Internet Marketing Tips, Klanten vinden, webinar geven tips, Webinar onderwerp kiezen

Hoe kies je een goed webinar onderwerp waar men massaal op inschrijft?

Heb je een product of dienst die je online wil verkopen?

Die je écht massaal wil verkopen?

Een jaarpogramma. (online) training, workshop of een event, coaching pakketten, strategiegesprekken?

Om deze massaal te verkopen kun je natuurlijk  e-mailmarketing inzetten. Dat kan echter maar tot een bepaald bedrag. 

Max € 300 zo.

Wat nog veel effectiever en winstgevender is het geven van een webinar.

Want in een webinar ga je onmiddellijk veel beter de verbinding aan.
De resultaten van een goed verkopend webinar zijn magistraal.

In april zette ik meer dan een ton met mijn webinars.

Ja, in één dag

Wil je nog meer bewijs dat dit echt de online tool is om online te verkopen?

Webinars geven vind ik fantastisch.

Echter net voor ik mijn webinar scherm aanzet even niet hoor. Ik ren dan zeker 3 keer de trap op of af.

Heb ik genoeg water staan?

Doet mijn geluid het wel?

Klopt de aanmeldpagina. Nog even een keertje checken….

De webinarkriebels en de webinarzenuwen krijg ik dan.

En “Oh, wat als ik nu de verkeerde link heb doorgestuurd en de helft niet kan komen opdagen.

Ja, van-die-dingen heb ik nog ook steeds. En natuurlijk gaan er dingetjes mis. Ook die verkeerde link is wel eens toegestuurd helaas.

Of dan komt mijn zoon met een tussenuur thuis tijdens mijn webinar zonder sleutel en belt net aan terwijl ik mijn aanbod doe.

Aaaarghh… eerder schreef ik hier al eens een blog over en weet je … die blunders horen erbij. Het maakt niet uit. Mensen vinden het alleen maar geweldig als dit gebeurt.

“Hahaha” lees je dan in de chat. “Je lijkt wel een echt mens!”

Je kijkers denken dan ook: hé als dat haar gebeurt …. En ze heeft toch zulke goede resultaten. Waarom zou ik het dan ook niet kunnen. En daar deel ik deze alinea ook voor. Hopelijk haal ik hiermee een bezwaar weg, je kunt ook webinars geven als je hondentrainer bent en de bel zou af kunnen gaan en de honden zouden aanslaan…

Dat maakt het juist heel krachtig. Ik hoop dat je inziet dat het ook voor jou kan werken.

Jij kunt dit ook.

Na zo’n webinar hebben we weer een heel ander soort webinargevoel.

Het meest fantastische en ook verslavende gevoel dat er bestaat: “webinareuforie.”

Je luisteraars zijn laaiend enthousiast. Je zet in een uurtje meer dan 10.000 euro om.

DAT! IS! GEWELDIG!

En dit is voor iedereen met een online product mogelijk. Als je weet wát je moet vertellen en wat je geeft aan inhoud in het webinar.

Dus het begint bij het onderwerp:

Het moet natuurlijk een beetje sexy zijn.

Uitdagen.

Een resultaat beloven én waarmaken!

Ik zie teveel flut webinars langskomen waarin wel 20 minuten wordt uitgeweid over de webinar trainer zelf. Je moet natuurlijk weten wie het verhaal met je deelt maar in een webinar van een uur 20 minuten babbelen over jezelf is niet in verhouding.

En bestaat een goede verhouding.

Ik geef je alvast een goed idee hoe je tot een goed onderwerp kan komen waardoor je veel meer deelnemers krijgt en klanten maakt in je webinar.
Denk aan je ideale klant. Denk aan zijn of haar probleem.

En vraag hem of haar in gedachten:

“Wat zou je het allerliefste willen?”.

……………………….……………………….……………………….

Schieten er al een aantal ideeën in je hoofd? Schrijf ze op!

Dit idee ga je verwerken in je titel.

