Category Archives for "Meer conversie via je website"

SEO optimalisatie trends en tips

SEO en gebruikerservaringEen paar weken terug was ik op Wordcamp met Lucy Eind. Tussen al die mannen vielen we wel op. Maar toch ook leuk te zien dat er steeds meer vrouwen professioneel actief zijn met WordPress. Zo sprak ik Riet, Addy en Marian, allemaal vrouwelijke webdesigners/internetmarketeers.

Eén van de interessante toespraken die we volgden was die van Joost, van Yoast de Valk.
Yoast is de ontwikkelaar van de plugin Yoast SEO en aangezien ik ook trainingen geef waarin je deze plugin gebruikt zat ik op het puntje van mijn stoel.

SEO trends die besproken waren:

  • Google is niet langer de enige zoekmachine waar je rekening mee moet houden
  • Apple search wordt groter en groter, het is de op twee na grootste zoekmachine na Google
  • De koppen op een pagina’s worden vanuit SEO oogpunt minder belangrijk maar zijn nog wel van belang om de pagina’s leesbaar en overzichtelijk te maken

Je kunt pagina’s tot in het einde der tijden optimaliseren en alle ballen op groen krijgen – een soort meetsysteem dat de plugin van Yoast hanteert-, maar als je niet actief verwijst via Social Media naar je site, via je nieuwsbrief, dan nog gebeurt er weinig.

SEO, zoekmachine optimalisatie gaat niet alleen om de pagina’s netjes volgens het SEO principe op te bouwen, maar juist om de bezoeker de beste gebruikerservaring mogelijk te geven.

En dat is heel logisch want, hoe beter je bezoeker je website ervaart, hoe langer hij op de website zal blijven. Zoekmachines lezen

hieraan af dat de website relevant is voor de bezoeker en zal de website tonen aan gelijksoortige bezoekers.

16 px graag(2)

Een paar tips voor een betere gebruikerservaring

  • Let bijvoorbeeld op de grootte van het lettertype. Tien jaar terug was 10 px prima als grootte, nu is 16 px de standaard
  • Neem op je homepage je belangrijkste product of dienst op. Laat je bezoeker weten wat ze op je website kunnen vinden, meld het in tekst en toon het in beeld
  • Vergeet ook niet te laten weten wat je onderscheidend vermogen is
    Het liefst in de vorm van testimonials in verband met Social Proof. (Als anderen het zeggen…)

Het advies van Yoast is dan ook: Combineer techniek, content, marketing en Facebook om je website goed te laten scoren.

Nieuwe extenties

Een vraag uit het publiek aan Joost was: “ Wat vind je van de opkomst van al die nieuwe extenties zoals .academy, .Amsterdam, .Friesland, .training etc?.”

“Als je uitgaat van de bezoeker” legde Joost uit “zijn deze domeinennamen te lastig.”

Als je ergens je website meldt en je zegt erbij .Friesland of wat dan ook, is het niet voor de hand liggend dat deze persoon dat ook zo zal intypen en opzoeken. Hij of zij zal de domeinnaam onthouden, maar wat kwam er ook alweer achter?

Wat hem betreft blijven .nl en .com de best gekozen extenties.

Ik deel dit inzicht wel, al denk ik dat je voor een online leeromgeving ook best een domeinnaam met .academy of .training kunt kiezen. De leeromgeving wordt toch alleen door cursisten bezocht en je leidt je cursisten zelf een eerste keer naar deze omgeving. En de browser zal dit zelf een volgende keer onthouden.

De ultieme bedankt-mail

​Emailmarketing succesvol inzetten

Het begint met...

Het succesvol inzetten van emailmarketing begint al met een ‘bedankt- email’ die je lezer onmiddellijk ontvangt na inschrijving. Het is de eerste verbinding tussen jou en de aanvrager, je geeft hiermee je eerste indruk af. En je bedankt hem/haar voor het aanvragen van je weggever.


Welke elementen neem je hierin op?


