Category Archives for "Online programma maken"

wat is de beste webinar software

wat is de beste webinar software?

Bekijk hierboven de video om te horen wat ik de beste webinar software vind. Hieronder tref je de links aan en een opsomming van de prijzen en opties.

https://clickmeeting.com/pricing
Vanaf 25 euro
Polls en survey’s
Minimaal pro voor de opname = 55 euro
Chat

https://zoom.us/webinar

Eenvoudig voor jou en de eindgebruiker /steady/toegang tot 100 interactive video participants
Presentator kan ieders geluid bedienen, recording Q/A live / chat, pols, registration en rapportage

https://www.webinarjam.com/index/

Tot voor kort via google hangouts met vertraging. Is gekoppeld aan je You Tube account
Voordeel mensen hoeven niet down te loaden
Nadeel vaak storingen, geluid/ beeld

397 per jaar

Chat openbaar/prive
Aanbod in laten vliegen

https://everwebinar.com

Is gekoppeld aan webinar jam
Je kunt hier automatische webinars mee doen 497 per jaar.
Je kunt eerder gehouden webinars uploaden en via de chat antwoord geven op vragen. De eerdere chat kan je tonen.
Voor de producten die ik met mijn webinars verkoop heeft het niet gewerkt. Ik moet er gewoon bij zijn voor mijn gevoel.

https://www.webinargeek.com/pricing
Vanaf 25 euro per maand

Voordeel alles in het Nederlands
Actieve helpdesk
Niet zo kostbaar

Nadeel je moet je powerpoint in afbeeldingen uploaden
Chat kan openbaar/ prive

Demio.com
V.a 39 euro per maand voor 100 deelnemers
Webbased dus geen download
Nadeel moet in chrome
Mensen geven soms aan geen beeld/ geluid
Prive en openbare chat
Directe integratie met maichimp convertkit drip activecampaign

Go to webinar

https://www.gotomeeting.com/webinar/pricing

V.a 89 euro per maand voor 100 deelnemers
Deelnemers moeten wel downloaden
Voor 500 deelnemers geen download
Prive / openbare chat
Voordeel super solide

Meer leren over webinars? Kijk hier voor inspiratie: Een online webinar organiseren.

wat is de beste webinar software?

Bekijk hierboven de video om te horen wat ik de beste webinar software vind. Hieronder tref je de links aan en een opsomming van de prijzen en opties.

Maak van je online training een daverend succes!

Wil je ​ eindelijk aan de slag met het maken van jouw eigen online training?
Opschalen en waarschijnlijk ook meer vrijheid?


En daar is meer omzet voor nodig.

Wat heb je nodig om goed van start te kunnen zodat je online training een daverend succes wordt? Om je hiermee te helpen geef ik deze week dit e-book weg.

 Hierin staan 9 top artikelen zodat:

  • je je beter kunt voorbereiden op het ontwikkelen van een online training
  • je ervoor kunt zorgen dat jouw online training impact heeft op je online cursist
  • je een online training kan inzetten als low-end product maar ook een high end

'Ontvang de tweewekelijkse waardevolle e-mails over online ondernemen & als welkomstcadeau het gratis e-book.

​In de Privacy Verklaring lees je hoe we je gegevens opslaan.

De kracht van je online training als low end product

Ben je bekend met de product piramide? De meeste klanten beklimmen jouw piramide door onderaan te beginnen bij je weggever of low end product. Het merendeel van die groep is zo enthousiast over jouw werkwijze dat ze door klauteren naar jouw middle end product. Een exclusieve groep topklanten bereikt de top van jouw aanbod: de High End.

 

Zo ziet zo’n product piramide eruit:

 

Natuurlijk zijn er ook klanten die met behulp van een hijskraan direct high end instappen. Die kennen hun eigen behoeften goed of willen gewoon het beste van het beste.

Heb jij jouw aanbod al ingedeeld in deze piramide? Begin bovenaan met je High end producten, zoals VIP-dagen, jaarprogramma’s of exclusieve trainingen waarin je veel 1-op-1 met je klant werkt en iemand persoonlijk begeleid.