Wat heel goed werkt is een aantal stappen aan te bieden die een bepaald resultaat beloven


In een aantal stappen bijvoorbeeld:

  • In 6 stappen om een betere relatie te krijgen met je puber
  • In 7 stappen om succesvol online te ondernemen
  • De 11 stappen die elke ouder moet kennen om te weten hoe je je baby kan laten doorslapen en jij weer fris opstaat

En geheimen doen het ook altijd heel goed

Iedereen wil het geheim leren kennen achter … het probleem waar zij mee kampen, toch?

  • 5 geheimen van een succesvolle online cursus
  • De 6 geheimen van een gezonde liefdesrelatie
  • De 7 geheimen hoe je je puppy zindelijk krijgt

You get the clue?

Wat wordt jouw topic?

Waar ga jij het over hebben?

Heb je hier een mening over die je graag wil delen? Laat het dan hier weten!

Meer leren over mijn geheime wapen: en leren direct te verkopen in je webinar? Druk op de knop hieronder om te starten.

*Let op: eenmalig masterclass, wees er snel bij!*



Auteursrecht foto:  123RF Stockfoto

Read More
Webinar onderwerp kiezen

Gratis E-book Wervende Webinartitels

E-boek Wervende Webinartitels

Het is soms lastig om een titel te bedenken die én de lading dekt en de juiste deelnemers aantrekt voor je webinar en online workshops.

Deze week had ik mijn creatie ochtend  en ben ik hiermee aan de slag gegaan.

Ik heb een gratis E-book Wervende Webinartitels & Werkblad geschreven waarin 4 formules staan voor eindeloos veel impactvolle webinartitels.

Hiermee trek je volle webinarzalen vol ideale klanten.


Met deze vier formules kun je eindeloos variëren. Samen met de formules heb ik ook alvast wat prikkelende voorbeelden bedacht, zodat je direct inspiratie hebt om jouw eigen unieke titel te schrijven die de lading compleet dekt!

Ook er zit een praktisch werkblad bij waar je direct jouw combinaties op kunt schrijven.

Zeker in deze tijd worden webinars steeds populairder. Je hebt de sales webinars, kennis webinars, online workshops met aanbod, lunch en learns met aanbod of naar een 1 op 1 gesprek. Ontdekken hoe je je webinar vol krijgt met de leukste deelnemers? Begin dan hiermee!

Het resultaat hiervan is dat je je eigen ideale klant gaat aantrekken door die enorm krachtige webinartitel.

Vraag hier het E-book Wervende Webinartitels  & werkblad pdf aan of klik op onderstaande foto

Read More
Webinar onderwerp kiezen

Hoe word ik een succesvolle ondernemer

Wat is succes voor jou?

Wanneer voel jij je eigenlijk succesvol?

Een van mijn klanten worstelde met deze vraag. Als ik andere ondernemers zie en mij met hen vergelijk voel ik mij klein worden terwijl ik ontzettend mooi werk doe.

Het leek mij een mooie om een artikel over te schrijven omdat dit een vraag is die wij ondernemers onszelf geregeld stellen.

We kunnen ook kriegel worden van de term succesvolle ondernemer. Vaak ontstaat zo’n trigger doordat je eigenlijk wel verlangd naar het succes van de ander. Maar jezelf vergelijken met de ander is eigenlijk totaal onzinnig. Want haar succes is niet hetgeen waar jij nastreeft want jij bent uniek in wat je graag wilt bereiken. In hoe je je leven voor je ziet.

Dat is eigenlijk de kern van de vraag.

Want de definitie van succes is voor iedereen anders 

Ik ben ook omringd door gigantisch succesvolle ondernemers. Zo is er ook één die me enorm triggert uitdaagt en motiveert. En toch zou ik niet in haar schoenen willen staan. Want haar doelen zijn mijn doelen niet.

Dus als ik in haar schoenen zou stappen, dan zou ik mij echt helemaal niet happy voelen.

Het zou ten koste gaan van mijn eigen blueprint, van wat ik ook belangrijk vind in mijn leven.

En ik vraag me af of jij ook heel goed weet wat jouw definitie van succes is? En of je het ook niet te onmogelijk voor je maakt om je succesvol te voelen. 

