Marketing mindset

Mijn Oma had ongelijk:

"Doe maar gewoon dan doe je al gek
genoeg." dat zei ze telkens als ik weer eens met een handstand tegen de muur aan een boek aan het lezen was. Toen luisterde ik nog naar haar en ging ik weer normaal doen.
 
Je mag niet te veel opvallen... niet opscheppen, niet te ver met je hoofd boven het maaiveld uitsteken, hoorde jij dat vroeger ook altijd?

Maar met gewoon doen groei je niet als ambitieuze coach, trainer of therapeut.

En met één keer iets doen ook niet.  
 
 Keith Cunningham - die net zo oud is als mijn oma toen was, maar tevens een Amerikaanse Business coach met heel wat zinnigere uitspraken - zegt altijd:

Ordinairy things done consistently and on a daily basis lead to extraordinary results”.

En die spreuk snijdt wat mij betreft meer hout.

Een succesvolle ondernemer word je ook niet omdat je alle tooltjes en tactieken onder de knie hebt.

Dat bereik je pas als je verandert hoe je over marketing en sales denkt: als je je marketing mindset verandert. 
 
 We houden ons vaak klein omdat we niet gewend zijn zelf in de picture te staan.

En vaak heb je dat aan je oma te danken...
 
 
 Het is af te leren, dat kleinhouden. Dat is mij ook gelukt.

Omdat ik heb geleerd dat als je resultaat wil behalen dat je marketing moet omarmen en het dan zelfs leuk gaat vinden!

En als je eenmaal een ritme hebt gevonden in het zichtbaar zijn, dus consistent en dagelijks, net wat Keith aanraadt, dan gaat dat veel makkelijker.

Want eigenlijk draait die marketing mindset om dit:

 
 

Je moet geloven in de mogelijkheden, je gelooft in je eigen aanbod. En je gelooft dat je ideale klant op je aanbod wacht.

Dat is een gezonde marketing mindset.

Meer over marketing mindset? Volg me op Instagram, daar deel ik dagelijks dit soort tips.

Je kunt mij hier volgen >>  

Marketing funnel: belangrijk voor continue groei van je bedrijf

marketing funnel: belangrijk voor continue groei van je bedrijf

Stop toch met dweilen met de kraan open...

Hoeveel mensen melden zich gemiddeld bij je workshops aan Irene?” vroeg mijn coach mij een tijd terug een ietwat streng.

Ze wist natuurlijk ook wel hoe het er aan toe was gegaan: twee keer verkocht ik ze makkelijk uit en daarna moest ik bijna leuren met de kwalitatief geweldige workshops waarna iedereen jubelend de deur uit ging.

Zo ging het vroeger bij mij om nieuwe mensen voor mijn diensten te interesseren en waarschijnlijk is het bij jou niet veel anders.

Klopt dat?

Je kunt niet eeuwig in dezelfde vijver vissen

Wanneer je voor het eerst of tweede keer je aanbod doet aan je e-mailijst dan krijg je ze wel vol maar het is bijna een wetmatigheid…. je kunt niet eeuwig in dezelfde vijver vissen ofwel verwacht niet dat je je trajecten vol blijft krijgen met dezelfde grootte van je e-maillijst.

Dus die lijst moet constant groeien.

Dat kan gedeeltelijk organisch waneer er voldoende bezoekers naar je website gaan. SEO! Denk je nu vast maar hóóó wacht even..voordat je je daarin verdiept, verzuipt of verdwaalt.

SEO ofwel je website zoekmachine vriendelijk maken is een eindeloos lange weg. Hier krijg je niet acuut veel meer mensen mee op je website. Dat is een traject van jaren!

En zo zijn er mee manieren om die bezoeker naar je website te krijgen. Gratis, door af en toe een Social Media bericht te posten met een Call to action / oproep tot actie naar je website. Maar toch... dit zijn druppels op de gloeiende plaat en leiden niet naar een flink grotere e-maillijst.

Want dit werkt het allerbeste: te betalen voor het plaatsen van advertenties. Op Facebook en instagram voor je weggever.

En ja, tegen dat betalen hik je natuurlijk aan. Dat snap ik ook, dat moet natuurlijk geen dweilen zijn met de kraan open!

Want hoe verdien je dat nu terug en het liefst op korte termijn?

Ik heb daar wat op gevonden - dit leerde ik van de gladde internetjongens en heb ik vertaald naar een nuchtere Hollandse aanpak -: door direct een klein aanbod in je marketing funnel te verwerken.


Klinkt dat goed?

Nou dát wil ik jou graag leren mijn online workshop de 5 onmisbare online marketingstappen

Bouw AAN je bedrijf deze zomer

Hoe kom jij de zomer door?

Ga je met een gerust hart op vakantie​ en heb je tijd gepland om lekker aan je bedrijf te werken of voel je je onzeker​: hoe ga je die eindeloze*%#@  zomer overbruggen?

