Category Archives for "Website tips"

Kleurgebruik op de website

Welke kleur gebruik je nu op je website?
De kleurkeuze moet passend zijn met de huisstijl.Hoewel niet de juiste volgorde, beginnen ondernemers vaak met het (laten) bouwen van een website en is er zelfs nog geen huisstijl.

Daarom hier enkele tips om tot de keuze van de juiste kleur te komen.
In de psychologie hebben kleuren een eigen betekenis.De volgende gevoelens worden geassocieerd met kleuren:

Blauw: betrouwbaar en zakelijk helderheid zakelijkheid
Oranje: actie matig feest
Paars: koninklijk rijkdom verfijning
Bruin:  mannelijkheid stabiliteit
Geel:  energie, luchtigheid, vreugde
Grijs: saai massa grauw
Groen: vruchtbaarheid, vrede en natuur
Rood: gevaar passie warmte
Roze: liefde humor vriendschap
Violet: wijsheid spiritualiteit Succes kracht
Wit: licht puur zuiver, netheid
Zwart: elegantie mysterie rebellie

 

Vragen die je jezelf bij de keuze van de kleurstelling stelt:

  • Past deze kleur bij de huisstijl van je bedrijf?
  • Spreekt deze kleur je doelgroep aan?
  • Ondersteund de kleur de kernwaarden van je bedrijf?

Praktische tip:

Gebruik als browser mozilla firefox. Dit is namelijk met recht de browser voor mensen die creatief zijn op het web.
color-zillaWanneer je de ze browser hebt gedowload ga je naar extra / addons.Nu gaat er een wereld voor je open!

Zoek color zilla  op, klik op installeren.

Je kunt nu eenvoudig op zoek naar de #kleurcode die jou aanspreekt en deze  gebruiken in  de beelden die je bijvoorbeeld in pixlr.com gebruikt of direct in de website.

 

Ter inspiratie: colourscheme.comcollor-zilla

Op verzoek start ik weer met de workshop social media.

Heeft je homepage te weinig effect? Tijd voor deze nieuwe opzet.

http://www.dreamstime.com/stock-image-eco-home-image18118041De homepage, een belangrijke pagina maar … hou er rekening mee dat niet iedereen altijd direct op je homepage binnenkomt. Je bezoekers kunnen net zo goed via een andere pagina op je website binnenkomen doordat ze zochten op een bepaalde
zoekterm en op een van je onderliggende pagina’s uitkwamen.

Iedere pagina heeft zijn eigen doel.

 

Hoe maak je nu een optimale homepage: 

In het verleden had ik geleerd dat het eigenlijk een opsomming zou moeten zijn van je beste content en aanbod en links die je bezoeker dieper de website intrekken.
Sinds ik fervent lezer ben van de artikelen van Sean D’Souza, van Psychotactics uit Nieuw Zeeland, ben ik daar op teruggekomen.
Ik deel graag mijn nieuwe inzichten met jou.
 

Eerste ontmoeting /  wens een langdurige band op te bouwen

Want wat is het doel van je homepage?

Wil je een langdurige band opbouwen met je lezer omdat ze pas na enkele malen van je te hebben gehoord ze je zullen inschakelen?

In dat geval wil je dat ze:

1. je blogartikelen lezen
2. lid worden van je nieuwsbrief / tips
Omdat je niet wilt dat je bezoekers verdwalen, moet je ze richting geven: wat kunnen en moeten ze op je homepage doen?
Hoe geef je ze die richting optimaal?
Kijk eens bij www.iconfinder.com

Kijk eens bij www.iconfinder.com

Richting geven kun je doen door contrast te gebruiken, beeld te accentueren. Door  gebruik te maken van grotere afbeeldingen voor belangrijke onderdelen, en kleine voor de minder belangrijke.
Door kleurgebruik en natuurlijk door tekst (klik hier, lees ook, schrijf je in) en het gebruik van pijlen.

Wees dus duidelijk door vooraf al te bepalen wat de structuur op de homepage wordt.
Wanneer deze te druk is in de hoop dat ze maar ergens op klikken,  ga je voorbij aan je doel.

Structuur pagina / skelet

Teken voor jezelf uit op papier, hoe jouw homepage er uit zou moeten komen te zien.
Waar komt de  bezoeker binnen en waar leidt je de lezer naar toe?

Logo links

HEADER
Tagline met jouw belofte

Denk aan: wie help je waarmee en wat bereiken ze ermee

MENU: de pagina’s

CONTENT

SIDEBAR

Ebook + inschrijfformulier nieuwsbrief

Facebook page

Roterende testimonials van jouw klanten

Adres
gegevens

Social
media
iconen

Link naar laatste blog

1369961761_idea

Gevaar van advertenties

Kleurrijke advertenties, van Google Adsense, bijvoorbeeld, zijn zo ontworpen zodat er op geklikt wordt. Bedenk je vooraf echt of je deze wel nodig hebt. De verdiensten zijn meestal minimaal, kunnen je imago schaden en leiden af van jouw doel.

