Category Archives for "meer klanten uit je website"

Meer bezoek op je website

meer bezoek op je website

Meer bezoek op je website

Meer bezoek op je website met Yoast suggest

Met welke zoekopdracht wil jij bovenaan staan in Google?
Waar moet je website op gevonden worden?
De meeste ondernemers die ik spreek willen goed gevonden worden op hun bedrijfsnaam. Maar dat is niet zo’n uitdaging, geloof me!

Alleen mensen die je bedrijfsnaam kennen zullen daarop googelen.

Waar zoeken ze dan wel op?
Ze zoeken het meest op hun problemen of juist de oplossing, het verlangen dat ze hebben.

Opdracht: Beschrijf het grootste probleem van je doelgroep
Slapeloosheid, moeheid, stress, overgewicht etc.

Opdracht: maak een zoekopdracht op yoast.com/suggest over dit onderwerp.
Hier ga je ga je deze week een blogbericht over schrijven.
Laat het idee vast even sudderen, dan komt de inspiratie vanzelf.

De zoekfunctie vindt je hier: Yoast.com/suggest

Schrijf de problemen of oplossingen én je vondsten in de web succes meter

Waar moet je op letten bij de keuze van een zoekterm?

Een woord als “slapeloosheid”  daar vindt Google wel 452.000 resultaten.
slapeloosheid1

Dat zijn allemaal websites waar jij mee moet concurreren om gevonden te worden. De term is te algemeen.

slapeloosheid zwanger

Een woord als “slapeloosheid zwanger” levert 78.300 resultaten op.
Zie je in dat het makkelijker is om gevonden te worden op woorden die specifieker zijn?

Schrijf de problemen of oplossingen én je vondsten in de web succes meter en vraag feedback aan de leden in de Facebook groep. Het is namelijk zo dat échte mensen natuurlijk voor nog specifiekere zoektermen zorgen. De blog schrijven staat gepland op a.s. vrijdag en daar ontvang je dan ook tips voor.

Hoe zoek je in Yoast.com/suggest vertel ik je in deze korte vide0

4 manieren om je bezoeker beïnvloeden op je website – workshop WordPress

bezoeker beïnvloeden website

bezoeker beïnvloeden website. Photo courtesy of Julian Partridge(CC ShareALike)

Hoe kun je je bezoeker beïnvloeden op je website?

Het klinkt een beetje naar misschien, beïnvloeden van je lezer.  Maar als je wilt dat hij of zij doorleest of zich inschrijft voor je nieuwsbrief, zich opgeeft voor je workshop, dan is een call-to-action van “Schrijf je hierin” vaak niet genoeg. Mensen willen overtuigd worden dat het goed is. En wie kan dit beter doen dan… iemand die misschien op hem of haar lijkt? Die eerder ook van je product of dienst gebruik maakte?

Voordelen van de voordelen

Gebruik in je teksten de voordelen van de voordelen, wat gaat het je bezoeker opleveren als ze je e-book lezen of deelnemen aan je workshop? Maak gebruik van schaarste: Als je een workshop geeft zou je kunnen melden hoeveel plaatsen je beschikbaar hebt, vol is vol. Je kunt melden dat de prijs binnenkort omhoog gaat. Wel ook echt omhoog doen dan, anders verlies je je geloofwaardigheid.

Naast een mooie weggever aan te bieden in ruil voor inschrijving van je nieuwsbrief kun je ook gebruik maken van ‘Social Proof.’  Als anderen het zeggen, is het waar.  (Mocht je echter nog minder dan 500 inschrijvingen op je nieuwsbrief hebben, dan zou ik er nog even mee wachten.) Hoeveel keer gaf je deze workshop al? Hoeveel mensen gaven zich al op voor de nieuwsbrief? Meld het, het moedigt anderen aan om zich ook in te schrijven.

“ Al …. Mensen schreven zich in. “

“ Al 2500 keer gedownload. “

“ Dit zegt Marie-louise over het e-book Praktische Tips voor een Geweldige website”

 

Conversiekillers website

conversiekillersConversiekiller nummer 1

In dit artikel leg ik je uit waarom je nooit moet beginnen met de term “Welkom op mijn website”. Dit is een heuse conversiekiller.
“Waarom?” vragen cursisten vaak. “Ik wil ze zich toch welkom laten voelen?”

