Break-even funnel direct omzet en warme klanten uit je advertenties

Het komt niet vanzelf goed met het vinden van nieuwe klanten

Maar als je dit doet: speel je sowieso break-even met het vergroten van je e-maillijst met potentiële klanten en kun je hier makkelijk nieuwe goed betalende klanten uit halen.Direct omzet en warme klanten uit je advertenties dus….

Wat je namelijk kunt doen is het volgende:

Nadat iemand zich heeft ingeschreven op je nieuwsbrief  of je weggever heeft aangevraagd bied je een klein product aan op de bedank pagina. 5 % gaat hiervan ongeveer mee aan de slag, en dit zijn nu ook nog warmere klanten geworden omdat ze al een keer ‘ja’ hebben gezegd en van je diensten gebruik hebben gemaakt.

Het bedrag wat je hiermee omzet steek je direct terug in advertenties voor je weggever op Facebook.

Mijn voorbeeld

Ik verkocht bijvoorbeeld mijn betaalde e-book De Klantmagneet voor 9,99 ex btw ipv 15,99 na inschrijving op mijn weggever.

Tijdens een periode adverteerde ik tijdens mijn lancering voor 2500 euro aan Facebook advertenties verkocht ik mijn 128 keer mijn e-book en verdiende zo 1280 euro terug.

Zo investeerde ik uiteindelijk ipv 2500 euro 1220 euro (want die 1280 had ik al terugverdiend)  in Facebook investeerde en dit leverden 47 nieuwe cursisten op en wel 119.000 euro omzet. (Te gek hé!!!) Je leest altijd van die berichten van die gladde internetmannen dat dit werkt…. Nou hier ook mijn bewijs… Zo’n break-even funnel werkt!

Klinkt ingewikkeld, maar het is eenvoudig, ik leg het je hieronder uit.

Dat is wat ze ook wel een trip wire noemen of een low offer:

Ik wil je hier graag live meer over vertellen a.s. vrijdag.

Doe je mee? Om 10 uur of half 4 ben je welkom!

Dit werkt ook voor jou!

En wat ik nu het ontzettende gaaf hiervan vind is dat mijn cursisten hier ook mee startten en dat ze hiermee bijna hun Facebook advertentie kosten betalen en hun trainingen bomvol.

C. krijgt zo makkelijk haar webinar gevuld met 300 man en D. voerde de prijs van haar break – even aanbod omhoog van 17 naar 37 euro zonder daar terugloop van inkomsten in te zien.

Wat zou je kunnen verkopen?

Wat kun jij voor klein product aanbieden op je bedank pagina waaruit je direct omzet genereert?

Denk eens aan een:

-Masterclass over een hot topic

-Korte online cursus

-Betaald e-book (bijvoorbeeld een bundeling van je beste blogs)

Tip: (kies iets dat schaalbaar is! je moet hier niet veel 1 op 1 tijd aan kwijt zijn)

Hoe krijg je het technisch voor elkaar?

Schrijf een tekst op je bedank pagina en geef aan dat je een eenmalig aanbod doet op deze pagina met een geweldig aanbod.

Plaats een betaallink op de pagina en zorg ervoor dat je daarna automatisch leidt naar de pagina waarvan je e-book is te downloaden/ of je masterclass is te bekijken.

En daar ga je.

Zo simpel kan het zijn.

Wil je hierover iets delen met mij? Heb je er wat aan? Je kunt het hier aan mij laten weten!

Meer leren over slim online ondernemen?

Doe vrijdag  om 10 uur of om 15:30 uur mee aan het webinar

waarin je 5 geheimen leert die je kunt toepassen in jouw webinarstrategie.

Zelfs als je dit nu nog een beetje spannend vindt.

Wat kun je leren van je concurrent

Concurrentie: wat kun je leren van je concurrent?

Hoe blijf je bij jezelf als je geraakt wordt door hoe anderen het doen?

Je grote concurrent. Daar is ze weer.

Je hartslag schiet omhoog.

WAT heeft ze nu weer bedacht?!

Dat meen je!

Precies!!! Hetzelfde programma dat jij hebt bedacht.... Hoe is dit nu weer mogelijk!

Daar gaat je plan. Down the drain. Nu wordt het natuurlijk nooit meer wat met jouw aanbod..

Met bijvoorbeeld je online training, het briljante idee dat je aan het uitwerken was, dat kan wel weer weg.

Of toch niet?

Mij gebeuren dit soort dingen ook. En dan zie ik 1000-den likes langs komen en moet ik het zelf maar doen met een schamele 80 of zo.

Terwijl ik zoveel te bieden heb.

Herken je dit soort momenten?

Hier volgen een paar tips, zo pak ik het aan:

Contact met klanten

(Tip 1) Ik pak mijn plan erbij. Ik voel weer een vuurtje branden. Ik ga in contact met mijn eigen klanten en hou bijvoorbeeld een poll met ze om uit te vragen waar ze behoefte aan hebben.Zo maak ik het weer écht voor míjn ideale klant.

Google je idee

(Tip 2 ) Ik google mijn idee. En dan, hé, zie ik dat er nog veel meer ondernemers zijn die mijn gloednieuwe briljante idee ook aanbieden.

Was het ook niet zo dat ‘alles al bestond’?

En ik voel het weer gloeien en bloeien want als er meerdere ondernemers die zoiets aanbieden dan is er VRAAG naar.

Dan is er MARKT voor.

En dan ga ik het gewoon op mijn EIGEN manier doen. Met mijn toegevoegde waarde. Voor klanten die op mij aanhaken en niet zo op die concurrent. Want zo werkt het gewoon. Mijn ideale klant is niet die van hem en ook niet van haar. Er is ruimte voor iedereen met duizenden ambitieuze coaches, trainers en therapeuten in Nederland.

Jij hebt jouw unieke blik op zaken. Jouw expertise, jouw compassie en jouw ervaring.

Er is een plaats voor jou.

Sluit je af

(Tip 3) Facebook gaat uit. Ik klik mijn concurrent uit (dit soort advertenties niet meer laten zien: ze zijn irrelevant) en volg mijn eigen pad.

En dat plan, waar jij mee rondloopt, dat leidt natuurlijk ergens toe.Wil jij meer klanten helpen zonder er keihard voor te hoeven werken? Zou jij ook meer klanten willen helpen in minder tijd?

