Online training via Instagram maken

​Een online training maken op instagram? Een nieuwe hit?
Bekijk hieronder de video waarin ik je hier mijn visie hierop deel

Wil je echt serieus aan de gang met het maken van een online training​​?

Doe gratis mee aan de online training 'de 5 cruciale fasen die je doorloopt bij de ontwikkeling van je online training' zodat jouw training een succes wordt, je expertstatus wordt verhoogd en je passief inkomen genereert. ik vertel je hier ook meer over de brandende vraag: welk platform is het meest geschikt. Doe je mee? donderdag om 21 november om 13 uur of zondag (!) om 11 uur. Je kunt je hier eventjes aanmelden>>

Hoe je een betere coach of trainer wordt door meer te werken in je Zone of genius

Vorige week was ik bij het seminar van Tibor en partners: buitengewoon leiderschap. Dit event was georganiseerd als Joint venture/ Partner actie, één van mijn favoriete manieren om samen te werken en waarbij je door samenwerking tot grote resultaten komt.

Hoe hadden deze mannen dit aangepakt:

Thijs Lindhout, Richard ter Leth, Edwin Selij en Tibor zelf dus hadden ieder hun eigen e-maillijst uitgenodigd voor hun event en het was snel uitverkocht. Met maar een kleine en vooral slimme inspanning (e-mails uitsturen) bundelden zij hun krachten kregen ze de zaal vol met enthousiaste ideale klanten.

Heel cool.

Ik was daar voor het eerst, bij die gasten – ik kende alleen Tibor een beetje via Instagram en zijn e-mails-, en ik vond het inspirerend en verfrissend. ​Veel humor, veel Tony Robbins stuff en ik vond het heel gaaf om te zien hoe dat werkte op het Nederlandse publiek.

Ik bedoel, ik ben al dat ge-high-five en ge-hug en gekke dansjes doen wel gewend.

Toen ik 3 jaar terug voor het eerst naar een event van Tony Robbins ging vond ik het nogal ‘awkward’. Inmiddels 3 jaar verder en ben ik Senior Leader geworden en kijk ik reikhalzend uit naar interactie en de volgende seminars voor connectie. verbinding en zingeving.

Dus ik kon mijn hart daar best ophalen.

Minimaal drie keer per jaar reis ik de wereld over om te helpen coachen tijdens die internationale events van Tony.

Waarom ik dat doe vraag je je af?

Goede vraag…ik ga er enorm van ‘aan’, ik kan op deze manier meehelpen de wereld een stukje mooier te maken ook al is dat maar voor een heel klein beetje. Ik leer er elke keer weer nieuwe dingen en de herhaling van oudere lessen krijgen een nieuwe dimensie. Omdat ik verder sta met mijn persoonlijke groei en met mijn onderneming.

Ik zie de deelnemers grauw en gehaast binnenkomen en aan het einde hebben ze kleur op hun gezicht, hebben ze weer verbinding met zichzelf en gaan sterker en gezonder terug.

In Nederland hebben we ook nog veel te leren op dit vlak.

Ook hier heeft 90 % van de succesvolle ondernemers het eigenlijk veel te druk met werken in hun bedrijf. Moeten alle coaching en training zelf en natuurlijk vaak ook  1 op 1 worden gegeven.

Worden alle nieuwsbrieven zelf geschreven en verstuurd. Wordt de administratie zelf gedaan en er wordt ook nog zelf gestofzuigd en schoongemaakt in het kantoor. En door al die kleine klusjes blijft er veelt te weinig tijd over voor wat er echt toe doet.

Wat jij het liefste doet.

Waar jij het allerbeste in bent. Waar je eigenlijk ondernemer voor bent geworden.

Waar jij in je Zone of Genius bent.

Er stond niets op wikipedia dus ik heb zelf maar een vertaalpoging gedaan:‘In deze toestand komen je natuurlijke vaardigheden die aangeboren zijn in plaats van aangeleerd volledig tot hun recht. Dit is de toestand waarin je in 'flow' terechtkomt, onophoudelijke inspiratie vindt en niet alleen onderscheidend en uniek werkt, maar dit ook doet op een manier die veel verder gaat dan wat iemand anders doet.’

Dat is wel ontzettend zonde van je talent.

En ik begrijp ook dat het niet in één keer anders kan.


Maar wel beetje bij beetje.

Want door dit bericht ben je je waarschijnlijk al wel een beetje bewust van het feit dat ook jij heel veel dingen doet die iemand anders net zo goed kan doen. Ik bedoel, dat stofzuigen, de administratie, de mails uitsturen....dat kan ook een stagiair of je Virtueel assistent. Hierdoor kun jij je kostbare tijd echt beter besteden.

Mijn missie is om de komende drie jaar duizend ambitieuze trainers en coaches, die kwaliteit bieden en levens veranderen, 20 % meer omzet te laten draaien en minimaal 1 dag minder te laten werken in hun bedrijf.

Hoe kan jij de eerste stappen nemen naar meer winst en minder werken in je bedrijf?