Wat voorbeelden van Middle end producten zijn online trainingen met ondersteuning, betaalde webinars en live groepstrainingen. Je klant krijgt wel jouw begeleiding, maar minder exclusief dan bij je high end aanbod.

Low end producten zijn goedkoop of zelfs gratis. Je kunt een e-book of mini-cursus weggeven. Of schrijf regelmatig waardevolle blogs en nieuwsbrieven voor je volgers. Wat je ook kunt doen is webinars geven, challenges organiseren of een gratis introductiesessies weggeven.
Wil je ook wat verdienen aan je low end producten? Je kunt tegen een laag tarief gaan spreken op events in de hoop daar nieuwe klanten te treffen. Of… maak een goedkope online training zonder ondersteuning.

Online training als low end product

Een online training kan je vrijheid geven, want je hoeft er geen fysieke inspanningen voor te doen. Je kunt ook je eigen werksleur doorbreken omdat je niet hetzelfde riedeltje 100 keer hoeft uit te leggen.

Die tijd kun je mooi besteden aan andere zaken! En heel belangrijk: je kunt veel meer mensen tegelijk helpen en ook nog eens meer omzet draaien.

Eén van mijn oud-cursisten is een dame die creatieve workshops gaf. Eerst deed ze dat gewoon bij haar in de buurt en gaf ze een workshop voor steeds vier cursisten. Nadat ze deze workshop had omgezet naar een low end online training, heeft ze inmiddels al meer dan 85 cursisten geholpen, zelfs internationaal! Dat is toch fantastisch?

Hoeveel betaalt de klant?

Een online training kan je dus een enorme piek geven in je omzet, als je je marketingfunnel goed inricht.
Prijzen die je voor een goedkope online training rekent, kunnen 27 euro zijn en 97 euro. Of alles daartussen.

Voor de prijsbepaling gaat het natuurlijk om de waarde die je biedt en het resultaat die het de klant oplevert.

Tips om uit de valkuilen te blijven

  • Maak je training niet te lang. Houd het simpel en maak het niet te moeilijk voor jezelf.
  • Geen Facebook community aan, want dan ben je alsnog dagelijks tijd kwijt aan het beantwoorden van individuele vragen.
  • Geen verdere 1-op-1 ondersteuning

Wat dan wel?

“Ja leuk Irene…” zal je zeggen, “maar wat zit daar dan wel in?”

Bepaal allereerst wat je cursist gaat bereiken in deze online training. Wat kan iemand na het volgen van jouw programma?
Als je dat duidelijk hebt, hoe breng je vervolgens je cursist van A naar B?
Probeer die leerlijn zo helder mogelijk op te schrijven.

En hoe ga je die kennis en vaardigheden overbrengen?

Met een instructievideo kun je jezelf filmen terwijl je verftechnieken laat zien of doe je de yoga oefeningen voor.

Video dus!

En wat moet er nog meer bij? Een werkblad of een quiz zijn mooie aanvullingen waarmee je jouw online training nog meer body geeft.

Maar let op die valkuil… hou het compact en maak het niet te groot. Het is een low end product, weet je nog?

Ga uit van ongeveer 3 tot 5 modules voor deze eerste training, want je kunt altijd nog een vervolgcursus aanbieden. Namelijk: jouw nog veel betere middle end of high end online training 😉

Deze goedkopere training kun je makkelijk verkopen aan bestaande klanten. Mensen die jou al kennen vertrouwen immers sneller dat je een goed product aanbiedt, dan mensen die jou pas voor het eerst zien.

Zo’n training is ook heel makkelijk te verkopen via e-mailmarketing. Verstuur een aantal slimme e-mails waarin je uitlegt dat jouw aanbod zeer schaars is en je krijgt mensen in de actiestand. Gebruik zinnen als ‘Alleen deze week voor dit introductietarief’ of ‘Slechts beschikbaar voor 30 klanten’ en de verkopen stromen binnen.

73 % procent van cursisten start pas 3 maanden na aankoop van je cursus

73 % van de mensen die een cursus kopen, starten pas na 90 dagen! Gelukkig weet ik dat het met mijn cursussen anders is, maar wat een laag percentage!

