3 methodes om je doelgroep warm te maken

3 methodes om je doelgroep warm te maken

In de vorige ​artikel vertelde ik je over de koude lauwe en warme doelgroepen

En ik zag je schrik al,….. moet ik dus 3 salespages hebben? Het kán helpen.

Wat je ook kunt doen is bruggen bouwen tussen de doelgroepen.​

In de video hierboven laat ik je zien hoe je dat doet.

Misschien denk je dat het moeilijk is om van totaal onbekende mensen een warme doelgroep te maken die makkelijker je product of dienst afneemt. 

Maar eigenlijk is het vrij makkelijk. Ik ga je het laten zien​. Er moet gebouwd worden aan de know like trust factor.

​Dit is hoe ik het doe:

Blog

​Ik schrijf bijvoorbeeld een blog waarin ik kennis deel en inzicht geef in wat het probleem is en wat de consequenties zijn van de problemen. Ik geef ze ook een kleine deeloplossing in het blog. De kans is dan al groter dat ze warmer zijn geworden en inzicht hebben gekregen en ook nu weten wat de oplossing kan zijn.

Meer inzichten deel ik dan in mijn weggever, die ín het blogbericht staat. Veel mensen vragen deze dan aan en dan zijn ze van koud naar warm getransporteerd.

Je kunt ook gebruik maken van een Quiz of een Enquête

3 methodes om je doelgroep warm te maken

Je kunt bepaalde vragen stellen die de gedachten een bepaalde kant op laten draaien. Je plant zaadjes en laat de bezoeker nadenken over een aantal zaken.

​​Kijk ik heb het zo toegepast.​ in mijn quiz  ben je er klaar voor .

En zo heeft één van mijn cursisten het toegepast:

Deze dame heeft bijvoorbeeld ​25 aanvragen om deel te nemen aan haar pilot binnen gekregen. De doelgroep was eerst volkomen koud. Door mensen met behulp van een enquête in te laten zien ​wat haar training hen zou kunnen opleveren gingen de radartjes ratelen.

Het mooie hiervan is dat je zelf kunt kiezen welke methode bij je past. Je hoeft het ook niet allemaal te doen en al helemaal niet alleen!

Krijg je hier al inspiratie van?

Kom ook naar hét event voor het exploderen van je online business op 19 oktober a.s. in Vianen: wil je serieus opschalen met je bedrijf, aan de slag met een online training, of leren deze stevig online te verkopen?
Dan mag je het event niet missen; meer informatie en tickets:
https://www.dewebacademie.nl/vfv/


​Tijdelijke bonus


​Tijdelijk heb ik een geweldige bonus bij aankoop van je ticket: je krijgt twee waardevolle online lessen inclusief werkbladen hoe je een onweerstaanbaar aanbod van jouw product maakt met een echte X-factor, én gebruik maakt van de belangrijkste online marketingstrategie ooit.

Deze 2 lessen zijn uniek en niet los te verkrijgen, ze hebben een waarde van € 300. Door deze X-factor toe te voegen aan mijn aanbod is mijn bedrijf compleet veranderd.

Moet ik echt al die problemen op mijn salespage opnemen?

“Daar haak ik compleet op af, op die probleem opsomming” stelde mijn klant van de week. Vele anderen knikten: “Ja, dat heb ik ook!”.

En: “Niks voor mij!”

Ik legde haar uit wanneer je het beter wel kunt gebruiken en wanneer je start met de oplossing.

Het heeft namelijk alles te maken met de temperatuur van je doelgroep.

Daarmee bedoel ik hoe goed de connectie is die je met die doelgroep hebt.

Want als jij nog nooit van mij gehoord hebt, dan ga je je nooit door mij laten coachen.

Je hebt geen idee wie ik ben.

En daarom benader je je koude doelgroep anders dan je warme doelgroep en/of hete doelgroep.

Dus deze temperatuur moeten we eerst meten en daarna kunnen we communiceren op de juiste manier die hen aanspreekt waardoor ze volgende stappen zetten in je funnel.*

​Wat is een funnel?

*Een funnel is de online verkooptrechter, het pad waar je je toekomstige klanten doorheen leidt totdat ze met je samen willen werken.

Als je deze op orde hebt dan kun je én automatische klantenstromen naar je toetrekken én zorgen voor het opschalen van je omzet!

Een koude doelgroep benader je anders.

Deze mensen hebben geen idee wie jij bent. Ze weten niet wat je biedt en ook niet of ze je kunnen vertrouwen. Ze komen bij je via een advertentie op Facebook of Google. Misschien hebben ze gegoogeld op je blog en is daar het eerste contact ontstaan.

IJS en ijskoud zijn ze.

Een spelfoutje kan al funest zijn.
Direct om de koop vragen ook, trouwens.
En ze moeten meteen geraakt zijn en een diepe zucht van verlichting slaken...   
Ja! Dat is wat ik heb!  

Deze doelgroep is eigenlijk de heilige graal van je bedrijf.
Als je deze mensen tot klant kan maken, dan doe je het echt goed.

Je kunt niet verwachten dat deze mensen daar nu al aan toe zijn. Het is net als de start van een liefdesrelatie. Dan zeg je ook niet gelijk: "Jij bent de ware. Trouw met mij!"   

​Eerst moeten we elkaar​ leren kennen.​

Als we het al hebben over taal; deze mensen zoeken dus vaak op het probleem dat ze hebben. Hou er ook rekening mee dat zij een andere bewoording kunnen hebben voor hun probleem dan jij.

Onderzoek deze woorden.

​Als voorbeeld:​
Ik heb weinig traffic naar mijn website of ik heb weinig bezoek op mijn website of  gewoon 
ik heb te weinig klanten?

​Woorden

Met welke woorden zoekt je ideale koude doelgroep naar zijn probleem?


In een warme doelgroep zitten mensen die nog niet echt weten wie je bent, maar ze hebben bijvoorbeeld een relatie met iemand die je kent. Iemand anders heeft ze bijvoorbeeld naar je doorverwezen, en deze partner ontvangt dan een bepaald bedrag van je als de klant instapt. Heel veel van mijn oude cursisten verwijzen andere ondernemers aan mij door en door het persoonlijke verhaal dat zij hebben, is de stap om klant bij mij te worden al sneller genomen.

Het vertrouwen ontstaat veel sneller​​.

