Category Archives for "zelfvertrouwen"

Hoe word ik een succesvolle ondernemer

Wat is succes voor jou?

Wanneer voel jij je eigenlijk succesvol?

Een van mijn klanten worstelde met deze vraag. Als ik andere ondernemers zie en mij met hen vergelijk voel ik mij klein worden terwijl ik ontzettend mooi werk doe.

Het leek mij een mooie om een artikel over te schrijven omdat dit een vraag is die wij ondernemers onszelf geregeld stellen.

We kunnen ook kriegel worden van de term succesvolle ondernemer. Vaak ontstaat zo’n trigger doordat je eigenlijk wel verlangd naar het succes van de ander. Maar jezelf vergelijken met de ander is eigenlijk totaal onzinnig. Want haar succes is niet hetgeen waar jij nastreeft want jij bent uniek in wat je graag wilt bereiken. In hoe je je leven voor je ziet.

Dat is eigenlijk de kern van de vraag.

Want de definitie van succes is voor iedereen anders 

Ik ben ook omringd door gigantisch succesvolle ondernemers. Zo is er ook één die me enorm triggert uitdaagt en motiveert. En toch zou ik niet in haar schoenen willen staan. Want haar doelen zijn mijn doelen niet.

Dus als ik in haar schoenen zou stappen, dan zou ik mij echt helemaal niet happy voelen.

Het zou ten koste gaan van mijn eigen blueprint, van wat ik ook belangrijk vind in mijn leven.

En ik vraag me af of jij ook heel goed weet wat jouw definitie van succes is? En of je het ook niet te onmogelijk voor je maakt om je succesvol te voelen. 

En wat is dan dus jouw definitie van succes weet je wat er moet gebeuren zodat jij je succesvol voelt?

Het recept voor succes 

Marianne Williamson zegt: “Het recept voor succes is als je doet wat je het liefste doet. Als je s‘ avonds naar bed gaat i in de wetenschap dat je je leven leidt met je eigen aard, geschiedenis en motieven en als je je talenten aanwendt om de wereld een stukje mooier te maken”.

Een haakje naar geluk 

Wanneer we dan een haakje maken naar geluk, dan kijk ik naar wat Tony hierover zegt:

Tony Robbins zegt hierover: je hebt een blueprint gecreëerd bewust of onbewust, waarin staat wat moet er gebeuren in jouw leven zodat je je gelukkig voelt.

Je zou bijvoorbeeld op een bepaalde leeftijd zou trouwen en kinderen hebben? Of je zou op leeftijd x verder zijn in je carrière dan je nu bent? Welke andere overtuigingen heb je over hoe je leven eruit zou móeten zien?

Hoe weerhouden deze beperkende overtuigingen  je ervan  je ware potentieel te bereiken? Want in plaats van piekeren over dat het nu nog niet zover is, zou je ook een actieplan kunnen maken en strategieën kunnen volgen die echt werken.

Wat zou er gebeuren als je het idee van geluk dat je in gedachten had los zou laten en in plaats daarvan dankbaar zou zijn voor wat je al hebt, je je trots voelt op wat je al bereikt hebt? En daar met regelmaat bij stil te staan.

Zo is het dan ook met succes. Als jij weet hoe succesvol zijn voelt en wat je eigen definitie daarvan is dan voel je je nooit klein.

Wanneer je ook je succes met regelmaat viert en stilstaat bij wat je hebt bereikt.

Wanneer je ook regelmatig trots bent op wat je bereikt hebt en je ervan geniet.

En dan nu over naar het actieplan & strategieën die je naar een volgend level tillen als ondernemer

En hoe je het ook went of keert, bij succesvol zijn als ondernemer horen een aantal strategieën waar ik je graag meer over wil leren op 8 september a.s.

Dat doe ik graag tijdens het compleet nieuwe webinar “Het Lanceerlab”

Succesvol lanceren met webinars en challenges, soft & harde launches

Leer hoe je gaat lanceren

  • Welke impact dit heeft op je geldstroom
  • Harde launch: webinars en challenges, welke manieren  werken goed en hoe zet je dit strategisch in
  • Soft launch: past dit bij je en wat is hiervan de optimale mix voor jou als persoon en in jouw branche
  • Voor en nadelen per type lancering: geldstromen, mindset, branchegerichte informatie
  • Promotiemogelijkheden voor je lancering en wat hierbij enorm belangrijk is
  • 10 LEERMOMENTEN DIE hebben bijgedragen mijn “6 figure launches.