Ik verbaas me erover dat het zo werkt. Je koopt toch iets omdat je het graag wil doen of leren?! Wat houd je dan tegen om te starten met een training waarvoor je betaald hebt? En die ook af te maken? Ennuh, los van het feit dat ik het niet zo goed begrijp, vind ik het ook nog eens zonde van het geld. Dat iemand denkt: ‘het is toch al betaald, kan mij het schelen’. Maar jij wil waarschijnlijk ook liever tevreden cursisten met een mooi resultaat dan simpelweg een bedrag erbij op je bankrekening zonder dat je daar jouw mooie programma tegenover hebt kunnen stellen.

Hoe voorkom je dit bij jezelf of bij trainingen die je zelf organiseert?

Welke veranderingen moeten er in jou en/of je klant gebeuren zodat iemand er écht voor gaat?

Volgens Tony Robbins, dé nummer één business strateeg bij wie ik afgelopen december was, is dit eigenlijk hetzelfde als de reden waarom iemand in de spiegel kijkt en walgt van zichzelf, om vervolgens toch de snoepkast in te duiken voor een reep chocola.

Je mist het gevoel dat het NU moet veranderen... Morgen ga je ervoor, want vandaag... kreeg je een rot telefoontje, voelde je je niet top, ging er van alles mis. Er was er een reden……… Nou, die is er morgen ook. En weet je, die reden is er de dag daarna en alle dagen daarna ook nog!

Gelukkig zijn er ook mensen die er wél echt voor gaan.
Dat zijn zelfs mensen die nog nooit van hun leven iets hebben afgemaakt en nu toch doorbreken. Deze mensen realiseren zich namelijk:

Hoe ziet mijn leven eruit als ik NIET doorzet?

Mensen die wel slagen zijn namelijk banger voor hoe hun leven eruit komt te zien als ze niet doorzetten. Wat mis je dan allemaal? Wat verandert er niet in je leven als je afhaakt?

Foute stemmetjes

Iedereen heeft er last van. Vroeg of laat duiken ze altijd op: de foute stemmetjes. Met zo’n cursus waar je je vol enthousiasme voor op had gegeven, kan het net zo gaan. Je ervaart ineens angst dat het je niet gaat lukken. Foute stemmetjes nemen de overhand.... Maar waarom zou je nu luisteren naar foute stemmetjes? Die zullen er altijd zijn. En wie zegt dat ze gelijk hebben? Stuur ze weg! Die foute stemmetjes komen uit je brein, dat al 2 miljoen jaar erop is ingesteld om je te beschermen tegen het onbekende, wat misschien wel gevaarlijk voor je is.
Maar het heeft heus geen gelijk. Het belemmert je groei! En die groei heb je juist ook nodig.
Zonder groei is het leven maar saai. Vlak. Zonder voldoening.

Betrap jij jezelf erop dat je weleens afhaakt? Met deze tips gaat jou dat niet meer gebeuren.

Want hoe weet je nou dat het niet gaat lukken als je het niet eens probeert?

Misschien lukt het...

Als je twijfelachtig start met een cursus krijg je ook twijfelachtige resultaten. Als je denkt dat het je misschien gaat het lukken of misschien ook niet, dan wordt het nooit wat. Als je ervoor MOET gaan, dan ga je er zeker voor zorgen dat het lukt.

Ik heb cursisten met een fulltime baan die daarnaast in 3 maanden hun online training maken. Ik heb ook cursisten alle tijd hebben voor de cursus maar bij wie het zo moeizaam gaat. Die ervaren dit gevoel van onzekerheid, dat ‘misschien-lukt-het-wel, misschien-lukt-het-niet' gevoel. Dat zit ze enorm in de weg.

Wat werkt ook voor hen om wél tot resultaat te komen?

1. Rituelen versterken

Als je iets wil afmaken waar je mee begonnen bent, doe je dat door je doelen niet te groot maken. Maak het behapbaar zodat het past in jouw leven.

Bedenk dat je bijvoorbeeld gedurende 8 weken start met een ritueel in de ochtend om de juiste mindset en energie te krijgen zodat je je sterk voelt en door gaat zetten. Dus ga bijvoorbeeld joggen, naar de sportschool op de crosstrainer, met de hond lopen of luisteren naar inspirerende podcasts of trainingsmateriaal.