Dit zijn ook mensen die je aantrekt via FB, LinkedIn of Instagram; je bereikt ze namelijk al met iets dat ze interesseert, daarom zijn ze je gaan volgen.
Ook dit is een warme doelgroep.

En dan je hete doelgroep. Het klinkt wat cru, een hete doelgroep. Tja, ik kan er geen andere naam voor geven. Dat zijn mensen die je nieuwsbrief lezen, je webinars bijwonen, je video’s bekijken, in een community zitten en deze mensen hebben wel al het vertrouwen om met jou samen te gaan werken.

​Je kunt je doelgroep op verschillende manieren opwarmen

​Probleem

​Zo wordt een koude doelgroep getriggerd door zijn ‘probleem’. Hiermee trek je direct de aandacht.
Op de pagina waarop je weggever staat of je salespage begin je met het probleem in de kop van je tekst en kristalliseert de behoefte in de tekst uit.


Hij of zij is nog niet bekend met jouw product en dat is ook logisch. Zijn of haar probleem kent hij/zij natuurlijk wel, want daar loopt hij of zij al tijden mee rond en daar wil hij/zij graag mee geholpen worden. 

Je warme doelgroep is zich bewust van de oplossing die hij of zij nodig heeft.  
Ze kennen hun probleem en ze weten wat ze nodig hebben om het op te lossen. Daarnaast kennen ze je al of via via. Begin bij hem met de oplossing in je headline / kop van de tekst.

En die hete doelgroep? Die is zich bewust welk product hij of zij nodig heeft. Meestal is een gesprek, een webinar of een korte mail genoeg en stapt hij/zij direct bij je in.

Een voorbeeld van een salespage met de probleemstelling en één met de oplossing



Moet je dan dus 3 salespages hebben? Het kán helpen. Wat je ook kunt doen is bruggen bouwen tussen de doelgroepen.​

Wat hebben deze mensen nodig om ​van temperatuur te wisselen​?

Daarover vertel ik je in de volgende e-mail meer. (Next week)

Wil je sowieso serieus aan de slag met het uitbouwen van je funnel aka de online verkooptrechter?
Mis dan vooral het event Verkeer Funnel Verkoop niet, dat ik op 19 oktober a.s. organiseer op een lokatie midden in Nederland (omgeving Nieuwegein/Vianen).

Koop 1 ticket voor 127 euro of 2 tickets voor 195 euro en kom samen met je assistent, collega-ondernemer of partner in crime. Ik ontmoet je daar graag!

Uniek Event​

​19 oktober a.s 
Hét event voor het exploderen van je online business.

Hoe kies je een goed webinar onderwerp waar men massaal op inschrijft?

Heb je een product of dienst die je online wil verkopen?

Die je écht massaal wil verkopen?

Een e-book, training, online training, workshop of een event, coaching pakketten, strategiegesprekken, jaartrajecten?

Om deze massaal te verkopen kun je natuurlijk  e-mailmarketing inzetten.

Wat nog veel effectiever en winstgevender is het geven van een webinar.

Want in een webinar ga je onmiddellijk veel beter de verbinding aan.
De resultaten van een goed verkopend webinar zijn magistraal.

In april zette ik meer dan een ton met mijn webinars.

Ja, in een maand.

Wil je nog meer bewijs dat dit echt de online tool is om online te verkopen?

Webinars geven vind ik fantastisch.

Echter net voor ik mijn webinar scherm aanzet even niet hoor. Ik ren dan zeker 3 keer de trap op of af.

Heb ik genoeg water staan?

Doet mijn geluid het wel?

Klopt de aanmeldpagina. Nog even een keertje checken….

De webinarkriebels en de webinarzenuwen krijg ik dan.

En “Oh, wat als ik nu de verkeerde link heb doorgestuurd en de helft niet kan komen opdagen.

Ja, van-die-dingen heb ik nog ook steeds. En natuurlijk gaan er dingetjes mis. Ook die verkeerde link is wel eens toegestuurd helaas.

Of dan komt mijn zoon met een tussenuur thuis tijdens mijn webinar zonder sleutel en belt net aan terwijl ik mijn aanbod doe.

Aaaarghh… eerder schreef ik hier al eens een blog over en weet je … die blunders horen erbij. Het maakt niet uit. Mensen vinden het alleen maar geweldig als dit gebeurt.

“Hahaha” lees je dan in de chat. “Je lijkt wel een echt mens!”

Je kijkers denken dan ook: hé als dat haar gebeurt …. En ze heeft toch zulke goede resultaten. Waarom zou ik het dan ook niet kunnen. En daar deel ik deze alinea ook voor. Hopelijk haal ik hiermee een bezwaar weg, je kunt ook webinars geven als je hondentrainer bent en de bel zou af kunnen gaan en de honden zouden aanslaan…

Dat maakt het juist heel krachtig. Ik hoop dat je inziet dat het ook voor jou kan werken.

Jij kunt dit ook.

Na zo’n webinar hebben we weer een heel ander soort webinargevoel.

Het meest fantastische en ook verslavende gevoel dat er bestaat: “webinareuforie.”

Je luisteraars zijn laaiend enthousiast. Je zet in een uurtje meer dan 10.000 euro om.

DAT! IS! GEWELDIG!

En dit is voor iedereen met een online product mogelijk. Als je weet wát je moet vertellen en wat je geeft aan inhoud in het webinar.

Dus het begint bij het onderwerp:

Het moet natuurlijk een beetje sexy zijn.

Uitdagen.

Een resultaat beloven én waarmaken!

Ik zie teveel flut webinars langskomen waarin wel 20 minuten wordt uitgeweid over de webinar trainer zelf. Je moet natuurlijk weten wie het verhaal met je deelt maar in een webinar van een uur 20 minuten babbelen over jezelf is niet in verhouding.

En bestaat een goede verhouding.

Ik geef je alvast een goed idee hoe je tot een goed onderwerp kan komen waardoor je veel meer deelnemers krijgt en klanten maakt in je webinar.
Denk aan je ideale klant. Denk aan zijn of haar probleem.

En vraag hem of haar in gedachten:

“Wat zou je het allerliefste willen?”.

……………………….……………………….……………………….

Schieten er al een aantal ideeën in je hoofd? Schrijf ze op!

Dit idee ga je verwerken in je titel.