Je kinderen, als je die hebt, zijn mogelijk 6 weken thuis, voel je je ook verplicht ze 6 weken te entertainen?

Dat heb ik namelijk nooit gedaan.

We gingen wel een paar weken op vakantie maar die andere weken waren we gewoon thuis.

Dan vermaakten ze zich met wat buitenspelen of gamen.

Vooral het laatste, ik ben gewoon  niet iemand om ​lang mee te monopolyen of ganzenborden. Dat gamen schijnt ook goed te zijn voor het ruimtelijk inzicht en creativiteit en doorzettingsvermogen. Dat zeg ik in elk geval tegen mezelf…..En af en toe gaan we naar het trampoline park en dan kan ik ook nog wat doen als ik uitgesprongen ben. 

Af en toe komt er wel geklaag van “MAM, ik vervéél me.“

Waarop ik dan antwoordde: Eindelijk! Nu kan je echt genieten van je vakantie.

Als je je verveelt duurt alles lekker lang Maar zonder dollen.

Mogelijk ben je naast ondernemer ook ouder en maak je je nu al druk over wat je allemaal moet doen thuis en wat je allemaal kunt doen aan je bedrijf zodat je toch omzet draait in de vakantie.

De beste ideeën komen in de vakantie als je volledig uitgerust bent…. Zo dacht ik op vakantie in de Elzas de Online Succes Academie uit. Ik was het wijnwandelen zat en de tartes flambées beu.  ‘Gaan jullie maar lekker takken slijpen met jullie opinelletjes jongens, ik ga eventjes…. IETS doen waar ik zin in heb”.

En op de IPAd schetste ik de contouren van mijn grootste succes tot nu toe. De Online Succes Academie. Ik bedacht de modules en de lessen in hoe ik online ondernemers op afstand hun online trainingen kon laten maken. Inmiddels draait ie 5 jaar en zijn er bijna 600 ondernemers opgeleid. Zo cool!

Alvast wat tips om jou de zomer door te komen:

-Geniet volop van de tijd waarin je echt lekker weg bent, en voel je inspiratie? Hou je vooral niet in de meest geweldige dingen kunnen zomaar ontstaan. Teken het uit op een groot vel papier.

-Het is niet bewezen dat zomermaanden slechte omzet maanden zijn…. Meestal draai ik mijn hoogste omzetten in die periode, juist omdat mensen nu de tijd hebben om echt lekker aan de slag te gaan juist omdat er weinig klanten zijn. Klinkt een beetje paradoxaal, vind je niet? Ik organiseer wel webinars en workshops en geef live trainingen. Niet heel (ondernemend) Nederland is tenslotte 6 weken tegelijk weg. Dus plan gewoon je webinars of workshops. Ook uit 7 deelnemers kun je klanten maken.

-Schrijf alvast content voor de zomermaanden. Herhaal een keertje een blog en fluf hem op, plan het in met je nieuwsbrief systeem. Ook in de zomermaanden mag je zichtbaar blijven, anders is iedereen je straks vergeten als je weer met je bruinverbrande toet opduikt in de mailbox, mogelijk word je dan zelfs als spam gemarkeerd en dat willen we natuurlijk helemáál niet!

-Bedenk alvast een aantal Social Media berichten en plan ze in, doe dat wel strategisch. Geen zinloze quotes en vage linkjes naar sites zonder je persoonlijke visie erbij….

Zo ik hoop je zo weer geïnspireerd te hebben, ook jouw zomer kan een moment worden waarin je lekker aan je bedrijf kan werken als je weer uitgerust bent. ​

Gaan we je Online Marketing onder de loep nemen zodat je je ideale klant naar je toe laat komen en het liefst automatisch?
Meld je dan aan voor het Break-even funnel 
webinar

Break-even funnel direct omzet en warme klanten uit je advertenties

Het komt niet vanzelf goed met het vinden van nieuwe klanten

Mond op mond reclame is geen strategie. Als ondernemer moet je aan het roer staan en de regie nemen over het krijgen van nieuwe leads. En dat kan door te adverteren en vraagt inderdaad een investering.

Maar als je aan de slag gaat met een Break -even funnel,  speel je sowieso quitte en vergroot je je e-maillijst en maak je met dit businessmodel direct  klanten.En het mooie is dat deze klanten makkelijker ingaan op je vervolgaanbod, ze hebben namelijk al een keer ja tegen je gezegd.  Direct omzet en warme klanten uit je advertenties dus….Wat je namelijk kunt doen is het volgende:

Wat je namelijk kunt doen is het volgende:

Nadat iemand zich heeft ingeschreven op je nieuwsbrief  of je weggever heeft aangevraagd bied je een klein product aan op de bedank pagina. 5 % gaat hiervan ongeveer mee aan de slag, en dit zijn nu ook nog warmere klanten geworden omdat ze al een keer ‘ja’ hebben gezegd en van je diensten gebruik hebben gemaakt.

Het bedrag wat je hiermee omzet steek je direct terug in advertenties voor je weggever op Facebook.

