5 redenen waarom je nu nog geen online training hebt

En hoe het kan dat je na 15​ maart denkt: de luiken zijn van mijn ogen gevallen (Quickstart van je Online Training Live in Utrecht)

De eerste reden die ik vaak hoor:

  • ​Mijn klanten gaan dat nooit doen

Wat ik bij deze reden ook lees tussen de regels door:

Mijn klant gaat echt niet akkoord met mijn ‘regels’. Ik laat hém of háár bepalen hoe ík werk.

Terwijl de klant de voordelen van het online leren nog niet kent. Het gemak waar mee ze altijd de lessen kunnen bekijken die ze nodig hebben.

Voor de klant is het heel fijn dat ze in hun eigen tijd en op hun eigen tempo kennis tot zich kunnen nemen. En voor jou is het fijn dat je niet steeds in herhaling hoeft te vallen.

"Wat de boer niet kent dat vreet- ie niet."

Weet je trouwens al wel zeker dat hij of zij het niet zou pikken? Als ze alle voordelen kennen en het gemak en de diepgang die ze krijgen doordat de inhoud beter beklijft? Vraag het je klant gerust! Laat ze meedenken door een marktonderzoek(je) te doen. Dit kun je al doen met het gebruik van een Google formulier.

De tweede reden is veelal de angst om te laat te zijn:

  • De bubble is voorbij

Misschien geloof je dat de online training bubble voorbij is. Dat de grote hoos al geweest is. Dat je er nu niet meer op kunt meeliften en dat alleen de grote goeroe’s hier goed mee verdienen. Als ik je nu vertel dat ik meerdere cursisten heb op diverse en de meest verrassende onderwerpen een online training hebben die tonnen hebben opgeleverd? Op vlak van relaties, scheve tenen, leiderschapstrainingen en creativiteit?

​Volgens Thuiswinkel moni​tor stegen de Online bestedingen in het eerste half jaar van 2018 met 11% naar € 11,83 miljard in Nederland. 77 % was daarvan in het online diensten aandeel.  

Mogelijk denk je hier direct achteraan: “Nou dat bestaat dan óók al dan is mijn kans hierop verkeken!

Weet dan dat het alleen maar een goed teken is dat er online trainingen bestaan op dat gebied. Er is dus markt voor! Mensen zullen voor jou kiezen vanwege jouw unieke aanpak, zienswijze, stem, aantrekkingskracht.

En de derde gaat over vertrouwen

  • Je gelooft niet dat het de meeste waarde biedt voor je klant

    Eigenlijk hoort deze een beetje bij reden nummer één. Alleen geloof je het zelf nu nog niet dat je zo de meeste waarde kan bieden aan je klant. Het gemak voor de klant is groot omdat ze op ieder moment kunnen inloggen en aan de slag kunnen gaan met jouw materie. De informatie beklijft beter omdat er meer herhaling is, het blijft zeker beter hangen dan na de informatie één keer te hebben gehoord tijdens een eendaagse training of presentatie

De vierde over je eigen mening over het online trainen

  • Je vindt diep van binnen dat je maatwerk moet leveren en bent bang dat je je persoonlijke touch kwijt raakt bij online te gaan werken

Online trainingen kunnen ook heel persoonlijk worden door er elementen aan toe te voegen naar ​de behoefte van je klant.

Een online training hoeft geen eenheidsworst te worden. Zorg er dus voor dat je je training in diverse varianten aanbiedt;  Zo wordt het werken met een groep financieel aantrekkelijk en/ of kan je klant de service erbij krijgen waar ze behoefte aan hebben.

En waar je cursisten écht resultaat mee behalen: in een online omgeving die klantvriendelijk en professioneel is ingericht.

Ga voor kwaliteit, ga voor wat goed is voor je klant. Dan komt jouw winst vanzelf.

Hoe kun je dat nu doen:

Maak 1 basisvariant en voeg daar onderdelen aan toe waardoor je klant meer ‘ontzorgt’ en begeleidt wordt dat wordt dan je tweede pakket. En weet dat er ook altijd mensen zijn die het beste van het beste willen daar kun je eventueel 1 op 1 begeleiding aan toevoegen.

En de vijfde reden vind ik best begrijpelijk en daar kunnen we wat aan doen!

  • Je vindt het allemaal te overweldigend dat uitdenken en het maken van een online training

Kan het op je website of moet het helemaal apart hoor ik vaak...Video maken, (…) oké wat moet dat moet….waar maak je het dan mee?
maar waar maak je die mee en hoe lang mogen je lessen eigenlijk zijn?

En hoe bouw je zo’n training nu eigenlijk op?

En het verkoopstuk hoe pak je dat aan?

Je ziet er bijna sterretjes van maar hebt toch echt het idee dat je er echt wat mee wilt en naarmate het langer duurt er gewoon echt graag iets mee moet.

Herken je dit?

En dat is dan ook te veel om in dit blog verder uit te werken. Daarom wil ik je uitnodigen voor de Quickstart van je online training. Een live workshop voor een kleine groep ondernemers  die dromen van een online training en die heldere stappen en goed geld willen verdienen met hun kennis.  (max ​20 personen)

De investering is slechts 35 euro ex btw.

​Dit is hoe je de kennis kunt laten beklijven

Dit is hoe je zelf niet meer eindeloos repeteert

Dit is hoe je direct de diepte in kunt gaan met je klant.

Zo maak je een meesterwerk van 2019

2 jaar terug was ik op UPW: het event van Tony Robbins “Unleash The Power Within” waar je onder andere over vuur loopt.

Ik was daar met een groepje ondernemers en mooi dat ik NIET over dat vuur zou lopen.

Wat een gekkigheid.

Naarmate het event vorderde en we naar buiten liepen op onze blote voeten in de regen nam het voornemen wat af. Het was toch wel heel gaaf… dit event, zou het echt kunnen, zou ik over vuur kunnen lopen?

Ik zie het nog wel even aan hoor of ik het ga doen” zei ik tegen Masja met wie ik stevig gearmd, met blote voeten, door de regen liep.

