Category Archives for "Social media"

Zakelijke berichten op social media: wat werkt en wat niet?

zakelijke berichten op Social Media

Vind jij het net als zoveel andere ondernemers vind je het vast lastig om te bepalen wat je daar nu op moet plaatsen.

Telkens weer. Want één keer in de week iets plaatsen, dat zet geen zoden aan de dijk. Daar word je niet zakelijk zichtbaar mee en dat leidt dus ook niet tot het krijgen van nieuwe klanten.

​In dit bericht wil ik het met je hebben over wat je voor content kunt posten zodat je je doelen bereikt. Want heb je daar al eens over na gedacht? Wat is eigenlijk het doel ​van Social Media?
Dit is met name het leren kennen van elkaar en een band op bouwen​.

​Wat voor zakelijke berichten kun je nu plaatsen op Social Media?

De beste manier is Social Media in te zetten als een story-telling platform.

​Want alleen maar content plaatsen om je workshops vol te krijgen of je webinars of trainingen is bloody boring​, voor jezelf maar zeker voor je volgers.

Die krijgen dan zelfs een blinde vlek voor je ​berichten.


​Echte mensen met echte verhalen


​Wat gewone mensen doen is hun hele leven op Facebook en Instagram te documenteren en etaleren. Foto’s van hun familie, plaatsen ze en van hun kinderen, het heerlijke dinertje aan zee, de ochtend smoothie, hun zonnige of druiligere vakantiedag, en foto’s van de meest aandoenlijke of foeilelijke huisdieren.

Waar ze het dan ook over hebben, het zijn verhalen die ze delen over hun leven.

Werkt dat? JA! Daar komen reacties op en daar krijg je engagement, interactie mee.

En dat is wat jij als ​ondernemer precies ook zo moet doen

Door verhalen te vertellen over je bedrijf: vertel je volgers wat je doet en waarom je het doet. Want op de Socials zoeken mensen verbinding met echte mensen. Ze willen geen zaken doen met bedrijven, ze willen niet continu verkocht worden, ze willen je eerst leren kennen, en dat is precies wat je wilt bereiken met Social Media. Het staat als eerste stukje van de funnel: het leren kennen.

​Maak een story van je werkdag

Vertel bijvoorbeeld eens hoe je dag eruit ziet, als je een training geeft. Op Instagram kun je stories maken van het tochtje op de fiets naar kantoor waarin je een tip deelt, tot het zetten van de koffie, het neerleggen van de werkboeken, de verwelkoming van je cursisten, een peak behind the curtains van een stukje content tot je deelt met de cursisten tot de afsluitende dinertje. 

​Stel confronterende vragen

Leer je doelgroep echt kennen via Social Media, stel eens wat confronterende vragen. Ik vroeg laatst of je als ondernemer ook in de vakantie je e-mail checkt, of dat je dat echt moeilijk vindt om uit te besteden. En op die privé antwoorden daar kun je natuurlijk wat mee! Verwijs deze mensen naar een blog op je website of nodig ze uit voor een gesprek.

Instagram én Facebook: story-sharing platform ​

En die foto’s die je erbij gebruikt zijn het haakje, dat je verbindt aan het verhaal wat je deelt. Voordat je je verhaal schrijft denk je goed na over wat je wilt dat de lezer weet en wat zij doet na het lezen van je bericht. 

Geef je lezer dus ook een opdracht

Wil je dat ze een like geven? Vraag er dan om. Wil je een reactie onder de post? Stel die vraag dan ook!

Wil je dat ze een video bekijken, vertel dat ze even op de play klop klikken. Het klinkt te simpel voor woorden maar zonder te vragen om een reactie komt – ie dus ook niet.

dus even samengevat:

1

​Vertel verhalen/ stories.