Wat heel goed werkt is een aantal stappen aan te bieden die een bepaald resultaat beloven


In een aantal stappen bijvoorbeeld:

  • In 6 stappen om een betere relatie te krijgen met je puber
  • In 7 stappen om succesvol online te ondernemen
  • De 11 stappen die elke ouder moet kennen om te weten hoe je je baby kan laten doorslapen en jij weer fris opstaat

En geheimen doen het ook altijd heel goed

Iedereen wil het geheim leren kennen achter … het probleem waar zij mee kampen, toch?

  • 5 geheimen van een succesvolle online cursus
  • De 6 geheimen van een gezonde liefdesrelatie
  • De 7 geheimen hoe je je puppy zindelijk krijgt

You get the clue?

Wat wordt jouw topic?

Waar ga jij het over hebben?

Heb je hier een mening over die je graag wil delen? Laat het dan hier weten!

Wil je meer leren over webinars en de dé tool in te zetten waarmee je de complete regie over je omzet kunt krijgen?

Volg dan mijn spiksplinternieuwe online training: de 5 geheimen ​van het magische webinar recept.

Inhoud van deze gratis online training:

​Ontdek welke verschillende methodes je kunt gebruiken voor nog véél véél mensen op je webinar 

Ontdek hoe webinars dé tool kan zijn waarmee je de complete regie over je omzet kunt krijgen ​

​Ik vertel je het geheim waarmee je in één klap van je angst/reserves ten aanzien van het geven van webinars af bent en vandaag nog wil beginnen!

Leer 3 magische bewezen succestitels voor je webinar waardoor je veel meer deelnemers krijgt en klanten maakt in je webinar

Ontdek hoe ik met € 1220 euro in 6 weken 100.000 omzette en hoe jij dat ook kan zelfs als je  geen e-maillijst hebt.

Ben je er klaar voor jouw online programma, product of coachingstrajecten massaal te gaan verkopen?

​Auteursrecht foto:  123RF Stockfoto

Coole tooltip voor je online busines: de gratis videorecorder Loom

Coole tooltip voor je online busines: de gratis videorecorder Loom

Ik ben stapel op tooltjes die je ondernemersleven een stukje makkelijker maken.
Moet jij ook wel eens wat uitleggen aan je klanten, en wordt dat verhaal als je alles gaat uittypen ellenlang én vraagt dit ook om een eindeloze stroom aan e-mails?

Of je wil iets vragen over “hoe iets werkt” of waarom iets je niet lukt op een forum en dan moet het ook nog in het Engels?

Wat als je er een videootje van maakt, de link doorstuurt aan die klant?

In een paar minuutjes heb je het voor elkaar met de extentie ( = toepassing) Loom in de Chrome browser.
Je kunt de video zelfs bewerken, dus stukjes eruit knippen. De persoon aan wie je de video stuurt kan de video downloaden.
Spreek wel met elkaar af hoe lang je de video online houdt ivm de privacy van het gesprek.

Je kunt de video natuurlijk na het bekijken en downloaden verwijderen.
Kijk hier in de korte video hoe je Loom gebruikt.

Gratis videorecorder Loom

Waar kun je dit voor gebruiken?

  • Als je zelf technische vragen hebt op een forum en het lastig uit te leggen is wat je bedoelt zonder beelden.
  • Wanneer je klanten vragen hebben waarbij het gebruik van video tijd bespaart
  • Videotestimonials die je wil geven
  • Als je één van je klanten een unieke oppepper wil geven
  • Voor online sales, stuur bijvoorbeeld je leads (toekomstige klanten) een persoonlijke video

Directe link naar Loom

Moeilijk te vinden in Chrome? Ga dan via je Chrome- browser naar deze link

Laat je weten of je dit een handige tool vindt en waar je het voor gaat gebruiken?

Laat hier je reactie achter, Ik ben benieuwd.

Breek door je Glazen Plafond heen

Tijdens internationale vrouwendag kwam het “Glazen Plafond“ weer ter sprake.

Het aantal topvrouwen blijft nog altijd te laag in Nederland” kopt ook de Intermediair.

Heeft dit blad énig idee hoe het in ondernemersland gesteld is’, vroeg ik mij af. Het gaat toch niet altijd om bestuursfuncties wil een vrouw bekroond worden met de titel “topvrouw”?

Ik wil je maar wat graag vertellen over enorme inspirerende vrouwen die wél door hun glazen plafond zijn gebroken.

Als ondernemer.

Vorige keer vertelde ik je over Marion met haar creatieve workshops die ook eenvoudig met het versturen van een aantal e-mails makkelijk 96 klanten kreeg. En dit herhaalt en herhaalt.

Deze keer noem ik graag Veronique Prins. Met 200 uur inzet aan het maken van een online training creëerde ze 200.000 omzet: dat is een schone winst van 1000 euro per uur.

Het mooie overigens is dat ze nog niet is uitgelanceerd en dat haar online training (en dus die 200 uur inzet) haar nog altijd omzet oplevert, zonder dat ze daar nu inhoud aan moet veranderen.

Het toppunt van schaalbaarheid.

Ze trekt haar online training uit de kast + haar lanceerstrategie en daarmee genereert ze haar inkomen.

Schikt die 200 uur inzet je trouwens af? Het klinkt riant maar over 6 maanden gerekend is dat slechts 1 dag per week. Of elke week één uur per dag.

 Zou jij dat over hebben om 1000 euro per uur te verdienen?

Als je hier een ja bij voelt, lees dan ook mijn e-book:

Maak van je online training een daverend succes!

Wil je ​ eindelijk aan de slag met het maken van jouw eigen online training?
Opschalen en waarschijnlijk ook meer vrijheid?


En daar is meer omzet voor nodig.

Wat heb je nodig om goed van start te kunnen zodat je online training een daverend succes wordt? Om je hiermee te helpen geef ik deze week dit e-book weg.

 Hierin staan 9 top artikelen zodat:

  • je je beter kunt voorbereiden op het ontwikkelen van een online training
  • je ervoor kunt zorgen dat jouw online training impact heeft op je online cursist
  • je een online training kan inzetten als low-end product maar ook een high end

'Ontvang de tweewekelijkse waardevolle e-mails over online ondernemen & als welkomstcadeau het gratis e-book.

​In de Privacy Verklaring lees je hoe we je gegevens opslaan.

Dus mag ik jou heel even de volgende redelijk gemene vraag stellen?