Dan wil ik je uitnodigen voor de gratis online workshop "hoe je een ongelimiteerd aantal klanten kunt helpen zonder daar 100 uur per weer voor te werken. 
Dit ga je ontdekken:

  • Hoe ook jij van van 10 klanten naar 50 klanten per week kunt gaan
  • Hoe ook jij ongelimiteerd aantal klanten kunt gaan helpen, op de automatische piloot, dus zonder dat het je extra tijd gaat kosten.
  • Ontdek je hoe het én, én, én kan zijn: hoe je je dienstverlening optimaliseert zodat je blijere klanten krijgt die én meer resultaat boeken én zelf meer tijd overhoudt voor jezelf. Terwijl je nu waarschijnlijk denkt dat dit onmogelijk is. (Utopia van de ondernemer!)
  • Hoe je met behulp van een online training én meer mensen kan helpen én ze beter kan helpen en welke vormen van online trainen jij vandaag nog in kunt zetten, ook al denk je nu nog dat je echt alleen maar  1 op 1 werken kan werken en alles maatwerk moet zijn.  Je krijgt ideeën die je direct kunt toepassen in je bedrijf!

    Meld je hier gratis aan voor 28 mei 10 uur >>


  • 5 redenen om nu te starten met webinars

    Hier volgen ze alvast.

    • Vertrouwensband door de waarde die je biedt
    • Het geeft je de regie over je omzet
    • Je wordt een expert op jouw gebied en online zichtbaar
    • Mensen die aan de andere kant van het land wonen kun je bereiken en aan verkopen
    • Je krijgt een explosieve lijstgroei

    Sinds 2012 geef ik met heel veel plezier webinars. De resultaten van het geven van webinars zijn bizar. Met het geven van een webinar zet ik soms zo 25.000 euro om.

    Toch zie ik dat veel mensen deze methode nog niet toepassen ik wil je in dit bericht uitdagen hier ook mee te starten omdat het je zoveel voordelen kan bieden:

    • Een snelgroeiende vertrouwensband door de waarde die je biedt
      Wanneer je een webinar geeft, deel je waardevolle content. Deze is voor de kijker eenvoudig te bekijken door op het tijdstip van de uitzending te klikken op de link en in de webinar omgeving te komen. Jij bent daar in beeld en met geluid om je deelnemers te verwelkomen.
      Van te voren heb je de inhoud bepaald en ga je interactief aan de slag met je deelnemers. Je kunt echt de interactie met ze aangaan door vragen te stellen, een poll te houden of een werkboek toe te sturen, waarin zij hun inzichten invullen. Tijdens een periode van een uur/ anderhalf uur leren je deelnemers je al echt goed kennen. Deze vertrouwensband die je opbouwt gaat vele malen sneller dan hoe andere online marketing funnels werken. Vaak kopen mensen een training in mijn webinars terwijl ze mij nog nooit hebben gezien. In de traditionele marketing moeten mensen wel 16 keer van je gehoord hebben.
      Zie je ook de potentie?

    • ​Regie over je omzet
       Het is vrij makkelijk als je weet hoe je mensen ​kunt raken om veel aanmeldingen te krijgen voor je webinar.  Er zijn cijfers voor hoe je kunt uitrekenen hoeveel deelnemers je in je webinar moet hebben om uit te rekenen hoeveel nieuwe klanten je kunt maken. Als je in het begin webinars geeft zal je 2-5 % kunnen verkopen. Hoe warmer je doelgroep en hoe beter je wordt in het geven van webinars des te hoger dit conversiecijfer kan zijn. 10-20 % is dan ook heel goed mogelijk. En ja… dit kan in het webinar gebeuren!
    • Je wordt een expert op jouw vakgebied. Als je nog niet als expert wordt gezien is dit dé manier om je expertstatus te claimen. Je wordt goed online zichtbaar en op Social Media breidt het uit als een olievlek. Hoe lastig het is om een workshop te vullen, hoe makkelijk is om een digitale webinarroom te vullen met deelnemers. Voor de rest… net als ik hierboven schreef, de vertrouwensband en de connectie met je doelgroep.

    • Mensen die aan de andere kant van het land wonen kun je bereiken en aan verkopen je geografische bereik stijgt enorm, of mensen nu vanuit Texel inloggen of Indonesië, je kunt iedereen in je webinar van kennis voorzien. En natuurlijk kunnen ook al deze mensen je klant worden....Want je hoeft daar niet direct een Engelstalig aanbod voor te hebben. Ook buiten Nederland wonen Nederlandstalige ondernemers of particulieren.

    • Explosieve lijstgroei. Je e-maillijst gaat enorm groeien door het geven van webinars. En je e-maillijst is het fundament van je bedrijf. Daarmee kun je te allen tijde contact opnemen met je toekomstige klanten/ leads en je aanbod doen. Als we naar Social Media kijken is dat een ander verhaal: losse social media posts hebben wel enig effect maar lang niet alle mensen die je volgen zien of horen wat je te vertellen hebt. daar betaal je voor, dan wordt je zichtbaar bij je ideale klant. En daarom is het oók zo belangrijk om steeds aan de slag te blijven met lijstgroei, want met je e-maillijst heb jij de touwtjes in handen.

    Denk je nu:

    Oké ik zie de kansen maar ik vind dit enorm spannend?

    Weet dan dat ik er ook zo over dacht in het begin.

    Maar met de juiste voorbereiding ga je dit ook doen met veel vertrouwen én plezier.

    En daar wil ik je graag meer over vertellen:
    Uitnodiging Gratis online Training:

    De 5 geheimen van een succesvolle webinar strategie 
    hoe je veel meer deelnemers krijgt en écht klanten maakt in je webinar:

    Vindingrijkheid en volhouden

    “Jij hebt me vandaag het meest inspirerende inzicht gegeven”, fluisterde Emma in mijn oor.

    Ik glimlachte.  Mijn vasthoudendheid en zoeken naar oplossingen zorgde ervoor dat ik mijn doel bereikte; dansen op een podium met het Robbins Dance team.

    En toen dat na 3 audities (het was verdorie makkelijk op de dansacademie aangenomen te worden) ik er eindelijk opstond, wilde ik nog eens en nog eens en het liefst alle keren nog eens.

    Want wat een ervaring was dat: op het podium dansen en 12.000 man enthousiasmeren….samen met een warme groep collega-dansers.

    Zo is het met het ondernemerschap ook.