En toen stonden we er ineens voor: er werden nog wat extra hete kolen gegooid op onze vuurbaan en snel trok ik Masja mee naar de andere baan. Ook met roodgloeiende kooltjes maar het had een wat minder lava-achtige uitstraling….

Het team van Tony moedigde ons aan en ik voelde de spanning opbouwen. Zou ik het echt kunnen?

Hoe zou het voelen als ik dít had gedaan?

Ik gaf de crew een high five, zei “Yes!” en wandelde over de verhitte kolen.

Ik voelde NIETS.

Tenminste niets aan mijn voeten, de euforie dat ik dit had gedurfd was echter adembenemend.

Als ik dit kon…. Wat kon ik dan eigenlijk niet?

Fast forward….

Gisteren ontving ik de e-mail dat ik Fire Crew member ben op UPW in London.

Ik neem mijn man en twee zonen mee. Ik denk nu namelijk, je kunt maar niet jong genoeg weten wat je allemaal kunt bereiken en ‘limiting beliefs” achter je laten.

Ik deed de afgelopen 2 jaar alle opleidingen bij Tony om in eerste instantie mezelf te ontdoen van niet helpende verhalen en daarna het leiderschapstraject zodat ik mijn cursisten kan helpen peak te performen zonder BS.

Wat een weg heb ik afgelegd, realiseerde ik me vanmorgen.

En wat fantastisch dat ik dit kan doorgeven en dat mijn zonen daar nu al mee aan de slag kunnen zodat ze kunnen leven naar hun hoogste potentieel. Zonder die zaken die niet helpen.

Dat dus.

Kijk jij wel eens terug wat je allemaal hebt bereikt en wat dat voor je betekent?

Hoe trots je bent op jezelf en mensen om je heen?

Hoe dankbaar ook dat je keuzes maakt die je verder helpen?

Ik denk dat het goed is om terug te kijken. Om te evalueren en analyseren, wat werkt, waarom wel en waarom niet, en daar van te leren.

En ik denk dat het goed is om voorruit te kijken. Te plannen, je koers te bepalen in elk geval voor een jaar tot 18 maanden.

Daarom geef ik op 26 januari en 7 februari, live op locatie de Strategiedag (Online) Business

Maak je businessplan voor 2019 met uitdagende en realiseerbare doelen

Dit is voor ambitieuze ondernemers die 2019 niet aan het toeval overlaten.

En daar mee bedoel ik niet alleen, een plan maken om je hoogste jaaromzet te behalen. Maar ook het droomleven dat jij wilt ervaren.Spannende dingen die je wilt meemaken, of een hartenwens laten uitkomen.

En…. dat dat tot nu toe misschien nog niet gelukt is, is eigenlijk logisch.Want heb je een plan? Een maandplan dat realistisch is maar ook uitdagend? En als je weet hoeveel producten je wilt verkopen per maand, welke strategie pas je dan toe om genoeg mensen te bereiken? Welke verkoopmethode bij jou past en hoe je die toepast?

Consistent?

Het lijkt mij fantastisch om met jou een business- en life- én lanceerplanning voor 2019 uit te werken die realistisch is en haalbaar is.

Dat wil ik je leren! Daarom wil ik jou graag uitnodigen voor mijn strategische (online) business dag waarin we de lanceerplanning voor 2019 gaan uitwerken op de strategiedag 26 januari of 7 februari a.s.. Met max 10 personen. We maken een echt businessplan voor het aankomende jaar waarin we omzettechnisch gaan kijken wat je omzetdoelen zijn én een concreet stap voor stap plan maken hoe je dat kan realiseren.

Ook kijken we of dit past bij jouw ideale jaar, bij wat je ook op persoonlijk vlak wil ervaren en bereiken.We stellen SMART doelenWat wil je bereiken binnen nu en 12 maanden?Wat kan je weerhouden om je doelen te bereiken?Wat zijn de belangrijkste redenen waarom je dit wil bereikenWat is je belangrijkste omzet generatorWanneer wil je je doelen bereiken en welke strategieën ga je gebruiken om deze doelen te bereiken?

Ik wil je persoonlijk uitnodigen voor deze dag, [FIRST NAME GOES HERE].Bekijk hier de pagina voor meer informatie en waar je je kunt aanmeldenLaat 2019 niet aan het toeval over!Wacht niet te lang met boeken, per dag zijn er 10 plaatsen beschikbaar en er zijn al FLINK wat plaatsen bezet.

Locatie: Hotel van der Valk Nootdorp, nabij A12, A13, A4

Dan ga ik me vast even voorbereiden op mijn Fire Crew Member taken 😊

Fijne dag!

Ik ben nu blij dat ik een mislukte danseres ben.

Ik vertel je graag over een bijzondere ontmoeting die ik had vorige week. Ik ontmoette namelijk een oud klasgenootje en dit bracht heel wat naar boven. Ik hoop dat dit je helpt wanneer je tegen een uitdaging aanloopt of wat hindernissen tegenkomt...

“Ik bewonder jou om je pitbull mentaliteit”, zei Neelienke me vorige week. “Ik stond achter je bij Klassiek Ballet (we zaten samen op de Dansacademie) en we konden er geen moer van volgens de docenten.

We gaven niet op!

Zelfs op zaterdag namen we extra lessen Tap en Klassiek Ballet onder de beledigingen van de dansdocenten door. Ja, hier staat niet per ongeluk beledigingen. Het waren echt beledigingen en prikkende vingers.

“Jij bent tenminste nog musicalster geworden” gaf ik haar mee. Hoewel we zo hard hadden gewerkt werden we aan het einde van het eerste jaar, allebei van school getrapt.

Wat was het leuk Neelienke weer te zien. Inmiddels is ze trainster in NLP-technieken aan leidinggevenden.

Toen waren we achttien jaar en jaagden we onze dromen na.

Jaag ook jouw dromen na en volg mijn Masterclass Online Training Creatieplan.

