Online training maken: 1 pakket en 3 variaties

Zo wordt het financieel aantrekkelijk en geef je je klant waar hij/zij behoefte aan heeft

Vorige week sprak ik Astrid. Ze heeft haar eigen online training gemaakt en die is klaar om gelanceerd te worden en daarmee heel veel mensen te helpen. Ze heeft er veel tijd, energie en kennis in gestoken. “Want”, zo zei ze me, ”Ik wil niet dat dit zo’n slechte online training wordt die je zoveel ziet tegenwoordig. Ik zie teveel mensen die 5 mailtjes sturen met 3 minuten video, daar een Facebook groep aan toevoegen en dat is het dan”.

Ze gaf aan daarover te passen, het gaat altijd over waarde geven, net zoveel als je zou doen als je iemand live zou trainen. En je kunt je terecht afvragen hoeveel waarde er zit in 5 x 3 minuten video als je echt een serieuze pijn voor je klant op wil lossen.

Daarnaast gaf ze ook aan dat ze zich ergerde aan de inrichting van een aantal online trainingen. Tuurlijk gaat het over de inhoud. Maar regelmatig wordt er verwezen naar een verborgen YouTube link of Vimeo video met een wachtwoord. Liefst iedere video een ander wachtwoord, waar je je dan weer suf naar zoekt.

Astrid heeft er voor bewust voor gekozen een waardevolle training neer te zetten.  Waar haar cursisten écht resultaat mee behalen. In een online omgeving die klantvriendelijk en professioneel is ingericht. Het resultaat van haar klanten gaat boven haar financieel resultaat. En dat is hoe het ook zo zou moeten zijn.

‘Don’t follow the money’, dat is mooi inderdaad. Ga voor kwaliteit, ga voor wat goed is voor je klant. Dan komt jouw winst vanzelf.

Ik vertelde haar nog eens dat toen ik in 2011 mijn eerste online training in de markt zette, ik 100 klanten kreeg en daarmee een omzet van € 9970 had.

Ik was als een kind zo blij al had ik 1000 uur gestoken in de training . De cursus sprak aan!  De online wereld lag aan mijn voeten…. Wat een mogelijkheden waren er ineens!

Nu weet ik dat dit makkelijk € 50.000  had kunnen zijn destijds. Want inmiddels weet ik dat je de behoeftes van je ideale klant moet kennen, herkennen en aan moet voldoen. Bied je klanten dat wat ze nodig hebben dan heb ook jij een training waar je een passief inkomen mee kunt verdienen.

Geen eenheidsworst dus, geen ONE SIZE fits all!
Maar per klant kijken wat er voor die klant het beste past. Niet wat jou financieel het beste uitkomt.

Ik zal je een voorbeeld geven:

Vorige week sprak ik Maya, ze had interesse in mijn VIP pakket. “Ik heb geld genoeg. Maar ik wil gewoon weten of het slim is om dit te doen. Dat dit is wat ik écht nodig heb”, vertelde ze aan de telefoon.

We hadden een kort gesprek en ze stapte in als VIP. Zo krijgt ze extra ondersteuning van mijn Virtueel Assistent en kan ze die ook haar training in kan vullen. Natuurlijk vindt ze belangrijk dat ze weet hoé ze de lessen vult maar ze had gewoon geen behoefte om alles zelf te doen. Daarnaast wilde ze ook goede webinars gaan geven én krijgt ze een unieke reclamevideo voor de promotie van haar online training. En dit zat in dit VIP traject. Daarom paste dat het beste bij haar. Ik heb ook klanten die dol zijn op het uitzoeken van technische zaken, die nemen het minder grote pakket.

 Zorg er dus voor dat je je training in diverse varianten aanbiedt

Zo wordt het voor een groep financieel aantrekkelijk en/ of kunnen ze de service er bij krijgen waar ze behoefte aan hebben.

Hoe kun je dat nu doen;

Maar 1 basisvariant en voeg daar onderdelen aan toe waardoor je klant meer ‘ontzorgt’ en begeleidt wordt.