Als je een winkel binnenloopt, staat daar dan ook, welkom bij mijn winkel? Nee toch?

Je moet je bezoeker welkom laten voelen en dan doe je door dit soort onzin-zinnen te verwijderen.
Je bezoeker zal zich welkom voelen als een oplossing komt voor zijn probleem, en dat wil hij of zij heel snel weten.  Begin je je website met een goede pakkende kop, dan lezen je bezoekers verder.

3 seconde regel

Stel dat een bezoeker voor het eerst op je website komt. En stel je voor dat je een website hebt en je bent jobcoach.  En die bezoeker komt op je website. Je hebt dan een seconde of 3 om je bezoeker te overtuigen dat deze website echt zijn of haar probleem gaat oplossen. Eigenlijk verknal je het dan met de zin, “Welkom op mijn website”. Want deze allereerste zin neemt een behoorlijke prominente plaats in, en heeft waarschijnlijk ook een kop 1 van je meegekregen….. (We noemen dit ook de H1, dit is voor zoekmachine optimalisatie ook een belangrijke kop.)

Je leidt de bezoeker af met dat bericht. Je zou veel meer effect scoren met een zin waarin je de aandacht trekt op de probleemsituatie, zoals:

Word je elke dag wakker met totaal geen zin in je werk?

De kans is vele malen groter dat je bezoeker zich aangesproken voelt en door zal lezen.
Ik adviseer je je in te leven in je klant en de vragen de je hem live stelt, en die hem of haar triggeren, op je website te plaatsen. Helemaal boven in. En dat welkom bij mijn website kun je dan helemaal achterwege laten.

Glitzy sliders boven aan je website, liefst nog met een invliegeffect. Ook jouw favoriet?

Stel Glitzy sliders boven aan je website, liefst nog met een invliegeffect. Ook jouw favoriet?

Cool. Chic. Classy.

Veel mensen vinden sliders cool. Maar een “coole” website, levert je niet persé klanten op. En zorgt dus ook niet voor meer omzet. En laat dat nu wel exact de reden zijn waarom je dat ding destijds hebt laten bouwen. Dus zijn die sliders nu verstandig?
Eerder schreef ik je  dat je je niet moet laten verleiden tot verschrikkelijk mooie websites. Mooi is subjectief…. en bijna nooit effectief!
In dit blog geef ik je 4 redenen waarom je niet moet kiezen voor een slider.

1. Sliders; voor als je niet kunt kiezen

Mensen willen vaak een slider omdat ze niet kunnen bepalen waar de homepage nu écht over moet gaan, wat het hoofddoel is. Dus kiezen ze voor meerdere doelen met bijbehorende sliders. Een beetje ‘van alles wat’ zeg maar waardoor je uiteindelijk van nergens iets van hebt. En dus geen enkele van je doelen uiteindelijk gehaald zal worden.

2. Een slider frustreert je bezoeker.

bannerblind

Een slider leidt af. Met name als er ook nog eens zo’n kick effect in zit. Het is statistisch bewezen dat maar 1% van de bezoekers op een slider klikken.

1 %! Weinig effectief dus. Verder neemt de slider in veel gevallen maar liefst 1/3 van de ruimte op de homepage in, gaat daar dus de meeste aandacht naar uit. En dit alles met een rendement van slechts 1%.

Gigantische gemiste kans dus.

Sliderblind

Jakob Nielsen (de gebruikersvriendelijkheid goeroe) concludeerde dit na een test met een aantal gebruikers. Het antwoord op zijn vraag was op de eerste slider te zien. Geen van de respondenten wist het antwoord. Websitebezoekers zijn bannerblind geworden; sliders worden genegeerd.

Reden 3. Google kan je pagina niet “lezen”

googlekannietzienEen glimmende slider bovenaan je pagina duwt de tekstuele inhoud van je website naar beneden. Google kan daardoor moeilijker de échte inhoud van je website zien. Dat waar het om gaat; tekst en content. Eeuwig zonde!

