Category Archives for "Online Zichtbaarheid vergroten"

Dit ENE ding maakt het verschil

Doodmoe was ik tijdens één van de events waar ik 16 uur achtereen aan het co-coachen was. Niet zo heel verwonderlijk aangezien het ook nog eens in de Amerikaanse tijdzone was.

Ik hopte van scherm naar scherm en ik kon soms mijn ogen amper open houden.

Wilskracht was niet meer genoeg. Ik had ook tig handleidingen tot mijn beschikking en ja, ik wilde het natuurlijk GOED doen.

Maar wat was eigenlijk GOED? De twijfel sloeg enorm toe.

Toen had ik een gesprek met mijn Tony Robbins trainer en hij ging hierop in. Als je goed bent voorbereid is het heus voldoende om ‘on the fly’ te werken zei hij.

Dat voelt minder zwaar en je wéét het allemaal. Je doet het goed en als je vragen hebt, ik zit 1 berichtje van je verwijderd.

Het gaf mij vertrouwen.

Dus huppekée. Het was een stuk minder zwaar om inderdaad te vertrouwen op mijn eigen wijsheid. En inderdaad binnen een paar tellen had ik antwoord op een vraag die ik even wilde doorspreken.

Hoe zou het voor jou zijn als je mij een week onder de knop zou hebben om je te laten groeien met je online bedrijf?

Want misschien herken je zo'n situatie wel in je bedrijf

Je overdenkt.

Je loopt rondjes achter je eigen staart en doet alles maar in je uppie in de HOOP dat het goed uitpakt.

Je weet alleen ook niet niet heel goed waar je het aan moet refereren.

Want wat is nu eigenlijk een ‘goed’ aantal likes of reacties op je berichten op Social Media.

Aan wie vraag je dat nu?

En hoe kom je nu aan content. Maar wel dan content waardoor je klanten krijgt want nou ja, dat netwerken doen we ook alleen maar online momenteel.

Je mag ook nog wel eens extra opvallen want de concurrentie online wordt ook alleen maar groter.

Dus hoe wat zet je nu in je salesfunnel waardoor jouw ideale klant denkt:  ‘hé bij háár moet ik zijn?‘ 

Het ENE ding wat is dat dat, zul je je afvragen.

Lieve lezer: dat ENE ding is dat je het niet alleen hoeft te doen.

Want in je eentje ga je piekeren en in je eentje kom je niet tot het optimale resultaat. Je hebt mogelijk geen idee wat goed is en wat werkt.

Een grote geruststelling is dan ook: dit is te leren!

In je uppie kun je compleet de verkeerde kant op hollen als we het hebben over het bouwen van een online business.

En....dat hebben van een online business is een blijvertje! Zonder online business geen online klanten.

Hier zijn enkele van de manieren waarop je dat ENE ding kunt masteren

● Zoek gelijkgestemde ondernemers en nog beter een rolmodel. Iemand die al heeft bereikt wat jij wilt bereiken. Volg deze persoon op de voet.

● Vertrouw op je innerlijke wijsheid maar pas na een gedegen studie van content die je brengt waar je naartoe wilt. Je kunt je niet een weg mediteren in een salesfunnel. (niet lullig bedoeld en misschien helpt het er een beetje bij ter optimalisatie)

●Potentie: you lose what you don’t use: dus ga kom handen uit de mouwen en samen wordt je groter dan jezelf.

En nu het goede nieuws: je bent ahead of the game want je weet dat dit nodig is en de weg hiernaar toe is via de Challenge ' Snel Online de Allerleukste Klanten Krijgen',

Tijdens de challenge pakken we samen echt door!

De Challenge vindt plaats van 25-29 januari
Deelname is gratis. Na afloop weet je precies: wat er nodig is om de leukste klanten als een magneet online naar je toe te trekken

Meld je hier aan voor de gratis Challenge “Snel Online de allerleukste klanten' (max 500 deelnemers, de waarde van deze Challenge is € 497,- Nu eenmalig gratis.)

In slechts vier uurtjes leer jij ook de basis naar online succes!


Dit is wat je leert:

  • Hoe je makkelijk de JUISTE en leukste klanten aantrekt via Social Media: er is een formule! Je weet precies wat jouw nieuwe tone-of voice wordt waarmee je je ideale klant aantrekt als een magneet en ze raakt.
  • Hoe moet je salesfunnel eruit zien, zodat je de allerleukste klanten kan voorbereiden op een absolute JA.
  • De psychologie van een succesvolle online ondernemer: Wie moet je zijn, wie mag je worden. Wat mag je laten varen en hoe stap je in deze nieuwe identiteit.
  • Het salesstuk: Ik leer je hoe je heel soepeltjes over kunt gaan tot het stuk waarin je je aanbod doet. Hoe je een aanbod doet waar allerleukste klant alleen maar JA tegen kunnen zeggen.

Kun jij je het nog veroorloven deze vierdaagse te missen?

Nee?