​Door verhalen te vertellen over je bedrijf: vertel je volgers wat je doet en waarom je het doet. Wat is bijvoorbeeld het moment dat je besloot voor jezelf te beginnen? ​Laat je volger eens een dagje met je meelopen, digitaal dan via het plaatsen van een story op Instagram of Facebook. Of stel eens confronterende vragen en neem actie op de antwoorden.

2

​De foto is het haakje

​Maak gebruik van opvallende foto's, dus telkens een andere setting of inval werken goed. Gebruik geregeld foto's van jezelf, op zijn minst 1 op de 9 foto's mag van jezelf zijn. (Op naar de fotograaf dus 🙂 )

3

​Vergeet de Call to Action niet

Wil je dat ze een like geven? Vraag er dan om. Wil je een reactie onder de post? Stel die vraag dan ook!

Wil je dat ze een video bekijken, vertel dat ze even op de play klop klikken. Het klinkt te simpel voor woorden maar zonder te vragen om een reactie komt – ie dus ook niet.


​Interessant?  

Doe dan mee met  Gratis Online Marketing Strategie Workshop: ​Leer van mijn best practices


Leer de 5 online marketing stappen waarmee je heel eenvoudig je omzet verdubbelt.

​Presentatie


​Dit ontdek je

  • 1
    Hoe je makkelijk en continu je expertstatus claimt met inzet van Social Media
  • 2
    Hoe je goed kunt verkopen uit je nieuwsbrief en voorkomt dat je e-book / weggever ongezien in de inbox verdwijnt en je direct weer uit de picture bent
  • 3
    Ik vertel je het geheim waarmee je in één klap van je angst/reserves voor het geven van webinars af bent en vandaag nog wil beginnen
  • 4
    Leer 3 magische bewezen succestitels voor je webinar waardoor je veel meer deelnemers krijgt en klanten maakt in je webinar
  • 5
    Ontdek hoe ik met € 1220 euro in 6 weken 100.000 omzette en hoe jij dat ook kan zelfs als je  geen e-maillijst hebt.

Gratis online Workshop ​Datum

​16 oktober 

Woensdag

10: 00 AM 

4:00 PM 


Marketing mindset

Mijn Oma had ongelijk:

"Doe maar gewoon dan doe je al gek
genoeg." dat zei ze telkens als ik weer eens met een handstand tegen de muur aan een boek aan het lezen was. Toen luisterde ik nog naar haar en ging ik weer normaal doen.
 
Je mag niet te veel opvallen... niet opscheppen, niet te ver met je hoofd boven het maaiveld uitsteken, hoorde jij dat vroeger ook altijd?

Maar met gewoon doen groei je niet als ambitieuze coach, trainer of therapeut.

En met één keer iets doen ook niet.  
 
 Keith Cunningham - die net zo oud is als mijn oma toen was, maar tevens een Amerikaanse Business coach met heel wat zinnigere uitspraken - zegt altijd:

Ordinairy things done consistently and on a daily basis lead to extraordinary results”.

En die spreuk snijdt wat mij betreft meer hout.

Een succesvolle ondernemer word je ook niet omdat je alle tooltjes en tactieken onder de knie hebt.

Dat bereik je pas als je verandert hoe je over marketing en sales denkt: als je je marketing mindset verandert. 
 
 We houden ons vaak klein omdat we niet gewend zijn zelf in de picture te staan.

En vaak heb je dat aan je oma te danken...
 
 
 Het is af te leren, dat kleinhouden. Dat is mij ook gelukt.

Omdat ik heb geleerd dat als je resultaat wil behalen dat je marketing moet omarmen en het dan zelfs leuk gaat vinden!

En als je eenmaal een ritme hebt gevonden in het zichtbaar zijn, dus consistent en dagelijks, net wat Keith aanraadt, dan gaat dat veel makkelijker.

Want eigenlijk draait die marketing mindset om dit:

 
 

Je moet geloven in de mogelijkheden, je gelooft in je eigen aanbod. En je gelooft dat je ideale klant op je aanbod wacht.