Elementen bedankt-mail

  • De voornaam van degene die zich heeft aangemeld
  • Bedanken aanmelding
  • Vertel iets over je jezelf, wat doe je en op welke manier?
  • Vragen om like op Facebook door aan te geven dat je daar nog meer gratis tips geeft over het onderwerp waar ze net je weggever voor hebben aangevraagd
  • Inhoudelijk: de verzending van het eerste deel van je email-serie ofwel de downloadlink naar je ebook)
  • Foto van jezelf
  • Licht een tipje op van de sluier van wat je gaat behandelen in de volgende mail

Begin met een persoonlijk aanspreken van je nieuwe lezer.
Als je om voornaam en emailadres vraagt in het formulier waarop ze zich inschrijven, dan kun je dit eenvoudig opnemen in je email. Jij ontvangt ook liever een gepersonaliseerde mail toch dan een algemene?
De voornaam is automatisch in te stellen via MailChimp met de code [FNAME] of via Getresponse met [[firstname]]. In de video hieronder leg ik je uit waar je deze naam kunt toevoegen.

Hier is een cheatsheet voor alle emailmarketing systemen hoe je deze voornaam naar boven tovert:

Hoe plaats je de voornaam als je MailChimp gebruikt?

MailChimp heeft een bijzondere bedankt-mail instelling

Hier kun je zien hoe je deze aanpast.

En krijg je de voornaam bij  Getresponse naar boven?

Bedankt-mail Getresponse


De bedankt-mail in Getresponse wordt gewoon je eerste email of autoresponder.

 Voorbeeldmail


Ha die [voornaam]

Bedankt voor je interesse! Je kunt het eerste deel van het e-book/ de mini-cursus hier downloaden.

Graag deel ik nog meer kennis met je want mijn missie is het versterken van ondernemers met hun online business zodat ze meer vertrouwen, klanten en inkomen krijgen.

En dat doe ik onder andere door het schrijven en verspreiden van blogs, het maken van video's en het geven van webinars.

Over die blogs, wat je daar allemaal mee kan bereiken daar vertel ik je later in deze serie meer over.

Veel inspiratie plezier met het ebook [voornaam]!

Hartelijke groeten,

Irene Ogier

De Web Academie van I-webs

PS1: ben je actief op Facebook like je dan meteen mijn Facebook pagina? Je ontvangt dan nog meer gratis tips over een geweldige website, online trainingen en emailmarketing
Alvast bedankt!
http://facebook.com/dewebacademie

Ps2: Morgen in je inbox: “Waar schrijf je je emailserie over? Wat slaat aan?”

 Gouden tips

Dan heb je de email gestuurd dan is het ook wel leuk als ze hem openen. Want anders stuur je hem voor niets. Hieronder deel ik de gouden tips om er voor te zorgen dat je email niet ongelezen gedelete wordt.

Het is van belang je lezer persoonlijk aan te spreken omdat je lezer zich veel meer betrokken zal voelen bij je berichten. Hij of zij voelt zich herkend. Het zorgt ervoor dat je:

  • Email geopend wordt door de voornaam in de onderwerpsregel op te nemen
  • Je lezer zich betrokken voelt met wat jij te vertellen hebt als je persoonlijke toon gebruikt
  • Schrijf je emails in spreektaal, maak het niet te serieus of te lastig. Begin ook met een vraag of bedankje, als je daar mee begint rolt de rest van je email er ook makkelijk uit.



To do today

Herzie je bedankt-mail en deel het resultaat in de Facebook groep.
Heb je vragen?
Stel ze daar gerust

Resultaten van je blog

 

Meten is weten…. en dus is het handig na een aantal dagen de prestaties van je blogberichten te bekijken.

Hoe?

In Google Analytics!

Wat zijn de resultaten van je blog?

Waar kun je naar kijken in Google Analytics?

Log in.
Bekijk weer hoeveel bezoek je deze maand hebt gehad: schrijf dit op de web succes meter
Dat kun je doen door naar :
Aquisitie/overzicht te kijken.
resultaten van je blog
 
 Bekijk ook hoeveel verkeer je krijgt via Social Media.
Ga naar Aquisitie/Social Media/overzicht
aquisitie -overzicht social media
 
Welke pagina wordt het meest bezocht?:
Via gedrag/site-inhoud/ alle pagina’s
allepaginas
Als het goed is kun je nu zien via gedrag/site-inhoud/ alle pagina’s hoe vaak je nieuwe blog is gelezen.
Pagina weergaven betekent hier: het totaal aantal weergaven, dus een pagina kan vaker dan 1 keer bekeken zijn.
Unieke pagina’s: hoe vaak is deze eenmalig bezocht.
 
overzicht analytics

Noteer nu ook weer in je website succes meter je resultaat met de juiste datum erbij.
Zo kun je een goede vergelijking maken met voor en na je inspanningen.
Je kunt nu goed zien dat het delen van je blog, het bezoek positief beïnvloedt.

