Internet Marketing Tips, Klanten vinden, webinar geven tips, Webinar onderwerp kiezen

Hoe kies je een goed webinar onderwerp waar men massaal op inschrijft?

Heb je een product of dienst die je online wil verkopen?

Die je écht massaal wil verkopen?

Een jaarpogramma. (online) training, workshop of een event, coaching pakketten, strategiegesprekken?

Om deze massaal te verkopen kun je natuurlijk  e-mailmarketing inzetten. Dat kan echter maar tot een bepaald bedrag. 

Max € 300 zo.

Wat nog veel effectiever en winstgevender is het geven van een webinar.

Want in een webinar ga je onmiddellijk veel beter de verbinding aan.
De resultaten van een goed verkopend webinar zijn magistraal.

In april zette ik meer dan een ton met mijn webinars.

Ja, in één dag

Wil je nog meer bewijs dat dit echt de online tool is om online te verkopen?

Webinars geven vind ik fantastisch.

Echter net voor ik mijn webinar scherm aanzet even niet hoor. Ik ren dan zeker 3 keer de trap op of af.

Heb ik genoeg water staan?

Doet mijn geluid het wel?

Klopt de aanmeldpagina. Nog even een keertje checken….

De webinarkriebels en de webinarzenuwen krijg ik dan.

En “Oh, wat als ik nu de verkeerde link heb doorgestuurd en de helft niet kan komen opdagen.

Ja, van-die-dingen heb ik nog ook steeds. En natuurlijk gaan er dingetjes mis. Ook die verkeerde link is wel eens toegestuurd helaas.

Of dan komt mijn zoon met een tussenuur thuis tijdens mijn webinar zonder sleutel en belt net aan terwijl ik mijn aanbod doe.

Aaaarghh… eerder schreef ik hier al eens een blog over en weet je … die blunders horen erbij. Het maakt niet uit. Mensen vinden het alleen maar geweldig als dit gebeurt.

“Hahaha” lees je dan in de chat. “Je lijkt wel een echt mens!”

Je kijkers denken dan ook: hé als dat haar gebeurt …. En ze heeft toch zulke goede resultaten. Waarom zou ik het dan ook niet kunnen. En daar deel ik deze alinea ook voor. Hopelijk haal ik hiermee een bezwaar weg, je kunt ook webinars geven als je hondentrainer bent en de bel zou af kunnen gaan en de honden zouden aanslaan…

Dat maakt het juist heel krachtig. Ik hoop dat je inziet dat het ook voor jou kan werken.

Jij kunt dit ook.

Na zo’n webinar hebben we weer een heel ander soort webinargevoel.

Het meest fantastische en ook verslavende gevoel dat er bestaat: “webinareuforie.”

Je luisteraars zijn laaiend enthousiast. Je zet in een uurtje meer dan 10.000 euro om.

DAT! IS! GEWELDIG!

En dit is voor iedereen met een online product mogelijk. Als je weet wát je moet vertellen en wat je geeft aan inhoud in het webinar.

Dus het begint bij het onderwerp:

Het moet natuurlijk een beetje sexy zijn.

Uitdagen.

Een resultaat beloven én waarmaken!

Ik zie teveel flut webinars langskomen waarin wel 20 minuten wordt uitgeweid over de webinar trainer zelf. Je moet natuurlijk weten wie het verhaal met je deelt maar in een webinar van een uur 20 minuten babbelen over jezelf is niet in verhouding.

En bestaat een goede verhouding.

Ik geef je alvast een goed idee hoe je tot een goed onderwerp kan komen waardoor je veel meer deelnemers krijgt en klanten maakt in je webinar.
Denk aan je ideale klant. Denk aan zijn of haar probleem.

En vraag hem of haar in gedachten:

“Wat zou je het allerliefste willen?”.

……………………….……………………….……………………….

Schieten er al een aantal ideeën in je hoofd? Schrijf ze op!

Dit idee ga je verwerken in je titel.

Wat heel goed werkt is een aantal stappen aan te bieden die een bepaald resultaat beloven


In een aantal stappen bijvoorbeeld:

  • In 6 stappen om een betere relatie te krijgen met je puber
  • In 7 stappen om succesvol online te ondernemen
  • De 11 stappen die elke ouder moet kennen om te weten hoe je je baby kan laten doorslapen en jij weer fris opstaat

En geheimen doen het ook altijd heel goed

Iedereen wil het geheim leren kennen achter … het probleem waar zij mee kampen, toch?

  • 5 geheimen van een succesvolle online cursus
  • De 6 geheimen van een gezonde liefdesrelatie
  • De 7 geheimen hoe je je puppy zindelijk krijgt

You get the clue?

Wat wordt jouw topic?

Waar ga jij het over hebben?

Heb je hier een mening over die je graag wil delen? Laat het dan hier weten!

Meer leren over mijn geheime wapen: en leren direct te verkopen in je webinar? Druk op de knop hieronder om te starten.

*Let op: eenmalig masterclass, wees er snel bij!*



Auteursrecht foto:  123RF Stockfoto

Read More
Zo tackel je het geen geld bezwaar in je webinar
webinar geven tips

Verrassende strategie waardoor je 50 % meer verkoopt tijdens je webinar.

Hoe briljant je webinar ook was, bezwaren hebben je deelnemers altijd. 

Hoe ga je hier nu zo mee om?

Als je weet wat de bezwaren zullen zijn van jouw deelnemers, neem die dan al van tevoren weg in het webinar. Je kunt dit tussen de content door doen, of als je je aanbod hebt gedaan.