10 uur in de ochtend
19:30 in de avond

Hoe krijg ik zoveel mogelijk deelnemers in mijn webinar

Hoe krijg ik zoveel mogelijk deelnemers in mijn webinar

Hoe krijg jij je (online) programma’s volgeboekt?

Geef je wel eens webinars? Mogelijk loop jij dan ook rond met deze vragen:

"Hoe krijg je nu zoveel mogelijk deelnemers in je webinar?"

"En… hoe verkoop ik goed tijdens mijn webinar?"


Als je er naar googelt dan zijn er legio online marketing coaches die je dit willen leren. En soms hebben ze de klok horen luiden, maar waar toch echt die klepel hangt….

Vraagje: als je naar de kapper gaat ga je ook niet je laten knippen door de stagiaire toch?

Doe het in één keer goed en leer van degene die al 8 x in een paar weken 100.000 euro omzette met webinars.

Want juist nu is het zo belangrijk dat je deze vaardigheid goed in de vingers krijgt, deelnemers krijgt, maar ook hoe je zoveel mogelijk LIVE deelnemers in je webinar krijgt.

Want dat is ook een kunst!

En niet te vergeten hoe je je aanbod doet waar deelnemers alleen maar JA tegen kunnen zeggen zodat je piekomzetten draait — zelfs in deze tijd!

En zelfs hoe je je presentatie opbouwt, want veel te vaak wordt het een saaie lezing.

En dan is het logisch dat je dan niet verkoopt. En het kan echt anders.

Vorige maand kreeg M. 33 klanten uit haar webinars. En mijn andere klant M. kreeg er ook 26 bij.

Wat zou dit betekenen voor jouw business als jij dit ook ECHT goed kon, dat geven van webinars?

Na mijn eerste webinar in 2011 dat verre van een succes was heb ik me er jarenlang in geschoold om van webinars de belangrijkste marketing tool in mijn bedrijf te maken en zet ik daar op jaarbasis minstens 3 ton mee om.

Ik heb er echt mijn eigen succesformule van gemaakt en dat wil ik jou ook leren.

Ik ga je stap voor stap ga uitleggen hoe jij jouw programma’s volgeboekt krijgt.

Het gaat je leven veranderen als je webinars kunt geven met mijn methode en geeft je een continue stroom aan klanten voor je programma’s.

Wil jij ook jouw programma’s volgeboekt krijgen? Begin dan met het downloaden van deze checklist. Ik geef je een handig schema met alle momenten waarop je je volgende actie inplant.

Vul je gegevens in om direct te ontvangen

Webinars geven?
Met deze checklist weet je precies welke actie je op

 welk moment moet doen zodat je webinar goed gevuld krijgt.

Download hier de checklist:
mis geen enkele promotie mogelijkheid meer en verhoog je aantal deelnemers aanzienlijk!

Dit zit er in:

  • vier weken planning van aanmaken van registratie pagina tot je laatste technische check
  • 35 tips om je webinar vol te krijgen op een organische manier
  • afvinklijstjes zodat je geen enkele actie vergeet en top voorbereid bent

Lessen in het next level ondernemen

Vorige week was ik voor de vierde keer bij Business Mastery van Tony Robbins. Aan de ene kant heel tof om internationaal ondernemers te helpen met hun doorbraak. Aan de andere kant krijg je zoveel nieuwe inzichten en lessen in het next level ondernemen, dat ik je daar graag in mee wil nemen. 

Tony heeft het vaak over “State Story Strategy”. Als dit allemáál optimaal aanstaat ben je klaar voor een doorbraak.

Als je namelijk in een ‘lousy state’ bent zoals gefrustreerd, geërgerd, sacherijnig, bitter, angstig beïnvloedt het enorm hoe je je uit.

Hoe je je story vertelt.

Wat je zegt, schrijft en hoe je zichtbaar bent op de dag.
Wat er gaat gebeuren op die dag, trek je dan aan als een magneet.

Klinkt heel logisch. Maar wist jij dat dat stuk State en Story voor 80 % uitmaakt wat de uitkomst wordt van je geplande uit te voeren strategie?