Zijn je klanten belangrijker dan je gezin of je vrijheid?

Oeh die doet pijn hé….

Toen ik nog niet werkte zoals ik dat nu doe (3 uur online coaching per 2 weken en de rest besteed ik aan product optimalisatie en marketing ) stond mijn mobiel altijd aan en mijn e-mail altijd  open. Er konden klanten bellen of mailen en dan roetsjte ik naar boven om deze mensen te spreken.  Op mijn overloopkantoor😉

Mijn zoontje van toen 7 jaar vroeg mij wel eens “Uhhhh mam ik ben toch zeker wel belangrijker dan je klanten?”

Ik kan je vertellen dat die opmerking mij toen recht in mijn hart stak.

Want natuurlijk was het niet waar. Hij was én is net als mijn andere twee zonen het belangrijkste. Niet mijn bedrijf.

Om hem te helpen met zijn begeleiding wilde ik er genoeg voor hem zijn. Jochem Meijer is er niks bij, zullen we maar zeggen qua ADHD. (en Veronique trouwens ook niet haha!) 

Maar om een beetje omzet te maken moesten er echt heel wat werk à la uurtje factuurtje worden gemaakt.  En die uren lieten zich lang niet lang niet altijd in het keurslijf van schooltijden persen.

Dus…. Ja, hij was het belangrijkste maar dat liet ik nu niet bepaald zien.

Dat veranderde enorm toen ik mijn online trainingen in de markt zette en mij daar op focuste.

Vorige week zette ik 30.000 euro om. Niet normaal. In één week.

Maar zo geweldig!

En deze zaterdag besprak ik met mijn huidige cursisten het perspectief als ze hun online training écht massaal aan de man zouden brengen. Want hun training is nagenoeg af.
Wat zou dit voor hen mogelijk maken?

We hebben verkoop doelen gesteld en ik weet dat het ook voor hen haalbaar is.

Fantastisch!

Heb jij ook plannen om te starten met een online training? Ik help je heel graag met een goede voorbereiding.

Die krijg je van mij compleet gratis in mijn e-book

Maak van je online training een daverend succes!

Wil je ​ eindelijk aan de slag met het maken van jouw eigen online training?
Opschalen en waarschijnlijk ook meer vrijheid?


En daar is meer omzet voor nodig.

Wat heb je nodig om goed van start te kunnen zodat je online training een daverend succes wordt? Om je hiermee te helpen geef ik deze week dit e-book weg.

 Hierin staan 9 top artikelen zodat:

  • je je beter kunt voorbereiden op het ontwikkelen van een online training
  • je ervoor kunt zorgen dat jouw online training impact heeft op je online cursist
  • je een online training kan inzetten als low-end product maar ook een high end

'Ontvang de tweewekelijkse waardevolle e-mails over online ondernemen & als welkomstcadeau het gratis e-book.

​In de Privacy Verklaring lees je hoe we je gegevens opslaan.

 

 

 

 

 

Foto credit Auteursrecht:

Dat werkt niet voor mijn markt

Marion, 59 jaar, is een absolute hit op internet

Toch dacht ze eerst: "Mijn product of dienst kan ik niet zo standaardiseren dat ik er een online training van of bij kan maken.”

 En hoe anders bleek de werkelijkheid. 

Ze ging van 10 naar 96 cursisten voor de eerstvolgende workshop die ze gaf.

Denk jij dit ook regelmatig: een online training past niet binnen mijn bedrijf?

En ben je toch heel veel tijd kwijt aan keer op keer hetzelfde verhaal vertellen en kun je het al bijna niet meer me de juiste energie en spontaniteit brengen?

Dit was ook het idee dat Marion in eerste instantie had

Ze gaf creatieve workshops aan workshopleidsters. Iedereen moest naar haar woonplaats De Rijp komen. Ze kocht alle spullen in voor de workshop, regelde de catering. Reserveerde een grote zaal. En dan was iedereen daar en werden er nieuwe creatieve technieken geleerd aan de cursusleidsters.

Best een organisatie zo’n dag.

Vermoeiend was het ook best wel, want van die drukke workshopleidsters allemaal op en top bedienen, vergde best wat energie van Marion. En financieel leverde dat natuurlijk niet bijster veel op aangezien ook de materialen, de catering en de huur er nog vanaf moesten.

Dus dacht Marion, dit moet anders en slimmer.

Wat als ik daar nu een online training van maak, iedereen kan inloggen vanaf zijn eigen plek. Zelf de materialen aanschaffen. De vragen beantwoord ik in de Facebookgroep. Zou dat werken?

Zou ik dat kunnen?

Marion en ik gingen met elkaar in gesprek

We overlegden en ze besloot ervoor te gaan. Met groot succes. Want haar eerste online training verkocht ze uit. Het was een super hit. In plaats van 10 cursusleidsters kreeg ze door het hele land wel 96 aanmeldingen. En dat via het sturen van e-mails.
Ook mensen die ze anders nooit had kunnen helpen want die wilden helemaal niet een dag live naar De Rijp komen om getraind te worden.

Ze kreeg de smaak te pakken en maakte een tweede, een derde en een vierde training. Inmiddels is ze zelfs met een train de trainer opleiding gestart.

Marion werd een hit

En denk je nu dat zij een digitaal wonder was of is? Marion is oma en moest wel nog even het een en ander leren aan skills. Hoe maak ik goede video’s bijvoorbeeld en wat voor soort video’s werken goed. Wat is een goede lesopzet en wat voor e-mails stuur ik aan mijn lezers en hoe vaak?

Speelt dit ook bij jou?

Wil je ook weten of dit toch ook voor jouw markt zou kunnen werken?
Want weet je, Marion is maar één prachtig voorbeeld van hoe dit voor je kan werken, zo'n training. Ik vind haar verhaal enorm inspirerend en ik hoop dat je deze mening deelt.

Dan wil ik je graag uitnodigen voor mijn:

Compleet Nieuwe Gratis LIVE Online Training

We nemen de 5 cruciale fases door die je tegenkomt bij het ontwikkelen van je online training.
En ik laat je zien hoe je 2000 euro extra per maand kunt omzetten binnen 6 maanden.

