fbpx
Category Archives for "webinar geven"

Waar moet een goed webinar aan voldoen?

Waar moet een goed webinar aan voldoen

Waar moet een goed webinar aan voldoen?

Zeker in deze tijd worden webinars steeds populairder. Je hebt de sales webinars, kennis webinars, online workshops met aanbod, lunch en learns met aanbod naar een 1 op 1 gesprek.

Voor een toekomstige klant is het een enorm fijne manier om jou beter te leren kennen en van jouw kennis te leren. Voor jou als ondernemer is het een geweldige manier om omzet te draaien. Zelfs als je … introvert bent.

Toen ik de eerste keer een webinar gaf, was ik zo nerveus! Ik had vroeger namelijk enorme spreekangst. Een spreekbeurt? Ik sliep nachten niet! Een vergadering leiden? Weer een slapeloze nacht. En dan denk je vast ook, hoe komt het dan nu dat je webinars geeft en daar ook heel veel plezier in hebt? Het enthousiasme spat er bij namelijk van af. Dat komt, doordat ik er in getraind ben. Inmiddels heb ik ook +1000 webinars gegeven en circa 2 miljoen omgezet met webinars en challenges. 

Opbouw waaraan een goed webinar aan voldoet

Qua opbouw voldoet een goed webinar aan een aantal onderdelen.  Als je hier meer over wilt leren nodig ik je uit om mee te doen aan mijn masterclass die ik binnenkort geef.

  • Een goede intro
  • Content die aansluit bij de problemen of verlangens van je ideale klant
  • Onweerstaanbaar aanbod
  • Vraag en antwoord

Maar we beginnen natuurlijk met het onderwerp dat je deelnemers uitnodigt om zich aan te melden.

Maar wat zijn de meest populaire webinar onderwerpen waar vraag naar is?

Ik deel een aantal onderwerpen waar veel vraag naar is en zal je een voorbeeld geven ter inspiratie.

Ik ga je een aantal onderwerpen met je delen en hoe je hier tot een goede titel kunt komen

Ondernemerschap

10 bewezen manieren om meer leads te genereren in 2022 zonder bakken geld uit te geven

Online marketing 

5 manieren om je e-maillijst te laten groeien zonder te adverteren

Persoonlijke ontwikkeling

Creëer het leven dat je wilt zelfs tijdens de lockdown

Carrière en groei
Bouw aan je zelfvertrouwen en krijg de promotie waar je zo naar verlangt 

Voeding en gezondheid

Verlies 5 kilo in 10 dagen zonder hongergevoel in december

Liefde en relaties

Hoe je in 2022 de liefde van je leven vindt zonder jezelf te verliezen

Financiën

Krijg grip op je moneymindset en leer van geld houden

Alternatieve geneeswijze yoga meditatie

Krijg de regie over je gedachten  en krijg vat op je geluksgevoel

Zie je hoe ik hier en daar werk met een formule?

Je verwerkt het verlangen in de titel en neemt gelijk ook een stukje bezwaar weg.

Ik ben benieuwd naar jouw titel. Deel je het hieronder?

Bouw dat éne geweldige enorm winstgevend webinar waar je direct in verkoopt.

Eerder schreef ik al dat ik + 1000 webinars heb gegeven en er is werkelijk niets gaver dan direct ín je webinar je aanbod doen en verkopen. Ook daar is een specifieke opbouw voor nodig. 

Ik vertel je er graag meer over tijdens mijn Gratis Online Masterclass
Meld je hieronder aan voor 14 december om 19:30 uur of 15 oktober om 10 uur.

Dit is wat je leert:

  • Je weet wat  er precies komt kijken bij een goed verkopend webinar.
  • Je weet hoe je echt de verbinding aangaat met je deelnemers waardoor ze tot het einde blijven
  • Ontdek welke verschillende methodes je kunt gebruiken voor nog véél méér mensen op je webinar
  • Ontdek hoe webinars je de complete regie geeft over je omzet: u vraagt, wij draaien
  • Ik vertel je het geheim waarmee je in één klap van je angst/reserves ten aanzien van het geven van webinars af bent en vandaag nog wil beginnen
  • Mijn geheime wapen: van 2 naar 10% conversie in je webinar of meer en direct verkoopt IN je webinar

Meld je hieronder aan voor 14 december om 19:30 uur of 15 december om 10 uur.

En wat wordt jouw titel? Deel hier hieronder

Hoe word ik een succesvolle ondernemer

Wat is succes voor jou?

Wanneer voel jij je eigenlijk succesvol?

Een van mijn klanten worstelde met deze vraag. Als ik andere ondernemers zie en mij met hen vergelijk voel ik mij klein worden terwijl ik ontzettend mooi werk doe.

Het leek mij een mooie om een artikel over te schrijven omdat dit een vraag is die wij ondernemers onszelf geregeld stellen.