En wat is dan dus jouw definitie van succes weet je wat er moet gebeuren zodat jij je succesvol voelt?

Het recept voor succes 

Marianne Williamson zegt: “Het recept voor succes is als je doet wat je het liefste doet. Als je s‘ avonds naar bed gaat i in de wetenschap dat je je leven leidt met je eigen aard, geschiedenis en motieven en als je je talenten aanwendt om de wereld een stukje mooier te maken”.

Een haakje naar geluk 

Wanneer we dan een haakje maken naar geluk, dan kijk ik naar wat Tony hierover zegt:

Tony Robbins zegt hierover: je hebt een blueprint gecreëerd bewust of onbewust, waarin staat wat moet er gebeuren in jouw leven zodat je je gelukkig voelt.

Je zou bijvoorbeeld op een bepaalde leeftijd zou trouwen en kinderen hebben? Of je zou op leeftijd x verder zijn in je carrière dan je nu bent? Welke andere overtuigingen heb je over hoe je leven eruit zou móeten zien?

Hoe weerhouden deze beperkende overtuigingen  je ervan  je ware potentieel te bereiken? Want in plaats van piekeren over dat het nu nog niet zover is, zou je ook een actieplan kunnen maken en strategieën kunnen volgen die echt werken.

Wat zou er gebeuren als je het idee van geluk dat je in gedachten had los zou laten en in plaats daarvan dankbaar zou zijn voor wat je al hebt, je je trots voelt op wat je al bereikt hebt? En daar met regelmaat bij stil te staan.

Zo is het dan ook met succes. Als jij weet hoe succesvol zijn voelt en wat je eigen definitie daarvan is dan voel je je nooit klein.

Wanneer je ook je succes met regelmaat viert en stilstaat bij wat je hebt bereikt.

Read More
marketing mindset, Online webinar geven, salesfunnel, Webinar onderwerp kiezen, Webinars geven

De rode draad Online Marketing Trends

Sinds de IOS update van Apple struggelen vele ondernemers met het adverteren op Facebook en Instagram.

Samen met 10 andere ondernemers deelden wij daarom tijdens het B2B summit onze beste tips in wat werkt om zo de laatste 4 maanden van 2021 nog flink te gaan knallen. 

Ieder deelde zijn eigen inzicht en best werkende methode hoe ze nu aan fijne en goed betalende klanten te komen.

En wat de rode draad was?

Wanneer je hebt meegedaan heb je gehoord dat er altijd een triggermoment mag zijn om mensen uit te nodigen klant te worden.

En dat mag op veel grotere schaal als je graag véél meer mensen wilt helpen en veel meer impact wil maken.

Triggermomenten

Voor de één werkte webinars. De volgende challenges. De derde live events en voor de vierde upsells.

Kansen te over dus.

Misschien denk je nu ook: dat ga ik óók organiseren.

En dat moedig ik ook van harte aan alleen vraag ik je toch even indringend:

"Hoe ga je ermee wanneer je bosjes aan deelnemers ziet uitloggen na 10 minuten omdat je een ellenlange intro doet en je complete je doorceel licht ter introductie van jezelf."

Ja, moet inderdaad iets over je zelf vertellen maar er is een gouden formule voor wat je nu wél deelt en wat niet....

Of nog erger...

"wanneer  je ineens een hoog piepstemmetje krijgt op het moment dat je je aanbod doet en je tot je grote frustratie het aantal deelnemers ineens drastisch omlaag ziet knallen…"

Blijf dan maar eens vol vertrouwen zitten...

Zeker als je, laat ik eens een gok doen, honderden euro’s aan Facebook advertentie budget er hebt ingepompt. En daar vanwege de IOSupdate veel minder goede resultaten mee hebt geboekt. 

Online verkopen is een nieuwe vaardigheid

Dat online verkopen is een nieuwe vaardigheid die je mag ontwikkelen en daar wil ik je graag bij helpen in de GRATIS online Masterclass.

Klik hieronder op de link om hier bij te zijn!

Dit triggermoment bevindt zich ergens aan het einde van de rode draad overigens.