Hou deze Web Succes Meter ergens bij je bureau, en wanneer je de volgende keer weer aan de slag gaat met het schrijven van je blog, ga je weer de cijfers invullen. Je zult zien dat wanneer je hier een stijgende lijn in krijgt, je gemotiveerd blijft om tijd hiervoor vrij te maken.

Web succes meter

Download hier de web succes meter

Wat is jouw tagline

Wat is een tagline, jouw belofte?

Je bezoeker moet zich in 3 tot 6 seconden in je  website herkennen anders is hij of zij met één muisklik verdwenen.

En daar is nu de tagline voor in het leven geroepen.

Een tagline is een onmisbare element voor iedere ondernemer op zijn of haar website..  Met een tagline vertel je je bezoeker dat ze bij jou moeten zijn en niet bij je concurrent.

Maar wat is een goede tagline?  Met een tagline verwoordt je in één korte zin direct 3 zaken:

  1. Wat doe je?
  2. Waar ben je goed in?
  3. Wat levert het op. Wat is het resultaat.

Zo weten je bezoekers dat ze bij jou kunnen vinden wat zij zochten én dat ze bij jou op het juiste adres zijn. Een goede tagline verhoogt dus de kans dat de bezoeker blijft en nog even verder kijkt.

Vul deze zin in: ik (help/versterk/ondersteun/) … je ideale klant om dit resultaat te bereiken.
Voorbeeld:

De Web Academie versterkt ondernemers met hun online Business zodat ze meer vertrouwen, klanten en inkomen krijgen.

Plaats je tagline bij je foto op je website.

Foto verkleinen

Wanneer je Black studio Tiny MCE hebt geinstalleerd kun je je foto opnemen in de sidebar. Maar een foto van 1600/2400 pixels kun je niet zomaar in je website uploaden. Eerst verkleinen dus. Als je niet weet hoe dat moet, bekijk dan deze video.

Als je je foto in de sidebar plaatst, zet dan ook je tagline bij de foto.
Weet je nog hoe je dat doet? Bekijk anders deze video nog even.

 


 

Teksten op je website

Waarom je beter korte alinea’s kunt gebruiken op je website

teksten op je websiteMensen lezen anders op internet dan in een boek. Daarom adviseer ik je de tekst niet uit te lijnen. Het wordt niet mooi en zeker niet leesbaarder door.
Je kunt het beste alinea’s maken van een regel of vier of vijf.

Lange teksten versus korte teksten op je website

Lange tijd werd het fabel verspreid dat teksten kort en compact moesten zijn. Je mocht vooral niet scrollen, dat was pas echt dodelijk. Dus iedereen probeerde tijden korte teksten in een vast format te gieten. Onmogelijk met al die verschillende beeldschermgroottes.
Inmiddels is men daar op teruggekomen.

Schrijven teksten op je website op het lijf

Om mensen zich zelf te laten herkennen of gegrepen voelen heb je nu eenmaal wat meer tekst nodig. En dat is dus helemaal niet erg.
Gebruik de tekst die je nodig hebt om te zeggen wat je te zeggen hebt.
Met voldoende korte alinea’s en sterke koppen leest je ideale klant heus door. Je hebt het immers voor hem of haar geschreven.

Hoe je bezoeker Google gebruikt

Hoe zoeken mensen op google?

Margriet is op zoek naar een nieuw konijnenhok, dus ze opent haar laptop en gaat op zoek naar het woord konijnenhok. Volledig overweldigd door de resultaten, 402.000 maar liefst, gaat ze wat specifieker zoeken in Google.

Hoe zoeken mensen op google?

Hoe zoeken mensen op google?

Ze typt in: Konijnenhok buiten: 189.000 resultaten.

Mmm. Ze denkt na. Aangezien ze graag wil dat ze in de winter ook warm genoeg zitten, typt ze verder:

Konijnhok buiten winter.