We kunnen ook kriegel worden van de term succesvolle ondernemer. Vaak ontstaat zo’n trigger doordat je eigenlijk wel verlangd naar het succes van de ander. Maar jezelf vergelijken met de ander is eigenlijk totaal onzinnig. Want haar succes is niet hetgeen waar jij nastreeft want jij bent uniek in wat je graag wilt bereiken. In hoe je je leven voor je ziet.

Dat is eigenlijk de kern van de vraag.

Want de definitie van succes is voor iedereen anders 

Ik ben ook omringd door gigantisch succesvolle ondernemers. Zo is er ook één die me enorm triggert uitdaagt en motiveert. En toch zou ik niet in haar schoenen willen staan. Want haar doelen zijn mijn doelen niet.

Dus als ik in haar schoenen zou stappen, dan zou ik mij echt helemaal niet happy voelen.

Het zou ten koste gaan van mijn eigen blueprint, van wat ik ook belangrijk vind in mijn leven.

En ik vraag me af of jij ook heel goed weet wat jouw definitie van succes is? En of je het ook niet te onmogelijk voor je maakt om je succesvol te voelen. 

En wat is dan dus jouw definitie van succes weet je wat er moet gebeuren zodat jij je succesvol voelt?

Het recept voor succes 

Marianne Williamson zegt: “Het recept voor succes is als je doet wat je het liefste doet. Als je s‘ avonds naar bed gaat i in de wetenschap dat je je leven leidt met je eigen aard, geschiedenis en motieven en als je je talenten aanwendt om de wereld een stukje mooier te maken”.

Een haakje naar geluk 

Wanneer we dan een haakje maken naar geluk, dan kijk ik naar wat Tony hierover zegt:

Tony Robbins zegt hierover: je hebt een blueprint gecreëerd bewust of onbewust, waarin staat wat moet er gebeuren in jouw leven zodat je je gelukkig voelt.

Je zou bijvoorbeeld op een bepaalde leeftijd zou trouwen en kinderen hebben? Of je zou op leeftijd x verder zijn in je carrière dan je nu bent? Welke andere overtuigingen heb je over hoe je leven eruit zou móeten zien?

Hoe weerhouden deze beperkende overtuigingen  je ervan  je ware potentieel te bereiken? Want in plaats van piekeren over dat het nu nog niet zover is, zou je ook een actieplan kunnen maken en strategieën kunnen volgen die echt werken.

Wat zou er gebeuren als je het idee van geluk dat je in gedachten had los zou laten en in plaats daarvan dankbaar zou zijn voor wat je al hebt, je je trots voelt op wat je al bereikt hebt? En daar met regelmaat bij stil te staan.

Zo is het dan ook met succes. Als jij weet hoe succesvol zijn voelt en wat je eigen definitie daarvan is dan voel je je nooit klein.

Wanneer je ook je succes met regelmaat viert en stilstaat bij wat je hebt bereikt.

het beste verdienmodel van 2021

strong independent women

"Strong independent woman"

Zo noemt mijn zoon van nu 17  mij af en toe. Dat vind ik mega cool want welke puber zegt dat nu van zijn moeder. Ik ben van niemand afhankelijk als ondernemer.

Niet van mijn klanten, niet van mijn man, niet van een bijbaan. Ook niet van mijn team. Met een lancering is mij dat namelijk wel eens heel duur komen te staan. Dus er staat heul veel in procedures en video's. Zodat ik ook van teamlid kan wisselen. Enneh... natuurlijk vind ik het wel lastig om een werkrelatie te beëindigen...Of het nu een zakelijke relatie is of een privé relatie, afscheid nemen is soms best lastig.

Maar omdat onafhankelijk zijn heel belangrijk is, zeker in je ondernemerschap dan moet je soms moeilijke keuzes maken. Want als het goed is voor je bedrijf dan moet het. Want je bedrijf is je alles. Zo is het in elk geval voor mij. Voor jou ook?

Mijn bedrijf stelt in staat dat ik mijn droomleven kan leiden.
Dat ik dié mensen kan helpen waar mijn hart en ziel van in de fik gaan.

Mijn zusje is ook zo’n strong independent woman.
Ze kocht vorige week als single schooljuf in haar up een woonboot.Dat was haar droom.  Ze nailde het gewoon! Ik ben zo trots op haar.

We vierde haar aankoop in Scheveningen en dat bracht herinneringen boven. Ik startte zelf met werken op mijn 15de in een strandtent in Scheveningen.

Afgeblaft werden we. Hongerig waren we. Keihard werken deden we. Of de hele dag koffiedrinken en de ramen lappen.

Het arbeidsethos werd er aardig ingepompt...

Op mijn 17de werkte ik op de boulevard in Kijkduin. Ik was een van de terraskanjers (ik heb nog nachtmerries van de omgevallen dienbladen en de mislukte ijsjes o en één keer hete chocomel in iemands kruis. Afschuw!)