Dus waar begin je?

Want je heb hier best een flink aantal deelnemers voor nodig en wanneer je niet zichtbaar bent, zullen mensen zich niet aanmelden voor je webinar, challenge of live event. 

-You can't be a secret and a succes- 


Consistente zichtbaarheid op relevante Social Media kanalen

Waar de rode draad mee begint is dus met consistente zichtbaarheid op relevante Social Media kanalen.  En hier heel trouw in zijn. Echt elke week posts maken en plaatsen op die kanalen waar je ideale klant zit.

Voor vele ondernemers is dit ook een probleem. Want wat moet ik toch weer posten. Waar haal ik inspiratie vandaan, hoor ik vaak. En dat is eigenlijk niet zo heel ingewikkeld.

Je haalt inspiratie uit je klanten, maar vooral, je krijgt inspiratie door een plan te hebben. Ja, een online marketing plan met doelstellingen en strategieën. Een plan dat je maandelijkse evalueert zodat je echt weet wat werkt en waardoor je altijd de regie hebt op je omzet de komende maand.  Want je weet precies waar en wanneer je berichten plaatst, hoe vaak je ook bijvoorbeeld je nieuwsbrief uitstuurt om je webinar challenge of live event bomvol te krijgen. 

Dan is er ook nooit een tekort aan inspiratie. Je weet precies waar jij het over gaat hebben.

Tijd reserveren voor Online Marketing

Ik vroeg iedereen ook hoeveel tijd ze besteedden aan Online Marketing.

Want ik ben van mening dat als je start met ondernemen dit wel 80 % van je tijd mag zijn. Ben je verder in het ondernemerschap dan heb je natuurlijk ook nog klanten die je wilt helpen en je team aan sturen etc.. 

Het verbaasde mij toch niet dat de meeste van de club van 11 toch wel 50-60 % van zijn tijd besteedde aan Online Marketing.

En dat we nog heel veel zelf doen. Zeker omdat we experts zijn in conversie en dat ene knopje in de verkeerde kleur met de term “REGISTREER” erop je echt aanmeldingen en uiteindelijk ook echt klanten kost.

En hoe zij de rest van de tijd dan besteden?

Ze coachen of trainen schaalbaar. Dus ook online.

Door lekker niet te werken en te surfen op Spaanse golven. 

Door een maand uit te tunen zonder zorgen. 

Conclusie: er is rode draad naar een succesvol online bedrijf, je hoeft het alleen maar te leren, te implementeren en dan uit te voeren. 

Om je hier mee te helpen en gouden tips met je te delen geef ik de GRATIS online Masterclass
Bouw een super winstgevend webinar waar je direct in verkoopt

Doe je mee? Dit is wat ik je ga leren:

  • Je weet wat er precies komt kijken bij een goed verkopend webinar
  • Je weet hoe je echt de verbinding aangaat met je deelnemers
  • Ontdek welke verschillende methodes je kunt gebruiken voor nog véél méér mensen op je webinar
  • Ontdek hoe webinars je de complete regie geeft over je omzet: u vraagt, wij draaien
  • Ik vertel je het geheim waarmee je in één klap van je angst/reserves ten aanzien van het geven van webinars af bent en vandaag nog wil beginnen
  • Mijn geheime wapen: van 2 naar 10% conversie in je webinar of mee
  • Ontdek hoe ik met € 1220 euro in 1 week 100.000 euro omzette en hoe jij dat ook kan zelfs als je geen e-maillijst hebt.

1 september:  je kunt meedoen in de ochtend om 10 uur 

1 september a.s. in de avond

Read More
strong independent women
ondernemersmindset, Ondernemerstips, webinar geven tips, Webinar onderwerp kiezen, Webinars geven

het beste verdienmodel van 2021

"Strong independent woman"

Zo noemt mijn zoon van nu 17  mij af en toe. Dat vind ik mega cool want welke puber zegt dat nu van zijn moeder. Ik ben van niemand afhankelijk als ondernemer.