Hoe kan jij hier de eerste stappen in nemen?
Bijvoorbeeld door de één op één coaching anders in te steken: door repeterend werk en informatie te gieten in online lessen. Door online groepscoaching aan te bieden door online leren én door je  online marketing retegoed op te zetten en te automatiseren.

Klinkt goed?

Hoe ik je kan helpen hiermee aan de slag te gaan is op de volgende manier:

➡Doe mee aan de online masterclass Het Ornline Training Creatie plan

op 21 november of zondagochtend 24 november

➡️ EVENT 29 november Het Online Business event in Vianen: Maak je online Marketing Plan voor 2020  Deze week kost je ticket nog €1​27, vrijdag gaat de prijs weer omhoog.

Hoe een online training zorgt voor passief inkomen

Online training en passief inkomen

Passief inkomen via online trainingen, hoe werkt dit nu echt?

Heel veel ondernemers willen een online training om zo passief inkomen te genereren.


We willen allemaal wel van die mailtjes die binnen bliepen met de melding: "U heeft een nieuwe bestelling.... "

En weer en weer en weer.

Er zit echter nog meer passief inkomen​verscholen binnen een online training ​dan alleen dan de bliep bliep meldingen met nieuwe bestellingen. Het passieve inkomen zit 'm ook namelijk ook in tijdwinst. Het niet uurtje factuurtje werken.

En dit passief inkomen kun je verdienen op alle lagen in je product piramide:  Je hebt het low aanbod, het middle end aanbod en het high aanbod

Het High end aanbod is natuurlijk het product wat de grootste investering vraagt, daarin besteed je vaak ook de meeste tijd één op één met de klant.
Je wisselt ​veel én dezelfde informatie uit. Dus als je dacht dat High end werken niet onder de uurtje factuurtje regel valt, guess again... Zonde van je tijd en best saai om steeds hetzelfde te delen, toch?

En is dit ook het beste voor je klant?

Ga eens na, welke informatie deel jij keer op keer en aan iedere klant opnieuw?

Tijdswinst
Van die content  zou je  bijvoorbeeld in een video kunnen opnemen en daar een werkblad met oefeningen bij kunnen aanbieden.

In de video deel je de gestandaardiseerde kennis met je klant en omdat je hier niet telkens tijd in hoeft te steken is dát je passieve inkomen vanuit je High end aanbod: dit levert je passief inkomen op.

Want je hoeft niet 1 op 1 met die klant a la uurtje factuurtje aan de tafel te gaan zitten. In die tijd doe jij iets anders. (Of lekker niets, wat dat trouwens is weet ik niet, ik doe nooit helemaal niets....)

En dit is nog maar één voordeel. Je kunt daarna 1 op 1 met die klant meer de diepte in gaan en op die manier ook nog eens beter helpen.

Dus een online training of een online traject kan je op die manier inzetten als onerdeel in je high end traject en dan komt-ie dus boven in je product piramide te staan.

Middle end & low end

Zo kun je dat natuurlijk ook toepassen voor de middle end producten in je aanbod, en zelfs op het low end niveau.

Wat je namelijk kan doen is een laag geprijsd aanbod/ training van bijvoorbeeld 27- 47 euro van een aantal lessen, en die kan je echt op de automatische piloot verkopen.

Ja, daar komen de bliepende mailtjes nu van binnen vallen, daar gaat de kassa nu automatisch van rinkelen!

Dat levert je omzet op: en dit is dan passief inkomen op de automatische piloot, ​

Hier gaat het echt om de aantallen.

Wat ik je nog wil meegeven  want mogelijk ben je ook enthousiast over de mogelijkheden die online trainingen je kunnen bieden:

Ga niet werken met videootjes op pagina's op je website die je alleen maar hebt afgeschermd met een wachtwoord.

Want weet dat het nadeel is dat  je video te vinden is op Google en de materialen die je erbij hebt gemaakt natuurlijk ook. Daardoor is je content ook niet echt exclusief, niet voor het high aanbod en ook niet voor het low aanbod

En daarnaast is het ook niet heel praktisch voor je deelnemer, want als hij niet meer weet waar de lessen staan, of het wachtwoord is vergeten, en dan jou weer een mailtje moet sturen, waarop hij uren moet wachten, om die gegevens boven tafel te krijgen, ( ik stel me zo voor dat je ook niet de hele dag in je inbox leeft...) dat kost jou weer tijd en daar gaat je passieve inkomen, dan is het gewoon weer uurtje factuurtje werk.

Hoe kan het anders?
Wil je ook weten weten hoe je zo'n high end traject extra waarde geeft waardoor je niet te vergelijken bent met je concurrent?

Wat voor soort kleinere trainingen goed werken om te verkopen op de automatische piloot?


Daar vertel ik je graag meer over in de gratis online workshop Het Online Training Creatie plan,
daar wil ik je van harte voor uitnodigen, dan ga ik nog veel meer onderdelen delen.
Zoals wat kun je bijvoorbeeld precies in dit online traject opnemen, wat voor werkvormen werken goed,
Hoe houd je de cursist goed bij de les zodat jij het maximale resultaat met je cursisten kunt bereiken.

