Online webinar geven

Online succes: plan zo je maand

Welke nieuwe activiteiten heb jij gepland om 2021 sterk af te sluiten?

Welke *nieuwe* strategieën implementeer je om je bedrijfsdoelen tegen het einde van het jaar te bereiken?

Ik nodig je uit om jezelf uit te dagen in november.

Daag jezelf uit om je voor de maand november en heel 2022 een plan te maken en het vol vuur te volgen. Het maakt het makkelijker om een plan te hebben. Het geeft je vrijheid.

En ik nodig je uit strategieën te ontdekken die bij jou passen en die je dé leukste klanten oplevert met wie jij dolgraag wil werken

Wil jij andere resultaten de aankomende maand? Terug kijken en zeggen: "Ik ben zo blij dat ik dat heb gedaan, ik heb mijn doelstellingen behaald".

Consistent zijn is moeilijk. Zeker als de ‘shiny objects’ in de rondte vliegen.

Maar het is iets waar je de volledige controle over hebt.
Niet iedereen kan zich eraan houden, maar het is te leren. Wanneer je één dag tegelijk pakt. Een maand per keer. Tot het geen ‘moeten’ meer is en maar een gewoonte.

Daag jezelf uit in november.

Wat wil je heel graag bereiken?

Wat wil je heel graag bereiken? Hoeveel producten wil je verkopen? Hoeveel diensten wil je verkopen deze  maand? Heb je één op op één traject of een groepstraject? Hoeveel klanten wil je deze maand gaan krijgen? Dat ga je opschrijven, want dat is je doel. Maar dan ga je ook kijken in je agenda.

 Wanneer wil ik deze klanten krijgen?
Begin van de maand? Of aan het eind van de maand? Wanneer ga ik welke dienst promoten en welke strategie ga ik er voor toepassen om die klanten te krijgen? Er zijn natuurlijk verschillende strategieën  om een groep vol te krijgen of je één op één trajecten te verkopen. Je kunt natuurlijk webinars geven, challenges organiseren. Je kan natuurlijk ook één op één gesprekken gaan houden.

En  hoe krijg je nu dan ook weer die mensen in je webinar of je challenge, ofwel in je strategie gesprek?
 
Wanneer ik een webinar organiseer, dan nodig ik mijn lezers twee keer uit via mijn nieuwsbrief. Op social media schrijf ik minimaal drie posts  die daarover gaan en ik ga minimaal drie Stories maken over het onderwerp. Ik ga minimaal één Facebook live doen waar ik mensen leidt door de call to action en door al van waarde te zijn en een sneak-peak te geven van een stukje content. Dat zijn een aantal zaken om je webinar goed gevuld te krijgen op natuurlijke basis. Daarnaast kun je natuurlijk ook adverteren.

Wat werkt voor jou?

Misschien krijg jij klanten door het voeren van aantal één op één gesprekken. Hoeveel gesprekken moet je dan voeren om het aantal  klanten te krijgen die je net hebt opgeschreven?

Misschien werk je veel met affiliates, dan werk je met mensen om je heen die anderen aan je doorverwijzen. Ga dan ook eens kijken kan ik inderdaad die mensen nog benaderen of bedanken? Kan ik ze nog extra motiveren om mensen aan mij door te sturen?

Om leads te krijgen voor je 1- op 1 gesprekken heb ik ook een aantal tips

Denk aan je meest bezochte pagina's op je website en op de meest bezochte blogberichten. Op een website heb je natuurlijk een pagina waar je leads zich kunnen aanmelden voor een gesprek. Denk ook eens aan een pop-out. Als je lezer de pagina verlaat, komt er een agenda naar boven. En daarop staat de uitnodiging voor het één op één gesprek, dat is zeker ook iets ook iets dat jij  zou kunnen toepassen.

Daarnaast kan je natuurlijk ook de één op één gesprek in je nieuwsbrief opnemen. Stel er dan bijvoorbeeld maar een aantal per maand beschikbaar. Daar kun je ook via de social mediakanalen de aandacht op vestigen.

Of denk aan een podcast. Dus als jij een podcast hebt, kun je natuurlijk ook mensen uitnodigen voor het één op één gesprek.