Mijn dromen veranderden en de hare ook.

“Ik ben nu wel blij dat ik een mislukte danseres ben” grapte ik. Anders was ik nooit dit gaan doen.

Maar dat waren pittige tijden. Zo’n teleurstelling is groot. Ik ben met groot verliesgevoel naar Frankrijk gegaan om op een camping te werken. Daarna Frans gaan studeren en me van daaruit in Online Marketing en PR te specialiseren.

Maar die zelfdiscipline, dat zelfleiderschap en ergens compleet voor gáándat hebben we nog steeds gemeen.

Zij heeft er plezier in een pittig team aan managers te leren hun team te leiden. En ik sta voor het resultaat van mijn cursisten. Of dat nu een arts is, een coach of een couturier.

En dan… ook al haal je alles uit de kast, het wordt heus niet altijd een direct succes voor hen. Laat ik daar eerlijk in zijn. Er zijn verschillende cursisten die tonnen omzetten met hun online trainingen. En er zijn er die er 1 of 2 verkopen.

Er zijn er ook die hun online training niet afmaken.

En daar baal ik dan vreselijk van. Dan zit ik ook in de knoop met mezelf en met hen.

Waarom zet je nu niet even doooohoooor” zeg ik dan.

“Waarom wilde je het ook alweer? Meer tijd, meer omzet, verkopen terwijl jij in een campertje door Frankrijk toert. En hop…. Daar gaan ze weer. EVEN.

Tot afleiding nadert of uitdagingen zich aandienen.

We zijn niet allemaal uit hetzelfde hout gesneden. Dat begrijp ik ook. Maar je begrijpt, ik geef niet op. Mijn cursisten ook niet.

Hoe kun je er nu voor zorgen dat je door de waan van de dag (of prikkende vingers en beledigingen) je waarom niet uitzet?

“If your why is big enough the how is easy”.

Wat mij destijds hielp is, kijken naar top tappers zoals Pia Zadora of een videotape met FAME.

Zo’n danseres wilde ik worden. Ik ben altijd blijven dansen trouwens, ik heb het nooit echt opgegeven.

Wat helpt mij nu en wat kan jou helpen?

Wat mij nu helpt als ik het niet zie zitten op een ochtend is het oproepen van mijn waarom.

Ik heb een paar uitdagende doelen uitgeschreven voor volgend jaar. Ik heb er afbeeldingen bij gezocht en op mijn whiteboard gehangen.

Een dagje minder zin?

Dan kijk ik naar de foto van Thailand waar ik weer heen wil. Of het jeugdkamp dat ik wil sponsoren volgend jaar. Of ik denk aan mijn cursisten die er een geweldig succes van hebben gemaakt. 

Of…. Nou ja. Het gaat niet om mijn waarom.


Weet jij wat 
jouw waarom is?

Waarom wil je een succes van je bedrijf maken?

Wat maakt dat mogelijk voor je partner, je gezin, je kinderen, je familie?

Heb je dan al eens overwogen om repeterende klussen te clusteren in een online leeromgeving?

Zodat je wat minder jezelf hoeft te herhalen en die tijd ‘echt vrij krijgt’. We willen allemaal wel een stukje passief inkomen. Dit is dat al in een kleine vorm.

Alles is mogelijk.

En zou je er een gigantisch succes van willen maken?

Hoe zou dat voor je zijn?

Wat zou dat voor je gezin betekenen?

Heb je plannen om een online training te maken?

Zullen we er dan direct een daverend succes van maken?

Het Online Training Creatieplan kan je hier direct mee helpen! 

We doorlopen samen de 5 cruciale fasen van de ontwikkeling van je online training. Leer van de successen van mijn cursisten en modelleer wat werkt. Doe gratis mee aan de live online masterclass. Donderdagavond of vrijdagochtend!

Ik zie je graag dan! 

Gratis online masterclass  Het Online Training Creatieplan

We doorlopen samen het Online Training Creatieplan: de 5 cruciale fases die je van start
tot lancering doorloopt voor een winstgevende online training

  • ​Hoe jij er voor kan zorgen dat je online training écht een succes wordt.
  • ​Hoe je ervoor zorgt dat je binnen 3 maanden omzet draait
    uit je online training
  • Welke werkvormen je kunt gebruiken en hoe je je cursist bij de les houdt
  • check
    Hoe je laaiend enthousiaste cursisten krijgt.​

Doe live mee vanaf je pc/ laptop, meld je hier aan

Ontvang de tweewekelijkse waardevolle e-mails over online ondernemen en kies een datum:

“Vergeet niet dat hij zijn tanden nog moet poetsen”

Mijn domein

“Dag schat, lief gaan slapen zo, ik heb een webinar.” Ik geef mijn oudste nog een seintje: “Vergeet niet dat hij zijn tanden nog moet poetsen.”  en ik loop de trap op naar boven. Mijn domein. De hele overloop van 2 bij 1.50 meter.

Mijn man is kok, dus is hij wat later thuis vanavond. Ik geef een webinar die avond en er zijn wel 180 aanmeldingen. Aan het einde verkoop ik mijn online training, dus ik moet mij concentreren.

De Facebook advertenties die ik heb uitgezet kosten behoorlijk wat en ik wil ze minimaal 3 keer terugverdienen. De social media berichten, de Facebook lives, het heeft veel tijd en ook veel geld gekost. En dat mijn man vanavond wat later thuis is, omdat de Rotary Club vandaag weer extra aandacht nodig heeft, doet mijn bloed niet langer koken. Vroeger was dat wel anders.

Mijn jongste, op dat moment 7 jaar, weet dat hij moet luisteren naar mijn oudste zoon. “Geen verhaaltje vanavond, gewoon gaan slapen!”, bromt mijn oudste zoon van 14.

Het webinar scherm telt af…5-4-3-2 en ik hoor de deur beneden open gaan, (NEE!, denk ik) een zacht stemmetje fluistert: ”Mam, succes hé met je webinar.” Zoet toch! 