Als geld een bezwaar is, - één van de meest gangbare bezwaren -  

Zeg dan bijvoorbeeld:  je hebt het waarschijnlijk gedacht dat  je het aanbod interessant vindt, maar je hebt er geen geld voor. Neem dit vooraf gewoon al weg door glashelder te maken wat de training ze oplevert. En niet alleen tijdens het traject maar er ook na.

En als je geen ondernemers traint zoals ik, maar particulieren, benoem dan ook wat het ze oplevert als ze de training hebben gedaan. Welk effect heeft het op hun relaties met partner/ kinderen, toekomst, potentie, en groei die ze ervaren. Gezondheid en persoonlijke ontwikkeling.

Als je dit goed helder kunt maken is het bezwaar getackeld.

En dan zal je deelnemer ook denken van “hey, ze kent me inderdaad. Die vraag had ik precies!”. Dus dat geeft nog echt dat extra stukje connectie.

Refereer ook elke keer weer terug naar je programma, dat je inderdaad tegen bepaalde zaken aanloopt en je je deelnemers hier ook mee helpt in je programma. Geef wel alvast een tip waaraan ze iets aan hebben en de verdere details verwijs je naar je programma.

Dan heb je daar ook weer even een haakje gemaakt. 

Gebruik hier ook zinnen waarmee ze zich kunnen voorstellen hoe het zal zijn we gaan samenwerken. Je neemt ze eigenlijk mee in het proces waarin ze voor zich zien dat ze met je samenwerken. De Q en A is het aangewezen moment om ook te verkopen.

Ik zie dat vaak ook misgaan bij veel mensen die ook webinars geven.

Vaak zijn we opgelucht dat het webinar gedaan is.  Je voelt je misschien zelfs Miss Tellsell en je stem haperde ook nog tijdens de momenten waarop je je aanbod deed. Daar ben je vanaf, waar is de END knop?

Juist de Q en A is zo’n cruciaal onderdeel waarin vele deelnemers besluiten of ze wél of niet gaan samenwerken.

Maak echt weer die connectie met de deelnemers: ze zijn op het allerwarmst nu.

Ga ik het doen of niet, en ja, je kunt precies dát verkeerde zeggen waardoor bloedhete deelnemers toch op de knop “leave webinar:  klikken.

Of .... de deelnemers krijgen nu antwoord op hun vragen besluiten met je te gaan werken.

Wanneer je 1-2 vragen beantwoord tijdens dit gedeelte en afsluit dan koelen je deelnemers onmiddellijk af. Die hele honger naar meer en naar echt meedoen met je programma zwakt af omdat er ook allerlei stemmetjes opduiken in het hoofd waardoor mensen denken ja, het is toch niet voor mij, want dat is wat er allemaal gaat gebeuren.

Praktische tip: maak een lijstje met vragen die je over het algemeen vaak gesteld krijgt, zodat je daar al mee kan beginnen en dat je die inderdaad al kan beantwoorden. Dan ga je daarna over tot de actuele vragen die er zijn en die worden gesteld in de in de chat. En je kunt bijvoorbeeld zeggen ”Vragen die ik altijd krijg zijn:. Hoe lang duurt de training?” En dit heb je misschien al gezegd, maar dat weten ze niet meer. En nu kun je zeggen:

“De training duurt zes maanden. Of ”We werken 6 maanden samen en hebben dus zes maanden ondersteun ik van waar je nu staat tot het resultaat x “.

Welk antwoord zorgt voor een beter gevoel denk jij?

Nog een tip: Read between the lines. En daarmee bedoel ik: Geef antwoord op de vragen die ze eigenlijk niet durven te stellen.

“Wat als ik vastloop?” 

Mensen kunnen altijd vastlopen en dat is ook een cruciaal moment waarop mensen kunnen afhaken. En voor jou als trainer is het belangrijk om te weten wanneer dat gebeurt.

Wat ik dus zeg: “misschien denk je wel, wat gebeurt er als ik vastloop?”

Dat zal ik je vertellen. Dit is wat ik zeg, en het is volledig op waarheid berust. We hebben de ondersteunende zeer inspirerende Facebookgroep waarin we je enthousiasmeren, waarin we je oproepen tot actie, waar je je vragen in kan stellen. Voor aanmoediging is dat is die groep ook. Daarnaast hebben we de coaching die ik zelf doe. Elke twee weken zien we elkaar en kun je  al je vragen stellen, zodat je weer lekker door kan gaan. Ik neem je echt aan de hand in de training en ik zal je altijd verwijzen naar de volgende stap in wat je kan doen. En het is mijn eer te na om je te laten gaan omdat je vastloopt van het vastlopen bestaat niet. Ik zie dat eerder als het moment waarop je eigenlijk een vraag heb die beantwoord mag krijgen.

Neem hier echt ruim de tijd voor. Mijn Q en A’s duren makkelijk een half uur tot 45 minuten.

Samenvattend: Weet waar je deelnemers  staan en weet wat ze ook nodig hebben. Maak echt een diepe connectie zodat ze klaar zijn om te kopen. En ze moeten echt je leren en leuk vinden en vertrouwen.

In mijn training Online Doorbreken leer ik je hoe je een echt solide webinarsysteem gaat bouwen. En niet alleen dat stuk content wat je gaat delen en wat je wel en niet zegt in je webinar. Maar het hele stuk dat voorafgaand en achteraf nodig is voor optimaal resultaat. Wat zeg ik op Social media? Wat voor mail sturen ik vooruit? Voorafgaand aan mijn webinar? Wat zeg ik nu precies tijdens mijn webinar? Wat doe ik na afloop? Wat stuur ik na afloop voor e-mails? En dat is allemaal wat ik je leer in het Online Doorbreken programma. En dat is nog maar een heel klein onderdeel eigenlijk daar uit, maar essentieel om echt heel goede webinar te kunnen gaan geven.