Dat is een gezonde marketing mindset.

Meer over marketing mindset? Volg me op Instagram, daar deel ik dagelijks dit soort tips.

Je kunt mij hier volgen >>  

Verkopen via Facebook

verkopen via facebook

Ik las laatst een bericht van iemand op Facebook die het vreemd vond dat er zo weinig werd verkocht via het adverteren op Facebook. Ze was zelfs een beetje boos en voelde zich opgelicht door Mark Zuckerberg…. 🙂

Is dat gek? Dat denk ik niet. Facebook gebruik je om contacten te leggen of onderhouden: niet om direct te verkopen….
Je zult eerst een band gaan opbouwen met deze nieuwe relatie.

Verkopen via Facebook

Het gaat erom dat je vertrouwen tot stand brengt. Dat vertrouwen krijg je door goede content te schrijven en te delen. En dat delen kun je doen via Social Media in én daarna via je nieuwsbrief. Dat verkopen is pas een volgende stap.

Verkopen via Facebook, ja of nee?

Nee dus. Je kunt adverteren om onder de aandacht te komen van je doelgroep. Zoals je misschien weet worden je berichten die je op je zakelijke Facebook pagina deelt maar voor een bepaald percentage getoond aan je bezoeker.
Dus de berichten die jij onder de aandacht wilt brengen kun je bijvoorbeeld boosten, zodat ze wel getoond worden aan je Facebook fans.
Maar verder zou ik het verkopen overlaten  via andere kanalen.

Adverteren op Facebook loont bijvoorbeeld wel voor het verzamelen van meer e-mail adressen in je e-mailmarketing omgeving.

En via je e-mailmarketing omgeving kun je dan:

  • Vertrouwen opbouwen door kennisdelen
  • Vergroten sales
  • Vullen van je workshops
  • Verkopen van je producten
[post_connector_show_children slug=”Gerelateerde berichten” parent=”2057″ link=”true” excerpt=”true”]

Social Media twittertip en het automatische welkomstbericht

Twittertip: Een automatisch welkomstbericht sturen via een direct message (1 op 1 bericht)  aan je nieuw volgers doen of niet?
direct message
Hoe doe je zoiets? Dit kun je met Socialoomph.com maar toch raad ik het je af.

Dit komt heel pusherig over, en de nieuwe volger kent je nog maar net

Je moet eerst een band opbouwen met je volger en dan nog, promoot je je bedrijf met mate. (1 op de 5 tweets).
Als je tijd hebt om je nieuwe volgers te verwelkomen, doe het dan persoonlijk.
Geef een antwoord via reply aan de nieuwe volger en zeg iets persoonlijks, over zijn business of profiel.

Is jouw website Social Proof?

Beïnvloeden van de bezoeker, dat heeft ergens een negatieve klank, vind je niet?

Maar als je een bezoeker op je website gewoon maar wat laat aanmodderen, dan wordt het natuurlijk nooit wat met je website.

Of laat ik het anders zeggen, dan zal je website er nooit voor zorgen dat toevallige bezoekers ook nog eens klant worden.

Een van de elementen die je kunt toepassen om van toevallige bezoekers klanten te maken is door je website Social Proof te maken.

Hoe maak je je website Social Proof?

Bekijk dit filmpje en doe een aantal nieuwe ideeën op:

Social media buttons wordpress

Laatst vroeg een lezeres mij…. waarom zou ik Social Media Buttons moeten plaatsen?

Ik ben zelf niet eens actief op Social Media. Ik heb zelfs geen twitteraccount.

Ik vroeg haar: “Hoe kom jij aan je klanten?”

Ze vertelde mij dat ze veel naar bijeenkomsten ging, open coffee’s en dat ze via via aan haar klanten kwam. Daarnaast adverteert ze veel. Op internet en ook in de plaatselijke kranten.