Denk hierbij aan

  • Q en A sessies in een webinarvorm (jij spreekt en behandelt de gestelde vragen en je cursisten reageren via de questions)  Het maakt dat je cursisten een (extra) moment hebben om hun vragen te stellen. En hoe meer vragen ze beantwoord hebben, hoe meer resultaat zij met je training bereiken.
  • Q en A’s in een video coaching sessie (Vooraf laat je de vragen indienen, iedereen kan het woord nemen en in beeld komen zodat het net is of je met elkaar aan het vergaderen bent en jij geeft structuur aan de gesprekken. Je maakt zo meer gebruik van de kracht en expertise van de groep.)
  • Een forum of Facebook groep. In deze groep kunnen mensen vragen aan elkaar stellen, successen delen en van elkaar’s ervaringen leren. Zeer waardevol!
  • Een aantal e-mails die aansluiten op de onderwerpen die in een bepaalde week behandelt worden
  • Live groepsdagen waarin je dieper op de materie ingaat en live korte workshop van een gastspreker over een onderwerp dat voor je deelnemers ook interessant is.
  • Een VIP dag waarin je veel extra waarde biedt
  • (Meerdere VIP dagen (met eventueel gastsprekers)
  • Opgenomen Online Expert Masterclasses van ondernemers die dezelfde doelgroep bedienen
  • Een agenda of ander attribuut waarvan je weet dat het van waarde is voor je deelnemers. Zoals de Zakenmam agenda die mijn laatste 10 cursisten ontvingen

Zie je het al voor je?

Hoe meer waarde je geeft aan je training hoe meer waarde je cursist uit de training haalt en hoe groter zijn of haar resultaat.

Gratis online masterclass  Het Online Training Creatieplan

We doorlopen samen het Online Training Creatieplan: de 5 cruciale fases die je van start
tot lancering doorloopt voor een winstgevende online training

  • ​Hoe jij er voor kan zorgen dat je online training écht een succes wordt.
  • ​Hoe je ervoor zorgt dat je binnen 3 maanden omzet draait
    uit je online training
  • Welke werkvormen je kunt gebruiken en hoe je je cursist bij de les houdt
  • check
    Hoe je laaiend enthousiaste cursisten krijgt.​

Doe live mee vanaf je pc/ laptop, meld je hier aan

Ontvang de tweewekelijkse waardevolle e-mails over online ondernemen en kies een datum:

Slimmer Online Ondernemen

Ken je dat? Je wilt ALLES zelf doen. Want hulp is duur. Of hulp zoeken is moeilijk. Of iemand kan het toch niet zoals jij het kan. Of je hebt tijd over, dan ga je toch niet hulp inhuren?

Dus struggel je.

Slimmer Online Ondernemen

Wat zijn 3 dingen die beter,  slimmer, efficiënter mogen gaan binnen jouw bedrijf?

Je zucht.

Het lukt niet.

Je gaat naar de sportschool. (Of naar de schilderclub of Yoga of iets anders voor de noodzakelijke ontspanning)

Je doet weer 80 dingen tegelijk…

En ineens valt er een kwartje.

Ik moet dit helemaal niet ZELF en ALLEEN doen.

Ik zat de afgelopen weken uren te turen naar mijn Facebook advertenties. Ik kreeg maar niet voor elkaar wat mij normaal wel lukt.

Kort daarna sprak ik Femke en ik legde uit wat ik nodig had. Ze vergeleek mij met de directrice van de Albert Heijn. “Zij gaat toch ook geen folders in de folderrekken leggen zodat de klanten ze mee kunnen nemen?”

Toen vielen mijn kwartjes.

Ik zag mij al staan in een blauw mantelpak met een stapel folders onder mijn arm…..

“Nee, inderdaad, dat doet de directrice van de Albert Heijn ook niet 😊 “

Dat was mijn ingeving, ik ging het niet meer zelf doen.

Ik kende iemand die heel goed was in advertenties. Een enorme kanjer. Iemand die het net als ik heerlijk vindt om de code te kraken. Alleen op háár vakgebied.

Ik belde haar op en legde mijn probleem voor.

We spraken elkaar weer even kort en ik heb haar ingehuurd. Wat heerlijk! En ….ze kreeg het voor elkaar. De advertenties ratelen en draaien en de aanmeldingen voor mijn webinar vliegen binnen. Te gek!

Het voelt echt heerlijk als iets lukt en je het zelf niet hebt hoeven doen. Het geeft rust. Want die ander doet het werk in een kwart van de tijd. Er is geen frustratie meer. Het allerbelangrijkste is echter dat jij die tijd nu kunt besteden aan dat waar jij goed in bent. Waar je energie van krijgt. Zodat je niet meer gemiddeld 2 laptops per week het raam uit smijt. In ieder geval in je hoofd 😊…

Ik schrijf je dit omdat jij misschien ook met issues zit in je bedrijf wat maar niet van de grond komt. Die je frustreren, die onmogelijk veel tijd kosten. Die je zelfs het lol van het ondernemen wegnemen.