Heb je serieus interesse steengoede webinars te geven waarin je direct klanten maakt?

Ik kan je helpen middels het Online Doorbreken Traject. 

Kijk hier vast even wat het inhoudt:

 


Read More
Waar moet een goed webinar aan voldoen
webinar geven tips

Waar moet een goed webinar aan voldoen?

Waar moet een goed webinar aan voldoen?

Zeker in deze tijd worden webinars steeds populairder. Je hebt de sales webinars, kennis webinars, online workshops met aanbod, lunch en learns met aanbod naar een 1 op 1 gesprek.

Voor een toekomstige klant is het een enorm fijne manier om jou beter te leren kennen en van jouw kennis te leren. Voor jou als ondernemer is het een geweldige manier om omzet te draaien. Zelfs als je … introvert bent.

Toen ik de eerste keer een webinar gaf, was ik zo nerveus! Ik had vroeger namelijk enorme spreekangst. Een spreekbeurt? Ik sliep nachten niet! Een vergadering leiden? Weer een slapeloze nacht. En dan denk je vast ook, hoe komt het dan nu dat je webinars geeft en daar ook heel veel plezier in hebt? Het enthousiasme spat er bij namelijk van af. Dat komt, doordat ik er in getraind ben. Inmiddels heb ik ook +1000 webinars gegeven en circa 2 miljoen omgezet met webinars en challenges. 

Opbouw waaraan een goed webinar aan voldoet

Qua opbouw voldoet een goed webinar aan een aantal onderdelen.  

  • Een goede intro
  • Content die aansluit bij de problemen of verlangens van je ideale klant
  • Onweerstaanbaar aanbod
  • Vraag en antwoord

Maar we beginnen natuurlijk met het onderwerp dat je deelnemers uitnodigt om zich aan te melden.

Maar wat zijn de meest populaire webinar onderwerpen waar vraag naar is?

Ik deel een aantal onderwerpen waar veel vraag naar is en zal je een voorbeeld geven ter inspiratie.

Ondernemerschap

10 bewezen manieren om meer leads te genereren in 2022 zonder bakken geld uit te geven

Online marketing 

5 manieren om je e-maillijst te laten groeien zonder te adverteren

Persoonlijke ontwikkeling

Creëer het leven dat je wilt zelfs tijdens de lockdown

Carrière en groei
Bouw aan je zelfvertrouwen en krijg de promotie waar je zo naar verlangt 

Voeding en gezondheid

Verlies 5 kilo in 10 dagen zonder hongergevoel in december

Liefde en relaties

Hoe je in 2022 de liefde van je leven vindt zonder jezelf te verliezen

Financiën

Krijg grip op je moneymindset en leer van geld houden

Alternatieve geneeswijze yoga meditatie

Krijg de regie over je gedachten  en krijg vat op je geluksgevoel

Zie je hoe ik hier en daar werk met een formule?

Je verwerkt het verlangen in de titel en neemt gelijk ook een stukje bezwaar weg.

Ik ben benieuwd naar jouw titel. Deel je het hieronder?


Read More
strong independent women
ondernemersmindset, Ondernemerstips, webinar geven tips, Webinar onderwerp kiezen, Webinars geven

het beste verdienmodel van 2021

"Strong independent woman"

Zo noemt mijn zoon van nu 17  mij af en toe. Dat vind ik mega cool want welke puber zegt dat nu van zijn moeder. Ik ben van niemand afhankelijk als ondernemer.

Niet van mijn klanten, niet van mijn man, niet van een bijbaan. Ook niet van mijn team. Met een lancering is mij dat namelijk wel eens heel duur komen te staan. Dus er staat heul veel in procedures en video's. Zodat ik ook van teamlid kan wisselen. Enneh... natuurlijk vind ik het wel lastig om een werkrelatie te beëindigen...Of het nu een zakelijke relatie is of een privé relatie, afscheid nemen is soms best lastig.

Maar omdat onafhankelijk zijn heel belangrijk is, zeker in je ondernemerschap dan moet je soms moeilijke keuzes maken. Want als het goed is voor je bedrijf dan moet het. Want je bedrijf is je alles. Zo is het in elk geval voor mij. Voor jou ook?

Mijn bedrijf stelt in staat dat ik mijn droomleven kan leiden.
Dat ik dié mensen kan helpen waar mijn hart en ziel van in de fik gaan.

Mijn zusje is ook zo’n strong independent woman.
Ze kocht vorige week als single schooljuf in haar up een woonboot.Dat was haar droom.  Ze nailde het gewoon! Ik ben zo trots op haar.

We vierde haar aankoop in Scheveningen en dat bracht herinneringen boven. Ik startte zelf met werken op mijn 15de in een strandtent in Scheveningen.

Afgeblaft werden we. Hongerig waren we. Keihard werken deden we. Of de hele dag koffiedrinken en de ramen lappen.

Het arbeidsethos werd er aardig ingepompt...

Op mijn 17de werkte ik op de boulevard in Kijkduin. Ik was een van de terraskanjers (ik heb nog nachtmerries van de omgevallen dienbladen en de mislukte ijsjes o en één keer hete chocomel in iemands kruis. Afschuw!)

Dagen van 16 uur waren niet ongewoon.

Maar ik had een droom, ik zou na de zomervakantie naar Zuid Frankrijk om te studeren onder de palmbomen en daar had ik wel een flink bedrag voor nodig.