Nu ziet ze een aantal websites waar ze verder op kan kijken.  Dan ziet ze het perfecte hok. Mooi wit gebeitst, makkelijk te openen nachhokken, ruime tralies.
Dat wil ze wel.

Alleen zit het bedrijf in de Achterhoek en wordt er niet thuisbezorgd.

Margriet past opnieuw haar zoekopdracht aan.  Konijnenhok buiten winter thuisbezorgd. Ja daar is het juiste hok gevonden.
Hoe zoeken jouw bezoekers naar jouw dienst? Heb je daar een idee van?
Dit kun je dus bekijken in Google Analytics bij het kopje zoekmachine optimalisatie.

Glitzy sliders boven aan je website, liefst nog met een invliegeffect. Ook jouw favoriet?

Stel Glitzy sliders boven aan je website, liefst nog met een invliegeffect. Ook jouw favoriet?

Cool. Chic. Classy.

Veel mensen vinden sliders cool. Maar een “coole” website, levert je niet persé klanten op. En zorgt dus ook niet voor meer omzet. En laat dat nu wel exact de reden zijn waarom je dat ding destijds hebt laten bouwen. Dus zijn die sliders nu verstandig?
Eerder schreef ik je  dat je je niet moet laten verleiden tot verschrikkelijk mooie websites. Mooi is subjectief…. en bijna nooit effectief!
In dit blog geef ik je 4 redenen waarom je niet moet kiezen voor een slider.

1. Sliders; voor als je niet kunt kiezen

Mensen willen vaak een slider omdat ze niet kunnen bepalen waar de homepage nu écht over moet gaan, wat het hoofddoel is. Dus kiezen ze voor meerdere doelen met bijbehorende sliders. Een beetje ‘van alles wat’ zeg maar waardoor je uiteindelijk van nergens iets van hebt. En dus geen enkele van je doelen uiteindelijk gehaald zal worden.

2. Een slider frustreert je bezoeker.

bannerblind

Een slider leidt af. Met name als er ook nog eens zo’n kick effect in zit. Het is statistisch bewezen dat maar 1% van de bezoekers op een slider klikken.

1 %! Weinig effectief dus. Verder neemt de slider in veel gevallen maar liefst 1/3 van de ruimte op de homepage in, gaat daar dus de meeste aandacht naar uit. En dit alles met een rendement van slechts 1%.

Gigantische gemiste kans dus.

Sliderblind

Jakob Nielsen (de gebruikersvriendelijkheid goeroe) concludeerde dit na een test met een aantal gebruikers. Het antwoord op zijn vraag was op de eerste slider te zien. Geen van de respondenten wist het antwoord. Websitebezoekers zijn bannerblind geworden; sliders worden genegeerd.

Reden 3. Google kan je pagina niet “lezen”

googlekannietzienEen glimmende slider bovenaan je pagina duwt de tekstuele inhoud van je website naar beneden. Google kan daardoor moeilijker de échte inhoud van je website zien. Dat waar het om gaat; tekst en content. Eeuwig zonde!

Reden 4: sliders zijn niet eenvoudig in te bouwen

Hebben bovenstaande argumenten je niet overtuigd? Oké, nog eentje dan, speciaal voor de heel erg eigenwijze doe het zelvers….. 😉
Het is lastig om een slider in te bouwen en nog lastiger om er eentje te ontwerpen die qua look, feel, inhoud en formaat ook nog eens exact past op je website.
Je moet het formaat aanpassen. En dan moet je op zoek naar een slider die toont op alle apparaten, die er net zo fris en fruitig uitziet op je mobiel en de Ipad. En dan moet er nog een link op. En bepalen hoe snel of langzaam hij moet wisselen. Het is echt geen makkelijk klusje. En los daarvan, ook nog eens niet effectief. Ik herhaal hem nog één keer………… 🙂

Oke, geen slider. Wat dan wel?

Als je het doel van je homepage hebt bepaalt is dit al vele malen makkelijker te bedenken.
Via je website heb je een eerste ontmoeting met je bezoeker. Vervolgens wil je een langdurige band opbouwen.
Een bezoeker die voor het eerst op jouw website komt zal namelijk zelden direct een dienst van je kopen of je product bestellen. Dat moet groeien.