Niet van mijn klanten, niet van mijn man, niet van een bijbaan. Ook niet van mijn team. Met een lancering is mij dat namelijk wel eens heel duur komen te staan. Dus er staat heul veel in procedures en video's. Zodat ik ook van teamlid kan wisselen. Enneh... natuurlijk vind ik het wel lastig om een werkrelatie te beëindigen...Of het nu een zakelijke relatie is of een privé relatie, afscheid nemen is soms best lastig.

Maar omdat onafhankelijk zijn heel belangrijk is, zeker in je ondernemerschap dan moet je soms moeilijke keuzes maken. Want als het goed is voor je bedrijf dan moet het. Want je bedrijf is je alles. Zo is het in elk geval voor mij. Voor jou ook?

Mijn bedrijf stelt in staat dat ik mijn droomleven kan leiden.
Dat ik dié mensen kan helpen waar mijn hart en ziel van in de fik gaan.

Mijn zusje is ook zo’n strong independent woman.
Ze kocht vorige week als single schooljuf in haar up een woonboot.Dat was haar droom.  Ze nailde het gewoon! Ik ben zo trots op haar.

We vierde haar aankoop in Scheveningen en dat bracht herinneringen boven. Ik startte zelf met werken op mijn 15de in een strandtent in Scheveningen.

Afgeblaft werden we. Hongerig waren we. Keihard werken deden we. Of de hele dag koffiedrinken en de ramen lappen.

Het arbeidsethos werd er aardig ingepompt...

Op mijn 17de werkte ik op de boulevard in Kijkduin. Ik was een van de terraskanjers (ik heb nog nachtmerries van de omgevallen dienbladen en de mislukte ijsjes o en één keer hete chocomel in iemands kruis. Afschuw!)

Dagen van 16 uur waren niet ongewoon.

Maar ik had een droom, ik zou na de zomervakantie naar Zuid Frankrijk om te studeren onder de palmbomen en daar had ik wel een flink bedrag voor nodig.

Ik ging erheen en kreeg ook wat studiefinanciering  en was verder independent.

Na een jaar was ik terug, want het was maar voor een jaar en er volgde een andere droom. Ook daar moest ik keihard voor werken. De Dansacademie. Het dansen was droom 2 eigenlijk.
Ik deed auditie en werd toegelaten.

En na een jaar eraf gemieterd. Weg droom 2. Blijkbaar wilde ik  het niet graag genoeg. Hop terug naar Frankrijk en aan de studie Frans.

Fast forward.
Ik heb altijd hard moeten werken om mijn dromen te verwezenlijken en soms had ik mazzel. Ik hoor nu alleen zo veel mensen om me heen dat het allemaal makkelijk moet gaan.

Moeiteloos.

Ik ga wel dropshippen. Ik ga wel e-commercen… hoor ik hier soms thuis. En als ik dan uitleg wat er ook bij hoort dan wordt er niet mee gestart.

Moeiteloos Ondernemen lijkt een utopie.

En als het even moeilijk wordt dan stoppen veel ondernemers. Nemen ze een sabbatical terwijl ze eigenlijk hun programma's niet vol genoeg krijgen.

Of het salaris van de echtgenoot is ineens toereikend. Of er wordt nog een bijbaantje genomen.

En dan wordt het dus niets.
En het ligt echt alleen aan je eigen vuur, of het gemis er aan.

Of aan je ego en het groot maken daarvan. Het heeft niets met helpen van klanten te maken. Want als je je hart en ziel daar voor in de fik staan dan kom je er en voelt het niet heavy. Maar licht.


Je zou bijna zeggen, dan gaat het - het woord dat ik hier niet voor gebruik -

En komt je droom ook weer een stuk dichterbij.

Wat ik het beste verdienmodel vind waar je compleet onafhankelijk en autonoom goed je omzet mee kunt draaien, vraag je mij?

Dat zijn webinars.

Mijn eerste webinar herinner ik me ook heel goed. Daar had ik ook hard voor gewerkt. Wel verkeerd hard, zal ik je zeggen. Het was een heuse training geworden en iedereen bedankte me zo vol lof aan einde….