Dagen van 16 uur waren niet ongewoon.

Maar ik had een droom, ik zou na de zomervakantie naar Zuid Frankrijk om te studeren onder de palmbomen en daar had ik wel een flink bedrag voor nodig.

Ik ging erheen en kreeg ook wat studiefinanciering  en was verder independent.

Na een jaar was ik terug, want het was maar voor een jaar en er volgde een andere droom. Ook daar moest ik keihard voor werken. De Dansacademie. Het dansen was droom 2 eigenlijk.
Ik deed auditie en werd toegelaten.

En na een jaar eraf gemieterd. Weg droom 2. Blijkbaar wilde ik  het niet graag genoeg. Hop terug naar Frankrijk en aan de studie Frans.

Fast forward.
Ik heb altijd hard moeten werken om mijn dromen te verwezenlijken en soms had ik mazzel. Ik hoor nu alleen zo veel mensen om me heen dat het allemaal makkelijk moet gaan.

Moeiteloos.

Ik ga wel dropshippen. Ik ga wel e-commercen… hoor ik hier soms thuis. En als ik dan uitleg wat er ook bij hoort dan wordt er niet mee gestart.

Moeiteloos Ondernemen lijkt een utopie.

En als het even moeilijk wordt dan stoppen veel ondernemers. Nemen ze een sabbatical terwijl ze eigenlijk hun programma's niet vol genoeg krijgen.

Of het salaris van de echtgenoot is ineens toereikend. Of er wordt nog een bijbaantje genomen.

En dan wordt het dus niets.
En het ligt echt alleen aan je eigen vuur, of het gemis er aan.

Of aan je ego en het groot maken daarvan. Het heeft niets met helpen van klanten te maken. Want als je je hart en ziel daar voor in de fik staan dan kom je er en voelt het niet heavy. Maar licht.


Je zou bijna zeggen, dan gaat het - het woord dat ik hier niet voor gebruik -

En komt je droom ook weer een stuk dichterbij.

Wat ik het beste verdienmodel vind waar je compleet onafhankelijk en autonoom goed je omzet mee kunt draaien, vraag je mij?

Dat zijn webinars.

Mijn eerste webinar herinner ik me ook heel goed. Daar had ik ook hard voor gewerkt. Wel verkeerd hard, zal ik je zeggen. Het was een heuse training geworden en iedereen bedankte me zo vol lof aan einde….

Nu gingen ze het zelf proberen AAARGHHHH!!!!

Een nachtmerrie van een webinar was het geworden en ik heb hem nooit meer gegeven.

Wel kocht ik een training dezelfde dag om goed webinars te leren geven. En daar maakte ik een studie van en mijn beste verkoop model.

The queen of webinars noemen ze mij dan ook en ik vind het geweldig daar in te teachen.

Als ik er één geef sta ik ochtends al te popelen van plezier. Ik mág weer!

Ik zet het scherm aan en verwelkom de deelnemers. Heb geweldige tijd en zet met gemak  duizenden euro’s om.  Zelfs een keer dus 100.000 euro in 1 uur!

Maar ik maakte eerst de vlieguren.

Ik leerde eerst hoe het moest en het was heus niet gelijk een jubeljuich succes dus.

Want dat is niet zo. Nou ja heel zelden

Hoe krijg ik zoveel mogelijk deelnemers in mijn webinar

Hoe krijg ik zoveel mogelijk deelnemers in mijn webinar

Hoe krijg jij je (online) programma’s volgeboekt?

Geef je wel eens webinars? Mogelijk loop jij dan ook rond met deze vragen:

"Hoe krijg je nu zoveel mogelijk deelnemers in je webinar?"

"En… hoe verkoop ik goed tijdens mijn webinar?"


Als je er naar googelt dan zijn er legio online marketing coaches die je dit willen leren. En soms hebben ze de klok horen luiden, maar waar toch echt die klepel hangt….

Vraagje: als je naar de kapper gaat ga je ook niet je laten knippen door de stagiaire toch?

Doe het in één keer goed en leer van degene die al 8 x in een paar weken 100.000 euro omzette met webinars.

Want juist nu is het zo belangrijk dat je deze vaardigheid goed in de vingers krijgt, deelnemers krijgt, maar ook hoe je zoveel mogelijk LIVE deelnemers in je webinar krijgt.

Want dat is ook een kunst!

En niet te vergeten hoe je je aanbod doet waar deelnemers alleen maar JA tegen kunnen zeggen zodat je piekomzetten draait — zelfs in deze tijd!

En zelfs hoe je je presentatie opbouwt, want veel te vaak wordt het een saaie lezing.

En dan is het logisch dat je dan niet verkoopt. En het kan echt anders.

Vorige maand kreeg M. 33 klanten uit haar webinars. En mijn andere klant M. kreeg er ook 26 bij.