Mijn voorbeeld

Ik verkocht bijvoorbeeld mijn betaalde e-book De Klantmagneet voor 9,99 ex btw ipv 15,99 na inschrijving op mijn weggever.

Tijdens een periode adverteerde ik tijdens mijn lancering voor 2500 euro aan Facebook advertenties verkocht ik mijn 128 keer mijn e-book en verdiende zo 1280 euro terug.

Zo investeerde ik uiteindelijk ipv 2500 euro 1220 euro (want die 1280 had ik al terugverdiend)  in Facebook investeerde en dit leverden 47 nieuwe cursisten op en wel 119.000 euro omzet. (Te gek hé!!!) Je leest altijd van die berichten van die gladde internetmannen dat dit werkt…. Nou hier ook mijn bewijs… Zo’n break-even funnel werkt!

 

Wil je ook leren hoe je dit inricht?
Ontdek de kracht van een klein aanbod na aanmelding op je e-mail lijst…. ofwel de break-even funnel

In slechts één uur leer ik je hoe je een break-even funnel inricht.  

Hieruit verkoop je dagelijks je kleinschalige aanbod wat een enorme impact krijgt op: de groei van je e-maillijst en de verkoop van je producten & diensten

Meld je hier snel aan

Wat kun je leren van je concurrent

Concurrentie: wat kun je leren van je concurrent?

Hoe blijf je bij jezelf als je geraakt wordt door hoe anderen het doen?

Je grote concurrent. Daar is ze weer.

Je hartslag schiet omhoog.

WAT heeft ze nu weer bedacht?!

Dat meen je!

Precies!!! Hetzelfde programma dat jij hebt bedacht.... Hoe is dit nu weer mogelijk!

Daar gaat je plan. Down the drain. Nu wordt het natuurlijk nooit meer wat met jouw aanbod..

Met bijvoorbeeld je online training, het briljante idee dat je aan het uitwerken was, dat kan wel weer weg.

Of toch niet?

Mij gebeuren dit soort dingen ook. En dan zie ik 1000-den likes langs komen en moet ik het zelf maar doen met een schamele 80 of zo.

Terwijl ik zoveel te bieden heb.

Herken je dit soort momenten?

Hier volgen een paar tips, zo pak ik het aan:

Contact met klanten

(Tip 1) Ik pak mijn plan erbij. Ik voel weer een vuurtje branden. Ik ga in contact met mijn eigen klanten en hou bijvoorbeeld een poll met ze om uit te vragen waar ze behoefte aan hebben.Zo maak ik het weer écht voor míjn ideale klant.

Google je idee

(Tip 2 ) Ik google mijn idee. En dan, hé, zie ik dat er nog veel meer ondernemers zijn die mijn gloednieuwe briljante idee ook aanbieden.

Was het ook niet zo dat ‘alles al bestond’?

En ik voel het weer gloeien en bloeien want als er meerdere ondernemers die zoiets aanbieden dan is er VRAAG naar.

Dan is er MARKT voor.

En dan ga ik het gewoon op mijn EIGEN manier doen. Met mijn toegevoegde waarde. Voor klanten die op mij aanhaken en niet zo op die concurrent. Want zo werkt het gewoon. Mijn ideale klant is niet die van hem en ook niet van haar. Er is ruimte voor iedereen met duizenden ambitieuze coaches, trainers en therapeuten in Nederland.

Jij hebt jouw unieke blik op zaken. Jouw expertise, jouw compassie en jouw ervaring.

Er is een plaats voor jou.

Sluit je af

(Tip 3) Facebook gaat uit. Ik klik mijn concurrent uit (dit soort advertenties niet meer laten zien: ze zijn irrelevant) en volg mijn eigen pad.

En dat plan, waar jij mee rondloopt, dat leidt natuurlijk ergens toe.Wil jij meer klanten helpen zonder er keihard voor te hoeven werken? Zou jij ook meer klanten willen helpen in minder tijd?

Dan wil ik je uitnodigen voor de gratis online workshop "hoe je een ongelimiteerd aantal klanten kunt helpen zonder daar 100 uur per weer voor te werken. 
Dit ga je ontdekken:

  • Hoe ook jij van van 10 klanten naar 50 klanten per week kunt gaan
  • Hoe ook jij ongelimiteerd aantal klanten kunt gaan helpen, op de automatische piloot, dus zonder dat het je extra tijd gaat kosten.
  • Ontdek je hoe het én, én, én kan zijn: hoe je je dienstverlening optimaliseert zodat je blijere klanten krijgt die én meer resultaat boeken én zelf meer tijd overhoudt voor jezelf. Terwijl je nu waarschijnlijk denkt dat dit onmogelijk is. (Utopia van de ondernemer!)
  • Hoe je met behulp van een online training én meer mensen kan helpen én ze beter kan helpen en welke vormen van online trainen jij vandaag nog in kunt zetten, ook al denk je nu nog dat je echt alleen maar  1 op 1 werken kan werken en alles maatwerk moet zijn.  Je krijgt ideeën die je direct kunt toepassen in je bedrijf!

