met elkaar aan het vergaderen bent en jij geeft structuur aan de gesprekken. Je maakt zo meer gebruik van de kracht en expertise van de groep.)
  • Een forum of Facebook groep. In deze groep kunnen mensen vragen aan elkaar stellen, successen delen en van elkaar’s ervaringen leren. Zeer waardevol!
  • Een aantal e-mails die aansluiten op de onderwerpen die in een bepaalde week behandelt worden
  • Live groepsdagen waarin je dieper op de materie ingaat en live korte workshop van een gastspreker over een onderwerp dat voor je deelnemers ook interessant is.
  • Een VIP dag waarin je veel extra waarde biedt
  • (Meerdere VIP dagen (met eventueel gastsprekers)
  • Opgenomen Online Expert Masterclasses van ondernemers die dezelfde doelgroep bedienen
  • Een agenda of ander attribuut waarvan je weet dat het van waarde is voor je deelnemers. Zoals de Zakenmam agenda die mijn laatste 10 cursisten ontvingen

Zie je het al voor je?

Hoe meer waarde je geeft aan je training hoe meer waarde je cursist uit de training haalt en hoe groter zijn of haar resultaat.

Gratis online masterclass  Het Online Training Creatieplan

We doorlopen samen het Online Training Creatieplan: de 5 cruciale fases die je van start
tot lancering doorloopt voor een winstgevende online training

  • ​Hoe jij er voor kan zorgen dat je online training écht een succes wordt.
  • ​Hoe je ervoor zorgt dat je binnen 3 maanden omzet draait
    uit je online training
  • Welke werkvormen je kunt gebruiken en hoe je je cursist bij de les houdt
  • check
    Hoe je laaiend enthousiaste cursisten krijgt.​

Doe live mee vanaf je pc/ laptop, meld je hier aan

Ontvang de tweewekelijkse waardevolle e-mails over online ondernemen en kies een datum:

Slimmer Online Ondernemen

Ken je dat? Je wilt ALLES zelf doen. Want hulp is duur. Of hulp zoeken is moeilijk. Of iemand kan het toch niet zoals jij het kan. Of je hebt tijd over, dan ga je toch niet hulp inhuren?

Dus struggel je.

Slimmer Online Ondernemen

Wat zijn 3 dingen die beter,  slimmer, efficiënter mogen gaan binnen jouw bedrijf?

Je zucht.

Het lukt niet.

Je gaat naar de sportschool. (Of naar de schilderclub of Yoga of iets anders voor de noodzakelijke ontspanning)

Je doet weer 80 dingen tegelijk…

En ineens valt er een kwartje.

Ik moet dit helemaal niet ZELF en ALLEEN doen.

Ik zat de afgelopen weken uren te turen naar mijn Facebook advertenties. Ik kreeg maar niet voor elkaar wat mij normaal wel lukt.

Kort daarna sprak ik Femke en ik legde uit wat ik nodig had. Ze vergeleek mij met de directrice van de Albert Heijn. “Zij gaat toch ook geen folders in de folderrekken leggen zodat de klanten ze mee kunnen nemen?”

Toen vielen mijn kwartjes.

Ik zag mij al staan in een blauw mantelpak met een stapel folders onder mijn arm…..

“Nee, inderdaad, dat doet de directrice van de Albert Heijn ook niet 😊 “

Dat was mijn ingeving, ik ging het niet meer zelf doen.

Ik kende iemand die heel goed was in advertenties. Een enorme kanjer. Iemand die het net als ik heerlijk vindt om de code te kraken. Alleen op háár vakgebied.

Ik belde haar op en legde mijn probleem voor.

We spraken elkaar weer even kort en ik heb haar ingehuurd. Wat heerlijk! En ….ze kreeg het voor elkaar. De advertenties ratelen en draaien en de aanmeldingen voor mijn webinar vliegen binnen. Te gek!

Het voelt echt heerlijk als iets lukt en je het zelf niet hebt hoeven doen. Het geeft rust. Want die ander doet het werk in een kwart van de tijd. Er is geen frustratie meer. Het allerbelangrijkste is echter dat jij die tijd nu kunt besteden aan dat waar jij goed in bent. Waar je energie van krijgt. Zodat je niet meer gemiddeld 2 laptops per week het raam uit smijt. In ieder geval in je hoofd 😊…

Ik schrijf je dit omdat jij misschien ook met issues zit in je bedrijf wat maar niet van de grond komt. Die je frustreren, die onmogelijk veel tijd kosten. Die je zelfs het lol van het ondernemen wegnemen.