Wat zou dit betekenen voor jouw business als jij dit ook ECHT goed kon, dat geven van webinars?

Na mijn eerste webinar in 2011 dat verre van een succes was heb ik me er jarenlang in geschoold om van webinars de belangrijkste marketing tool in mijn bedrijf te maken en zet ik daar op jaarbasis minstens 3 ton mee om.

Ik heb er echt mijn eigen succesformule van gemaakt en dat wil ik jou ook leren.

Ik ga je stap voor stap ga uitleggen hoe jij jouw programma’s volgeboekt krijgt.

Het gaat je leven veranderen als je webinars kunt geven met mijn methode en geeft je een continue stroom aan klanten voor je programma’s.

Wil jij ook jouw programma’s volgeboekt krijgen? Begin dan met het downloaden van deze checklist. Ik geef je een handig schema met alle momenten waarop je je volgende actie inplant.

Vul je gegevens in om direct te ontvangen

Webinars geven?
Met deze checklist weet je precies welke actie je op

 welk moment moet doen zodat je webinar goed gevuld krijgt.

Download hier de checklist:
mis geen enkele promotie mogelijkheid meer en verhoog je aantal deelnemers aanzienlijk!

Dit zit er in:

  • vier weken planning van aanmaken van registratie pagina tot je laatste technische check
  • 35 tips om je webinar vol te krijgen op een organische manier
  • afvinklijstjes zodat je geen enkele actie vergeet en top voorbereid bent

Lessen in het next level ondernemen

Vorige week was ik voor de vierde keer bij Business Mastery van Tony Robbins. Aan de ene kant heel tof om internationaal ondernemers te helpen met hun doorbraak. Aan de andere kant krijg je zoveel nieuwe inzichten en lessen in het next level ondernemen, dat ik je daar graag in mee wil nemen. 

Tony heeft het vaak over “State Story Strategy”. Als dit allemáál optimaal aanstaat ben je klaar voor een doorbraak.

Als je namelijk in een ‘lousy state’ bent zoals gefrustreerd, geërgerd, sacherijnig, bitter, angstig beïnvloedt het enorm hoe je je uit.

Hoe je je story vertelt.

Wat je zegt, schrijft en hoe je zichtbaar bent op de dag.
Wat er gaat gebeuren op die dag, trek je dan aan als een magneet.

Klinkt heel logisch. Maar wist jij dat dat stuk State en Story voor 80 % uitmaakt wat de uitkomst wordt van je geplande uit te voeren strategie?

Dat betekent dat eerst je state en story mogen kloppen voordat je een strategie kunt doorgronden en toepassen.

Een cursist vroeg mij van de week: “Wat doe jij als je eens een mindere dag hebt? Je bent toch niet altijd een zonnetje in huis?”

En een andere cursist zei mij ook: “Ja maar Irene jij bent altíjd positief, je doet even Tony Robbins Yes en je staat aan. Bij mij werkt dat niet zo.”

Ik sta ook niet altijd juichend op. De laatste week wel meer omdat ik een 8 weken oude Labradoodle pup heb. Voor wie ik met veel plezier om 6:45 opsta omdat ze mijn staat-van-zijn enorm positief beïnvloedt.

Maar wat ik zelf actief in de ochtend doe is een ‘Priming’ excercise. Ik focus me op waar ik dankbaar voor ben. Bijvoorbeeld die blik in de ogen bij mijn zoon als onze pup bij hem op schoot kruipt. De lol die ik had met mijn zusje in tuincentrum Groenrijk. En het goede gesprek met mijn man. Daarna doe ik een healing oefening en afsluitend visualiseer ik wat ik graag wil bereiken en aantrekken die dag.

De oefening duurt maar een paar minuten, maar mijn staat-van-zijn is voor die dag dan optimaal.

Wat ik daarna zeg, schrijf en hoe ik zichtbaar ben komt makkelijk en goed op gang en vervolgens richt ik mij op strategie.

Lessen in het next level ondernemen

En over strategie gesproken:

Ondernemers vragen mij vaak, wat is nu jouw nummer 1 strategie om klanten te krijgen en omzet te draaien?

Dat is bij uitstek door het geven van webinars. Sinds 2011 geef ik ze met veel plezier en 85 % van mijn omzet komt binnen via en dankzij webinars.

Mijn cursisten uit Online Doorbreken verdubbelden afgelopen maanden keer op keer hun maandomzet en sommigen draaide 85 % meer omzet dan ooit.

Toch wordt er vaak te makkelijk gedacht over het geven van webinars. Of te licht. Laat mij je uitleggen dat een goed verkopend webinar uit 3000 puzzelstukjes bestaat.

Wanneer je een paar stukjes mist dan wordt er niets verkocht⁠. Ik de onderstaande checklist leg ik je uit waar je aan moet denken bij het organiseren van je webinar. Het is een vier weken planning om je webianr goedgevuld te krijgen. Download hieronder direct. 