Ik ging erheen en kreeg ook wat studiefinanciering  en was verder independent.

Na een jaar was ik terug, want het was maar voor een jaar en er volgde een andere droom. Ook daar moest ik keihard voor werken. De Dansacademie. Het dansen was droom 2 eigenlijk.
Ik deed auditie en werd toegelaten.

En na een jaar eraf gemieterd. Weg droom 2. Blijkbaar wilde ik  het niet graag genoeg. Hop terug naar Frankrijk en aan de studie Frans.

Fast forward.
Ik heb altijd hard moeten werken om mijn dromen te verwezenlijken en soms had ik mazzel. Ik hoor nu alleen zo veel mensen om me heen dat het allemaal makkelijk moet gaan.

Moeiteloos.

Ik ga wel dropshippen. Ik ga wel e-commercen… hoor ik hier soms thuis. En als ik dan uitleg wat er ook bij hoort dan wordt er niet mee gestart.

Moeiteloos Ondernemen lijkt een utopie.

En als het even moeilijk wordt dan stoppen veel ondernemers. Nemen ze een sabbatical terwijl ze eigenlijk hun programma's niet vol genoeg krijgen.

Of het salaris van de echtgenoot is ineens toereikend. Of er wordt nog een bijbaantje genomen.

En dan wordt het dus niets.
En het ligt echt alleen aan je eigen vuur, of het gemis er aan.

Of aan je ego en het groot maken daarvan. Het heeft niets met helpen van klanten te maken. Want als je je hart en ziel daar voor in de fik staan dan kom je er en voelt het niet heavy. Maar licht.


Je zou bijna zeggen, dan gaat het - het woord dat ik hier niet voor gebruik -

En komt je droom ook weer een stuk dichterbij.

Wat ik het beste verdienmodel vind waar je compleet onafhankelijk en autonoom goed je omzet mee kunt draaien, vraag je mij?

Dat zijn webinars.

Mijn eerste webinar herinner ik me ook heel goed. Daar had ik ook hard voor gewerkt. Wel verkeerd hard, zal ik je zeggen. Het was een heuse training geworden en iedereen bedankte me zo vol lof aan einde….

Nu gingen ze het zelf proberen AAARGHHHH!!!!

Een nachtmerrie van een webinar was het geworden en ik heb hem nooit meer gegeven.

Wel kocht ik een training dezelfde dag om goed webinars te leren geven. En daar maakte ik een studie van en mijn beste verkoop model.

The queen of webinars noemen ze mij dan ook en ik vind het geweldig daar in te teachen.

Als ik er één geef sta ik ochtends al te popelen van plezier. Ik mág weer!

Ik zet het scherm aan en verwelkom de deelnemers. Heb geweldige tijd en zet met gemak  duizenden euro’s om.  Zelfs een keer dus 100.000 euro in 1 uur!

Maar ik maakte eerst de vlieguren.

Ik leerde eerst hoe het moest en het was heus niet gelijk een jubeljuich succes dus.

Want dat is niet zo. Nou ja heel zelden

Read More
Hoe krijg ik zoveel mogelijk deelnemers in mijn webinar
Internet Marketing Tips, leiderschap, marketing mindset, ondernemersmindset, Ondernemerstips, webinar geven tips, Webinar onderwerp kiezen, Webinars geven, Zakelijk Zichtbaar, zelfvertrouwen

Hoe krijg ik zoveel mogelijk deelnemers in mijn webinar

Hoe krijg jij je (online) programma’s volgeboekt?

Geef je wel eens webinars? Mogelijk loop jij dan ook rond met deze vragen:

"Hoe krijg je nu zoveel mogelijk deelnemers in je webinar?"

"En… hoe verkoop ik goed tijdens mijn webinar?"


Als je er naar googelt dan zijn er legio online marketing coaches die je dit willen leren. En soms hebben ze de klok horen luiden, maar waar toch echt die klepel hangt….

Vraagje: als je naar de kapper gaat ga je ook niet je laten knippen door de stagiaire toch?

Doe het in één keer goed en leer van degene die al 8 x in een paar weken 100.000 euro omzette met webinars.

Want juist nu is het zo belangrijk dat je deze vaardigheid goed in de vingers krijgt, deelnemers krijgt, maar ook hoe je zoveel mogelijk LIVE deelnemers in je webinar krijgt.

Want dat is ook een kunst!

En niet te vergeten hoe je je aanbod doet waar deelnemers alleen maar JA tegen kunnen zeggen zodat je piekomzetten draait — zelfs in deze tijd!

En zelfs hoe je je presentatie opbouwt, want veel te vaak wordt het een saaie lezing.

En dan is het logisch dat je dan niet verkoopt. En het kan echt anders.

Vorige maand kreeg M. 33 klanten uit haar webinars. En mijn andere klant M. kreeg er ook 26 bij.

Wat zou dit betekenen voor jouw business als jij dit ook ECHT goed kon, dat geven van webinars?

Na mijn eerste webinar in 2011 dat verre van een succes was heb ik me er jarenlang in geschoold om van webinars de belangrijkste marketing tool in mijn bedrijf te maken en zet ik daar op jaarbasis minstens 3 ton mee om.

Ik heb er echt mijn eigen succesformule van gemaakt en dat wil ik jou ook leren.

Ik ga je stap voor stap ga uitleggen hoe jij jouw programma’s volgeboekt krijgt.

Het gaat je leven veranderen als je webinars kunt geven met mijn methode en geeft je een continue stroom aan klanten voor je programma’s.