Wat zijn 3 dingen die beter/slimmer/efficiënter mogen gaan binnen jouw bedrijf?

————

————

————

En moet je deze dingen ook echt alleen doen? Of kun je hiervoor hulp vragen, het samen doen? Zou dat zelfs niet slimmer zijn?

Denk nog eens als je op de stoel zit van de directrice van de Albert Heijn. Zo’n grote leren stoel. Die een beetje kraakt als je voorover buigt.

Wat zou zij doen?

Als je alles alleen doet is de kans is groot dat je dan je verliest in het HOE.

Terwijl het voor 80 procent gaat om het ‘waarom’.

Want je waarom drijft je voort. En het ‘hoe’ komt dan vanzelf.

En direct focussen op het HOE daarvan schiet je in de piekermodus. Krijg je technische paniekaanvallen 😊 Net zoals ik had in het begin van dit verhaal.

Dus wat wil jij bereiken?

Slimmer Online Ondernemen

Mag ik je helpen met je inzichten te geven in hoe je tijd wint, je omzet verhoogt en met veel meer plezier je bedrijf runt?

Lees het gratis e-book “maak een daverend succes van jouw online training”

 

Hoe je je weggever onweerstaanbaar maakt

Een mini-serie zorgt voor een sneller groeiende en een betere lijst

Je hebt vast wel eens gehoord dat ‘the money is in the list’. Jouw e-maillijst met namen die je op reguliere basis extra informatie en tips kan geven.

Een manier om die namen en e-mailadressen te kunnen verzamelen is via een weggever. Maar zoals met alle dingen is de ene weggever de andere niet. En ook jij wilt natuurlijk de allerbest converterende weggever toch? Eentje die jouw lijst ook heel snel laat groeien.

Dan is het misschien goed om te weten dat een mini-serie over het algemeen meer waarde aan je nieuwe lezer geeft dan een prachtig vormgegeven E-book. En daarvoor laten ze dus nog sneller hun gegevens bij je achter. Een mini-serie zijn bv 3 korte video’s op rij of je E-book opgesplitst in 3 mails met elk een afzonderlijke opdracht.

Wat nóg belangrijker is, is echter de kwaliteit van je lijst. Dat als ze zich aanmelden dat ze dan ook blijven. En ook daarin doet de mini-serie het beter dan een eenmalig E-book.

Het gaat om de relatie die je bouwt met je potentiële klant

Want weet je wat het is met zo’n E-book? Iemand hoort één keer van je. Download je E-book. Hopelijk leest hij of zij ook jouw met passie in elkaar geploeterd epistel. Maar dan?

Wanneer je volgende maand je eerste nieuwsbrief/ e-mail verstuurt is hij of zij je allang vergeten.

Meld zich misschien zelfs direct af als je je eerste nieuwsbrief verstuurt.  Want je lezer vraagt zich af hoe jij aan zijn mailadres komt?

Misschien denkt hij of zij zelfs dat het onterecht is dat je e-mailt. Dat het spam is.

“Heb ik dat ding nu helemaal voor niets geschreven…” hoor ik je denken. “Weet je hoeveel tijd er in zat dit te schrijven, op te maken op mijn website te plaatsen?”

Ik begrijp het…echt! Het goede nieuws is dat het schrijven van dit ebook niet voor niets geweest! We maken juist gebruik van je E-book, gaan deze alleen nóg waardevoller maken voor je lezer.

Want als je je E-book/ checklist in stukjes knipt en deze dus in delen naar je nieuwe abonnee stuurt,  blijf je continu onder de aandacht. Tevens groeit de band met je nieuwe lezer veel sneller. De “Know Like Trust” fase  (kennen-leuk- vinden- vertrouwen) wordt sneller doorlopen. En hoe sneller er vertrouwen ontstaat, hoe sneller je toekomstige klant ook instapt op jouw product of dienst.

Omdat je met de aanpak die ik je hier uitleg een snellere connectie ontwikkelt met je lezer, worden ze eerder je geboeide lezer en daarna ook jouw klant.