En op het moment van het schrijven van dit blog kun je ook in je Stories een link aanmaken. Dus misschien zou je daar ook een videootje  voor kunnen maken. Daarin kun je dus ook een oproep tot actie doen voor het één op één gesprek met een linkje naar je pagina waar ze zich kunnen opgeven.. En op die manier kun je dus ook je agenda vullen.
Dit waren slechts een aantal ideeën hoe jij deze maand aan klanten kunt komen. Ik ben heel benieuwd wat jij gaat toepassen. Laat je dat hieronder weten?

Online Marketing Planning 2022

Wanneer we nu naar 2022 kijken. Wat wil jij dan het aankomende jaar gaan omzetten, beleven, ervaren en doen?

Weet dat succesvolle ondernemers allemaal een coach hebben, een mentor of een trainer die je uitdaagt acties te ondernemen die ook buiten je comfortzone liggen.  Mogelijk ken je deze uitspraak ook van Tony Robbins. "The enemy of execution is complexity."

En daarom wou ik je ook vragen om je plannen ook niet te complex te maken maar echt de regie te pakken in 2022 . Ik wil  je uitnodigen voor mijn strategische online marketing dag op 9 december a.s. van 10-16.30 uur in Het Nieuwe Kantoor (HNK) in Den Haag.
 
Samen maken we jouw online marketingplan voor 2022 zodat je je resultaten echt gaat behalen. Deze dag vindt plaats in een hele kleine groep (6 tot 8) ambitieuze ondernemers.

Wat gaan we doen?

We maken jouw jaarplan en een omzetplanning per maand en optimaliseren jouw onweerstaanbare aanbod dat helemaal 2022 proof is. Met jouw glasheldere planning weet je precies welke strategieën passend zijn zodat je niet met hagel schiet maar recht op je doel afgaat. Ook kijken we of dit past bij jouw ideale jaar, bij wat je ook op persoonlijk vlak wil ervaren en bereiken.

Claudia schreef begin 2019 bijvoorbeeld op dat ze eind 2019 een watervilla wilde kopen. En raad eens: in november 2019 kocht ze haar droomhuis. Geen toeval: haar plan lag hieraan ten grondslag.

Dit is wat we exact gaan doen:

We stellen SMART doelen:
→ Wat wil je bereiken binnen nu en 12 maanden?
→ Wat kan je weerhouden om je doelen te bereiken?
→ Wat zijn de belangrijkste redenen waarom je dit wil bereiken
→ Wat is je belangrijkste omzet generator en hoe kunnen we hier jouw
droomaanbod voor maken dat woest aantrekkelijk wordt voor jouw ideale klant.
→ Wanneer wil je je doelen bereiken en welke strategieën
ga je gebruiken om deze doelen te bereiken?
→ Wanneer doe ik precies welke actie?
Je gaat naar huis met een compleet Business jaarplan voor 2022.
Zodat je én kunt meten én je resultaten zelf kunt managen.

Wanneer: 9 december a.s. 10-16.30 uur | Jouw investering is 197 euro|
Jouw resultaat: een glashelder plan waarmee je je doelen echt
gaat bereiken.

Laat 2022 niet aan het toeval over!

Naast mijn 'reguliere' omzet lanceerde ik de afgelopen jaren.


8 x voor 100.000 euro in een paar weken en de laatste lancering deed ik zelfs in één week.
Dat is geen toeval, mijn businessplan is hier de basis voor geweest. Altijd. Wil je leren hoe jij dit kunt toepassen op jouw business?

Meld je dan nu aan.

Vol is vol.
Ps 1: De eerste 4 mensen die zich aanmelden ontvangen een exemplaar van mijn compleet herziene boek : De Klantmagneet gesigneerd cadeau. 

Ps 2:  * mocht door coronamaatregelen live onmogelijk zijn dan wordt deze dag online gehouden en sturen we je een heerlijke lunch toe.

Read More
marketing mindset, Online webinar geven, salesfunnel, Webinar onderwerp kiezen, Webinars geven

De rode draad Online Marketing Trends

Sinds de IOS update van Apple struggelen vele ondernemers met het adverteren op Facebook en Instagram.

Samen met 10 andere ondernemers deelden wij daarom tijdens het B2B summit onze beste tips in wat werkt om zo de laatste 4 maanden van 2021 nog flink te gaan knallen. 