Want als je in deze 'peak state' komt, dan ga je doorzetten! Ik voel me ook wel eens een slappe hap en dan komt er niets uit mijn handen. Dan weet ik dat ik letterlijk fysiek actie moet ondernemen, anders komt er gewoon niets van terecht. Als ik dan weer in beweging ben geweest, al is het maar een half uurtje, dan ga ik daarna weer als een raket.

2. Creëer een systeem en maak een plan

Doe elke dag één ding. Zoals 1 uur volledig gefocust werken aan het doel dat je wil bereiken. De cursus die je kocht, de skill die je wil leren. De doorbraak creëer je door je mind te conditioneren, door het te voeden.
Creëer een ritueel dat bij je past waarmee jij je eigen momentum opwerkt en dan gaat het je echt lukken. Het is dé manier waarop ik zelf mijn grootste doorbraken heb gecreëerd.

3. Het allerbelangrijkste om te slagen is je WHY, je doel, je waarom

Waarom wil je dit leren of laten leren?
Wat gaat het volgen van de training je brengen? Heb je dat helder op je netvlies staan?
Schrijf het op, print het uit, plak het in je agenda of boven je bureau. Als het tegen zit, het even niet lukt, als je teveel afleiding hebt of als je je ertoe moet zetten om het te gaan doen: focus je dan op dat doel. Voel waarom je het doet, voel dat dat wat je wil groter is dan je tegenzin om te beginnen.

‘If the why is big enough, the how is easy’.

Foto's 123RF

Reageren op dit artikel?

Heb je een tip of een vraag? Deel het hieronder, ik reageer altijd!

Hoe maak ik een animatievideo

hoe maak ik een animatievideo

Persoonlijke video

Video is ongelofelijk krachtig om in verbinding te komen met jouw ideale klant. Veel ondernemers hebben een soort "video-schroom" en daar moeten we iets aan doen!

Animatie video maken met Powtoon

Met het programma Powtoon maak je zelf de leukste animatie video's. Deze kun je inzetten om een evenement te promoten, maar ook om zelf online zichtbaar te worden. Als je zelf in beeld komt met een foto of iets anders blijf je verrassend in beeld.

Mijn voorbeeld video

Links

Powtoon

Ga je de uitdaging aan?


Om zakelijk zichtbaar te worden maak je ofwel een animatie videootje met Powtoon, neem hierin een goede tip op. Deel je hem hieronder?

Ik ben reuze benieuwd!

Gratis online masterclass  Het Online Training Creatieplan

We doorlopen samen het Online Training Creatieplan: de 5 cruciale fases die je van start
tot lancering doorloopt voor een winstgevende online training

  • ​Hoe jij er voor kan zorgen dat je online training écht een succes wordt.
  • ​Hoe je ervoor zorgt dat je binnen 3 maanden omzet draait
    uit je online training
  • Welke werkvormen je kunt gebruiken en hoe je je cursist bij de les houdt
  • check
    Hoe je laaiend enthousiaste cursisten krijgt.​

Doe live mee vanaf je pc/ laptop, meld je hier aan

Ontvang de tweewekelijkse waardevolle e-mails over online ondernemen en kies een datum:

Maak van je online training een daverend succes!

Wil je ​ eindelijk aan de slag met het maken van jouw eigen online training?
Opschalen en waarschijnlijk ook meer vrijheid?


En daar is meer omzet voor nodig.

Wat heb je nodig om goed van start te kunnen zodat je online training een daverend succes wordt? Om je hiermee te helpen geef ik deze week dit e-book weg.

 Hierin staan 9 top artikelen zodat:

  • je je beter kunt voorbereiden op het ontwikkelen van een online training
  • je ervoor kunt zorgen dat jouw online training impact heeft op je online cursist
  • je een online training kan inzetten als low-end product maar ook een high end

'Ontvang de tweewekelijkse waardevolle e-mails over online ondernemen & als welkomstcadeau het gratis e-book.

​In de Privacy Verklaring lees je hoe we je gegevens opslaan.