Wat zijn 3 dingen die beter/slimmer/efficiënter mogen gaan binnen jouw bedrijf?

————

————

————

En moet je deze dingen ook echt alleen doen? Of kun je hiervoor hulp vragen, het samen doen? Zou dat zelfs niet slimmer zijn?

Denk nog eens als je op de stoel zit van de directrice van de Albert Heijn. Zo’n grote leren stoel. Die een beetje kraakt als je voorover buigt.

Wat zou zij doen?

Als je alles alleen doet is de kans is groot dat je dan je verliest in het HOE.

Terwijl het voor 80 procent gaat om het ‘waarom’.

Want je waarom drijft je voort. En het ‘hoe’ komt dan vanzelf.

En direct focussen op het HOE daarvan schiet je in de piekermodus. Krijg je technische paniekaanvallen 😊 Net zoals ik had in het begin van dit verhaal.

Dus wat wil jij bereiken?

Slimmer Online Ondernemen

Mag ik je helpen met je inzichten te geven in hoe je tijd wint, je omzet verhoogt en met veel meer plezier je bedrijf runt?

Lees het gratis e-book “maak een daverend succes van jouw online training”

 

Hoe je je weggever onweerstaanbaar maakt

Een mini-serie zorgt voor een sneller groeiende en een betere lijst

Je hebt vast wel eens gehoord dat ‘the money is in the list’. Jouw e-maillijst met namen die je op reguliere basis extra informatie en tips kan geven.

Een manier om die namen en e-mailadressen te kunnen verzamelen is via een weggever. Maar zoals met alle dingen is de ene weggever de andere niet. En ook jij wilt natuurlijk de allerbest converterende weggever toch? Eentje die jouw lijst ook heel snel laat groeien.

Dan is het misschien goed om te weten dat een mini-serie over het algemeen meer waarde aan je nieuwe lezer geeft dan een prachtig vormgegeven E-book. En daarvoor laten ze dus nog sneller hun gegevens bij je achter. Een mini-serie zijn bv 3 korte video’s op rij of je E-book opgesplitst in 3 mails met elk een afzonderlijke opdracht.

Wat nóg belangrijker is, is echter de kwaliteit van je lijst. Dat als ze zich aanmelden dat ze dan ook blijven. En ook daarin doet de mini-serie het beter dan een eenmalig E-book.

Het gaat om de relatie die je bouwt met je potentiële klant

Want weet je wat het is met zo’n E-book? Iemand hoort één keer van je. Download je E-book. Hopelijk leest hij of zij ook jouw met passie in elkaar geploeterd epistel. Maar dan?

Wanneer je volgende maand je eerste nieuwsbrief/ e-mail verstuurt is hij of zij je allang vergeten.

Meld zich misschien zelfs direct af als je je eerste nieuwsbrief verstuurt.  Want je lezer vraagt zich af hoe jij aan zijn mailadres komt?

Misschien denkt hij of zij zelfs dat het onterecht is dat je e-mailt. Dat het spam is.

“Heb ik dat ding nu helemaal voor niets geschreven…” hoor ik je denken. “Weet je hoeveel tijd er in zat dit te schrijven, op te maken op mijn website te plaatsen?”

Ik begrijp het…echt! Het goede nieuws is dat het schrijven van dit ebook niet voor niets geweest! We maken juist gebruik van je E-book, gaan deze alleen nóg waardevoller maken voor je lezer.

Want als je je E-book/ checklist in stukjes knipt en deze dus in delen naar je nieuwe abonnee stuurt,  blijf je continu onder de aandacht. Tevens groeit de band met je nieuwe lezer veel sneller. De “Know Like Trust” fase  (kennen-leuk- vinden- vertrouwen) wordt sneller doorlopen. En hoe sneller er vertrouwen ontstaat, hoe sneller je toekomstige klant ook instapt op jouw product of dienst.

Omdat je met de aanpak die ik je hier uitleg een snellere connectie ontwikkelt met je lezer, worden ze eerder je geboeide lezer en daarna ook jouw klant.

Eén van der redenen waarom je misschien het maken van een online training uitstelt is omdat je nog niet genoeg mensen op je e-maillijst hebt.  Toch hoeft dit geen reden te zijn om niet nu te beginnen want binnen een paar maanden kun je écht honderden mensen op je lijst krijgen door op de juiste manier actie te komen.