    Je maakt een plan, bepaalt je uitkomst en gaat er volledig voor.

    Met e-mails, gesprekken, webinars geven. Tot dat je je resultaat behaalt.

    En wanneer iets niet gaat zoals je wilt, bepaal je nogmaals welke acties  je kunt doen. Totdat het lukt. Totdat je je doel behaalt.

    “Know your outcome

    Take Massive Action”

    Wat was dat podium een geweldige ervaring….en ik mocht nog een keer, ik kon mijn geluk niet op.

    En toen gebeurde er iets onverwachts.

    De hoofdtrainer keek naar mijn schoenen en stuurde me van het podium af.

    Ze glitterden te veel.
    Bam.
    Ik was enorm teleurgesteld, ik wilde echt nog eens….

    Snel dacht ik na, wat kon ik doen om het toch nog voor elkaar te krijgen….

    Had mijn zoon zwarte schoenen aan?

    Nope.

    Geen genoegen met minder nemen en always be ready
    En eventjes dacht ik, och ik heb al twee keer op dat podium gestaan. Maar wilde toch zo graag nog eens. Dus nam ik een Uber naar een sportzaak.
    Kocht zwarte gympen en was terug voordat de dansgroep weer op het podium ging.
    De trainer had helaas al de indeling gemaakt. Dus, jammer voor mij. Toch gaf ik niet op, ik dacht aan quote ’Always be ready’….

    En wat wil het toeval:  één van de dames van het team waren op de toiletten blijven hangen en ik werd op het laatste moment toch ingedeeld.

    Als bonus mocht ik er daarna nog eens op.

    Vanwege de vindingrijkheid en vasthoudendheid.

    Terug naar dat ondernemerschap: iets lukt je niet: is het dan niet voor je weggelegd?

    Heb jij dat ook wel dat je iets heel graag wilt. En dat je denkt dat je alles hebt gedaan om het een succes te laten worden maar je doel niet bereikt?

    Teleurgesteld bent en dan denkt, dan is het niet voor mij weggelegd?

    Of bijt je je er in vast, zoek je naar mogelijkheden want je wéét dat het kan lukken, misschien werkt het zus of werkt het zo? Moet ik kijken naar voorbeelden van mensen die het wél lukt en hen modelleren?

    Ondernemerschap = vindingrijk zijn =evalueren = tweaken en verbeteren.

    Dat maakt het ondernemer zijn zo boeiend.

    Geef ik je hiermee ook een mooi inzicht? Zo ja, wil je dat dan met mij delen?

    Voorlopig laatste keer
    Vrijdag 24 mei geef ik voorlopig voor het laatst de Quickstart van jouw online training.

    Van 13-17 uur leer ik je in 4 uur de stappen die je kunt zetten om je online training in de steigers te zetten. Ik deel mijn succestips met je en behoedt je ook voor de grootste fouten die ik maakte in de afgelopen 8 jaar.

    De investering is slechts 35 euro ex btw en ik heb nog een paar kaartjes over, want vol is vol. Zie ik je vrijdag? Dit is voorlopig de laatste keer voor de vakantie

    Ben je erbij?

    Ja ik ben er bij op 24 mei >>

    Denk eens out of the box

    Je zit er met je neus te dicht bovenop.
    Hebt tunnelvisie.

    Alles moet zus.
    Alles moet zo.
    Alles moet maatwerk. 

    Alles moet 1 op 1. 

    Dat is pas kwaliteit!

    Toch? Of.....

    Kun je ook heel veel mensen tegelijkertijd helpen. Net zoals ik dat doe. 50 klanten in een week: parttime?

    Wil je ook een ongelimiteerd aantal klanten helpen?

    Met één op veel klanten tegelijk bedienen, kan echt met net zoveel energie als dat je dit 1 op 1. doet.

    Als je het slim inricht. Daar wil ik je meer over vertellen! 

    Daarnaast zijn er ook heel veel mensen die helemaal niet 1 op 1 met je willen werken. 

    Die dat spannend vinden. 

    Of zich schamen. 

    Die denken dat het allemaal wel meevalt.

    Dat ze het zelf kunnen totdat het van kwaad tot erger wordt.

    Zoals bijvoorbeeld cliënten die bij psycholoog Hester komen.

    Zij helpt in haar praktijk heel veel mensen met ernstig liefdesverdriet.
    En ze dacht: niet iedereen die hier last van heeft komt bij mij. En vaak komen ze ook heel laat in het proces bij mij en hebben ze er inmiddels al heel lang last met de verwerking en leidde dit tot andere gezondheidsklachten. 

    Dus specifiek voor dit probleem bedacht Hester een online training, voor mensen die ver weg wonen of zich gewoon bezwaard voelen om met hun liefdesverdriet en alles wat daarbij komt een psycholoog te gaan. 

    Zo kan het dus ook. 

    Ik wil je met dit artikeltje alvast een klein beetje out of the box laten denken. 

    Wat doe jij nu in je praktijk / training repeterend?
    Of waar kan je alvast een oplossing voor bieden voordat een probleem erger wordt voor je ideale klant? Een traject dat je in een voorstadium online zou kunnen aanbieden?

    Het beste bewijs dat zoiets kan werken ben jezelf.
    Als je echt last hebt van tunnelvisie trouwens heb je hard bewijs nodig. Ga eens voor jezelf na, zou jij een oplossing zoeken je probleem nog klein is? Kill the monster when it's little....

    Welke problemen hebben jouw klanten veelvuldig?
    Zou je deze mensen ook op grote schaal kunnen helpen, dus los van locatie en los van tijd?

    Meer over weten?

    Doe dan mee aan de Gratis Online Workshop  "Hoe kun jij een ongelimiteerd aantal klanten helpen, zonder daar 100 uur per week voor te werken?"

    Tijdens deze gratis live online training, die heel eenvoudig vanuit huis te volgen is, heb ik heb ik al mijn kennis verzameld die ik heb opgedaan op het gebied van internet marketing en online trainingen. In een goed uur onthul ik je:

    • Hoe ook jij van van 10 klanten naar 50 klanten per week kunt gaan
    • Hoe ook jij ongelimiteerd aantal klanten kunt gaan helpen, op de automatische piloot, dus zonder dat het je extra tijd gaat kosten.
    • Ontdek je hoe het én, én, én kunt zijn: hoe je je dienstverlening optimaliseert zodat je blijere klanten krijgt die én meer resultaat boeken én zelf meer tijd overhoudt voor jezelf. Terwijl je nu waarschijnlijk denkt dat dit onmogelijk is. (Utopia van de ondernemer!)
    • Hoe je met behulp van een online training én meer mensen kan helpen én ze beter kan helpen en welke vormen van online trainen jij vandaag nog in kunt zetten, ook al denk je nu nog dat je echt alleen maar  1 op 1 werken kan werken en alles maatwerk moet zijn.  Je krijgt ideeën die je direct kunt toepassen in je bedrijf!