Onmisbare tools voor succesvol online ondernemen

Dropbox: werken waar je wilt, op ieder moment toegang tot alle documenten


Skype: live in gesprek en in beeld

Met skypen kun je:

Bestanden delen, contacten toevoegen, dus een groepsgesprek voeren, je scherm delen, en video's of afbeeldingen sturen. Maar vooral: communiceren net alsof je tegenover elkaar zit op kantoor. Een onmisbare tool voor Succesvol Online Ondernemen!


Projectmatig samenwerken met Slack

Met Slack kun je projectmatig communiceren met bijvoorbeeld je virtueel assistent, of als je samen met andere ondernemers aan een project werkt. In plaats van 80 keer over en weer te e-mailen, heb je in Slack alle communicatie handig bij elkaar. Er is ook een app voor op je smartphone zodat je er altijd en overal bij kunt. Geen losse e-mailtjes, Whatsapjes, PM op Facebook of Skype meer. Eén locatie voor alle projectcommunicatie.


Mijn favoriete WordPress Plugin Thrive Content Builder

Absoluut mijn favoriete WordPress plugin, Thrive Content Builder. Dit is een handige opmaakplugin voor het maken van:

  • Landingspagina's
  • Webinar inschrijfpagina's
  • Salespages
  • Cursuspagina's
  • Bijzonder opgemaakte homepages
  • ... eindeloze mogelijkheden!

Het is een enorm krachtige en intuitieve editor, Je ziet direct resultaat van je werk.


Creatief met Fiverr

Fiverr is een platform waar je in contact kunt komen met creatieve professionals. Heb je een animatievideo nodig, ( later hierover meer)  een logo, een vertaling van je boek, een cartoon? Je betaalt een vast bedrag vooraf, al vanaf 5 dollar. Let op het aantal reviews die de professional heeft gekregen. Soms is er geen klik, zoek dan naar een volgende creatieveling.

.Je kunt bij zo'n opdracht correctierondes bijkopen. Ik schat altijd 3 correctierondes in eer het werk helemaal naar mijn zin is.


Slim samenwerken met Upwork

Om succesvol online te ondernemen is het niet handig dat je alles zelf uitvoert. Slimmer werken is samenwerken. Via Upwork kun je professionals inhuren voor een klus of een vast aantal uren per week. Je kunt zoeken op skill/talent. Denk aan bijvoorbeeld:

  • Websitedesigners
  • App ontwikkelaars
  • Virtueel assistent
  • Copywriters
  • Klantenservice
  • Sales en marketing experts

Ga viraal met Upviral

Upviral is dé tool als je meer mensen op je lijst wil krijgen. Je kunt een beloning koppelen voor een actie die je vraagt van de deelnemer.
Ik heb voor het delen van de 6 daagse challenge de beloning 5 online trainingen voor degene die de challenge het meest deelt op Social Media. Het systeem houdt het aantal punten bij in het dashboard. Ook fraude wordt gedetecteerd 🙂
Het heeft mij een derde aan extra deelnemers opgeleverd. Echt fantastisch. Je kunt Upviral inzetten voor het viraal laten gaan van je:

  • Weggever
  • Webinar
  • Challenge
  • Lancering
  • ...

Opdracht


Met welke tool ga jij direct aan de slag en wat ga je er mee doen? Of heb je zelf een goede aanvulling? Deel het in de Facebook groep

passief inkomen & online trainingen

Passief inkomen en online trainingen

Hoe kom je op hét geweldige idee wat zeker aanslaat bij jouw ideale klant?
Hoe verloopt dat proces van aanmelding tot start van je online training en voor welke markten werkt dit goed? Bekijk het in de video.

Ga je de uitdaging met mij aan?


Waar zou jij nu een online training over kunnen maken? Welk gedeelte van je werk doe je nu zo vaak dat het je een hoop tijd zou schelen wanneer je dit in een online training giet? Waardoor je veel meer mensen kunt helpen? Deel je idee in de Facebook groep. Ik ben razend benieuwd!

Online webinar organiseren

Webinars als ondersteuning, als verdienmodel, als virtueel klaslokaal

Soorten webinars

  • Verkoopwebinars
  • Kenniswebinars / betaalde webinars
  • Trainingwebinars/ Virtueel klaslokaal
  • Evergreen webinars
  • Webinar als weggever

Webinar programma's

Go to webinar

De Rolls Royce onder de webinars. Prijzig maar solide. Tip: Deel een account met een andere ondernemer om zo de kosten te drukken.