Wil jij ook jouw programma’s volgeboekt krijgen? Begin dan met het downloaden van deze checklist. Ik geef je een handig schema met alle momenten waarop je je volgende actie inplant.

Vul je gegevens in om direct te ontvangen

Webinars geven?
Met deze checklist weet je precies welke actie je op

 welk moment moet doen zodat je webinar goed gevuld krijgt.

Download hier de checklist:
mis geen enkele promotie mogelijkheid meer en verhoog je aantal deelnemers aanzienlijk!

Dit zit er in:

  • vier weken planning van aanmaken van registratie pagina tot je laatste technische check
  • 35 tips om je webinar vol te krijgen op een organische manier
  • afvinklijstjes zodat je geen enkele actie vergeet en top voorbereid bent
Read More
Internet Marketing Tips, leiderschap, marketing mindset, ondernemersmindset, Ondernemerstips, webinar geven tips, Webinar onderwerp kiezen, Webinars geven, Zakelijk Zichtbaar, zelfvertrouwen

Lessen in het next level ondernemen

Vorige week was ik voor de vierde keer bij Business Mastery van Tony Robbins. Aan de ene kant heel tof om internationaal ondernemers te helpen met hun doorbraak. Aan de andere kant krijg je zoveel nieuwe inzichten en lessen in het next level ondernemen, dat ik je daar graag in mee wil nemen. 

Tony heeft het vaak over “State Story Strategy”. Als dit allemáál optimaal aanstaat ben je klaar voor een doorbraak.

Als je namelijk in een ‘lousy state’ bent zoals gefrustreerd, geërgerd, sacherijnig, bitter, angstig beïnvloedt het enorm hoe je je uit.

Hoe je je story vertelt.

Wat je zegt, schrijft en hoe je zichtbaar bent op de dag.
Wat er gaat gebeuren op die dag, trek je dan aan als een magneet.

Klinkt heel logisch. Maar wist jij dat dat stuk State en Story voor 80 % uitmaakt wat de uitkomst wordt van je geplande uit te voeren strategie?

Dat betekent dat eerst je state en story mogen kloppen voordat je een strategie kunt doorgronden en toepassen.

Een cursist vroeg mij van de week: “Wat doe jij als je eens een mindere dag hebt? Je bent toch niet altijd een zonnetje in huis?”

En een andere cursist zei mij ook: “Ja maar Irene jij bent altíjd positief, je doet even Tony Robbins Yes en je staat aan. Bij mij werkt dat niet zo.”

Ik sta ook niet altijd juichend op. De laatste week wel meer omdat ik een 8 weken oude Labradoodle pup heb. Voor wie ik met veel plezier om 6:45 opsta omdat ze mijn staat-van-zijn enorm positief beïnvloedt.

Maar wat ik zelf actief in de ochtend doe is een ‘Priming’ excercise. Ik focus me op waar ik dankbaar voor ben. Bijvoorbeeld die blik in de ogen bij mijn zoon als onze pup bij hem op schoot kruipt. De lol die ik had met mijn zusje in tuincentrum Groenrijk. En het goede gesprek met mijn man. Daarna doe ik een healing oefening en afsluitend visualiseer ik wat ik graag wil bereiken en aantrekken die dag.

De oefening duurt maar een paar minuten, maar mijn staat-van-zijn is voor die dag dan optimaal.

Wat ik daarna zeg, schrijf en hoe ik zichtbaar ben komt makkelijk en goed op gang en vervolgens richt ik mij op strategie.

Lessen in het next level ondernemen

En over strategie gesproken:

Ondernemers vragen mij vaak, wat is nu jouw nummer 1 strategie om klanten te krijgen en omzet te draaien?

Dat is bij uitstek door het geven van webinars. Sinds 2011 geef ik ze met veel plezier en 85 % van mijn omzet komt binnen via en dankzij webinars.

Mijn cursisten uit Online Doorbreken verdubbelden afgelopen maanden keer op keer hun maandomzet en sommigen draaide 85 % meer omzet dan ooit.

Toch wordt er vaak te makkelijk gedacht over het geven van webinars. Of te licht. Laat mij je uitleggen dat een goed verkopend webinar uit 3000 puzzelstukjes bestaat.

Wanneer je een paar stukjes mist dan wordt er niets verkocht⁠. Ik de onderstaande checklist leg ik je uit waar je aan moet denken bij het organiseren van je webinar. Het is een vier weken planning om je webianr goedgevuld te krijgen. Download hieronder direct. 

Webinars geven?
Met deze checklist weet je precies welke actie je op

 welk moment moet doen zodat je webinar bommetje vol zit.

Download hier de checklist:
mis geen enkele promotie mogelijkheid meer en verhoog je aantal deelnemers aanzienlijk!



Read More
webinar geven tips

Flabbergasted zo creëer je enorme verbinding met Online Marketing

De afgelopen 3 dagen leefde ik in de Amerikaanse tijdzone. 3 dagen Worlds Summit
Thuis: Pizza, tosti, makkelijke maaltijden. Natuurlijk was ik er liever heen gegaan maar dit was the next best thing.

Ik hou ervan. En zelfs mijn zonen, stonden af en toe mee te luisteren en noteerden tips…

Ik heb een paar hightlights voor je om de week met nog beter te beginnen.

Dean Graziozi zei tijdens deze dagen:
Werk aan je zwakke punten en je wordt gewoon beter op verschillende vlakken.
En perfectie is de moordenaar van je dromen. Het bevriest je en weerhoudt je van je succes: Just be a better version of you! Elke dag een pietsie meer!