Reden 4: sliders zijn niet eenvoudig in te bouwen

Hebben bovenstaande argumenten je niet overtuigd? Oké, nog eentje dan, speciaal voor de heel erg eigenwijze doe het zelvers….. 😉
Het is lastig om een slider in te bouwen en nog lastiger om er eentje te ontwerpen die qua look, feel, inhoud en formaat ook nog eens exact past op je website.
Je moet het formaat aanpassen. En dan moet je op zoek naar een slider die toont op alle apparaten, die er net zo fris en fruitig uitziet op je mobiel en de Ipad. En dan moet er nog een link op. En bepalen hoe snel of langzaam hij moet wisselen. Het is echt geen makkelijk klusje. En los daarvan, ook nog eens niet effectief. Ik herhaal hem nog één keer………… 🙂

Oke, geen slider. Wat dan wel?

Als je het doel van je homepage hebt bepaalt is dit al vele malen makkelijker te bedenken.
Via je website heb je een eerste ontmoeting met je bezoeker. Vervolgens wil je een langdurige band opbouwen.
Een bezoeker die voor het eerst op jouw website komt zal namelijk zelden direct een dienst van je kopen of je product bestellen. Dat moet groeien.

In dat geval wil je dat ze:

1. je blogartikelen lezen zodat ze kennis met jou en je expertise kunnen maken
2. zich abonneren op je nieuwsbrief – en die noemen we niet zo, die geven we een hele aantrekkelijke naam: zoals:
“Tips om op en top fit te worden en te blijven”
“Tips om blijvend meer klanten te krijgen via Social Media.”
Wees dus duidelijk door vooraf al te bepalen wat doel en structuur is op je homepage.
Wanneer deze te druk is in de hoop dat ze maar ergens op klikken, ga je voorbij aan je doel.

Hulp nodig om jouw geweldige website te bouwen?

Op 1 januari start ‘’de klantmagneet module 2.0”, een training die jou leert hoe je van je website een échte klantmagneet maakt. In deze hands-on cursus zet jij met onze ondersteuning in 8 weken een geweldige website neer.

Zelfs als je a-technisch bent en nu nog geen idee hebt hoe of wat.

Alleen het verlangen hebt om een geweldige website te bouwen. Dat is genoeg, dan ben je op het juiste adres.
Ik help je graag met de opzet van je nieuwe geweldig converterende website.
Neem gerust contact op over de mogelijkheden

Waarom een one page design website niets voor jou is als je een dienstverlener coach, trainer of therapeut bent

verwarde websitebezoeker

onepagewebsiteJe hebt ze vast al gezien. Die websites die eindeloos onder elkaar door scrollen. Lekker hip.

Ze zien er modern uit. Heel aantrekkelijk. En omdat je wilt laten zien dat je een moderne ondernemer bent, heb je misschien ook je zinnen gezet op zo’n ‘neverending’ website.

In dit blog geef ik je 5 redenen waarom dit een slecht idee is als je behoort tot bovengenoemde doelgroep:

Reden 1: Je ideale klant herkent zichzelf niet snel genoeg in jouw hippe design

Vorige keer vertelde ik je over de 3-5 seconden regel. In 3 tot 5 seconden bepalen bezoekers of de website iets voor hen is.

Denk je dat je op een website waarin alles onder elkaar staat in 3 seconden je boodschap kunt overbrengen?

Ik denk het niet.

Een bezoeker interesseer je door hem of haar aan te spreken op zijn of haar uitdagingen, problemen.
Een kop zoals hieronder – “We just love what we do”- daar heeft je bezoeker op zo’n eerste moment geen boodschap aan. Hij kent je nog niet eens. ‘Fijn voor jou dat je leuk vindt wat je doet’, zal hij of zij denken ‘en wat heb ik daar aan?’.

onepage

 

Reden 2. Je komt in de knoei

Waar zet je bijvoorbeeld je optin-box? Ik bedoel dat formulier waar mensen zich inschrijven voor je freebie of mailinglijst? Je onweerstaanbare weggever? Dit is toch echt het belangrijkste element op je homepage. Plaats je dat dan onder de vouw van de pagina, pas zichtbaar als ze gaan scrollen?

Dat is niet bepaald de juiste plek! Design een 10, praktische uitvoerbaarheid en conversie een 1. Niet bepaald de cijfers die je jouw flitsende website zult willen geven.

Reden 3. Slecht voor je vindbaarheid

Grotere bedrijven die al goed gevonden worden door Google, kunnen het zich wel veroorloven om iets minder rekening te houden met vindbaarheid.

