Verlaten potentiële klanten vroegtijdig je website?

Verlaten potentiële klanten vroegtijdig je website?

Heb je enig idee wat er op je website gebeurt?
Hoeveel bezoek je hebt per dag?
Hoeveel ze bekijken?
 
Wat ze er eigenlijk doen?
 
Levert je website je geen omzet alhoewel je toch echt bezoekers hebt op je website?
 
Ben je van plan om je prijzen te verlagen omdat je echt niet genoeg verdient op deze manier?
 
Wat is eigenlijk genoeg?
 
…..
 
Werk aan de winkel!
 
Meer omzet
 
Ik ga je niet vertellen dat je in één keer een website neerzet en het allemaal vanzelf goed komt. Dat ze dan op je afvliegen als een zwerm bijen. Er blijft werk aan de winkel, keer op keer.
Maar als je het goed opzet, dan werkt jouw website voor jou en zorgt voor meer omzet.

Hoe werf je klanten via je website?

Je toekomstige klanten kennen je nog niet en moeten eerst vertrouwen in  je krijgen.  De opzet van je website helpt hier bij. Ook wil je deze klanten kunnen benaderen.

Geef dus iets weg na inschrijving op jouw nieuwsbrief:

Zo kom je in een eerste contact met je klanten en kun je ze benaderen via een nieuwsbrief.

Je basis = de website die je op ieder moment zelf kunt aanpassen.

In de basis heb je een website nodig waar je voldoende zelf mee aan de slag kan. Zelf kunnen inloggen en je website aanpassen. De tekst maar ook de sidebars!

WordPress is hier het beste systeem voor. Het is stabiel, je kunt bloggen en zelf de controle uitvoeren over je website. De mogelijkheden zijn eindeloos. En vind je dat de veelomvattend… dan kan dit ook weer beperkt worden.

Hoe grijp je ze bij de kladden?

Je toekomstige klanten zijn online dus dat is best ‘ongrijpbaar’ zou je denken. Maar maak je ze razend nieuwsgierig….. dan zullen ze wel getriggerd worden om te  lezen, te klikken, te mailen. Verdiep je in je klant.

Bepaal de toptaken

Een voorbeeld van de taken die je bezoekers zouden moeten uitvoeren.

  1. lid worden van je emaillijst
  2. bestelling plaatsen
  3. offerte aanvragen
  4. contact opnemen

Waar plaats je het inschrijfformulier voor je emaillijst

Met de WordPress website waar wij in de workshop WordPress en de online cursus aan werken heeft op de juiste strategische plekken ruimte om je bezoeker een eerste stap naar jou te zetten.

Waar vind je de strategische plekken?

  • Header rechts
  • Bovenin de pagina rechts
  • Breadcrumbs
  • Mogelijkheid voor een popup (extra gratis of betaalde plugins-functionaliteiten)
omzetverhogende website

Hotspots op je website

Dit zijn dus de hotspots waar je de aandacht van je bezoeker trekt.
Plaats daar die inhoud die je bezoeker triggert.

 

 

 

Comments

comments

Wil je deze tip delen? Dat waardeer ik zeer!

Irene Ogier

Internet Business Coach: versterkt ondernemers met het opzetten & optimaliseren van je online business zodat je meer vertrouwen, klanten, en omzet krijgt.

>