    Meld je hier gratis aan voor mijn online training>>



5 redenen om nu te starten met webinars

Hier volgen ze alvast.

  • Vertrouwensband door de waarde die je biedt
  • Het geeft je de regie over je omzet
  • Je wordt een expert op jouw gebied en online zichtbaar
  • Mensen die aan de andere kant van het land wonen kun je bereiken en aan verkopen
  • Je krijgt een explosieve lijstgroei

Sinds 2012 geef ik met heel veel plezier webinars. De resultaten van het geven van webinars zijn bizar. Met het geven van een webinar zet ik soms zo 25.000 euro om.

Toch zie ik dat veel mensen deze methode nog niet toepassen ik wil je in dit bericht uitdagen hier ook mee te starten omdat het je zoveel voordelen kan bieden:

  • Een snelgroeiende vertrouwensband door de waarde die je biedt
    Wanneer je een webinar geeft, deel je waardevolle content. Deze is voor de kijker eenvoudig te bekijken door op het tijdstip van de uitzending te klikken op de link en in de webinar omgeving te komen. Jij bent daar in beeld en met geluid om je deelnemers te verwelkomen.
    Van te voren heb je de inhoud bepaald en ga je interactief aan de slag met je deelnemers. Je kunt echt de interactie met ze aangaan door vragen te stellen, een poll te houden of een werkboek toe te sturen, waarin zij hun inzichten invullen. Tijdens een periode van een uur/ anderhalf uur leren je deelnemers je al echt goed kennen. Deze vertrouwensband die je opbouwt gaat vele malen sneller dan hoe andere online marketing funnels werken. Vaak kopen mensen een training in mijn webinars terwijl ze mij nog nooit hebben gezien. In de traditionele marketing moeten mensen wel 16 keer van je gehoord hebben.
    Zie je ook de potentie?

  • ​Regie over je omzet
     Het is vrij makkelijk als je weet hoe je mensen ​kunt raken om veel aanmeldingen te krijgen voor je webinar.  Er zijn cijfers voor hoe je kunt uitrekenen hoeveel deelnemers je in je webinar moet hebben om uit te rekenen hoeveel nieuwe klanten je kunt maken. Als je in het begin webinars geeft zal je 2-5 % kunnen verkopen. Hoe warmer je doelgroep en hoe beter je wordt in het geven van webinars des te hoger dit conversiecijfer kan zijn. 10-20 % is dan ook heel goed mogelijk. En ja… dit kan in het webinar gebeuren!
  • Je wordt een expert op jouw vakgebied. Als je nog niet als expert wordt gezien is dit dé manier om je expertstatus te claimen. Je wordt goed online zichtbaar en op Social Media breidt het uit als een olievlek. Hoe lastig het is om een workshop te vullen, hoe makkelijk is om een digitale webinarroom te vullen met deelnemers. Voor de rest… net als ik hierboven schreef, de vertrouwensband en de connectie met je doelgroep.

  • Mensen die aan de andere kant van het land wonen kun je bereiken en aan verkopen je geografische bereik stijgt enorm, of mensen nu vanuit Texel inloggen of Indonesië, je kunt iedereen in je webinar van kennis voorzien. En natuurlijk kunnen ook al deze mensen je klant worden....Want je hoeft daar niet direct een Engelstalig aanbod voor te hebben. Ook buiten Nederland wonen Nederlandstalige ondernemers of particulieren.

  • Explosieve lijstgroei. Je e-maillijst gaat enorm groeien door het geven van webinars. En je e-maillijst is het fundament van je bedrijf. Daarmee kun je te allen tijde contact opnemen met je toekomstige klanten/ leads en je aanbod doen. Als we naar Social Media kijken is dat een ander verhaal: losse social media posts hebben wel enig effect maar lang niet alle mensen die je volgen zien of horen wat je te vertellen hebt. daar betaal je voor, dan wordt je zichtbaar bij je ideale klant. En daarom is het oók zo belangrijk om steeds aan de slag te blijven met lijstgroei, want met je e-maillijst heb jij de touwtjes in handen.

Denk je nu:

Oké ik zie de kansen maar ik vind dit enorm spannend?

Weet dan dat ik er ook zo over dacht in het begin.

Maar met de juiste voorbereiding ga je dit ook doen met veel vertrouwen én plezier.

En daar wil ik je graag meer over vertellen:
Uitnodiging Gratis online Training:

De 5 geheimen van een succesvolle webinar strategie 
hoe je veel meer deelnemers krijgt en écht klanten maakt in je webinar:

Vindingrijkheid en volhouden

“Jij hebt me vandaag het meest inspirerende inzicht gegeven”, fluisterde Emma in mijn oor.

Ik glimlachte.  Mijn vasthoudendheid en zoeken naar oplossingen zorgde ervoor dat ik mijn doel bereikte; dansen op een podium met het Robbins Dance team.