In dat geval wil je dat ze:

1. je blogartikelen lezen zodat ze kennis met jou en je expertise kunnen maken
2. zich abonneren op je nieuwsbrief – en die noemen we niet zo, die geven we een hele aantrekkelijke naam: zoals:
“Tips om op en top fit te worden en te blijven”
“Tips om blijvend meer klanten te krijgen via Social Media.”
Wees dus duidelijk door vooraf al te bepalen wat doel en structuur is op je homepage.
Wanneer deze te druk is in de hoop dat ze maar ergens op klikken, ga je voorbij aan je doel.

Hulp nodig om jouw geweldige website te bouwen?

Op 1 januari start ‘’de klantmagneet module 2.0”, een training die jou leert hoe je van je website een échte klantmagneet maakt. In deze hands-on cursus zet jij met onze ondersteuning in 8 weken een geweldige website neer.

Zelfs als je a-technisch bent en nu nog geen idee hebt hoe of wat.

Alleen het verlangen hebt om een geweldige website te bouwen. Dat is genoeg, dan ben je op het juiste adres.
Ik help je graag met de opzet van je nieuwe geweldig converterende website.
Neem gerust contact op over de mogelijkheden

Waarom een one page design website niets voor jou is als je een dienstverlener coach, trainer of therapeut bent

verwarde websitebezoeker

onepagewebsiteJe hebt ze vast al gezien. Die websites die eindeloos onder elkaar door scrollen. Lekker hip.

Ze zien er modern uit. Heel aantrekkelijk. En omdat je wilt laten zien dat je een moderne ondernemer bent, heb je misschien ook je zinnen gezet op zo’n ‘neverending’ website.

In dit blog geef ik je 5 redenen waarom dit een slecht idee is als je behoort tot bovengenoemde doelgroep:

Reden 1: Je ideale klant herkent zichzelf niet snel genoeg in jouw hippe design

Vorige keer vertelde ik je over de 3-5 seconden regel. In 3 tot 5 seconden bepalen bezoekers of de website iets voor hen is.

Denk je dat je op een website waarin alles onder elkaar staat in 3 seconden je boodschap kunt overbrengen?

Ik denk het niet.

Een bezoeker interesseer je door hem of haar aan te spreken op zijn of haar uitdagingen, problemen.
Een kop zoals hieronder – “We just love what we do”- daar heeft je bezoeker op zo’n eerste moment geen boodschap aan. Hij kent je nog niet eens. ‘Fijn voor jou dat je leuk vindt wat je doet’, zal hij of zij denken ‘en wat heb ik daar aan?’.

onepage

 

Reden 2. Je komt in de knoei

Waar zet je bijvoorbeeld je optin-box? Ik bedoel dat formulier waar mensen zich inschrijven voor je freebie of mailinglijst? Je onweerstaanbare weggever? Dit is toch echt het belangrijkste element op je homepage. Plaats je dat dan onder de vouw van de pagina, pas zichtbaar als ze gaan scrollen?

Dat is niet bepaald de juiste plek! Design een 10, praktische uitvoerbaarheid en conversie een 1. Niet bepaald de cijfers die je jouw flitsende website zult willen geven.

Reden 3. Slecht voor je vindbaarheid

Grotere bedrijven die al goed gevonden worden door Google, kunnen het zich wel veroorloven om iets minder rekening te houden met vindbaarheid.

Die websites worden toch wel getoond en ook adverteren ze duizenden euro’s, zo niet meer, om gevonden te worden.

Een one page design is ook echt wat je denkt dat het is.

One page. Eén pagina.

verwarde websitebezoeker

En één enkele pagina is praktisch onmogelijk goed vindbaar te maken. Want een pagina optimaliseer je op één woord of een korte woordcombinatie

Dus ja, hoe ga je dat doen?

Bovendien zijn er geen interne links; links naar andere pagina’s zijn onmogelijk, want je hebt er tenslotte maar één. En interne links zijn goed voor je vindbaarheid. Omdat de links Google vertellen waar een pagina over gaat.

En externe links, ook goed voor je vindbaarheid, zal je niet plaatsen. Want dan ben je je bezoeker direct kwijt van die ene pagina.