Hoe Miranda dit bijvoorbeeld voor elkaar kreeg was als volgt:

Miranda was een startende ondernemer als ICT coördinator op school in dienst maar wilde ook zelfstandig aan de slag. Ze had een idee…. Ze wilde haar vakgenoten meer leren over het 21ste eeuws leren

Echter… ze had GEEN mensen op haar lijst.

Ze maakte een afgeleide vorm van haar eerste lessen in de vorm van een challenge. ( Een mini-serie met ondersteuning en opdrachten in een Facebookgroep)  Ze opende een FB groep waarin ze de leerkrachten inspireerde. Binnen de tijd waarin ze haar online training maakte had ze meer dan 600 zeer geïnteresseerde mensen op haar lijst. En hieruit volgende natuurlijk ook verkopen voor haar online training.

En zo zijn er heel wat meer cursisten die tijdens het ontwikkelen van hun training een flinke e-maillijst opbouwden. Dus ik hoop dat ik het bezwaar hiermee uit de weg heb gehaald dat wanneer je een kleine of zelfs minieme lijst hebt, je niet kunt starten met  je online training.

Hier volgen wat tips voor de verdeling van je e-book/ eerste module van je online training

 Maak er behapbare onderdelen van. Welk onderdeel kan je in een korte les gieten? En natuurlijk hergebruik je je mooi vormgegeven e-book.

  • Bied het in de eerste mail aan als download en splits daarna de belangrijke onderdelen in hapklare brokken
  • Bepaal uit hoeveel delen je mini-serie wordt opgebouwd: verdeel je e-book in 4 à 5 delen. Dan heb je de ideale mini-serie, dan kun je daarna je aanbod doen.
  • Hou je op een aandachtspanne voor je lezer van 5-10 minuutjes per keer
  • Maak het aanbod speciaal, bied een aantrekkelijke korting aan (hou dus vooraf al rekening hiermee op de prijs die je plaatst op de salespage) of een bonus die mensen ontvangen wanneer binnen een bepaalde tijd op je aanbod instappen.

    Meer weten over Online Trainingen?

    Download hier het e-book “Maak van je online training een daverend succes”

Facebook groep maken zakelijk

Een tijdje terug had ik een pittige discussie met mijn businesscoach.
Het ging over mijn Facebook groep waar al bijna 2500 ondernemers elkaar inspireren.

“Het kost je veel te veel tijd en je geeft veel te veel waarde in de gratis groep!” barstte ze los.

“Dat is nog maar een fractie wat mijn cursisten in de betaalde groepen krijgen!” lachte ik slim. “Ik hou er gewoon van om te overdeliveren…”.

Maar ze was nog niet klaar

“ En die Facebook pagina van jou, daar gebeurt weer veel te weinig op.”

Ik mopperde.
“Geen hond ziet die Facebookpagina als ik er niet op adverteer. En de gratis groep kost me echt maar 5 minuutjes per dag of zo. We hebben een strategie bedacht en deze wordt gewoon ingepland. Hatsjikidee! Lekker makkelijk.” Toch schortte er wel iets aan mijn strategie. We besloten een nieuwe aanpak te gaan hanteren. Heerlijk om weer op scherp gezet te worden!

Waarom is het zakelijk slim voor jou om een eigen Facebook groep in te zetten?

Meer dan 10 miljoen mensen zitten op Facebook en mensen hebben bepaalde problemen die ze willen oplossen of wensen/ dromen die ze willen verwezenlijken. En niemand kan dit alleen.

Nou ja, vreselijk talentvolle types met een geweldige wilskracht en uithoudingsvermogen misschien…. Maar verder kan iedereen wel wat hulp gebruiken.

Op een Facebook pagina zien je fans gemiddeld 5 procent van wat je post. Dus als ik een bericht schrijf en ik zie dat het bereik met fans 3000 is, zien maar 150 mensen het bericht….. en heb ik 1 of 2 reacties…

Dat schiet natuurlijk niet op.

Nu kun je natuurlijk adverteren aan je fans, maar ik wil ook niet voor elk wissewasje adverteren.

En wanneer ik dan berichten inplan in mijn Facebook groep dan komen er 25 en soms 50 reacties op.

Dat heeft veel meer effect.

Werkt dit ook voor jouw business?

Er zijn groepen op het gebied van je brand creëren, mindset voor ondernemers, kick ass business coaching, ondernemen vanuit je intuïtie. Stuk voor stuk Facebook groepen waar zonder dat het echt merkbaar is, de Know Like Trust factor wordt opgebouwd. (Kennen, leuk vinden en vertrouwen) waardoor de groepsleden veel makkelijker besluiten in te stappen op een dienst of training.