Voelt dat niet al beter, makkelijker en haalbaarder dan iets perfect te willen doen?

En Trenton Shelton deelde:
Vergeet aantallen, focus op het maken van impact op je klanten.
“Stop giving your dreams a hobby”
En maak verbinding met je volgers zoals niemand anders dat doet. Hoe hij dit deed?

Ik was flabbergasted toen ik Trent Shelton quootte op instagram dat hij mij een voicebericht stuurde via Instagram. Dat is pas verbinding maken! (Tip: Doe jij zoiets ooit al?)

Jamie Kern Lima / van IT cosmetics
Ging van 3 jaar ´proberen´ naar haar doorbraak, pas toen ze een zeer risicovol besluit nam, brak ze door. Never give up als je gelooft in je dienst en haal alles, alles uit de kast.

Brendon Burchard had het over:
Probeer, hou je cijfers bij, verbeter en schaal op.
Wanneer je je onzeker voelt, evolueer en vergelijk met wie je gisteren was. Vergelijk je niet met anderen. Bouw aan vertrouwen door te durven falen.
Want als je faalt, en je leert van wat er gebeurde, is het dan falen, of iets wat je leerde?

Wat hij ook deelde:

Maak gebruik van de ESP: de export story positioning. Het heldenverhaal.
De uitdaging die je tegenkwam in je leven
De zoektocht naar de oplossing en hoe je kwam bij….
De oplossing.

Dat is precies wat je ook mag gebruiken in je e-mail series En in je webinars. Wanneer je dit soort verhalen gebruikt in je webinar lever je direct zeer waardevolle content die je klanten als een magneet aantrekt naar het samenwerken met jou. Zonder dat je er een saaie lezing van maakt.

Read More
Internet Marketing Tips, Online webinar geven, webinar geven tips, Webinar onderwerp kiezen, Webinars geven

Wil je een goed verkopend online webinar geven? Voorkom deze fouten

Wil jij je je (online) training vet veel verkopen? Dan is er één optie als je programma meer dan 297 euro gaat kosten; webinars geven.

Over het geven van een webinar wordt of te makkelijk over gedacht

Of te licht. Laat mij je uitleggen dat een goed verkopend webinar uit 3000 puzzelstukjes bestaat en als je een paar stukjes mist dan wordt er niets verkocht

Deze puzzelstukjes ontbreken vaak:

  • Een goede aanmeldpagina: ook ik heb hiermee te maken en daarom houden we percentueel bij wat de pagina doet . Converteert hij niet goed?Andere afbeelding erop, tekst aanpassen en weer meten
  • Te weinig live kijkers /Te weinig aanmeldingen hebbenHet maakt echt uit voor het resultaat of er 12 aanmeldingen zijn waarvan je moeder er 1 is, je buurvrouw en je beste vriendin, en het er dus uiteindelijk maar 5 live deelnemers hebt of 350 aanmeldingen, met laten we zeggen 260 live deelnemers. Dat zal je niet verbazen. Dus hoe krijg je nu al die mensen op je webinar?Je gaat aan de bak met advertenties, nodig je e-maillijst uit, plaats updates op Social Media en hou bij hoeveel aanmeldingen je hebt zodat je er echt een flink aantal live hebt.
  • Krachtige introductie Ken je dat, je hebt je aangemeld voor een webinar en na een half uur kijk je op je horloge. Tot nu toe was het een en al gewauwel over de webinar presentator zelf. Over zijn privé leven weet je inmiddels alles. Van kleuterschool tot heftige val waardoor hij het licht zag. Wanneer gaan ze nu beginnen met de content? Dat waar je je voor hebt opgegeven.De introductie van jezelf is ontzettend belangrijk. Maar wat je deelt moet er wel toe doen. Het moet iets betekenen voor je kijker of een inzicht meegeven. Anders is het niet van toegevoegde waarde.
  • Geen aanbod doen Ik zie ze soms langs komen: webinars waarin dan wordt aangegeven, er wordt geen aanbod gedaan. Alsof het iets ‘vies’ is om een aanbod te doen. Een webinar is in mijn ogen ook een verkooptool en als je je deelnemers kunt helpen door ze een mooi aanbod te doen waarmee ze echt zijn geholpen, dan is er niets ‘vies’ aan.Ik zie het zelf als plicht om zo veel mogelijk mensen goed te helpen. En dat kan niet in een uurtje, laat dat duidelijk zijn….Nog erger is dit overigens:
  • Bibberend je aanbod doen. Het verhaal wat je deelde was fantastisch maar dan… komt het grote moment: je gaat je aanbod doen. Je schraapt je keel. Schuift heen en weer.Je glas valt bijna om.Er valt een ongemakkelijke stilte en de deelnemers denken: wat gebeurt er nu?Waar is die leuke ‘Marieke” gebleven? Deze dame ken ik niet.Je raffelt het aanbod doen af. Vergeet de belangrijkste gedeeltes. En voordat je echt diep in gaat op de vragen die mensen je stellen in de chat klik je op de knop “end webinar”….

Als webinar trainer hoor ik deze onfortuinlijke pogingen zo vaak.

ik sta dan al half klaar om met mijn superwomen-cape-to-the-rescue te gaan. Want de kans is groot, zo groot dat je nooit meer een webinar geeft om dat je tot de conclusie bent gekomen dat het toch niet werkt voor jouw markt.

Zo ontiegelijk zonde! Terwijl door goed te luisteren naar wat Bram je vroeg, je een heel duidelijk verkoop signaal had kunnen aflezen. Dat was een potentiële koper en je had het nog niet door….