Dat betekent dat eerst je state en story mogen kloppen voordat je een strategie kunt doorgronden en toepassen.

Een cursist vroeg mij van de week: “Wat doe jij als je eens een mindere dag hebt? Je bent toch niet altijd een zonnetje in huis?”

En een andere cursist zei mij ook: “Ja maar Irene jij bent altíjd positief, je doet even Tony Robbins Yes en je staat aan. Bij mij werkt dat niet zo.”

Ik sta ook niet altijd juichend op. De laatste week wel meer omdat ik een 8 weken oude Labradoodle pup heb. Voor wie ik met veel plezier om 6:45 opsta omdat ze mijn staat-van-zijn enorm positief beïnvloedt.

Maar wat ik zelf actief in de ochtend doe is een ‘Priming’ excercise. Ik focus me op waar ik dankbaar voor ben. Bijvoorbeeld die blik in de ogen bij mijn zoon als onze pup bij hem op schoot kruipt. De lol die ik had met mijn zusje in tuincentrum Groenrijk. En het goede gesprek met mijn man. Daarna doe ik een healing oefening en afsluitend visualiseer ik wat ik graag wil bereiken en aantrekken die dag.

De oefening duurt maar een paar minuten, maar mijn staat-van-zijn is voor die dag dan optimaal.

Wat ik daarna zeg, schrijf en hoe ik zichtbaar ben komt makkelijk en goed op gang en vervolgens richt ik mij op strategie.

Lessen in het next level ondernemen

En over strategie gesproken:

Ondernemers vragen mij vaak, wat is nu jouw nummer 1 strategie om klanten te krijgen en omzet te draaien?

Dat is bij uitstek door het geven van webinars. Sinds 2011 geef ik ze met veel plezier en 85 % van mijn omzet komt binnen via en dankzij webinars.

Mijn cursisten uit Online Doorbreken verdubbelden afgelopen maanden keer op keer hun maandomzet en sommigen draaide 85 % meer omzet dan ooit.

Toch wordt er vaak te makkelijk gedacht over het geven van webinars. Of te licht. Laat mij je uitleggen dat een goed verkopend webinar uit 3000 puzzelstukjes bestaat.

Wanneer je een paar stukjes mist dan wordt er niets verkocht⁠. Ik de onderstaande checklist leg ik je uit waar je aan moet denken bij het organiseren van je webinar. Het is een vier weken planning om je webianr goedgevuld te krijgen. Download hieronder direct. 

Webinars geven?
Met deze checklist weet je precies welke actie je op

 welk moment moet doen zodat je webinar bommetje vol zit.

Download hier de checklist:
mis geen enkele promotie mogelijkheid meer en verhoog je aantal deelnemers aanzienlijk!



Hoe je snel meer online klanten krijgt

Wat werkt nu goed om je online zichtbaarheid te vergroten? Een portie inspiratie om je zichtbaarheid consistent te claimen kunnen we allemaal wel eens gebruiken. Daarom volgen hier enkele praktische tips:

Met Instagram werken deze tips verrassend goed.
Wissel verrassende posts, stories en reels af. Laat je echt zien, wees authentiek jezelf.

Maak af en toe een bold statement:
een duidelijke statement waarin je opkomt voor een topic waar je echt iets aan wilt veranderen en voer een betoog. Echt… mijn reel over de plastic soup werkte bijzonder goed: een maand later hadden we hier een PMD bak.

Humor natuurlijk, humor verbindt. Je maakt het makkelijk en minder serieus en er springt een vonk over. Met humor kunnen je volgers je ook beter leren kennen.

Maak gebruik van storytelling bijvoorbeeld over je blunderszoals de mijne laatst….upsell gestuurd aan 1 persoon in plaats van naar 180 man En je dan afvragen: waar blijven mijn klanten nu…
Of…. de dag dat ik 9 video’s opnam zonder geluid. (IEKS!)

Deel ook je uitdagingen:

Bijvoorbeeld oogmigraine en een live training moeten doen in de middag hoe los je dat dan op?

Je powerpoint is onherstelbaar beschadigd net voor je webinar start…

Maar ook je overwinningen: de lanceringen die je hebt gedaan. Wat waren je grote inzichten en leermomenten?