Want koude verkoop werkt nu eenmaal niet.

Een paar tips voor je succesvolle Facebook groep:

Do’s

-Maak een gratis Facebook groep.

-Koppel deze aan je pagina.

-Maak er een besloten groep van en geen open groep anders loop je kans op heel veel spam.

-Neem bij de instellingen van de groep je weggever (give-away) op. Deze optie zit onder groepsinstellingen bewerken/instellingen voor lidmaatschapsverzoeken.

-Als je nieuwe groepslid toegang wil tot de groep zien ze eerst deze link en melden ze zich gelijk aan voor je weggever.

-Wees ook zelf actief in de groep, laat jezelf zien en horen.

Do’s qua inhoud:

-Deel er je blogs in, doe je Facebook lives erin, post er je video’s in.

-Plan je berichten in.

-Geef de deelnemers ook een stem en daag ze uit af en toe waardevolle content te delen.

-Wees heel duidelijk in wat je wel en niet wilt qua promotionele link.

Don’ts

-Maak geen geheime groep want dan krijg je weer een hoop gedoe.

-Accepteer geen spam. Maak duidelijke regels voor de groep. Natuurlijk kun je je groepsleden ruimte geven om hun favoriete blog te plaatsen, of hun weggever of workshop. Maak hier dan eens in de zoveel tijd een bericht voor aan.


​​

In online trainingen werken Facebook groepen ook fantastisch als support voor je online cursist.

15 augustus geef ik een gratis online training en daarin besteden we ook aandacht aan het onderdeel  “support voor je online cursist.” Hier wil ik je graag voor uitnodigen!

Doe je mee? Kies een moment en meld je hier aan. Het is gratis en ik ga zoveel waarde delen, dat mijn businesscoach me al voor gek verklaarde.

Meld je hier aan >>

Het Online Training Creatieplan
5 cruciale fasen die je doorloopt bij de ontwikkeling van je online training

 

Het Online Training Creatieplan: de 5 cruciale fases die je van start
tot lancering doorloopt voor een winstgevende online training

Hoe het komt dat de veel online trainingen de plank misslaan
en hoe jij dit voorkomt

Hoe je ervoor zorgt dat je binnen 3 maanden omzet draait
uit je online training

Welke  lesopbouw goed werkt en waarom

Hoe je makkelijk 2000 per maand extra kunt omzetten
 met je online training binnen 6 maanden

Ben je het uurtje-factuurtje model echt meer dan beu ?

Weet je dat het online trainen model je business enorm gaat boosten?

​ Meld je dan hier aan

 

Omzetstijging voor ondernemers: meer omzet, vervulling en geluk

In juni was ik bij het event Wealth Mastery van Tony Robbins.

“The big guy” was er zelf niet maar de sprankelende energie zeker wel en de kennis die werd gedeeld was heel waardevol.

We leerden een aantal regels die leiden naar meer omzet, vervulling en geluk. Deze regels heb ik vertaald naar het ondernemerschap en wil ik graag met je delen.

  1.  Weet wat je wilt. Wat wil je omzetten? Wees hier heel specifiek in. Meer omzet kan ook 100 euro per jaar meer omzet zijn. Bepaal wat je volgend kwartaal omzetten en wees heel duidelijk.
  2. Als je weet wat je omzet doel wordt, stel het dan niet bij, maak er geen “moving target” van. Dus stel niet om de haverklap je omzet doel bij omdat je op vakantie gaat, de hond ziek is, je niet in de mood bent. Sta voor je doel!
  3. Maak er een “must” van en geen “should”. Iets dat absoluut moet gebeuren en niet een “het zou geweldig zijn als….” Waarom wil je dit doel behalen? Wat maakt het mogelijk voor jou en je gezin, voor anderen, voor de wereld zelfs als je dit doel gaat behalen? Heb dat ook helder voor ogen.
  4. Committeer je aan je doel. Hang het in zicht zodat je je er dagelijks aan herinnert. Hang het op een memoblaadje op je koelkast, boven je bureau. Ik ken iemand die haar omzet doel zelfs als pincode voor haar telefoon gebruikt. 😉
  5. Maak er een realistisch plan van. Hoeveel acties moet je nemen, welke acties moet je nemen en maak er kleine stapjes van. Giet het in een marketingplan zodat je weet wat je volgende acties zullen zijn.
  6. Voer je plan uit. Plan je acties in je agenda in. Zolang het niet in je agenda staat is je plan nog niet realistisch en niet haalbaar. Sla deze stap dus niet over. Ga er volledig voor. Lukt het niet direct? Denk in mogelijkheden. Hoe krijg je het wél voor elkaar? Lukt het weer niet? Niet je oorspronkelijke plan bijstellen maar weer naar mogelijkheden kijken net zolang tot het lukt.
  7. Maak jezelf verantwoordelijk voor de taak. Sta voor wat je je hebt voorgesteld. Wacht je op anderen voor een reactie of actie? Neem het op in je agenda en ga erachter aan zodat je verder kunt met je plannen.
  8. Beloon jezelf Wat wordt je beloning als je je doel behaalt? Een etentje, saunabezoek of mag het iets groter en spannender?

