zoekmachine-optimalisatie-en-social-media-
eigen website maken, meer klanten uit je website, SEO, zoekmachine optimalisatie

Zoekmachine optimalisatie en Social Media

zoekmachine-optimalisatie-en-social-media-Wil je je website beter vindbaar maken?

Ook door inzet van Social Media kun je dit  deels voor elkaar krijgen.

En alle beetjes helpen toch?

Het doel van je zoekmachine optimalisatie is natuurlijk dat je je ideale doelgroep aantrekt.

Spreek de taal van de doelgroep en gebruik hun zoektermen in je teksten.

En inhoudelijk schrijf je je  pagina’s op die manier dat je het juiste publiek aan te trekt.
Als je op een prettige manier actief bent op Social Media en mensen de inhoud op prijs stellen, dan willen ze jouw berichten ook best delen.
Als ze dit delen en hun volgers of vrienden klikken dan weer op de links, dan wordt er een seintje gegeven aan de zoekmachines.

Hoe kun je Social Media nog meer inzetten om je zoekmachine optimalisatie te bevorderen:

In de conceptfase van een evenement of product of dienst:
Vraag je doelgroep hoe zij zouden zoeken naar jouw evenement of dienst:
Ga naar Twitter, een Facebook groep waarin jouw doelgroep vaak zit of Linkedin, Google + en stel de vraag.

Dit werkt tweeledig:

  • aan de ene kant raakt jouw doelgroep al geïnteresseerd omdat ze mee hebben kunnen denken met jouw product of dienst.
  • aan de andere kant krijg je die woorden te horen waar zij op zoeken….

Door SEO en Social Media te combineren:

  • Werk je aan je reputatie als ondernemer:  Jij laat zien waar jij als ondernemer voor staat.
    Zoekmachines zijn zo ingesteld  dat ze personen en merken opspeuren die een autoriteit zijn op een bepaald vakgebied.
    • laat je je betrokkenheid zien door zelf berichten te delen waar je achter staat.

Als ondernemer sta je er niet helemaal alleen voor. In deze tijd van Social Media al helemaal niet. Communiceer en deel je blog, reageer op blogs van anderen wanneer dit relevant is voor jouw doelgroep. Wanneer mensen kunnen reageren via Social Media zoals via Facebook of Google plus, krijg je sneller interactie dan  wanneer mensen een account aanmoeten maken op je eigen website.

  • werk je actief aan je optimalisatie door het verspreiden van inhoud die jij je doelgroep wilt meegeven. Hoe? Via hootsuite bijvoorbeeld, of via de Social Media buttons die je onderaan dit bericht ziet staan.Deze plugin, maakt het je bezoeker helemaal makkelijk om de inhoud te delen.

   Noot:
Overmatig verspreiden van links komt de werking niet ten goede. Je wilt natuurlijk niet als ‘spammer’ worden gezien.
Je kunt best een link een aantal malen onder de aandacht brengen, omdat bijvoorbeeld tweets zichzelf snel opvolgen en je wilt deze tonen.
Maar probeer met vervolg berichten wel origineel te zijn om effect te krijgen.

Read More
cursus website maken, Internet Marketing Tips, meer klanten uit je website

Geef ik niet te veel weg?

wederkerigheid op je websiteWaarom geven mensen zoveel content weg op hun website? Geef je dan niet te veel weg?

Linda van Linnenart biedt op verschillende manieren waardevolle cadeaus aan haar lezers aan.
Waarom doet ze dat? En werkt het?
Wat is het nut?
Bekijk hier waarom dit voor Linda werkt:

Read More
eigen website maken, meer klanten uit je website, Social media

Is jouw website Social Proof?

Beïnvloeden van de bezoeker, dat heeft ergens een negatieve klank, vind je niet?

Maar als je een bezoeker op je website gewoon maar wat laat aanmodderen, dan wordt het natuurlijk nooit wat met je website.

Of laat ik het anders zeggen, dan zal je website er nooit voor zorgen dat toevallige bezoekers ook nog eens klant worden.

Een van de elementen die je kunt toepassen om van toevallige bezoekers klanten te maken is door je website Social Proof te maken.

Hoe maak je je website Social Proof?

Bekijk dit filmpje en doe een aantal nieuwe ideeën op:

Read More
Beheer je website, cursus wordpress, eigen website maken, meer klanten uit je website, website maken WordPress, Workshop wordpress

Met korte vragen naar groot resultaat

Welke brandende vragen leven er bij jouw klanten?

Kan dat zijn:

  • Hoe je snel aan de juiste goede volgende baan komt. (loopbaancoach)
  • Hoe je van je slepende slaapprobleem afkomt (gezondheidscoach)
  • Hoe je Mindfull kunt zijn en blijven in een druk gezin (psycholoog, stressadviseur)

Heb je er wel eens over gedacht om je bezoekers, die op je website dwalen deze vraag te stellen? Zo kun je namelijk wel snel en direct in contact komen met je toekomstige klant.

Stel je vraag al eens in de sidebar.

Verras en prikkel je bezoeker.

Op deze manier maak je het eenvoudig voor de bezoeker om een vraag te stellen en in contact te komen met jou.
Vraag jezelf ook af wat het effect is van zo’n vragenformulier.  Wanneer dit  leidt tot een opdracht?

Welk kort informatieformulier werkt het beste?

Hou bij in een excel formulier, hoe vaak de formulieren worden ingevuld. (En natuurlijk welke andere vragen je klanten stellen…. deze vragen kun je goed in zo’n vragenformulier verwerken.)

Meerdere sidebars, meerdere vragen

Je kunt op verschillende pagina’s in verschillende sidebars, je vragen stellen aan je bezoeker. Je webpagina’s worden zo verschillende landingspagina’s die ieder je in contact kunnen brengen met nieuwe klanten.

Wist je dat je verschillende sidebars kunt oproepen? Je bepaalt zelf op welke pagina je welke sidebar en dus welke vraag kunt tonen. Dit krijg je eenvoudig voor elkaar door te werken met het Framework Genesis.
Er zijn heel veel plugins, functionaliteiten ontwikkeld die hier goed bij aansluiten:

Zo’n vragenformulier maak je eenvoudig met de plugin contactform 7.

Hier volgt een voorbeeld:


brandendevraag

 

Hierboven zie je een afbeelding, maar ik ben benieuwd naar jouw brandende vraag. Stel je vraag gerust hiernaast!

 

 

 

Read More