Toon je expertstatus door te benoemen: of je een boek hebt geschreven, het aantal cursisten dat je eerder hielp, welke opleiding je hebt afgerond, welke resultaten je cursisten behalen. Dat is ook nog een stukje Social proof.

Deel dagelijks een story:
Neem je volgers mee in je leven. Maak er een documentaire van, een realityshow!

Je volgers hebben het nodig ook dit stuk van je te leren
kennen…het wordt makkelijker als je het elke dag doet.

Je ziet overal mogelijkheden als je dit consistent doet.

Je gebruikt het niet alleen als documentaire van hoe je je leven leidt en anderen hier ook mee inspireert of dat ze denken dat is dus ook maar een mens en met like-minded mensen werken we graag samen.

Zoek een haakje en werk ook geregeld met call to actions: gebruik stickers, polls en stel open vragen.

Reels werken ook fantastisch. Dat zijn korte videootjes waar je muziek achter kunt zetten of tekst aan kan toevoegen, hashtags en call to actions. Ze blijven in je profiel staan en hiermee bereik je echt eenvoudig honderden views.

Mijn bereik was hiermee in een week met 357 procent verhoogd!

Wil jij ook je Social Media Strategisch inzetten?

Ik leer het je in mijn korte compacte training Instagram Online Pull Marketing Methode.

Op de website kun je deze aanschaffen voor 87 euro.

Dit is wat je leert:

→ Wat je precies schrijft in je berichten, wat neem je op in je story’s, reels? Je krijgt voorbeelden voor de hele maand en daarna rouleer je ze weer. Geen tuttige ‘het is nationale vrouwendag-topics’ overigens, maar nuttige pakkende voorbeelden.

→ Sla jij nooit meer de plank mis met voorbeelden hoe je een brug slaat naar je aanbod!

→ Hoe doe je eigenlijk je aanbod op Instagram?

→ Hoe je met storytelling er voor zorgt dat je berichten en story’s echt áánslaan

→ Voorbeelden zodat je het alleen nog maar hoeft te schrijven naar jouw doelgroep.

→ Hoe zorg je voor dagelijkse groei op Instagram

→ Hoe maak je een mix van hashtags waardoor je bericht goed gezien wordt door de juiste ideale klant

→ Hoe je magnetisch communiceert op waarden en daarmee de leukste klanten aantrekt

→ Hoe je een post, stories en reels maakt aanmaakt

→ Een week aan toffe opdrachten zodat  je echt aan de slag gaat!

Denk je nu: dit is voor mij?

Doe dan nu mee aan de Instagram Online Pullmarketing training!


In te zetten voor je Facebook live, blog, nieuwsbrief, webinars, Podcast, Social Media Posts, Stories en Reels.

FOMO marketing: is het pure manipulatie?⁠

OMO marketing: is het pure manipulatie?⁠

Snel scoren en een snelle omzet boost? Heel veel online ondernemers maken gebruik van FOMO marketing. Wat is het eigenlijk? De fear of missing out marketing. Is het goed of is het pure manipulatie?

FOMO marketing: is het pure manipulatie?⁠

Wanneer je FOMO toepast in je marketing maak je gebruik van tijdsdruk, schaarste of je stelt een beperkt aantal plaatsen beschikbaar voor je aanbod.⁠

Ik pas dit ook toe in mijn marketing, en het werkt. Wat wel heel belangrijk is, is dat je aanbod en actie kloppend is.⁠

Dat jij zelf integer en helder bent in je aanbod, zodat je klant precies weet wat hij of zij koopt.⁠

Want het toepassen van dit type marketing kan mensen gewoon heel goed helpen om een besluit te nemen om met je te gaan samenwerken omdat het moment NU is.⁠

Doe jij dat ook? Doe je dat niet? Hoe sta jij daarin? Hoe sta je dat tegenover? Ik ben benieuwd.⁠

Kun je ook FOMO inzetten terwijl je wel helder en integer wil ondernemen?⁠

Ik ben er van overtuigd van wel.⁠

Als het iemand helpt in beweging te komen en dus met jou aan de slag gaat door jouw onweerstaanbare aanbod helpt het dan?⁠

