Category Archives for "Social media"

Verkopen via Facebook

verkopen via facebook

Ik las laatst een bericht van iemand op Facebook die het vreemd vond dat er zo weinig werd verkocht via het adverteren op Facebook. Ze was zelfs een beetje boos en voelde zich opgelicht door Mark Zuckerberg…. 🙂

Is dat gek? Dat denk ik niet. Facebook gebruik je om contacten te leggen of onderhouden: niet om direct te verkopen….
Je zult eerst een band gaan opbouwen met deze nieuwe relatie.

Verkopen via Facebook

Het gaat erom dat je vertrouwen tot stand brengt. Dat vertrouwen krijg je door goede content te schrijven en te delen. En dat delen kun je doen via Social Media in én daarna via je nieuwsbrief. Dat verkopen is pas een volgende stap.

Verkopen via Facebook, ja of nee?

Nee dus. Je kunt adverteren om onder de aandacht te komen van je doelgroep. Zoals je misschien weet worden je berichten die je op je zakelijke Facebook pagina deelt maar voor een bepaald percentage getoond aan je bezoeker.
Dus de berichten die jij onder de aandacht wilt brengen kun je bijvoorbeeld boosten, zodat ze wel getoond worden aan je Facebook fans.
Maar verder zou ik het verkopen overlaten  via andere kanalen.

Adverteren op Facebook loont bijvoorbeeld wel voor het verzamelen van meer e-mail adressen in je e-mailmarketing omgeving.

En via je e-mailmarketing omgeving kun je dan:

  • Vertrouwen opbouwen door kennisdelen
  • Vergroten sales
  • Vullen van je workshops
  • Verkopen van je producten
[post_connector_show_children slug=”Gerelateerde berichten” parent=”2057″ link=”true” excerpt=”true”]

Social Media twittertip en het automatische welkomstbericht

Twittertip: Een automatisch welkomstbericht sturen via een direct message (1 op 1 bericht)  aan je nieuw volgers doen of niet?
direct message
Hoe doe je zoiets? Dit kun je met Socialoomph.com maar toch raad ik het je af.

Dit komt heel pusherig over, en de nieuwe volger kent je nog maar net

Je moet eerst een band opbouwen met je volger en dan nog, promoot je je bedrijf met mate. (1 op de 5 tweets).
Als je tijd hebt om je nieuwe volgers te verwelkomen, doe het dan persoonlijk.
Geef een antwoord via reply aan de nieuwe volger en zeg iets persoonlijks, over zijn business of profiel.

Is jouw website Social Proof?

Beïnvloeden van de bezoeker, dat heeft ergens een negatieve klank, vind je niet?

Maar als je een bezoeker op je website gewoon maar wat laat aanmodderen, dan wordt het natuurlijk nooit wat met je website.

Of laat ik het anders zeggen, dan zal je website er nooit voor zorgen dat toevallige bezoekers ook nog eens klant worden.

Een van de elementen die je kunt toepassen om van toevallige bezoekers klanten te maken is door je website Social Proof te maken.

Hoe maak je je website Social Proof?

Bekijk dit filmpje en doe een aantal nieuwe ideeën op:

Social media buttons wordpress

Laatst vroeg een lezeres mij…. waarom zou ik Social Media Buttons moeten plaatsen?

Ik ben zelf niet eens actief op Social Media. Ik heb zelfs geen twitteraccount.

Ik vroeg haar: “Hoe kom jij aan je klanten?”

Ze vertelde mij dat ze veel naar bijeenkomsten ging, open coffee’s en dat ze via via aan haar klanten kwam. Daarnaast adverteert ze veel. Op internet en ook in de plaatselijke kranten.

Zij gaf dus best wel wat uit aan haar marketing. Maar was het voldoende? En kon het niet beter en effectiever.

Ik vertelde haar dat door te bloggen, zij ook aan haar zoekmachine optimalisatie zou werken.

Zodat haar website hoger zou scoren in Google.

En dat ze daarnaast deze blogs zou kunnen verspreiden. Via Social Media om mee te beginnen. En dat de klanten dan ‘vanzelf’ zouden komen.

Ze had daar wel oren naar. Eigenlijk was ze geen “open-coffee-persoon”. Dat leuren met diwordpress lerene visitekaartjes, vreselijk! Vond-ze eigenlijk een noodzakelijk kwaad en als ze dat eens kon omzeilen…..

Stap 1

is het hebben en onderhouden van een WordPress website. Zodat ze zelf haar website kan aanpassen en uitbouwen wanneer zij dat wil. Zodat ze niet veel geld kwijt is aan iedere aanpassing die de webdesigner moet doen of het reclamebureau.

Stap 2

Weten waar je doelgroep zich bevindt en actief worden op deze kanalen.

Stap 3

De Social Media Buttons toevoegen aan je WordPress website. Je hoeft geen iconen te plakken en html toe te voegen. We installeren een aantal plugins (functionaliteiten) hiervoor:

Social Media Share tools

Social Media volg plugins

En om jouw profielen te bekijken en om contact te komen door één van deze deze plugins te gebruiken:

 

Interessant? Ontvang dan ook het gratis Ebook: Praktische Tips voor een Geweldige Website:

Ontvang praktische tips
voor een geweldige website
Voornaam:
E-mail adres:

Vind ik leuk button

Vind ik leuk button

Heb jij al zo’ n “vind ik leuk button” op je website? Als je een zakelijke facebookpagina  hebt wil je natuurlijk zo veel mogelijk likes genereren.
vind ik leuk buttonDaar is nu zo’n “vind ik leuk button: sterk voor.

Vind ik leuk button maken

Je kunt deze eenvoudig opnemen in je website.
Heb je een WordPress website dan kun je deze in de sidebar plaatsen door de vind ik leuk button code te plakken in een tekst widget.

Waar haal je de ‘vind ik leuk button’  code op?

https://developers.facebook.com/docs/plugins/

en kies voor like button.

Kies hiervoor ook voor het laten zien van de profielen van je vrienden.
Het werkt echt aanstekelijk om te klikken als je daar ineens je eigen vrienden tussen ziet staan.

 

Vind ik leuk box

Sterker is het overigens om een vind ik leuk box toe te voegen. Deze zegt net iets meer en toont net wat beter.
Je kunt hier ook je laatste updates in tonen en de kleur bepalen.

 vind ik leuk box

Hoe plaats je deze nu in de sidebar van je wordpress weergave widgetswebsite?

Ga je naar weergave widgets, sleep de tekstwidget in je primary sidebar en plak de code die je hebt gegenereerd in de html.
En klaar is je vind ik leuk box.

  tekstwidget

Heb je geen WordPress website, dan plak je de code in de html waar je de like box wilt laten verschijnen.

22 augustus starten we weer

Als je graag zelf aan de slag gaat met een nieuwe website  en WordPress spreekt je aan,
meld je dan snel aan voor 22 augustus.

Dan starten we weer met de workshop wordpress.

Waarom zou je kiezen voor deze workshop en dit cms?

– Makkelijk zelf bij te werken
– Technische zaken worden voor je geregeld
– Simpel uit te bouwen met nieuwe functionaliteiten
– Altijd bij met de nieuwste ontwikkelingen (Web 2.0)
– Zelfs vanaf je mobiel kun je je website bijwerken
– Wereldwijd ondersteund systeem

Waar wacht je nog op? Vol is vol! Meld je snel aan.

Maximaal 4 cursisten per sessie dus je krijgt alle aandacht die je nodig hebt.

 

>