Zo was het de afgelopen jaren.

 Hoe anders is het nu


Nog steeds kosten de Facebook advertenties behoorlijk wat en vind ik de social media uitingen schrijven leuk. Ik werk nog steeds veel maar wel omdat ik er van geniet, niet omdat het moet. Ik leef mijn droom, mijn missie.

Terwijl ik klanten spreek loopt nu een 12-jarige zoon nog even binnen en gebaart hij: “Mag ik storen?”.

Mijn man werkt nog steeds, want hij heeft er plezier in, alleen doet hij dat nu 3 dagen per week. Omdat hij het leuk vindt en omdat het kan.

Hoe blij ben ik om met een gezin van 5 ‘s avonds aan tafel te zitten, na al die jaren!

Als je het gewend bent, dat ze er altijd zijn, neem je het voor lief. Maar de afgelopen 17 jaar was mijn man er maar 1 of 2 keer per week in de avond en dat was heus zo leuk niet. En zeker niet met Kerst. Natuurlijk zijn er ergere dingen, maar ik hou nu eenmaal van Kerst.

Toch roeiden we altijd met de riemen die er waren. Oma kwam eerst langs om een kind in te stoppen op het moment dat ik mijn webinar in de avond gaf. Later deed mijn oudste zoon dit af en toe als het moest.

 Ik had geen werkkamer en dus het plekje wat je op de foto ziet is voor mij mijn domein.

Mijn domein

Ik ben wat dat betreft ook nuchter. Wil ik ondernemen? Ja? Wat moet ik ervoor doen? En wat moet ik voor verkoopactiviteiten inzetten? Webinars waren en zijn al jarenlang mijn beste instrument. Wanneer zijn de meeste mensen live aanwezig? Moment x. Past het in de agenda? Niet altijd.

Hoe maken we het dan toch mogelijk? Oma of zoon.

​Als ambitieuze moeder en ondernemer kijk ik naar mogelijkheden


Als iets niet lukt ga ik me niet blindstaren op dat het moet, moet, moet. Maar loop ik naar buiten. Maak een ommetje. Een rondje extra om met Charlie.

En dan ineens zie ik weer mogelijkheden.

Tony zegt ook “It’s not the lack of resources, it’s your lack of resourcefulness that stops you.”

Die quote helpt mij altijd enorm.

Dus loop jij wel eens vast? Denk dan: Ik loop niet vast, ik heb een vraag en wat is er wél mogelijk? Wie of wat kan mij helpen mijn doelen te bereiken?”

Het antwoord valt je dan vast snel in. Als het kan met een vol gezin, een man die veel weg is en een bedrijf runnen vanaf de overloop, bedenk je dan eens, wat is er voor jou allemaal mogelijk? Heel veel succes!

Zoals altijd wil ik je graag verder helpen. Wil jij een online training maken om jouw ideale leven mogelijk te maken? Of heb je al een training staan en wil je je bedrijf écht naar het volgende niveau tillen en weet je niet goed wat hier nodig voor is? Vraag een kosteloos gesprek met mij aan. Ik help je graag verder!


Gratis online masterclass  Het Online Training Creatieplan

We doorlopen samen het Online Training Creatieplan: de 5 cruciale fases die je van start
tot lancering doorloopt voor een winstgevende online training

  • ​Hoe jij er voor kan zorgen dat je online training écht een succes wordt.
  • ​Hoe je ervoor zorgt dat je binnen 3 maanden omzet draait
    uit je online training
  • Welke werkvormen je kunt gebruiken en hoe je je cursist bij de les houdt
  • check
    Hoe je laaiend enthousiaste cursisten krijgt.​

Doe live mee vanaf je pc/ laptop, meld je hier aan

Ontvang de tweewekelijkse waardevolle e-mails over online ondernemen en kies een datum:

Tijd of geld?

online training maken

Wat kies jij?

Met geld koop je tijd doordat je bijvoorbeeld ondernemerstaken kan uitbesteden.

Met meer tijd kun je meer geld uitgeven maar ook meer omzet draaien door meer acquisitie te doen. En daarnaast kun je natuurlijk ook leuke dingen doen met je kinderen of met je partner. Meer op vakantie. Lekker skiën of naar Thailand. Meer zakenreizen plannen.  Meer leren.

Een nog betere ondernemer worden.

Wat zou jij met meer tijd ‘doen’?

En weet je ook hoe je meer tijd kunt maken?​

Het kan best een simpel besluit zijn en voor de hand liggen.

Maar ja, soms zie je het gewoon niet.Laatst sprak ik een trainer die 85 dagen per jaar de deur uit was om live trainingen te geven.

De mensen die zij les gaf moesten allemaal uitgeroosterd worden en gingen in de baas zijn tijd op cursus.

En ze was dus erg veel op pad. Ze wilde eigenlijk niet zo vaak weg van huis en het live trainingen geven ervaarde ze als best intensief. Ze vroeg me hoe ze nu meer tijd terug zou kunnen krijgen.

Ik vroeg haar het volgende:

“Moet je vaak hetzelfde vertellen?” Ze knikte. “Ik vind het ook de minst leuke training om te geven.”

“Als je dat dan nog 1 keer doet en je 3 dagen aan materiaal zou digitaliseren, waardoor je 3 volle dagen van deze training zou winnen? Je materiaal opnemen in video’s, werkbladen en een quiz om te testen of ze de stof goed begrepen zouden hebben?”

Haar ogen klaarden even op. “Mmm... interessant!“

De bezwaren lagen echter alweer op de loer. ”Ach maar dat is toch technisch vreselijk ingewikkeld. En het kóst alleen maar tijd.“

Die twee bezwaren die kon ik wel tackelen.  

“Als iemand van 67 jaar dit kan, zou jij, 17 jaar jonger het dan niet kunnen? Je kunt toch ook met je mobiele telefoon videootjes maken? Je weet hoe je met Word werkt? Dat heb je toch ook moeten leren? En waarom denk je dat je een leeromgeving zelf moet installeren? Er bestaan ook gespreide bedjes hoor. Net als wanneer je een huisje huurt, dan ga je toch ook niet de bedden zelf opmaken en kies je voor wat meer comfort?”