Eén van der redenen waarom je misschien het maken van een online training uitstelt is omdat je nog niet genoeg mensen op je e-maillijst hebt.  Toch hoeft dit geen reden te zijn om niet nu te beginnen want binnen een paar maanden kun je écht honderden mensen op je lijst krijgen door op de juiste manier actie te komen.

Hoe Miranda dit bijvoorbeeld voor elkaar kreeg was als volgt:

Miranda was een startende ondernemer als ICT coördinator op school in dienst maar wilde ook zelfstandig aan de slag. Ze had een idee…. Ze wilde haar vakgenoten meer leren over het 21ste eeuws leren

Echter… ze had GEEN mensen op haar lijst.

Ze maakte een afgeleide vorm van haar eerste lessen in de vorm van een challenge. ( Een mini-serie met ondersteuning en opdrachten in een Facebookgroep)  Ze opende een FB groep waarin ze de leerkrachten inspireerde. Binnen de tijd waarin ze haar online training maakte had ze meer dan 600 zeer geïnteresseerde mensen op haar lijst. En hieruit volgende natuurlijk ook verkopen voor haar online training.

En zo zijn er heel wat meer cursisten die tijdens het ontwikkelen van hun training een flinke e-maillijst opbouwden. Dus ik hoop dat ik het bezwaar hiermee uit de weg heb gehaald dat wanneer je een kleine of zelfs minieme lijst hebt, je niet kunt starten met  je online training.

Hier volgen wat tips voor de verdeling van je e-book/ eerste module van je online training

 Maak er behapbare onderdelen van. Welk onderdeel kan je in een korte les gieten? En natuurlijk hergebruik je je mooi vormgegeven e-book.

  • Bied het in de eerste mail aan als download en splits daarna de belangrijke onderdelen in hapklare brokken
  • Bepaal uit hoeveel delen je mini-serie wordt opgebouwd: verdeel je e-book in 4 à 5 delen. Dan heb je de ideale mini-serie, dan kun je daarna je aanbod doen.
  • Hou je op een aandachtspanne voor je lezer van 5-10 minuutjes per keer
  • Maak het aanbod speciaal, bied een aantrekkelijke korting aan (hou dus vooraf al rekening hiermee op de prijs die je plaatst op de salespage) of een bonus die mensen ontvangen wanneer binnen een bepaalde tijd op je aanbod instappen.

    Meer weten over Online Trainingen?

    Download hier het e-book “Maak van je online training een daverend succes”

Facebook groep maken zakelijk

Een tijdje terug had ik een pittige discussie met mijn businesscoach.
Het ging over mijn Facebook groep waar al bijna 2500 ondernemers elkaar inspireren.

“Het kost je veel te veel tijd en je geeft veel te veel waarde in de gratis groep!” barstte ze los.

“Dat is nog maar een fractie wat mijn cursisten in de betaalde groepen krijgen!” lachte ik slim. “Ik hou er gewoon van om te overdeliveren…”.

Maar ze was nog niet klaar

“ En die Facebook pagina van jou, daar gebeurt weer veel te weinig op.”

Ik mopperde.
“Geen hond ziet die Facebookpagina als ik er niet op adverteer. En de gratis groep kost me echt maar 5 minuutjes per dag of zo. We hebben een strategie bedacht en deze wordt gewoon ingepland. Hatsjikidee! Lekker makkelijk.” Toch schortte er wel iets aan mijn strategie. We besloten een nieuwe aanpak te gaan hanteren. Heerlijk om weer op scherp gezet te worden!

Waarom is het zakelijk slim voor jou om een eigen Facebook groep in te zetten?

Meer dan 10 miljoen mensen zitten op Facebook en mensen hebben bepaalde problemen die ze willen oplossen of wensen/ dromen die ze willen verwezenlijken. En niemand kan dit alleen.

Nou ja, vreselijk talentvolle types met een geweldige wilskracht en uithoudingsvermogen misschien…. Maar verder kan iedereen wel wat hulp gebruiken.

Op een Facebook pagina zien je fans gemiddeld 5 procent van wat je post. Dus als ik een bericht schrijf en ik zie dat het bereik met fans 3000 is, zien maar 150 mensen het bericht….. en heb ik 1 of 2 reacties…

Dat schiet natuurlijk niet op.