Ieder deelde zijn eigen inzicht en best werkende methode hoe ze nu aan fijne en goed betalende klanten te komen.

En wat de rode draad was?

Wanneer je hebt meegedaan heb je gehoord dat er altijd een triggermoment mag zijn om mensen uit te nodigen klant te worden.

En dat mag op veel grotere schaal als je graag véél meer mensen wilt helpen en veel meer impact wil maken.

Triggermomenten

Voor de één werkte webinars. De volgende challenges. De derde live events en voor de vierde upsells.

Kansen te over dus.

Misschien denk je nu ook: dat ga ik óók organiseren.

En dat moedig ik ook van harte aan alleen vraag ik je toch even indringend:

"Hoe ga je ermee wanneer je bosjes aan deelnemers ziet uitloggen na 10 minuten omdat je een ellenlange intro doet en je complete je doorceel licht ter introductie van jezelf."

Ja, moet inderdaad iets over je zelf vertellen maar er is een gouden formule voor wat je nu wél deelt en wat niet....

Of nog erger...

"wanneer  je ineens een hoog piepstemmetje krijgt op het moment dat je je aanbod doet en je tot je grote frustratie het aantal deelnemers ineens drastisch omlaag ziet knallen…"

Blijf dan maar eens vol vertrouwen zitten...

Zeker als je, laat ik eens een gok doen, honderden euro’s aan Facebook advertentie budget er hebt ingepompt. En daar vanwege de IOSupdate veel minder goede resultaten mee hebt geboekt. 

Online verkopen is een nieuwe vaardigheid

Dat online verkopen is een nieuwe vaardigheid die je mag ontwikkelen en daar wil ik je graag bij helpen in de GRATIS online Masterclass.

Klik hieronder op de link om hier bij te zijn!

Dit triggermoment bevindt zich ergens aan het einde van de rode draad overigens.

Dus waar begin je?

Want je heb hier best een flink aantal deelnemers voor nodig en wanneer je niet zichtbaar bent, zullen mensen zich niet aanmelden voor je webinar, challenge of live event. 

-You can't be a secret and a succes- 


Consistente zichtbaarheid op relevante Social Media kanalen

Waar de rode draad mee begint is dus met consistente zichtbaarheid op relevante Social Media kanalen.  En hier heel trouw in zijn. Echt elke week posts maken en plaatsen op die kanalen waar je ideale klant zit.

Voor vele ondernemers is dit ook een probleem. Want wat moet ik toch weer posten. Waar haal ik inspiratie vandaan, hoor ik vaak. En dat is eigenlijk niet zo heel ingewikkeld.

Je haalt inspiratie uit je klanten, maar vooral, je krijgt inspiratie door een plan te hebben. Ja, een online marketing plan met doelstellingen en strategieën. Een plan dat je maandelijkse evalueert zodat je echt weet wat werkt en waardoor je altijd de regie hebt op je omzet de komende maand.  Want je weet precies waar en wanneer je berichten plaatst, hoe vaak je ook bijvoorbeeld je nieuwsbrief uitstuurt om je webinar challenge of live event bomvol te krijgen. 

Dan is er ook nooit een tekort aan inspiratie. Je weet precies waar jij het over gaat hebben.

Tijd reserveren voor Online Marketing

Ik vroeg iedereen ook hoeveel tijd ze besteedden aan Online Marketing.

Want ik ben van mening dat als je start met ondernemen dit wel 80 % van je tijd mag zijn. Ben je verder in het ondernemerschap dan heb je natuurlijk ook nog klanten die je wilt helpen en je team aan sturen etc.. 

Het verbaasde mij toch niet dat de meeste van de club van 11 toch wel 50-60 % van zijn tijd besteedde aan Online Marketing.

En dat we nog heel veel zelf doen. Zeker omdat we experts zijn in conversie en dat ene knopje in de verkeerde kleur met de term “REGISTREER” erop je echt aanmeldingen en uiteindelijk ook echt klanten kost.

En hoe zij de rest van de tijd dan besteden?

Ze coachen of trainen schaalbaar. Dus ook online.

Door lekker niet te werken en te surfen op Spaanse golven. 

Door een maand uit te tunen zonder zorgen. 

Conclusie: er is rode draad naar een succesvol online bedrijf, je hoeft het alleen maar te leren, te implementeren en dan uit te voeren. 