En toen dat na 3 audities (het was verdorie makkelijk op de dansacademie aangenomen te worden) ik er eindelijk opstond, wilde ik nog eens en nog eens en het liefst alle keren nog eens.

Want wat een ervaring was dat: op het podium dansen en 12.000 man enthousiasmeren….samen met een warme groep collega-dansers.

Zo is het met het ondernemerschap ook.

Je maakt een plan, bepaalt je uitkomst en gaat er volledig voor.

Met e-mails, gesprekken, webinars geven. Tot dat je je resultaat behaalt.

En wanneer iets niet gaat zoals je wilt, bepaal je nogmaals welke acties  je kunt doen. Totdat het lukt. Totdat je je doel behaalt.

“Know your outcome

Take Massive Action”

Wat was dat podium een geweldige ervaring….en ik mocht nog een keer, ik kon mijn geluk niet op.

En toen gebeurde er iets onverwachts.

De hoofdtrainer keek naar mijn schoenen en stuurde me van het podium af.

Ze glitterden te veel.
Bam.
Ik was enorm teleurgesteld, ik wilde echt nog eens….

Snel dacht ik na, wat kon ik doen om het toch nog voor elkaar te krijgen….

Had mijn zoon zwarte schoenen aan?

Nope.

Geen genoegen met minder nemen en always be ready
En eventjes dacht ik, och ik heb al twee keer op dat podium gestaan. Maar wilde toch zo graag nog eens. Dus nam ik een Uber naar een sportzaak.
Kocht zwarte gympen en was terug voordat de dansgroep weer op het podium ging.
De trainer had helaas al de indeling gemaakt. Dus, jammer voor mij. Toch gaf ik niet op, ik dacht aan quote ’Always be ready’….

En wat wil het toeval:  één van de dames van het team waren op de toiletten blijven hangen en ik werd op het laatste moment toch ingedeeld.

Als bonus mocht ik er daarna nog eens op.

Vanwege de vindingrijkheid en vasthoudendheid.

Terug naar dat ondernemerschap: iets lukt je niet: is het dan niet voor je weggelegd?

Heb jij dat ook wel dat je iets heel graag wilt. En dat je denkt dat je alles hebt gedaan om het een succes te laten worden maar je doel niet bereikt?

Teleurgesteld bent en dan denkt, dan is het niet voor mij weggelegd?

Of bijt je je er in vast, zoek je naar mogelijkheden want je wéét dat het kan lukken, misschien werkt het zus of werkt het zo? Moet ik kijken naar voorbeelden van mensen die het wél lukt en hen modelleren?

Ondernemerschap = vindingrijk zijn =evalueren = tweaken en verbeteren.

Dat maakt het ondernemer zijn zo boeiend.

Geef ik je hiermee ook een mooi inzicht? Zo ja, wil je dat dan met mij delen?

Voorlopig laatste keer
Vrijdag 24 mei geef ik voorlopig voor het laatst de Quickstart van jouw online training.

Van 13-17 uur leer ik je in 4 uur de stappen die je kunt zetten om je online training in de steigers te zetten. Ik deel mijn succestips met je en behoedt je ook voor de grootste fouten die ik maakte in de afgelopen 8 jaar.

De investering is slechts 35 euro ex btw en ik heb nog een paar kaartjes over, want vol is vol. Zie ik je vrijdag? Dit is voorlopig de laatste keer voor de vakantie

Ben je erbij?

Ja ik ben er bij op 24 mei >>

Denk eens out of the box

Je zit er met je neus te dicht bovenop.
Hebt tunnelvisie.

Alles moet zus.
Alles moet zo.
Alles moet maatwerk. 

Alles moet 1 op 1. 

Dat is pas kwaliteit!

Toch? Of.....

Kun je ook heel veel mensen tegelijkertijd helpen. Net zoals ik dat doe. 50 klanten in een week: parttime?

Wil je ook een ongelimiteerd aantal klanten helpen?

Met één op veel klanten tegelijk bedienen, kan echt met net zoveel energie als dat je dit 1 op 1. doet.

Als je het slim inricht. Daar wil ik je meer over vertellen! 

Daarnaast zijn er ook heel veel mensen die helemaal niet 1 op 1 met je willen werken. 

Die dat spannend vinden. 

Of zich schamen. 

Die denken dat het allemaal wel meevalt.

Dat ze het zelf kunnen totdat het van kwaad tot erger wordt.

Zoals bijvoorbeeld cliënten die bij psycholoog Hester komen.

Zij helpt in haar praktijk heel veel mensen met ernstig liefdesverdriet.
En ze dacht: niet iedereen die hier last van heeft komt bij mij. En vaak komen ze ook heel laat in het proces bij mij en hebben ze er inmiddels al heel lang last met de verwerking en leidde dit tot andere gezondheidsklachten. 

Dus specifiek voor dit probleem bedacht Hester een online training, voor mensen die ver weg wonen of zich gewoon bezwaard voelen om met hun liefdesverdriet en alles wat daarbij komt een psycholoog te gaan. 