Nu kun je natuurlijk adverteren aan je fans, maar ik wil ook niet voor elk wissewasje adverteren.

En wanneer ik dan berichten inplan in mijn Facebook groep dan komen er 25 en soms 50 reacties op.

Dat heeft veel meer effect.

Werkt dit ook voor jouw business?

Er zijn groepen op het gebied van je brand creëren, mindset voor ondernemers, kick ass business coaching, ondernemen vanuit je intuïtie. Stuk voor stuk Facebook groepen waar zonder dat het echt merkbaar is, de Know Like Trust factor wordt opgebouwd. (Kennen, leuk vinden en vertrouwen) waardoor de groepsleden veel makkelijker besluiten in te stappen op een dienst of training.

Want koude verkoop werkt nu eenmaal niet.

Een paar tips voor je succesvolle Facebook groep:

Do’s

-Maak een gratis Facebook groep.

-Koppel deze aan je pagina.

-Maak er een besloten groep van en geen open groep anders loop je kans op heel veel spam.

-Neem bij de instellingen van de groep je weggever (give-away) op. Deze optie zit onder groepsinstellingen bewerken/instellingen voor lidmaatschapsverzoeken.

-Als je nieuwe groepslid toegang wil tot de groep zien ze eerst deze link en melden ze zich gelijk aan voor je weggever.

-Wees ook zelf actief in de groep, laat jezelf zien en horen.

Do’s qua inhoud:

-Deel er je blogs in, doe je Facebook lives erin, post er je video’s in.

-Plan je berichten in.

-Geef de deelnemers ook een stem en daag ze uit af en toe waardevolle content te delen.

-Wees heel duidelijk in wat je wel en niet wilt qua promotionele link.

Don’ts

-Maak geen geheime groep want dan krijg je weer een hoop gedoe.

-Accepteer geen spam. Maak duidelijke regels voor de groep. Natuurlijk kun je je groepsleden ruimte geven om hun favoriete blog te plaatsen, of hun weggever of workshop. Maak hier dan eens in de zoveel tijd een bericht voor aan.


​​

In online trainingen werken Facebook groepen ook fantastisch als support voor je online cursist.

15 augustus geef ik een gratis online training en daarin besteden we ook aandacht aan het onderdeel  “support voor je online cursist.” Hier wil ik je graag voor uitnodigen!

Doe je mee? Kies een moment en meld je hier aan. Het is gratis en ik ga zoveel waarde delen, dat mijn businesscoach me al voor gek verklaarde.

Meld je hier aan >>

Het Online Training Creatieplan
5 cruciale fasen die je doorloopt bij de ontwikkeling van je online training

 

Het Online Training Creatieplan: de 5 cruciale fases die je van start
tot lancering doorloopt voor een winstgevende online training

Hoe het komt dat de veel online trainingen de plank misslaan
en hoe jij dit voorkomt

Hoe je ervoor zorgt dat je binnen 3 maanden omzet draait
uit je online training

Welke  lesopbouw goed werkt en waarom

Hoe je makkelijk 2000 per maand extra kunt omzetten
 met je online training binnen 6 maanden

Ben je het uurtje-factuurtje model echt meer dan beu ?

Weet je dat het online trainen model je business enorm gaat boosten?

​ Meld je dan hier aan

 

Omzetstijging voor ondernemers: meer omzet, vervulling en geluk

In juni was ik bij het event Wealth Mastery van Tony Robbins.

“The big guy” was er zelf niet maar de sprankelende energie zeker wel en de kennis die werd gedeeld was heel waardevol.

We leerden een aantal regels die leiden naar meer omzet, vervulling en geluk. Deze regels heb ik vertaald naar het ondernemerschap en wil ik graag met je delen.