Om je hier mee te helpen en gouden tips met je te delen geef ik de GRATIS online Masterclass
Bouw een super winstgevend webinar waar je direct in verkoopt

Doe je mee? Dit is wat ik je ga leren:

  • Je weet wat er precies komt kijken bij een goed verkopend webinar
  • Je weet hoe je echt de verbinding aangaat met je deelnemers
  • Ontdek welke verschillende methodes je kunt gebruiken voor nog véél méér mensen op je webinar
  • Ontdek hoe webinars je de complete regie geeft over je omzet: u vraagt, wij draaien
  • Ik vertel je het geheim waarmee je in één klap van je angst/reserves ten aanzien van het geven van webinars af bent en vandaag nog wil beginnen
  • Mijn geheime wapen: van 2 naar 10% conversie in je webinar of mee
  • Ontdek hoe ik met € 1220 euro in 1 week 100.000 euro omzette en hoe jij dat ook kan zelfs als je geen e-maillijst hebt.

1 september:  je kunt meedoen in de ochtend om 10 uur 

1 september a.s. in de avond

Read More
emoties en business
ondernemersmindset, Ondernemerstips, Online Mailchimp training, Online webinar geven, Online Zichtbaarheid vergroten, Optimalisatie Google, Optimalisatie website

Het effect van de supermaan op je bizz

Laat je hormonen of emoties je business niet runnen....

Vorige week was de supermaan te zien. Serieus, er waren een paar cursisten abrupt afwezig op de coaching omdat ze zich niet goed voelden. Ik kreeg ook wat bijzondere telefoontjes van mensen die ineens een soort van het licht hadden gezien en daarom hun strategie compleet aan de wilgen zouden hangen.

Want dat voelde goed.

Kan een supermaan effect hebben op je emoties? Volgens verschillende websites wel. Toegegeven, ik had ook wat bijzondere hoofdpijn vorige week.

Toch heb geen meeting overgeslagen of webinars laten schieten.

Sterker het was een hit dat 'rake' spiksplinternieuwe webinar van vorige week

Dit was één van de reacties die ik hierop kreeg: Ik ben compleet beduusd van de mogelijkheden en hoe mijn plannen ineens zoveel meer potentie hebben dan ik ooit had gedacht.

- Maria

Op veler verzoek geef ik het deze week daarom nog eens.

Hoe vaak gebeurt het bij jou dat je je emoties de overhand laat nemen in je business?

En heeft dat een positief effect, zakelijk op het krijgen van klanten of niet?

Natuurlijk natuurlijk heb ik óók last van hormonen en klotsen de emoties af en toe tegen de klippen op. Ik ben niet anders dan jij....

Dat is echter niet een moment dat ik zakelijke besluiten neem.

Ik doe dan wat extra priming oefeningen, boek een extra les paardrijden of Zumba en dan is mijn 'staat van zijn' in elk geval weer anders en neem ik vanuit daar weer hele andere besluiten. Meer hierover vertel ik ook in de podcast met Alexandra Camero de personal branding expert.

Maar té vaak hoor ik dat mensen gewoon het werk niet doen maar wel klagen dat ze niet genoeg klanten of omzet hebben. Dan zou er een nieuwsbrief uit elke week maar na 5 weken was er nog geen verzonden.

Je nam je voor je zichtbaarheid te pakken en deed 4 uur over één bericht. Waarna je dacht, zie je wel dat werkt niet.

En daarna deed je het niet nog eens.

En weet je, het is nooit één ding. Het zijn een aantal pijlers, een aantal Musthaves die je op orde mag hebben om als je echt alles uit online wil halen, moet je een aantal dingen naast elkaar doen.

En mogelijk geldt dit niet voor jou hé.

Doe jij wél het werk, werk je zelfs keihard maar blijft het resultaat achter.

En dat kan dan zo zijn omdat je één van 6 pijlers niet op orde hebt. Dat je precies het verkéérde doet.

En dit is echt lastig om dit in je eentje uit te vogelen omdat je van alles een beetje verstand moet hebben.

Als je niet weet wat dit is, ik vertel je graag meer in mijn compleet nieuwe masterclass de 6 musthaves voor een florerende online business. Woensdagavond 19:30 uur

Volgens mij staat de maan dan ook goed. Maar dat zou eigenlijk geen effect mogen hebben op je komst 😉 

Ben je erbij?