Nu gingen ze het zelf proberen AAARGHHHH!!!!

Een nachtmerrie van een webinar was het geworden en ik heb hem nooit meer gegeven.

Wel kocht ik een training dezelfde dag om goed webinars te leren geven. En daar maakte ik een studie van en mijn beste verkoop model.

The queen of webinars noemen ze mij dan ook en ik vind het geweldig daar in te teachen.

Als ik er één geef sta ik ochtends al te popelen van plezier. Ik mág weer!

Ik zet het scherm aan en verwelkom de deelnemers. Heb geweldige tijd en zet met gemak  duizenden euro’s om.  Zelfs een keer dus 100.000 euro in 1 uur!

Maar ik maakte eerst de vlieguren.

Ik leerde eerst hoe het moest en het was heus niet gelijk een jubeljuich succes dus.

Want dat is niet zo. Nou ja heel zelden

Read More
Hoe krijg ik zoveel mogelijk deelnemers in mijn webinar
Internet Marketing Tips, leiderschap, marketing mindset, ondernemersmindset, Ondernemerstips, webinar geven tips, Webinar onderwerp kiezen, Webinars geven, Zakelijk Zichtbaar, zelfvertrouwen

Hoe krijg ik zoveel mogelijk deelnemers in mijn webinar

Hoe krijg jij je (online) programma’s volgeboekt?

Geef je wel eens webinars? Mogelijk loop jij dan ook rond met deze vragen:

"Hoe krijg je nu zoveel mogelijk deelnemers in je webinar?"

"En… hoe verkoop ik goed tijdens mijn webinar?"


Als je er naar googelt dan zijn er legio online marketing coaches die je dit willen leren. En soms hebben ze de klok horen luiden, maar waar toch echt die klepel hangt….

Vraagje: als je naar de kapper gaat ga je ook niet je laten knippen door de stagiaire toch?

Doe het in één keer goed en leer van degene die al 8 x in een paar weken 100.000 euro omzette met webinars.

Want juist nu is het zo belangrijk dat je deze vaardigheid goed in de vingers krijgt, deelnemers krijgt, maar ook hoe je zoveel mogelijk LIVE deelnemers in je webinar krijgt.

Want dat is ook een kunst!

En niet te vergeten hoe je je aanbod doet waar deelnemers alleen maar JA tegen kunnen zeggen zodat je piekomzetten draait — zelfs in deze tijd!

En zelfs hoe je je presentatie opbouwt, want veel te vaak wordt het een saaie lezing.

En dan is het logisch dat je dan niet verkoopt. En het kan echt anders.

Vorige maand kreeg M. 33 klanten uit haar webinars. En mijn andere klant M. kreeg er ook 26 bij.

Wat zou dit betekenen voor jouw business als jij dit ook ECHT goed kon, dat geven van webinars?

Na mijn eerste webinar in 2011 dat verre van een succes was heb ik me er jarenlang in geschoold om van webinars de belangrijkste marketing tool in mijn bedrijf te maken en zet ik daar op jaarbasis minstens 3 ton mee om.

Ik heb er echt mijn eigen succesformule van gemaakt en dat wil ik jou ook leren.

Ik ga je stap voor stap ga uitleggen hoe jij jouw programma’s volgeboekt krijgt.

Het gaat je leven veranderen als je webinars kunt geven met mijn methode en geeft je een continue stroom aan klanten voor je programma’s.

Wil jij ook jouw programma’s volgeboekt krijgen? Begin dan met het downloaden van deze checklist. Ik geef je een handig schema met alle momenten waarop je je volgende actie inplant.

Vul je gegevens in om direct te ontvangen

Webinars geven?
Met deze checklist weet je precies welke actie je op

 welk moment moet doen zodat je webinar goed gevuld krijgt.

Download hier de checklist:
mis geen enkele promotie mogelijkheid meer en verhoog je aantal deelnemers aanzienlijk!