Meld je dan nu hieronder eventjes aan!

Wordt het groen of rood dit jaar

De allerbeste wensen voor jou! Dat al je dromen mogen uitkomen!

Het is weer de tijd van het jaar voor de hoognodige reflectie en introspectie en doelen te stellen voor het nieuwe jaar.

Wat wordt het voor jou?

Groen of rood.... of maakt het je niet uit. Met het stellen van doelen bepaal jij welke kant je leven privé of zakelijk op gaat.
Dus kies. Stel je doelen.

Heb jij ze al paraat?

Ik ben druk bezig geweest met het bedenken van mijn doelen voor 2021, en ik wilde de grootste met je delen.
Het eerste doel dat ik heb voor 2021 gaat over ervaren, beleven. Volgend jaar graag weer een pup in ons leven verwelkomen.

Zoals je misschien weet is eind vorig jaar mijn big buddy Labradoodle Charlie plotseling overleden. De leegte hier is enorm. Al de momenten dat je denkt… oh… daar is …. Dan is hij er niet. Het kloppende staartje op de bank. Het naast je zitten als je de koelkast opent. Zoveel momenten zijn er dat we hem missen.

Ik heb een nieuwe routine die enorm goed is voor het milieu inmiddels. Aangezien ik de hond niet meer uit laat en mijn loopjes mis, ga ik of naar de PME bak om mijn plastic weg te brengen, of papier wegbrengen na de lunch. Dat is oké voor nu.

Over een half jaartje zijn we daar om inderdaad weer een hondje in ons leven te verwelkomen, ik kijk hier ondanks het gemis nu al naar uit.

Een van mijn klanten schreef me zoiets moois: zie straks een nieuw hondje als een eerbetoon aan je eerdere grote vriend. Mooie manier om er zo naar te kijken.

Het tweede doel dat ik heb voor 2021 gaat over leren en groeien en mijn missie: is het assisteren van minimaal 4 events van Tony Robbins. Ik ben een van de senior leaders en tijdens de seminars begeleiden trainers en ik de groepen deelnemers om hun doorbraken te bereiken.Op persoonlijk én zakelijk vlak.

Zelf leer ik er enorm veel van op het gebied van mijn training en coaching skills. Je raakt ook enorm aangestoken elke keer door het enthousiasme, de sfeer en de groei die je ziet ontstaan bij de deelnemers. Ja ook online! Business Mastery is een van mijn favoriete seminars, die staat als eerst op mijn lijst.

En alles wat ik leer vertaal ik weer naar mijn eigen werk. Super mooi. (Zie je staan, minimaal 4? Het kunnen er dus ook makkelijk 5 of 6 worden…)

Het derde doel dat ik heb voor 2021 gaat over bijdragen. Met mijn omzet van 2021 wil ik vier pubers naar het Youth Leadership Academy sturen. Dit is een programma waar pubers weer de regie leren krijgen over hun eigen leven.

Ik heb zelf 3 pubers en ik heb inmiddels een hoop coaching skills in huis. Maar de jeugd heeft het moeilijk in deze tijden. Ik merk dat hier thuis ook. En niet iedereen heeft een warm huis waar ze terecht kunnen met hun vragen. En tja buiten de deur je geluk zoeken ook niet echt mogelijk.

Dus per klant die ik maak in mijn lancering zet ik een vast bedrag opzij om 4 tickets te kunnen kopen in 2021 voor 4 kids die dit nodig hebben. Ik vind het prachtig als ik dit voor elkaar krijg én het gaat lukken. Dat weet ik nu al.


Als je de rest van mijn doelen voor wilt horen of samen jouw doelen wil stellen kom dan bij de Online Business Community voor coaches en trainers en kennisadviseurs.


Ik deel daar binnenkort een methode hoe je dit visueel kunt maken én…. er gaat niets boven het delen van je doelen met virtuele business buddy’s om ervoor te zorgen dat je verantwoordelijk blijft en daadwerkelijk werkt aan het behalen van je doelen!

Hoe zit het met jou?

Wat is je eerste doel voor 2021? Kom bij de groep en laat het mij weten!

Ik ben heel erg benieuwd!

Op een enorm productief gezond gelukkig 2021!

Tips Online Zichtbaarheid vergroten

Online Zichtbaarheid vergroten

Vergroot zo je online zichtbaarheid en claim je expertstatus


Misschien heb jij net als honderden coaches, trainers en kenniswerkers wat moeite met je online zichtbaarheid te pakken.

Je weet niet precies hoe je je verhaal kunt vertellen, je ideale klant echt te raken.

Terwijl dit zo belangrijk is, want zonder zichtbaarheid ontstaat er geen vertrouwen en zonder vertrouwen krijg je niet voldoende klanten.

Misschien heb je wel van die Social Media plannen hangen op je whiteboard… maar hoe moet je dit nu vertalen naar jouw situatie en naar jouw eerste aanbod?