    Met het gratis werkboek waar je direct je inzichten in noteert rij je direct je tunnel uit en zullen de inzichten je direct helpen groter te denken

    Meld je hier aan

    9 tips om je online zichtbaarheid vergroten

    Wat k​un je voor verschillende authentieke activiteiten doen om zichtbaar te worden online?

    ​Liever luisteren? Doe dat hieronder:

    • 1
      Tips om in de juiste mindset te komen om zichtbaar te worden
    • 2
      Hoe vaak moet ik zichtbaar worden en waar

    Als kind had ik slapeloze nachten voordat ik mijn spreekbeurt hield en ik sta nog altijd niet heel graag in the picture.

    (Dat had je vast niet verwacht...)

    Toch heb ik mijn weerstand op zichtbaar zijn zijn overwonnen en ik wil graag een aantal geheimen met je delen die mij hebben geholpen.

    1. Tips om in de juiste mindset te komen om zichtbaar te worden

    Om zichtbaar te worden of je expertstatus te claimen moet je eigenlijk continue onder de aandacht blijven bij je toekomstige klanten.

    Niet alleen als je een lancering doet. Vaak denken mensen dan ook: die zal wel weer iets te verkopen hebben. Ook niks mis mee echter je mensen moeten je wel eerst kennen, leuk vinden, vertrouwen. Ja die Know Like Trust factor, daar werk je voor langere tijd aan.

    Die zichtbaarheid daar mag je continu aan werken. En dit is niet voor iedereen even makkelijk: van mijn klanten hoor ik dit ook vaak terug. Dan bespreken we wat iemand kan doen om aan voldoende klanten te komen voor een traject en wat er nog voor moet gebeuren.

    En dan zie ik ineens zo'n gespannen frons ontstaan op het voorhoofd van de klant en dan vraag ik dus...

    “Vind je het dan zo spannend om een video te maken? Dat heb je toch al een aantal keren gedaan?"

    En dan is het niet dat videootje. Dat lukt best. Nee dan is het….

    Je plaats nemen.

    Je te laten zien.

    Je product onder de aandacht brengen.

    En wat ik dan ook hoor: ja als het voor een ander is, dan zichtbaar worden of iets verkopen dan doe ik dat veel makkelijker. Voor een baas doe je dat makkelijk.

    Mmmm. Interessant

    Dus voor je eigen bedrijf is het moeilijker dan als het van je baas zou moeten.

    Waarom?

    Dan is het niet persoonlijk?

    Dan raakt het je niet persoonlijk als iemand er wat van vindt?

    Geloof je dan niet in je bedrijf, je product, je dienst?

    Er zijn ook klanten die echt doodsbang om zichtbaar te zijn. Maar onzichtbare ondernemers hebben nu eenmaal geen klanten dus links om of rechtsom, je moét er wat mee. Of laat je je droom, je bedrijf dan maar vallen?  Dan maar geen bedrijf dan maar geen klanten. Dan moet je weer voor een baas gaan werken? 
    Dat is toch de grootste nachtmerrie voor jou als ondernemer?

    Je bent gewoon een pluim waard dat je je eigen bedrijf runt. Dat je een mooie dienst hebt om klanten te helpen. Je mag ECHT dat podium pakken

    Sterker nog eigenlijk moet je want al die mensen die jij kan helpen wachten op jouw tips en adviezen en producten en als jij ze kan helpen maar je laat je niet zien gaan ze mogelijk naar een ander en zijn ze dan beter af?

    NEE toch?

    Genoeg over mindset zo?

    Gewoon even naar deze podcast luisteren als je een zetje nodig hebt en goooooo!

    'Feel the fear and do it anyway'.

    ​​2. Wat kan ik voor verschillende authentieke activiteiten doen om zichtbaar te worden online

    Ondervraag in elk geval je klant / ideale klant waar  hij op actief is, online. Want daar ben jij natuurlijk ook!

    • Is dat Facebook (10,1 miljoen leden) zit praktisch iedereen wel op FB namelijk? Wees daar dan actief op met Social Media posts. Je kunt uit je bestaande blogberichten een aantal kreten nemen, een leuk plaatje erbij maken op Canva en inplannen. Die zelfde berichten, misschien met een andere toon kun je doorplaatsen op LinkedIn of Instagram als je ideale klant daarop actief is. Hussel het wel lekker door elkaar zodat je niet alle zelfde berichten ziet op de tijdlijn van Facebook, Linkedin of Instagram. Dan denken ze:  “dat heb ik al gelezen laat maar! “
    • Wat je verder kunt doen aan op Social Media om zichtbaar te zijn en blijven is“reageren op Social Media” op de berichten van je ideale toekomstige klanten. Zo kom je ook goed in beeld. Ga met mensen in gesprek, niet alleen een hartje geven maar type wat terug. Wat vind je goed, leuk aan dit bericht. Laat je zelf horen

    En deze manieren om je zichtbaarheid te vergroten ken je vast wel:

    • ​ Natuurlijk het versturen van je nieuwsbrief.
    • Het posten van je blog op je website.
    • Het delen van dat blog op de Social Media kanalen.
    • Een video of vlog maken en deze posten op je Facebook pagina of in je LinkedIn account en dan nog het liefst ondertiteld
    • En Facebook live houden
    • Een webinar geven
    • Een challenge organiseren en heel veel ondernemers helpen
    • ​Een podcast maken en de ether inslingeren

    En als je me nu vraagt hoe vaak Irene, want ik wil er ook weer geen tweede baan aan over houden….

    De mate van jouw zichtbaarheid weerspiegelt je succes…..

    Dus zie het dan als onderdeel van je werk. Het hoort erbij, echt!

    En je kunt nu eenmaal niet alles uitbesteden. Maar... je kunt wel hulp vragen van een VA (virtueel assistent) of zoiets. Maar de strategie, wat je schrijft hoe je verschijnt, dat is jouw pakkie an. Jouw stem, jouw persoon trekt de ideale klant die met jou resoneert, en daarom moet je er zijn. 