Aanmelden kan hier >>

Read More
Internet Marketing Tips, Online webinar geven, webinar geven tips, Webinar onderwerp kiezen, Webinars geven

Wil je een goed verkopend online webinar geven? Voorkom deze fouten

Wil jij je je (online) training vet veel verkopen? Dan is er één optie als je programma meer dan 297 euro gaat kosten; webinars geven.

Over het geven van een webinar wordt of te makkelijk over gedacht

Of te licht. Laat mij je uitleggen dat een goed verkopend webinar uit 3000 puzzelstukjes bestaat en als je een paar stukjes mist dan wordt er niets verkocht

Deze puzzelstukjes ontbreken vaak:

  • Een goede aanmeldpagina: ook ik heb hiermee te maken en daarom houden we percentueel bij wat de pagina doet . Converteert hij niet goed?Andere afbeelding erop, tekst aanpassen en weer meten
  • Te weinig live kijkers /Te weinig aanmeldingen hebbenHet maakt echt uit voor het resultaat of er 12 aanmeldingen zijn waarvan je moeder er 1 is, je buurvrouw en je beste vriendin, en het er dus uiteindelijk maar 5 live deelnemers hebt of 350 aanmeldingen, met laten we zeggen 260 live deelnemers. Dat zal je niet verbazen. Dus hoe krijg je nu al die mensen op je webinar?Je gaat aan de bak met advertenties, nodig je e-maillijst uit, plaats updates op Social Media en hou bij hoeveel aanmeldingen je hebt zodat je er echt een flink aantal live hebt.
  • Krachtige introductie Ken je dat, je hebt je aangemeld voor een webinar en na een half uur kijk je op je horloge. Tot nu toe was het een en al gewauwel over de webinar presentator zelf. Over zijn privé leven weet je inmiddels alles. Van kleuterschool tot heftige val waardoor hij het licht zag. Wanneer gaan ze nu beginnen met de content? Dat waar je je voor hebt opgegeven.De introductie van jezelf is ontzettend belangrijk. Maar wat je deelt moet er wel toe doen. Het moet iets betekenen voor je kijker of een inzicht meegeven. Anders is het niet van toegevoegde waarde.
  • Geen aanbod doen Ik zie ze soms langs komen: webinars waarin dan wordt aangegeven, er wordt geen aanbod gedaan. Alsof het iets ‘vies’ is om een aanbod te doen. Een webinar is in mijn ogen ook een verkooptool en als je je deelnemers kunt helpen door ze een mooi aanbod te doen waarmee ze echt zijn geholpen, dan is er niets ‘vies’ aan.Ik zie het zelf als plicht om zo veel mogelijk mensen goed te helpen. En dat kan niet in een uurtje, laat dat duidelijk zijn….Nog erger is dit overigens:
  • Bibberend je aanbod doen. Het verhaal wat je deelde was fantastisch maar dan… komt het grote moment: je gaat je aanbod doen. Je schraapt je keel. Schuift heen en weer.Je glas valt bijna om.Er valt een ongemakkelijke stilte en de deelnemers denken: wat gebeurt er nu?Waar is die leuke ‘Marieke” gebleven? Deze dame ken ik niet.Je raffelt het aanbod doen af. Vergeet de belangrijkste gedeeltes. En voordat je echt diep in gaat op de vragen die mensen je stellen in de chat klik je op de knop “end webinar”….

Als webinar trainer hoor ik deze onfortuinlijke pogingen zo vaak.

ik sta dan al half klaar om met mijn superwomen-cape-to-the-rescue te gaan. Want de kans is groot, zo groot dat je nooit meer een webinar geeft om dat je tot de conclusie bent gekomen dat het toch niet werkt voor jouw markt.

Zo ontiegelijk zonde! Terwijl door goed te luisteren naar wat Bram je vroeg, je een heel duidelijk verkoop signaal had kunnen aflezen. Dat was een potentiële koper en je had het nog niet door….

Het is logisch dat je hier nog niet op getraind bent, het geven van webinars is een bijzondere vaardigheid.

Eentje die ontzettend winstgevend kan zijn. En leuk!

 

Read More