Reden 4. Verwarring

De meeste website bezoekers zijn aan het multitasken en snel afgeleid. Maak de inhoud en de navigatie dan dus ook zo dat het helder is voor je bezoekers. Als je een beetje inventief gaat lopen doen, kóst het je alleen potentiele klanten. Mensen zijn namelijk ook nog eens gewoontedieren.

Echte websites hebben meerdere pagina’s die ingedeeld zijn rond de doelen van je website zoals het krijgen van nieuwsbrief inschrijvingen, afspraken maken via de website met potentiele klanten of je product of je dienst verkopen.

De bezoeker kan zijn weg kiezen op basis van zijn wensen en ziet dan de inhoud die hij of zij nodig heeft. Dit kun je bereiken met een website met meerdere pagina’s, niet met een one page website.

Reden 5. Gewicht

Aangezien je alle informatie die je wilt tonen op één pagina plaatst, wordt deze pagina enorm zwaar. Al je afbeeldingen, tekst, eventuele video’s komen hier allemaal op te staan.

Google houdt niet van zware pagina’s die te langzaam laden. En zullen je bezoekers hier op wachten?

Geweldig converterende website

Ik hoop dat je door het lezen van de 5 bovenstaande redenen om de juiste redenen kiest voor een website die wél alle mogelijkheden biedt om van je website bezoeker een klant te maken.
Ben je coach, een dienstverlener, of therapeut en wil je je website laten restylen of helemaal opnieuw opzetten? Laat je niet verleiden tot het kiezen voor de laatste trends omdat het zo mooi is. Mooi is subjectief…. en bijna nooit effectief!

Maak een plan voor je website waarin staat wie jij bent, wat je nodig hebt, wie jouw klant is en de koppeling met jouw diensten. En kun je daar wel wat hulp bij gebruiken? Ben jij een expert in wat je doet, heb je alleen nog niet zoveel verstand van werkende websites?

Ik help je graag met de opzet van je nieuwe geweldig converterende website. Boek hier een gratis sessie om samen te kijken wat het beste bij jou past.

Website trends en gevaren

Stel….je website is toe aan een update5 seconden

En je hoort en leest van alles over de laatste trends.  Een slider nodig…. Nee parallax is het helemaal…. Een derde noemt “one-page design”.

Hier komen een aantal tips om valkuilen te herkennen  bij de laatste website trends.

Tijdens de oriënterende gesprekken met toekomstige klanten hoor ik  vaak:”Ik weet precies wat ik wil.”

“Mijn nieuwe website moet echt een state of the art uitstraling hebben. Het moet sexy worden. Hipper dan hip. Dan weten mijn bezoekers dat ik meega met trends.”

Willen je bezoekers dat weten? Denk ik dan. Het gaat er toch om dat ze snel zien (mannen in 5 seconden en vrouwen in 3) dat jouw aanbod precies is wat zij nodig hebben?

Vorige week las ik met een grote glimlach op mijn gezicht het blog van Aartjan van Erkel. Nee, geen slider gebruiken op je site, was zijn advies. (Hoera! Hij keurt ze af!)

Waarom geen slider?

  • Een slider leidt af van de boodschap
  • Een slider is vaak te zwaar
  • Een slider belemmert de vindbaarheidonepagedesign

“Kun jij of kunnen wij ook zo’n website maken als….. “

En de laatste tijd komt het one page design vaak als wens naar boven. Bij een one page design bestaat je website uit één pagina en alle onderdelen van zo´n website staan onder elkaar.
Waarom is een one page design echt een heel slecht idee?
Ziet er modern uit. Ja.
De grote jongens doen het.
Klopt, maar zij kunnen zich een slechtere vindbaarheid veroorloven. Ze staan al bovenaan in de zoekmachines.

Voor jouw vindbaarheid van je website funest. Want….

  • Je bezoeker zal er moeilijk zijn weg in vinden. (En jij als beheerder ook, naarmate je website groeit).
  • Google vindt de website ook niet omdat je website maar uit één pagina bestaat. En Google smult nu juist van hoeveelheid content.
  • Je gaat ongelofelijk in de knoei komen met je menu en duidelijkheid.