Inhoud van deze gratis online training:
Het Online Training Creatieplan: de 5 cruciale fases die je van start tot lancering doorloopt voor een winstgevende online training

  • Hoe het komt dat de veel online trainingen de plank misslaan en hoe jij dit voorkomt
  • Hoe je ervoor zorgt dat je binnen 3 maanden omzet draait uit je online training
  • Welke lesopbouw goed werkt en waarom
  • Hoe je makkelijk 2000 per maand extra kunt omzetten met je online training binnen 6 maanden

Ben je het uurtje-factuurtje model echt meer dan beu ?

Meld je hier aan >>


Weet je dat het online trainen model je business enorm gaat boosten?
​Lees dan ook mijn e-book: 

Maak van je online training een daverend succes!

Wil je ​ eindelijk aan de slag met het maken van jouw eigen online training?
Opschalen en waarschijnlijk ook meer vrijheid?


En daar is meer omzet voor nodig.

Wat heb je nodig om goed van start te kunnen zodat je online training een daverend succes wordt? Om je hiermee te helpen geef ik deze week dit e-book weg.

 Hierin staan 9 top artikelen zodat:

  • je je beter kunt voorbereiden op het ontwikkelen van een online training
  • je ervoor kunt zorgen dat jouw online training impact heeft op je online cursist
  • je een online training kan inzetten als low-end product maar ook een high end

'Ontvang de tweewekelijkse waardevolle e-mails over online ondernemen & als welkomstcadeau het gratis e-book.

​In de Privacy Verklaring lees je hoe we je gegevens opslaan.

profile-pic

Door de online workshops ben ik met een nieuwe doelgroep in contact gekomen. Driekwart van de klanten die de online workshop heeft gekocht was nog geen klant bij mij.

Zonder Irene was het niet gelukt om deze online workshop te maken en online te zetten. Het grote voordeel bij de training van Irene is dat je leeromgeving voor jou gemaakt wordt zodat je die zelf kan invullen.

Daarnaast ook de persoonlijke betrokkenheid van Irene, haar duidelijke uitleg (lesgeven is een vak) en duidelijke video's.

Er is echt iemand die je begeleid in het proces, je hulp bij technische zaken en iemand die de basis van jouw website maakt.

Ik zal je deze training zeker aanraden: Door de online workshops ben ik met een nieuwe doelgroep in contact gekomen. Driekwart van de klanten die de online workshop heeft gekocht was nog geen klant bij mij.

Marion Linnenbank

Wil je ook meer gebruik maken van je potentie en meer mensen helpen in minder tijd?
​Lees dan ook mijn e-book: 

Maak van je online training een daverend succes!

Wil je ​ eindelijk aan de slag met het maken van jouw eigen online training?
Opschalen en waarschijnlijk ook meer vrijheid?


En daar is meer omzet voor nodig.

Wat heb je nodig om goed van start te kunnen zodat je online training een daverend succes wordt? Om je hiermee te helpen geef ik deze week dit e-book weg.

 Hierin staan 9 top artikelen zodat:

  • je je beter kunt voorbereiden op het ontwikkelen van een online training
  • je ervoor kunt zorgen dat jouw online training impact heeft op je online cursist
  • je een online training kan inzetten als low-end product maar ook een high end

'Ontvang de tweewekelijkse waardevolle e-mails over online ondernemen & als welkomstcadeau het gratis e-book.

​In de Privacy Verklaring lees je hoe we je gegevens opslaan.

Hoe word ik succesvol online?

Klinkt een “laptop bedrijf” je als muziek in de oren?

Werken waar je wilt, wanneer je wilt en met wie je wilt?
Vaak wordt er nog niet echt nagedacht over wat je nu echt nodig hebt om een online (coaching) business op te zetten en te leven in vrijheid.

Want daar is het de meeste ondernemers toch om te doen.

Dat leven in vrijheid.

Wat zijn de grondbeginselen voor een succesvolle online (coaching) business?

Dit jaar bestaat mijn bedrijf 10 jaar (in juni!) en dit leek mij een mooie aanleiding om te delen hoe ik met mijn online coaching business duizenden cursisten heb mogen helpen hun stappen te zetten met hun online business.

Ik begon met een pc in de hoek in de woonkamer. Als de kinderen een middagdutje deden of naar school waren kon ik aan de slag. Soms lastig want dan zat ik midden in mijn werk en moest ik rennen naar het schoolplein, of werd net mijn jongste wakker terwijl ik mijn lumineuze plannen vorm zat te geven. Met een laptop op schoot vertoefde ik ’s middags in de tuin. Maar de drukte om mij heen leidde mij erg af en ik wilde graag een plekje voor mijzelf.

Maar…In ons huis was geen ruimte voor een kantoor.

En ik was ervan overtuigd dat ik thuis wilde werken bij mijn 3 jongens. Ik vroeg uiteindelijk een binnenhuisarchitecte mee te kijken hoe ik nu in hemelsnaam ergens kon werken en toch wat meer rust creëerde. De overloop op de tweede etage werd omgebouwd en jaren werkte ik op 1.50 bij 1 meter en bouwde aan mijn business. Niet “Hollands” om te zeggen maar om je te inspireren er werden tonnen omgezet op de overloop. Mijn man grapt vaak:

“Hé dat is de titel voor je nieuwe boek 😊“. Binnenkort heb ik wel die eigen ruimte want we hebben inmiddels een geweldig huis gekocht. Overigens, dit huis hadden we nooit kunnen kopen als ik in loondienst was gebleven…

Je begrijpt dat één van de essentiële grondbeginselen voor online succes is:

  1. Een goede werkplek

Kies een plaats hebt waar je goed kunt werken. Het liefst ergonomisch want met werken aan de keukentafel haal je je wel zo RSI op de hals.
Maar zelfs een overloop kan dienen als je geen plaats in huis hebt. En natuurlijk kan je je laptop overal mee naar toe nemen. ZZP-verzamelplekken, zoals HNK of Seets to Meet zijn er ook.

  1. Train je in het schrijven

Schrijf. Schrijf veel. Laat je inspireren en modeleer succesvolle anderen. Tik niet letterlijk andermans teksten over a.u.b….Overal staat copyright op! En het is echt “not done”!
Verdiep je in de formules die er bestaan om een goede blog te schrijven of sales tekst. Probeer ze te ontrafelen. Dit is echt iets dat je moet leren en dat je leert door het vooral veel te doen. Op een gegeven moment vind je je eigen “tone of voice“ in het schrijven en gaat het je makkelijk af.