Het is logisch dat je hier nog niet op getraind bent, het geven van webinars is een bijzondere vaardigheid.

Eentje die ontzettend winstgevend kan zijn. En leuk!

 

Read More
webinar geven tips

5 redenen om nu te starten met webinars

Hier volgen ze alvast.

  • Vertrouwensband door de waarde die je biedt
  • Het geeft je de regie over je omzet
  • Je wordt een expert op jouw gebied en online zichtbaar
  • Mensen die aan de andere kant van het land wonen kun je bereiken en aan verkopen
  • Je krijgt een explosieve lijstgroei

Sinds 2012 geef ik met heel veel plezier webinars. De resultaten van het geven van webinars zijn bizar. Met het geven van een webinar zet ik soms zo 25.000 euro om.

Toch zie ik dat veel mensen deze methode nog niet toepassen ik wil je in dit bericht uitdagen hier ook mee te starten omdat het je zoveel voordelen kan bieden:

  • Een snelgroeiende vertrouwensband door de waarde die je biedt
    Wanneer je een webinar geeft, deel je waardevolle content. Deze is voor de kijker eenvoudig te bekijken door op het tijdstip van de uitzending te klikken op de link en in de webinar omgeving te komen. Jij bent daar in beeld en met geluid om je deelnemers te verwelkomen.
    Van te voren heb je de inhoud bepaald en ga je interactief aan de slag met je deelnemers. Je kunt echt de interactie met ze aangaan door vragen te stellen, een poll te houden of een werkboek toe te sturen, waarin zij hun inzichten invullen. Tijdens een periode van een uur/ anderhalf uur leren je deelnemers je al echt goed kennen. Deze vertrouwensband die je opbouwt gaat vele malen sneller dan hoe andere online marketing funnels werken. Vaak kopen mensen een training in mijn webinars terwijl ze mij nog nooit hebben gezien. In de traditionele marketing moeten mensen wel 16 keer van je gehoord hebben.
    Zie je ook de potentie?

  • ​Regie over je omzet
     Het is vrij makkelijk als je weet hoe je mensen ​kunt raken om veel aanmeldingen te krijgen voor je webinar.  Er zijn cijfers voor hoe je kunt uitrekenen hoeveel deelnemers je in je webinar moet hebben om uit te rekenen hoeveel nieuwe klanten je kunt maken. Als je in het begin webinars geeft zal je 2-5 % kunnen verkopen. Hoe warmer je doelgroep en hoe beter je wordt in het geven van webinars des te hoger dit conversiecijfer kan zijn. 10-20 % is dan ook heel goed mogelijk. En ja… dit kan in het webinar gebeuren!
  • Je wordt een expert op jouw vakgebied. Als je nog niet als expert wordt gezien is dit dé manier om je expertstatus te claimen. Je wordt goed online zichtbaar en op Social Media breidt het uit als een olievlek. Hoe lastig het is om een workshop te vullen, hoe makkelijk is om een digitale webinarroom te vullen met deelnemers. Voor de rest… net als ik hierboven schreef, de vertrouwensband en de connectie met je doelgroep.

  • Mensen die aan de andere kant van het land wonen kun je bereiken en aan verkopen je geografische bereik stijgt enorm, of mensen nu vanuit Texel inloggen of Indonesië, je kunt iedereen in je webinar van kennis voorzien. En natuurlijk kunnen ook al deze mensen je klant worden....Want je hoeft daar niet direct een Engelstalig aanbod voor te hebben. Ook buiten Nederland wonen Nederlandstalige ondernemers of particulieren.

  • Explosieve lijstgroei. Je e-maillijst gaat enorm groeien door het geven van webinars. En je e-maillijst is het fundament van je bedrijf. Daarmee kun je te allen tijde contact opnemen met je toekomstige klanten/ leads en je aanbod doen. Als we naar Social Media kijken is dat een ander verhaal: losse social media posts hebben wel enig effect maar lang niet alle mensen die je volgen zien of horen wat je te vertellen hebt. daar betaal je voor, dan wordt je zichtbaar bij je ideale klant. En daarom is het oók zo belangrijk om steeds aan de slag te blijven met lijstgroei, want met je e-maillijst heb jij de touwtjes in handen.

Denk je nu:

Oké ik zie de kansen maar ik vind dit enorm spannend?

Weet dan dat ik er ook zo over dacht in het begin.

Maar met de juiste voorbereiding ga je dit ook doen met veel vertrouwen én plezier.

En daar wil ik je graag meer over vertellen:
Uitnodiging Gratis online Training:

De 5 geheimen van een succesvolle webinar strategie 
hoe je veel meer deelnemers krijgt en écht klanten maakt in je webinar:

Read More
webinar geven tips

Waarom het niet uitmaakt als je webinar in de soep loopt

Voor de derde keer ren ik naar beneden.

“Paul,” zeg ik streng tegen de monteur. “Ik wil even met je checken of je mij goed hebt begrepen.”Ik wist toen nog niet, dat ondanks alle waarschuwingen, dit mijn meest vreselijke en stressvolle maar ook een van de succesvolste webinars zou zijn.

Veel ondernemers starten met het geven van een webinar. En vaak gooien ze de handdoek daarna direct weer in de ring. Want tijdens die eerste keer gaat er technisch van alles mis waardoor het webinar faliekant in de soep loopt.

Met dit artikel wil ik je laten zien dat dit absoluut niet erg hoeft te zijn!

Mijn meest desastreuze webinar leverde mij 18.000 euro op.

Inmiddels heb ik wel honderden webinars gegeven, fantastische en minder goede en er meer dan een miljoen euro mee omgezet.