    Probeer een keer of 3 per week actief zichtbaar te zijn op de kanalen waar je ideale klant zich bevindt.

    Dan vergeten ze je niet zo snel!

    Helpt dit jou? Heb je zelf nog extra tips? Laat het hieronder weten, ik ben reuze benieuwd!

    ​Want dat zichtbaar worden, dat leidt natuurlijk ergens toe.
    Naar veel klanten hebben zonder er keihard voor te hoeven werken. Zou jij ook meer klanten willen helpen in  minder tijd?

    Dan wil ik je uitnodigen voor de Quickstart van je online training. Een live workshop voor een kleine groep ondernemers  die dromen van een online training of blended learning en die heldere stappen en goed geld willen verdienen met hun kennis.  (Er kunnen max 25 personen deelnemen en ​tegenwoordig slaap ik de hele week als een roosje voor ik voor zo'n fijne groep deelnemers sta 🙂 )

    De investering is slechts 35 euro ex btw.

    Dit gaan we concreet doen:

    • Je ideale klant voor je online training uitwerken
    • De opbouw van je programma
    • Hoe je je e-maillijst snel kan opbouwen, ook als je nog geen lijst hebt
    • Het aanbod schaalbaar maken
    • De planning van je lancering

    ​Dit is hoe je de kennis kunt laten beklijven

    Dit is hoe je zelf niet meer eindeloos repeteert

    Dit is hoe je direct de diepte in kunt gaan met je klant.

    En dit is hoe je een ongelimiteerd aantal klanten kunt helpen in minder tijd.

    5 redenen waarom je nu nog geen online training hebt

    En hoe het kan dat je na 25 april denkt: de luiken zijn van mijn ogen gevallen (Quickstart van je Online Training Live in Delft)

    De eerste reden die ik vaak hoor:

    • ​Mijn klanten gaan dat nooit doen

    Wat ik bij deze reden ook lees tussen de regels door:

    Mijn klant gaat echt niet akkoord met mijn ‘regels’. Ik laat hém of háár bepalen hoe ík werk.

    Terwijl de klant de voordelen van het online leren nog niet kent. Het gemak waar mee ze altijd de lessen kunnen bekijken die ze nodig hebben.

    Voor de klant is het heel fijn dat ze in hun eigen tijd en op hun eigen tempo kennis tot zich kunnen nemen. En voor jou is het fijn dat je niet steeds in herhaling hoeft te vallen.

    "Wat de boer niet kent dat vreet- ie niet."

    Weet je trouwens al wel zeker dat hij of zij het niet zou pikken? Als ze alle voordelen kennen en het gemak en de diepgang die ze krijgen doordat de inhoud beter beklijft? Vraag het je klant gerust! Laat ze meedenken door een marktonderzoek(je) te doen. Dit kun je al doen met het gebruik van een Google formulier.

    De tweede reden is veelal de angst om te laat te zijn:

    • De bubble is voorbij

    Misschien geloof je dat de online training bubble voorbij is. Dat de grote hoos al geweest is. Dat je er nu niet meer op kunt meeliften en dat alleen de grote goeroe’s hier goed mee verdienen. Als ik je nu vertel dat ik meerdere cursisten heb op diverse en de meest verrassende onderwerpen een online training hebben die tonnen hebben opgeleverd? Op vlak van relaties, scheve tenen, leiderschapstrainingen en creativiteit?

    ​Volgens Thuiswinkel moni​tor stegen de Online bestedingen in het eerste half jaar van 2018 met 11% naar € 11,83 miljard in Nederland. 77 % was daarvan in het online diensten aandeel.  

    Mogelijk denk je hier direct achteraan: “Nou dat bestaat dan óók al dan is mijn kans hierop verkeken!

    Weet dan dat het alleen maar een goed teken is dat er online trainingen bestaan op dat gebied. Er is dus markt voor! Mensen zullen voor jou kiezen vanwege jouw unieke aanpak, zienswijze, stem, aantrekkingskracht.

    En de derde gaat over vertrouwen

    • Je gelooft niet dat het de meeste waarde biedt voor je klant

      Eigenlijk hoort deze een beetje bij reden nummer één. Alleen geloof je het zelf nu nog niet dat je zo de meeste waarde kan bieden aan je klant. Het gemak voor de klant is groot omdat ze op ieder moment kunnen inloggen en aan de slag kunnen gaan met jouw materie. De informatie beklijft beter omdat er meer herhaling is, het blijft zeker beter hangen dan na de informatie één keer te hebben gehoord tijdens een eendaagse training of presentatie

    De vierde over je eigen mening over het online trainen

    • Je vindt diep van binnen dat je maatwerk moet leveren en bent bang dat je je persoonlijke touch kwijt raakt bij online te gaan werken

    Online trainingen kunnen ook heel persoonlijk worden door er elementen aan toe te voegen naar ​de behoefte van je klant.

    Een online training hoeft geen eenheidsworst te worden. Zorg er dus voor dat je je training in diverse varianten aanbiedt;  Zo wordt het werken met een groep financieel aantrekkelijk en/ of kan je klant de service erbij krijgen waar ze behoefte aan hebben.

    En waar je cursisten écht resultaat mee behalen: in een online omgeving die klantvriendelijk en professioneel is ingericht.

    Ga voor kwaliteit, ga voor wat goed is voor je klant. Dan komt jouw winst vanzelf.

    Hoe kun je dat nu doen:

    Maak 1 basisvariant en voeg daar onderdelen aan toe waardoor je klant meer ‘ontzorgt’ en begeleidt wordt dat wordt dan je tweede pakket. En weet dat er ook altijd mensen zijn die het beste van het beste willen daar kun je eventueel 1 op 1 begeleiding aan toevoegen.

    En de vijfde reden vind ik best begrijpelijk en daar kunnen we wat aan doen!

    • Je vindt het allemaal te overweldigend dat uitdenken en het maken van een online training

    Kan het op je website of moet het helemaal apart hoor ik vaak...Video maken, (…) oké wat moet dat moet….waar maak je het dan mee?
    maar waar maak je die mee en hoe lang mogen je lessen eigenlijk zijn?

    En hoe bouw je zo’n training nu eigenlijk op?

    En het verkoopstuk hoe pak je dat aan?