3. Vind je tribe, je community

Op Facebook kun je een community maken met wie je een aantal keer per week de interactie kunt aangaan. Het wordt een enthousiaste groep als je er echt ook voor ze bent en mensen ook de gelegenheid geeft om zichzelf -af en toe- te profileren.
Via je e-maillijst hou je je ideale klanten op de hoogte en deel je waarde. Het maakt in het begin echt niet uit hoe groot je publiek is als je maar voldoende waarde deelt en een band opbouwt. Je kunt overigens beter een goede lijst hebben met je ideale klanten erop dan een enorme lijst met vage lieden die nooit je e-mail openen. We gaan voor kwaliteit!

Laat je zelf voldoende zien en laat van je horen, op regelmatige basis.

Zaai en ga dan pas oogsten.

Maak “weggevers”/ leadmagnets.  Test ze ook uit en zie wat er werkt bij jouw publiek. Maak ook gebruik van opvolgmails zodat mensen ook weten dat ze met jou kunnen werken. Doe hier ook je aanbod in. Vind je het spannend om je aanbod te doen? Herinner je je dan ook even voor wie je het doet, voor je ideale klant. Je wilt en kunt helpen, doe dat dan ook…

En we beginnen gewoon met één eerste weggever. Je hoeft er echt niet gelijk 10 op de plank te hebben liggen.
95 % van de mensen die deelnemen aan mijn trainingen beginnen hebben nog geen weggever, dus… die maken we vaak in een extra sessie in de training.

  1. Heb een helder en aantrekkelijk online aanbod

Bied je coaching aan? Dat kan ook online. Programma’s als Zoom of Skype kan je hier prima bij gebruiken. Ook Go-to-Meeting is hiervoor geschikt.

Coaching hoeft ook niet altijd 1 op 1 te zijn, denk er ook eens over na om bijvoorbeeld in kleine groepjes te werken. Dit kan voor jou én je coachees,/ cursisten heel interessant zijn.

Een online training past hier natuurlijk ook mooi bij. Hoe heerlijk is het om eenmalig je content te maken en aan te bieden aan je cursisten of cliënten. En het mooie is dat je altijd de content kan wijzigen. Zo blijft het up-to-date! En zo’n online training kun je echt, met je opvolgmails op de automatische piloot verkopen.

  1. Prijs

Ga je voor massa productie en voor anonimiteit? Of ga je voor een hoger geprijsd aanbod waarin je mensen écht verder helpt? Er zijn zoveel mensen én zoveel wensen. Niet iedereen heeft behoefte aan coaching, e-mailondersteuning live dagen en een Facebook groep. Maar ook hier is écht vraag naar.
Maak dus een aanbod dat je ideale klant past als een handschoen.

Hoe kom je daarachter? Wat past als een handschoen?

Maak van je online training een daverend succes!

Wil je ​ eindelijk aan de slag met het maken van jouw eigen online training?
Opschalen en waarschijnlijk ook meer vrijheid?


En daar is meer omzet voor nodig.

Wat heb je nodig om goed van start te kunnen zodat je online training een daverend succes wordt? Om je hiermee te helpen geef ik deze week dit e-book weg.

 Hierin staan 9 top artikelen zodat:

  • je je beter kunt voorbereiden op het ontwikkelen van een online training
  • je ervoor kunt zorgen dat jouw online training impact heeft op je online cursist
  • je een online training kan inzetten als low-end product maar ook een high end

'Ontvang de tweewekelijkse waardevolle e-mails over online ondernemen & als welkomstcadeau het gratis e-book.

​In de Privacy Verklaring lees je hoe we je gegevens opslaan.

Het opzetten van een goede pilot: 5 tips

Doorbreek je eigen perfectionisme met een goede pilot en ontvang direct inkomsten voor je product of dienst

Met het opzetten van een goede pilot krijg je meer zelfvertrouwen in je training of dienst, je kunt deze beter verkopen én eerder verkopen en sowieso een betere training of product creëren.

Wat is een pilot?

Een pilot is een traject waarin je met een klant aan het werk gaat en waarin je een bepaald resultaat wil behalen. Je organiseert het binnen een vooraf bepaalde periode tegen een vastgesteld bedrag. In ruil ontvang je een klantreactie én waardevolle feedback die je kunt gebruiken voor de training.

Wat levert het je op?

  • Gevoel van vertrouwen in je product of dienst
  • Klantreacties: positief om als Social Proof op je website te plaatsen. Is de reactie nog niet helemaal positief dan heb je nog werk aan de winkel en krijg je een nog betere training of dienst. (Dat is ook winst natuurlijk.)
  • Je doorbreekt je eigen perfectionisme en komt van je eventuele startersangst af.
  • Je ontvangt direct inkomsten voor je training of dienst, ook als is het nog niet helemaal gereed. Start before your ready!

Als je een nieuwe training, een jaarprogramma of product maakt wil je natuurlijk dat deze zo goed mogelijk aanslaat.

En hoe zorg je er nu voor dat dit gebeurt?

Door het te testen. Veel ondernemers zetten een product of dienst op de markt en vragen hun deelnemers niet eens hoe het traject is ervaren.

Uit angst misschien?

Wat als je nu vóórdat je iets nieuws in de markt je product test?

Een goede pilot opzetten: hier volgen enkele tips voor de organisatie

Maak een plan

Maak helder voor jezelf:

  • hoe lang de pilot gaat duren (max 3 maanden)
  • bepaal op welk gedeelte van je training/product dienst je feedback wil krijgen.

En je krijgt veel meer dan je vraagt. Misschien zelfs geweldige nieuwe inzichten.

Bepaal het aantal en het niveau van de mensen dat je wil laten deelnemen in je pilot

Als het een betaalde pilot is wil je niet dat er te veel mensen aan mee doen want dan heb je tijdens de lancering geen hot leads meer op je lijst.pilot organiseren

Een goed aantal is bijvoorbeeld 3 of maximaal 5 mensen voor een training waarvan je verwacht dat er 35-50 mensen deelnemen.
Bepaal ook wat de mensen moeten kunnen of kennen om deel te nemen.

 Tijdsinvestering

Bespreek met de klanten van je pilot van tevoren hoeveel tijd ze willen investeren in je training en of ze iets ook bijhouden van de tijd die ze er daadwerkelijk aan besteden.

Helderheid naar je team

Werk je met meerdere teamleden, een VA of misschien zelfs twee of drie?

