Category Archives for "Online webinar geven"

De rode draad Online Marketing Trends

Sinds de IOS update van Apple struggelen vele ondernemers met het adverteren op Facebook en Instagram.

Samen met 10 andere ondernemers deelden wij daarom tijdens het B2B summit onze beste tips in wat werkt om zo de laatste 4 maanden van 2021 nog flink te gaan knallen. 

Ieder deelde zijn eigen inzicht en best werkende methode hoe ze nu aan fijne en goed betalende klanten te komen.

En wat de rode draad was?

Wanneer je hebt meegedaan heb je gehoord dat er altijd een triggermoment mag zijn om mensen uit te nodigen klant te worden.

En dat mag op veel grotere schaal als je graag véél meer mensen wilt helpen en veel meer impact wil maken.

Triggermomenten

Voor de één werkte webinars. De volgende challenges. De derde live events en voor de vierde upsells.

Kansen te over dus.

Misschien denk je nu ook: dat ga ik óók organiseren.

En dat moedig ik ook van harte aan alleen vraag ik je toch even indringend:

"Hoe ga je ermee wanneer je bosjes aan deelnemers ziet uitloggen na 10 minuten omdat je een ellenlange intro doet en je complete je doorceel licht ter introductie van jezelf."

Ja, moet inderdaad iets over je zelf vertellen maar er is een gouden formule voor wat je nu wél deelt en wat niet....

Of nog erger...

"wanneer  je ineens een hoog piepstemmetje krijgt op het moment dat je je aanbod doet en je tot je grote frustratie het aantal deelnemers ineens drastisch omlaag ziet knallen…"

Blijf dan maar eens vol vertrouwen zitten...

Zeker als je, laat ik eens een gok doen, honderden euro’s aan Facebook advertentie budget er hebt ingepompt. En daar vanwege de IOSupdate veel minder goede resultaten mee hebt geboekt. 

Online verkopen is een nieuwe vaardigheid

Dat online verkopen is een nieuwe vaardigheid die je mag ontwikkelen en daar wil ik je graag bij helpen in de GRATIS online Masterclass.

Klik hieronder op de link om hier bij te zijn!

Dit triggermoment bevindt zich ergens aan het einde van de rode draad overigens.

Dus waar begin je?

Want je heb hier best een flink aantal deelnemers voor nodig en wanneer je niet zichtbaar bent, zullen mensen zich niet aanmelden voor je webinar, challenge of live event. 

-You can't be a secret and a succes- 


Consistente zichtbaarheid op relevante Social Media kanalen

Waar de rode draad mee begint is dus met consistente zichtbaarheid op relevante Social Media kanalen.  En hier heel trouw in zijn. Echt elke week posts maken en plaatsen op die kanalen waar je ideale klant zit.

Voor vele ondernemers is dit ook een probleem. Want wat moet ik toch weer posten. Waar haal ik inspiratie vandaan, hoor ik vaak. En dat is eigenlijk niet zo heel ingewikkeld.

Je haalt inspiratie uit je klanten, maar vooral, je krijgt inspiratie door een plan te hebben. Ja, een online marketing plan met doelstellingen en strategieën. Een plan dat je maandelijkse evalueert zodat je echt weet wat werkt en waardoor je altijd de regie hebt op je omzet de komende maand.  Want je weet precies waar en wanneer je berichten plaatst, hoe vaak je ook bijvoorbeeld je nieuwsbrief uitstuurt om je webinar challenge of live event bomvol te krijgen. 

Dan is er ook nooit een tekort aan inspiratie. Je weet precies waar jij het over gaat hebben.

Tijd reserveren voor Online Marketing

Ik vroeg iedereen ook hoeveel tijd ze besteedden aan Online Marketing.

Want ik ben van mening dat als je start met ondernemen dit wel 80 % van je tijd mag zijn. Ben je verder in het ondernemerschap dan heb je natuurlijk ook nog klanten die je wilt helpen en je team aan sturen etc.. 

Het verbaasde mij toch niet dat de meeste van de club van 11 toch wel 50-60 % van zijn tijd besteedde aan Online Marketing.

En dat we nog heel veel zelf doen. Zeker omdat we experts zijn in conversie en dat ene knopje in de verkeerde kleur met de term “REGISTREER” erop je echt aanmeldingen en uiteindelijk ook echt klanten kost.