    Je ziet er bijna sterretjes van maar hebt toch echt het idee dat je er echt wat mee wilt en naarmate het langer duurt er gewoon echt graag iets mee moet.

    Herken je dit?

    En dat is dan ook te veel om in dit blog verder uit te werken. Daarom wil ik je uitnodigen voor de Quickstart van je online training. Een live workshop voor een kleine groep ondernemers  die dromen van een online training en die heldere stappen en goed geld willen verdienen met hun kennis.  (max 25 personen)

    De investering is slechts 35 euro ex btw.

    ​Dit is hoe je de kennis kunt laten beklijven

    Dit is hoe je zelf niet meer eindeloos repeteert

    Dit is hoe je direct de diepte in kunt gaan met je klant.

    Zo maak je een meesterwerk van 2019

    2 jaar terug was ik op UPW: het event van Tony Robbins “Unleash The Power Within” waar je onder andere over vuur loopt.

    Ik was daar met een groepje ondernemers en mooi dat ik NIET over dat vuur zou lopen.

    Wat een gekkigheid.

    Naarmate het event vorderde en we naar buiten liepen op onze blote voeten in de regen nam het voornemen wat af. Het was toch wel heel gaaf… dit event, zou het echt kunnen, zou ik over vuur kunnen lopen?

    Ik zie het nog wel even aan hoor of ik het ga doen” zei ik tegen Masja met wie ik stevig gearmd, met blote voeten, door de regen liep.

    En toen stonden we er ineens voor: er werden nog wat extra hete kolen gegooid op onze vuurbaan en snel trok ik Masja mee naar de andere baan. Ook met roodgloeiende kooltjes maar het had een wat minder lava-achtige uitstraling….

    Het team van Tony moedigde ons aan en ik voelde de spanning opbouwen. Zou ik het echt kunnen?

    Hoe zou het voelen als ik dít had gedaan?

    Ik gaf de crew een high five, zei “Yes!” en wandelde over de verhitte kolen.

    Ik voelde NIETS.

    Tenminste niets aan mijn voeten, de euforie dat ik dit had gedurfd was echter adembenemend.

    Als ik dit kon…. Wat kon ik dan eigenlijk niet?

    Fast forward….

    Gisteren ontving ik de e-mail dat ik Fire Crew member ben op UPW in London.

    Ik neem mijn man en twee zonen mee. Ik denk nu namelijk, je kunt maar niet jong genoeg weten wat je allemaal kunt bereiken en ‘limiting beliefs” achter je laten.

    Ik deed de afgelopen 2 jaar alle opleidingen bij Tony om in eerste instantie mezelf te ontdoen van niet helpende verhalen en daarna het leiderschapstraject zodat ik mijn cursisten kan helpen peak te performen zonder BS.

    Wat een weg heb ik afgelegd, realiseerde ik me vanmorgen.

    En wat fantastisch dat ik dit kan doorgeven en dat mijn zonen daar nu al mee aan de slag kunnen zodat ze kunnen leven naar hun hoogste potentieel. Zonder die zaken die niet helpen.

    Dat dus.

    Kijk jij wel eens terug wat je allemaal hebt bereikt en wat dat voor je betekent?

    Hoe trots je bent op jezelf en mensen om je heen?

    Hoe dankbaar ook dat je keuzes maakt die je verder helpen?

    Ik denk dat het goed is om terug te kijken. Om te evalueren en analyseren, wat werkt, waarom wel en waarom niet, en daar van te leren.

    En ik denk dat het goed is om voorruit te kijken. Te plannen, je koers te bepalen in elk geval voor een jaar tot 18 maanden.

    Daarom geef ik op 26 januari en 7 februari, live op locatie de Strategiedag (Online) Business

    Maak je businessplan voor 2019 met uitdagende en realiseerbare doelen

    Dit is voor ambitieuze ondernemers die 2019 niet aan het toeval overlaten.

    En daar mee bedoel ik niet alleen, een plan maken om je hoogste jaaromzet te behalen. Maar ook het droomleven dat jij wilt ervaren.Spannende dingen die je wilt meemaken, of een hartenwens laten uitkomen.

    En…. dat dat tot nu toe misschien nog niet gelukt is, is eigenlijk logisch.Want heb je een plan? Een maandplan dat realistisch is maar ook uitdagend? En als je weet hoeveel producten je wilt verkopen per maand, welke strategie pas je dan toe om genoeg mensen te bereiken? Welke verkoopmethode bij jou past en hoe je die toepast?

    Consistent?

    Het lijkt mij fantastisch om met jou een business- en life- én lanceerplanning voor 2019 uit te werken die realistisch is en haalbaar is.

    Dat wil ik je leren! Daarom wil ik jou graag uitnodigen voor mijn strategische (online) business dag waarin we de lanceerplanning voor 2019 gaan uitwerken op de strategiedag 26 januari of 7 februari a.s.. Met max 10 personen. We maken een echt businessplan voor het aankomende jaar waarin we omzettechnisch gaan kijken wat je omzetdoelen zijn én een concreet stap voor stap plan maken hoe je dat kan realiseren.

    Ook kijken we of dit past bij jouw ideale jaar, bij wat je ook op persoonlijk vlak wil ervaren en bereiken.We stellen SMART doelenWat wil je bereiken binnen nu en 12 maanden?Wat kan je weerhouden om je doelen te bereiken?Wat zijn de belangrijkste redenen waarom je dit wil bereikenWat is je belangrijkste omzet generatorWanneer wil je je doelen bereiken en welke strategieën ga je gebruiken om deze doelen te bereiken?

    Ik wil je persoonlijk uitnodigen voor deze dag, [FIRST NAME GOES HERE].Bekijk hier de pagina voor meer informatie en waar je je kunt aanmeldenLaat 2019 niet aan het toeval over!Wacht niet te lang met boeken, per dag zijn er 10 plaatsen beschikbaar en er zijn al FLINK wat plaatsen bezet.

    Locatie: Hotel van der Valk Nootdorp, nabij A12, A13, A4

    Dan ga ik me vast even voorbereiden op mijn Fire Crew Member taken 😊

    Fijne dag!

    Ik ben nu blij dat ik een mislukte danseres ben.

    Ik vertel je graag over een bijzondere ontmoeting die ik had vorige week. Ik ontmoette namelijk een oud klasgenootje en dit bracht heel wat naar boven. Ik hoop dat dit je helpt wanneer je tegen een uitdaging aanloopt of wat hindernissen tegenkomt...