Webinars geven?
Met deze checklist weet je precies welke actie je op

 welk moment moet doen zodat je webinar bommetje vol zit.

Download hier de checklist:
mis geen enkele promotie mogelijkheid meer en verhoog je aantal deelnemers aanzienlijk!



Flabbergasted zo creëer je enorme verbinding met Online Marketing

De afgelopen 3 dagen leefde ik in de Amerikaanse tijdzone. 3 dagen Worlds Summit
Thuis: Pizza, tosti, makkelijke maaltijden. Natuurlijk was ik er liever heen gegaan maar dit was the next best thing.

Ik hou ervan. En zelfs mijn zonen, stonden af en toe mee te luisteren en noteerden tips…

Ik heb een paar hightlights voor je om de week met nog beter te beginnen.

Dean Graziozi zei tijdens deze dagen:
Werk aan je zwakke punten en je wordt gewoon beter op verschillende vlakken.
En perfectie is de moordenaar van je dromen. Het bevriest je en weerhoudt je van je succes: Just be a better version of you! Elke dag een pietsie meer!

Voelt dat niet al beter, makkelijker en haalbaarder dan iets perfect te willen doen?

En Trenton Shelton deelde:
Vergeet aantallen, focus op het maken van impact op je klanten.
“Stop giving your dreams a hobby”
En maak verbinding met je volgers zoals niemand anders dat doet. Hoe hij dit deed?

Ik was flabbergasted toen ik Trent Shelton quootte op instagram dat hij mij een voicebericht stuurde via Instagram. Dat is pas verbinding maken! (Tip: Doe jij zoiets ooit al?)

Jamie Kern Lima / van IT cosmetics
Ging van 3 jaar ´proberen´ naar haar doorbraak, pas toen ze een zeer risicovol besluit nam, brak ze door. Never give up als je gelooft in je dienst en haal alles, alles uit de kast.

Brendon Burchard had het over:
Probeer, hou je cijfers bij, verbeter en schaal op.
Wanneer je je onzeker voelt, evolueer en vergelijk met wie je gisteren was. Vergelijk je niet met anderen. Bouw aan vertrouwen door te durven falen.
Want als je faalt, en je leert van wat er gebeurde, is het dan falen, of iets wat je leerde?

Wat hij ook deelde:

Maak gebruik van de ESP: de export story positioning. Het heldenverhaal.
De uitdaging die je tegenkwam in je leven
De zoektocht naar de oplossing en hoe je kwam bij….
De oplossing.

Dat is precies wat je ook mag gebruiken in je e-mail series En in je webinars. Wanneer je dit soort verhalen gebruikt in je webinar lever je direct zeer waardevolle content die je klanten als een magneet aantrekt naar het samenwerken met jou. Zonder dat je er een saaie lezing van maakt.

Wil je een goed verkopend online webinar geven? Voorkom deze fouten

Wil jij je je (online) training vet veel verkopen? Dan is er één optie als je programma meer dan 297 euro gaat kosten; webinars geven.

Over het geven van een webinar wordt of te makkelijk over gedacht

Of te licht. Laat mij je uitleggen dat een goed verkopend webinar uit 3000 puzzelstukjes bestaat en als je een paar stukjes mist dan wordt er niets verkocht

Deze puzzelstukjes ontbreken vaak:

  • Een goede aanmeldpagina: ook ik heb hiermee te maken en daarom houden we percentueel bij wat de pagina doet . Converteert hij niet goed?Andere afbeelding erop, tekst aanpassen en weer meten
  • Te weinig live kijkers /Te weinig aanmeldingen hebbenHet maakt echt uit voor het resultaat of er 12 aanmeldingen zijn waarvan je moeder er 1 is, je buurvrouw en je beste vriendin, en het er dus uiteindelijk maar 5 live deelnemers hebt of 350 aanmeldingen, met laten we zeggen 260 live deelnemers. Dat zal je niet verbazen. Dus hoe krijg je nu al die mensen op je webinar?Je gaat aan de bak met advertenties, nodig je e-maillijst uit, plaats updates op Social Media en hou bij hoeveel aanmeldingen je hebt zodat je er echt een flink aantal live hebt.
  • Krachtige introductie Ken je dat, je hebt je aangemeld voor een webinar en na een half uur kijk je op je horloge. Tot nu toe was het een en al gewauwel over de webinar presentator zelf. Over zijn privé leven weet je inmiddels alles. Van kleuterschool tot heftige val waardoor hij het licht zag. Wanneer gaan ze nu beginnen met de content? Dat waar je je voor hebt opgegeven.De introductie van jezelf is ontzettend belangrijk. Maar wat je deelt moet er wel toe doen. Het moet iets betekenen voor je kijker of een inzicht meegeven. Anders is het niet van toegevoegde waarde.
  • Geen aanbod doen Ik zie ze soms langs komen: webinars waarin dan wordt aangegeven, er wordt geen aanbod gedaan. Alsof het iets ‘vies’ is om een aanbod te doen. Een webinar is in mijn ogen ook een verkooptool en als je je deelnemers kunt helpen door ze een mooi aanbod te doen waarmee ze echt zijn geholpen, dan is er niets ‘vies’ aan.Ik zie het zelf als plicht om zo veel mogelijk mensen goed te helpen. En dat kan niet in een uurtje, laat dat duidelijk zijn….Nog erger is dit overigens:
  • Bibberend je aanbod doen. Het verhaal wat je deelde was fantastisch maar dan… komt het grote moment: je gaat je aanbod doen. Je schraapt je keel. Schuift heen en weer.Je glas valt bijna om.Er valt een ongemakkelijke stilte en de deelnemers denken: wat gebeurt er nu?Waar is die leuke ‘Marieke” gebleven? Deze dame ken ik niet.Je raffelt het aanbod doen af. Vergeet de belangrijkste gedeeltes. En voordat je echt diep in gaat op de vragen die mensen je stellen in de chat klik je op de knop “end webinar”….

