15 van de best bewaarde geheimen
rondom Online Trainingen onthuld


7

Tip 7: Hoe kun je je goed voorbereiden op het maken van een Online Training?

Allereerst is het handig als je begrijpt hoe websites in elkaar zitten. Als je de basisprincipes van WordPress kent ben je al een paar stappen sneller dan wanneer je dat nog helemaal moet ontdekken.
Mijn cursisten die bijvoorbeeld al een website hebben gemaakt met met bijvoorbeeld online cursus WordPress gaan als een speer. Maar ook de cursisten die ofwel hun website gemaakt hebben in Wix of Joomla.

Je hebt gewoon een voorsprong als je dat niet allemaal moet gaan leren als je begint met het maken van je online training.
Je online training wordt namelijk ook in een WordPress omgeving gemaakt. Ik ben groot voorstander van het maken van een aparte leeromgeving. Dit is voor jouw cursist overzichtelijker omdat je je leeromgeving ook in een heldere look-en-feel opzet. Je marketing website heeft hele andere functionaliteiten nodig om je bezoeker tot klant te maken.

Bekijk de onderstaande video... een spoedcursus WordPress in 10 minuten :-)

8

Tip 8: Spoedcursus WordPress: bekijk de video en WordPress heeft geen geheimen meer voor je.

  • Hoe zit het met updates? Bekijk bovenstaande video op 1 minuut 20
  • Wat zijn categoriën en tags 1 minuut 47
  • Alles over pagina's: bewerken, snel bewerken, inplannen, wachtwoord opgeven,  bekijk je op 2 minuut 55
  • Uitleg wat widgets zijn: 4 minuut 21
  • Wat is een menu: 4 minuut 58
  • Header 5 minuut 20
  • Plugins: wat zijn dat, hoe installeer je ze, waar moet je op letten bij het updaten 6 minuut 10
  • Gebruikers aanmaken, je eigen  dashboard aanpassen: 8 minuut
  • Instellingen: 9 minuten
  • Permalinks -SEO-links: 10 minuut 15
9

Tip 9: Welke online trainingen slaan nu echt aan?

    De wens achter het maken van een online training is natuurlijk dat je het goed kunt verkopen. Meer mensen helpen, ook omzet draaien wanneer je bijvoorbeeld in het bos loopt.


    Wat je nodig hebt is dus:

    Het geweldige idee, dat zeker je doelgroep zal aanspreken. Ik adviseer je dan ook altijd te beginnen een marktonderzoek, hoe kleinschalig je dit ook gaat aanpakken. Ik leg je hieronder uit hoe je dit kunt realiseren. Je moet weten of er echt markt is voor jouw idee voor je online training. Dan is de kans op succes vele malen groter!



    Meest verkochte onderwerpen

    De meest verkochten onderwerpen van online trainingen gaan over:

    • Geld
    • Relaties
    • Ondernemingen en marketing
    • Spiritualiteit en levensdoelen
    • Hobby’s – Vrijetijdsbesteding

    Ik ga je een paar voorbeelden geven wat voor soort trainingen je kunt koppelen aan zo’n onderwerp:

    Business/ Marketing
    Facebook formule
    E-book cover maken
    Social Media in jouw branche

    Onderneming
    Stop uitstelmomentenWeg met stress op kantoor
    Conflicthantering

    Gezondheid
    Stoppen met roken
    Paleo Recepten
    Suikervrij eten

    Hobby’s
    Gitaarspelen
    Schilderen
    Breien

    Marktonderzoek: vraag eerst je doelgroep!
    Hoe kun je een praktisch doelgroep onderzoek doen? Vraag een vriendin, pols je klanten, vraag het mensen uit een Facebook groep waarin jouw doelgroep zich bevindt Houd een onderzoek met bijvoorbeeld https://nl.surveymonkey.com/
    Stel de vraag via je Nieuwsbrief, LinkedIn, Twitter, Facebook.

    Waar ligt jouw doelgroep wakker van?
    Heb jij een oplossing in vorm van een training? Dat is dat het gouden aanknopingspunt.
    Welk resultaat wil je dat je cursisten bereiken, wat hebben ze dus nodig?
    Schrijf dit ook op, denk aan: welke inzichten hebben je cursisten, welke vaardigheden hebben ze opgedaan of welke kennis aan het einde van het volgen van jouw training?

VIDEO #1

​Passief inkomen opbouwen met een online training

VIDEO #2

Wanneer past een online training perfect in jouw businessmodel

VIDEO #3

Wat moet je 'weten' om te starten met een online training

VIDEO #4

Zorg voor een snelgroeiende lijst zodat je online training goed verkoopt

VIDEO #5

Welke verdienmodellen bestaan er + leervormen

>