En hoe zij de rest van de tijd dan besteden?

Ze coachen of trainen schaalbaar. Dus ook online.

Door lekker niet te werken en te surfen op Spaanse golven. 

Door een maand uit te tunen zonder zorgen. 

Conclusie: er is rode draad naar een succesvol online bedrijf, je hoeft het alleen maar te leren, te implementeren en dan uit te voeren. 

Om je hier mee te helpen en gouden tips met je te delen geef ik de GRATIS online Masterclass
Bouw een super winstgevend webinar waar je direct in verkoopt

Doe je mee? Dit is wat ik je ga leren:

  • Je weet wat er precies komt kijken bij een goed verkopend webinar
  • Je weet hoe je echt de verbinding aangaat met je deelnemers
  • Ontdek welke verschillende methodes je kunt gebruiken voor nog véél méér mensen op je webinar
  • Ontdek hoe webinars je de complete regie geeft over je omzet: u vraagt, wij draaien
  • Ik vertel je het geheim waarmee je in één klap van je angst/reserves ten aanzien van het geven van webinars af bent en vandaag nog wil beginnen
  • Mijn geheime wapen: van 2 naar 10% conversie in je webinar of mee
  • Ontdek hoe ik met € 1220 euro in 1 week 100.000 euro omzette en hoe jij dat ook kan zelfs als je geen e-maillijst hebt.

1 september:  je kunt meedoen in de ochtend om 10 uur 

1 september a.s. in de avond

Het effect van de supermaan op je bizz

emoties en business

Laat je hormonen of emoties je business niet runnen....

Vorige week was de supermaan te zien. Serieus, er waren een paar cursisten abrupt afwezig op de coaching omdat ze zich niet goed voelden. Ik kreeg ook wat bijzondere telefoontjes van mensen die ineens een soort van het licht hadden gezien en daarom hun strategie compleet aan de wilgen zouden hangen.

Want dat voelde goed.

Kan een supermaan effect hebben op je emoties? Volgens verschillende websites wel. Toegegeven, ik had ook wat bijzondere hoofdpijn vorige week.

Toch heb geen meeting overgeslagen of webinars laten schieten.

Sterker het was een hit dat 'rake' spiksplinternieuwe webinar van vorige week

Dit was één van de reacties die ik hierop kreeg: Ik ben compleet beduusd van de mogelijkheden en hoe mijn plannen ineens zoveel meer potentie hebben dan ik ooit had gedacht.

- Maria

Op veler verzoek geef ik het deze week daarom nog eens.

Hoe vaak gebeurt het bij jou dat je je emoties de overhand laat nemen in je business?

En heeft dat een positief effect, zakelijk op het krijgen van klanten of niet?

Natuurlijk natuurlijk heb ik óók last van hormonen en klotsen de emoties af en toe tegen de klippen op. Ik ben niet anders dan jij....

Dat is echter niet een moment dat ik zakelijke besluiten neem.

Ik doe dan wat extra priming oefeningen, boek een extra les paardrijden of Zumba en dan is mijn 'staat van zijn' in elk geval weer anders en neem ik vanuit daar weer hele andere besluiten. Meer hierover vertel ik ook in de podcast met Alexandra Camero de personal branding expert.

Maar té vaak hoor ik dat mensen gewoon het werk niet doen maar wel klagen dat ze niet genoeg klanten of omzet hebben. Dan zou er een nieuwsbrief uit elke week maar na 5 weken was er nog geen verzonden.

Je nam je voor je zichtbaarheid te pakken en deed 4 uur over één bericht. Waarna je dacht, zie je wel dat werkt niet.

En daarna deed je het niet nog eens.

En weet je, het is nooit één ding. Het zijn een aantal pijlers, een aantal Musthaves die je op orde mag hebben om als je echt alles uit online wil halen, moet je een aantal dingen naast elkaar doen.

En mogelijk geldt dit niet voor jou hé.

Doe jij wél het werk, werk je zelfs keihard maar blijft het resultaat achter.

En dat kan dan zo zijn omdat je één van 6 pijlers niet op orde hebt. Dat je precies het verkéérde doet.

En dit is echt lastig om dit in je eentje uit te vogelen omdat je van alles een beetje verstand moet hebben.