“En die tijd? Als je nu 3 tot 6 maanden gefocust van de materialen video’s maakt. Wat ga je er in de toekomst aan tijd mee winnen? Wat zou je straks met deze tijd doen?”

Nou dat wist ze wel. Met een campertje met haar man meer op pad.

Wat zou jij doen met meer tijd?

Dus toen was ze om. Binnen 3-6 maanden heeft zijn meer tijd.

Heb ik een vuurtje bij je kunnen aanwakkeren met dit bericht?

Kom dan 9 november naar de live online Masterclass “Het online training creatieplan”

Ik vertel je over hoe je meer tijd terugkrijgt én meer geld verdient door je kennis online aan te bieden.

​Meld je hier aan.

We doorlopen samen het Online Training Creatieplan: de 5 cruciale fases die je van start  tot lancering doorloopt voor een winstgevende online training.

Hoe jij er voor kan zorgen dat je online training écht een succes wordt.

Hoe je ervoor zorgt dat je binnen 3 maanden omzet draait uit je online training

Welke werkvormen je kunt gebruiken en hoe je je cursist bij de les houdt

Hoe je laaiend enthousiaste cursisten krijgt.

Ja, ik doe mee!

Gratis online masterclass  Het Online Training Creatieplan

We doorlopen samen het Online Training Creatieplan: de 5 cruciale fases die je van start
tot lancering doorloopt voor een winstgevende online training

  • ​Hoe jij er voor kan zorgen dat je online training écht een succes wordt.
  • ​Hoe je ervoor zorgt dat je binnen 3 maanden omzet draait
    uit je online training
  • Welke werkvormen je kunt gebruiken en hoe je je cursist bij de les houdt
  • check
    Hoe je laaiend enthousiaste cursisten krijgt.​

Doe live mee vanaf je pc/ laptop, meld je hier aan

Ontvang de tweewekelijkse waardevolle e-mails over online ondernemen en kies een datum:

3 methodes om je doelgroep warm te maken

3 methodes om je doelgroep warm te maken

In de vorige ​artikel vertelde ik je over de koude lauwe en warme doelgroepen

En ik zag je schrik al,….. moet ik dus 3 salespages hebben? Het kán helpen.

Wat je ook kunt doen is bruggen bouwen tussen de doelgroepen.​

In de video hierboven laat ik je zien hoe je dat doet.

Misschien denk je dat het moeilijk is om van totaal onbekende mensen een warme doelgroep te maken die makkelijker je product of dienst afneemt. 

Maar eigenlijk is het vrij makkelijk. Ik ga je het laten zien​. Er moet gebouwd worden aan de know like trust factor.

​Dit is hoe ik het doe:

Blog

​Ik schrijf bijvoorbeeld een blog waarin ik kennis deel en inzicht geef in wat het probleem is en wat de consequenties zijn van de problemen. Ik geef ze ook een kleine deeloplossing in het blog. De kans is dan al groter dat ze warmer zijn geworden en inzicht hebben gekregen en ook nu weten wat de oplossing kan zijn.

Meer inzichten deel ik dan in mijn weggever, die ín het blogbericht staat. Veel mensen vragen deze dan aan en dan zijn ze van koud naar warm getransporteerd.

Je kunt ook gebruik maken van een Quiz of een Enquête

3 methodes om je doelgroep warm te maken

Je kunt bepaalde vragen stellen die de gedachten een bepaalde kant op laten draaien. Je plant zaadjes en laat de bezoeker nadenken over een aantal zaken.

​​Kijk ik heb het zo toegepast.​ in mijn quiz  ben je er klaar voor .

En zo heeft één van mijn cursisten het toegepast:

Deze dame heeft bijvoorbeeld ​25 aanvragen om deel te nemen aan haar pilot binnen gekregen. De doelgroep was eerst volkomen koud. Door mensen met behulp van een enquête in te laten zien ​wat haar training hen zou kunnen opleveren gingen de radartjes ratelen.

Het mooie hiervan is dat je zelf kunt kiezen welke methode bij je past. Je hoeft het ook niet allemaal te doen en al helemaal niet alleen!

Krijg je hier al inspiratie van?

Kom ook naar hét event voor het exploderen van je online business op 19 oktober a.s. in Vianen: wil je serieus opschalen met je bedrijf, aan de slag met een online training, of leren deze stevig online te verkopen?
Dan mag je het event niet missen; meer informatie en tickets:
https://www.dewebacademie.nl/vfv/


​Tijdelijke bonus


​Tijdelijk heb ik een geweldige bonus bij aankoop van je ticket: je krijgt twee waardevolle online lessen inclusief werkbladen hoe je een onweerstaanbaar aanbod van jouw product maakt met een echte X-factor, én gebruik maakt van de belangrijkste online marketingstrategie ooit.

Deze 2 lessen zijn uniek en niet los te verkrijgen, ze hebben een waarde van € 300. Door deze X-factor toe te voegen aan mijn aanbod is mijn bedrijf compleet veranderd.

Moet ik echt al die problemen op mijn salespage opnemen?

“Daar haak ik compleet op af, op die probleem opsomming” stelde mijn klant van de week. Vele anderen knikten: “Ja, dat heb ik ook!”.

En: “Niks voor mij!”

Ik legde haar uit wanneer je het beter wel kunt gebruiken en wanneer je start met de oplossing.

Het heeft namelijk alles te maken met de temperatuur van je doelgroep.

Daarmee bedoel ik hoe goed de connectie is die je met die doelgroep hebt.

Want als jij nog nooit van mij gehoord hebt, dan ga je je nooit door mij laten coachen.

Je hebt geen idee wie ik ben.

En daarom benader je je koude doelgroep anders dan je warme doelgroep en/of hete doelgroep.