En hoe kun je je online trajecten goed verkopen. Doe je mee?

Meld je aan voor de live online workshop, het wordt praktisch en interactief.

​Deze week organiseer ik de live workhop op donderdagmiddag of zondagochtend. Heel graag tot dan!

Donderdagmiddag 13 uur

​Zondagochtend 11 uur


Wil je liever live aan de slag met mij? Doe dan mee aan de Quickstart van je onine training. 16 november in het romantische centrum van Delft.

Hoe je oe-lalala losse-floddermarketing ombuigt in een social media strategie waar je klanten mee maakt

Het is zo’n grijze dag waarmee ik niks kan.

Ik hou van spanning, avontuur, afwisseling, met mensen werken, er helemaal voor gaan. Dan past zo’n grijze dag, vol kletsregen, zonder coaching afspraken en met als enig spannend uitzicht mijn zoontje naar kamp brengen om 11 uur, er niet echt lekker bij; het is geen dag waar ik blij van word..

En er zijn 1000 dingen die ik kán doen, maar dat zijn niet persé dingen waar ik blij van word.

Dus… ik maak een top drie want ook van vandaag wil ik een prachtige dag maken.!

  • ​​Waar ik wel blij van word is vanavond naar Zumba-les gaan. (Factor blij: 10)
  • ​​Waar ik blij van word is vanmiddag even de stad in om een nieuwe jurk te kopen. (Factor blij: 8)
  • ​​​Waar ik blij van word is een story-strategie voor Instagram uit te schrijven voor deze maand. (Factor blij: 9, als hij af is …)

Nou kun je je er waarschijnlijk van alles bij voorstellen dat ik blij word van een fanatieke Zumba les en een mooie nieuwe jurk.

Maar dolgelukkig van een Insta Story strategie?

Waarom dan?

Wil je weten waarom ik daar zo blij van word, het maken van een Insta Story strategie? Omdat ik dan weet, dat wat ik publiceer op Instagram deze maand leidt naar nieuwe klanten.

Zal ik je kort uitleggen hoe ik dit doe ? Social media Strategisch inzetten?

Komt -ie:

Eerst ga je je content uitdenken met een helder doel voor ogen. Je bepaalt wat je wilt dat de kijker gaat doen. Welke actie hij neemt. Daarnaast moet het waardevol zijn voor je volgers. Het draait niet om plaatjes van “oe-la-la” kijk mij hier eens fantastisch stralen omdat dat toevallig vandaag een geweldige dag is. (Het zou vandaag dan zeker niks worden op Social media, hahaha)

Je doel is bijvoorbeeld: interesse wekken voor je workshop. Denk dan een verhaallijn uit, waarin een onderdeel zit dat inspireert, of waar mensen iets van leren of een hoog fun gehalte heeft. (Als je iets met humor hebt dus, anders kan je het beter laten en ga je zitten op inspiratie en educatie)

  • ​Take 1: Foto van je vorige workshop/ training + onderwerp dat nieuwsgierig maakt
  • ​Take 2: Screenshot content en vertel wat het effect kan zijn op degene die meedoet. (wat maakt deelname mogelijk)
  • ​Take 3: Vertel in korte stukjes van 15 seconden iets leerzaams, deel bijvoorbeeld een tip, en plaats straks tekst over de video want niet iedereen zal het geluid aanzetten.
  • Take 4: Maak een plaatje van een testimonial van één van je ideale klanten.
  • Take 5: Vertel wat de early bird prijs is en voeg er een call to action aan toe (Let op: ik ben er niet voor om de mensen te verwijzen naar een link in bio! Mensen willen op Instagram of Facebook blijven… vraag om een reactie in de chat. Dan kun je vandaar uit de conversatie aangaan met mensen. Zo leid je ze naar de inschrijfpagina via de direct messages.

Best cool hé, om zo je Social Media stories in te zetten. Natuurlijk hoeft het niet altijd zo bedacht te zijn, en kun je heus ook iets spontaans delen.

We missen alleen zo vaak een helder doel en dan werkt Social Media niet voor je.  Dan is het alleen maar tijdverlies.

En als je je Social Media Strategisch inzet door een plan met een doel uit te schrijven,  dan werkt het jouw kant op en trek je er de juiste klanten mee aan en maak je van je ongeïnteresseerde volger…. Een zeer gemotiveerde klant.

En daarom is het ook één van de topics die ik behandel tijdens het jaarlijkse Event dat ik op 29 november organiseer:

​Hoe pas je Social Media Strategisch consistent toe zodat het leidt naar nieuwe klanten.

Je leert er onder andere mijn volger—klant strategie met de nieuwste Social Media trends

Het thema van dit jaar is het plannen van je succes, want -a goal without a plan is just a wish-. ​En speciaal voor dit event ontvang je daarom de vernieuwde invulbare gedrukte glossy strategische marketing kalender waarin je je jaar en maandplan voor 2020 in kaart brengt. Je kunt deze in je kantoor ophangen en elke maand erbij pakken zodat je niet alleen op koers blijft maar ook je plannen en je omzetten gaat realiseren!