Als webinar trainer hoor ik deze onfortuinlijke pogingen zo vaak.

ik sta dan al half klaar om met mijn superwomen-cape-to-the-rescue te gaan. Want de kans is groot, zo groot dat je nooit meer een webinar geeft om dat je tot de conclusie bent gekomen dat het toch niet werkt voor jouw markt.

Zo ontiegelijk zonde! Terwijl door goed te luisteren naar wat Bram je vroeg, je een heel duidelijk verkoop signaal had kunnen aflezen. Dat was een potentiële koper en je had het nog niet door….

Het is logisch dat je hier nog niet op getraind bent, het geven van webinars is een bijzondere vaardigheid.

Eentje die ontzettend winstgevend kan zijn. En leuk!

Ik leer je hier binnenkort graag meer over:

GRATIS online Masterclass
Bouw een super winstgevend webinar waar je direct in verkoopt

5 redenen om nu te starten met webinars

Hier volgen ze alvast.

  • Vertrouwensband door de waarde die je biedt
  • Het geeft je de regie over je omzet
  • Je wordt een expert op jouw gebied en online zichtbaar
  • Mensen die aan de andere kant van het land wonen kun je bereiken en aan verkopen
  • Je krijgt een explosieve lijstgroei

Sinds 2012 geef ik met heel veel plezier webinars. De resultaten van het geven van webinars zijn bizar. Met het geven van een webinar zet ik soms zo 25.000 euro om.

Toch zie ik dat veel mensen deze methode nog niet toepassen ik wil je in dit bericht uitdagen hier ook mee te starten omdat het je zoveel voordelen kan bieden:

  • Een snelgroeiende vertrouwensband door de waarde die je biedt
    Wanneer je een webinar geeft, deel je waardevolle content. Deze is voor de kijker eenvoudig te bekijken door op het tijdstip van de uitzending te klikken op de link en in de webinar omgeving te komen. Jij bent daar in beeld en met geluid om je deelnemers te verwelkomen.
    Van te voren heb je de inhoud bepaald en ga je interactief aan de slag met je deelnemers. Je kunt echt de interactie met ze aangaan door vragen te stellen, een poll te houden of een werkboek toe te sturen, waarin zij hun inzichten invullen. Tijdens een periode van een uur/ anderhalf uur leren je deelnemers je al echt goed kennen. Deze vertrouwensband die je opbouwt gaat vele malen sneller dan hoe andere online marketing funnels werken. Vaak kopen mensen een training in mijn webinars terwijl ze mij nog nooit hebben gezien. In de traditionele marketing moeten mensen wel 16 keer van je gehoord hebben.
    Zie je ook de potentie?

  • ​Regie over je omzet
     Het is vrij makkelijk als je weet hoe je mensen ​kunt raken om veel aanmeldingen te krijgen voor je webinar.  Er zijn cijfers voor hoe je kunt uitrekenen hoeveel deelnemers je in je webinar moet hebben om uit te rekenen hoeveel nieuwe klanten je kunt maken. Als je in het begin webinars geeft zal je 2-5 % kunnen verkopen. Hoe warmer je doelgroep en hoe beter je wordt in het geven van webinars des te hoger dit conversiecijfer kan zijn. 10-20 % is dan ook heel goed mogelijk. En ja… dit kan in het webinar gebeuren!
  • Je wordt een expert op jouw vakgebied. Als je nog niet als expert wordt gezien is dit dé manier om je expertstatus te claimen. Je wordt goed online zichtbaar en op Social Media breidt het uit als een olievlek. Hoe lastig het is om een workshop te vullen, hoe makkelijk is om een digitale webinarroom te vullen met deelnemers. Voor de rest… net als ik hierboven schreef, de vertrouwensband en de connectie met je doelgroep.