Webinar jam

Hip. Iets vertraging op de lijn, gebaseerd op Google Hangout.

Ever webinar​

Koppeling tussen Webinar Jam om Evergreen webinars (opgenomen webinars) mee te geven. Ik doe ze overigens het liefste live 😉

Webinar Geek

Nederlandstalig webinar programma. Enorm in opkomst.

Zoom

Gratis variant, niet echt om webinars mee te geven maar wel live presentaties, waarmee je je scherm kan delen. Je kunt cursisten/deelnemers live in de uitzending halen

Go to meeting ​

​In te zetten voor trainingwebinars, online coach gesprekken, je deelnemers live in de uitzending te halen.

Skype​

Met Skype kun je ook groepsgesprekken voeren en online coachen.

Opdracht


Welk soort webinar past in jouw business? Met welk doel zou jij webinars kunnen geven? Deel het in de Facebook groep.

online zichtbaar worden als ondernemer

Persoonlijke video

online-zichtbaar-worden-als-ondernemer

Video is ongelofelijk krachtig om in verbinding te komen met jouw ideale klant. Veel ondernemers hebben een soort "video-schroom" en daar moeten we iets aan doen. Ik licht op deze pagina twee soorten video's uit, kies wat nu het beste bij je past of wissel het af met elkaar.

Animatie video maken met Powtoon

Met het programma Powtoon maak je zelf de leukste animatie video's. Deze kun je inzetten om een evenement te promoten, maar ook om zelf online zichtbaar te worden. Als je het afwisselt met elkaar dan, blijf je verrassend in beeld.

Mijn voorbeeld video

Deze video werd 3500 keer getoond in een paar dagen tijd.

Links

Powtoon

Opdracht


Om zakelijk zichtbaar te worden maak je ofwel een animatie videootje met Powtoon ofwel een persoonlijke. Deel je deze in de Facebook groep?

Ik ben reuze benieuwd!

7 manieren om je online training te verkopen

7manierenverkopenklein
Voordat je zover bent dat je online training klaar is en je deze in de markt kunt gaan zetten, maak je een plan hoe je je online training kunt gaan verkopen.

Hieronder volgen 7 manieren om je online training te verkopen

√ E-mail-serie (autoresponder)
√ Salespage
√ Eén op één gesprekken
√ Superlancering
√ Challenge
√ Webinar
√ Partners

E-mail-serie (autoresponder)

Voordat je begint met het maken van je training start je met het verzamelen van e-mailadressen. Op het moment dat je je aanbod doet, heb je ook lezers, leads, aan wie je je training kunt gáán verkopen. De e-mailadressen kun je verzamelen door een cadeau in het vooruitzicht te stellen als dank voor de inschrijving. Heb je ideeën nodig voor een nieuwe weggever/ leadmagnet? Kijk dan even hier.

Bouw een band op met je lezer/lead tijdens de komende periode. Je kunt een inhoudelijke e-mailserie schrijven en versturen naar je lezer/lead die een probleem voor hen oplost en wakker maakt voor de oplossing die je biedt.

Voordat je begint met het maken van je training start je met het verzamelen van e-mailadressen

Salespage

Als je website goed is ingericht heb je ook natuurlijk je aanbod opgenomen op je website. De beste manier om je lezer, die jou en je product nog niet goed kent, warm te krijgen voor jouw oplossing, is het opzetten van een goede salespage. In deze salespage benoem je krachtig de problemen en verlangens en leid je ze naar de oplossing: jouw online training.

Eén op één gesprekken

Je spreekt je klanten waarschijnlijk geregeld via telefoon, skype of live met een kopje koffie. Je kunt je aanbod doen tijdens deze gesprekken, wanneer je weet wat je klant nodig heeft kun je je aanbod doen tijdens het gesprek.

Superlancering

Een lancering kent 3 fases:

  • de pré-launch
  • de lancering zelf
  • de post-launch

Hoe langt duurt zo’n lancering? Dat kan tussen de 14/21 dagen zijn. 