Zorg er vooraf voor dat alle betrokkenen op de hoogte zijn van de aanpak en het idee achter de pilot. Hoe worden de cursisten ondersteund bijvoorbeeld, zodat ze wel het echte serviceniveau van je bedrijf ervaren.

Evalueren met de deelnemers

Aan het einde van de pilot laat je een evaluatieformulier invullen waarin je ook ruimte overlaat voor onverwacht ‘wins en loses.’ Vraag naar feiten, die helpen je meer dan meningen en veronderstellingen.
Plan een gesprek in met de deelnemer en bespreek de feedback. Je moet echt precies weten hoe het is je klant is vergaan.

Evalueer zelf of met het team

  • Waren de opdrachten duidelijk en zijn alle opdrachten opgevolgd?
  • Was er behoefte aan extra informatie?
  • Welke andere hulpmiddelen hadden we nog meer kunnen gebruiken?
  • Is er nog iets gebeurd dat niet was voorzien?
  • Moeten we wijzigingen maken in het product of de training?
  • Maak een plan om werkzaamheden die eruit komen te bepalen.

Hoe kan ik iemand vragen voor mijn pilot?

Je kunt mensen uitkiezen, denk hierbij aan je ideale klanten, voor wie zou dit uitermate geschikt zijn.

Je kunt ze:

  • Bellen
  • Mailen
  • Whatsappen

Voorbeeld tekst hoe je deelnemers kunt vragen voor je pilot

Hallo ….

Op …. start ik met de pilot training x waar mee je resultaat x behaalt in x weken.

Ik ben op zoek naar [ideale klant] om deze training te doorlopen als case study voor een zeer gereduceerd tarief.

Jij ontvangt de kennis en de kunde en ik ontvang dan graag jouw ervaring en feedback. Ben je serieus geïnteresseerd, neem contact met mij op. Er zijn maar x aantal plaatsen beschikbaar en starten x.

Ook tijdens het proces van het maken van een online training kun je een pilot houden

Zo kan je na een week of 5, als je de structuur helder hebt, al aan de slag met het verkopen van je online training als pilot. Zo wordt deze online training echt heel waardevol en verdien je hier al direct mee!

Maak van je online training een daverend succes!

Wil je ​ eindelijk aan de slag met het maken van jouw eigen online training?
Opschalen en waarschijnlijk ook meer vrijheid?


En daar is meer omzet voor nodig.

Wat heb je nodig om goed van start te kunnen zodat je online training een daverend succes wordt? Om je hiermee te helpen geef ik deze week dit e-book weg.

 Hierin staan 9 top artikelen zodat:

  • je je beter kunt voorbereiden op het ontwikkelen van een online training
  • je ervoor kunt zorgen dat jouw online training impact heeft op je online cursist
  • je een online training kan inzetten als low-end product maar ook een high end

'Ontvang de tweewekelijkse waardevolle e-mails over online ondernemen & als welkomstcadeau het gratis e-book.

​In de Privacy Verklaring lees je hoe we je gegevens opslaan.

Waarom het niet uitmaakt als je webinar in de soep loopt

Voor de derde keer ren ik naar beneden.

“Paul,” zeg ik streng tegen de monteur. “Ik wil even met je checken of je mij goed hebt begrepen.”
Ik wist toen nog niet, dat ondanks alle waarschuwingen, dit mijn meest vreselijke en stressvolle maar ook een van de succesvolste webinars zou zijn.

Veel ondernemers starten met het geven van een webinar. En vaak gooien ze de handdoek daarna direct weer in de ring. Want tijdens die eerste keer gaat er technisch van alles mis waardoor het webinar faliekant in de soep loopt.

Met dit artikel wil ik je laten zien dat dit absoluut niet erg hoeft te zijn!

Mijn meest desastreuze webinar leverde mij 18.000 euro op.

Inmiddels heb ik wel honderden webinars gegeven, fantastische en minder goede en er meer dan een miljoen euro mee omgezet.

Zonder te overdrijven.

En er gebeurt best wel eens iets onverwachts tijdens die webinars, van een glas water dat omvalt, tot het geluid dat niet meewerkt tot echte nachtmerrie scenario’s… zoals met monteur Paul in huis.

Maar zelfs als het totaal in de soep loopt is niet alle hoop verloren.

Ik vertel je hieronder mijn ervaringen zodat je je gerustgesteld voelt. Ook al gaat er iets mis…

Mijn eerste webinar.

Ik ren nog een keer naar beneden. Sjees wat spannend is dit. Uren, nee dagen heb ik geschreven aan dit eerste webinar. Hoge verwachtingen neergezet.
0 verkopen.
Ik ben ontmoedigd.

Heb ik mij daarvoor zo uit de naad gewerkt?

Mijn tweede webinar

Ik ben mogelijk nog zenuwachtiger dan de eerste keer want nu moet het goed gaan.
Ik heb mij meer in het geven van webinars verdiept en mijn webinar geheel herschreven.
4 verkopen en yes! Deze aanpak werkt.

Mijn 50ste webinar

Ik loop nog even naar beneden voor een glas water. Alles staat klaar. Ik zet nog even keihard de muziek aan voor ik begin. Toch gaan er  nog wat zenuwen door mijn lijf.
Het webinar is zo leuk dat ik er amper van kan slapen die nacht.
9 verkopen à 21.000
Giga enthousiast val ik uiteindelijk in slaap. Die korte nachten horen erbij na een webinar, daar zijn weer andere oplossingen voor. 😉

Mijn 337ste webinar

Nou met die zenuwen blijft het een beetje. Ik weet inmiddels als geen ander wat er mis kan gaan
Ik weet ook dat het helemaal niets uitmaakt.
Er ging trouwens helemaal niets mis deze keer
De deelnemers waren super enthousiast. De verkopen geweldig.

Het webinar dat het meest in de soep liep leverde mij 18.000 euro op.

Er was er echter één die in de boeken mag als het grootste en in potentie het meest mislukte webinar ooit.

We wachten namelijk al dagen op een monteur voor de vaatwasmasmachine en eindelijk, eindelijk was hij er dan.

Ik drukte de beste man, toen vond ik hem nog aardig, stevig op het hart dat wat hij ook zou doen met zijn gereedschapskist, de stoppen mochten NIET doorslaan.