Dus deze temperatuur moeten we eerst meten en daarna kunnen we communiceren op de juiste manier die hen aanspreekt waardoor ze volgende stappen zetten in je funnel.*

​Wat is een funnel?

*Een funnel is de online verkooptrechter, het pad waar je je toekomstige klanten doorheen leidt totdat ze met je samen willen werken.

Als je deze op orde hebt dan kun je én automatische klantenstromen naar je toetrekken én zorgen voor het opschalen van je omzet!

Een koude doelgroep benader je anders.

Deze mensen hebben geen idee wie jij bent. Ze weten niet wat je biedt en ook niet of ze je kunnen vertrouwen. Ze komen bij je via een advertentie op Facebook of Google. Misschien hebben ze gegoogeld op je blog en is daar het eerste contact ontstaan.

IJS en ijskoud zijn ze.

Een spelfoutje kan al funest zijn.
Direct om de koop vragen ook, trouwens.
En ze moeten meteen geraakt zijn en een diepe zucht van verlichting slaken...   
Ja! Dat is wat ik heb!  

Deze doelgroep is eigenlijk de heilige graal van je bedrijf.
Als je deze mensen tot klant kan maken, dan doe je het echt goed.

Je kunt niet verwachten dat deze mensen daar nu al aan toe zijn. Het is net als de start van een liefdesrelatie. Dan zeg je ook niet gelijk: "Jij bent de ware. Trouw met mij!"   

​Eerst moeten we elkaar​ leren kennen.​

Als we het al hebben over taal; deze mensen zoeken dus vaak op het probleem dat ze hebben. Hou er ook rekening mee dat zij een andere bewoording kunnen hebben voor hun probleem dan jij.

Onderzoek deze woorden.

​Als voorbeeld:​
Ik heb weinig traffic naar mijn website of ik heb weinig bezoek op mijn website of  gewoon 
ik heb te weinig klanten?

​Woorden

Met welke woorden zoekt je ideale koude doelgroep naar zijn probleem?


In een warme doelgroep zitten mensen die nog niet echt weten wie je bent, maar ze hebben bijvoorbeeld een relatie met iemand die je kent. Iemand anders heeft ze bijvoorbeeld naar je doorverwezen, en deze partner ontvangt dan een bepaald bedrag van je als de klant instapt. Heel veel van mijn oude cursisten verwijzen andere ondernemers aan mij door en door het persoonlijke verhaal dat zij hebben, is de stap om klant bij mij te worden al sneller genomen.

Het vertrouwen ontstaat veel sneller​​.

Dit zijn ook mensen die je aantrekt via FB, LinkedIn of Instagram; je bereikt ze namelijk al met iets dat ze interesseert, daarom zijn ze je gaan volgen.
Ook dit is een warme doelgroep.

En dan je hete doelgroep. Het klinkt wat cru, een hete doelgroep. Tja, ik kan er geen andere naam voor geven. Dat zijn mensen die je nieuwsbrief lezen, je webinars bijwonen, je video’s bekijken, in een community zitten en deze mensen hebben wel al het vertrouwen om met jou samen te gaan werken.

​Je kunt je doelgroep op verschillende manieren opwarmen

​Probleem

​Zo wordt een koude doelgroep getriggerd door zijn ‘probleem’. Hiermee trek je direct de aandacht.
Op de pagina waarop je weggever staat of je salespage begin je met het probleem in de kop van je tekst en kristalliseert de behoefte in de tekst uit.


Hij of zij is nog niet bekend met jouw product en dat is ook logisch. Zijn of haar probleem kent hij/zij natuurlijk wel, want daar loopt hij of zij al tijden mee rond en daar wil hij/zij graag mee geholpen worden. 

Je warme doelgroep is zich bewust van de oplossing die hij of zij nodig heeft.  
Ze kennen hun probleem en ze weten wat ze nodig hebben om het op te lossen. Daarnaast kennen ze je al of via via. Begin bij hem met de oplossing in je headline / kop van de tekst.

En die hete doelgroep? Die is zich bewust welk product hij of zij nodig heeft. Meestal is een gesprek, een webinar of een korte mail genoeg en stapt hij/zij direct bij je in.

Een voorbeeld van een salespage met de probleemstelling en één met de oplossing

Gratis online masterclass  Het Online Training Creatieplan

We doorlopen samen het Online Training Creatieplan: de 5 cruciale fases die je van start
tot lancering doorloopt voor een winstgevende online training

  • ​Hoe jij er voor kan zorgen dat je online training écht een succes wordt.
  • ​oe je ervoor zorgt dat je binnen 3 maanden omzet draait
    uit je online training
  • Welke werkvormen je kunt gebruiken en hoe je je cursist bij de les houdt
  • check
    Hoe je laaiend enthousiaste cursisten krijgt.​

Doe live mee vanaf je pc/ laptop

9 november a.s: 10 uur  s ochtends

Hoe kies je een goed webinar onderwerp waar men massaal op inschrijft?

Heb je een product of dienst die je online wil verkopen?

Die je écht massaal wil verkopen?

Een e-book, training, online training, workshop of een event, coaching pakketten, strategiegesprekken, jaartrajecten?

Om deze massaal te verkopen kun je natuurlijk  e-mailmarketing inzetten.

Wat nog veel effectiever en winstgevender is het geven van een webinar.

Want in een webinar ga je onmiddellijk veel beter de verbinding aan.
De resultaten van een goed verkopend webinar zijn magistraal.

In april zette ik meer dan een ton met mijn webinars.

Ja, in een maand.

Wil je nog meer bewijs dat dit echt de online tool is om online te verkopen?

Webinars geven vind ik fantastisch.

Echter net voor ik mijn webinar scherm aanzet even niet hoor. Ik ren dan zeker 3 keer de trap op of af.

Heb ik genoeg water staan?

Doet mijn geluid het wel?

Klopt de aanmeldpagina. Nog even een keertje checken….

De webinarkriebels en de webinarzenuwen krijg ik dan.

En “Oh, wat als ik nu de verkeerde link heb doorgestuurd en de helft niet kan komen opdagen.