    “Ik bewonder jou om je pitbull mentaliteit”, zei Neelienke me vorige week. “Ik stond achter je bij Klassiek Ballet (we zaten samen op de Dansacademie) en we konden er geen moer van volgens de docenten.

    We gaven niet op!

    Zelfs op zaterdag namen we extra lessen Tap en Klassiek Ballet onder de beledigingen van de dansdocenten door. Ja, hier staat niet per ongeluk beledigingen. Het waren echt beledigingen en prikkende vingers.

    “Jij bent tenminste nog musicalster geworden” gaf ik haar mee. Hoewel we zo hard hadden gewerkt werden we aan het einde van het eerste jaar, allebei van school getrapt.

    Wat was het leuk Neelienke weer te zien. Inmiddels is ze trainster in NLP-technieken aan leidinggevenden.

    Toen waren we achttien jaar en jaagden we onze dromen na.

    Jaag ook jouw dromen na en volg mijn Masterclass Online Training Creatieplan.

    Mijn dromen veranderden en de hare ook.

    “Ik ben nu wel blij dat ik een mislukte danseres ben” grapte ik. Anders was ik nooit dit gaan doen.

    Maar dat waren pittige tijden. Zo’n teleurstelling is groot. Ik ben met groot verliesgevoel naar Frankrijk gegaan om op een camping te werken. Daarna Frans gaan studeren en me van daaruit in Online Marketing en PR te specialiseren.

    Maar die zelfdiscipline, dat zelfleiderschap en ergens compleet voor gáándat hebben we nog steeds gemeen.

    Zij heeft er plezier in een pittig team aan managers te leren hun team te leiden. En ik sta voor het resultaat van mijn cursisten. Of dat nu een arts is, een coach of een couturier.

    En dan… ook al haal je alles uit de kast, het wordt heus niet altijd een direct succes voor hen. Laat ik daar eerlijk in zijn. Er zijn verschillende cursisten die tonnen omzetten met hun online trainingen. En er zijn er die er 1 of 2 verkopen.

    Er zijn er ook die hun online training niet afmaken.

    En daar baal ik dan vreselijk van. Dan zit ik ook in de knoop met mezelf en met hen.

    Waarom zet je nu niet even doooohoooor” zeg ik dan.

    “Waarom wilde je het ook alweer? Meer tijd, meer omzet, verkopen terwijl jij in een campertje door Frankrijk toert. En hop…. Daar gaan ze weer. EVEN.

    Tot afleiding nadert of uitdagingen zich aandienen.

    We zijn niet allemaal uit hetzelfde hout gesneden. Dat begrijp ik ook. Maar je begrijpt, ik geef niet op. Mijn cursisten ook niet.

    Hoe kun je er nu voor zorgen dat je door de waan van de dag (of prikkende vingers en beledigingen) je waarom niet uitzet?

    “If your why is big enough the how is easy”.

    Wat mij destijds hielp is, kijken naar top tappers zoals Pia Zadora of een videotape met FAME.

    Zo’n danseres wilde ik worden. Ik ben altijd blijven dansen trouwens, ik heb het nooit echt opgegeven.

    Wat helpt mij nu en wat kan jou helpen?

    Wat mij nu helpt als ik het niet zie zitten op een ochtend is het oproepen van mijn waarom.

    Ik heb een paar uitdagende doelen uitgeschreven voor volgend jaar. Ik heb er afbeeldingen bij gezocht en op mijn whiteboard gehangen.

    Een dagje minder zin?

    Dan kijk ik naar de foto van Thailand waar ik weer heen wil. Of het jeugdkamp dat ik wil sponsoren volgend jaar. Of ik denk aan mijn cursisten die er een geweldig succes van hebben gemaakt. 

    Of…. Nou ja. Het gaat niet om mijn waarom.


    Weet jij wat 
    jouw waarom is?

    Waarom wil je een succes van je bedrijf maken?

    Wat maakt dat mogelijk voor je partner, je gezin, je kinderen, je familie?

    Heb je dan al eens overwogen om repeterende klussen te clusteren in een online leeromgeving?

    Zodat je wat minder jezelf hoeft te herhalen en die tijd ‘echt vrij krijgt’. We willen allemaal wel een stukje passief inkomen. Dit is dat al in een kleine vorm.

    Alles is mogelijk.

    En zou je er een gigantisch succes van willen maken?

    Hoe zou dat voor je zijn?

    Wat zou dat voor je gezin betekenen?

    Heb je plannen om een online training te maken?

    Zullen we er dan direct een daverend succes van maken?

    Het Online Training Creatieplan kan je hier direct mee helpen! 

    We doorlopen samen de 5 cruciale fasen van de ontwikkeling van je online training. Leer van de successen van mijn cursisten en modelleer wat werkt. Doe gratis mee aan de live online masterclass. Donderdagavond of vrijdagochtend!

    Ik zie je graag dan! 

    Gratis online masterclass  Het Online Training Creatieplan

    We doorlopen samen het Online Training Creatieplan: de 5 cruciale fases die je van start
    tot lancering doorloopt voor een winstgevende online training

    • ​Hoe jij er voor kan zorgen dat je online training écht een succes wordt.
    • ​Hoe je ervoor zorgt dat je binnen 3 maanden omzet draait
      uit je online training
    • Welke werkvormen je kunt gebruiken en hoe je je cursist bij de les houdt
    • check
      Hoe je laaiend enthousiaste cursisten krijgt.​

    Doe live mee vanaf je pc/ laptop, meld je hier aan

    Ontvang de tweewekelijkse waardevolle e-mails over online ondernemen en kies een datum:

    Membership site of een online training

    ​Waar begin je mee? En is het sowieso een goed idee?

    Een Membership aanbieden of een online training? Waar begin je mee?

    Tijdens de workshop "je online training maken" kreeg ik de vraag van een deelnemer die helemaal warm was gelopen voor het membership principe.  Waar zou ze mee starten en is een membership sowieso een goed idee? 

    Wat is een membership site?

    Als member betaal je maandelijks een bedrag aan de online trainer in ruil voor toegang tot alle kennis die er in het online platform staat.

    De investering wordt jaarlijks of maandelijks van de rekening geïncasseerd en de member behoudt toegang tot alle content tot wederopzegging.