Je kunt ​HIER het programma bekijken en je early ticket kopen voor maar 97 euro. ​

Wie was er eerder?

​ `Uw vlucht is vertraagd` ​kl​inkt de blikkerige luide stem in het Spaans door de terminal

​Had jij dit ook deze zomer? Dat je uren en uren op de luchthaven wachtte ​om te boarden? Met een graadje of 40?
De beste methode is overgave in dit geval: je kunt er toch weinig aan veranderen.

Dus ik vertraag ook weer​ en spot hier en daar een winkeltje en koop nog een souvenirtje voor mijn man.

En dan ​ineens klinkt er luidt: : `All passengers for Amsterdam, last call.`

​De  vlucht blijkt toch ineens op tijd te vertrekken…

En ik hol, nee, ren full speed met mijn rode lederen rugzak naar de gate.

`Last call!` Word er nogmaals streng omgeroepen… en ik zet nog een tandje bij….

Als laatste hijs ik mij het vliegtuig in en plof op mijn stoel. Het klamme zweet gutst over mijn rug, maar wie kan me wat, ik heb het gehaald!

Ik trek mijn laptop uit mijn tas en schrijf je dit bericht….

Di leek me wel een toepasselijke intro, van dat vertragen en leven in Slow Motion = naar ​de vaart er weer in.

Actie in de taxi!

Want ik sta echt te trappelen van ongeduld om je verder te helpen.

Want hoe ben jij de zomer doorgekomen?

Ben je lekker helemaal tot jezelf gekomen, en ​ben jij ook weer klaar voor de start?

Ik ben dus net een weekje naar Tenerive geweest naar Life Mastery van Tony Robbins. (Mijn laatste ​seminar van de 3-jarige opleiding!)  Dus je kunt me nu ook alles vragen over hoe je een superfitte ondernemer wordt zodat je het laatste half jaar kan vlammen. Ik verloor 2,5 kilo tijdens het detoxen met supersapjes. En Loren Lahav, (wat een powervrouw!) friste mijn kennis van het geweldig plannen met de RPM methode van ieder project weer op.

Hierin hou je het resultaat helder voor ogen, nog belangrijker, je motivatie je brandende verlangen waarom je iets graag wilt bereiken. Daarna kijken we pas naar het hoe.  Als laatste ga je dan eens kijken wié het voor je kan uitvoeren, want alles zelf uitvoeren… is eigenlijk zonde van je kostbare tijd. Want je hoeft heus niet alles zelf te doen. Tijdens mijn event ga ik hier ook dieper op in. We zijn namelijk een echte online marketing kalender aan het maken, die je op het event gaat invullen en waarmee jij je plannen voor 2020 kunt gaan realiseren. En deze methode, helpt hier fantastisch bij.

9 top ​artikelen die je helpen bij de ontwikkeling van je succesvolle online training 

Wat heb je nodig om goed van start met je online training? Hoe zorg je ervoor dat je online training een daverend succes wordt?  Dat lees je in dit e-book!

Ontvang de tweewekelijkse waardevolle e-mails over online ondernemen & als welkomstcadeau dit gratis e-book.

Je gegevens worden netjes opgeslagen volgens de privacy statement

Nu stond mijn plan voor het komende half jaar al in de steigers… maar ik ga het zeker nog wat tweaken met de nieuwste inzichten. Zodat ik naar mijn doel blijf gaan zonder keihard te werken.

​Hoe sta jij er nu voor?

Zie je er tegenop weer te beginnen?

Ben je al begonnen?

Of liep het gewoon lekker door?

Ik was bij elkaar bijna 4 weken weg en toch heb ik​ 168 verkopen gedaan. Kleine en grote. Dankzij mijn e-mailmarketing systeem.

Zoveel ondernemers die ik spreek hebben nog geen lijst want ze hebben nog geen online aanbod. En dat verbaast mij. Waar wacht je nog op? De wereld wacht op je.


​Want eigenlijk is het de kip of het ei 

Heb je geen e-mail lijst…. Dan is het best lastig om op de automatische piloot te verkopen.

Heb je geen online aanbod… en wel een e-maillijst ​en je doet je aanbod dan heb je zo gevangenschap opgelopen in vorm van het uurtje-factuurtje keurslijf.

(Daarmee bedoel ik dat je van 9-5 vol zit met afspraken en amper tijd overhoudt om aan je bedrijf te werken of nog beter, klanten te helpen zonder dat jij daar fysieke inspanningen voor hoeft te doen.)


Over Online Trainingen gesproken

Trouwens, ik had het net over online trainingen, wil jij een vliegende start met je online training maken?

​Als je echt aan de slag willen met je online training, echt e-learning maken, of blended learning (een stuk online en een stuk live)  doe dan ​mee met de live online workshop op 11 september.

We gaan dan aan de slag met het Online Training Creatie plan.

PS: hou je e-mail in de gaten voor het ​jaarlijkse event ​op 29 november voor het creëren van een thriving online business. Ik ga je er alles leren wat je moet weten om je bedrijf voor jou te laten werken in plaats van dat jij al die uren zit te worstelen. 