Die websites worden toch wel getoond en ook adverteren ze duizenden euro’s, zo niet meer, om gevonden te worden.

Een one page design is ook echt wat je denkt dat het is.

One page. Eén pagina.

verwarde websitebezoeker

En één enkele pagina is praktisch onmogelijk goed vindbaar te maken. Want een pagina optimaliseer je op één woord of een korte woordcombinatie

Dus ja, hoe ga je dat doen?

Bovendien zijn er geen interne links; links naar andere pagina’s zijn onmogelijk, want je hebt er tenslotte maar één. En interne links zijn goed voor je vindbaarheid. Omdat de links Google vertellen waar een pagina over gaat.

En externe links, ook goed voor je vindbaarheid, zal je niet plaatsen. Want dan ben je je bezoeker direct kwijt van die ene pagina.

Reden 4. Verwarring

De meeste website bezoekers zijn aan het multitasken en snel afgeleid. Maak de inhoud en de navigatie dan dus ook zo dat het helder is voor je bezoekers. Als je een beetje inventief gaat lopen doen, kóst het je alleen potentiele klanten. Mensen zijn namelijk ook nog eens gewoontedieren.

Echte websites hebben meerdere pagina’s die ingedeeld zijn rond de doelen van je website zoals het krijgen van nieuwsbrief inschrijvingen, afspraken maken via de website met potentiele klanten of je product of je dienst verkopen.

De bezoeker kan zijn weg kiezen op basis van zijn wensen en ziet dan de inhoud die hij of zij nodig heeft. Dit kun je bereiken met een website met meerdere pagina’s, niet met een one page website.

Reden 5. Gewicht

Aangezien je alle informatie die je wilt tonen op één pagina plaatst, wordt deze pagina enorm zwaar. Al je afbeeldingen, tekst, eventuele video’s komen hier allemaal op te staan.

Google houdt niet van zware pagina’s die te langzaam laden. En zullen je bezoekers hier op wachten?

Geweldig converterende website

Ik hoop dat je door het lezen van de 5 bovenstaande redenen om de juiste redenen kiest voor een website die wél alle mogelijkheden biedt om van je website bezoeker een klant te maken.
Ben je coach, een dienstverlener, of therapeut en wil je je website laten restylen of helemaal opnieuw opzetten? Laat je niet verleiden tot het kiezen voor de laatste trends omdat het zo mooi is. Mooi is subjectief…. en bijna nooit effectief!

Maak een plan voor je website waarin staat wie jij bent, wat je nodig hebt, wie jouw klant is en de koppeling met jouw diensten. En kun je daar wel wat hulp bij gebruiken? Ben jij een expert in wat je doet, heb je alleen nog niet zoveel verstand van werkende websites?

Ik help je graag met de opzet van je nieuwe geweldig converterende website. Boek hier een gratis sessie om samen te kijken wat het beste bij jou past.

Zoekmachine optimalisatie en Social Media

zoekmachine-optimalisatie-en-social-media-

zoekmachine-optimalisatie-en-social-media-Wil je je website beter vindbaar maken?

Ook door inzet van Social Media kun je dit  deels voor elkaar krijgen.

En alle beetjes helpen toch?

Het doel van je zoekmachine optimalisatie is natuurlijk dat je je ideale doelgroep aantrekt.

Spreek de taal van de doelgroep en gebruik hun zoektermen in je teksten.

En inhoudelijk schrijf je je  pagina’s op die manier dat je het juiste publiek aan te trekt.
Als je op een prettige manier actief bent op Social Media en mensen de inhoud op prijs stellen, dan willen ze jouw berichten ook best delen.
Als ze dit delen en hun volgers of vrienden klikken dan weer op de links, dan wordt er een seintje gegeven aan de zoekmachines.

Hoe kun je Social Media nog meer inzetten om je zoekmachine optimalisatie te bevorderen:

In de conceptfase van een evenement of product of dienst:
Vraag je doelgroep hoe zij zouden zoeken naar jouw evenement of dienst:
Ga naar Twitter, een Facebook groep waarin jouw doelgroep vaak zit of Linkedin, Google + en stel de vraag.

Dit werkt tweeledig:

  • aan de ene kant raakt jouw doelgroep al geïnteresseerd omdat ze mee hebben kunnen denken met jouw product of dienst.
  • aan de andere kant krijg je die woorden te horen waar zij op zoeken….