Of manipuleer je dan?⁠

Je kunt er mensen mee helpen om een besluit te nemen wat ze anders maar voor zich uit blijven schuiven.⁠

Hoe werkt FOMO marketing?⁠

Je geeft bijvoorbeeld een korting op je dienst: wanneer je binnen deze twee dagen beslist. Daarna gaat de korting af.⁠

Mogelijk geef je ook mooie bonussen erbij die een geweldige aanvulling zijn. Daarna gaan de bonussen eraf en de prijs omhoog.⁠

Dat kan mensen ertoe besluiten om inderdaad met je in zee te gaan. Sterker nog, als we het niet toepassen dus alleen maar werken met bonussen, krijg je echt je groepen niet zo vol als dat je dat mogelijk zou willen.⁠

En hélp je je toekomstige klanten ZEKER niet, die blijven rondlopen met hun pijn en problemen.⁠

Want in feite, als we dus een aanbod doen in bijvoorbeeld een webinar of in een nieuwsbrief, is je insteek toch altijd om je toekomstige klanten te helpen.⁠

En echt!⁠

Je klanten zijn echt mans genoeg om zelf te besluiten of ze met je willen gaan werken.⁠

Je helpt ze alleen waardoor ze makkelijker hun besluit kunnen maken.⁠

De term FOMO marketing heeft een beetje een nare smaak en we zouden het ook “Motivatie Momentum” kunnen noemen.⁠

Ik ben reuze benieuwd hoe jij hier over denkt. Deel het hieronder!

Overkom angst voor afwijzing en ga zo succesvol ondernemen

Overkom angst voor afwijzing en ga zo succesvol ondernemen

Zelfvertrouwen is één van de belangrijkste eigenschappen voor succes als ondernemer.

Belangrijker nog dan opleiding.

Bijzonder toch?

Misschien blink je er niet altijd even goed in uit, in dat hebben van zelfvertrouwen.
Iedereen heeft wiebelige momenten. De stand van de maand en als vrouw je hormonen dragen hier ook aan bij.
Eerlijkheidshalve: ik hou geen rekening met de stand van de maan of hormonen als ik mijn webinarschema of lancerstrategie bedenk. 

Wist je dat je ook dit stuk, zelfvertrouwen in jezelf op businessvlak kunt trainen? 
Het draait om het nemen van een paar beslissingen.

Bijvoorbeeld beslis  dat je jezelf toestaat voor ontvangen van een compliment. Als een klant zegt dat-ie bij met je was, het aanvaarden en niet in twijfel trekken.

Wat ook helpt is er dagelijks erbij stil te sta: waar je trots op bent. Ik schrijf het sinds een tijdje op en er komen bijzondere dingen naar boven waarbij ik groei in mijn eigen zelfwaardering.

Ik kan best goed paardrijden” besefte ik, na een uur steggelen met de IJslandse Fjord Guus.

“Ik ben trots op dat ik doortastend heb gecoacht een samen met de klant uitvond wat de beste oplossing was voor haar en wat haar omzet zou leveren” na een coachgesprek.

Ik wil je uitdagen dat deze week voor jezelf uit te schrijven. Elke dag. Al is het iets kleins.

Wanneer je als ondernemer succesvol wil worden ( waarbij iedereen overigens bepaalt wat succes voor hem of haar is.)  En je bent gevoelig voor de emotie van afwijzing, dan zal het heel moeilijk zijn om echt succesvol te worden. Want succesvolle mensen hebben gewoon veel meer  nee’s gekregen dan ze ” ja’s kregen op hun aanbod. En keer op keer leren ze weer van de nee’s.

Bij Tony hebben we daar een oefening voor. We schrijven een regel die definieert het specifieke moment waarop je je afgewezen mag voelen.  En met deze regel, zul je dit nooit zelfs meer voelen, want hij is onmogelijk.

In het Engels is deze zo:

Rejection:  ”only if I were to continuesly focus on the false illusion that anyone else can determine the meaning I give anything and therefore influence how I feel

Afwijzing:  ”ervaar ik alleen als ik me blijf richten op de valse illusie dat iemand anders de betekenis kan bepalen die ik aan iets geef en dus invloed heeft op hoe ik me voel"

En dat is dan dus onmogelijk. Want daar kies je voor.

Geeft je een krachtig gevoel toch?

>