Ja, van-die-dingen heb ik nog ook steeds. En natuurlijk gaan er dingetjes mis. Ook die verkeerde link is wel eens toegestuurd helaas.

Of dan komt mijn zoon met een tussenuur thuis tijdens mijn webinar zonder sleutel en belt net aan terwijl ik mijn aanbod doe.

Aaaarghh… eerder schreef ik hier al eens een blog over en weet je … die blunders horen erbij. Het maakt niet uit. Mensen vinden het alleen maar geweldig als dit gebeurt.

“Hahaha” lees je dan in de chat. “Je lijkt wel een echt mens!”

Je kijkers denken dan ook: hé als dat haar gebeurt …. En ze heeft toch zulke goede resultaten. Waarom zou ik het dan ook niet kunnen. En daar deel ik deze alinea ook voor. Hopelijk haal ik hiermee een bezwaar weg, je kunt ook webinars geven als je hondentrainer bent en de bel zou af kunnen gaan en de honden zouden aanslaan…

Dat maakt het juist heel krachtig. Ik hoop dat je inziet dat het ook voor jou kan werken.

Jij kunt dit ook.

Na zo’n webinar hebben we weer een heel ander soort webinargevoel.

Het meest fantastische en ook verslavende gevoel dat er bestaat: “webinareuforie.”

Je luisteraars zijn laaiend enthousiast. Je zet in een uurtje meer dan 10.000 euro om.

DAT! IS! GEWELDIG!

En dit is voor iedereen met een online product mogelijk. Als je weet wát je moet vertellen en wat je geeft aan inhoud in het webinar.

Dus het begint bij het onderwerp:

Het moet natuurlijk een beetje sexy zijn.

Uitdagen.

Een resultaat beloven én waarmaken!

Ik zie teveel flut webinars langskomen waarin wel 20 minuten wordt uitgeweid over de webinar trainer zelf. Je moet natuurlijk weten wie het verhaal met je deelt maar in een webinar van een uur 20 minuten babbelen over jezelf is niet in verhouding.

En bestaat een goede verhouding.

Ik geef je alvast een goed idee hoe je tot een goed onderwerp kan komen waardoor je veel meer deelnemers krijgt en klanten maakt in je webinar.
Denk aan je ideale klant. Denk aan zijn of haar probleem.

En vraag hem of haar in gedachten:

“Wat zou je het allerliefste willen?”.

……………………….……………………….……………………….

Schieten er al een aantal ideeën in je hoofd? Schrijf ze op!

Dit idee ga je verwerken in je titel.

Wat heel goed werkt is een aantal stappen aan te bieden die een bepaald resultaat beloven


In een aantal stappen bijvoorbeeld:

  • In 6 stappen om een betere relatie te krijgen met je puber
  • In 7 stappen om succesvol online te ondernemen
  • De 11 stappen die elke ouder moet kennen om te weten hoe je je baby kan laten doorslapen en jij weer fris opstaat

En geheimen doen het ook altijd heel goed

Iedereen wil het geheim leren kennen achter … het probleem waar zij mee kampen, toch?

  • 5 geheimen van een succesvolle online cursus
  • De 6 geheimen van een gezonde liefdesrelatie
  • De 7 geheimen hoe je je puppy zindelijk krijgt

You get the clue?

Wat wordt jouw topic?

Waar ga jij het over hebben?

Heb je hier een mening over die je graag wil delen? Laat het dan hier weten!

Wil je meer leren over webinars en de dé tool in te zetten waarmee je de complete regie over je omzet kunt krijgen?

Volg dan mijn spiksplinternieuwe online training: de 5 geheimen ​van het magische webinar recept.

Inhoud van deze gratis online training:

​Ontdek welke verschillende methodes je kunt gebruiken voor nog véél véél mensen op je webinar 

Ontdek hoe webinars dé tool kan zijn waarmee je de complete regie over je omzet kunt krijgen ​

​Ik vertel je het geheim waarmee je in één klap van je angst/reserves ten aanzien van het geven van webinars af bent en vandaag nog wil beginnen!

Leer 3 magische bewezen succestitels voor je webinar waardoor je veel meer deelnemers krijgt en klanten maakt in je webinar

Ontdek hoe ik met € 1220 euro in 6 weken 100.000 omzette en hoe jij dat ook kan zelfs als je  geen e-maillijst hebt.

Ben je er klaar voor jouw online programma, product of coachingstrajecten massaal te gaan verkopen?

​Auteursrecht foto:  123RF Stockfoto

Coole tooltip voor je online busines: de gratis videorecorder Loom

Coole tooltip voor je online busines: de gratis videorecorder Loom

Ik ben stapel op tooltjes die je ondernemersleven een stukje makkelijker maken.
Moet jij ook wel eens wat uitleggen aan je klanten, en wordt dat verhaal als je alles gaat uittypen ellenlang én vraagt dit ook om een eindeloze stroom aan e-mails?

Of je wil iets vragen over “hoe iets werkt” of waarom iets je niet lukt op een forum en dan moet het ook nog in het Engels?

Wat als je er een videootje van maakt, de link doorstuurt aan die klant?

In een paar minuutjes heb je het voor elkaar met de extentie ( = toepassing) Loom in de Chrome browser.
Je kunt de video zelfs bewerken, dus stukjes eruit knippen. De persoon aan wie je de video stuurt kan de video downloaden.
Spreek wel met elkaar af hoe lang je de video online houdt ivm de privacy van het gesprek.

Je kunt de video natuurlijk na het bekijken en downloaden verwijderen.
Kijk hier in de korte video hoe je Loom gebruikt.

Gratis videorecorder Loom

Waar kun je dit voor gebruiken?