  1.  Weet wat je wilt. Wat wil je omzetten? Wees hier heel specifiek in. Meer omzet kan ook 100 euro per jaar meer omzet zijn. Bepaal wat je volgend kwartaal omzetten en wees heel duidelijk.
  2. Als je weet wat je omzet doel wordt, stel het dan niet bij, maak er geen “moving target” van. Dus stel niet om de haverklap je omzet doel bij omdat je op vakantie gaat, de hond ziek is, je niet in de mood bent. Sta voor je doel!
  3. Maak er een “must” van en geen “should”. Iets dat absoluut moet gebeuren en niet een “het zou geweldig zijn als….” Waarom wil je dit doel behalen? Wat maakt het mogelijk voor jou en je gezin, voor anderen, voor de wereld zelfs als je dit doel gaat behalen? Heb dat ook helder voor ogen.
  4. Committeer je aan je doel. Hang het in zicht zodat je je er dagelijks aan herinnert. Hang het op een memoblaadje op je koelkast, boven je bureau. Ik ken iemand die haar omzet doel zelfs als pincode voor haar telefoon gebruikt. 😉
  5. Maak er een realistisch plan van. Hoeveel acties moet je nemen, welke acties moet je nemen en maak er kleine stapjes van. Giet het in een marketingplan zodat je weet wat je volgende acties zullen zijn.
  6. Voer je plan uit. Plan je acties in je agenda in. Zolang het niet in je agenda staat is je plan nog niet realistisch en niet haalbaar. Sla deze stap dus niet over. Ga er volledig voor. Lukt het niet direct? Denk in mogelijkheden. Hoe krijg je het wél voor elkaar? Lukt het weer niet? Niet je oorspronkelijke plan bijstellen maar weer naar mogelijkheden kijken net zolang tot het lukt.
  7. Maak jezelf verantwoordelijk voor de taak. Sta voor wat je je hebt voorgesteld. Wacht je op anderen voor een reactie of actie? Neem het op in je agenda en ga erachter aan zodat je verder kunt met je plannen.
  8. Beloon jezelf Wat wordt je beloning als je je doel behaalt? Een etentje, saunabezoek of mag het iets groter en spannender?

Een voorbeeld: als ik een bepaalde omzet zou halen was mijn beloning dat we met het gezin naar Thailand op vakantie zouden gaan.
Echt een droom die eindelijk is gerealiseerd. Mijn moeder, zus en broer zijn jaren en jaren naar Thailand gegaan en voor ons was het (dacht ik) niet mogelijk. Te duur, te ver, te onveilig voor de kinderen.Eindelijk is het ervan gekomen en ik vond het fantastisch. Wat een aardige, beleefde, lieve mensen heb ik ontmoet. Wat een avonturen hebben we beleefd in de jungle, met de dolfijnen en het snorkelen. En een volgende keer zie ik zelfs backpacken wel zitten.

Omzetstijging voor ondernemers: meer omzet, vervulling en geluk

9. Vertrouw op jezelf en overleg regelmatig met een peer groep. Een peer groep bestaat uit gelijkgestemde ondernemers die willen groeien, die ook dromen hebben en er naar streven deze te realiseren. Samen optrekken en overleggen motiveert en stimuleert. Ook als je het even niet ziet zitten, kun je elkaar helpen hier wel te komen.
10. Neem een fantastische coach om je te helpen je accountable te houden en uit te dagen. Dit laatste is echt een hele belangrijke. Ik heb ook een coach. Ik vind het zalig om mijn plannen tegen haar aan te houden, me te laten stretchen en uit te laten dage.

Ben jij er ook klaar om de volgende stappen te zetten om je online business tot een succes te maken waarmee je meer mensen kunt helpen, meer vrije tijd krijgt en meer geld verdient?

Deze kennis deel ik met je in de gratis online workshop ‘Maak de roadmap van je online training’

Onderwerpen die aan bod komen:

  • Hoe je de blauwdruk van je online training maakt-​
  • Hoe je van een boek, workshop of training een online training maakt
  • Wat de valkuilen zijn bij het maken van een online training
  • Hoe andere cursisten hun inspirerende online trainingen hebben gemaakt (Een kijkje in de keuken!)
  • Hoe je je online training goed kunt gaan verkopen -Hoe je training op de automatische piloot voor inkomsten zorgt
  • Hoe je er een volledig passief inkomen mee opbouwt, of deze vorm bij je past of dat je een andere vorm kiest.

Ontdek hoe ik van 860 euro per maand ging naar lanceringen van meer dan 6 cijfers
En niet 1 keer maar meerdere keren!

Dus lijkt dat jou wel wat? Zo’n laptopbedrijf? Schrijf je hier in.

>