Inhoud voor je online training bepalen

inhoud van je online training bepalen

Heb je plannen om een online training te maken?

E-learning toevoegen aan je business model.
Het klinkt voor veel ondernemers als een grote volgende stap én het kan nogal overweldigend zijn.

Daarom wil ik je in dit bericht wat ideeën geven waar je rekening mee kunt houden als je de inhoud van je programma uitdenkt.

Begin in elk geval met het uitdenken van het resultaat

Wat is het resultaat voor je cursisten?

Wat voor vaardigheden hebben ze opgedaan? Wat kunnen ze bijvoorbeeld daadwerkelijk aan het einde?

Voorbeeld voor het uitdenken van de content

In mijn training de Online Succes Academie wilde ik bijvoorbeeld  aan mijn cursisten leren:

Hoe ze hun kennis konden vertalen in een online training.

En ik bedacht toen wat mijn cursisten allemaal zouden moeten kunnen en kennen aan het einde van de training:

  • een blauwdruk maken van de training, dus de onderwerpen uitdenken
  • video’s maken met mobiele telefoon en beeldscherm.
  • werkboeken maken
  • powerpoint’s maken
  • geluidsbestanden maken
  • de planning van je lancering
  • (...) en nog veel meer

Op basis daarvan bedacht ik de modules die mijn training zou hebben.

Zo ging ik ook denken aan de problemen waar ze tegenaan zouden lopen en hoe ik die kon gaan tackelen.

Want zo’n leeromgeving maken, uitzoeken welke leeromgeving het beste werkt, erger nog zelf alles gaan installeren op een domein. Dat zou voor een groot obstakel zorgen. Wat als ík dat al voor iedereen zou regelen……?

Zo werkt dat ook straks voor jouw online training. Als je een onderscheidend wilt zijn in je aanbod is het goed daar nu alvast over na te denken.

Bedenk alvast wat voor problemen er eventueel zouden kunnen ontstaan en hoe jij deze kunt oplossen voor je klant. Enneh... zie je het nog niet, laat het dan open, je komt hier gaandeweg vast op.

Al brainstormend kwam ik op deze manier bij een flink aantal onderwerpen.

Toen besloot ik aan de slag te gaan met de geeltjesmethodiek.

Inhoud voor je online training bepalen met de geeltjes methodiek

De geeltjes methodiek 

Deze onderwerpen schrijf je op gele memoblaadjes en je gaat later pas de logische volgorde vaststellen.

Wat ga je in de modules doen?

Moet ik alles in video opnemen of is tekst en audio soms ook goed?

Ik denk dat de waarde van video’s groter kan zijn voor mensen die heel visueel zijn ingesteld, maar er zijn ook mensen die meer op het gehoor leren. Dus tekst en audio is soms ook goed. Het ligt er heel erg aan wat je wil dan mensen gaat leren.

Heb ik werkbladen nodig?

Je kunt oefeningen geven aan het einde van een les, zodat mensen het geleerde echt kunnen gaan toepassen. Het is dus een goed idee om werkbladen of werkboeken te maken en daarin opdrachten mee te geven over toepassing op het geleerde.

Dus even samenvattend dit is jouw stappenplan:

  • Denk het resultaat uit
  • Schrijf de onderdelen die erbij helpen bij het resultaat te komen op op memoblaadjes
  • Denk na over mogelijke obstakels / problemen en hoe je die kunt tackelen en staar je er nu nog niet blind op....
  • Bepaal wat video wordt, wat tekst of audio. Er mag diversiteit inzitten!
  • Bepaal waar je werkbladen nodig hebt

Ben je er aan toe aan jouw online training nu eindelijk eens echt in de steigers te zetten?

En dan in één keer goed?

op ​1 november geef ik de unieke live workshop Quickstart voor je online training in het centrum van het historische stadje Delft.

Dit is wat we op die middag gaan uitwerken. En natuurlijk kun je mij alles vragen tijdens deze middag!

1.

Je ideale klant voor je online training uitwerken

2.

De opbouw van je programma inclusief mijn feedback

3.

Hoe je je e-maillijst snel kan opbouwen, ook als je nu nog geen lijst hebt

4.

Het aanbod schaalbaar maken

5.

de planning van je lancering

En waarom zou je het niet mogen missen?


  • Wanneer je precies wilt weten  waar je mee start om je online training  en echt geld te kunnen gaan verdienen met je talenten.
  • Als je toe bent aan heldere stappen en niet weer halverwege de handdoek in de ring wil gooien in plaats van goed geld verdienen met je kennis.
  • Als je bereid bent in je zelf te investeren en in je bedrijf. Of je dat nu doet met geld of met tijd of een combinatie hiervan. Succes komt je niet aanwaaien.
  • Je voelt dat je er klaar voor bent! Je kunt nog wel 60 webinars volgen van ‘goeroe’s  en ontdekken dat je de juiste kennis nog niet hebt om echt grote stappen te zetten, talloze You Tube video’s bekijken en er achter komen dat het allemaal zo niet (meer) werkt. Je bent klaar voor het echte werk. Dus die middag praktisch aan de slag met mijn kennis, daar ben je klaar voor.  Kom maar op Irene!