Laatst mocht ik een website bouwen en toen de website klaar was werd bedacht dat er ook parallax foto’s in moesten komen want ja, dat is hip. 🙁

Wat is dat eigenlijk zo’n parallax foto:

“The parallax effect has been around for years in classic video games, but it became a trend in the web design world relatively recently. This cool effect is now commonly seen as part of the scrolling feature of a web page. It uses multiple backgrounds which seem to move at different speeds to create a sensation of depth (creating a faux-3D effect) and an interesting browsing experience.”

wachtenwachtewachten

Wachten…wachten….wachten…..

Denk aan foto’s die op de achtergrond scrollen zoals dit:
http://biamar.com.br/#!/a-marca

http://www.manufacturedessai.it/it/

Dit soort websites met fotogebruik, zijn leuk om naar te kijken. Kun jij in 3 of 5 seconden zien of het voor jou is? Het is echt voor een bepaalde branche, niet voor een dienstverlener, coach of trainer.
Inmiddels zijn de bevindingen dat zo’n parallax foto zwaar is… en zwaar is niet goed. Want zwaar zorgt voor wegklikkende bezoekers.

Je website is geen schilderij waar je bezoekers naar turen van … Goh wat leuk doordacht verzonnen.

Dat je het weet…. bij de volgende website of vernieuwing van je website, hou de 3 tot 5 seconden regel in je hoofd en blijf uitgaan van je bezoeker.

Zoekmachine optimalisatie en Social Media

Zoekmachine optimalisatie en Social media

Zoekmachine optimalisatie en Social media

Wil je je website beter vindbaar maken?

Ook door inzet van Social Media kun je dit  deels voor elkaar krijgen.

En alle beetjes helpen toch?

Het doel van je zoekmachine optimalisatie is natuurlijk dat je je ideale doelgroep aantrekt.

Spreek de taal van de doelgroep en gebruik hun zoektermen in je teksten.

En inhoudelijk schrijf je je  pagina’s op die manier dat je het juiste publiek aan te trekt.
Als je op een prettige manier actief bent op Social Media en mensen de inhoud op prijs stellen, dan willen ze jouw berichten ook best delen.
Als ze dit delen en hun volgers of vrienden klikken dan weer op de links, dan wordt er een seintje gegeven aan de zoekmachines.

Hoe kun je Social Media nog meer inzetten om je zoekmachine optimalisatie te bevorderen:

In de conceptfase van een evenement of product of dienst:
Vraag je doelgroep hoe zij zouden zoeken naar jouw evenement of dienst:
Ga naar Twitter, een Facebook groep waarin jouw doelgroep vaak zit of Linkedin, Google + en stel de vraag.

Dit werkt tweeledig:

  • aan de ene kant raakt jouw doelgroep al geïnteresseerd omdat ze mee hebben kunnen denken met jouw product of dienst.
  • aan de andere kant krijg je die woorden te horen waar zij op zoeken….

Door SEO en Social Media te combineren:

  • Werk je aan je reputatie als ondernemer:  Jij laat zien waar jij als ondernemer voor staat.
    Zoekmachines zijn zo ingesteld  dat ze personen en merken opspeuren die een autoriteit zijn op een bepaald vakgebied.
  • Laat je je betrokkenheid zien door zelf berichten te delen waar je achter staat.

Als ondernemer sta je er niet helemaal alleen voor. In deze tijd van Social Media al helemaal niet. Communiceer en deel je blog, reageer op blogs van anderen wanneer dit relevant is voor jouw doelgroep. Wanneer mensen kunnen reageren via Social Media zoals via Facebook of Google plus, krijg je sneller interactie dan  wanneer mensen een account aanmoeten maken op je eigen website.

  • werk je actief aan je optimalisatie door het verspreiden van inhoud die jij je doelgroep wilt meegeven. Hoe? Via hootsuite bijvoorbeeld, of via de Social Media buttons die je onderaan dit bericht ziet staan.Deze plugin, maakt het je bezoeker helemaal makkelijk om de inhoud te delen.

   Noot:
Overmatig verspreiden van links komt de werking niet ten goede. Je wilt natuurlijk niet als ‘spammer’ worden gezien.
Je kunt best een link een aantal malen onder de aandacht brengen, omdat bijvoorbeeld tweets zichzelf snel opvolgen en je wilt deze tonen.
Maar probeer met vervolg berichten wel origineel te zijn om effect te krijgen.

>