Als je niet weet wat dit is, ik vertel je graag meer in mijn compleet nieuwe masterclass de 6 musthaves voor een florerende online business. Woensdagavond 19:30 uur

Volgens mij staat de maan dan ook goed. Maar dat zou eigenlijk geen effect mogen hebben op je komst 😉 

Ben je erbij?

Aanmelden kan hier >>

Wil je een goed verkopend online webinar geven? Voorkom deze fouten

Wil jij je je (online) training vet veel verkopen? Dan is er één optie als je programma meer dan 297 euro gaat kosten; webinars geven.

Over het geven van een webinar wordt of te makkelijk over gedacht

Of te licht. Laat mij je uitleggen dat een goed verkopend webinar uit 3000 puzzelstukjes bestaat en als je een paar stukjes mist dan wordt er niets verkocht

Deze puzzelstukjes ontbreken vaak:

  • Een goede aanmeldpagina: ook ik heb hiermee te maken en daarom houden we percentueel bij wat de pagina doet . Converteert hij niet goed?Andere afbeelding erop, tekst aanpassen en weer meten
  • Te weinig live kijkers /Te weinig aanmeldingen hebbenHet maakt echt uit voor het resultaat of er 12 aanmeldingen zijn waarvan je moeder er 1 is, je buurvrouw en je beste vriendin, en het er dus uiteindelijk maar 5 live deelnemers hebt of 350 aanmeldingen, met laten we zeggen 260 live deelnemers. Dat zal je niet verbazen. Dus hoe krijg je nu al die mensen op je webinar?Je gaat aan de bak met advertenties, nodig je e-maillijst uit, plaats updates op Social Media en hou bij hoeveel aanmeldingen je hebt zodat je er echt een flink aantal live hebt.
  • Krachtige introductie Ken je dat, je hebt je aangemeld voor een webinar en na een half uur kijk je op je horloge. Tot nu toe was het een en al gewauwel over de webinar presentator zelf. Over zijn privé leven weet je inmiddels alles. Van kleuterschool tot heftige val waardoor hij het licht zag. Wanneer gaan ze nu beginnen met de content? Dat waar je je voor hebt opgegeven.De introductie van jezelf is ontzettend belangrijk. Maar wat je deelt moet er wel toe doen. Het moet iets betekenen voor je kijker of een inzicht meegeven. Anders is het niet van toegevoegde waarde.
  • Geen aanbod doen Ik zie ze soms langs komen: webinars waarin dan wordt aangegeven, er wordt geen aanbod gedaan. Alsof het iets ‘vies’ is om een aanbod te doen. Een webinar is in mijn ogen ook een verkooptool en als je je deelnemers kunt helpen door ze een mooi aanbod te doen waarmee ze echt zijn geholpen, dan is er niets ‘vies’ aan.Ik zie het zelf als plicht om zo veel mogelijk mensen goed te helpen. En dat kan niet in een uurtje, laat dat duidelijk zijn….Nog erger is dit overigens:
  • Bibberend je aanbod doen. Het verhaal wat je deelde was fantastisch maar dan… komt het grote moment: je gaat je aanbod doen. Je schraapt je keel. Schuift heen en weer.Je glas valt bijna om.Er valt een ongemakkelijke stilte en de deelnemers denken: wat gebeurt er nu?Waar is die leuke ‘Marieke” gebleven? Deze dame ken ik niet.Je raffelt het aanbod doen af. Vergeet de belangrijkste gedeeltes. En voordat je echt diep in gaat op de vragen die mensen je stellen in de chat klik je op de knop “end webinar”….

Als webinar trainer hoor ik deze onfortuinlijke pogingen zo vaak.

ik sta dan al half klaar om met mijn superwomen-cape-to-the-rescue te gaan. Want de kans is groot, zo groot dat je nooit meer een webinar geeft om dat je tot de conclusie bent gekomen dat het toch niet werkt voor jouw markt.

Zo ontiegelijk zonde! Terwijl door goed te luisteren naar wat Bram je vroeg, je een heel duidelijk verkoop signaal had kunnen aflezen. Dat was een potentiële koper en je had het nog niet door….

Het is logisch dat je hier nog niet op getraind bent, het geven van webinars is een bijzondere vaardigheid.

Eentje die ontzettend winstgevend kan zijn. En leuk!

Ik leer je hier binnenkort graag meer over:

GRATIS online Masterclass
Bouw een super winstgevend webinar waar je direct in verkoopt

>