Ben je klaar voor focus, actie, kennis, inspiratie, een goed inkomen te verdienen met jouw kennis?

Meld je dan direct aan. De investering is slechts 35 euro ex btw.


Er is slechts een beperkt aantal plaatsen: nu nog  maar 9  beschikbaar.

Reserveer vandaag nog je stoel, de vorige keren was de workshop zo uitverkocht!

Inhoud voor je online training bepalen

Zakelijke berichten op social media: wat werkt en wat niet?

zakelijke berichten op Social Media

Vind jij het net als zoveel andere ondernemers vind je het vast lastig om te bepalen wat je daar nu op moet plaatsen.

Telkens weer. Want één keer in de week iets plaatsen, dat zet geen zoden aan de dijk. Daar word je niet zakelijk zichtbaar mee en dat leidt dus ook niet tot het krijgen van nieuwe klanten.

​In dit bericht wil ik het met je hebben over wat je voor content kunt posten zodat je je doelen bereikt. Want heb je daar al eens over na gedacht? Wat is eigenlijk het doel ​van Social Media?
Dit is met name het leren kennen van elkaar en een band op bouwen​.

​Wat voor zakelijke berichten kun je nu plaatsen op Social Media?

De beste manier is Social Media in te zetten als een story-telling platform.

​Want alleen maar content plaatsen om je workshops vol te krijgen of je webinars of trainingen is bloody boring​, voor jezelf maar zeker voor je volgers.

Die krijgen dan zelfs een blinde vlek voor je ​berichten.


​Echte mensen met echte verhalen


​Wat gewone mensen doen is hun hele leven op Facebook en Instagram te documenteren en etaleren. Foto’s van hun familie, plaatsen ze en van hun kinderen, het heerlijke dinertje aan zee, de ochtend smoothie, hun zonnige of druiligere vakantiedag, en foto’s van de meest aandoenlijke of foeilelijke huisdieren.

Waar ze het dan ook over hebben, het zijn verhalen die ze delen over hun leven.

Werkt dat? JA! Daar komen reacties op en daar krijg je engagement, interactie mee.

En dat is wat jij als ​ondernemer precies ook zo moet doen

Door verhalen te vertellen over je bedrijf: vertel je volgers wat je doet en waarom je het doet. Want op de Socials zoeken mensen verbinding met echte mensen. Ze willen geen zaken doen met bedrijven, ze willen niet continu verkocht worden, ze willen je eerst leren kennen, en dat is precies wat je wilt bereiken met Social Media. Het staat als eerste stukje van de funnel: het leren kennen.

​Maak een story van je werkdag

Vertel bijvoorbeeld eens hoe je dag eruit ziet, als je een training geeft. Op Instagram kun je stories maken van het tochtje op de fiets naar kantoor waarin je een tip deelt, tot het zetten van de koffie, het neerleggen van de werkboeken, de verwelkoming van je cursisten, een peak behind the curtains van een stukje content tot je deelt met de cursisten tot de afsluitende dinertje. 

​Stel confronterende vragen

Leer je doelgroep echt kennen via Social Media, stel eens wat confronterende vragen. Ik vroeg laatst of je als ondernemer ook in de vakantie je e-mail checkt, of dat je dat echt moeilijk vindt om uit te besteden. En op die privé antwoorden daar kun je natuurlijk wat mee! Verwijs deze mensen naar een blog op je website of nodig ze uit voor een gesprek.

Instagram én Facebook: story-sharing platform ​

En die foto’s die je erbij gebruikt zijn het haakje, dat je verbindt aan het verhaal wat je deelt. Voordat je je verhaal schrijft denk je goed na over wat je wilt dat de lezer weet en wat zij doet na het lezen van je bericht. 

Geef je lezer dus ook een opdracht

Wil je dat ze een like geven? Vraag er dan om. Wil je een reactie onder de post? Stel die vraag dan ook!

Wil je dat ze een video bekijken, vertel dat ze even op de play klop klikken. Het klinkt te simpel voor woorden maar zonder te vragen om een reactie komt – ie dus ook niet.

dus even samengevat:

1

​Vertel verhalen/ stories.

​Door verhalen te vertellen over je bedrijf: vertel je volgers wat je doet en waarom je het doet. Wat is bijvoorbeeld het moment dat je besloot voor jezelf te beginnen? ​Laat je volger eens een dagje met je meelopen, digitaal dan via het plaatsen van een story op Instagram of Facebook. Of stel eens confronterende vragen en neem actie op de antwoorden.

2

​De foto is het haakje

​Maak gebruik van opvallende foto's, dus telkens een andere setting of inval werken goed. Gebruik geregeld foto's van jezelf, op zijn minst 1 op de 9 foto's mag van jezelf zijn. (Op naar de fotograaf dus 🙂 )

3

​Vergeet de Call to Action niet

Wil je dat ze een like geven? Vraag er dan om. Wil je een reactie onder de post? Stel die vraag dan ook!