Zij gaf dus best wel wat uit aan haar marketing. Maar was het voldoende? En kon het niet beter en effectiever.

Ik vertelde haar dat door te bloggen, zij ook aan haar zoekmachine optimalisatie zou werken.

Zodat haar website hoger zou scoren in Google.

En dat ze daarnaast deze blogs zou kunnen verspreiden. Via Social Media om mee te beginnen. En dat de klanten dan ‘vanzelf’ zouden komen.

Ze had daar wel oren naar. Eigenlijk was ze geen “open-coffee-persoon”. Dat leuren met diwordpress lerene visitekaartjes, vreselijk! Vond-ze eigenlijk een noodzakelijk kwaad en als ze dat eens kon omzeilen…..

Stap 1

is het hebben en onderhouden van een WordPress website. Zodat ze zelf haar website kan aanpassen en uitbouwen wanneer zij dat wil. Zodat ze niet veel geld kwijt is aan iedere aanpassing die de webdesigner moet doen of het reclamebureau.

Stap 2

Weten waar je doelgroep zich bevindt en actief worden op deze kanalen.

Stap 3

De Social Media Buttons toevoegen aan je WordPress website. Je hoeft geen iconen te plakken en html toe te voegen. We installeren een aantal plugins (functionaliteiten) hiervoor:

Social Media Share tools

Social Media volg plugins

En om jouw profielen te bekijken en om contact te komen door één van deze deze plugins te gebruiken:

 

Interessant? Ontvang dan ook het gratis Ebook: Praktische Tips voor een Geweldige Website:

Ontvang praktische tips
voor een geweldige website
Voornaam:
E-mail adres:

Vind ik leuk button

Vind ik leuk button

Heb jij al zo’ n “vind ik leuk button” op je website? Als je een zakelijke facebookpagina  hebt wil je natuurlijk zo veel mogelijk likes genereren.
vind ik leuk buttonDaar is nu zo’n “vind ik leuk button: sterk voor.

Vind ik leuk button maken

Je kunt deze eenvoudig opnemen in je website.
Heb je een WordPress website dan kun je deze in de sidebar plaatsen door de vind ik leuk button code te plakken in een tekst widget.

Waar haal je de ‘vind ik leuk button’  code op?

https://developers.facebook.com/docs/plugins/

en kies voor like button.

Kies hiervoor ook voor het laten zien van de profielen van je vrienden.
Het werkt echt aanstekelijk om te klikken als je daar ineens je eigen vrienden tussen ziet staan.

 

Vind ik leuk box

Sterker is het overigens om een vind ik leuk box toe te voegen. Deze zegt net iets meer en toont net wat beter.
Je kunt hier ook je laatste updates in tonen en de kleur bepalen.

 vind ik leuk box

Hoe plaats je deze nu in de sidebar van je wordpress weergave widgetswebsite?

Ga je naar weergave widgets, sleep de tekstwidget in je primary sidebar en plak de code die je hebt gegenereerd in de html.
En klaar is je vind ik leuk box.

  tekstwidget

Heb je geen WordPress website, dan plak je de code in de html waar je de like box wilt laten verschijnen.

22 augustus starten we weer

Als je graag zelf aan de slag gaat met een nieuwe website  en WordPress spreekt je aan,
meld je dan snel aan voor 22 augustus.

Dan starten we weer met de workshop wordpress.

Waarom zou je kiezen voor deze workshop en dit cms?

– Makkelijk zelf bij te werken
– Technische zaken worden voor je geregeld
– Simpel uit te bouwen met nieuwe functionaliteiten
– Altijd bij met de nieuwste ontwikkelingen (Web 2.0)
– Zelfs vanaf je mobiel kun je je website bijwerken
– Wereldwijd ondersteund systeem

Waar wacht je nog op? Vol is vol! Meld je snel aan.

Maximaal 4 cursisten per sessie dus je krijgt alle aandacht die je nodig hebt.

 

>