  • Mensen die aan de andere kant van het land wonen kun je bereiken en aan verkopen je geografische bereik stijgt enorm, of mensen nu vanuit Texel inloggen of Indonesië, je kunt iedereen in je webinar van kennis voorzien. En natuurlijk kunnen ook al deze mensen je klant worden....Want je hoeft daar niet direct een Engelstalig aanbod voor te hebben. Ook buiten Nederland wonen Nederlandstalige ondernemers of particulieren.

  • Explosieve lijstgroei. Je e-maillijst gaat enorm groeien door het geven van webinars. En je e-maillijst is het fundament van je bedrijf. Daarmee kun je te allen tijde contact opnemen met je toekomstige klanten/ leads en je aanbod doen. Als we naar Social Media kijken is dat een ander verhaal: losse social media posts hebben wel enig effect maar lang niet alle mensen die je volgen zien of horen wat je te vertellen hebt. daar betaal je voor, dan wordt je zichtbaar bij je ideale klant. En daarom is het oók zo belangrijk om steeds aan de slag te blijven met lijstgroei, want met je e-maillijst heb jij de touwtjes in handen.

Denk je nu:

Oké ik zie de kansen maar ik vind dit enorm spannend?

Weet dan dat ik er ook zo over dacht in het begin.

Maar met de juiste voorbereiding ga je dit ook doen met veel vertrouwen én plezier.

En daar wil ik je graag meer over vertellen:
Uitnodiging Gratis online Training:

De 5 geheimen van een succesvolle webinar strategie 
hoe je veel meer deelnemers krijgt en écht klanten maakt in je webinar:

Hoe kies je een goed webinar onderwerp waar men massaal op inschrijft?

Heb je een product of dienst die je online wil verkopen?

Die je écht massaal wil verkopen?

Een e-book, training, online training, workshop of een event, coaching pakketten, strategiegesprekken, jaartrajecten?

Om deze massaal te verkopen kun je natuurlijk  e-mailmarketing inzetten.

Wat nog veel effectiever en winstgevender is het geven van een webinar.

Want in een webinar ga je onmiddellijk veel beter de verbinding aan.
De resultaten van een goed verkopend webinar zijn magistraal.

In april zette ik meer dan een ton met mijn webinars.

Ja, in een maand.

Wil je nog meer bewijs dat dit echt de online tool is om online te verkopen?

Webinars geven vind ik fantastisch.

Echter net voor ik mijn webinar scherm aanzet even niet hoor. Ik ren dan zeker 3 keer de trap op of af.

Heb ik genoeg water staan?

Doet mijn geluid het wel?

Klopt de aanmeldpagina. Nog even een keertje checken….

De webinarkriebels en de webinarzenuwen krijg ik dan.

En “Oh, wat als ik nu de verkeerde link heb doorgestuurd en de helft niet kan komen opdagen.

Ja, van-die-dingen heb ik nog ook steeds. En natuurlijk gaan er dingetjes mis. Ook die verkeerde link is wel eens toegestuurd helaas.

Of dan komt mijn zoon met een tussenuur thuis tijdens mijn webinar zonder sleutel en belt net aan terwijl ik mijn aanbod doe.

Aaaarghh… eerder schreef ik hier al eens een blog over en weet je … die blunders horen erbij. Het maakt niet uit. Mensen vinden het alleen maar geweldig als dit gebeurt.

“Hahaha” lees je dan in de chat. “Je lijkt wel een echt mens!”

Je kijkers denken dan ook: hé als dat haar gebeurt …. En ze heeft toch zulke goede resultaten. Waarom zou ik het dan ook niet kunnen. En daar deel ik deze alinea ook voor. Hopelijk haal ik hiermee een bezwaar weg, je kunt ook webinars geven als je hondentrainer bent en de bel zou af kunnen gaan en de honden zouden aanslaan…

Dat maakt het juist heel krachtig. Ik hoop dat je inziet dat het ook voor jou kan werken.

Jij kunt dit ook.

Na zo’n webinar hebben we weer een heel ander soort webinargevoel.

Het meest fantastische en ook verslavende gevoel dat er bestaat: “webinareuforie.”

Je luisteraars zijn laaiend enthousiast. Je zet in een uurtje meer dan 10.000 euro om.

DAT! IS! GEWELDIG!

En dit is voor iedereen met een online product mogelijk. Als je weet wát je moet vertellen en wat je geeft aan inhoud in het webinar.

Dus het begint bij het onderwerp:

Het moet natuurlijk een beetje sexy zijn.

Uitdagen.

Een resultaat beloven én waarmaken!

Ik zie teveel flut webinars langskomen waarin wel 20 minuten wordt uitgeweid over de webinar trainer zelf. Je moet natuurlijk weten wie het verhaal met je deelt maar in een webinar van een uur 20 minuten babbelen over jezelf is niet in verhouding.