Een voorbeeld: als ik een bepaalde omzet zou halen was mijn beloning dat we met het gezin naar Thailand op vakantie zouden gaan.
Echt een droom die eindelijk is gerealiseerd. Mijn moeder, zus en broer zijn jaren en jaren naar Thailand gegaan en voor ons was het (dacht ik) niet mogelijk. Te duur, te ver, te onveilig voor de kinderen.Eindelijk is het ervan gekomen en ik vond het fantastisch. Wat een aardige, beleefde, lieve mensen heb ik ontmoet. Wat een avonturen hebben we beleefd in de jungle, met de dolfijnen en het snorkelen. En een volgende keer zie ik zelfs backpacken wel zitten.

Omzetstijging voor ondernemers: meer omzet, vervulling en geluk

9. Vertrouw op jezelf en overleg regelmatig met een peer groep. Een peer groep bestaat uit gelijkgestemde ondernemers die willen groeien, die ook dromen hebben en er naar streven deze te realiseren. Samen optrekken en overleggen motiveert en stimuleert. Ook als je het even niet ziet zitten, kun je elkaar helpen hier wel te komen.
10. Neem een fantastische coach om je te helpen je accountable te houden en uit te dagen. Dit laatste is echt een hele belangrijke. Ik heb ook een coach. Ik vind het zalig om mijn plannen tegen haar aan te houden, me te laten stretchen en uit te laten dage.

Ben jij er ook klaar om de volgende stappen te zetten om je online business tot een succes te maken waarmee je meer mensen kunt helpen, meer vrije tijd krijgt en meer geld verdient?

Deze kennis deel ik met je in de gratis online workshop ‘Maak de roadmap van je online training’

Onderwerpen die aan bod komen:

  • Hoe je de blauwdruk van je online training maakt-​
  • Hoe je van een boek, workshop of training een online training maakt
  • Wat de valkuilen zijn bij het maken van een online training
  • Hoe andere cursisten hun inspirerende online trainingen hebben gemaakt (Een kijkje in de keuken!)
  • Hoe je je online training goed kunt gaan verkopen -Hoe je training op de automatische piloot voor inkomsten zorgt
  • Hoe je er een volledig passief inkomen mee opbouwt, of deze vorm bij je past of dat je een andere vorm kiest.

Ontdek hoe ik van 860 euro per maand ging naar lanceringen van meer dan 6 cijfers
En niet 1 keer maar meerdere keren!

Dus lijkt dat jou wel wat? Zo’n laptopbedrijf? Schrijf je hier in.

Virtueel coachen of vergaderen met Zoom

Gebruik je Skype wel eens?

Ik ben er lange tijd heel tevreden mee geweest. Maar soms ligt heel Skype eruit. Dan mopperen we “Skype werkt niet mee vandaag”, want over de hele linie en de hele dag werkt het dan niet goed….

Als ik met mijn cursisten aan de slag ga, is het soms ook fijn als ik de muis kan overnemen om een knop aan te wijzen  en daar gebruikten we dan weer Teamviewer voor.

En soms wilde je het gesprek opnemen en dan lag de telefoon er naast voor een geluidsopname of werd er weer een tooltje geopend.

Best een gedoe.

En toen ontdekte ik ZOOM!

Met Zoom kun je elkaar zien, maar je kunt ook kiezen om elkaar alleen te horen. Er zit een chatfunctie in, je kunt je scherm delen, de muis overnemen van je cursisten en gelijk een opname maken! Ook kunnen de deelnemers zelf een opname maken.

Virtueel vergaderen of coachen is voor iedereen

En wat velen niet weten…. Je kunt met een gratis account wel uren met 1 cursist, klant, coach zoomen.

Ik heb het betaalde account voor mijn videocoachingsessies en het werkt geweldig.