  • Als je zelf technische vragen hebt op een forum en het lastig uit te leggen is wat je bedoelt zonder beelden.
  • Wanneer je klanten vragen hebben waarbij het gebruik van video tijd bespaart
  • Videotestimonials die je wil geven
  • Als je één van je klanten een unieke oppepper wil geven
  • Voor online sales, stuur bijvoorbeeld je leads (toekomstige klanten) een persoonlijke video

Directe link naar Loom

Moeilijk te vinden in Chrome? Ga dan via je Chrome- browser naar deze link

Laat je weten of je dit een handige tool vindt en waar je het voor gaat gebruiken?

Laat hier je reactie achter, Ik ben benieuwd.

Breek door je Glazen Plafond heen

Tijdens internationale vrouwendag kwam het “Glazen Plafond“ weer ter sprake.

Het aantal topvrouwen blijft nog altijd te laag in Nederland” kopt ook de Intermediair.

Heeft dit blad énig idee hoe het in ondernemersland gesteld is’, vroeg ik mij af. Het gaat toch niet altijd om bestuursfuncties wil een vrouw bekroond worden met de titel “topvrouw”?

Ik wil je maar wat graag vertellen over enorme inspirerende vrouwen die wél door hun glazen plafond zijn gebroken.

Als ondernemer.

Vorige keer vertelde ik je over Marion met haar creatieve workshops die ook eenvoudig met het versturen van een aantal e-mails makkelijk 96 klanten kreeg. En dit herhaalt en herhaalt.

Deze keer noem ik graag Veronique Prins. Met 200 uur inzet aan het maken van een online training creëerde ze 200.000 omzet: dat is een schone winst van 1000 euro per uur.

Het mooie overigens is dat ze nog niet is uitgelanceerd en dat haar online training (en dus die 200 uur inzet) haar nog altijd omzet oplevert, zonder dat ze daar nu inhoud aan moet veranderen.

Het toppunt van schaalbaarheid.

Ze trekt haar online training uit de kast + haar lanceerstrategie en daarmee genereert ze haar inkomen.

Schikt die 200 uur inzet je trouwens af? Het klinkt riant maar over 6 maanden gerekend is dat slechts 1 dag per week. Of elke week één uur per dag.

 Zou jij dat over hebben om 1000 euro per uur te verdienen?

Als je hier een ja bij voelt, lees dan ook mijn e-book:

Maak van je online training een daverend succes!

Wil je ​ eindelijk aan de slag met het maken van jouw eigen online training?
Opschalen en waarschijnlijk ook meer vrijheid?


En daar is meer omzet voor nodig.

Wat heb je nodig om goed van start te kunnen zodat je online training een daverend succes wordt? Om je hiermee te helpen geef ik deze week dit e-book weg.

 Hierin staan 9 top artikelen zodat:

  • je je beter kunt voorbereiden op het ontwikkelen van een online training
  • je ervoor kunt zorgen dat jouw online training impact heeft op je online cursist
  • je een online training kan inzetten als low-end product maar ook een high end

'Ontvang de tweewekelijkse waardevolle e-mails over online ondernemen & als welkomstcadeau het gratis e-book.

​In de Privacy Verklaring lees je hoe we je gegevens opslaan.

Dus mag ik jou heel even de volgende redelijk gemene vraag stellen?

Zijn je klanten belangrijker dan je gezin of je vrijheid?

Oeh die doet pijn hé….

Toen ik nog niet werkte zoals ik dat nu doe (3 uur online coaching per 2 weken en de rest besteed ik aan product optimalisatie en marketing ) stond mijn mobiel altijd aan en mijn e-mail altijd  open. Er konden klanten bellen of mailen en dan roetsjte ik naar boven om deze mensen te spreken.  Op mijn overloopkantoor😉

Mijn zoontje van toen 7 jaar vroeg mij wel eens “Uhhhh mam ik ben toch zeker wel belangrijker dan je klanten?”

Ik kan je vertellen dat die opmerking mij toen recht in mijn hart stak.

Want natuurlijk was het niet waar. Hij was én is net als mijn andere twee zonen het belangrijkste. Niet mijn bedrijf.

Om hem te helpen met zijn begeleiding wilde ik er genoeg voor hem zijn. Jochem Meijer is er niks bij, zullen we maar zeggen qua ADHD. (en Veronique trouwens ook niet haha!) 

Maar om een beetje omzet te maken moesten er echt heel wat werk à la uurtje factuurtje worden gemaakt.  En die uren lieten zich lang niet lang niet altijd in het keurslijf van schooltijden persen.

Dus…. Ja, hij was het belangrijkste maar dat liet ik nu niet bepaald zien.

Dat veranderde enorm toen ik mijn online trainingen in de markt zette en mij daar op focuste.

Vorige week zette ik 30.000 euro om. Niet normaal. In één week.

Maar zo geweldig!

En deze zaterdag besprak ik met mijn huidige cursisten het perspectief als ze hun online training écht massaal aan de man zouden brengen. Want hun training is nagenoeg af.
Wat zou dit voor hen mogelijk maken?

We hebben verkoop doelen gesteld en ik weet dat het ook voor hen haalbaar is.

Fantastisch!

Heb jij ook plannen om te starten met een online training? Ik help je heel graag met een goede voorbereiding.

Die krijg je van mij compleet gratis in mijn e-book

Maak van je online training een daverend succes!

Wil je ​ eindelijk aan de slag met het maken van jouw eigen online training?
Opschalen en waarschijnlijk ook meer vrijheid?


En daar is meer omzet voor nodig.

Wat heb je nodig om goed van start te kunnen zodat je online training een daverend succes wordt? Om je hiermee te helpen geef ik deze week dit e-book weg.

 Hierin staan 9 top artikelen zodat:

  • je je beter kunt voorbereiden op het ontwikkelen van een online training
  • je ervoor kunt zorgen dat jouw online training impact heeft op je online cursist
  • je een online training kan inzetten als low-end product maar ook een high end

'Ontvang de tweewekelijkse waardevolle e-mails over online ondernemen & als welkomstcadeau het gratis e-book.

​In de Privacy Verklaring lees je hoe we je gegevens opslaan.

 

 

 

 

 

Foto credit Auteursrecht:

1 2 3 15
>