Zonder te overdrijven.

En er gebeurt best wel eens iets onverwachts tijdens die webinars, van een glas water dat omvalt, tot het geluid dat niet meewerkt tot echte nachtmerrie scenario’s… zoals met monteur Paul in huis.

Maar zelfs als het totaal in de soep loopt is niet alle hoop verloren.

Ik vertel je hieronder mijn ervaringen zodat je je gerustgesteld voelt. Ook al gaat er iets mis…

Mijn eerste webinar.

Ik ren nog een keer naar beneden. Sjees wat spannend is dit. Uren, nee dagen heb ik geschreven aan dit eerste webinar. Hoge verwachtingen neergezet.0 verkopen.Ik ben ontmoedigd.

Heb ik mij daarvoor zo uit de naad gewerkt?

Mijn tweede webinar

Ik ben mogelijk nog zenuwachtiger dan de eerste keer want nu moet het goed gaan.Ik heb mij meer in het geven van webinars verdiept en mijn webinar geheel herschreven.4 verkopen en yes! Deze aanpak werkt.

Mijn 50ste webinar

Ik loop nog even naar beneden voor een glas water. Alles staat klaar. Ik zet nog even keihard de muziek aan voor ik begin. Toch gaan er  nog wat zenuwen door mijn lijf.Het webinar is zo leuk dat ik er amper van kan slapen die nacht.9 verkopen à 21.000Giga enthousiast val ik uiteindelijk in slaap. Die korte nachten horen erbij na een webinar, daar zijn weer andere oplossingen voor. 😉

Mijn 337ste webinar

Nou met die zenuwen blijft het een beetje. Ik weet inmiddels als geen ander wat er mis kan gaanIk weet ook dat het helemaal niets uitmaakt.Er ging trouwens helemaal niets mis deze keerDe deelnemers waren super enthousiast. De verkopen geweldig.

Het webinar dat het meest in de soep liep leverde mij 18.000 euro op.

Er was er echter één die in de boeken mag als het grootste en in potentie het meest mislukte webinar ooit.

We wachten namelijk al dagen op een monteur voor de vaatwasmasmachine en eindelijk, eindelijk was hij er dan.

Ik drukte de beste man, toen vond ik hem nog aardig, stevig op het hart dat wat hij ook zou doen met zijn gereedschapskist, de stoppen mochten NIET doorslaan.

De beste man ‘grapte’ naar mijn man dat het toch wel leuk was dat hij een echte secretaresse in huis had. (Little did he know!!!)

Goed, aangezien ik mijn energie voor mijn webinar wilde bewaren waarschuwde ik nog een keer zogenaamd rustig, dat hij moest doen wat er te doen was maar dat hij met de stoppen nog een uur moest wachten.

Het was een eigenwijs mannetje.

180 man waren er online in mijn webinar.

En ja…. toen sloegen de stoppen toch door.

En ik verdween in de leegte…. en ik was hele 8 minuten uit mijn webinar. De presentatie bleef gelukkig wel aanstaan dus niet alles ging op zwart.

Ik rende naar beneden en blies stoom af richting de monteur. Had ik het niet duidelijk genoeg gemaakt wat wel en niet kon? Mannen!

Direct daarna logde ik weer in: 10 mensen waren afgehaakt maar de rest zat geduldig en enigszins bezorgd op mij te wachten.

Hoe kwam dit nu dat het dus niet zo erg was dat er iets vreselijk mis liep?

Ik zal het je vertellen: de sympathie factor was gegroeid door dit hele gebeuren.

En sympathie, je leuk vinden,  is één van de belangrijkste factoren waarom mensen bij je kopen.Zonder de sympathie factor geen klanten.

Ik werd enorm gerustgesteld door de deelnemers toen ik weer inlogde, ze waren zo aardig en behulpzaam! Na een aantal minuten zat ik er weer lekker in. Qua sales was dit een fantastisch webinar. 18.000 euro omzet.

Er kan altijd iets gebeuren qua techniek maar er is altijd een oplossing voor dit soort dingen.

Conclusie: het geven van webinars is leuk.

Het brengt je enorm veel omzet.

Het geeft echt niets als er iets mis gaat.

Echt niet.

Soms is het zelfs beter. 

Je bent zelf meer ontspannen en in de flow.

Het is natuurlijk heerlijk als het foutloos gaat, maar het is geen garantie voor een goede conversie 😊.

Ik heb de meest perfecte webinars gegeven met een lage conversie.

Bonus tip: ga je ook webinars geven? Doe het dan samen. Laat iemand de chat beheren bijvoorbeeld. Een collega-ondernemer of desnoods je eigen echtgenoot. Of huur Paul in. :-)De chat leidt je dan niet af en jij kunt lekker in je verhaal blijven.

Met het delen van mijn webinarervaringen hoop ik dat ik je heb weten te inspireren. Het geven van webinars is mooi instrument waar je geen angst of weerstand voor hoeft te hebben.

Maar het succes komt je niet aanwaaien. Natuurlijk zit hier een plan achter. Want “if you fail to plan, you plan to fail”.

 

 

Oké ik zie de kansen maar ik vind dit enorm spannend?

Weet dan dat ik er ook zo over dacht in het begin.

Maar met de juiste voorbereiding ga je dit ook doen met veel vertrouwen én plezier.

En daar wil ik je graag meer over vertellen:
Uitnodiging Gratis online Training:

De 5 geheimen van een succesvolle webinar strategie 
hoe je veel meer deelnemers krijgt en écht klanten maakt in je webinar:

Read More