Weten hoe het werkt?

Bekijk hier mijn video hoe je met Zoom aan de slag kan en ontdek de mogelijkheden.

Zelf aan de slag? Ga naar Zoom.us

Zie hoe je virtueel kunt coachen met Zoom! Met Zoom kun je elkaar zien, maar je kunt ook kiezen om elkaar alleen te horen.

Maak van je online training een daverend succes!

Wil je ​ eindelijk aan de slag met het maken van jouw eigen online training?
Opschalen en waarschijnlijk ook meer vrijheid?


En daar is meer omzet voor nodig.

Wat heb je nodig om goed van start te kunnen zodat je online training een daverend succes wordt? Om je hiermee te helpen geef ik deze week dit e-book weg.

 Hierin staan 9 top artikelen zodat:

  • je je beter kunt voorbereiden op het ontwikkelen van een online training
  • je ervoor kunt zorgen dat jouw online training impact heeft op je online cursist
  • je een online training kan inzetten als low-end product maar ook een high end

'Ontvang de tweewekelijkse waardevolle e-mails over online ondernemen & als welkomstcadeau het gratis e-book.

​In de Privacy Verklaring lees je hoe we je gegevens opslaan.

wat is de beste webinar software

wat is de beste webinar software?

Bekijk hierboven de video om te horen wat ik de beste webinar software vind. Hieronder tref je de links aan en een opsomming van de prijzen en opties.

https://clickmeeting.com/pricing
Vanaf 25 euro
Polls en survey’s
Minimaal pro voor de opname = 55 euro
Chat

https://zoom.us/webinar

Eenvoudig voor jou en de eindgebruiker /steady/toegang tot 100 interactive video participants
Presentator kan ieders geluid bedienen, recording Q/A live / chat, pols, registration en rapportage

https://www.webinarjam.com/index/

Tot voor kort via google hangouts met vertraging. Is gekoppeld aan je You Tube account
Voordeel mensen hoeven niet down te loaden
Nadeel vaak storingen, geluid/ beeld

397 per jaar

Chat openbaar/prive
Aanbod in laten vliegen

https://everwebinar.com

Is gekoppeld aan webinar jam
Je kunt hier automatische webinars mee doen 497 per jaar.
Je kunt eerder gehouden webinars uploaden en via de chat antwoord geven op vragen. De eerdere chat kan je tonen.
Voor de producten die ik met mijn webinars verkoop heeft het niet gewerkt. Ik moet er gewoon bij zijn voor mijn gevoel.

https://www.webinargeek.com/pricing
Vanaf 25 euro per maand

Voordeel alles in het Nederlands
Actieve helpdesk
Niet zo kostbaar

Nadeel je moet je powerpoint in afbeeldingen uploaden
Chat kan openbaar/ prive

Demio.com
V.a 39 euro per maand voor 100 deelnemers
Webbased dus geen download
Nadeel moet in chrome
Mensen geven soms aan geen beeld/ geluid
Prive en openbare chat
Directe integratie met maichimp convertkit drip activecampaign

Go to webinar

https://www.gotomeeting.com/webinar/pricing

V.a 89 euro per maand voor 100 deelnemers
Deelnemers moeten wel downloaden
Voor 500 deelnemers geen download
Prive / openbare chat
Voordeel super solide

Meer leren over webinars? Kijk hier voor inspiratie: Een online webinar organiseren.

wat is de beste webinar software?

Bekijk hierboven de video om te horen wat ik de beste webinar software vind. Hieronder tref je de links aan en een opsomming van de prijzen en opties.

Maak van je online training een daverend succes!

Wil je ​ eindelijk aan de slag met het maken van jouw eigen online training?
Opschalen en waarschijnlijk ook meer vrijheid?


En daar is meer omzet voor nodig.

Wat heb je nodig om goed van start te kunnen zodat je online training een daverend succes wordt? Om je hiermee te helpen geef ik deze week dit e-book weg.

 Hierin staan 9 top artikelen zodat:

  • je je beter kunt voorbereiden op het ontwikkelen van een online training
  • je ervoor kunt zorgen dat jouw online training impact heeft op je online cursist
  • je een online training kan inzetten als low-end product maar ook een high end

'Ontvang de tweewekelijkse waardevolle e-mails over online ondernemen & als welkomstcadeau het gratis e-book.

​In de Privacy Verklaring lees je hoe we je gegevens opslaan.

Facebook pixel plaatsen op je website

Waarom plaats je een Facebookpixel op je website?