Wil je dat ze een video bekijken, vertel dat ze even op de play klop klikken. Het klinkt te simpel voor woorden maar zonder te vragen om een reactie komt – ie dus ook niet.


​Interessant?  

Doe dan mee met  Gratis Online Marketing Strategie Workshop: ​Leer van mijn best practices


Leer de 5 online marketing stappen waarmee je heel eenvoudig je omzet verdubbelt.

​Presentatie


​Dit ontdek je

  • 1
    Hoe je makkelijk en continu je expertstatus claimt met inzet van Social Media
  • 2
    Hoe je goed kunt verkopen uit je nieuwsbrief en voorkomt dat je e-book / weggever ongezien in de inbox verdwijnt en je direct weer uit de picture bent
  • 3
    Ik vertel je het geheim waarmee je in één klap van je angst/reserves voor het geven van webinars af bent en vandaag nog wil beginnen
  • 4
    Leer 3 magische bewezen succestitels voor je webinar waardoor je veel meer deelnemers krijgt en klanten maakt in je webinar
  • 5
    Ontdek hoe ik met € 1220 euro in 6 weken 100.000 omzette en hoe jij dat ook kan zelfs als je  geen e-maillijst hebt.

Gratis online Workshop ​Datum

​16 oktober 

Woensdag

10: 00 AM 

4:00 PM 


Marketing mindset

Mijn Oma had ongelijk:

"Doe maar gewoon dan doe je al gek
genoeg." dat zei ze telkens als ik weer eens met een handstand tegen de muur aan een boek aan het lezen was. Toen luisterde ik nog naar haar en ging ik weer normaal doen.
 
Je mag niet te veel opvallen... niet opscheppen, niet te ver met je hoofd boven het maaiveld uitsteken, hoorde jij dat vroeger ook altijd?

Maar met gewoon doen groei je niet als ambitieuze coach, trainer of therapeut.

En met één keer iets doen ook niet.  
 
 Keith Cunningham - die net zo oud is als mijn oma toen was, maar tevens een Amerikaanse Business coach met heel wat zinnigere uitspraken - zegt altijd:

Ordinairy things done consistently and on a daily basis lead to extraordinary results”.

En die spreuk snijdt wat mij betreft meer hout.

Een succesvolle ondernemer word je ook niet omdat je alle tooltjes en tactieken onder de knie hebt.

Dat bereik je pas als je verandert hoe je over marketing en sales denkt: als je je marketing mindset verandert. 
 
 We houden ons vaak klein omdat we niet gewend zijn zelf in de picture te staan.

En vaak heb je dat aan je oma te danken...
 
 
 Het is af te leren, dat kleinhouden. Dat is mij ook gelukt.

Omdat ik heb geleerd dat als je resultaat wil behalen dat je marketing moet omarmen en het dan zelfs leuk gaat vinden!

En als je eenmaal een ritme hebt gevonden in het zichtbaar zijn, dus consistent en dagelijks, net wat Keith aanraadt, dan gaat dat veel makkelijker.

Want eigenlijk draait die marketing mindset om dit:

 
 

Je moet geloven in de mogelijkheden, je gelooft in je eigen aanbod. En je gelooft dat je ideale klant op je aanbod wacht.

Dat is een gezonde marketing mindset.

Meer over marketing mindset? Volg me op Instagram, daar deel ik dagelijks dit soort tips.

Je kunt mij hier volgen >>  

Marketing funnel: belangrijk voor continue groei van je bedrijf

marketing funnel: belangrijk voor continue groei van je bedrijf

Stop toch met dweilen met de kraan open...

Hoeveel mensen melden zich gemiddeld bij je workshops aan Irene?” vroeg mijn coach mij een tijd terug een ietwat streng.

Ze wist natuurlijk ook wel hoe het er aan toe was gegaan: twee keer verkocht ik ze makkelijk uit en daarna moest ik bijna leuren met de kwalitatief geweldige workshops waarna iedereen jubelend de deur uit ging.

Zo ging het vroeger bij mij om nieuwe mensen voor mijn diensten te interesseren en waarschijnlijk is het bij jou niet veel anders.

Klopt dat?

Je kunt niet eeuwig in dezelfde vijver vissen

Wanneer je voor het eerst of tweede keer je aanbod doet aan je e-mailijst dan krijg je ze wel vol maar het is bijna een wetmatigheid…. je kunt niet eeuwig in dezelfde vijver vissen ofwel verwacht niet dat je je trajecten vol blijft krijgen met dezelfde grootte van je e-maillijst.

Dus die lijst moet constant groeien.

Dat kan gedeeltelijk organisch waneer er voldoende bezoekers naar je website gaan. SEO! Denk je nu vast maar hóóó wacht even..voordat je je daarin verdiept, verzuipt of verdwaalt.

SEO ofwel je website zoekmachine vriendelijk maken is een eindeloos lange weg. Hier krijg je niet acuut veel meer mensen mee op je website. Dat is een traject van jaren!