En bestaat een goede verhouding.

Ik geef je alvast een goed idee hoe je tot een goed onderwerp kan komen waardoor je veel meer deelnemers krijgt en klanten maakt in je webinar.
Denk aan je ideale klant. Denk aan zijn of haar probleem.

En vraag hem of haar in gedachten:

“Wat zou je het allerliefste willen?”.

……………………….……………………….……………………….

Schieten er al een aantal ideeën in je hoofd? Schrijf ze op!

Dit idee ga je verwerken in je titel.

Wat heel goed werkt is een aantal stappen aan te bieden die een bepaald resultaat beloven


In een aantal stappen bijvoorbeeld:

  • In 6 stappen om een betere relatie te krijgen met je puber
  • In 7 stappen om succesvol online te ondernemen
  • De 11 stappen die elke ouder moet kennen om te weten hoe je je baby kan laten doorslapen en jij weer fris opstaat

En geheimen doen het ook altijd heel goed

Iedereen wil het geheim leren kennen achter … het probleem waar zij mee kampen, toch?

  • 5 geheimen van een succesvolle online cursus
  • De 6 geheimen van een gezonde liefdesrelatie
  • De 7 geheimen hoe je je puppy zindelijk krijgt

You get the clue?

Wat wordt jouw topic?

Waar ga jij het over hebben?

Heb je hier een mening over die je graag wil delen? Laat het dan hier weten!

Wil je meer leren over webinars en de 4 andere online marketing stappen?

Volg dan mijn spiksplinternieuwe online training: 5 online marketing stappen.

​Auteursrecht foto:  123RF Stockfoto

wat is de beste webinar software

wat is de beste webinar software?

Bekijk hierboven de video om te horen wat ik de beste webinar software vind. Hieronder tref je de links aan en een opsomming van de prijzen en opties.

Demio.com
Mijn absolute nummer 1 ! [update 2020]
V.a 34 dollar per maand voor 100 deelnemers
Webbased dus geen download
Prive en openbare chat
Directe integratie met mailchimp Convertkit, Drip Activecampaign, MailBlue
Ondersteuning is zeer goed.

https://zoom.us/webinar

Eenvoudig voor jou en de eindgebruiker /steady/toegang tot 100 interactive video participants
Presentator kan ieders geluid bedienen, recording Q/A live / chat, pols, registration en rapportage

https://www.webinarjam.com/index/

Tot voor kort via google hangouts met vertraging. Is gekoppeld aan je You Tube account
Voordeel mensen hoeven niet down te loaden
Nadeel vaak storingen, geluid/ beeld

397 per jaar

Chat openbaar/prive
Aanbod in laten vliegen

https://everwebinar.com

Is gekoppeld aan webinar jam
Je kunt hier automatische webinars mee doen 497 per jaar.
Je kunt eerder gehouden webinars uploaden en via de chat antwoord geven op vragen. De eerdere chat kan je tonen.
Voor de producten die ik met mijn webinars verkoop heeft het niet gewerkt. Ik moet er gewoon bij zijn voor mijn gevoel.

https://www.webinargeek.com/pricing
Vanaf 25 euro per maand

Voordeel alles in het Nederlands
Actieve helpdesk
Niet zo kostbaar

Nadeel je moet je powerpoint in afbeeldingen uploaden
Chat kan openbaar/ prive

Go to webinar

https://www.gotomeeting.com/webinar/pricing

V.a 89 euro per maand voor 100 deelnemers
Deelnemers moeten wel downloaden
Voor 500 deelnemers geen download
Prive / openbare chat
Voordeel super solide


Heb je al een keertje een webinar gegeven?

Had je 10 aanmeldingen, waarvan er 2 live kwamen opdagen in je webinar?

Auw! Daar ga je de oorlog niet mee winnen.

Of dat je deelnemers afhaken onderweg. Of denken "ik kan het zelf wel" en tussentijds uitschakelen. Of nog erger: in slaap vallen.

Want eerlijk is eerlijk: veel webinars hebben veel weg van een lezing...

En wie zit er nou op een lezing te wachten?

In de Challenge 'Authentieke Webinars Maken waar je Goed Mee Verkoopt'' leer je:


Hoe je zorgt voor een overvloed van aanmeldingen — en die mensen vervolgens ook echt in je webinar ziet verschijnen
• Hoe je een goed webinar bouwt, zodat deelnemers van begin tot eind aan je lippen hangen
• Hoe je een aanbod doet waar deelnemers alleen maar JA tegen kunnen zeggen zodat je piekomzetten draait — zelfs in deze tijd

De waarde van deze training is 497 euro en je kunt je nu tijdelijk gratis aanmelden.

wat is de beste webinar software?

Bekijk hierboven de video om te horen wat ik de beste webinar software vind.

>