Door SEO en Social Media te combineren:

  • Werk je aan je reputatie als ondernemer:  Jij laat zien waar jij als ondernemer voor staat.
    Zoekmachines zijn zo ingesteld  dat ze personen en merken opspeuren die een autoriteit zijn op een bepaald vakgebied.
    • laat je je betrokkenheid zien door zelf berichten te delen waar je achter staat.

Als ondernemer sta je er niet helemaal alleen voor. In deze tijd van Social Media al helemaal niet. Communiceer en deel je blog, reageer op blogs van anderen wanneer dit relevant is voor jouw doelgroep. Wanneer mensen kunnen reageren via Social Media zoals via Facebook of Google plus, krijg je sneller interactie dan  wanneer mensen een account aanmoeten maken op je eigen website.

  • werk je actief aan je optimalisatie door het verspreiden van inhoud die jij je doelgroep wilt meegeven. Hoe? Via hootsuite bijvoorbeeld, of via de Social Media buttons die je onderaan dit bericht ziet staan.Deze plugin, maakt het je bezoeker helemaal makkelijk om de inhoud te delen.

   Noot:
Overmatig verspreiden van links komt de werking niet ten goede. Je wilt natuurlijk niet als ‘spammer’ worden gezien.
Je kunt best een link een aantal malen onder de aandacht brengen, omdat bijvoorbeeld tweets zichzelf snel opvolgen en je wilt deze tonen.
Maar probeer met vervolg berichten wel origineel te zijn om effect te krijgen.

Is jouw website Social Proof?

Beïnvloeden van de bezoeker, dat heeft ergens een negatieve klank, vind je niet?

Maar als je een bezoeker op je website gewoon maar wat laat aanmodderen, dan wordt het natuurlijk nooit wat met je website.

Of laat ik het anders zeggen, dan zal je website er nooit voor zorgen dat toevallige bezoekers ook nog eens klant worden.

Een van de elementen die je kunt toepassen om van toevallige bezoekers klanten te maken is door je website Social Proof te maken.

Hoe maak je je website Social Proof?

Bekijk dit filmpje en doe een aantal nieuwe ideeën op:

Met korte vragen naar groot resultaat

Welke brandende vragen leven er bij jouw klanten?

Kan dat zijn:

  • Hoe je snel aan de juiste goede volgende baan komt. (loopbaancoach)
  • Hoe je van je slepende slaapprobleem afkomt (gezondheidscoach)
  • Hoe je Mindfull kunt zijn en blijven in een druk gezin (psycholoog, stressadviseur)

Heb je er wel eens over gedacht om je bezoekers, die op je website dwalen deze vraag te stellen? Zo kun je namelijk wel snel en direct in contact komen met je toekomstige klant.

Stel je vraag al eens in de sidebar.

Verras en prikkel je bezoeker.

Op deze manier maak je het eenvoudig voor de bezoeker om een vraag te stellen en in contact te komen met jou.
Vraag jezelf ook af wat het effect is van zo’n vragenformulier.  Wanneer dit  leidt tot een opdracht?

Welk kort informatieformulier werkt het beste?

Hou bij in een excel formulier, hoe vaak de formulieren worden ingevuld. (En natuurlijk welke andere vragen je klanten stellen…. deze vragen kun je goed in zo’n vragenformulier verwerken.)

Meerdere sidebars, meerdere vragen

Je kunt op verschillende pagina’s in verschillende sidebars, je vragen stellen aan je bezoeker. Je webpagina’s worden zo verschillende landingspagina’s die ieder je in contact kunnen brengen met nieuwe klanten.

Wist je dat je verschillende sidebars kunt oproepen? Je bepaalt zelf op welke pagina je welke sidebar en dus welke vraag kunt tonen. Dit krijg je eenvoudig voor elkaar door te werken met het Framework Genesis.
Er zijn heel veel plugins, functionaliteiten ontwikkeld die hier goed bij aansluiten:

Zo’n vragenformulier maak je eenvoudig met de plugin contactform 7.

Hier volgt een voorbeeld:


brandendevraag

 

Hierboven zie je een afbeelding, maar ik ben benieuwd naar jouw brandende vraag. Stel je vraag gerust hiernaast!

 

 

 

>