En zo zijn er mee manieren om die bezoeker naar je website te krijgen. Gratis, door af en toe een Social Media bericht te posten met een Call to action / oproep tot actie naar je website. Maar toch... dit zijn druppels op de gloeiende plaat en leiden niet naar een flink grotere e-maillijst.

Want dit werkt het allerbeste: te betalen voor het plaatsen van advertenties. Op Facebook en instagram voor je weggever.

En ja, tegen dat betalen hik je natuurlijk aan. Dat snap ik ook, dat moet natuurlijk geen dweilen zijn met de kraan open!

Want hoe verdien je dat nu terug en het liefst op korte termijn?

Ik heb daar wat op gevonden - dit leerde ik van de gladde internetjongens en heb ik vertaald naar een nuchtere Hollandse aanpak -: door direct een klein aanbod in je marketing funnel te verwerken.


Klinkt dat goed?

Nou dát wil ik jou graag leren mijn online workshop de 5 onmisbare online marketingstappen

Bouw AAN je bedrijf deze zomer

Hoe kom jij de zomer door?

Ga je met een gerust hart op vakantie​ en heb je tijd gepland om lekker aan je bedrijf te werken of voel je je onzeker​: hoe ga je die eindeloze*%#@  zomer overbruggen?

Je kinderen, als je die hebt, zijn mogelijk 6 weken thuis, voel je je ook verplicht ze 6 weken te entertainen?

Dat heb ik namelijk nooit gedaan.

We gingen wel een paar weken op vakantie maar die andere weken waren we gewoon thuis.

Dan vermaakten ze zich met wat buitenspelen of gamen.

Vooral het laatste, ik ben gewoon  niet iemand om ​lang mee te monopolyen of ganzenborden. Dat gamen schijnt ook goed te zijn voor het ruimtelijk inzicht en creativiteit en doorzettingsvermogen. Dat zeg ik in elk geval tegen mezelf…..En af en toe gaan we naar het trampoline park en dan kan ik ook nog wat doen als ik uitgesprongen ben. 

Af en toe komt er wel geklaag van “MAM, ik vervéél me.“

Waarop ik dan antwoordde: Eindelijk! Nu kan je echt genieten van je vakantie.

Als je je verveelt duurt alles lekker lang Maar zonder dollen.

Mogelijk ben je naast ondernemer ook ouder en maak je je nu al druk over wat je allemaal moet doen thuis en wat je allemaal kunt doen aan je bedrijf zodat je toch omzet draait in de vakantie.

De beste ideeën komen in de vakantie als je volledig uitgerust bent…. Zo dacht ik op vakantie in de Elzas de Online Succes Academie uit. Ik was het wijnwandelen zat en de tartes flambées beu.  ‘Gaan jullie maar lekker takken slijpen met jullie opinelletjes jongens, ik ga eventjes…. IETS doen waar ik zin in heb”.

En op de IPAd schetste ik de contouren van mijn grootste succes tot nu toe. De Online Succes Academie. Ik bedacht de modules en de lessen in hoe ik online ondernemers op afstand hun online trainingen kon laten maken. Inmiddels draait ie 5 jaar en zijn er bijna 600 ondernemers opgeleid. Zo cool!

Alvast wat tips om jou de zomer door te komen:

-Geniet volop van de tijd waarin je echt lekker weg bent, en voel je inspiratie? Hou je vooral niet in de meest geweldige dingen kunnen zomaar ontstaan. Teken het uit op een groot vel papier.

-Het is niet bewezen dat zomermaanden slechte omzet maanden zijn…. Meestal draai ik mijn hoogste omzetten in die periode, juist omdat mensen nu de tijd hebben om echt lekker aan de slag te gaan juist omdat er weinig klanten zijn. Klinkt een beetje paradoxaal, vind je niet? Ik organiseer wel webinars en workshops en geef live trainingen. Niet heel (ondernemend) Nederland is tenslotte 6 weken tegelijk weg. Dus plan gewoon je webinars of workshops. Ook uit 7 deelnemers kun je klanten maken.

-Schrijf alvast content voor de zomermaanden. Herhaal een keertje een blog en fluf hem op, plan het in met je nieuwsbrief systeem. Ook in de zomermaanden mag je zichtbaar blijven, anders is iedereen je straks vergeten als je weer met je bruinverbrande toet opduikt in de mailbox, mogelijk word je dan zelfs als spam gemarkeerd en dat willen we natuurlijk helemáál niet!

-Bedenk alvast een aantal Social Media berichten en plan ze in, doe dat wel strategisch. Geen zinloze quotes en vage linkjes naar sites zonder je persoonlijke visie erbij….

Zo ik hoop je zo weer geïnspireerd te hebben, ook jouw zomer kan een moment worden waarin je lekker aan je bedrijf kan werken als je weer uitgerust bent. ​

Gaan we je Online Marketing onder de loep nemen zodat je je ideale klant naar je toe laat komen en het liefst automatisch?
Meld je dan aan voor het Break-even funnel 
webinar

1 2 3 17
>