Zo kan het dus ook. 

Ik wil je met dit artikeltje alvast een klein beetje out of the box laten denken. 

Wat doe jij nu in je praktijk / training repeterend?
Of waar kan je alvast een oplossing voor bieden voordat een probleem erger wordt voor je ideale klant? Een traject dat je in een voorstadium online zou kunnen aanbieden?

Het beste bewijs dat zoiets kan werken ben jezelf.
Als je echt last hebt van tunnelvisie trouwens heb je hard bewijs nodig. Ga eens voor jezelf na, zou jij een oplossing zoeken je probleem nog klein is? Kill the monster when it's little....

Welke problemen hebben jouw klanten veelvuldig?
Zou je deze mensen ook op grote schaal kunnen helpen, dus los van locatie en los van tijd?

Meer over weten?

Doe dan mee aan de Gratis Online Workshop  "Hoe kun jij een ongelimiteerd aantal klanten helpen, zonder daar 100 uur per week voor te werken?"

Tijdens deze gratis live online training, die heel eenvoudig vanuit huis te volgen is, heb ik heb ik al mijn kennis verzameld die ik heb opgedaan op het gebied van internet marketing en online trainingen. In een goed uur onthul ik je:

  • Hoe ook jij van van 10 klanten naar 50 klanten per week kunt gaan
  • Hoe ook jij ongelimiteerd aantal klanten kunt gaan helpen, op de automatische piloot, dus zonder dat het je extra tijd gaat kosten.
  • Ontdek je hoe het én, én, én kunt zijn: hoe je je dienstverlening optimaliseert zodat je blijere klanten krijgt die én meer resultaat boeken én zelf meer tijd overhoudt voor jezelf. Terwijl je nu waarschijnlijk denkt dat dit onmogelijk is. (Utopia van de ondernemer!)
  • Hoe je met behulp van een online training én meer mensen kan helpen én ze beter kan helpen en welke vormen van online trainen jij vandaag nog in kunt zetten, ook al denk je nu nog dat je echt alleen maar  1 op 1 werken kan werken en alles maatwerk moet zijn.  Je krijgt ideeën die je direct kunt toepassen in je bedrijf!

Met het gratis werkboek waar je direct je inzichten in noteert rij je direct je tunnel uit en zullen de inzichten je direct helpen groter te denken

Meld je hier aan

9 tips om je online zichtbaarheid vergroten

Wat k​un je voor verschillende authentieke activiteiten doen om zichtbaar te worden online?

​Liever luisteren? Doe dat hieronder:

  • 1
    Tips om in de juiste mindset te komen om zichtbaar te worden
  • 2
    Hoe vaak moet ik zichtbaar worden en waar

Als kind had ik slapeloze nachten voordat ik mijn spreekbeurt hield en ik sta nog altijd niet heel graag in the picture.

(Dat had je vast niet verwacht...)

Toch heb ik mijn weerstand op zichtbaar zijn zijn overwonnen en ik wil graag een aantal geheimen met je delen die mij hebben geholpen.

1. Tips om in de juiste mindset te komen om zichtbaar te worden

Om zichtbaar te worden of je expertstatus te claimen moet je eigenlijk continue onder de aandacht blijven bij je toekomstige klanten.

Niet alleen als je een lancering doet. Vaak denken mensen dan ook: die zal wel weer iets te verkopen hebben. Ook niks mis mee echter je mensen moeten je wel eerst kennen, leuk vinden, vertrouwen. Ja die Know Like Trust factor, daar werk je voor langere tijd aan.

Die zichtbaarheid daar mag je continu aan werken. En dit is niet voor iedereen even makkelijk: van mijn klanten hoor ik dit ook vaak terug. Dan bespreken we wat iemand kan doen om aan voldoende klanten te komen voor een traject en wat er nog voor moet gebeuren.

En dan zie ik ineens zo'n gespannen frons ontstaan op het voorhoofd van de klant en dan vraag ik dus...

“Vind je het dan zo spannend om een video te maken? Dat heb je toch al een aantal keren gedaan?"

En dan is het niet dat videootje. Dat lukt best. Nee dan is het….

Je plaats nemen.

Je te laten zien.

Je product onder de aandacht brengen.

En wat ik dan ook hoor: ja als het voor een ander is, dan zichtbaar worden of iets verkopen dan doe ik dat veel makkelijker. Voor een baas doe je dat makkelijk.

Mmmm. Interessant

Dus voor je eigen bedrijf is het moeilijker dan als het van je baas zou moeten.

Waarom?

Dan is het niet persoonlijk?

Dan raakt het je niet persoonlijk als iemand er wat van vindt?

Geloof je dan niet in je bedrijf, je product, je dienst?