    ​Financieel succesvolle membership site

    Aangezien ik in 2017 een financieel succesvolle membership site had wilde ik natuurlijk graag mijn ervaringen met haar delen. Mijn ervaringen met het bouwen en hebben van een membership site deel ik ook graag met jou.

    Daarbij deel ik in dit blog ook waarom ik zelf niet geloof in het hebben van een membership site. Ik vind het niet de meest waardevolle manier om mijn klant verder te helpen.

    Terug naar 2017. Ik kende destijds een zeer succesvolle ondernemer op dit vlak. Technisch gezien zou ik het zo op orde hebben dus het leek mij ook wel wat. Ik had zoveel kennis en wie wilde er nu geen succesvolle online business opzetten? Ik polste het idee onder mijn klanten via een enquête (ook altijd een goed idee) en de reacties waren enthousiast.

    Onderzoek

    Ik deed wat onderzoek naar de juiste betaaltools en de mogelijkheden om lid te kunnen blijven totdat je zelf als member aangaf dat je op wilde zeggen en verder geen toegang meer wilde. Ik koppelde alles aan elkaar, (Woocommerce subscriptions, betaling met Woocommerce, Mollie voor de incasso’s ) en ik maakte de nieuwe content. En ik bleef nieuwe content maken. Heerlijk!

    Als online trainer kan je mij ook niet blijer maken dan met content creatie.

    Een paar mailtjes later was de membership al aardig gevuld en op het piekmoment zaten er 80 cursisten in. Dat kwam neer op een terugkerend bedrag van meer dan 3000 euro per maand dus op zich geen slechte deal, toch?

    Op zich was het logisch dat het liep want ik had al heel veel klanten op andere manieren geholpen en deze membership was voor 27 euro een makkelijke en laagdrempelige instapper.

    Omdat ik ook geloof in het geven van ondersteuning, opende ik een Facebook groep en organiseerde ik elke twee weken een Q en A waar de members vragen konden stellen.

    Omdat ik de deelnemers betrokken wilde houden stuurde ik automatische e-mails die ze door de content leidde.

    En toch.

    Gaandeweg voelde deze Online Bizz School als een blok aan mijn bedrijf.

    Want er gebeurde gewoon niets.

    Het was er DOODSTIL!

    Ik zat vaak alleen in de vraag en antwoord calls. De cursisten hadden me gewoon 1 op 1 vragen kunnen stellen en gebruik kunnen maken van een mega VIP uurtje. Maar keer op keer was er geen kip. En natuurlijk was iedereen uitgenodigd via e-mail.

    Het was een gedoe met de automatische incasso’s. Storneringen, uitstel vragen, willen pauzeren in de vakanties. Mijn toenmalige VA had er een dagtaak aan.

    Toegang zolang je betaald is blijkbaar ook een onbekend begrip, bij opzegging werd er vaak gevraagd of ze nog wel toegang hielden. Ik kan er nu om lachen hoor, als je iets niet probeert weet je natuurlijk ook niet hoe het voor je kan werken.

    En het werkte niet voor mij.

    En toen viel het kwartje. Sterker nog, de euro.

    Ik was mijn plezier erin verloren ​vooral doordat er zo weinig commitment was​. Ik stond er niet langer achter. Ik vond echt dat er te veel waardevolle content in stond en in verhouding er te weinig mee gedaan werd.

    In mijn online trainingen gebeurden namelijk hele andere dingen:

    In de Online Succes Academie Facebook groep werden successen gedeeld en vriendschappen gelegd voor het leven. Voor we de Q en A op starten hebben we de vragen van iedereen ontvangen. Sowieso een tip om dit uit te vragen voor aanvang van de sessie omdat je cursisten dan goed nadenken over de materie.

    Een doel

    Er is iets waar we naartoe werken.

    Een stip in de horizon: dé online training.

    En wat we merken is dat vooral de reis naar het einde van het traject ontzettend bijzonder is.

    Obstakels worden overwonnen en lef gecreëerd, de cursisten komen uit hun comfortzone en zijn geweldig trots op zichzelf met alles wat ze in die tijd hebben geleerd en hoe ze zijn gegroeid.

    En als bonus hebben ze óók nog die online training gemaakt.

    Ik zeg niet dat het voor geen enkele markt werkt, want er zijn voorbeelden te over waarin dit principe wel voor werkt.

    Noem de ​Haakclub bijvoorbeeld, of de membership site van Maartje Koper.

    Mijn advies zou zijn: Start sowieso eerst met het ervaring opdoen als online trainer voordat je een membership site start.

    En al heb je veel ervaring als online trainer dat is geen garantie voor succes. Financieel misschien wel maar wellicht niet volgens jouw maatstaven.

    Je leert enorm veel van het online werken met mensen en als zij het fijn vinden van je te leren en een vervolgstap is dan makkelijk gemaakt. Als je het wilt.

    Voordelen

    Je kunt ongelimiteerd opschalen, je kunt zoveel content maken als dat je wil. Je kunt er zaken aan toevoegen om het membership gevoel te creëren. Een live dag, een Facebookgroep. Exclusieve deals en bonussen speciaal voor je members. Kortingen voor andere programma’s.

    Nadelen

    ​Minder commitment omdat het om een lagere investering gaat. Als cursist krijg je in een keer toegang tot heel veel content en dan zie je door de bomen het bos niet meer. Er wordt niet echt naar een doel gewerkt en het hele concept is te vrijblijvend.


    Het werkt beter om je klanten door de content heen te begeleiden en een vaststaand einddoel te kiezen.

    Je bent nu voorzien van alle pro’s en con’s...

    Wil je starten bij het begin?
    De reis ontdekken, doe dan mee ​

    Dan wil ik je uitnodigen voor de Quickstart van je online training. Een live workshop voor een kleine groep ondernemers  die dromen van een online training of blended learning en die heldere stappen en goed geld willen verdienen met hun kennis.  (Er kunnen max 25 personen deelnemen en ​tegenwoordig slaap ik de hele week als een roosje voor ik voor zo'n fijne groep deelnemers sta 

    De investering is slechts 35 euro ex btw.

    ​Dit is hoe je de kennis kunt laten beklijven

    Dit is hoe je zelf niet meer eindeloos repeteert

    Dit is hoe je direct de diepte in kunt gaan met je klant.

    En dit is hoe je een ongelimiteerd aantal klanten kunt helpen in minder tijd.


    1 2 3 16
    >