Dit zit er in:

  • vier weken planning van aanmaken van registratie pagina tot je laatste technische check
  • 35 tips om je webinar vol te krijgen op een organische manier
  • afvinklijstjes zodat je geen enkele actie vergeet en top voorbereid bent
Read More
Internet Marketing Tips, leiderschap, marketing mindset, ondernemersmindset, Ondernemerstips, webinar geven tips, Webinar onderwerp kiezen, Webinars geven, Zakelijk Zichtbaar, zelfvertrouwen

Lessen in het next level ondernemen

Vorige week was ik voor de vierde keer bij Business Mastery van Tony Robbins. Aan de ene kant heel tof om internationaal ondernemers te helpen met hun doorbraak. Aan de andere kant krijg je zoveel nieuwe inzichten en lessen in het next level ondernemen, dat ik je daar graag in mee wil nemen. 

Tony heeft het vaak over “State Story Strategy”. Als dit allemáál optimaal aanstaat ben je klaar voor een doorbraak.

Als je namelijk in een ‘lousy state’ bent zoals gefrustreerd, geërgerd, sacherijnig, bitter, angstig beïnvloedt het enorm hoe je je uit.

Hoe je je story vertelt.

Wat je zegt, schrijft en hoe je zichtbaar bent op de dag.
Wat er gaat gebeuren op die dag, trek je dan aan als een magneet.

Klinkt heel logisch. Maar wist jij dat dat stuk State en Story voor 80 % uitmaakt wat de uitkomst wordt van je geplande uit te voeren strategie?

Dat betekent dat eerst je state en story mogen kloppen voordat je een strategie kunt doorgronden en toepassen.

Een cursist vroeg mij van de week: “Wat doe jij als je eens een mindere dag hebt? Je bent toch niet altijd een zonnetje in huis?”

En een andere cursist zei mij ook: “Ja maar Irene jij bent altíjd positief, je doet even Tony Robbins Yes en je staat aan. Bij mij werkt dat niet zo.”

Ik sta ook niet altijd juichend op. De laatste week wel meer omdat ik een 8 weken oude Labradoodle pup heb. Voor wie ik met veel plezier om 6:45 opsta omdat ze mijn staat-van-zijn enorm positief beïnvloedt.

Maar wat ik zelf actief in de ochtend doe is een ‘Priming’ excercise. Ik focus me op waar ik dankbaar voor ben. Bijvoorbeeld die blik in de ogen bij mijn zoon als onze pup bij hem op schoot kruipt. De lol die ik had met mijn zusje in tuincentrum Groenrijk. En het goede gesprek met mijn man. Daarna doe ik een healing oefening en afsluitend visualiseer ik wat ik graag wil bereiken en aantrekken die dag.

De oefening duurt maar een paar minuten, maar mijn staat-van-zijn is voor die dag dan optimaal.

Wat ik daarna zeg, schrijf en hoe ik zichtbaar ben komt makkelijk en goed op gang en vervolgens richt ik mij op strategie.

Lessen in het next level ondernemen

En over strategie gesproken:

Ondernemers vragen mij vaak, wat is nu jouw nummer 1 strategie om klanten te krijgen en omzet te draaien?

Dat is bij uitstek door het geven van webinars. Sinds 2011 geef ik ze met veel plezier en 85 % van mijn omzet komt binnen via en dankzij webinars.

Mijn cursisten uit Online Doorbreken verdubbelden afgelopen maanden keer op keer hun maandomzet en sommigen draaide 85 % meer omzet dan ooit.

Toch wordt er vaak te makkelijk gedacht over het geven van webinars. Of te licht. Laat mij je uitleggen dat een goed verkopend webinar uit 3000 puzzelstukjes bestaat.

Wanneer je een paar stukjes mist dan wordt er niets verkocht⁠. Ik de onderstaande checklist leg ik je uit waar je aan moet denken bij het organiseren van je webinar. Het is een vier weken planning om je webianr goedgevuld te krijgen. Download hieronder direct. 

Webinars geven?
Met deze checklist weet je precies welke actie je op

 welk moment moet doen zodat je webinar bommetje vol zit.

Download hier de checklist:
mis geen enkele promotie mogelijkheid meer en verhoog je aantal deelnemers aanzienlijk!