  • Meten van je ROI
  • Resultaten verbeteren
  • Retargetten en meer verkoop

Wat doet een pixel nu eigenlijk?

Het meet het pad dat je klanten afleggen van start tot eind.
Dus van je bericht/je weggever/je webinar/ maar ook aankopen via je webwinkel

Je kunt een pixel zien als een transparant plaatje van 1 bij 1 px 😉

Als die wordt getriggerd dan gaat er een seintje naar Facebook die aangeeft dat er iets is gebeurt op je website. Zie in de bovenstaande video hoe je dit doet.

Je kunt je pixel controleren via de Facebook pixel checker

Download hier de zichtbaarheidskalender

Hoe vaak en waar moet je nu aanwezig zijn om goed zichtbaar te worden bij jouw ideale klant?

  • Hoe doorbreek je de angst om zichtbaar te worden
  • Krijg ideeën wat je elke week kunt doen om zichtbaar te worden

De kracht van dank je wel

Wist je dat je meer omzet uit je lijst krijgt door bijvoorbeeld alleen al je bedankpagina te optimaliseren?

Dat wil ik graag met je delen.
Want juist door die bedankpagina optimaal in te richten, vloog de omzet bij mij omhoog als een tierelier.

Wat je namelijk sowieso moet doen op je bedankpagina

Je schakelt deze pagina’s doorgaans in als de pagina die mensen zien na inschrijving voor je gratis e-book, een webinar, een aankoop. Bedank ze voor hun inschrijving.

Overduidelijk downloadbare link

Bied het downloadbare bestand aan. Laat dit er op de pagina echt uitspringen door de afbeelding van je e-book cover te gebruiken, een hele duidelijke link of een button. Mensen zien dit makkelijk over het oog.


Whitelisten

Vraag ook of ze je e-mail adres willen "whitelisten" Want 55% van je lezers leest je bericht via Gmail.com en als jij in de tap ‘reclame’ belandt dan ziet niemand je berichten....

Hoe kun je dit nu voorkomen?

Op de bedankpagina kun je je de nieuwe inschrijvers uitleggen hoe zij jouw informatie niet missen in de toekomst.
Leg uit wat je lezer mist als hij je artikelen en tips in de reclame blijft ontvangen en hoe hij of zij dit kan aanpassen.



En dan nu..... dat stuk waarmee je je omzet een boost kan geven via je bedankpagina:

Speciaal aanbod



Maar wat je ook kunt doen is een eenmalig en uniek aanbod op je bedankpagina. Een eenmalige korting, een heel speciaal strategie gesprek een speciaal aanbod. 

Afgelopen periode heb ik de Online Success Academie weer gelanceerd en wederom meer dan een ton omgezet. Jiha! En aan Facebook betaalde ik tijdens deze lancering een paar duizend euro aan advertentiekosten.

Om de advertenties te bekostigen bood ik op de dank je wel pagina van mijn webinar mijn e-book De Klantmagneet aan met een flinke webinar korting.

Meer dan 1000 mensen schreven zich in voor het webinar en honderden van hen kochten het e-book. Slim toch?

Het ene doel dat dit diende: de advertentie kosten een beetje terugverdienen was behaald.

Maar het tweede doel was nog veel mooier!

Mensen lazen het boek voorafgaand aan het webinar en waren daardoor alleen al enthousiast!

Ze ‘kenden’ mij al een beetje.

Ze gingen met veel meer plezier naar mij luisteren.

En dat had ik van te voren niet bedacht....

Wat plaats jij op je bedankpagina?


  • Heb je een eigen community? Zet deze er dan op als link, zodat mensen zich makkelijk aanmelden.
  • Heb je een product dat onder de 15 euro te koop is? Geef een korting hierop dat maar heel even geldig is.

Of ben je coach?

  • Doe een aanbod v0or een gratis strategiegesprek bijvoorbeeld. En hier heb je maar beperkt plek voor dus roep je lezers op tot actie!

Ik hoop dat ik je weer heb kunnen inspireren met dit voorbeeld.

Download hier de zichtbaarheidskalender

Hoe vaak en waar moet je nu aanwezig zijn om goed zichtbaar te worden bij jouw ideale klant?

  • Hoe doorbreek je de angst om zichtbaar te worden
  • Krijg ideeën wat je elke week kunt doen om zichtbaar te worden

Wist je dat je meer omzet uit je lijst krijgt door bijvoorbeeld alleen al je bedankpagina te optimaliseren?

Dat wil ik graag met je delen.

>