Pre-launch
In de pré-launch, de eerste fase van je lancering, kun je waardevolle inhoud delen via je nieuwsbrief met je lezers. Dit kan een video zijn of een pdf of een blog. De bedoeling hiervan is dat je de mensen nieuwsgierig maakt naar het product.

Voor $15 dollar kun je een unieke animatie video laten maken op Fiverr.com

Je kunt dit ook zelf maken via http://www.powtoon.com/

Hieronder volgt een video die ik naar mijn lijst stuurde.

Lancering

Dan volgt de dag van lancering, de aankondiging doe je ook weer per e-mail en je verwijst naar je salespage.

Op de salespage staat een afteller/ een countdownknop tot wanneer het aanbod geldig is.
Ook je betaalbuttons staan hier natuurlijk op.

Post-launch

  1. Na enkele dagen stuur je een mail met de veel gestelde vragen hierin opgenomen.
    Dit zal mogelijke bezwaren weer weghalen.
  2. Organiseer een webinar om live een presentatie te doen van je online training.
  3. Na de veel gestelde vragenmail stuur je een “nog 72 uur” uur mail.
  4. En nog 24 uur mail is de voorlaatste e-mail.
  5. Op de dag zelf stuur je de laatste e-mail waarin je aangeeft dat de inschrijving sluit en dat mensen zich bijvoorbeeld tot 23.59 uur kunnen inschrijven.

Challenge

Heel populair is ook de challenge. Hier krijg je een echte enorm warme groep aan nieuwe prospects uit. Tijdens een challenge ga je met een groep geïnteresseerden aan de slag met opdrachten via e-mailmarketing, video’s en Facebook. Maak de challenge van algemeen nut; zo krijg je een groter bereik en maak het aanverwant aan je eigen product. Zo hield ik zelf eerder de challenge: “Megaboost je e-maillijst” en “Word baas over je website”. Binnenkort start de challenge “Succesvol online ondernemen.”

Webinar

7 manieren om je online training te verkopen klein

Met een webinar kun je veel mensen tegelijkertijd bereiken. Tijdens het webinar creëer je een band met de kijker; je bent in beeld en kunt je zelf goed voorstellen. Je inspireert de kijker en traint over het onderwerp. Tijdens het webinar neem je al een aantal aankoopbezwaren weg. Aan het einde van je webinar doe je je aanbod en leid je de mensen naar een betaalpagina.

Partners

Ken jij ondernemers met wie jij graag samen wilt werken omdat je dezelfde doelgroep bedient maar een heel andere product of dienst aanbiedt? Samen sta je sterk en het is ook nog eens ongelofelijk leuk om bijvoorbeeld samen een webinar te geven. Je kunt je partner belonen met een geldelijke bijdrage en bijvoorbeeld korting voor deelname aan je eigen online training.

 

Ik hoop dat ik je heb kunnen inspireren met deze 7 manieren om je online training te verkopen.

 

De doorbraak van online trainer Marieke

Gratis mini cursus

Gratis online workshop

De beste voorbereiding op het ontwikkelen van je online training

Geen spam, wel waarde Powered by ConvertKit
Deze gratis mini cursus heb je al gevolgd. Wil je nog meer leren? Misschien is de mini cursus Baas over je eigen website ook iets voor je! Je kunt je hier opgeven: http://www.dewebacademie.nl/mini-cursus

Heb jij ambities richting het maken van een online training?
Er komt een dag dat je denkt:

1. Zit mijn doelgroep hier nu wel op te wachten? ( En jijzelf….)
2. Is mijn online training perfect genoeg?
3. Online zichtbaar worden hoort erbij…. maar ik wil helemaal niet zo in de picture staan

moeite-met-online-zichtbaarheid1. Zit mijn doelgroep hier nu wel op te wachten?

Allereerst kun je deze doemgedachte voorkomen door, voor je start met het maken van een online training, een onderzoek te doen bij jouw doelgroep. Dat kan via je nieuwsbrief uitgezet worden of via verschillende Facebook groepen.  En met SurveyMonkey zet je zo’n enquête zo op.