Veel te vaak spelen we ‘verstoppertje’ in huis. Dit is wat ik vaak hoor:

  • Ik werk nu aan bijvoorbeeld mijn programma en straks pak ik mijn zichtbaarheid wel weer
  • Ik wacht wel tot corona over is. (!) Maar ben je dan wel een echte ondernemer of een hobbyist???

We moeten er mee dealen nu hoe dan ook. Dwars er doorheen.

Waar ben je nu het meeste bang voor?



Waarom pak je die zichtbaarheid nu niet?

Meestal is dat afwijzing. Maar als iemand op jou reageert is het dan afwijzing? Misschien was zijn of haar intentie anders dan het overkomt....  Vaak nemen we aan dat iemand ons afwijst als je kritiek krijgt. Ik zeg je eerlijk. Ik kan de keren dat iemand echt lelijke en bizarre kritiek geeft op wat ik deel echt op één hand tellen. en wat er gedeeld werd was zo uhhhm apart, dat ik zelf dacht dat de ander een gaatje in zijn hoofd had. 

Business has nothing to do with feelings. And feelings will fail you everytime.

Echt.

Ook hier mag je mee dealen. Koppel je gevoel los van je business. Het staat anders alleen maar in de weg en het zorgt er zelfs voor dat je rare besluiten neemt.

Dan maak je een foutje, nou én.

Weet je hoe echt zit: perfect is saai

Perfect is niet hetgeen waardoor je verkoopt. Het is niet waardoor je nieuwe klanten krijgt. Wel door ECHT te zijn. Jij te zijn. En daarbij kan zelfacceptatie nog echt een ding zijn dat je kan tegenhouden je volledige zichtbaarheid te pakken.

Er is maar een jij.

Gelukkig maar.

JIJ bent je eigen online marketing tool.

Zeker nu dat alle, vertrouwen in de ander compleet online moet worden opgebouwd.

En natuurlijk moet je niet neerzetten wie je NIET bent. Dus draag geen kleding waarvan je denkt dat het zo ‘heurt‘. Het gaat erom wie je ECHT bent. Je volgers moeten weten dat het klopt en niet iedereen hoeft je mooi of leuk te vinden hé.

Presenteer je alleen niet als een grijze muis. Met 5000 online marketing boodschappen per dag mag je echt een beetje opvallen.

Ontdek hoe je méér ideale klanten aantrekt in 30 dagen,

 zelfs als je stiekem zelf niet graag in de picture staat!


Download hier jouw
Social Media Content Planner

Praktisch gezien wat werkt nu goed om je online zichtbaarheid te vergroten?

  • Wissel verrassende posts, stories en reels af.  Laat je echt zien, wees authentiek jezelf. Maak af en toe een bold statement: een duidelijke statement  waarin je opkomt voor een topic waar je echt iets aan wilt veranderen en voer een betoog.  (In 15 seconden is dat zelfs niet totaal onmogelijk: plastic soup)
  • Humor natuurlijk, humor verbindt. Je maakt het makkelijk en minder serieus en er springt een vonk over Met humor kunnen je volgers je ook beter leren kennen
  • Maak gebruik van storytelling bijvoorbeeld over je blunders
    • Upsell gestuurt aan  1 persoon in plaats van naar 180 man
    • 9 video’s opnemen zonder geluid.
  • Maak gebruik van storytelling bijvoorbeeld deel je uitdagingen:
    • Bijvoorbeeld oogmigraine en een live training moeten doen in de middag hoe los je dat dan op?
    • Je powerpoint is onherstelbaar beschadigd net voor je webinar start
  • Maar ook je overwinningen: de lanceringen die je hebt gedaan:
  • Toon je expertstatus door te benoemen: of je een boek hebt geschreven, het aantal cursisten dat je eerder hielp, welke opleiding je hebt afgerond, welke resultaten je cursisten behalen. Dat is ook nog een stukje Social proof.
  • Instagram: deel dagelijks een story: Neem je volgers mee in je leven. Maak er een documentaire van, een realityshow! Je volgers hebben het nodig ook dit stuk van je te leren kennen..het wordt makkelijker als je het elke dag doet.  Je ziet overal mogelijkheden. Je gebruikt het niet alleen als documentaire van hoe je je leven leidt en anderen hier ook mee inspireert of dat ze denken dat is dus ook maar een mens en met like-minded mensen werken we graag samen. Zoek een haakje en werk ook geregeld met call to actions er in door: gebruik stickers, polls en stel open vragen.
  • Reels werken ook fantastisch. Dat zijn korte videootjes waar je muziek achter kunt zetten of tekst aan kan toevoegen, hashtags en call to actions. De Reels blijven in je profiel staan en hiermee bereik je echt eenvoudig honderden views. 
  • Mijn bereik was hiermee in een week met 357 procent verhoogd!

En vertel eens? Met welke van bovenstaande ga jij als eerste aan de slag?

Volg mij trouwens ook even op Instagram Ik volg je terug! 

Online Zichtbaarheid vergroten
>