Er zijn ook klanten die echt doodsbang om zichtbaar te zijn. Maar onzichtbare ondernemers hebben nu eenmaal geen klanten dus links om of rechtsom, je moét er wat mee. Of laat je je droom, je bedrijf dan maar vallen?  Dan maar geen bedrijf dan maar geen klanten. Dan moet je weer voor een baas gaan werken? 
Dat is toch de grootste nachtmerrie voor jou als ondernemer?

Je bent gewoon een pluim waard dat je je eigen bedrijf runt. Dat je een mooie dienst hebt om klanten te helpen. Je mag ECHT dat podium pakken

Sterker nog eigenlijk moet je want al die mensen die jij kan helpen wachten op jouw tips en adviezen en producten en als jij ze kan helpen maar je laat je niet zien gaan ze mogelijk naar een ander en zijn ze dan beter af?

NEE toch?

Genoeg over mindset zo?

Gewoon even naar deze podcast luisteren als je een zetje nodig hebt en goooooo!

'Feel the fear and do it anyway'.

​​2. Wat kan ik voor verschillende authentieke activiteiten doen om zichtbaar te worden online

Ondervraag in elk geval je klant / ideale klant waar  hij op actief is, online. Want daar ben jij natuurlijk ook!

  • Is dat Facebook (10,1 miljoen leden) zit praktisch iedereen wel op FB namelijk? Wees daar dan actief op met Social Media posts. Je kunt uit je bestaande blogberichten een aantal kreten nemen, een leuk plaatje erbij maken op Canva en inplannen. Die zelfde berichten, misschien met een andere toon kun je doorplaatsen op LinkedIn of Instagram als je ideale klant daarop actief is. Hussel het wel lekker door elkaar zodat je niet alle zelfde berichten ziet op de tijdlijn van Facebook, Linkedin of Instagram. Dan denken ze:  “dat heb ik al gelezen laat maar! “
  • Wat je verder kunt doen aan op Social Media om zichtbaar te zijn en blijven is“reageren op Social Media” op de berichten van je ideale toekomstige klanten. Zo kom je ook goed in beeld. Ga met mensen in gesprek, niet alleen een hartje geven maar type wat terug. Wat vind je goed, leuk aan dit bericht. Laat je zelf horen

En deze manieren om je zichtbaarheid te vergroten ken je vast wel:

  • ​ Natuurlijk het versturen van je nieuwsbrief.
  • Het posten van je blog op je website.
  • Het delen van dat blog op de Social Media kanalen.
  • Een video of vlog maken en deze posten op je Facebook pagina of in je LinkedIn account en dan nog het liefst ondertiteld
  • En Facebook live houden
  • Een webinar geven
  • Een challenge organiseren en heel veel ondernemers helpen
  • ​Een podcast maken en de ether inslingeren

En als je me nu vraagt hoe vaak Irene, want ik wil er ook weer geen tweede baan aan over houden….

De mate van jouw zichtbaarheid weerspiegelt je succes…..

Dus zie het dan als onderdeel van je werk. Het hoort erbij, echt!

En je kunt nu eenmaal niet alles uitbesteden. Maar... je kunt wel hulp vragen van een VA (virtueel assistent) of zoiets. Maar de strategie, wat je schrijft hoe je verschijnt, dat is jouw pakkie an. Jouw stem, jouw persoon trekt de ideale klant die met jou resoneert, en daarom moet je er zijn. 

Probeer een keer of 3 per week actief zichtbaar te zijn op de kanalen waar je ideale klant zich bevindt.

Dan vergeten ze je niet zo snel!

Helpt dit jou? Heb je zelf nog extra tips? Laat het hieronder weten, ik ben reuze benieuwd!

​Want dat zichtbaar worden, dat leidt natuurlijk ergens toe.
Naar veel klanten hebben zonder er keihard voor te hoeven werken. Zou jij ook meer klanten willen helpen in  minder tijd?

Dan wil ik je uitnodigen voor de Quickstart van je online training. Een live workshop voor een kleine groep ondernemers  die dromen van een online training of blended learning en die heldere stappen en goed geld willen verdienen met hun kennis.  (Er kunnen max 25 personen deelnemen en ​tegenwoordig slaap ik de hele week als een roosje voor ik voor zo'n fijne groep deelnemers sta 🙂 )

De investering is slechts 35 euro ex btw.

Dit gaan we concreet doen:

  • Je ideale klant voor je online training uitwerken
  • De opbouw van je programma
  • Hoe je je e-maillijst snel kan opbouwen, ook als je nog geen lijst hebt
  • Het aanbod schaalbaar maken
  • De planning van je lancering

​Dit is hoe je de kennis kunt laten beklijven

Dit is hoe je zelf niet meer eindeloos repeteert

Dit is hoe je direct de diepte in kunt gaan met je klant.

En dit is hoe je een ongelimiteerd aantal klanten kunt helpen in minder tijd.

5 redenen waarom je nu nog geen online training hebt

De eerste reden die ik vaak hoor:

  • ​Mijn klanten gaan dat nooit doen

Wat ik bij deze reden ook lees tussen de regels door:

Mijn klant gaat echt niet akkoord met mijn ‘regels’. Ik laat hém of háár bepalen hoe ík werk.