Read More
Internet Marketing Tips, Online webinar geven, webinar geven tips, Webinar onderwerp kiezen, Webinars geven

Wil je een goed verkopend online webinar geven? Voorkom deze fouten

Wil jij je je (online) training vet veel verkopen? Dan is er één optie als je programma meer dan 297 euro gaat kosten; webinars geven.

Over het geven van een webinar wordt of te makkelijk over gedacht

Of te licht. Laat mij je uitleggen dat een goed verkopend webinar uit 3000 puzzelstukjes bestaat en als je een paar stukjes mist dan wordt er niets verkocht

Deze puzzelstukjes ontbreken vaak:

  • Een goede aanmeldpagina: ook ik heb hiermee te maken en daarom houden we percentueel bij wat de pagina doet . Converteert hij niet goed?Andere afbeelding erop, tekst aanpassen en weer meten
  • Te weinig live kijkers /Te weinig aanmeldingen hebbenHet maakt echt uit voor het resultaat of er 12 aanmeldingen zijn waarvan je moeder er 1 is, je buurvrouw en je beste vriendin, en het er dus uiteindelijk maar 5 live deelnemers hebt of 350 aanmeldingen, met laten we zeggen 260 live deelnemers. Dat zal je niet verbazen. Dus hoe krijg je nu al die mensen op je webinar?Je gaat aan de bak met advertenties, nodig je e-maillijst uit, plaats updates op Social Media en hou bij hoeveel aanmeldingen je hebt zodat je er echt een flink aantal live hebt.
  • Krachtige introductie Ken je dat, je hebt je aangemeld voor een webinar en na een half uur kijk je op je horloge. Tot nu toe was het een en al gewauwel over de webinar presentator zelf. Over zijn privé leven weet je inmiddels alles. Van kleuterschool tot heftige val waardoor hij het licht zag. Wanneer gaan ze nu beginnen met de content? Dat waar je je voor hebt opgegeven.De introductie van jezelf is ontzettend belangrijk. Maar wat je deelt moet er wel toe doen. Het moet iets betekenen voor je kijker of een inzicht meegeven. Anders is het niet van toegevoegde waarde.
  • Geen aanbod doen Ik zie ze soms langs komen: webinars waarin dan wordt aangegeven, er wordt geen aanbod gedaan. Alsof het iets ‘vies’ is om een aanbod te doen. Een webinar is in mijn ogen ook een verkooptool en als je je deelnemers kunt helpen door ze een mooi aanbod te doen waarmee ze echt zijn geholpen, dan is er niets ‘vies’ aan.Ik zie het zelf als plicht om zo veel mogelijk mensen goed te helpen. En dat kan niet in een uurtje, laat dat duidelijk zijn….Nog erger is dit overigens:
  • Bibberend je aanbod doen. Het verhaal wat je deelde was fantastisch maar dan… komt het grote moment: je gaat je aanbod doen. Je schraapt je keel. Schuift heen en weer.Je glas valt bijna om.Er valt een ongemakkelijke stilte en de deelnemers denken: wat gebeurt er nu?Waar is die leuke ‘Marieke” gebleven? Deze dame ken ik niet.Je raffelt het aanbod doen af. Vergeet de belangrijkste gedeeltes. En voordat je echt diep in gaat op de vragen die mensen je stellen in de chat klik je op de knop “end webinar”….

Als webinar trainer hoor ik deze onfortuinlijke pogingen zo vaak.

ik sta dan al half klaar om met mijn superwomen-cape-to-the-rescue te gaan. Want de kans is groot, zo groot dat je nooit meer een webinar geeft om dat je tot de conclusie bent gekomen dat het toch niet werkt voor jouw markt.

Zo ontiegelijk zonde! Terwijl door goed te luisteren naar wat Bram je vroeg, je een heel duidelijk verkoop signaal had kunnen aflezen. Dat was een potentiële koper en je had het nog niet door….

Het is logisch dat je hier nog niet op getraind bent, het geven van webinars is een bijzondere vaardigheid.

Eentje die ontzettend winstgevend kan zijn. En leuk!

 

Read More