Krijg de aandacht van de lezer door te benoemen:

  1. Het probleem
  2. De gevolgen als er niets wordt gedaan aan dit probleem.
  3. De oplossing
  4. Het doel van de website:

Waarom heb je deze website opgezet?
Wat belooft de website te leveren?
Hoe ga je dit waarmaken?

  1. De call to action
  2. Uitleggen dat je wilt dat de lezer doet.
  3. Testimonials
  4. Bezwaren benoemen die je bezoeker mogelijk heeft om toch niet in te gaan op je aanbod.
  5. Bezwaren weghalen
  6. Afsluiten met de call to action: wat was ook al weer het doel van de pagina? Laat je bezoeker klikken op een button om zich in te schrijven of plaats die link naar meerdere artikelen.

Dit artikel is gebaseerd op het boek The Home Page
uit de serie van Sean D’Souza- The Brain Auditor:  http://www.psychotactics.com/website-secrets

 Ps: met toestemming van Sean!

Keywordplanner van Google

Met de keywordplanner van Google kun je zelf eenvoudig een zoekwoordenonderzoek doen. zoekwoordenplanner-150x150

Ga op zoek naar die termen die jouw klanten gebruiken met de suggesties die je krijgt uit de zoekwoordenplanner:

  • Waar zoeken je klanten naar?
  • Op welke termen zoeken jouw klanten nog meer?

Dit kunnen wel heel andere woorden zijn dan je verwacht!

Maak ook gebruik van deze gratis zoekwoordentool,
bekijk hier hoe je dit doet:

 

 

Een ebook maken, hoe doe je dat?

Heb je al een “nieuwsbrief?” of wel emailmarketingomgeving?

Ja? Top. Dan kan je nu door naar stap   Plugins
Nee? Kijk eens bij YMPL of Mailchimp

Kun je zelf aan de slag met je website?

Zelf bijhouden en bijwerken bedoel ik?
Nee? Kijk dan eens bij de workshops WordPress die ik geef of de online cursus wordpress om ook meer uit je bestaande website te halen.

Heb je al een inschrijfformulier in de sidebar staan ook?

Zo’n inschrijfformulier maak je in YMPL in formulieren, bij Mailchimp bij: Lists / create forms

Wat vraag je voor gegevens in je formulier?

Voornaam + email adres.

Wat niet?

Geboortedatum, verzekerdennummer, huisnummer, postcode etc etc.
Dit is echt veel te veel.

Je kunt dit altijd later nog vragen.

Onderstaand formulier schrikt bijvoorbeeld enorm af.

voorbeeld-foutje2

 

( Trouwens nooit 1 nieuwsbrief ontvangen van deze partij….)

Ebook Maken

Welke plugin heb ik nodig?

Met de plugin Black studio Tiny MCE  krijg je een mini-editor die je in de sidebar kan plaatsen.
Makkelijk om beelden te plaatsen en links bijvoorbeeld.

Plaats hier het invulveld om de mensen op je nieuwsbrief te laten abonneren. Noem het bij voorkeur niet nieuwsbrief, maar tips / updates.

Mensen ontvangen al zoveel nieuwsbrieven en je bepaalt natuurlijk zelf de formule van hetgeen je stuurt.

Kopieer de code uit het formulier dat je krijgt na “Dit formulier aan uw site toevoegen”. En plak deze in de black studio tiny MCE widget die je in de sidebar trekt.

 

black-studio1

doorsturen

Stap 2: Maak een mooie afbeelding van je e-book.
Dit kan bijvoorbeeld met
behulp van http://www.myecovermaker.com/
De afbeelding sla je op. Als dit niet je steel is, besteed het dan uit, ik kan dit ook voor je verzorgen.

Stap 3.
Ga via Weergave / widgets weer naar de Black studio tiny MCE widget (dit vergeet je nooit meer….).
Klik op media invoegen en uitlijnen rechts of links.

 

toevoegen1

Hoe krijg je meer mensen op je lijst?

Een popup op je website. |
Bijvoorbeeld die van PopUp domination.
Reuze irritant maar zo effectief…..
Vertel hoe vaak dit e-book al gedownload is.
Laat duidelijk de voordelen zien,
Wat heeft je lezer er aan om dit e-book gratis te bemachtigen?

Echt boek
Wil je van je ebook een écht boek maken?
Waarom geef je het niet uit?
Via http://www.bestelmijnboek.nl/
download je je gratis stappenplan en doe je hier inspiratie voor op.

Aanvullende tips?

Heb jij nog aanvullende tips over hoe je nog meer bereikt met het uitzetten van je ebook?

Deel ze hieronder!

>