De beste man ‘grapte’ naar mijn man dat het toch wel leuk was dat hij een echte secretaresse in huis had. (Little did he know!!!)

Goed, aangezien ik mijn energie voor mijn webinar wilde bewaren waarschuwde ik nog een keer zogenaamd rustig, dat hij moest doen wat er te doen was maar dat hij met de stoppen nog een uur moest wachten.

Het was een eigenwijs mannetje.

180 man waren er online in mijn webinar.

En ja…. toen sloegen de stoppen toch door.

En ik verdween in de leegte…. en ik was hele 8 minuten uit mijn webinar. De presentatie bleef gelukkig wel aanstaan dus niet alles ging op zwart.

Ik rende naar beneden en blies stoom af richting de monteur. Had ik het niet duidelijk genoeg gemaakt wat wel en niet kon? Mannen!

Direct daarna logde ik weer in: 10 mensen waren afgehaakt maar de rest zat geduldig en enigszins bezorgd op mij te wachten.

Hoe kwam dit nu dat het dus niet zo erg was dat er iets vreselijk mis liep?

Ik zal het je vertellen: de sympathie factor was gegroeid door dit hele gebeuren.

En sympathie, je leuk vinden,  is één van de belangrijkste factoren waarom mensen bij je kopen.
Zonder de sympathie factor geen klanten.

Ik werd enorm gerustgesteld door de deelnemers toen ik weer inlogde, ze waren zo aardig en behulpzaam! Na een aantal minuten zat ik er weer lekker in. Qua sales was dit een fantastisch webinar. 18.000 euro omzet.

Er kan altijd iets gebeuren qua techniek maar er is altijd een oplossing voor dit soort dingen.

Conclusie: het geven van webinars is leuk.

Het brengt je enorm veel omzet.

Het geeft echt niets als er iets mis gaat.

Echt niet.

Soms is het zelfs beter. 

Je bent zelf meer ontspannen en in de flow.

Het is natuurlijk heerlijk als het foutloos gaat, maar het is geen garantie voor een goede conversie 😊.

Ik heb de meest perfecte webinars gegeven met een lage conversie.

Bonus tip: ga je ook webinars geven? Doe het dan samen. Laat iemand de chat beheren bijvoorbeeld. Een collega-ondernemer of desnoods je eigen echtgenoot. Of huur Paul in. 🙂
De chat leidt je dan niet af en jij kunt lekker in je verhaal blijven.

Met het delen van mijn webinarervaringen hoop ik dat ik je heb weten te inspireren. Het geven van webinars is mooi instrument waar je geen angst of weerstand voor hoeft te hebben.

Maar het succes komt je niet aanwaaien. Natuurlijk zit hier een plan achter. Want “if you fail to plan, you plan to fail”.

​In de Privacy Verklaring lees je hoe we je gegevens beschermen.

Hoe je van 3 % verkoop via je nieuwsbrief 70% kunt maken

Doe je wel eens een aanbod in je nieuwsbrief?

Deze vraag stel ik altijd aan mijn webinar attendees of lezers. En ja hoor! 60-70 % van de  mensen geeft inderdaad aan dat ze wel eens een aanbod doen.

En als ik dan vraag of daar wel eens wat uitkomt…. Dan lees ik de teleurgestelde reacties.

Nope.

Niets.

Soms iets.

Zelden.

Ik voel de teleurstelling gewoon van het beeldscherm afspatten en dat raakt me.

Waar ligt dat nu aan?

Natuurlijk kan het zijn dat er niet goed in de schoenen van de ideale klant is gestapt.

  • Of dat het probleem het échte probleem niet is. En zou je dieper moeten graven.
  • Of dat het niet helder is waarom jouw oplossing dé oplossing voor het probleem is. Dan ligt het dus aan hoe je het brengt. Er schort iets aan de tekst of de video die je stuurt.
  • Of ze dat nu nog niet zo zien. Ze zien nog niet de consequenties van hun probleem.

Het kan ook liggen aan het volgende:

  • Of de nieuwsbrief die je verstuurde is simpelweg niet geopend.
  • Of de mail is in de spam terecht is gekomen.
  • Of dat Gertrude (ik noem maar even iemand) je mail direct in het “TO DO” mapje plaatst in de inbox.

“Dat lees ik later.”

En ze vergeet het.

Als je nu….

Nog eens….

Een tweede mail zou sturen?

De oplossing op een andere manier belicht? Een keer met een andere insteek? Met ook een goede tip erin verwerkt?

Dan denkt Gertrude misschien: “O, ja! Hé, dat zou ik nog lezen….”

En de derde mail…. Die benadrukt dat je het probleem echt kan oplossen. Weer op een andere manier. Misschien stuur je er een videootje bij, voor de mensen die liever kijken dan lezen. Ook hier deel je weer waarde in.

En een vriendelijke herinnering stuurt… dat het aanbod straks niet meer geldig is en ze als ze echt het probleem wil oplossen….dat ze NU moet besluiten.

Zou het resultaat dan niet veel groter zijn?

Ja, echt!

Het is namelijk zo dat: .

3% van de mensen direct besluiten bij je te kopen

en  7 % staat er open voor, maar plaatst het bijvoorbeeld in een “to do” mapje.

30 % denkt er nu niet aan (maar wel door jouw tweede of derde e-mailbericht)

En 30 % denkt dat ze niet geïnteresseerd is maar is het ergens wel maar moet het even van een andere kant zien

En 30 % uiteindelijk zal nooit iets bij je kopen.
(Bron: Businessmastery Tony Robbins)

Wat een potentie!

Maar die overige 67 procent komen niet vanzelf, je zult verschillende kanten moeten belichten. 
Mensen raken.
Met deze mensen een verbinding aangaan. Via tekst, geluid of beeld. Wat bij hén past.

En die overige 30 procent…

30 procent van de mensen aan wie je een aanbod stuurt in je nieuwsbrief zal dus nooit bij jou kopen. Dat zijn die “nee’s” die je krijgt.   Vergeet deze, dit zijn mensen die zich al uitschrijven, die nooit je mail openen. Of alleen gratis informatie bij je afhalen.

Of  je ideale klant niet zijn en wie je nooit zult kunnen helpen.

En uiteindelijk is de kans dat mensen wel op je aanbod ingaan ineens 70 % in plaats van 3%.
Interessant toch?

 

 

 

 

 

 

1 2 3 15
>