Terwijl de klant de voordelen van het online leren nog niet kent. Het gemak waar mee ze altijd de lessen kunnen bekijken die ze nodig hebben.

Voor de klant is het heel fijn dat ze in hun eigen tijd en op hun eigen tempo kennis tot zich kunnen nemen. En voor jou is het fijn dat je niet steeds in herhaling hoeft te vallen.

"Wat de boer niet kent dat vreet- ie niet."

Weet je trouwens al wel zeker dat hij of zij het niet zou pikken? Als ze alle voordelen kennen en het gemak en de diepgang die ze krijgen doordat de inhoud beter beklijft? Vraag het je klant gerust! Laat ze meedenken door een marktonderzoek(je) te doen. Dit kun je al doen met het gebruik van een Google formulier.

De tweede reden is veelal de angst om te laat te zijn:

  • De bubble is voorbij

Misschien geloof je dat de online training bubble voorbij is. Dat de grote hoos al geweest is. Dat je er nu niet meer op kunt meeliften en dat alleen de grote goeroe’s hier goed mee verdienen. Als ik je nu vertel dat ik meerdere cursisten heb op diverse en de meest verrassende onderwerpen een online training hebben die tonnen hebben opgeleverd? Op vlak van relaties, scheve tenen, leiderschapstrainingen en creativiteit?

​Volgens Thuiswinkel moni​tor stegen de Online bestedingen in het eerste half jaar van 2018 met 11% naar € 11,83 miljard in Nederland. 77 % was daarvan in het online diensten aandeel.  

Mogelijk denk je hier direct achteraan: “Nou dat bestaat dan óók al dan is mijn kans hierop verkeken!

Weet dan dat het alleen maar een goed teken is dat er online trainingen bestaan op dat gebied. Er is dus markt voor! Mensen zullen voor jou kiezen vanwege jouw unieke aanpak, zienswijze, stem, aantrekkingskracht.

En de derde gaat over vertrouwen

  • Je gelooft niet dat het de meeste waarde biedt voor je klant

    Eigenlijk hoort deze een beetje bij reden nummer één. Alleen geloof je het zelf nu nog niet dat je zo de meeste waarde kan bieden aan je klant. Het gemak voor de klant is groot omdat ze op ieder moment kunnen inloggen en aan de slag kunnen gaan met jouw materie. De informatie beklijft beter omdat er meer herhaling is, het blijft zeker beter hangen dan na de informatie één keer te hebben gehoord tijdens een eendaagse training of presentatie

De vierde over je eigen mening over het online trainen

  • Je vindt diep van binnen dat je maatwerk moet leveren en bent bang dat je je persoonlijke touch kwijt raakt bij online te gaan werken

Online trainingen kunnen ook heel persoonlijk worden door er elementen aan toe te voegen naar ​de behoefte van je klant.

Een online training hoeft geen eenheidsworst te worden. Zorg er dus voor dat je je training in diverse varianten aanbiedt;  Zo wordt het werken met een groep financieel aantrekkelijk en/ of kan je klant de service erbij krijgen waar ze behoefte aan hebben.

En waar je cursisten écht resultaat mee behalen: in een online omgeving die klantvriendelijk en professioneel is ingericht.

Ga voor kwaliteit, ga voor wat goed is voor je klant. Dan komt jouw winst vanzelf.

Hoe kun je dat nu doen:

Maak 1 basisvariant en voeg daar onderdelen aan toe waardoor je klant meer ‘ontzorgt’ en begeleidt wordt dat wordt dan je tweede pakket. En weet dat er ook altijd mensen zijn die het beste van het beste willen daar kun je eventueel 1 op 1 begeleiding aan toevoegen.

En de vijfde reden vind ik best begrijpelijk en daar kunnen we wat aan doen!

  • Je vindt het allemaal te overweldigend dat uitdenken en het maken van een online training

Kan het op je website of moet het helemaal apart hoor ik vaak...Video maken, (…) oké wat moet dat moet….waar maak je het dan mee?
maar waar maak je die mee en hoe lang mogen je lessen eigenlijk zijn?

En hoe bouw je zo’n training nu eigenlijk op?

En het verkoopstuk hoe pak je dat aan?

Je ziet er bijna sterretjes van maar hebt toch echt het idee dat je er echt wat mee wilt en naarmate het langer duurt er gewoon echt graag iets mee moet.

Herken je dit?

En dat is dan ook te veel om in dit blog verder uit te werken. Daarom wil ik je uitnodigen voor de Quickstart van je online training. Een live workshop voor een kleine groep ondernemers  die dromen van een online training en die heldere stappen en goed geld willen verdienen met hun kennis.  (max ​12 personen)

De investering is slechts 35 euro ex btw.

​Dit is hoe je de kennis kunt laten beklijven

Dit is hoe je zelf niet meer eindeloos repeteert

Dit is hoe je direct de diepte in kunt gaan met je klant.

>