Eén belangrijke tip: ga niet vragen of deze mensen je online training zouden kopen. Misschien heb je nog helemaal geen goede KLT- (Know Like Trust; dat mensen je kennen, leuk vinden en vertrouwen) factor met deze mensen opgebouwd. Bevraag het probleem en benoem mogelijke resultaten en oplossingen.

Meet of er echt interesse is voor je start met het maken van je training.
Als je de vraag en het antwoord helder hebt, hoef je hier dus niet meer over te twijfelen.

Een tweede belangrijk onderdeel wat je je kunt afvragen:

-Zit je zélf wel op deze online training te wachten?

Fascineert het onderwerp van je online training je genoeg en komt de interesse in het onderwerp echt vanuit je tenen? Weet je zeker dat je genoeg passie hebt over dit onderwerp dat je er zeker wel 3 jaar over wilt enthousiasmeren? Want je zult hier over gaan bloggen, nieuwsbrieven schrijven, webinars geven, video’s maken….. Je enthousiasme is hierbij van groot belang. Dus nogmaals: kies het onderwerp van je online training waar ze je, bij wijze van spreken, midden in de nacht voor wakker kunnen maken.

2. Is mijn online training perfect genoeg?

Ben jij een perfectionist? Zo’n echte die alles op topniveau geregeld wil hebben? Lastige eigenschap, die je succes en zelfs je hele lancering in de weg kan staan. Weet dat een online  training niet perfect is wanneer je hem lanceert. Want je hebt nog geen feedback gekregen, je hebt het nog niet kunnen finetunen.  Vraag een vriendin, assistent, proefpersoon je training te doorlopen en pas aan wat je terug krijgt als feedback.

Pilotgroep

Je kunt ook starten met een pilotgroep. Bied de training aan voor een gereduceerd tarief alleen voor deze pilotgroep. Je krijgt feedback en vraag ook om testimonials. Dit is echt een win-win situatie. Zij worden geholpen en betalen niet je uiteindelijke prijs. Jij ontvangt de feedback en testimonials én vertrouwen in je online training.

Je gaat deze training nu wat perfectioneren en bij elke ronde dat je de training weer lanceert.
De belemmerende overtuiging dat je online training perfect moet zijn, kun je schrappen.

Perfect bestaat niet.

3. Ik wil helemaal niet zo in de picture staan

Heel veel startende online trainers hebben grote moeite met het zichzelf in de picture te zetten. Ik begrijp dat zo goed!
Vorige week had mijn cursiste Marieke een grote doorbraak die ik zelf ook heb doorgemaakt.
Het was zo herkenbaar, en mogelijk herken jij je ook in haar verhaal.

Ze heeft namelijk een geweldig online programma ontwikkeld waarmee ze vrouwen in de overgang helpt de vervelende symptomen te bestrijden door een specifieke aanpak.

Ze zat op een bepaald moment met zichzelf in de knoop, ze wilde niet zo in ‘the picture’. Had moeite met de online zichtbaarheid die erbij hoort als je je online training onder de aandacht wilt brengen. Maar toen realiseerde ze zich dat ze moest. Ze moést gewoon die stap nemen om al die vrouwen met overgangsproblemen te helpen.

Haar eigen live cursussen zaten zo bomvol dat ze de aanvragen ook niet meer aankon.
En ze hielp deze vrouwen graag. Het ging om hén, zij was ‘gewoon’ het middel. Dus ze besloot. Het gaat niet om mij en niet om mijn angst zichtbaar te zijn.  En toen ze had besloten ondernam ze actie.
Ze huurde een videovrouw in, schreef de scripts en maakte video na video.

Geweldig hè! Ik was zo trots op haar dat ik besloot er een blog over te schrijven. Omdat ik hoop dat het jou ook kan helpen jouw schroom te overwinnen online zichtbaar te worden.
Deel hier onder als je wilt, wat hield jou tegen om toch online zichtbaar te worden en hoe heb je dit overwonnen?

 

Moeite met online zichtbaarheid?  Hou voor ogen dat het om het resultaat van je cursisten gaat, jij bent ‘gewoon’ het middel.

 

Meer lezen over online programma’s? Lees deze 10 tips >

 

Onderzoek online training_ Bevraag het probleem en benoem mogelijke resultaten en oplossingen.

 

2

>